Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 13:02
|
|
|
Aernoudt van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaren erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 13:05
|
|
|
Gisteren al gedaan maar nu ben je echt jarig: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en veel gelukkige jaren toegewenst in jullie nieuwe huis!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 13:29
|
|
|
Heel mooi Matt....heb je deze zelf geschreven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 13:30
|
|
|
Henk, gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop van harte dat je in je nieuwe levensjaar de Heere dichtbij je mag weten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 14:20
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Heel mooi Matt....heb je deze zelf geschreven? |
ja ik schrijf al mijn gedichten zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARMEN744
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 14:51
|
|
|
Ik ben sinds november een setje met NIENKE172 (abonnement al verlopen).
Toen ik haar op CM leerde kennen dacht ik dat ze het rustige en stille type was, en toen dacht ik van mezelf nog dat ik ook op rustig en stil viel.
Bij onze eerste date bleek ze een mondige en eigenzinnige vrouw te zijn die heel veel kan praten, en toen kwam ik erachter dat ze eigenlijk nog véééééél leuker was dan wanneer ze aan mijn verwachtingen had voldaan.
30 oktober hadden we onze eerste date. Vanaf onze tweede date, op 7 november hadden we officieus iets met elkaar (waren we verliefd) en sinds 27 november hebben we officieel verkering.
Zo halverwege november liet ik een paar keer de woorden 'verkering' en 'mijn vriendin' vallen, waarop zij resoluut zei: "We hebben nog helemaal geen verkering en ik ben je vriendin nog niet, want je hebt me nog niet gevraagd!" "Maar we zijn ieder moment dat we vrij zijn bij elkaar, we doen niets anders dan knuffelen en zoenen! Dan hebben we toch verkering?!" "Nee, pas als je het officieel vraagt!" "Okee dan: Lieve Nienke wil je verkering met me, wil je mijn vriendin zijn?" "Nee, want nu is het dus helemaal niet spontaan dat je me vraagt. Voorlopig noem ik je nog wel mijn 'scharrel'." Ik heb een paar dagen gewacht en toen ze het niet verwachtte officieel verkering gevraagd, heel romantisch met een roos. Met een grote lach op haar gezicht zei ze 'ja'. . De rest wordt hopelijk een geschiedenis van 'ze leefden nog lang en gelukkig samen'. Ik bid ervoor dat we altijd zoveel van elkaar mogen blijven houden als dat we nu doen. Als iemand deze gedachte voor ons ook wil meenemen in zijn of haar gebed, dan waardeer ik dat zeer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 15:58
|
|
|
heel veel geluk samen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 15:59
|
|
|
MATTHI636 schreef: | ja ik schrijf al mijn gedichten zelf. |
Knap hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 16:51
|
|
|
Ik sluit dit topic. Ik vind het jammer dat er toch op een ongezonde manier gediscussieerd wordt nu. Ik mis de inhoudelijke discussie, de argumentatie. En dat komt vooral omdat er te sensitief wordt gereageerd op bepaalde scherpe uitspraken, en omdat er bepaalde dingen geroepen worden zonder zorgvuldig de ander te willen begrijpen: je eigen mening (over de ander) roepen wordt dan belangrijker dan goed lezen (wat de ander schrijft) en desnoods om verduidelijking te vragen. Dat is niet respectvol en dat is geen goede manier van discussieren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | toch denk ik wel dat het waarheid is, cross, het staat er immers ook geschreven? ik denk dat je t moet zien zoals ook in psalm 103; Hij straft ons wel, maar niet naar de maat van onze zonden. en als wij iets vergeven, betekend dat nog niet dat God dan alles zomaar over zijn kant laat gaan.... als Hij t nodig vind, dan straft Hij, in mijn beleving heeft Hij echter veel en veel meer geduld en barmhartigheid in huis dan wij mensen!!! |
Ik dacht juist, dat God niet naar onze zonden doet, maar naar Zijn goedertierenheid. God wil zelfs, dat we onze vijanden zegenen.....
Wat zei Jezus an het kruis over diegenen, die Hem aan het kruis hebben doen nagelen (in feite dus Zijn vijanden) : Heer vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen. Ennuh......m.i. straft God niet in de genadetijd. Want straf heeft met de wet te maken en we zitten nu in de genade van God en zijn niet meer onder de wet, maar in de LIEFDE van Zijn Zoon
God wil dat iedereen tot de erkentenis van de waarheid komt en in Hem gaat geloven. Daarom is het ook goed volgens mij, dat Zijn kinderen niet meer denken in de vorm van een straffende God, maar juist van een liefdevolle God, Die alles gedaan heeft om de verloren zijnde mensheid te redden door het liefste dat Hij had te geven, n.l. Zijn Zoon.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 11 januari 2010, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:11
|
|
|
JILL658 schreef: | Crossroad schreef Met het vetgedrukte heb ik in dit verband dus echt problemen. Waarom zou God nog wraak moeten nemen voor jou, als jij in Zijn Naam al hebt vergeven.....
