Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:40
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je vergelijkt mij met jou verleden. Dat is het beeld dat je blijkbaar hebt van mannen.
Ik ben niet heftig op zoek naar een vrouw. Er is al een vrouw dat in mijn hartje aanwezig is en zal blijven. Hoop wel een waardige vrouw wederom te ontmoeten. Gezien de op en aanmerkingen hier op het forum van vrouwen ontdek ik dat de kans zeer klein is. |
Ja, dat denk ik ook! Je zou je eens af kunnen gaan vragen waar dat aan ligt. En als je er zelf niet uitkomt, is het misschien een idee om eens naar andere mensen te luisteren, die je wellicht daarmee kunnen helpen. Daar moet je dan wel voor open staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:58
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je vergelijkt mij met jou verleden. Dat is het beeld dat je blijkbaar hebt van mannen.
Ik ben niet heftig op zoek naar een vrouw. Er is al een vrouw dat in mijn hartje aanwezig is en zal blijven. Hoop wel een waardige vrouw wederom te ontmoeten. Gezien de op en aanmerkingen hier op het forum van vrouwen ontdek ik dat de kans zeer klein is. |
zolang als je een vrouw zoekt op basis van oud-testamentische denkbeelden......en die van Paulus ook trouwens.....dan denk ik dat je idd lang kan zoeken, op welke datingsite dan ook.....
want, wat is een waardige vrouw??? besschtreven zoals in spreuken??? succes met zoeken...ze zijn er maar op plaatsen waar je ze niet verwacht......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 15:36
|
|
|
MARITIME853 schreef: | tjee, heb geen idee waar jij het over hebt. |
Waarom verbaast mij dat niet?
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 13 december 2012, 15:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 16:00
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je hebt het door. Zo is het. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 16:25
|
|
|
MARITIME853 schreef: | precies. |
Nou.......ik denk dat ik de verdeling heel anders zie dan jij,ik kijk nl. liever naar de kwaliteiten van de persoon ik maak niet eerst het onderscheid of het een man of een vrouw is..........
23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden. 24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. 25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, 26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. 27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. 28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. (Galaten 3)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:18
|
|
|
En maar denken dat ik oud-testamentisch ben. hahaha Wat een lol.
Mijn broek zakt ervan af. haha
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nou.......ik denk dat ik de verdeling heel anders zie dan jij,ik kijk nl. liever naar de kwaliteiten van de persoon ik maak niet eerst het onderscheid of het een man of een vrouw is..........
23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden. 24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. 25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, 26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. 27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. 28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. (Galaten 3) |
Welke verdeling? Ik heb het niet over verdeling welover de waardigheid van de vrouw.
Het zijn de vrouwen zelf dat over de verdeling hebben.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:26
|
|
|
MARITIME853 schreef: | En maar denken dat ik oud-testamentisch ben. hahaha Wat een lol.
Mijn broek zakt ervan af. haha |
Enig idee hoe dat komt Maritime, dat mensen jou niet meer begrijpen? Jij roept hier van alles, niemand begrijpt het en als je een vraag stelt, krijg je geen antwoord. Daar ga ik niet op in, zeg je dan! Komt op mij behoorlijke dom over. Dat `haha` komt nog dommer over!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 17:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:32
|
|
|
MARITIME853 schreef: | En maar denken dat ik oud-testamentisch ben. hahaha Wat een lol.
Mijn broek zakt ervan af. haha |
Daar heb je nou bretels voor in de aanbieding. Meer dan dat denk ik niet dat iets je hierin helpt. Heb je zelfreflectie voor nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:33
|
|
|
JANS221 schreef: | Enig idee hoe dat komt Maritime, dat mensen jou niet meer begrijpen? Jij roept hier van alles, niemand begrijpt het en als je een vraag stelt, krijg je geen antwoord. Daar ga ik niet op in, zeg je dan! Komt op mij behoorlijke dom over. Dat `haha` komt nog dommer over! |
Dat begrijp ik heel goed. Er hoeft maar een persoon te zijn dat mij betiteld als een oud testamentisch persoon dan volgt de rest en ziet het dan ook zo op het forum.
Daardoor wordt ik en/of anderen niet begrepen. Laat staan hetgeen in de bijbel voor ons als lering is geschreven.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:37
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Welke verdeling? Ik heb het niet over verdeling welover de waardigheid van de vrouw.
Het zijn de vrouwen zelf dat over de verdeling hebben. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:41
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat begrijp ik heel goed. Er hoeft maar een persoon te zijn dat mij betiteld als een oud testamentisch persoon dan volgt de rest en ziet het dan ook zo op het forum.
