ChristianMatch

Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:01

XABIA794 schreef:
Ik probeer hier zo neutraal mogelijk te reageren. Ik reageer niet op iemand specifiek. ik reageer gewoon naar de gedachten die hier rondgaan.
Bedoel je nu dat ik mijn mening niet mag ondersteunen vanuit men christelijk denken dat ik beleef?? Smiley die vol vragen zit Lastering ??
Natuurlijk is ieder vrij in zijn denken, laten en doen. Daarom dacht ik ook vrij te zijn om hier deel te nemen aan uitspraken.
Of is het ook Gods lasteren als ik geloof in naastenliefde ?

Je eerste 3 zinnen waar ik op reageerde, zeggen genoeg lijkt mij, (ik kan niet quoten) Gefrustreerde smiley
En of je, je mening niet mag ondersteunen zeg ik niet, maar de manier waarop, vind ik te ver gaan.
Jij hebt het over uitspraken, die Gods kracht en woord heel eng maken.
Dat is nogal wat, waarschuwingen en vermaningen komen ook van Hem,
en geven en nemen, daar kan je alle kanten mee op.
Luiheid wordt ook beschreven, en dan heb je nog de gelijkenis van de talenten, het is niet zo dat iedereen maar af kan wachten, tot zijn bord gevuld wordt.
Oog om oog tand om tand is ook niet alleen van deze tijd, daar lijkt voor wat hoort wat heel veel op.
We mogen (moeten) elkaar wel stimuleren, om actie te ondernemen, het doel heiligt de middelen, en niet andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:22

SHANITA130 schreef:
Haha

Ik heb daar een pc Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Op je werk op CM valt onder de categorie grijs verzuimen volgens mij.....
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:49

LISA610 schreef:
He Gerrit, op de een of andere manier lees ik dit toch met gemengde gevoelens. Ik kan me best verplaatsen in jouw reactie tegenover die kennis: hij wou jou niet helpen, dus help jij hem nu ook niet.... En toch vraag ik me af of dat de juiste weg is die we moeten gaan. Beland je zo niet in een vicieuze cirkel: jij hielp mij niet, dus ik help jou niet, dus helpt die ander jou de volgende keer ook niet enzovoorts.. Uiteindelijk helpen we elkaar niet meer op het moment dat de ander onze hulp nodig is, omdat die ander ook niets voor ons heeft willen doen. We gaan uit van voor wat hoort wat... Tja, menselijkerwijs gezien heel logisch en heel begrijpelijk. En toch: hoe verhoud zich dat tot "je naaste liefhebben als jezelf". Welk voorbeeld geef je hiermee als christen in een maatschappij waarin mensen al zo individualistisch ingesteld zijn, waarin het motto "voor wat, hoort wat" al zo duidelijk zichtbaar is? Zou het niet juist goed zijn om totaal anders te reageren dan menselijkerwijs gezien verwacht wordt? Let wel: ik veroordeel je niet hoor, kan me jouw reactie best voorstellen. En noem mij rustig een idealist als ik zeg dat wij als christenen nou juist anders zouden moeten reageren, al is het maar om dat soort vicieuze cirkels te doorbreken. En ja, ik weet dat dit heel idealistisch klinkt... En nee, ik ben zelf zeker niet perfect in dat opzicht. Knipoog smiley

Ik denk dat we een beetje van het beeld afmoeten dat christenen een bijzonder soort mensen zijn......Mensen die liefhebbend, vergevingsgezind, eerlijk en wat al nog meer.....
Christenen zijn net echte mensen en dat is maar goed ook......want we leven ook in de maatschappij met regels en voorwaardes........
Je kan wel idealistisch zijn maar enige realiteitszin kan ook geen kwaad.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:52

XABIA794 schreef:
Daarom kan men oneindige argumenten zoeken om niets meer voor een ander te betekenen. Is Gods Woord niet meer voor deze cultuur en tijd??? Sorry, dit vind ik een uitspraak die Gods Kracht en Woord heel eng maakt en inderdaad voor ieders interpretatie mogelijkheden biedt Twijfelende smiley Barmhartigheid is geen uiting van wetvervulling maar een vrucht van Zijn Geest. als je wel of niet een doek op je hoofd wilt, heeft hiermee niets te maken.
bij deze moet ik chatuliem's bijdrage toch eens tegemoet komen. Inderdaad hebben we de opdracht om voor elkaar van betekenis te zijn. De verantwoordelijkheid en de oprechtheid van eender welk mens ligt alleen bij God zelf. en wat de diaken of de gemeente invult hierin heeft niet met onze eigen bijdrage te maken.
Naastenliefde maakt meer uit dan wetsvervulling...