Vergeven is de persoon loslaten in Zijn Handen en Hij gaat er mee aan de slag. Vaak in het natuurlijke komen mensen ongestraft van hun daden af. Wat veel frustaties geeft aan slachtoffers. Dan is het goed om te weten dat Hij het niet vergeet en dat je nooit in de schoenen van de daders wil staan als God hier mee aan de slag gaat. God is een genadig en barmhartig God, maar God laat Zijn kinderen niet in de steek. Hij is voor jou wie zou er tegen jou zijn. Er staat ook heb je vijanden lief. Als bijvoorbeeld Hitler door ons vergeven is voor zijn misdaden aan ons gedaan. Moet hij daarom vrij uit gaan? Wij hoeven Hitler niet te oordelen, gelukkig maar, dat doet God. Maar als Hitler berouw krijgt van zijn daden en vergeving vraagt aan God dan zal hij daar ook vergeving voor krijgen. Hoe onterecht wij dat dan kunnen vinden. Maar ik denk persoonlijk dat God hem ook totaal laat zien wat hij heeft aangericht als hij dat zelf al niet ziet, omdat hij berouw heeft. Maar zolang wij mensen die ons wat aangedaan hebben, vast houden en niet kunnen loslaten in Zijn Handen, kan God niet optimaal met deze persoon aan de slag. Voorbeeld uit de bijbel is wel Saulus die mensen vermoorde, omdat zij Jezus volgde. Deze mensen denk ik hebben Saulus ook vergeven en in Gods Handen gelegd. God ging met hem aan de slag. En kijk wat er van hem geworden is. Saulus werd Paulus een grote disciple van Jezus . Jill |
Jezus heeft de moordenaar aan het kruis ook veregeven en zei tegen hem: heden zult gij met mij in het paradijs zijn en die moordenaar heeft niets meer voor de Heer verder kunnen doen, want hij zou ook met Jezus sterven en was het het einde van zijn leven. Toch ging hij met Jezus naar het paradijs..........Het is dus allemaal UIT GENADE ALLEEN , dat wij gerechtvaardigd worden door geloof in Jezus Christus en niet uit werken dus. Al onze zonden.....ook die van Hitler dus, als hij nog berouw heeft getoond en in de Heer tot geloof was gekomen, zouden dan weg zijn, want de Heer heeft de volledige overwinning behaald over alle kwaad en heeft alle machten en krachten openlijk tentoon gesteld aan het kruis. Glorie voor HET LAM, DAT ONZE ZONDEN WEGNAM. HALLELUJA!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:37
|
|
|
JENNY524 schreef: | Dank u dank u |
Hay Jenny, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en hopen op nog vele jaartjes erbij in gezondheid. Groetjes Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:39
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Bij deze wil ik 007 van harte feliciteren met zijn verjaardag en nog heel veel jaren erbij |
Arjan , van harte proficiat met je verjaardag, ook je vrouw gefeliciteerd en maak er een gezellige dag van, en hopen op nog vele jaren in gezondheid.
Arjan wanneer was jij jarig? volgens mij ben ik de kluts een beetje kwijt haha, dacht dat het gisteren was, maar zie nu dat het ff geleden is Groetjes Carien
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 11 januari 2010, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:59
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort. Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden. |
Heel goed van jou Cross.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 18:41
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Bij deze wil ik 007 van harte feliciteren met zijn verjaardag en nog heel veel jaren erbij |
Klaas, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en hopen op nog vele jaren in gezondheid. Groetjes Carien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 18:53
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ging het hier over een avondje uit of weer achterlijke offtopic verhaaltje |
Ik hou van je hoor Daniel ....je bent echt lief maarehh als je nou werkelijk zo begaan bent met het off-topic zijn dan had je al veel eerder in moeten grijpen hier, want enige postings voor mij gaat het ook al niet meer om de feitelijk topic hier en na mij........ook niet...dus je hebt nog wat te doen lijkt me.......offuh....heb je de pik op me........?..begint er een beetje op te lijken. Kijk uit voor de rode waas, want dat is niet gezond....
