Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 14:30
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vind ik wel héél kort door de bocht om zomaar te zeggen dat een klik met de kinderen in veel gevallen ver te zoeken is . Mij lijkt het een zeer belangrijk iets dat als je voor een toekomstige partner kiest dat de kinderen die er zijn ook meetellen . Ik zal niet zeggen dat iemand dan een vader of moederrol moet gaan invullen , maar gewoon goed en leuk met de kinderen kunnen omgaan is m.i. wel iets heel belangrijks . |
Ja maar dat bedoel ik ook, maar er zijn er, die zelf kinderen hebben, die een goede relatie, met een toekomstige partner belangrijker vinden. Die zelfs zo ver gaan, een andere oplossing voor de kinderen willen zoeken, als het met de nieuwe partner niet klikt met de kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 16:36
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja maar dat bedoel ik ook, maar er zijn er, die zelf kinderen hebben, die een goede relatie, met een toekomstige partner belangrijker vinden. Die zelfs zo ver gaan, een andere oplossing voor de kinderen willen zoeken, als het met de nieuwe partner niet klikt met de kinderen. |
En die personen heb jij hier ontmoet Gerrit? Laat ik dan nu maar zeggen dat de kids bij mij op de eerste plaats komen......... Zo,,,.....dat scheelt misschien weer een hoop mail..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 17:03
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja maar dat bedoel ik ook, maar er zijn er, die zelf kinderen hebben, die een goede relatie, met een toekomstige partner belangrijker vinden. Die zelfs zo ver gaan, een andere oplossing voor de kinderen willen zoeken, als het met de nieuwe partner niet klikt met de kinderen. |
Ik ben wel benieuwd wat de achtergrond is van dat je dit zegt. Heb je deze mensen echt in den persoonlijke ende zelve ontmoet? Ik kan me er namelijk echt totaal niets bij voorstellen en heb het ook nog nooit in mn omgeving gezien.
Laatst aangepast door
|
LIES146
|
op zaterdag 9 februari 2013, 17:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 21:45
|
|
|
LIES146 schreef: | Ik ben wel benieuwd wat de achtergrond is van dat je dit zegt. Heb je deze mensen echt in den persoonlijke ende zelve ontmoet? Ik kan me er namelijk echt totaal niets bij voorstellen en heb het ook nog nooit in mn omgeving gezien. |
Soms vraag ik mij wel eens af hier, of sommige mensen op een onbewoonde planeet op hun uppie leven. De geschiedenis boeken nooit gelezen hebben, of van het woordje weeshuis ooit hebben gehoord. Vondelingen alleen, in de grote stad worden gevonden, en van zwaar verslaafde vrouwen (meisjes) afkomstig zijn. Verwaarloosde kinderen alleen in achterstandwijken, en bij minder bedeelden voor komen. Nee hoor, die komen overal voor, misschien wel direct naast je of naast u, en ja ik heb ze gekend, en ja ik ken er nog genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 23:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Soms vraag ik mij wel eens af hier, of sommige mensen op een onbewoonde planeet op hun uppie leven. De geschiedenis boeken nooit gelezen hebben, of van het woordje weeshuis ooit hebben gehoord |
je hebt me door. Ik heb maar op de universiteit gezeten dus ben echt verschrikkelijk onderontwikkeld . Natuurlijk, vondelingen zijn er en verwaarloosde kinderen ook, maar de link met dat de kinderen gedumpt worden voor een nieuwe partner zie ik niet, is niet 1 op 1 te trekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 00:15
|
|
|
LIES146 schreef: | je hebt me door. Ik heb maar op de universiteit gezeten dus ben echt verschrikkelijk onderontwikkeld . Natuurlijk, vondelingen zijn er en verwaarloosde kinderen ook, maar de link met dat de kinderen gedumpt worden voor een nieuwe partner zie ik niet, is niet 1 op 1 te trekken. |
Natuurlijk, daar gaan we weer.......... dat kan een mens niet ruiken.... Maar hoe dan ook, ook met een universitaire opleiding (studeren) met alle respect maakt je nog niet wereldkundig op alle gebied. En ik ga je ook niet toelichten met voorbeelden, met naam en toenaam, en ook niet zoals een voorgangster, voor jou vroeg, om voorbeelden te noemen En of die ook, of er mensen (lid) van CM was of waren, maar ik zou het wel kunnen hoor, maar doe het niet.
