ChristianMatch

Forum

overige verbeterpunten van deze site
Ga naar pagina Vorige 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:31

IESJE369 schreef:
Tip: Je kunt ook twee keer tegelijk inloggen. Of meer. Dan kan je zoveel tegelijk doen als je maar wilt. Verlegen lachende smiley

Of nog een pc aanschaffen Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:36

Met die laatste zin bedoel ik:

vaak word binnensmonds of 'boers' praten niet vrouwelijk gevonden. Tenminste, dat heb ik kerels horen zeggen en ik kan mij er wat bij voorstellen. Zagen ze een hele mooie dame en dan kwam er ineens een onverstaanbaar boers accent uit. Nou dat was even schrikken. Dat idee.
Het klinkt niet 'sierlijk'

Het is trouwens maar wat je gewend bent, als je opgegroeid bent met zo'n accent dan zal je het ook niet erg vinden dat een vrouw ook zo spreekt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:48

HENK710 schreef:
Een ander alternatief voor een dialoog met de wereld Clown smiley

Clown smiley Lachende smiley De stadsmoeftie heeft echt geen gevoel voor humor zeg!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:50

MARIJAN072 schreef:
Clown smiley Lachende smiley De stadsmoeftie heeft echt geen gevoel voor humor zeg!

Eindelijk beetje swingen op straat...weer niet goed Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:51

Dit lied raakt me iedere keer weer als ik het hoor. Een troostrijk lied voor mensen die lijden en een oproep tot gebed. Say een prayer tonight!

http://www.youtube.com/watch?v=yLSKSlJ0-2s&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:00

JILL658 schreef:
Het lijkt me echter moeilijk als die onvergevingsgezinde persoon iemand is, waarvan je houdt en die je na staat. Dan zal dat best wel eens moeilijk kunnen zijn en je pijn kunnen bezorgen.....maar ik geloof, dat het dan ook het beste is om dan verder te gaan in alle gewetensrust en voor die persoon te bidden en proberen in de rust te blijven en dan te wachten op het moment, dat hij of zij zover is.
Schreef Solafide

Dat denk ik ook. Hoewel je denk ik ook moet beseffen dat de ander tijd nodig heeft om jou weer te vertrouwen. Jill

Wat mij geholpen heeft om te vergeven is de volgende tekst:"Rom 12" schreef:
Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’
20 Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’. 21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Want de uiteindelijke keuze waar je voor staat is: laat je je door het kwade in jezelf overwinnen? Niet vergeven leidt tot bitterheid en wraakzucht, vergeving zorgt voor bevrijding en genezing.

Laatst aangepast door CHATULIEM619

Hele goede tekst Chat, ook de mijne.
God gaat het doen voor ons, dus leg het in zijn handen. Als we dat doen dan kunnen we het echt loslaten. En zijn we ook los van die persoon, zodat wij verder kunnen leven. Haal het niet meer terug, ook al denken we dat we ons recht moet halen, omdat het ons zoveel ellende en verdriet heeft gedaan. Hij de Vader zal het voor ons doen, geweldig vind ik dat.
Ik zou niet graag in die persoon zijn of haar schoenen staan. Hoewel God ook kijkt naar hun omstandigheden, want ook deze persoon heeft God lief.
Jill

Met het vetgedrukte heb ik in dit verband dus echt problemen. Waarom zou God nog wraak moeten nemen voor jou, als jij in Zijn Naam al hebt vergeven..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:18

MARIJAN072 schreef:
Dit lied raakt me iedere keer weer als ik het hoor. Een troostrijk lied voor mensen die lijden en een oproep tot gebed. Say een prayer tonight!

http://www.youtube.com/watch?v=yLSKSlJ0-2s&feature=related

Wat een mooi lied... en heel toepasselijk voor mij vandaag.
Thanks Marijan!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:18

Quote:
Geen enkele vrijheid is de afgelopen tien jaar zo omstreden geweest als de vrijheid van meningsuiting. En steeds was de vraag waar het allemaal om draaide: heeft vrijheid van meningsuiting grenzen, en zo ja, waar liggen die dan? Over het antwoord verschilden, op z’n zachtst gezegd, de meningen nogal.