Dag lieverd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:00
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort. Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden. |
Hebben jullie die olie en dat gas daar nou in de grond gestopt of OnzeLieveHeer??? Enige nederigheid zou je sieren Cross
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:03
|
|
|
Namens mn zoon een knuffel voor Robbedoes, vooral de Cars-pyama viel zeer in de smaak, vanmiddag lag hij heerlijk in pyama op de bank een puppyfilm te kijken.
Maareuh...heb je nog tips hoe ik hem morgen duidelijk maak dat je echt niet in je pyama naar school kan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hebben jullie die olie en dat gas daar nou in de grond gestopt of OnzeLieveHeer??? Enige nederigheid zou je sieren Cross |
Hoe schreef je dat een tijdje geleden ook al weer Pieter, "happen naar de baas??" hap hap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:18
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoe schreef je dat een tijdje geleden ook al weer Pieter, "happen naar de baas??" hap hap |
ja je hapt lekker jij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:22
|
|
|
JENNY524 schreef: | Met die laatste zin bedoel ik:
vaak word binnensmonds of 'boers' praten niet vrouwelijk gevonden. Tenminste, dat heb ik kerels horen zeggen en ik kan mij er wat bij voorstellen. Zagen ze een hele mooie dame en dan kwam er ineens een onverstaanbaar boers accent uit. Nou dat was even schrikken. Dat idee. Het klinkt niet 'sierlijk'
Het is trouwens maar wat je gewend bent, als je opgegroeid bent met zo'n accent dan zal je het ook niet erg vinden dat een vrouw ook zo spreekt. |
Hoi Jenny, leuk hoe je het "onverstaanbaar" boers noemt, "niet sierlijk" zeker als je schrijft "heb ik kerels" horen zeggen...... Volgens mij ook een beetje boerssssss
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 11 januari 2010, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 20:38
|
|
|
Klaas van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaren erbij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 20:39
|
|
|
Henk030 ook van harte en nog heel veel jaren erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 21:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hebben jullie die olie en dat gas daar nou in de grond gestopt of OnzeLieveHeer??? Enige nederigheid zou je sieren Cross |
Het is van ons .. zo simpel is het..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 21:11
|
|
|
Een knuffel voor Aer, Henk030 en Klaas, en alle andere jarigen van vandaag!
En Sas en Aer...is die sleutel er al?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 11 januari 2010, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 21:15
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Namens mn zoon een knuffel voor Robbedoes, vooral de Cars-pyama viel zeer in de smaak, vanmiddag lag hij heerlijk in pyama op de bank een puppyfilm te kijken.
Maareuh...heb je nog tips hoe ik hem morgen duidelijk maak dat je echt niet in je pyama naar school kan? |
Tnx geef hem een hele dikke knuffel terug... En niet in pyama naar school kan dat niet dan gewoon wat warms der onder aan joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 21:21
|
|
|
Een knuf voor Chris! Hij houdt CM tenslotte toch draaiend, zo goed en kwaad als het gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARAH047
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 21:24
|
|
|
Voor iedereen die de vorige mars gemist heeft..........
Een beetje vroeg maar dan kun je dit alvast plannen in je agenda.
Iedereen is van harte uitgenodigd voor de 18e mars DV december 2010.
Hieronder een linkje naar een uitgebreid verslag van de 17e mars in 2009
http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/12/13/verslag-van-de-mars-voor-het-leven/
Mensen abortus is gruwelijk, de manier waarop dit gebeurd is te verschrikkelijk voor woorden. Bij Schreeuw om leven kun je een modelletje opvragen van een foetus van 10 weken waaraan je kunt zien dat het kindje al helemaal compleet is. In de film "de Schreeuw" kun je de stille schreeuw zien van het kindje dat geaborteerd wordt. Gruwelijk en afschuwelijk! Wij als christenen zouden daar allemaal moeten zijn in december om het met de dood bedreigde ongeboren kind een stem te geven.
http://www.schreeuwomleven.nl/index.php?paginaID=86&archief=archiefstuk
Ik was er dit jaar voor het eerst bij en de mars en de manier waarop, heeft op mij een diepe indruk achtergelaten, ik wil daarom zo veel mogelijk mensen vragen om mee te lopen in December.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 11 januari 2010, 22:44
|
|
|
Quote: | Homohuwelijk is aanval op de schepping
MA 11 JAN | 20.39 Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.
De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.
Bron: ANP |
- Wat is het plan van de Schepper?
- Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 11 januari 2010, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |