ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 ... 230 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 11:43

YELNIN491 schreef:
nee ieniemienie is te ziek om zo ver te reizen.
Vanavond naar de dierenarts geweest, beesje is errug ziek,
heeft twee spuiten gehad om weer wat te herstellen en krijgt
nu astronautenvoeding (Clown smiley jaja bestaat ook voor beessies) om
weer wat aan te sterken.
Nu maar hopen dat ze het gaat redden. Smiley die vol vragen zit

oei das minder hopelijk red ze het!
Sterkte ermee Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 11:45

GERRIT084 schreef:
Hoef je niet boos te worden, jij heb makkelijk praten Zieke smiley jij heb cm, en ine minie nie Gefrustreerde smiley
Soms benne katten ook verliefd, en kenne niet praten, dan geven zij dat weer, weer door over te geven. Geschokte, onthutste smiley De mijne is kater, en ging sjaggrijnen, poes van de buuf er bij, hij blij Lachende smiley

Ze zeggen altijd dat beesten lijken op hun baasjes Clown smiley
Gaat bij jou ook op volgens mij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 12:41

ERIKA129 schreef:
Gaat bij jou ook op volgens mij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

hihi Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 13:22

GERRIT084 schreef:
Hoef je niet boos te worden, jij heb makkelijk praten Zieke smiley jij heb cm, en ine minie nie Gefrustreerde smiley
Soms benne katten ook verliefd, en kenne niet praten, dan geven zij dat weer, weer door over te geven. Geschokte, onthutste smiley De mijne is kater, en ging sjaggrijnen, poes van de buuf er bij, hij blij Lachende smiley

Jouw kat is zeker nog nooit ECHT ziek geweest? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 14:15

ERIKA129 schreef:

Als dat zo is...zijn het geen vrolijke katten...dan heette ze GERRITGROMMER!!

Bij die van mij ...hoeft de kat van buuf eg nie te komme..
Ze benne vrolijk en vriendelijk van dur eige!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 17:35

Tis eigenlijk te dom voor woorden............om 2 uur kwam mijn chef mij vertellen dat afdeling Groningen meer bureaus nodig had en ze van bovenaf besloten hadden dat Leeuwarden die wel kon missen.........of ik even mijn bureau wilde leegruimen Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley

En toen?Nou,nieuw plekje zoeken,dat duurde natuurlijk een uurtje Engeltje smiley en in een totaal ander gebouw tussen voor mij volslagen onbekende mensen eerst de boel maar eens bekeken onder het genot van een bakje koffie en toen studietijd genomen tot ik naar huis mocht.......... Clown smiley

Ik pas mij gemakkelijk aan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 18:21

LEANNE226 schreef:
Tis eigenlijk te dom voor woorden............om 2 uur kwam mijn chef mij vertellen dat afdeling Groningen meer bureaus nodig had en ze van bovenaf besloten hadden dat Leeuwarden die wel kon missen.........of ik even mijn bureau wilde leegruimen Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley

En toen?Nou,nieuw plekje zoeken,dat duurde natuurlijk een uurtje Engeltje smiley en in een totaal ander gebouw tussen voor mij volslagen onbekende mensen eerst de boel maar eens bekeken onder het genot van een bakje koffie en toen studietijd genomen tot ik naar huis mocht.......... Clown smiley

Ik pas mij gemakkelijk aan Knipoog smiley

Mag je niet thuiswerken dan Smiley die vol vragen zit achter je eigen ....recht Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 18:29

GERRIT084 schreef:
Mag je niet thuiswerken dan Smiley die vol vragen zit achter je eigen ....recht Smiley met dichtgeplakte mond

De rijke sukkels Smiley met dichtgeplakte mond staan nog niet in rijen van 3 opgesteld dus nee.......van dat recht maak ik weinig gebruik........
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 18:33

ERIKA129 schreef:

Kweet ut haast wel zeker, ik ben nog steeds een mopperkont toch Boze smiley althans dat wordt beweert Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 19:29

HERMAN388 schreef:
Huh? Bestaat ook dierendatingssite Smiley die vol vragen zit

is ze beetje te jong voor Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:28

GERRIT084 schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens, elke kerk zou zo,n predikant moeten hebben. Iedereen spreekt wel schande dat de jeugd niet meer opstaat voor ouderen, en ook dat er totaal helemaal geen respect meer is naar ouderen.
Vindt je het gek, ze mogen geen tik meer krijgen van pa en ma, dus niet luisteren, geen tik, waarschuwen heeft al helemaal geen zin. Dus groei maar op voor galg en rat.

