Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:27
|
|
|
PETRA944 schreef: | eigenlijk wou ik nog iets vragen aan chat, want heb er nog steeds geen antwoord op..... van het date draadje, chat heb je nu zo,n buiktasje of niet vind trouwens dat mannen dat effe bij hun profiel moeten zetten, of ze witte sokken in sandalen dragen, buiktasjes, scheelt dat je date en denkt ehhhh of heb je buiktasje en witte sokken met sandalen |
hmmmm wie zwijgt stemt toe..... en plaag je maar he, lachen is gezond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 23:24
|
|
|
PETRA944 schreef: | hmmmm wie zwijgt stemt toe..... en plaag je maar he, lachen is gezond | Ik heb een buikje, als je dat bedoelt tenminste, ik heb borsthaar, ik heb 10 paar witte sokken, heb twee honden, twee katten, twee (drie) kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 07:23
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Sinds enkele weken ben ik lid van CM. Geloof ik of geloof ik niet, is de vraag die me vaak bezighoudt. Dus op naar een christelijke site. En wat ik lees, geloven mijn ogen niet. Zit het ware christendom zo in elkaar? Wil ik daar dan ook maar iets mee te maken hebben? Ik dacht altijd dat christenen leefden vanuit de grondgedachte elkaar lief te hebben als zichzelf. Dat zie ik niet, bij sommige topics is er meer harmonie, bij andere worden mensen afgeserveerd. Zou God hiervan genieten? Ik niet, maar ik ben dan ook maar een gewoon twijfelmeisje. Dat toevallig ook nog aan yoga doet. Ik denk dat er een zieltje verloren is gegaan. |
Christenen lijken wwel heel gewone mensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 07:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb een buikje, als je dat bedoelt tenminste, ik heb borsthaar, ik heb 10 paar witte sokken, heb twee honden, twee katten, twee (drie) kinderen. | nou blijft het nog een geheim of je zo, n tasje om je buik draagt....denk het niet, omdat je denkt dat we een buikje bedoelen, dus vrouwen daten maar ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 08:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is Solafilia dan "alleen mijn dochter?" |
en solofilia dan, chatuliem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 11:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en solofilia dan, chatuliem? |
Sola, betekenis is wissel(brief) of een stadje in Noorwegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 12:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en solofilia dan, chatuliem? | Ik zou het echt niet weten. In mijn bijdrage zat een woordgrapje, die voor heel veel mensen niet te begrijpen is. Alleen voor mensen die veel eerder hier op CM waren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zou het echt niet weten. In mijn bijdrage zat een woordgrapje, die voor heel veel mensen niet te begrijpen is. Alleen voor mensen die veel eerder hier op CM waren. |
SolaFide is de eerdere nickname van Filia. Solafide betekent door het geloof alleen en Filia is dochter. SolaFilia is, zoals Chat zegt, een woordgrapje. Denk bij Sola aan het Franse seule (alleen)en bij Filia aan het Franse fille (dochter). Frans wordt wel eens vulgair Latijn genoemd, tenslotte.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 30 augustus 2012, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:45
|
|
|
FILIA110 schreef: | Zo is het Jane, we zijn allemaal geliefde zussen/broeders, die de Heer onze Heiland Jezus Christus willen liefhebben en dat is, zo leert de bijbel mij, dat wij Zijn geboden houden en Zijn woord bewaren in deze duistere wereld en dat is lang niet altijd even eenvoudig, want al vele kerken zijn al behoorlijk afgeweken van de leer van Jezus Christus, maar ja, daar had Paulus ook al zijn handen aan vol, aan dwaalleraren.
