ChristianMatch

Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:25

SHANITA130 schreef:
Tis toch aardig dat ze de moeite neemt om te mailen...

Jij snapt het Shanita...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:25

INGE721 schreef:
Gezellig samen gaan sokken..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Haha, ja, de 's' zit vlak onder de 'w'..... Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 juni 2012, 17:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:27

WILLEMIJN232 schreef:
Jij snapt het Shanita...... Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 19:59

SHANITA130 schreef:
Ik vind Willemijn ook heel tof en ze ziet dingen heel scherp Lachende smiley

Ze ziet zelfs zo scherp bepaalde zaken die er niet zijn... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 19:59

LESLEY449 schreef:
Het is nu anno 2012 en cristen homo´s zijn overal maar wat vinden wij hiervan?

Je zou er maar mee behebt zijn.

wat een verdriet en wat een veroordeling hebben deze mensen .
mijn hart gaat er wel naar uit.!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:00

Wat gaan die pagina's snel.... niet bij te houden met het werk ernaast.... Knipoog smiley

TINK100 schreef:
ik heb nu zo'n beetje alles gelezen wat er geschreven is over homo en christen zijn.....en ik heb vastgesteld dat er mensen zijn die vinden dat het een onmogelijkheid is......en dat het zelfs te genezen is......
En er is een groep die vol van liefde om deze groep mensen heen wil staan om hen te helpen de worsteling te dragen.

Er zijn dingen gezegd en geschreven die niet hadden gezegd of geschreven mogen worden......

Feit is, er zijn mensen, door God geschapen, die een andere sexuele geaardheid hebben. Daar kunnen we niet om heen. Geef gehoor aan Jezus'opdracht: heb uw naaste lief als u zelf.

daarom : Zo resten ons dan: geloof, hoop en liefde. Deze 3. Maar de liefde is de grootste

Omring de zwakkeren in je omgeveing met liefde en steun, aan je daden herkent de ander de Christus in jou......wees een voorbeeld naar de naaste die Jezus nog niet kent.....Jij bent het visitekaartje van Jezus.....

Hier past alleen amen!
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 08:24

SHANITA130 schreef:
Ja, mee eens Lachende smiley

En we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Respect voor de mening van een ander en ook hoe een ander een bijbeltekst interpreteert, ook al denkt iemand zelf serieus dat ie de enige juiste interpretatie heeft.

Respect is ook een gebod, en valt binnen het Hoogste Gebod*: Heb je naaste lief als jezelf en God bovenal.

Iedere christen is heeft recht op zijn eigen mening.
(eigenlijk ieder mens natuurlijk Lachende smiley

Ja, ervaring is een goede leermeester, en de ene heeft weer andere ervaringen dan de ander.

dank voor reactie !
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 06:45

Het is natuurlijk ook zo tegenwoordig in veel (christelijke) gezinnen, dat je als kind gewoon kan zeggen dat je homo bent, dat dat heel normaal is, en er dus ook geen sprake is van een worsteling. Is mijn ervaring. Het wordt steeds meer geacepteerd in onze samenleving.

Grinnik..(goed bedoeld..)

Iig. ik oordeel daar ook niet over. Lachende smiley

Ik zou 't ook niet fijn vinden als men over mij oordeelt, van wat er allemaal niet van God en uit God is aan mij...

Wat wel gebeurde in groepen, toen ik pas gelovig was...en mij behoorlijk heeft geschaad....

Dank voor mijn reformatorische psycholoog, die mij de weg heeft gewezen uit de groep waar ik zat, naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk!

Waar ik zeven jaar regelmatig kwam, 2 keer per zondag en bijbelstudie door de week. En veel contact met mensen onderling, met name van mijn leeftijd en ietsie ouder.

En nu, PKN.

En nu, probeer ik te werken....