Daardoor wordt ik ook niet begrepen. Laat staan hetgeen in de bijbel voor ons als lering is geschreven. |
Ik volg de rest niet, ik stel je vragen! Daar antwoord jij niet op. Dat jij niet begrepen wordt, ligt volgens jou dus aan anderen en omdat anderen jou niet begrijpen, begrijpen ze ook niet wat er in de bijbel staat! Als ik de bijbel pas ga begrijpen als ik jou begrijp, dan duurt dat nog wel even!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Daar heb je nou bretels voor in de aanbieding. Meer dan dat denk ik niet dat iets je hierin helpt. Heb je zelfreflectie voor nodig. |
Dat is theorie Jol. In een relatie gaat het om het hart van iemand. Waardigheid en liefde is geen theorie.
Een vrouw dat kan zeggen: "Je bent mijn steunpilaar mijn klankborrd voor beiden ben ik je zo dankbaar" is blijkbaar vere zoek!!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:46
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat is theorie Jol. In een relatie gaat het om het hart van iemand. Waardigheid en liefde is geen theorie.
Een vrouw dat zegt: "Je bent mijn steunpilaar mijn klankborrd voor beiden ben ik je zo dankbaar" is vere zoek!!! |
Alsof ik dat niet weet dat waarheid en liefde geen theorie is. Je zit nog steeds in de rol van zelfbedacht coach zijn die de zaak hier moet corrigeren. Als jij nou es iets zou aannemen van anderen... hoe komt het nou dat zoveel mensen die goedwillend, intelligent zijn en genoeg ervaring hebben in jouw ogen fout zitten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:47
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat is theorie Jol. In een relatie gaat het om het hart van iemand. Waardigheid en liefde is geen theorie.
Een vrouw dat kan zeggen: "Je bent mijn steunpilaar mijn klankborrd voor beiden ben ik je zo dankbaar" is blijkbaar vere zoek!!! |
Het is nogmaals niet een vrouw DAT zegt maar een vrouw DIE zegt. "Dat" is een ding, klinkt zo vervelend voor een vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:00
|
|
|
Alles en iedereen (nou haast iedereen) dendert hier voorbij aan wat er nu werkelijk Gods bedoeling van man-vrouw relatie is
De vrouwen hier willen niet het slaafje van de man zijn en denken dat bijvoorbeeld Maritieme en Roady dat wel willen. Volgens mij juist het tegendeel als ik hun zo begrijp. Ik begrijp uit maritieme zijn verhaal dat Hij in liefde zijn vrouw eerder beschermde dan dat ze als ondergeschikte hem gehoorzaam moest zijn. Dat hij en Roady dus wel volgesn God de man als hoofd zien maar in liefde hun vrouw als naaste(gelijke) erkennen. Dus een maatje, steun en hulp in alles, dus alles met elkaar delend lief en leed, gewoon als eenheid.
De dames vooral, denken dat de beide heren juist het tegendeel beweren en dat de man boven de vrouw staat en daarmee de kous af is, Dat zij niet zoals Jezus het Hoofd is en was, zich dienend opstelde. De Liefde voorleefde, Jezus is gekomen om Zijn Bruid te dragen, Dus zal een ieder zich toch een moeten neerleggen bij hoe Jezus in Liefde aan ons gelij kwerd en du szo ook man en vrouw aan alkaar gelijk worden.
Resume, een ieder word uit eindelijk aan elkaar gelijk in liefde bevolen door God, ja zelfs op "oudtestamentische" wijze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:01
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik volg de rest niet, ik stel je vragen! Daar antwoord jij niet op. Dat jij niet begrepen wordt, ligt volgens jou dus aan anderen en omdat anderen jou niet begrijpen, begrijpen ze ook niet wat er in de bijbel staat! Als ik de bijbel pas ga begrijpen als ik jou begrijp, dan duurt dat nog wel even! |
Iets in vaagheid houden is vermeende macht (voelen). Dat kan een reden zijn.
Of het kan een manier zijn om te maskeren dat je het eigenlijk ook niet weet.
Beide redenen zijn triest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:02
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles en iedereen (nou haast iedereen) dendert hier voorbij aan wat er nu werkelijk Gods bedoeling van man-vrouw relatie is
De vrouwen hier willen niet het slaafje van de man zijn en denken dat bijvoorbeeld Maritieme en Roady dat wel willen. Volgens mij juist het tegendeel als ik hun zo begrijp. Ik begrijp uit maritieme zijn verhaal dat Hij in liefde zijn vrouw eerder beschermde dan dat ze als ondergeschikte hem gehoorzaam moest zijn. Dat hij en Roady dus wel volgesn God de man als hoofd zien maar in liefde hun vrouw als naaste(gelijke) erkennen. Dus een maatje, steun en hulp in alles, dus alles met elkaar delend lief en leed, gewoon als eenheid.