En nee, ik heb geen theologie gestudeerd. Ik heb het geleerd van de Heer Zelf toen Hij me uit een enorm diepe put had gehaald, nadat ik een zeer zondig leven had geleid en ingestort was en zeer zwaar depressief was en niemand mij meer kon helpen, ook de psychologie niet, want psychotherapie hielp mij geen steek. In tegendeel het werd alsmaar erger met mij...kreeg vreselijke hyperventilaties, fobieën durfde de straat niet meer op, de winkel niet meer in, de lift ook niet meer in en als ik maar aan een hyperventilatie dacht, kreeg ik er eentje. Mijn leven was vol met angsten en toen ik helemaal radeloos was geworden, is Jezus Christus in mijn leven gekomen, door een getuigenis van een jonge Joodse vrouw, die getuigde voor de t.v. hoe God haar had bevrijdt van de haat tegen de Duitsers. Toen ik daarna met alles wat er in me was tot de Heer bad om VERGEVING VAN MIJN ZONDEN, toen gebeurde er zomaar wat. Mijn gebed brak als het ware open en ik kreeg de Heilige Geest in, op en overal om me heen en toen is er iets als een bliksemflits uit me geflist. Een koude zeer snelle stroom. Tot 2 x toe is mij dit nadien ook nog gebeurd tijdens mijn slapen en ik toen door dit zelfde geweldige zinderende gevoel waar angst niet in bestond, wakker werd gemaakt en weer iets als een bliksemflits uit me vloog. Ik ben dus 3 x gereinigd van onreine geesten. Ik weet dus waar ik het over heb.
Alleen Jezus heeft mij toen uit Zijn woord onderwezen en ik heb me als een drenkeling me aan zijn behoudende en uitgestoken hand vastgeklonken en niet meer losgelaten. Door juist dat te doen, wat Hij zegt in de bijbel ben ik nu weer, waar ik nu ben, na jarenlange strijd tegen de demonische machten, die mij steeds weer probeerden onderuit te halen. Maar gelukkig had ik toen Jezus en wist ik 1 ding: Jezus heeft alle machten openlijk ten toon gesteld en OVERWONNEN op Golgotha en Hij heeft mij lief en zo heb ik al deze aanvallen kunnen afweren door steeds maar weer naar Hem toe te gaan; naar mijn Heer en Heiland Jezus Christus.
Ik weet dus waarover ik spreek. Net zoals Paulus ook wist waar hij over sprak. Ik ken de kracht van Jezus en ook, dat je maar beter Hem kunt gehoorzamen, want Hij alleen weet wat er in de hemelse gebieden aan de hand is. Hij alleen is dwars door de hel gegaan en heeft alles overwonnen en daarom is het zeer gevaarlijk als je Hem en Zijn woorden en de Bijbel loslaat. Mijn hele situatie maakte dat ik wel de bijbel ZEER SECUUR MOEST LEZEN, want van mezelf ben ik niet zo secuur en vooral de bijbel was niet favoriet in mijn leven. Maar als ik het niet gedaan had dan zat ik nu nog in mijn ellende. Daarom heb ik me ook zeer serieus met de bijbel beziggehouden en neem ik alles wat er in de bijbel staat zeer serieus en daarom is het mij een gruwel als ik lees hoe nonchalant sommige mensen hier met het woord van God omgaan. Ze weten echt niet wat ze doen en daarom voel ik het als mijn plicht om ze dit te zeggen en ook om dat ze tevens dan anderen ook verleiden om een pad op te gaan, die niet naar de wil van God is.
Wij hebben gelukkig een barmhartige vergevende God, want waar zou ik anders zijn? Maar Jezus zegt toch steeds weer in Zijn woord. Ik vergeef u maar zondig niet meer en dat geldt ook voor mij, want ik ga ook wel eens een verkeerde weg weer op, maar dan realiseer ik me dat en laat me gezeggen en dan zeg ik tegen mezelf...nee, je moet naar de Heer luisteren en dan trek ik een streep en ga naar de Heer toe en bekeer me van verkeerde wegen.
Juist die verleidende geluiden heden ten dage, zowel op het vlak van de zgn. verlichtende geesten, die zich gaan bezighouden met T.M., Yoga etc. etc.. en ook die geluiden op sexueel gebied, dat je tegenwoordig toch echt niet meer hoeft te wachten met gemeenschap tot in het huwelijk, want men trouwt niet meer over het algemeen en ook christenen, die dus gewoon maar gemeenschap hebben buiten het huwelijk om en je min of meer zitten uit te lachen, als je het zelfs nog hebt over het huwelijk, want iedereen woont immers samen of heeft een LAT relatie. De duivel gaat rond ondertussen als een briesende leuw en verslindt zijn duizenden of beter zijn miljoenen.