Wat je wel of niet mag zeggen: daarover zullen we het dus nooit eens worden. Maar juist in die onenigheid schuilt een belangrijk inzicht. Het laat namelijk zien waarom vrijheid van meningsuiting een onmogelijke vrijheid is: een vrijheid die aan de ene kant grenzen vereist, maar aan de andere kant die grenzen zélf ondermijnt.
Dat zit zo. Om vrij te zijn heb je een doel nodig - een doel waartoe je je vrijheid aanwendt. Stel bijvoorbeeld dat je op een kruispunt staat en uit vier wegen kunt kiezen (plaatje). Dan is je keuzevrijheid vier, mits je tenminste een bestemming hebt. Zonder bestemming kun je niet kiezen: iedere weg is dan om het even. Dat ben je niet vrij, maar richtingloos.
Vrijheid veronderstelt dus een doel - en voor zo’n doel is een idee van goed en kwaad nodig; een idee van wat nastrevenswaardig of juist verwerpelijk is om te doen. Goed en kwaad zijn, met andere woorden, de grenzen van vrijheid die haar betekenis geven; zonder die grenzen zou vrijheid nergens goed voor zijn.
Zo geldt ook voor vrijheid van meningsuiting dat wanneer alles gezegd zou mogen worden, er geen enkele reden meer zou zijn om te praten - iedere meningsuiting zou dan om het even zijn. Of, zoals de Amerikaanse filosoof Stanley Fish het ooit verwoordde: absolute vrije meningsuiting zou niets meer zijn dan het recht “om geluid te maken”.
Om zinvol te kunnen spreken heb je een idee van goed en kwaad nodig, maar daarin schuilt de paradox: want vrijheid van meningsuiting is nu juist de vrijheid om onze ideeën over goed en kwaad ter discussie te stellen. Het doel daarvan is niet om uiteindelijk vast te stellen wat de ware betekenis van ‘goed’ en ‘kwaad’ is, nee, meningsvrijheid dient er, als principe, juist toe nooit tot die vaststelling te komen. Daarom noemen we het ook meningsvrijheid: niemand heeft de morele waarheid in pacht - en dus mogen we er eindeloos over van mening verschillen.
De essentie van vrijheid van meningsuiting is dus eigenlijk dat het de vrijheid is om de heersende moraal in twijfel te trekken. Daarom is de vraag ‘mag je dat zeggen?’ ook niet te beantwoorden: wat ‘mag’ of niet, is juist wat er ter discussie staat. Wie zijn eigen moraal als grenzen van die discussie opwerpt, verheft als het ware zijn mening tot onbetwistbare norm - en doet zo de essentie van de vrijheid van meningsuiting teniet.
Weinig politici lijken dit echt te beseffen. Zo stelde premier Balkenende dat Geert Wilders “zijn verantwoordelijkheid” moest nemen door Fitna niet uit te brengen; een teken dat de premier kennelijk niet begreep dat Wilders met zijn film juist ter discussie stelde wat onder ‘verantwoordelijkheid nemen’ moest worden verstaan. De boodschap van Fitna was immers: de politieke elite neemt zijn verantwoordelijkheid niet door de islam te laten wortelen in onze samenleving. Met die boodschap kun je het hartgrondig oneens zijn, maar door te suggereren dat Wilders door het verkondigen ervan zijn ‘verantwoordelijkheid’ niet nam, verhief Balkenende zijn opvatting van ‘verantwoordelijkheid’ tot onbediscussierbare norm; de norm die bepaald wat je wel of niet mag zeggen.
Wilders begaat die fout trouwens vaker dan welke politicus ook, bijvoorbeeld toen hij pleitte voor een verbod op de Koran. Ook hier is de paradox zichtbaar: de reden dat zo’n verbod niet kan, is dezelfde reden waarom Wilders ervoor mag pleiten, namelijk de vrijheid om bepaalde waarden te uiten. Die waarden kunnen dus nooit gebruikt worden om andermans waarden uit te sluiten, want dat is een filosofische boemerang: een moslim zou dan op grond van zijn moraal óók Geert Wilders het zwijgen op kunnen leggen.
Vrijheid van meningsuiting is dus niet alleen een onmogelijke, maar ook een absolute vrijheid: iederéén heeft recht van spreken. Zoals de grondlegger van het liberalisme John Stuart Mill al zei: “Als de gehele mensheid dezelfde mening had, terwijl één persoon een tegengestelde opvatting koesterde, dan zou de mensheid even weinig recht hebben om die ene persoon tot zwijgen te brengen als die ene persoon zou hebben om de gehele mensheid tot zwijgen te brengen.”
Dus als iemand vanavond wil beweren dat je iets niet mag zeggen, bedenk dan op z’n minst van welke vrijheid je op dat moment gebruik aan het maken bent.