Als ik zo eens reacties lees en hoor van sommige cm leden merk ik af en toe weinig van de naastenliefde die men zegt te pretenderen.......
Veel woorden over hoe het moet maken nog geen naastenliefde......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 22:12

WILLEMIJN232 schreef:
Op je werk op CM valt onder de categorie grijs verzuimen volgens mij.....
Knipoog smiley

haha, nee hoor, gewoon iets eerder naar mijn werk, en iets later weg en in de pauze.

Ja, vrijwilligerswerk is echt wel serieus hoor, je moet ook een contract tekenen. Je bent ook verzekerd dan op je werk. Je hebt wel verantwoording, en je kan niet zomaar ff wat aank@#$.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 21:45

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat we een beetje van het beeld afmoeten dat christenen een bijzonder soort mensen zijn......Mensen die liefhebbend, vergevingsgezind, eerlijk en wat al nog meer.....
Christenen zijn net echte mensen en dat is maar goed ook......want we leven ook in de maatschappij met regels en voorwaardes........
Je kan wel idealistisch zijn maar enige realiteitszin kan ook geen kwaad.....

Ach Willemijn, ik ben echt realistisch genoeg om me te realiseren dat christenen gewone mensen zijn die inderdaad niet altijd zo liefhebbend, vergevingsgezing, eerlijk etc. zijn als ze zouden moeten zijn. Want ja, ik vind wel dat ze/we dat zouden moeten zijn op het moment dat we ons christen noemen. Er staat immers niet voor niets geschreven: "maar gij geheel anders..." Wij leven in de wereld, maar we zijn niet van de wereld. Wij zijn burgers van God's koninkrijk en dat maakt ons wel degelijk heel bijzonder, in ieder geval in Zijn ogen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 21:49

GERRIT084 schreef:
Op wie reageer je?
Ik vind namelijk wel, door elke keer de naam van God te plaatsen, om een bepaald doel te kunnen bereiken, ook lastering.
En in heel het leven mogen mensen keuzes maken, en het is ons gegeven, goed en kwaad en er tussen in.En naasten liefde kan heel lief zijn, maar soms doet het ook pijn, en dat mag ook, al was het enkel om er van te leren.

Volgens mij is het gewoon goed of kwaad Gerrit... en niets daar tussenin. Dat klinkt vrij zwart/wit, maar uiteindelijk zijn al die grijstinten of goed of kwaad en niet iets wat er tussenin ligt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 21:51

LISA610 schreef:
Ach Willemijn, ik ben echt realistisch genoeg om me te realiseren dat christenen gewone mensen zijn die inderdaad niet altijd zo liefhebbend, vergevingsgezing, eerlijk etc. zijn als ze zouden moeten zijn. Want ja, ik vind wel dat ze/we dat zouden moeten zijn op het moment dat we ons christen noemen. Er staat immers niet voor niets geschreven: "maar gij geheel anders..." Wij leven in de wereld, maar we zijn niet van de wereld. Wij zijn burgers van God's koninkrijk en dat maakt ons wel degelijk heel bijzonder, in ieder geval in Zijn ogen. Knipoog smiley

Ik denk dat het juist belangrijk is dat je als christen ook laat zien dat je ook in de wereld staat....en dus ook van de wereld zijn......je moet je niet beter voelen dan een niet christen........ik heb er altijd moeite mee als mensen zich zo profileren......ik ben christen dus.....ik denk dat het beter is als je laat zien dat je anderen laat zien dat je als christen ook heel goed van de wereld kan zijn....die twee bijten elkaar niet.....
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 22:06

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het juist belangrijk is dat je als christen ook laat zien dat je ook in de wereld staat....en dus ook van de wereld zijn......je moet je niet beter voelen dan een niet christen........ik heb er altijd moeite mee als mensen zich zo profileren......ik ben christen dus.....ik denk dat het beter is als je laat zien dat je anderen laat zien dat je als christen ook heel goed van de wereld kan zijn....die twee bijten elkaar niet.....