Ik ben het wel met je eens, een "opvoedende tik voor de broek" hebben alle kinderen wel eens gehad denk ik, maar ik vind de uitspraak van de ds. een paar stappen te ver gaan. @ "Als een kind zondigt is ’kastijding’ (lichamelijke bestraffing of slaag) een noodzakelijk antwoord, houdt Vlietstra de gelovigen voor. Een ouder kind mag zwaarder worden gekastijd omdat dat meer kan verdragen. Kinderen die ’obstinaat’ zijn moeten zelfs ’scherp gekastijd’ worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.
Kastijding, zie ook tekst, gaat volgens mij verder dan een "opvoedende tik voor de broek", ik lees bijna "net zo lang slaan totdat de zonde uit het kind is ...".
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:56

CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het wel met je eens, een "opvoedende tik voor de broek" hebben alle kinderen wel eens gehad denk ik, maar ik vind de uitspraak van de ds. een paar stappen te ver gaan. @ "Als een kind zondigt is ’kastijding’ (lichamelijke bestraffing of slaag) een noodzakelijk antwoord, houdt Vlietstra de gelovigen voor. Een ouder kind mag zwaarder worden gekastijd omdat dat meer kan verdragen. Kinderen die ’obstinaat’ zijn moeten zelfs ’scherp gekastijd’ worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.
Kastijding, zie ook tekst, gaat volgens mij verder dan een "opvoedende tik voor de broek", ik lees bijna "net zo lang slaan totdat de zonde uit het kind is ...".

Eerlijk gezegd, is wat er in de nieuwsbrief stond zwaar overdreven, een gedeelte van mijn familie kerkt bij Vlietstra en heeft hun kinderen ook gewoon opgevoed.
Nu is Katwijk aan de beurt, 10 tal jaren geleden, hadden alle Christenen het in ons land het gedaan, t.a.v Polio.
En eigenlijk zouden wij allen als Christenen, dat geen wat in de media komt, niet eens moeten bespreken.
En mijn reactie op Leanne, och die moet je eigenlijk ook verwaarlozen.
Ik heb wat dat aangaande wel heel makkelijk praten, ik heb ze niet, en krijg ze niet.
Maar wat wel een gegeven feit is, dat door mijn beperkte ogen gezien dan
er wel heel wat is veranderd, in het gedrag, van al de kinderen algemeen.
Ze missen een stukje zelfstandigheid, maar hebben wel weer een hoger stukkie algemene ontwikkeling.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:58

CROSSROAD317 schreef:

Moet je het boek lezen cross? ik heb hem staan.
Het taalgebruik van toen is niet meer te vergelijken met wat het nu is
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:02

GERRIT084 schreef:
Eerlijk gezegd, is wat er in de nieuwsbrief stond zwaar overdreven, een gedeelte van mijn familie kerkt bij Vlietstra en heeft hun kinderen ook gewoon opgevoed.
Nu is Katwijk aan de beurt, 10 tal jaren geleden, hadden alle Christenen het in ons land het gedaan, t.a.v Polio.
En eigenlijk zouden wij allen als Christenen, dat geen wat in de media komt, niet eens moeten bespreken.
En mijn reactie op Leanne, och die moet je eigenlijk ook verwaarlozen.
Ik heb wat dat aangaande wel heel makkelijk praten, ik heb ze niet, en krijg ze niet.
Maar wat wel een gegeven feit is, dat door mijn beperkte ogen gezien dan
er wel heel wat is veranderd, in het gedrag, van al de kinderen algemeen.
Ze missen een stukje zelfstandigheid, maar hebben wel weer een hoger stukkie algemene ontwikkeling.

Daar ben ik het wel mee eens. De pers brengt dit soort berichten heel zwart-wit naar buiten, daar ken ik ook andere voorbeelden van. Een deel van de landelijke pers zet christenen graag neer als fundamentalisten, wat ik erg jammer vind. Ik ken de details van deze zaak niet, maar relativeer het al bij voorbaat.

Wat vinden jullie trouwens van dat verhaal over die leraar, die een paar uur in de cel heeft gezeten?

Laatst aangepast door
MARYAN401
op dinsdag 15 november 2011, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:18

MARYAN401 schreef:
Daar ben ik het wel mee eens. De pers brengt dit soort berichten heel zwart-wit naar buiten, daar ken ik ook andere voorbeelden van. Een deel van de landelijke pers zet christenen graag neer als fundamentalisten, wat ik erg jammer vind. Ik ken de details van deze zaak niet, maar relativeer het al bij voorbaat.

Wat vinden jullie trouwens van dat verhaal over die leraar, die een paar uur in de cel heeft gezeten?