Maar gelukkig...net zoals ik vergeving heb gekregen bij de |Heer, zo zal Hij aan een ieder, die bij Hem komt om VERGEVING te vragen voor zijn of haar verkeerd ingeslagen weg OOK DIE VERGEVING SCHENKEN. Want Hij wil barmhartigheid boven slachtoffers. Alleen zullen ze wel naar Hem toe moeten komen en die vergeving vragen en ook de zonde moeten willen afleggen en Hem en Zijn woord serieus moeten willen nemen...BLOED SERIEUS.
En mijn citaten uit de bijbel vind ik op Biblija.net op het internet. Daar kun je woorden intikken, zoals bijv. "afgoderij" en dan krijg je netje die bijbelgedeelten, waar dat woord voorkomt.
En ja, het is heel erg fijn, dat we met elkaar en ieder weer met zijn of haar talent, bediening of gave de Heer mogen dienen en met elkaar de hoogte, de diepte, de wijdte/breedte van het Koninkrijk van God mogen kennen. Niet iedereen heeft dezelfde gave inderdaad.
Ik heb nu de vrede van Christus en dat is meer dan wie en wat dan ook mij kan geven en leef nu zonder enige angst. Ikweet wie de Heer is en waar ik naar toe moet.
Gods zegen! |
Zoals beloofd hier nog een verdere reaktie van mij. Ik vind het altijd mooi om andermans getuigenis te horen/lezen. Zie wel overèènkomsten dus ook daarom leuk om te reageren. Om te beginnen, ik heb voor jaren terug ook een tijd last gehad van hyperventilatie, durfde nog wel naar buiten maar ook een paar weken niet naar de supermarkt geweest, als ik in de rij stond werd ik zo beroerd. Gelukkig met gewoon dingen te doen waar ik angstig voor was is het na een tijdje wel overgegaan.
Ik heb een goede christelijke opvoeding gehad van mijn ouders (waar ik ze nu erg dankbaar voor ben) maar ik had toen zelf niet zoveel op met de kerk en het geloof. Begreep er niet veel van, geloofde wel in God maar daar bleef het bij. De wereld trekt ook enorm, je bent jong en het uitgaansleven is dan toch ook heel aantrekkelijk.
Na mijn trouwen ben ik nog zo`n 3 jaar naar de kerk gegaan en mijn toenmalige echtgenoot ook. En toen heb ik de kerk/God de rug toegekeerd, niet heel erg bewust maar het verwaterde en opeens ga je helemaal niet meer.
Een aantal jaren na mijn scheiding ging ik steeds meer naar christelijke programma`s kijken van de eo. Ik keek toen naar het programma de verandering en op een dag gebeurde er ook iets bij mij. Een man die niet geloofde vertelde dat hij op zoek is gegaan, hij voelde dat er meer moest zijn en ging verschillende gemeentes af op zoek naar God. Toen hij bij een evangelische gemeente kwam en de oproep werd gedaan om naar voren te komen, ging hij naar voren. Hij vertelde dat er een bliksem door hem heen ging van z`n kruin tot zijn tenen voelde hij dat. Deze man werd op dat moment vervuld met de Heilige Geest. Dus net zo ongeveer als jij het hebt ervaren.
Ik was helemaal onder de indruk van hetgeen hij vertelde en ik kon er niet omheen, ik geloofde wat deze man vertelde.
De volgende dag stond ik in mijn woonkamer en keek naar buiten en opeens, het ging heel rustig, geen blikseminslag maar wel dat God er opeens was, m`n ogen werden geopend, opeens wist ik het zeker:GOD BESTAAT ECHT, Wow wat een mooi moment was dat, het mooiste cadeau in je leven om te krijgen.