Column Rob Wijnberg - Vrijheid van meningsuiting, Uitzending NOVA Colleeg Tour 06 januari 2010

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 10 januari 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:20

MARIJAN072 schreef:
Jij durft, Inez! Knipoog smiley Ik probeer de Noorderlingen hier een beetje te vriend te houden, want het zijn er zooooveel. Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Lachende smiley Dus ik zeg wijselijk niks. Smiley met dichtgeplakte mond
Verstandige opmerking Marijan , want wij noorderlingen krijgen steeds meer steun vanuit het zuiden. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:36

KLAAS252 schreef:
Verstandige opmerking Marijan , want wij noorderlingen krijgen steeds meer steun vanuit het zuiden. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

financiele steun zeker... gaat als noorderluu zijnde es werken voor je geld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:14

PIETER649 schreef:
financiele steun zeker... gaat als noorderluu zijnde es werken voor je geld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort.
Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:17

Galaten 3

28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. 29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:20

CROSSROAD317 schreef:
Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort.
Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden.

Ja.....inderdaad Woedende smiley Woedende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:51

JENNY524 schreef:
Met die laatste zin bedoel ik:

vaak word binnensmonds of 'boers' praten niet vrouwelijk gevonden. Tenminste, dat heb ik kerels horen zeggen en ik kan mij er wat bij voorstellen. Zagen ze een hele mooie dame en dan kwam er ineens een onverstaanbaar boers accent uit. Nou dat was even schrikken. Dat idee.
Het klinkt niet 'sierlijk'

Het is trouwens maar wat je gewend bent, als je opgegroeid bent met zo'n accent dan zal je het ook niet erg vinden dat een vrouw ook zo spreekt.

Ik praat heerlijk plat Brabants, dus lekker boers en ik ben nog nooit een jongen tegen gekomen die er commentaar op had.
Ik vind dit nergens op slaan, je praat toch je moers taaltje en weet je?
Ik ben er nog trots op ook haha. Clown smiley
maar ik snap nog steeds niet wat je met ...bah dieren bedoeld? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 06:25

een verjaardagsknuffel voor mijn lieve man aernoudt Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 07:56

HANNAH810 schreef:
MARIJAN072 schreef:
Je bent wel een beetje mondig voor een SGP-vrouw hoor, Hannah.

Maar ik begrijp je reactie goed!

ik stem sgp, maar ik denk niet in hokjes, marijan.... Clown smiley
overigens; ik lees nergens in de bijbel, dat een vrouw zich naar alle mannen zou moeten voegen, alleen naar haar eigen man, en aangezien ik die niet heb......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Wat denk je hiervan 1timoteus5vers1 Word niet heftig tegen een oude man, maar vermaan hem als een vader; doe het jonge mannen als broeders, 2 oude vrouwen als moeders, jonge vrouwen als zusters, in alle reinheid.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 08:01

heb ik weer grrrr loop naar me werk kom ik een andere colega tegen (ook uitzendkracht) ik hoef pas volgende week...... ze bellen op...... grrrrr
Nah ja vol goede moed lekker verder toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 08:14

gewist

Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 08:23

gewist

Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:05

RELLOK036 schreef:
heb ik weer grrrr loop naar me werk kom ik een andere colega tegen (ook uitzendkracht) ik hoef pas volgende week...... ze bellen op...... grrrrr
Nah ja vol goede moed lekker verder toch?