*Het hoogste gebod: "Heb Uw naaste lief" was gedeeltelijk het antwoord van Jezus toen de Farizeeën, de grootste religieuze groepering in die tijd, Hem vroegen wat het hoogste gebod in de Wet was (zie Matteüs 22:36-40). Deze religieuze leiders hadden het classificeren van de verschillende wetten en het aanbrengen van gradaties hierin bijna tot een kunst verheven, en toen zij deze vraag stelden was hun doel dus om Jezus op de proef te stellen. Zijn antwoord deed hen verstomd staan: Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.

Bron
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 09:27

Wat voor mij een vraag is, die steeds vaker bij me boven komt, is: Hoe gaan we nu met mensen om?
Is het mijn verantwoording welke geaardheid iemand heeft? Is het Gods opdracht aan mij om overal iets van te vinden?

Allereerst voel ik me zo in het leven staan, dat ik menswaardig met mijn medemens dien om te gaan. Ongeacht welke geaardheid, geloof, huidskleur, achtergrond of wat ook. Liefhebben van mijn medemens is de eis die God me geeft, en dat vind ik soms oprecht moeilijk, maar minimaal menswaardige omgang is wat ik wel probeer te doen. En ook naar minderheden.

Daarnaast, wie zijn wij, wie ben ik zelf? In mijn aard zondaar, net als ieder mens. En het is alleen genade, dat het anders is geworden. Met als gevolg, dat God te mogen kennen tot gevolg heeft dat ik ook alles probeer om uit liefde Zijn wil te doen. En dat geld voor iedereen denk ik, die uit genade mag leven. En of iemand dan homo is of niet, als dat God in de weg staat, word het wel weggenomen, en anders is dat een zaak tussen God en die persoon.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 09:50

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 09:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 09:56

SHANITA130 schreef:
Ja, mee eens Lachende smiley

En we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Respect voor de mening van een ander en ook hoe een ander een bijbeltekst interpreteert, ook al denkt iemand zelf serieus dat ie de enige juiste interpretatie heeft.

Respect is ook een gebod, en valt binnen het Hoogste Gebod*: Heb je naaste lief als jezelf en God bovenal.

Iedere christen is heeft recht op zijn eigen mening.
(eigenlijk ieder mens natuurlijk Lachende smiley

Ja, ervaring is een goede leermeester, en de ene heeft weer andere ervaringen dan de ander.

Het is natuurlijk ook zo tegenwoordig in veel (christelijke) gezinnen, dat je als kind gewoon kan zeggen dat je homo bent, dat dat heel normaal is, en er dus ook geen sprake is van een worsteling. Is mijn ervaring. Het wordt steeds meer geacepteerd in onze samenleving.

Iig. ik oordeel daar ook niet over. Lachende smiley

Ik zou 't ook niet fijn vinden als men over mij oordeelt, van wat er allemaal niet van God en uit God is aan mij...

Wat wel gebeurde in groepen, toen ik pas gelovig was...en mij behoorlijk heeft geschaad....

Dank voor mijn reformatorische psycholoog, die mij de weg heeft gewezen uit de groep waar ik zat, naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk!

Waar ik zeven jaar regelmatig kwam, 2 keer per zondag en bijbelstudie door de week. En veel contact met mensen onderling, met name van mijn leeftijd en ietsie ouder.

En nu, PKN.

En nu, probeer ik te werken....

*Het hoogste gebod: "Heb Uw naaste lief" was gedeeltelijk het antwoord van Jezus toen de Farizeeën, de grootste religieuze groepering in die tijd, Hem vroegen wat het hoogste gebod in de Wet was (zie Matteüs 22:36-40). Deze religieuze leiders hadden het classificeren van de verschillende wetten en het aanbrengen van gradaties hierin bijna tot een kunst verheven, en toen zij deze vraag stelden was hun doel dus om Jezus op de proef te stellen. Zijn antwoord deed hen verstomd staan: Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.

Bron

Waarom een stukje uit mijn post halen? Ik zeg toch 'goed bedoeld' erachter. Dat is het dan ook Tis gewoon een grappig overkomende woordspeling vind ik, verder niet. Er is een verschil, óm iets lachen of iemand uitlachen....
Ik had in mijn Amstedamse tijd ook homo vrienden, waren mijn beste vrienden.