Als ik zeg dat we niet van de wereld zijn refereer ik aan een Bijbeltekst. Ik bedoel daar niet mee dat je niet in de wereld staat. Je leeft in deze wereld en als je doet alsof dat niet zo is, steek je je kop in het zand. Ook bedoel ik niet dat een christen zich beter mag voelen dan een niet-christen. Volgens mij is iedereen die zich beter voelt dan een ander op voorhand verkeerd bezig. Dan is er immers sprake van een stuk hoogmoed. Jezus zelf heeft een heel duidelijk voorbeeld gegeven door juist niet iemands meerdere te willen zijn, maar door de ander te dienen. En zoals ik al aangaf realiseer ik me heel goed dat christenen uiteindelijk gewone mensen zijn, met hun positieve kanten maar ook met hun minder leuke eigenschappen. Juist daarom ben je als christen niet beter, maar wel beter af. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 23:26

Merkwaardig begint een forum bijdrage te verzanden in zwart/wit al dan niet in grijstinten.
Wat zegt dat over ons als christenen in onze maatschappelijke verantwoordelijkheden. Moeten wij niet een tiende weg geven? En zullen we niet rijkelijk beloond worden en dus niet armer. Waar is het vertrouwen op de Hemelse Vader? Gaat toch uiteindelijk of je een relatie onderhoud met je Schepper.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 11:39

WILLEMIJN232 schreef:
Als ik zo eens reacties lees en hoor van sommige cm leden merk ik af en toe weinig van de naastenliefde die men zegt te pretenderen.......
Veel woorden over hoe het moet maken nog geen naastenliefde......

dat is inderdaad net wat ik zei.. het is niet met wetjes en regeltjes te onderhouden maar vanuit de uitstraling uit je hart.;; en daarbij is het een onvoorwaardelijk gegeven omdat Hij hetzelfde voor ons deed.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 11:50

LEONARD480 schreef:
Gaat toch uiteindelijk of je een relatie onderhoud met je Schepper.

een boterhammetje op je bord kan ook wel eens handig zijn, leonard.......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 12:27

LEONARD480 schreef:
Merkwaardig begint een forum bijdrage te verzanden in zwart/wit al dan niet in grijstinten.
Wat zegt dat over ons als christenen in onze maatschappelijke verantwoordelijkheden. Moeten wij niet een tiende weg geven? En zullen we niet rijkelijk beloond worden en dus niet armer. Waar is het vertrouwen op de Hemelse Vader? Gaat toch uiteindelijk of je een relatie onderhoud met je Schepper.

Een tiende weggeven is inderdaad een mooi handvat voor samenlevingen waar geen sociaal netwerk is.
Op je loonstrook kun je maandelijks zien dat je aan die richtlijn ruimschoots voldoet.
En nee dat is niet grijs gedacht, het staat zwart op wit.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 13:40

LISA610 schreef:
Volgens mij is het gewoon goed of kwaad Gerrit... en niets daar tussenin. Dat klinkt vrij zwart/wit, maar uiteindelijk zijn al die grijstinten of goed of kwaad en niet iets wat er tussenin ligt.

Het is eigenlijk vrij simpel, goed en kwaad volgens Het Woord, en volgens de mens, wel degelijk er tussen in.
Als tussen in, er niet was geweest, had twijfel niet bestaan, helaas is dat wel het geval, en is van de mens, en niet van God.
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 18:47

PIETER649 schreef:
Een tiende weggeven is inderdaad een mooi handvat voor samenlevingen waar geen sociaal netwerk is.
Op je loonstrook kun je maandelijks zien dat je aan die richtlijn ruimschoots voldoet.
En nee dat is niet grijs gedacht, het staat zwart op wit.

Nee joh, een tiende van je netto-loon, hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 21:17

IESJE369 schreef:
Nee joh, een tiende van je netto-loon, hoor!

Ooit ...hoorde ik een verhaal van een gezin dat alles kwijt raakte ..maar door hun geloof en vast vertrouwen kregen via een bijzondere omweg alles terug, wat ze ooit hadden verloren. Ze waren namelijk geëmigreerd en het werd een groot fiasco en berooid als ze waren kwamen ze terug in Nederland en hun gebed werd verhoord …hmm ….en wat is dan een tiende hé ...of het nou netto of bruto is laten we maar in het midden, waarvan je het tiende mee gaat verrekenen en je mag best een boterhammetje al dan niet voorzien met wat lekkers.
Naar boven

Auteur Bericht
FREDERIK872

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 03:38

Klagen over bijstand? Ben je wel eens buiten Nederland geweest?
Kennelijk niet. We hoeven niet gelijk naar Afrika te kijken of India, maar gewoon bv. Z.Amerika. Als je weet hoe het in de echte wereld is dan knijp je je handjes dicht met je bijstand. En heb je in die 25 jaar nooit een baantje kunnen vinden?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 09:53

[quote=FREDERIK872]Klagen over bijstand? Ben je wel eens buiten Nederland geweest?