Was je in elk geval een keer op tijd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:20

ha matthi,
leuk je weer op t forum terug te zien, maar k heb een vraagje;
aan wie zijn je drie reactie's gericht?
en waar anticipeer je op?
mijns inziens is de discussie nl niet of je leiding accepteerd...
dus kan ik je denkwijze niet helemaal volgen...
ik wacht je berichtje af.....

mieke, wil je het stukje waar ik nog op wilde reageren even naar voren schuiven, ik kan het namelijk niet meer terugvinden..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:20

SOLAFIDE630 schreef:
Ja.....inderdaad Woedende smiley Woedende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Ging het hier over een avondje uit of weer achterlijke offtopic verhaaltje Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:21

ANNETTE792 schreef:
Was je in elk geval een keer op tijd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
beetje erg vroeg....een week Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:24

toch denk ik wel dat het waarheid is, cross, het staat er immers ook geschreven?
ik denk dat je t moet zien zoals ook in psalm 103; Hij straft ons wel, maar niet naar de maat van onze zonden.
en als wij iets vergeven, betekend dat nog niet dat God dan alles zomaar over zijn kant laat gaan....
als Hij t nodig vind, dan straft Hij, in mijn beleving heeft Hij echter veel en veel meer geduld en barmhartigheid in huis dan wij mensen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:32

HANNAH810 schreef:
ha matthi,
leuk je weer op t forum terug te zien, maar k heb een vraagje;
aan wie zijn je drie reactie's gericht?
en waar anticipeer je op?
mijns inziens is de discussie nl niet of je leiding accepteerd...
dus kan ik je denkwijze niet helemaal volgen...
ik wacht je berichtje af.....

mieke, wil je het stukje waar ik nog op wilde reageren even naar voren schuiven, ik kan het namelijk niet meer terugvinden..... Huilende smiley, smiley in tranen

mijn reactie is aan thomas gericht.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:10

MATTHI636 schreef:
mijn reactie is aan thomas gericht.
hierop doel ik
Quote:
Het is veelal angst die mensen er toe brengt de Bijbel maar letterlijk te nemen zoals je het leest. Ik denk dat je moet kijken wat er echt staat en vooral: het is in een tijd geschreven met een andere maatschappelijke structuur
Voor mij komt dan nogal scheinheilig over en is het de mens die God maakt naar het beeld zoals hij dat fijn vind. Als ik de reacties van Hannah zo lees onderbouwt ze de dingen goed en beschouw ik het als valse beschuldiging om het letterlijk nemen van Hannah angst te noemen. Ik neem de woorden die Jezus zegt heel serieus en ga ze niet afdoen als van die tijd ofzo, wat ik me afvraag is wat bedoeld God ermee.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:23

Ik zoek alleen nog een slaapplaats en oppas voor de hond.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:44

Crossroad schreef
Met het vetgedrukte heb ik in dit verband dus echt problemen. Waarom zou God nog wraak moeten nemen voor jou, als jij in Zijn Naam al hebt vergeven.....

Vergeven is de persoon loslaten in Zijn Handen en Hij gaat er mee aan de slag. Vaak in het natuurlijke komen mensen ongestraft van hun daden af. Wat veel frustaties geeft aan slachtoffers. Dan is het goed om te weten dat Hij het niet vergeet en dat je nooit in de schoenen van de daders wil staan als God hier mee aan de slag gaat. God is een genadig en barmhartig God, maar God laat Zijn kinderen niet in de steek. Hij is voor jou wie zou er tegen jou zijn. Er staat ook heb je vijanden lief.
Als bijvoorbeeld Hitler door ons vergeven is voor zijn misdaden aan ons gedaan. Moet hij daarom vrij uit gaan? Wij hoeven Hitler niet te oordelen, gelukkig maar, dat doet God. Maar als Hitler berouw krijgt van zijn daden en vergeving vraagt aan God dan zal hij daar ook vergeving voor krijgen.
Hoe onterecht wij dat dan kunnen vinden. Maar ik denk persoonlijk dat God hem ook totaal laat zien wat hij heeft aangericht als hij dat zelf al niet ziet, omdat hij berouw heeft.
Maar zolang wij mensen die ons wat aangedaan hebben, vast houden en niet kunnen loslaten in Zijn Handen, kan God niet optimaal met deze persoon aan de slag.
Voorbeeld uit de bijbel is wel Saulus die mensen vermoorde, omdat zij Jezus volgde. Deze mensen denk ik hebben Saulus ook vergeven en in Gods Handen gelegd. God ging met hem aan de slag. En kijk wat er van hem geworden is. Saulus werd Paulus een grote disciple van Jezus .
Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:49

HAAS141 schreef:
een verjaardagsknuffel voor mijn lieve man aernoudt Kussende smiley

Gefeliciteerd met je man aernoudt en een gezellige dag toegewenst, Haasje
Jill
Naar boven