Ik ben toen op m`n kniëen gegaan en heb vergeving gevraagd voor al mijn zonden die ik in het verleden gedaan had en heb Jezus aangenomen als mijn redder en verlosser. En we blijven wel zondigen maar als we die zonden oprecht belijden is er altijd vergeving voor.
Ik ben toen net als die man in dat programma op zoek gegaan naar een gemeente en heb belijdenis gedaan toen ik vijftig jaar was.
Het is zeker goed om alles wat er in de bijbel staat serieus te nemen, Hij weet wat wij nodig hebben en de geboden geven ons bescherming, uit onszelf kunnen we niks, we zijn zo zwak en we hebben christus zo hard nodig. De boze is er altijd op uit om ons te verleiden, daarom zo belangrijk om zijn woord te geloven.
Ook een hele geruststelling dat Jezus de boze al heeft overwonnen, dat wij in Hem meer dan overwinnaar zijn. Dat geeft wel veel rust want zijn(de boze) aanvallen gaan wel door. We hoeven gelukkig geen angst te hebben, je hoeft JEZUS maar aan te roepen en HIJ is er. Ik had laatst een hele angstige droom en ik riep Jezus ik probeerde steeds harder te roepen, ik had geen geuid/stem in mijn droom, toen werd ik gelukkig wakker en wist dat Jezus er was.
Bedankt voor de tip over biblianet, heel handig om teksten met uitleg zoeken.
Filia, Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:00
|
|
|
BERT168 schreef: | kennlijk ben ik vaak te mild in mij reactie's op anderen,want meestal reageren er niet zo heel veel,nu wel dus!
je reactie dat willemijn de bijbel met andere ogen ziet is wel een bijzondere omschrijving vind ik. als de bijbel in veel dingen gewoon heel duidelijk is en dat de bijbel duidelijk zegt dat wij ons niet met andere goden moeten bezighouden-in dit geval indirect dus- dan kun je dat wel met '' andere'' ogen zien maar is het dan niet gewoon zo dat je het er simpelweg niet mee eens bent?m.a.w. niet eens met de basis die de bijbel ons aanreikt?
afijn,soms moet je iets verder gaan hier dan beschaafd,anders reageert er niemand,of ze lezen het gewoon,maar geven geen antwoord. of misschien gewoon negeren,kan ook natuurlijk! dan wordt het weer tijd om de forem schrijvers weer uit de tent te lokken denk ik... |
Ik wil toch graag even reageren.....Lees ik de Bijbel zo anders dan jij dat doet? En ben jij de enigste die dat wel doet? Waarom denk je dat er zoveel verschillende kerken zijn, kerken leegstromen en er overal huisgemeentes en Evangeliegemeentes ontstaan? Omdat we allemaal met een andere visie over de Bijbel denken..... Denk alleen maar eens de strijd om het zingen van de psalmen of gezangen......of waar mensen hun mond stijf dicht houden als er eens een Opwekkingslied wordt gezongen omdat dat zondig is? Noem de strijd van vrouwen in het ambt, er zijn kerken die zeer Bijbelvast blijven en waar vrouwen geen ambt mogen uitoefenen en geen stemrecht hebben........omdat het volgens hen zo geïnterrumpeerd in de Bijbel..... Jij hebt wat tegen yoga omdat het de geest beïnvloed, wat denk je van al die medicijnen die mensen slikken om rustig te worden in hun hoofd, anti depressiva, rustgevende middelen, middelen voor hun onrust omdat ze anders niet kunnen functioneren? Maar dat kan wel???
Als je in een Antroposofisch ziekenhuis kijkt op de kanker afdeling is het grotendeel van de kuurpatienten refo mensen die toch nog een kuur van de maretak willen omdat ze eigenlijk ten dode zijn opgeschreven en dat gewoon nog niet kunnen accepteren.....en alles willen proberen......zijn zij dan ineens minder christen of gewoon radeloos......en dan kom jij en dan zal jij dat even gaan veroordelen??????