Denk niet dat we buiten Nederland hoeven te kijken om te zien wat armoede is. En er word veel te makkelijk in verschillende richtingen een oordeel gegeven. Mijn ervaring is, dat er schrijnende armoede is in Nederland, maar dat de mensen die daar onder lijden, er zelden over praten.
En als we kunnen werken, wat het ook is, dan denk ik dat het onze plicht is om dat te doen. Maar er zijn ook gevallen, waarin men zo druk is met werken van liefdadigheid of evangelisatie, dat dat gezien mag worden als werken. Maar die personen hoor je ook niet klagen over bijstand, uitkering of wat ook. Hoe God een mens onderhoud, staat Hem vrij, en al is dat via een bijstand, dan is dat in mijn ogen goed. Maar als je daarin te beroerd ben om iets te doen, dan hebben we ook geen recht om te klagen.
De situatie in andere landen is niet altijd vergelijkbaar. Wil die vergelijking dan ook niet maken. Juist in een land als het onze, met een hoge welvaart, is het soms erg moeilijk kinderen er zo bij te laten lopen, dat ze niet gepest worden. En maakt de leefomgeving het ander dan het in veel landen het geval is, al wil ik dat niet wegcijferen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 14:00

Maar Willem, een beetje op eigen houtje beslissen dat je geen betaalde baan hoeft te hebben omdat je toch al liefdadigheid doet of evangeliseerd, dat is toch grote onzin!!

Te beginnen met dat evangeliseren, doe dat in je vrije tijd, daar hoeft de niet-gelovige belastingbetaler toch niet voor op te draaien?
En als je zonodig goed wil doen voor je medemens, zoek dan een betaalde baan waarin dat kan, of doe dat in je vrije tijd.

Je mag nooit de rekening van jouw hobby bij de belastingbetaler leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:52

Ben dat in principe met je eens Pieter, maar niet elk geval is het zelfde. Er zijn er die maar een beperkt gedeelte in staat zijn om te werken, en alles al geprobeerd hebben om te kunnen werken, maar niet aan de bak komen. En wel binnen hun mogelijkheden een invulling hebben gevonden om de tijd die ze beschikbaar hebben, te besteden aan vrijwilligers werk. Om zo het door de maatschappij betaalde geld in de maatschappij te besteden. En zie dat dan niet als hobby, maar als tijdbesteding.
Het enige wat ik er mee zeggen wil, is, dat er wel eens te makkelijk een oordeel gegeven word over mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 17:31

WILLEM618 schreef:
Ben dat in principe met je eens Pieter, maar niet elk geval is het zelfde. Er zijn er die maar een beperkt gedeelte in staat zijn om te werken, en alles al geprobeerd hebben om te kunnen werken, maar niet aan de bak komen. En wel binnen hun mogelijkheden een invulling hebben gevonden om de tijd die ze beschikbaar hebben, te besteden aan vrijwilligers werk. Om zo het door de maatschappij betaalde geld in de maatschappij te besteden. En zie dat dan niet als hobby, maar als tijdbesteding.
Het enige wat ik er mee zeggen wil, is, dat er wel eens te makkelijk een oordeel gegeven word over mensen.

Je neemt nu een hele groep in bescherming.
De tijd van hele groepen in bescherming nemen omdat er een aantal goedwillenden tussen zitten ( ja, zelfs ik erken dat er goedwillenden zijn...) is voorbij.
Die luxe kunnen we ons niet meer permitteren.
Om niet binnen een aantal jaren met zn allen finaal naar de economische afgrond te zeilen, moeten nu alle zeilen bijgezet worden.
Iedereen zou wel van zn hobby zn beroep willen maken en de hele dag alleen maar leuke dingen doen.
Mijn tip is om dan betaald werk ook maar als leuk ding te gaan zien want de verzorgingsstaat zoals we kennen, is voorlopig echt voorbij.
Ik heb veel contacten in Griekenland, die mensen hebben al te maken met halveringen van uitkeringen, stijgend levensonderhoud en salarisverlagingen.
Europa heeft fijn een tijdje op de pof kunnen leven maar zal nu op de blaren moeten zitten en geloof me, als men de situatie echt voor wil zijn, neem dan maar gauw dat baantje als tomatenplukker aan want de vleespotten zijn leeg... helemaal leeg.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:47

WILLEM618 schreef:

Ben het met je eens Willem.