Ja, ik begrijp het al, het kan misschien kwetsend overkomen, ik heb dan ook de zin erachter verwijderd, anders is die niet te plaatsen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 10:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 10:08

Quote:
DJES:Dat is geen goed onderwerp.
Hier zoeken geen man naar man
of vrouw naar vrouw.

Hoe weet je dat?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 10:11

DJES101 schreef:
Dat is geen goed onderwerp.
Hier zoeken geen man naar man
of vrouw naar vrouw.

God heeft man en vrouw naar elkaar toegevoegd, dat is de mooiste schepping.
Ze kregen mooie namen Adam en Eva

EN NIET ADAM EN EVERT of ADA EN EVA.

Dat is wel grove zonde, ze hebben hun rug naar God toegekeerd.

We willen hier niet verder erover praten.

Per direct op slot

lieve mensjes van cm

Dit was een reachtie op frank
Als we nou op een onderwerp reageren lees dan goed terug !
Dan wisten jullie waar het woordje slot vandaan kwam ..
Verder denk ik dat degene die hier zelf mee te maken hebben het beste uit ervaring kunnen spreken hoe hier mee om te gaan !
Mijn moeder zei altijd ERVARING IS DE BESTE LEERMEESTER .
En aan deze woorden denk ik nog elke dag...
We kunnen zoveel zeggen met ons mond...maar wat zegt de ervaring???

En ja...ik heb die ervaring ........

Quote:
EN NIET ADAM EN EVERT of ADA EN EVA.

Ik zou het zelf niet zo stellen dat ze hun rug naar God hebben gekeerd.

Ze kunnen zo geboren zijn.

Hoe kan jij weten dat ze de rug naar God toe hebben gekeerd?

Het zou mij op zich best wel goed uitkomen om zo te denken, iemand die homo is, daar ben ik het al een hele tijd fundamenteel oneens over iets....

Maar dan las ik hier van anderen, die familie zouden kunnen hebben, of vrienden die homo zijn, en dan verpaatste ik me erin..je zou maar zo zijn...en dan te horen krijgen dat je je rug naar God hebt gekeerd.

Het zijn volwassen mensen met volwassen relatie's die ook gevoelens
hebben en ook kinderen van wie ze houden en waar ze goed voor zijn.

Ik heb hier ook ervaring mee, meerdere ervaringen zelfs.

Ik zelf weiger te denken dat ze hun rug naar God hebben gekeerd.
Ik vind dat gevaarlijk om zo te denken.
Je kan niet weten wat die mensen denken en waarom ze zo zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 13:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 10:29

FRANKT627 schreef:
We zijn toch allemaal kinderen van de Vader?
We zijn toch allemaal naar Zijn beeld gemaakt?
Tijdens onze groei in de moederschoot is God er bij.
Zo is Hij er ook bij wanneer de sexuele geaardheid in ons wordt gelegd.
God doet immers geen half werk.
Hij brengt alles tot voltooiing.
Hij schenkt ons liefde en die liefde mogen we doorgeven.

Ja, mee eens...
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 10:43

SHANITA130 schreef:
Hoe weet je dat?

DIT ZIJN HERMAN S WOORDEN ZIE BOVEN

Laatst aangepast door
DJES101
op woensdag 27 juni 2012, 10:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 13:03

DJES101 schreef:
DIT ZIJN HERMAN S WOORDEN ZIE BOVEN

Smiley die vol vragen zit Probeer je me nu te triggeren door dat te zeggen en dan hopen dat ik boos wordt ofzo?

Ja, ik zou geen andere reden weten, om iets te zeggen wat er niet staat,

Nou ik word daarom niet boos hoor, medelijden met jou, ja dat kan wel.

Ik heb je mail gestuurd. Waarom?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 18:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:33

FRANKT627 schreef:
Ze ziet zelfs zo scherp bepaalde zaken die er niet zijn... Boze smiley

Of ik zie ze juist haarscherp........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:53

WILLEMIJN232 schreef:
Of ik zie ze juist haarscherp........ Clown smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 21:19

Beste ....., ik heb geprobeerd in het forum uit te leggen en onderbouwd wat ik concludeer uit de Bijbel en tevens geciteerd wat in de Bijbel staat geschreven over sex voor het huwelijk en over christelijke homofilie dat dit als zonde wordt benoemd.