De dames vooral, denken dat de beide heren juist het tegendeel beweren en dat de man boven de vrouw staat en daarmee de kous af is, Dat zij niet zoals Jezus het Hoofd is en was, zich dienend opstelde. De Liefde voorleefde, Jezus is gekomen om Zijn Bruid te dragen, Dus zal een ieder zich toch een moeten neerleggen bij hoe Jezus in Liefde aan ons gelij kwerd en du szo ook man en vrouw aan alkaar gelijk worden.
Resume, een ieder word uit eindelijk aan elkaar gelijk in liefde bevolen door God, ja zelfs op "oudtestamentische" wijze |
Wie dendert er niet aan voorbij?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:03
|
|
|
Hoop wel dat de redactie CM toch gehoor geeft aan mijn verzoek om deze topic te sluiten, het is en blijft zo een wellus nietus situatie, totaal vastgelopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:04
|
|
|
JOL252 schreef: | Het is nogmaals niet een vrouw DAT zegt maar een vrouw DIE zegt. "Dat" is een ding, klinkt zo vervelend voor een vrouw. |
"DAT" is een Groningse uitspraak van mij kant. Het is hetzelfde als ""DIE" zegt.
Dat het voor jou vervelend klinkt kan ik niks aan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:05
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles en iedereen (nou haast iedereen) dendert hier voorbij aan wat er nu werkelijk Gods bedoeling van man-vrouw relatie is
Resume, een ieder word uit eindelijk aan elkaar gelijk in liefde bevolen door God, ja zelfs op "oudtestamentische" wijze |
amen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:07
|
|
|
MARITIME853 schreef: | "DAT" is een Groningse uitspraak van mij kant. Het is hetzelfde als ""DIE" zegt.
Dat het voor jou vervelend klinkt kan ik niks aan doen. |
tja dan houd het op. Maar doe dan alles in het Gronings, dan past het.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 13 december 2012, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:09
|
|
|
JOL252 schreef: | tja dan houd het op. Maar doe dan alles in het Gronings, dan past het. |
haha, wordt wel vaker er op geantendeerd met die,dat, het en een. Taal is altijd mijn slechtste kant geweest.
Maar er zijn vrouwen welke daardoor heen prikken.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 18:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:10
|
|
|
JOL252 schreef: | tja dan houd het op. Maar doe dan alles in het Gronings, dan past het. |
Ja, en te volgen is het toch al niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:14
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, en te volgen is het toch al niet! |
Arabisch??? links rechts.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:21
|
|
|
ik ben verbaast;
ik ken een aantal mensen uit bovenstaande discussie enigszins van picknicks en andere cm-uitjes. hoe iemand blijkbaar overkomt op anderen hier op het forum kan werkelijk HEEL anders zijn dan wanneer je iemand in levende lijve ontmoet.
jammer dat er zo allergisch gereageert wordt op elkaar.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 13 december 2012, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:33
|
|
|
Dank je Pieter, iets dergelijks wilde ik ook al schrijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:38
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben verbaast;
ik ken een aantal mensen uit bovenstaande discussie enigszins van picknicks en andere cm-uitjes. hoe iemand blijkbaar overkomt op anderen hier op het forum kan werkelijk HEEL anders zijn dan wanneer je iemand in levende lijve ontmoet.
jammer dat er zo allergisch gereageert wordt op elkaar. |
Dan is de vraag waarom mensen op het forum anders overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn! Ik meen toch dat ik wel enigszins kan weten hoe iemand is, door wat hij/zij schrijft op het forum!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Dan is de vraag waarom mensen op het forum anders overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn! Ik meen toch dat ik wel enigszins kan weten hoe iemand is, door wat hij/zij schrijft op het forum! |
en toch kan het een heel vertekend beeld zijn, jans!!
gedachten in woorden vangen doet ieder mens op een eigen manier, he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en toch kan het een heel vertekend beeld zijn, jans!!
gedachten in woorden vangen doet ieder mens op een eigen manier, he? |
Er is duidelijk het een en ander neergezet over visie en beeld van vrouwen en wat voor grote schuld er nog steeds ten grondslag ligt aan haar bestaan en waarom mannen daarom van alles zouden zijn etcetera. Ik heb dat, meen ik, samen met anderen niet verkeerd verstaan of begrepen, ook nagevraagd of ik het zo goed begreep en ik kreeg bevestigende antwoorden dat het inderdaad zo verstaan moest worden.
|
|
Naar boven |
|
|