Ik heb stapels a-4tjes met afwijzingen. Echt alles geprobeerd.

Ik heb dagen dat het voor mij al pittig/moeilijk is om dagelijkse zaken te doen. Ik zit nu wéér een tijdje thuis, omdat ik mijn vrijwilligerswerk niet volhield. Dagelijkse dingen kosten mij al moeite nu.

Ik heb het gevoel, dat men boos is op mensen die 100% zijn afgekeurd,
als die mensen blij zijn dat ze een uitkering krijgen. en toch nog redelijk kunnen meedoen middels vrijwilligerswerk.

Komt bij, als je gaat kijken naar de mensen die niet kunnen werken door psychische klachten door mishandeling in kindertijd, dan kom je boven de 90%, ik hoorde een tijdje terug 99%. en als je dan ook nog eens iets lichamelijks erbij hebt, pijn in je rug na een tijdje iets doen ofzoiets dergelijks.....

Dus ik heb wel binnen mijn mogelijkheden een invulling gevonden om de tijd die ik beschikbaar heb, te besteden aan vrijwilligers werk. alleen ja, nu even tijdelijk niet, want ook met vrijwilligerswerk moet je op tijd komen, een bepaald quotum halen. Ja, en ik kwam even een paar dagen niet opdagen door ziekte.

Wat wel uit te leggen is, maar ja, nu moet ik een paar weken thuis zien op te knappen, zodat ik weer kan werken, want dat is wel heel belangrijk. Het gevoel dat ik erbij hoor, contact met collega's, gevoel dat ik een bijdrage lever enzovoort.
Soms gaan dingen makkelijk, soms moet ik vechten, ja zo voelt het dan.

Eerst schreef ik ook niet dat ik een uitkering had.

Ik vind het wel beangstigend hoor, dat ge@#$ over uitkeringen, terwijl fraude met uitkeringen kruimelwerk is, als je gaat kijken naar fraude in het bedrijfsleven.

Maar ja, ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal als je zwart gaat werken met een uitkering.
Aan de andere kant, als je zwart werk wordt aangeboden, en je hebt een uitkering. En je wilt dat wit doen, en je uitkering opzeggen. Dan gaan veel rijke mensen naar de volgende, om regelmatig op hun huis te passen als ze voor zaken naar Amerika gaan. (voorbeeld).

Want de belasting die ze moeten betalen als ze iemand wit nemen is erg veel...

En ik ga niet denken van vleespotten die bijna leeg zijn, als ik vaak niet eens de kracht kan opbrengen om dagelijkse zaken te doen.
En ja, ik ben ontzettend dankbaar voor mijn uitkering, ook al had ik duizend keer liever een baantje.

Ja, dit onderwerp heet armoede: ik vind niet dat ik arm ben, ben dankbaar voor mijn uitkering.

Wat wel zo is, veel dingen kan je niet, autorijden, vakantie, nieuwe spullen, etc.

Maar veel kan je wel. Flatje, mooie 2de hands spullen, eigenlijk is erg veel 2de hands. Dan nog, ligt aan jezelf. Maar ja, ik denk dat het voor vrouwen met kinderen veel moeilijker is, dan voor alleenstaanden.

Knipoog smiley Lachende smiley Kwijlende smiley Verliefde smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 april 2012, 12:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:22

PIETER649 schreef:
Je neemt nu een hele groep in bescherming.
De tijd van hele groepen in bescherming nemen omdat er een aantal goedwillenden tussen zitten ( ja, zelfs ik erken dat er goedwillenden zijn...) is voorbij.
Die is gelukkig niet voorbij..Er wordt veel meer gecontroleerd als eerst, door bij mensen thuis te kijken, vragen te stellen etc., om te kijken of 'r geen fraude wordt gepleegd.
Maar ja, de fraude in het bedrijfsleven is veel groter, dus daar zijn de rechecheurs vel meer nodig.