Hierdoor werd ik persoonlijk door sommigen mensen bestempeld als beledigend naar individuen die aan sex voor het huwelijk doen en als liefdeloos bestempeld naar christelijke homofilie. Er werden sentimentele oproepen gedaan om de homo's te helpen in hun worsteling, daarmee suggereerde deze mensen dat ik daarop tegen ben terwijl ik me daar helemaal niet over hebt uitgelaten zover ik heb kunnen nagaan en heb laten nagaan.

Ik wordt dus door sommige mensen van beschuldigd dat ik zou vinden dat homo's direct zonder pardon, ook al worstelen ze oprecht met hun geaardheid, zonder genade de kerk uit zouden moeten gestuurd terwijl ik dit nergens heb beweerd of mij erover heb uitgesproken.

Deze personen die zich zo over mij hebben uitgelaten hebben behalve dat ze mij ook nog persoonlijk hebben beledigd, mij daardoor ook nog in een kwaad daglicht geplaatst. Tevens werd ik ook met oneigenlijke argumenten bestreden wat een onsportieve en kinderlijke manier van discussie voeren en stemmingmakerij is geweest.

Gezien er enkelen voor mij zij geweest die met dezelfde Bijbelse waarheden discussieerden hebben zij ook deze manier van discussie in het forum ervaren. Door deze onsportieve en kinderlijke manier en gekleurde emotionele uitingen worden andersdenkenden geen ruimte gegund op het forum, maar worden persoonlijk afgebrand en weggepest van het forum.

Ook heb ik gemerkt dat een aantal niet recht voor hun mening uit komen, niet eerlijk hun standpunt innemen misschien vanwege gezichtsverlies en ook niet daarbij blijven. Ik vind het heel jammer dit op een christelijke datingsite te hebben meegemaakt. Ook heel jammer te moeten ontdekken dat de meeste "christenen" hier in christian match voorstanders zijn van sex voor het huwelijk en die ook praktiseren. Ik had meer sexuele reinheid verwacht onder de chistenen zoals de Bijbel ons daartoe oproept, maar het is hier niet anders dan het in het wereldse.

Jak 1:14-15> 14 Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.

rom12:1-2> Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 21:28

fijn flower dat je een gods dienaar bent. En je heb gelijk homo zijn staat in de bijbel dat mag niet. prima verwoord.

deze mensen weten dat ook . je mag het wel zijn homo of lesbie.

maar niet uitvoeren.Ieder doet zijn best naar vermogen

Maar god weet dat wij niet alles kunnen , er staat ook dat wij niks kunnen .

dank U god dat U uw zoon gegeven heb om onze zonden te dragen.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 21:59

[quote=HEIDE115]discussie apart?
Het gaat hier alleen maar over gebreken van wel willen,niet willen
het hoort wel,het hoort niet..ik denk van wel,ik denk van niet.

wat versta jij onder gebreken?

Onder gebreken versta ik onze tekortkomingen, onze normen en waarden, kan ook wel gebruikt worden voor zonde, afhankelijk van welke hoek men het wilt bekijken. Ik bekijk het vanuit normen en waarden dus zaten we niet op één lijn.

defenitie Zonde:
Zonde
[religie] - De zondaar, William Blake, ca. 1800 zie ook steniging In verschillende religies is een zonde een ernstige of minder ernstige handeling tegen de morele wetten van de godsdienst. De term impliceert ongehoorzaamheid aan God en wordt gebruikt in het jodendom, christe...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonde_(religie)

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 27 juni 2012, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 22:01

Wat ik onder zonde verstaat.

Iets met opzet doen!

En met voorbedachte rade!!!

Laatst aangepast door
NICKY298
op woensdag 27 juni 2012, 22:13
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 22:31

Ergens schreef ik hier:

“Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen”

Als die mede christenen dit lezen vraag ik me af wat ze er nu bij voelen. Als ze alle bladzijden die er geschreven zijn gelezen hebben.