Maar ik ken ze wel hoor, die om wat voor reden dan ook kinderen, in pleeggezinnen deden, om weer een nieuwe relatie een kans te doen geven. Los van hen, die druk bezig waren, met het beoefenen van de daad de kinderscharen mogelijk weer met meer uit te breiden . Onder koren zit wel eens kaf, en de goede niet te na gesproken,die zijn er ook (denk ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:19
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Natuurlijk, daar gaan we weer.......... dat kan een mens niet ruiken.... Maar hoe dan ook, ook met een universitaire opleiding (studeren) met alle respect maakt je nog niet wereldkundig op alle gebied. En ik ga je ook niet toelichten met voorbeelden, met naam en toenaam, en ook niet zoals een voorgangster, voor jou vroeg, om voorbeelden te noemen En of die ook, of er mensen (lid) van CM was of waren, maar ik zou het wel kunnen hoor, maar doe het niet.
Maar ik ken ze wel hoor, die om wat voor reden dan ook kinderen, in pleeggezinnen deden, om weer een nieuwe relatie een kans te doen geven. Los van hen, die druk bezig waren, met het beoefenen van de daad de kinderscharen mogelijk weer met meer uit te breiden . Onder koren zit wel eens kaf, en de goede niet te na gesproken,die zijn er ook (denk ik) |
eh beetje "kleverige" bijdragen heb jij soms gerrit, verder is universitair idd geen garantie om "wereldkundig te zijn op elk gebied" maar een universitaire opleiding voorziet er i.i.g. al wel in om iemand meer overzicht te geven over de verschillende onderwerpen en disciplines en de (cor)relaties daartussen en dat mist nog wel eens in de bijdragen hier a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 10 februari 2013, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:21
|
|
|
KEITH722 schreef: | eh beetje "kleverige" bijdragen heb jij soms gerrit, verder is universitair idd geen garantie om "wereldkundig te zijn op elk gebied" maar een universitaire opleiding voorziet er i.i.g. al wel in om iemand meer overzicht te geven over de verschillende onderwerpen en de disciplines en de (cor)relaties daartussen en dat mist nog wel eens in de bijdragen hiera |
slotje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:23
|
|
|
electrisch slijpschijfje! a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 10 februari 2013, 13:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:16
|
|
|
LIES146 schreef: | je hebt me door. Ik heb maar op de universiteit gezeten dus ben echt verschrikkelijk onderontwikkeld . Natuurlijk, vondelingen zijn er en verwaarloosde kinderen ook, maar de link met dat de kinderen gedumpt worden voor een nieuwe partner zie ik niet, is niet 1 op 1 te trekken. |
Soms en dat zie je wel in oude films, als een man weduwenaar was, ja en zo'n nieuw kaspones vrouw kreeg, ja dan werden die kinderen vaak op kostschool gedaan.
Alleen niet als het echte liefde was, zie The Sound of Music.
Ps: en ik heb ook een blauwe maandag op de Ou gezeten, en ja geen titels gehaald, was meer voor mezelf, om achter het eea te komen, en ik ben bovengemiddeld intelligent.