Geloven is voor mij geloven in een trouwe God die niet loslaat wat zijn hand begon (staat ook in mijn profiel) en dat is ook buiten je eigen kerkelijke grenzen kijken en daar niet gelijk waardeoordelen aanhangen.......
Ik las net een mailtje wat ik kreeg en daar stond in: ik schaam me CM lid te zijn met al die farizeeër opmerkingen richting jou......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 30 augustus 2012, 19:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | misschien omdat roddels ronduit kwetsend zijn, zeeland? de onwaarheden waarover willemijn het heeft behoren binnen een samenleving, en zeker niet binnen een christenlijke samenleving, voor te komen.
zelf heb ik ook ervaren hoe het voelt wanneer er allerlei onwaarheden worden rondgestrooid, en hoe je gevoel van integriteit daardoor wordt aangetast.
dus ja; ik vind dat willemijn in dit geval alle reden heeft zich druk te maken!! roddelen is erger dan in de krokodil te gaan liggen!!
dus yoga of niet; waar maak je je zo druk om?
p.s. bert; een krokodil is geen "andere God" maar gewoon je armen en benen in een andere houding........... |
Dank je Hannah voor je steun in deze.......Ik ben het ook met je eens dat het niet een liefdevolle reactie is als iemand zegt waar maak je je druk om.....je persoonlijke integriteit wordt in diskrediet gebracht door mensen die allemaal beweren zo christelijk te zijn......en roddel en achterklap zijn ronduit kwetsend voor de persoon zelf en verwacht je zeker niet bij mensen die -volgens eigen zeggen- zo naar de Bijbel leven....... Dus waarom maak ik me er druk om? Laat het duidelijk zijn waarom.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 30 augustus 2012, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:24
|
|
|
Ben een beetje verbaasd dat dit topic nog steeds loopt. Op een gegeven moment is alles toch wel gezegd denk ik. De ene christen is tegen roken de ander tegen yoga een ander is tegen de kerstboom en weer een ander tegen vrouw in het ambt enz. Allemaal keuzes die je zelf maakt vaak onder invloed van je kerkgenootschap en opvoeding. We kunnen het over al deze dingen met elkaar eens of oneens zijn, maar we moeten ons niet verbeelden een beter christen te zijn omdat je anders denkt dan die ander. En iets anders uit de Bijbel haalt als die ander
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:47
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ben een beetje verbaasd dat dit topic nog steeds loopt. Op een gegeven moment is alles toch wel gezegd denk ik. De ene christen is tegen roken de ander tegen yoga een ander is tegen de kerstboom en weer een ander tegen vrouw in het ambt enz. Allemaal keuzes die je zelf maakt vaak onder invloed van je kerkgenootschap en opvoeding. We kunnen het over al deze dingen met elkaar eens of oneens zijn, maar we moeten ons niet verbeelden een beter christen te zijn omdat je anders denkt dan die ander. En iets anders uit de Bijbel haalt als die ander |
Nou, ik heb de hele discussie van gisteren gemist en wilde toch wel even reageren omdat het om mij ging tenslotte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou, ik heb de hele discussie van gisteren gemist en wilde toch wel even reageren omdat het om mij ging tenslotte |
ja dat snap ik helemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:50
|
|
|
JANE410 schreef: | Zoals beloofd hier nog een verdere reaktie van mij. Ik vind het altijd mooi om andermans getuigenis te horen/lezen. Zie wel overèènkomsten dus ook daarom leuk om te reageren. Om te beginnen, ik heb voor jaren terug ook een tijd last gehad van hyperventilatie, durfde nog wel naar buiten maar ook een paar weken niet naar de supermarkt geweest, als ik in de rij stond werd ik zo beroerd. Gelukkig met gewoon dingen te doen waar ik angstig voor was is het na een tijdje wel overgegaan.
Ik heb een goede christelijke opvoeding gehad van mijn ouders (waar ik ze nu erg dankbaar voor ben) maar ik had toen zelf niet zoveel op met de kerk en het geloof. Begreep er niet veel van, geloofde wel in God maar daar bleef het bij. De wereld trekt ook enorm, je bent jong en het uitgaansleven is dan toch ook heel aantrekkelijk.