Die luxe kunnen we ons niet meer permitteren.
Wie is 'ons'? Die luxe hebben wij wel in Nederland.
Om niet binnen een aantal jaren met zn allen finaal naar de economische afgrond te zeilen, moeten nu alle zeilen bijgezet worden.
Iedereen zou wel van zn hobby zn beroep willen maken en de hele dag alleen maar leuke dingen doen.
Mijn tip is om dan betaald werk ook maar als leuk ding te gaan zien want de verzorgingsstaat zoals we kennen, is voorlopig echt voorbij. Dit is Griekenland niet, en nog steeds krijg je een inkomen als je niet kan werken door ziekte. en trouwens, voor die info hoef je geen contacten in Griekenland te hebben, weet ik na één keer nieuws kijken ook al..
Ik heb veel contacten in Griekenland, die mensen hebben al te maken met halveringen van uitkeringen, stijgend levensonderhoud en salarisverlagingen.
Europa heeft fijn een tijdje op de pof kunnen leven maar zal nu op de blaren moeten zitten en geloof me, als men de situatie echt voor wil zijn, neem dan maar gauw dat baantje als tomatenplukker aan want de vleespotten zijn leeg... helemaal leeg.

Nou zolang er nog bonussen van een enkele miljoenen worden uitgekeerd, regelmatig aan managers van banken etc. valt dat wel mee.

Hoe kan bijvoorbeeld iemand nu een baantje als tomatenplukker nemen als hij 100% is afgekeurd en het ook nog eens behoorlijk serieus aan zijn rug heeft?

Dan houdt het dus op. als een alleenstaande vrouw in die positie geen rijke man aan de haak slaat is het dan bekeken, of andersom.

De gevallen worden een voor een grondig onderzocht bij het uwv.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 april 2012, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:45

Vind 't trouwens van grote kapsones getuigen om in een topic over armoede te gaan lopen schreeuwen dat men moet werken tegen mensen die ook nog eens niet kunnen werken. Want je wordt niet zomaar ff afgekeurd.

Het woord 'dictatortje' komt ineens in me op...

Over fraude heb je gelijk, maar die komt op nog veel grotere schaal voor in het bedrijfsleven. en daar ging de topicstarter niet van uit.

Het ging over van hoe doen anderen dat, met zo weinig geld...

Zonder de behoefte, degene de schuld van zijn haar uitkeringssituatie te geven, en over fraude te beginnen. Of dat degene die is afgekeurd, volgens jou kan werken. Nou, als de potten op zijn, dan nog kan ik geen tomaten plukken. Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:58

SHANITA130 schreef:
Vind 't trouwens van grote kapsones getuigen om in een topic over armoede te gaan lopen schreeuwen dat men moet werken tegen mensen die ook nog eens niet kunnen werken. Want je wordt niet zomaar ff afgekeurd.

Over fraude heb je gelijk, maar die komt op nog veel grotere schaal voor in het bedrijfsleven. en daar ging de topicstarter niet van uit.

Zonder de behoefte, degene de schuld van zijn haar uitkeringssituatie te geven, en over fraude te beginnen. Of dat degene die is afgekeurd, volgens jou kan werken. Nou, als de potten op zijn, dan nog kan ik geen tomaten plukken. Woedende smiley

dat zou wel erg vervelend zijn voor je, shanita;
want als je én geen geld ontvangt van een uitkering, én niet in staat bent te werken, kun je je huur niet meer betalen, en geen boterham meer kopen..........

dus dan wordt het kiezen; met honger verpieteren, of je handjes laten wapperen, zo goed en kwaad het gaat.

hannah..........vind het van grote capsones (en gebrek aan fatsoen) getuigen om iemand met een stevige eigen mening maar even snel als dictator te bestempelen!! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:45

HANNAH810 schreef:
dat zou wel erg vervelend zijn voor je, shanita;
want als je én geen geld ontvangt van een uitkering, én niet in staat bent te werken, kun je je huur niet meer betalen, en geen boterham meer kopen..........Vervelend zou dat zijn, he Hannah...?

dus dan wordt het kiezen; met honger verpieteren, of je handjes laten wapperen, zo goed en kwaad het gaat.
dom, dommer, domst

hannah..........vind het van grote capsones (en gebrek aan fatsoen) getuigen om iemand met een stevige eigen mening maar even snel als dictator te bestempelen!! Boze smiley

Zo, vind jij dat? O, en gebrek aan fatsoen? Nou ja, dat wordt dan weer gecompenseerd met jou fatsoen, moet je maar denken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:46

Stelling:

Als je vrijwilligers werk kan doen, kan je ook een vaste baan hebben.