S. Intelligentie zegt niets over het wel of niet gestudeerd hebben, dat is intellectueel snobisme, mensen die daarmee schermen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 16:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:35
|
|
|
Niet van toepassing
Laatst aangepast door
|
ALTJE848
|
op zondag 10 februari 2013, 16:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 17:05
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Niet van toepassing |
Dacht ik wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 21:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik begrijp je goed, Visser. Misschien heb jij geluk met het vinden van zo'n partner maar er zijn vast andere mensen die het het ook willen en heel goed hun best doen om die klik te vinden maar toch geen toegang krijgen. En wat dan? Einde relatie??? |
Ik denk dat als er wederzijdse liefde is , echte liefde , dat er dan vanzelf ook liefde is voor de ander zijn / haar kinderen . Geeft de ander gelijk aan van jou kinderen , nee dat hoeft voor mij niet .........lijkt mij het beste om dan helemaal niet aan een relatie met zo iemand te beginnen .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 22:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik denk dat als er wederzijdse liefde is , echte liefde , dat er dan vanzelf ook liefde is voor de ander zijn / haar kinderen . Geeft de ander gelijk aan van jou kinderen , nee dat hoeft voor mij niet .........lijkt mij het beste om dan helemaal niet aan een relatie met zo iemand te beginnen . |
Dat dacht ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 15:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik denk dat als er wederzijdse liefde is , echte liefde , dat er dan vanzelf ook liefde is voor de ander zijn / haar kinderen . Geeft de ander gelijk aan van jou kinderen , nee dat hoeft voor mij niet .........lijkt mij het beste om dan helemaal niet aan een relatie met zo iemand te beginnen . |
ook mee eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:52
|
|
|
LIES146 schreef: | Ik ben wel benieuwd wat de achtergrond is van dat je dit zegt. Heb je deze mensen echt in den persoonlijke ende zelve ontmoet? Ik kan me er namelijk echt totaal niets bij voorstellen en heb het ook nog nooit in mn omgeving gezien. |
Helaas, er zijn inderdaad vaders die alle contact met hun (pleeg-)kinderen verbreken, lies. De kinderen komen er waarschijnlijk hun leven lang niet meer overheen en vragen zich af wat er mis met hen is, dat papa hen niet meer hoeft te zien, ondanks dat hij zegt dat hij van hen houdt. Het zijn de schaduwkanten van het leven.
En ja; ik ken hen persoonlijk en droog de traantjes van deze kinderen.
Gelukkig bestaan er ook vaders die ondanks de pogingen van de moeder om het contact te saboteren, jarenlang blijven strijden voor een goed contact met hun kinderen............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 11 februari 2013, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 21:33
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dat vind ik een kortetermijnoplossing die dat niet is. Ik ken iemand die zijn hart verloor aan een moeder van drie tieners die het hare al aan hem had verloren. Ze was nog maar kort gescheiden. Het heeft hem heel wat inspanning, geduld, liefde, toewijding en wat al niet gekost om een relatie op te bouwen met deze kinderen die teveel hadden meegemaakt en geen man vertrouwden. Hij is een rijk man geworden in dat opzicht dat hij samen met zijn vrouw die kinderen een stabiel thuis heeft gegeven. Ze zijn alledrie goed terecht gekomen en zijn ondanks alles hersteld van een heel moeilijke periode. Als ik iemand bewonder is het hem.....mijn held van een broer. |
dat is inderdaad een aplaus waard, mieke!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:09
|
|
|
Theoretisch zeggen de meeste mensen inderdaad dat ze volledig voor de kinderen gaan, heel begrijpelijk en logisch bij een fatsoenlijk mens!! Maar noem maar een situatie: Wat nu als tijdens een verder gevorderde relatie een puber dochter/zoon de nieuwe man/ vrouw niet meer accepteerd? Je voor de keus wordt gesteld om een keuze tussen hen te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:21
|
|
|
de klik....