Het stuk dat ik gelezen had en hier eerder plaatste. Plaatste ik voor mijn christelijke medemens(en) met een ander seksuele voorkeur.
Dan bij andere CHRISTENEN gebruikelijk is. De vetgedrukte zin wil ik graag nog een keer herhalen.
Omdat die mij erg aansprak! “Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Ik hoop dat ze daar steun in mogen ervaren of vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 22:39

YES356 schreef:
Ergens schreef ik hier:

“Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen”

Als die mede christenen dit lezen vraag ik me af wat ze er nu bij voelen. Als ze alle bladzijden die er geschreven zijn gelezen hebben.

Het stuk dat ik gelezen had en hier eerder plaatste. Plaatste ik voor mijn christelijke medemens(en) met een ander seksuele voorkeur.
Dan bij andere CHRISTENEN gebruikelijk is. De vetgedrukte zin wil ik graag nog een keer herhalen.
Omdat die mij erg aansprak! “Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Ik hoop dat ze daar steun in mogen ervaren of vinden.

Helemaal mee eens yes.
Dat iedereen hier steun uit mag ervaren.
want niemand word met opzet homo of doet met opzet iemand kwetsen, maar wij doen het wel!!!

alle ere aan de Here!

Glory voor Jezus .

Laatst aangepast door
NICKY298
op woensdag 27 juni 2012, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 23:39

SHANITA130 schreef:
Smiley die vol vragen zit Probeer je me nu te triggeren door dat te zeggen en dan hopen dat ik boos wordt ofzo?

ACH..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 00:37

SHANITA130 schreef:

Dank voor je duidelijke mail heb je weer teruggemailt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 00:41

Ik wil nog even een paar dingen toevoegen aan deze hele discussie.
Geen bijbelteksten, maar dingen die mij gewoon te binnen schieten als ik alles zo even lees.
Zoals ik eerder al schreef: Wie ben ik, om te oordelen over het wel of niet oprechte geloof van diegene?
Laat ik, als zondaar eerst maar eens mijn eigen balk zien te verwijderen voor ik die splinter van de ander kan zien.
En deze hele is discussie ook al gevoerd door vele theologen, tot in de synode toe, en ook daar kwamen ze er niet uit, maar stonden ze wel open voor de mening van de ander. ( die stukken heb ik wel eens gelezen)
Duss wat we ook zeggen en hoe we ook anders denken, ik denk dat we met deze hele discussie nooit op 1 lijn zullen komen.
Ik denk, dat we nooit op de stoel van God mogen gaan zitten en nooit mogen zeggen dat genezing moet/zal komen, vroeg of laat.
Ik denk dat we ons beter kunnen concentreren op wat je gemeen hebt met die andere medegelovige (praktiserend homo of niet)

Laatst aangepast door
WILMA729
op donderdag 28 juni 2012, 00:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 00:52

WILMA729 schreef:
Ik wil nog even een paar dingen toevoegen aan deze hele discussie.
Geen bijbelteksten, maar dingen die mij gewoon te binnen schieten als ik alles zo even lees.
Zoals ik eerder al schreef: Wie ben ik, om te oordelen over het wel of niet oprechte geloof van diegene?
Laat ik, als zondaar eerst maar eens mijn eigen balk zien te verwijderen voor ik die splinter van de ander kan zien.
En deze hele is discussie ook al gevoerd door vele theologen, tot in de synode toe, en ook daar kwamen ze er niet uit, maar stonden ze wel open voor de mening van de ander. ( die stukken heb ik wel eens gelezen)
Duss wat we ook zeggen en hoe we ook anders denken, ik denk dat we met deze hele discussie nooit op 1 lijn zullen komen.
Ik denk, dat we nooit op de stoel van God mogen gaan zitten en nooit mogen zeggen dat genezing moet/zal komen, vroeg of laat.
Ik denk dat we ons beter kunnen concentreren op wat je gemeen hebt met die andere medegelovige (praktiserend homo of niet)

Quote:

Klopt, eerst je eigen balk. Mooi gezegd, word ik weer bij bepaald.
Ja, niemand kan oordelen over het wel of niet oprecht zijn van geloof van anderen.