--------------------------------------------------------------------------------------
Werkloos geraakt?

Doe vrijwilligers werk terwijl je je suf solliciteerd.
Doe desnoods een omscholingcursus.

--------------------------------------------------------------------------------------
In Nederland hoef je niet in armoede te leven.
Helaas zijn er toch mensen die aan die afgrond leven.
De economische tijden zijn slecht.
Mensen maken kans hun baan kwijt te raken.
En dan belanden ze in de bijstand.
En dan vallen ze financieel in een zwart gat.
Dan houd het op met het luxe leventje.
Hypotheek lasten kunnen niet meer betaald worden.
Huis moet verkocht worden.
Maar de verkoop van huizen staat stil.
Men kan geen hypotheek krijgen.

Men vraagt zich af hoe nu rond te komen.

Ik zou zeggen: ga kortingsbonnen verzamelen.
En doe van die bonnen je boodschappen.
Leg een halfjaar voorraad aan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:54

Hai Mariska!

Ik kan geen vrijwilligerswerk doen, zie posting hierboven ergens.

Quote:
Ik heb dagen dat het voor mij al pittig/moeilijk is om dagelijkse zaken te doen. Ik zit nu wéér een tijdje thuis, omdat ik mijn vrijwilligerswerk niet volhield. Dagelijkse dingen kosten mij al moeite nu.

Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:47

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 april 2012, 17:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:04

Dit topic werd geplaatst door topicstarter over ervaringen hoe rond te komen met een minimum, of zelfs 90% ervan...

En niet met beschuldigingen over fraude met uitkeringen, over of men wel of niet terecht een uitkering heeft.

Topicstarter ging ervan uit, dat men terecht een uitkering heeft, en terecht een wao op minimum niveau.

Dan zouden we het hier ook wel kunnen hebben over fraude in het bedrijfsleven, als iemand iets daarover schrijft, over het bedrijfsleven an sich.

Op pagina één begon het al:
Quote:
Je kunt er ook voor kiezen om op je luie reet te blijven zitten en te klagen en anderen de schuld te geven.
Gewoon je banknummer doorgeven aan een uitkeringsverstrekkende instantie is wel errug makkelijk he?

Daarna, meteen op pagina 2:
Quote:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

---

Deze reacties zijn off-topic, en hebben de hele topic verziekt, want daar ging het niet om.

Hier worden mensen met een uitkering beschuldigt van onder andere op hun luie reet zitten en niet WILLEN WERKEN OA.

Die reacties vind ik schandalig, als je zie wat voor een leed er is, onder mensen die niet kunnen werken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 april 2012, 18:05
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:11

SHANITA130 schreef:

je mag mij van kapsones betichten zoveel je wilt, ik zit er geen seconde mee en als het jou oplucht, moet je het vooral doen Knipoog smiley

wat jammer is, is dat jij al mijn uitspraken betrekt op jezelf.
nergens voor nodig, want ik heb het in het algemeen over de groep.

in feite geef jij mij iedere keer gelijk als het over de groep gaat, dat er inderdaad veel werkschuwen tussen zitten en er inderdaad velen onterecht thuiszitten en er inderdaad veel gefraudeerd word. Coole smiley met zonnebril

maar waarom moet er dan steeds weer de hele klaagzang over jouw eigen omstandigheid en situatie bij?
wie ben ik om iemand die voor 90% afgekeurd is, aan te vallen?
ik val jou niet aan, volgens de letter van de wet kom jij waarschijnlijk voor 100% in aanmerking voor jouw mate van afgekeurd zijn en de bijbehorende uitkering.

heb ik niet regelmatig gezegd dat er veel mensen terecht een uitkering krijgen?
sterker nog, ik ben blij dat dat sociale vangnet bestaat.
ik heb alleen ook iedere keer gezegd dat er velen onterecht een uitkering ontvangen en dat vind ik schandalig, die groep verpest het voor de rest.

het gevolg hiervan is dat er binnenkort ook geen budget meer is om diegene die terecht een uitkering ontvangt te blijven ondersteunen.
dan kun je stoer roepen dat je echt geen tomaten kunt plukken maar de realiteit kan straks wel anders zijn....

ik hoop dat je nu stopt om iedere algemene reactie direct op jezelf te betrekken, het stoort een beetje in de discussie
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 12 van 16