...is hier alleen van de lichtschakelaar. verder klikt er niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 08:49
|
|
|
ROOS575 schreef: | Theoretisch zeggen de meeste mensen inderdaad dat ze volledig voor de kinderen gaan, heel begrijpelijk en logisch bij een fatsoenlijk mens!! Maar noem maar een situatie: Wat nu als tijdens een verder gevorderde relatie een puber dochter/zoon de nieuwe man/ vrouw niet meer accepteerd? Je voor de keus wordt gesteld om een keuze tussen hen te maken? |
Nou Roos, het lijkt mij toch echt niet moeilijk, oké wel lastig als je voor zo,n keuze zou komen te staan. Als je kinderen hebt, moeten die ten alle tijden, op de eerste plaats staan, ligt volgens mij wel een beetje aan de leeftijd. Als ze ver in de twintig zijn, wordt het onderhand wel tijd om op eigen benen te gaan staan. Maar jonge kinderen kan je niet, voor een keuze zetten, dat is volgens mij de verantwoordelijkheid van de ouder. Maar niet geheel onbelangrijk, de nieuwe partner zou dan ook zo wijs moeten zijn, (vrouw of man) dat er geen keuze is, en de relatie be eindigen .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 08:54
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | de klik....
...is hier alleen van de lichtschakelaar. verder klikt er niks. |
Als ik zo naar het model kijk is er waarschijnlijk alleen nog een klik te krijgen, in het auto -Tron te Rosmalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:12
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou Roos, het lijkt mij toch echt niet moeilijk, oké wel lastig als je voor zo,n keuze zou komen te staan. Als je kinderen hebt, moeten die ten alle tijden, op de eerste plaats staan, ligt volgens mij wel een beetje aan de leeftijd. Als ze ver in de twintig zijn, wordt het onderhand wel tijd om op eigen benen te gaan staan. Maar jonge kinderen kan je niet, voor een keuze zetten, dat is volgens mij de verantwoordelijkheid van de ouder. Maar niet geheel onbelangrijk, de nieuwe partner zou dan ook zo wijs moeten zijn, (vrouw of man) dat er geen keuze is, en de relatie be eindigen . |
Ik bedoel niet dat je kinderen voor een keuze moet zetten, ik heb het over degene die een relatie aan willen gaan. En ik sprak over pubers, dus doorgaans grofweg tussen de 10- 20 jr Theoretisch zou je dan voor het kind moeten kiezen, vraag me wel eens af hoevaak dat niet gebeurd Of kiezen we dan gewoon voor een LAT relatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:23
|
|
|
ROOS575 schreef: | Ik bedoel niet dat je kinderen voor een keuze moet zetten, ik heb het over degene die een relatie aan willen gaan. En ik sprak over pubers, dus doorgaans grofweg tussen de 10- 20 jr Theoretisch zou je dan voor het kind moeten kiezen, vraag me wel eens af hoevaak dat niet gebeurd Of kiezen we dan gewoon voor een LAT relatie |
Ja ja LAT met een BOM of e.v.t BOV ideaal en af en toe WOP das nou een echt burgelijke gedachte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:24
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja ja LAT met een BOM of e.v.t BOV ideaal en af en toe WOP das nou een echt burgelijke gedachte | Je zou ter overweging ook een ORK of en ALNL kunnen nemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:06
|
|
|
ROOS575 schreef: | Ik bedoel niet dat je kinderen voor een keuze moet zetten, ik heb het over degene die een relatie aan willen gaan. En ik sprak over pubers, dus doorgaans grofweg tussen de 10- 20 jr Theoretisch zou je dan voor het kind moeten kiezen, vraag me wel eens af hoevaak dat niet gebeurd Of kiezen we dan gewoon voor een LAT relatie |