Quote:
Helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 01:22

THOMAS968 schreef:
Er lopen al diverse draadjes over al liep dit draadje uit de hand aan het eind:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2596&start=0

Thomas, ziet een christelijke homofiel als broeder of zuster maar de meesten zijn weggejaagd uit de kerk.

Ja, in dat andere topic wat je aanhaald, staat ook geschreven hoe je de zogemaamde anti-homo teksten ook kan lezen.

Zoek het later deze of volgende week wel even op.

Nu Slapende smiley

Welterusten!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 01:32

FLOWERFUL304 schreef:
Beste ....., ik heb geprobeerd in het forum uit te leggen en onderbouwd wat ik concludeer uit de Bijbel en tevens geciteerd wat in de Bijbel staat geschreven over sex voor het huwelijk en over christelijke homofilie dat dit als zonde wordt benoemd.

Hierdoor werd ik persoonlijk door sommigen mensen bestempeld als beledigend naar individuen die aan sex voor het huwelijk doen en als liefdeloos bestempeld naar christelijke homofilie. Er werden sentimentele oproepen gedaan om de homo's te helpen in hun worsteling, daarmee suggereerde deze mensen dat ik daarop tegen ben terwijl ik me daar helemaal niet over hebt uitgelaten zover ik heb kunnen nagaan en heb laten nagaan.

Ik wordt dus door sommige mensen van beschuldigd dat ik zou vinden dat homo's direct zonder pardon, ook al worstelen ze oprecht met hun geaardheid, zonder genade de kerk uit zouden moeten gestuurd terwijl ik dit nergens heb beweerd of mij erover heb uitgesproken.

Deze personen die zich zo over mij hebben uitgelaten hebben behalve dat ze mij ook nog persoonlijk hebben beledigd, mij daardoor ook nog in een kwaad daglicht geplaatst. Tevens werd ik ook met oneigenlijke argumenten bestreden wat een onsportieve en kinderlijke manier van discussie voeren en stemmingmakerij is geweest.

Gezien er enkelen voor mij zij geweest die met dezelfde Bijbelse waarheden discussieerden hebben zij ook deze manier van discussie in het forum ervaren. Door deze onsportieve en kinderlijke manier en gekleurde emotionele uitingen worden andersdenkenden geen ruimte gegund op het forum, maar worden persoonlijk afgebrand en weggepest van het forum.

Ook heb ik gemerkt dat een aantal niet recht voor hun mening uit komen, niet eerlijk hun standpunt innemen misschien vanwege gezichtsverlies en ook niet daarbij blijven. Ik vind het heel jammer dit op een christelijke datingsite te hebben meegemaakt. Ook heel jammer te moeten ontdekken dat de meeste "christenen" hier in christian match voorstanders zijn van sex voor het huwelijk en die ook praktiseren. Ik had meer sexuele reinheid verwacht onder de chistenen zoals de Bijbel ons daartoe oproept, maar het is hier niet anders dan het in het wereldse.

Jak 1:14-15> 14 Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.

rom12:1-2> Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

Er staat een tekst in de bijbel: vrouwen hebben natuurlijke omgang met mannen verwisseld en zijn in hartstocht ontbrand voor elkaar. Hetzelfde staat er over de mannen.

Daar kan ik niet uit opmaken dat een man geen relatie met een man kan hebben en hetzelfde geld voor vrouwen.

Het wordt in de bijbel gezegd als een feit, iets dat gebeurd.

Maar dat is iets heel anders, dan als een man een trouwe relatie heeft met één andere man, geldt ook voor een vrouw, zo denk ik erover.

Er staat nergens: gij zult geen relatie met een man hebben als man, of met een vrouw als vrouw.
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 01:50

SHANITA130 schreef:
Dank voor je duidelijke mail heb je weer teruggemailt Lachende smiley

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 26 Volgende