Na mijn trouwen ben ik nog zo`n 3 jaar naar de kerk gegaan en mijn toenmalige echtgenoot ook. En toen heb ik de kerk/God de rug toegekeerd, niet heel erg bewust maar het verwaterde en opeens ga je helemaal niet meer.
Een aantal jaren na mijn scheiding ging ik steeds meer naar christelijke programma`s kijken van de eo. Ik keek toen naar het programma de verandering en op een dag gebeurde er ook iets bij mij. Een man die niet geloofde vertelde dat hij op zoek is gegaan, hij voelde dat er meer moest zijn en ging verschillende gemeentes af op zoek naar God. Toen hij bij een evangelische gemeente kwam en de oproep werd gedaan om naar voren te komen, ging hij naar voren. Hij vertelde dat er een bliksem door hem heen ging van z`n kruin tot zijn tenen voelde hij dat. Deze man werd op dat moment vervuld met de Heilige Geest. Dus net zo ongeveer als jij het hebt ervaren.
Ik was helemaal onder de indruk van hetgeen hij vertelde en ik kon er niet omheen, ik geloofde wat deze man vertelde.
De volgende dag stond ik in mijn woonkamer en keek naar buiten en opeens, het ging heel rustig, geen blikseminslag maar wel dat God er opeens was, m`n ogen werden geopend, opeens wist ik het zeker:GOD BESTAAT ECHT, Wow wat een mooi moment was dat, het mooiste cadeau in je leven om te krijgen.
Ik ben toen op m`n kniëen gegaan en heb vergeving gevraagd voor al mijn zonden die ik in het verleden gedaan had en heb Jezus aangenomen als mijn redder en verlosser. En we blijven wel zondigen maar als we die zonden oprecht belijden is er altijd vergeving voor.
Ik ben toen net als die man in dat programma op zoek gegaan naar een gemeente en heb belijdenis gedaan toen ik vijftig jaar was.
Het is zeker goed om alles wat er in de bijbel staat serieus te nemen, Hij weet wat wij nodig hebben en de geboden geven ons bescherming, uit onszelf kunnen we niks, we zijn zo zwak en we hebben christus zo hard nodig. De boze is er altijd op uit om ons te verleiden, daarom zo belangrijk om zijn woord te geloven.
Ook een hele geruststelling dat Jezus de boze al heeft overwonnen, dat wij in Hem meer dan overwinnaar zijn. Dat geeft wel veel rust want zijn(de boze) aanvallen gaan wel door. We hoeven gelukkig geen angst te hebben, je hoeft JEZUS maar aan te roepen en HIJ is er. Ik had laatst een hele angstige droom en ik riep Jezus ik probeerde steeds harder te roepen, ik had geen geuid/stem in mijn droom, toen werd ik gelukkig wakker en wist dat Jezus er was.
Bedankt voor de tip over biblianet, heel handig om teksten met uitleg zoeken.