Nee Roos , je spreekt eerst over een verder gevorderde relatie . Dan ga ik even voor het gemak uit van een relatie van pakweg een half jaar . Was er eerst wèl een goeie klik / verstandhouding met de toekomstige partner en de kids en na een half jaar niet meer dan had er m.i. allang gesproken moeten worden met de kinderen en met de nieuwe partner wat er de reden van is dat de verstandhouding heeft doen afnemen . Er is dan iets aan de hand wat niet klopt . En daar moet over gepraat worden . Als de klik met de nieuwe partner en de kids vanaf het begin goed is doe je er volgens mij alles aan om die klik goed te houden .... nee, alleen maar proberen om die klik beter en beter te laten worden . Je gaat dan niet alleen voor de partner maar ook voor zijn/ haar kinderen .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee Roos , je spreekt eerst over een verder gevorderde relatie . Dan ga ik even voor het gemak uit van een relatie van pakweg een half jaar . Was er eerst wèl een goeie klik / verstandhouding met de toekomstige partner en de kids en na een half jaar niet meer dan had er m.i. allang gesproken moeten worden met de kinderen en met de nieuwe partner wat er de reden van is dat de verstandhouding heeft doen afnemen . Er is dan iets aan de hand wat niet klopt . En daar moet over gepraat worden . Als de klik met de nieuwe partner en de kids vanaf het begin goed is doe je er volgens mij alles aan om die klik goed te houden .... nee, alleen maar proberen om die klik beter en beter te laten worden . Je gaat dan niet alleen voor de partner maar ook voor zijn/ haar kinderen . |
Ik ben het roerig met je eens, en komt er geen klik met de kinderen, kan je beter afblazen, lijkt mij. Ik ga dan uit als vrije man, naar een vrouw met kinderen, andersom kom je bijna niet tegen volgens mij. Een band van een moeder en kinderen, is altijd sterker (hoort wel zo te zijn) als man blijf je dan toch een vreemde eend in de bijt . Wat op den duur kan escaleren, je kan dan beter voorkomen, genezen is volgens mij dan ook geen optie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:48
|
|
|
ben het hier wel mee eens, je kan trouwens ook niet gelukkig met elkaar worden als het niet klikt met de kinderen denk ik. petra die in haar 20 jarig huwelijk dagelijks de kinderen van ex over de vloer had lopen en ze hebben ook bij me gewoond , nooit problemen mee gehad, vond ze van af het eerste moment leuk, maar me exvriend klikte niet met 1 kind dus toen was de keuze voor mij heel makkelijk, meneer had er problemen mee ze een soa had opgelopen tijdens een vaste relatie, kon ze niks aan doen, maar was bang dat ons kindje besmet zou worden, was grote onzin, en ik kon kiezen of dat kind e r uit of hij ging en nam zijn kind(ons kind) mee, nou d ekeuze was makkelijk, hij e ruit en kind heeft hij natuurlijk niet kunnen meenemen. belachelijk....... en zie hier met busdriver waar het gigantisch mee klikt, gelijk ook een klik met mijn kids, was ongelooflijk hoe het klikte, das de klik..... is die klik er niet, moet je kappen, want jouw kinderen moeten zich maar aanpassen, krijgen zo iemand door hun strot geduwd met tegenzin, en wat je dan je kinderen aandoet die al zoveel hebben meegemaakt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 05:28
|
|
|
Buschauffeurs en ook controleurs in de trein zijn idd vaak toffe gasten.
Aardig een geen kapsones :)
Is mijn ervaring :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 08:16
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Buschauffeurs en ook controleurs in de trein zijn idd vaak toffe gasten.
Aardig een geen kapsones :)
Is mijn ervaring :) |
Heeft ook economische voordelen he De buschauffeur laat je gratis instappen En de conducteur, vergeet te knippen, met een vette Maar waarom dan geen bankdirecteur, krijg je vast een hypotheek voor nope om vervolgens, ook nog eens alles te kunnen kopen
Wat heeft in vredes naam, een beroepskeuze, met acceptatie van kinderen te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 08:31
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Heeft ook economische voordelen he De buschauffeur laat je gratis instappen En de conducteur, vergeet te knippen, met een vette Maar waarom dan geen bankdirecteur, krijg je vast een hypotheek voor nope om vervolgens, ook nog eens alles te kunnen kopen
Wat heeft in vredes naam, een beroepskeuze, met acceptatie van kinderen te maken. |
Bankdirecteuren hebben ook hun voordelen,
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 13 februari 2013, 12:26
|
|
Naar boven |
|
|
|