Filia, Gods zegen | Altijd mooi om getuigenissen te lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:55
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja dat snap ik helemaal |
Ik heb het met verbazing gelezen........maar blij dat je het snapt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 11:35
|
|
|
PETRA944 schreef: | Altijd mooi om getuigenissen te lezen |
Ja, vind ik ook Petra en het kan ook andere gelovige of zoekende mensen bemoedigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 11:37
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja, vind ik ook Petra en het kan ook andere gelovige of zoekende mensen bemoedigen. |
Maar past het wel bij het topic Christendom en Yoga???? Ik zie de link niet zo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 02:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar past het wel bij het topic Christendom en Yoga???? Ik zie de link niet zo? |
Vindt je deze opmerking niet een beetje raar en overbodig van je, Willemijn? Dit topic is zo'n beetje vergeven van de off-topic bijdragen, die totaal, maar dan ook totaal niets meer met het topic te maken hebben. Als je dat stoort, dan had je wel eens wat eerder aan de bel kunnen trekken, lijkt me. Deze opmerking nu te plaatsen, slaat nergens meer op, naar mijn bescheiden mening....Dit topic hoort al lang tot een off-topic event Kennelijk is er hier een groepje mensen, die alles mogen en waar alles van getollereerd wordt en als je er buiten valt...tja...dan wordt je om ieder wissewasje op je vestje gespuugd. Triest hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 08:14
|
|
|
FILIA110 schreef: | Vindt je deze opmerking niet een beetje raar en overbodig van je, Willemijn? Dit topic is zo'n beetje vergeven van de off-topic bijdragen, die totaal, maar dan ook totaal niets meer met het topic te maken hebben. Als je dat stoort, dan had je wel eens wat eerder aan de bel kunnen trekken, lijkt me. Deze opmerking nu te plaatsen, slaat nergens meer op, naar mijn bescheiden mening....Dit topic hoort al lang tot een off-topic event Kennelijk is er hier een groepje mensen, die alles mogen en waar alles van getollereerd wordt en als je er buiten valt...tja...dan wordt je om ieder wissewasje op je vestje gespuugd. Triest hoor! |
Ook goedemorgen Felia....., je hebt zin in de nieuwe week zo te lezen.....
En...als ik de opmerking raar en overbodig vond had ik hem niet geplaatst uiteraard......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 3 september 2012, 08:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 11:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ook goedemorgen Felia....., je hebt zin in de nieuwe week zo te lezen.....
|
nou, inderdaad............pfff
solafide is er weer...................... wat een gezelligheid.......
ook goeiemorgen, willemijn!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 11:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou, inderdaad............pfff
solafide is er weer...................... wat een gezelligheid.......
ook goeiemorgen, willemijn!! |
Ook goedemorgen Hannah, we maken er een mooie week van......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 13:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ook goedemorgen Hannah, we maken er een mooie week van...... |
Count me in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 16:08
|
|
|
JOL252 schreef: | Count me in. |
de zon schijnt, het is niet koud....ben lekker bezig in en om mijn huissie...wat wil een mens nou meer???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 17:25
|
|
|
JOL252 schreef: | Count me in. |
Mag ik me ook aansluiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 17:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar past het wel bij het topic Christendom en Yoga???? Ik zie de link niet zo? |
Elke keer als het over yoga ging, begon jij over roddelen,medicijngebruik of roken. Dit commentaar van jou kan ik dus niet zo goed plaatsen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 18:53
|
|
|
JANE410 schreef: | Elke keer als het over yoga ging, begon jij over roddelen,medicijngebruik of roken. Dit commentaar van jou kan ik dus niet zo goed plaatsen? |
Ik gaf aan Jane dat er wel meer zaken zijn die de geest beïnvloeden, niet alleen yoga.......Dus dan ben ik volgens mij on topic.....??? Of mis ik wat? Of begint het gesteggel weer overnieuw? Maar als je het niet vind ook prima, veel te mooi weer om me er druk over te maken........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 19:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik gaf aan Jane dat er wel meer zaken zijn die de geest beïnvloeden, niet alleen yoga.......Dus dan ben ik volgens mij on topic.....??? Of mis ik wat? Of begint het gesteggel weer overnieuw? Maar als je het niet vind ook prima, veel te mooi weer om me er druk over te maken........ |
Een heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...
Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!
En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op!
Laatst aangepast door
|
FILIA110
|
op maandag 3 september 2012, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 20:12
|
|
|
FILIA110 schreef: | Een heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? |
voor het juiste voorbeeld zal ik je een link geven, willemijn.........
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_user.php?uId=45454&start=0
helaas waren op de eerste pagina 14 de berichten zodanig leerzaam, dat CM de vrijheid heeft genomen deze "communicatieve hoogstandjes" en zélfs de auteur te verwijderen.
hannah....nooit te oud om te leren!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 3 september 2012, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 20:21
|
|
|
FILIA110 schreef: | Een heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...
Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!
En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op! |
Er schiet jou wel meer in het verkeerde keelgat geloof ik.... Gaat het wel goed met je???
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 3 september 2012, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
|
|