Dat is ronduit te belachelijk voor woorden, wat moeten die mensen dan?
Net als in 2004, tot er weer eens een opgeschoten puber naar school komt en hem voor zijn harses schiet?!
Ik snap trouwens de politie ook niet in deze, die hadden er al teveel aandacht aan besteed door hem een waarschuwing te geven.
Er is ook bijna geen aandacht aan besteed, anders was het toen enkele weken geleden de politie een onschuldige burger de dood in joeg.
Alleen om een benzine dief te kunnen arresteren, toen was heel het land in rep en roer, om die aktie van hen te verdedigen.
Het is de omgekeerde wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:46

GERRIT084 schreef:
Dat is ronduit te belachelijk voor woorden, wat moeten die mensen dan?
Net als in 2004, tot er weer eens een opgeschoten puber naar school komt en hem voor zijn harses schiet?!
Ik snap trouwens de politie ook niet in deze, die hadden er al teveel aandacht aan besteed door hem een waarschuwing te geven.
Er is ook bijna geen aandacht aan besteed, anders was het toen enkele weken geleden de politie een onschuldige burger de dood in joeg.
Alleen om een benzine dief te kunnen arresteren, toen was heel het land in rep en roer, om die aktie van hen te verdedigen.
Het is de omgekeerde wereld.

Dat is duidelijke taal, ben het helemaal met je eens. 'k Heb van de week ook nog 2 ruziënde leerlingen uit elkaar gehaald, maar ben gelukkig niet in de cel beland. Knipoog smiley 'k Heb het voordeel dat de ouders achter me staan, zij kennen hun kind. Dat had deze leraar niet.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:47

CROSSROAD317 schreef:

Ik las vanavond dat ds Vlietstra dit niet letterlijk heeft gezegd maar dat hij dit heeft geciteerd uit het boek van Koelman. En volgens mij zit daar een wezenlijk verschil in.

Visser , die vindt dat dennis af en toe wel 2 tikken voor z'n broek verdient.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:54

MARYAN401 schreef:
Dat is duidelijke taal, ben het helemaal met je eens. 'k Heb van de week ook nog 2 ruziënde leerlingen uit elkaar gehaald, maar ben gelukkig niet in de cel beland. Knipoog smiley 'k Heb het voordeel dat de ouders achter me staan, zij kennen hun kind. Dat had deze leraar niet.

Wat ik had begrepen uit het verhaal van die leraar...
Het kind was al enige malen vermaand om het klaslokaal te verlaten..
Kind weigerde iedere keer...
De adjunct werd erbij gehaald en die heeft de jongen op de gang weten te krijgen en liep hierbij een paar schaafwonden op en blauwe plekken...
Ouders waren op de hoogte gesteld en stiefvader deed aangifte van kindermishandeling...
Poltie ging naar school en arresteerde die adjunct...

vervolg is: jongen gaat nu eldersd naar school...

Of de actie van de adjunct nog verdere gevolgen heeft weet ik niet...
Pubers kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen en ja als ouder/verzorger/ leraar of wat dan ook, dan kan je handeling weleens uitlopen dat er een schram en een blauwe te voorschijn komt.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:58

MARISKA601 schreef:
Wat ik had begrepen uit het verhaal van die leraar...
Het kind was al enige malen vermaand om het klaslokaal te verlaten..
Kind weigerde iedere keer...
De adjunct werd erbij gehaald en die heeft de jongen op de gang weten te krijgen en liep hierbij een paar schaafwonden op en blauwe plekken...
Ouders waren op de hoogte gesteld en stiefvader deed aangifte van kindermishandeling...
Poltie ging naar school en arresteerde die adjunct...

vervolg is: jongen gaat nu eldersd naar school...

Of de actie van de adjunct nog verdere gevolgen heeft weet ik niet...
Pubers kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen en ja als ouder/verzorger/ leraar of wat dan ook, dan kan je handeling weleens uitlopen dat er een schram en een blauwe te voorschijn komt.

Pffffff, als ik er aan denk......zie ik nog blauwe plekken. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:01

MARYAN401 schreef:

Pure ondermijning van het gezag van de leraar!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:03

JOSINA022 schreef:
Pure ondermijning van het gezag van de leraar!

Een leraar mag een kind niet mishandelen, en zo werd dit gezien.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:04

VISSER278 schreef:
Ik las vanavond dat ds Vlietstra dit niet letterlijk heeft gezegd maar dat hij dit heeft geciteerd uit het boek van Koelman. En volgens mij zit daar een wezenlijk verschil in.

Ik zal kijken of ik het stuk kan bemachtigen, en dan hier neer te zetten, kan je het zelf beoordelen
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:25

VISSER278 schreef:
Inderdaad, zoals gewoonlijk wordt alles weer flink 'opgeblazen'....
Cootje die zich regelmatig ergert aan de linkse en verdraaide berichtgeving..... Smiley met dichtgeplakte mond

@Marianne: triest wat betreft die leraar die in de cel kwam....

Wat te denken van die 'grote' zus die op school verhaal kwam halen..... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
COOTJE711
op dinsdag 15 november 2011, 22:28
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:27

GERRIT084 schreef:
Ik zal kijken of ik het stuk kan bemachtigen, en dan hier neer te zetten, kan je het zelf beoordelen

't is maar welke krant je leest.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:33

VISSER278 schreef:
't is maar welke krant je leest.

Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:37

GERRIT084 schreef:

Quote:
GOES – Koelman spreekt niet letterlijk over lijfstraffen. Hij gebruikt wel het woord kas­tijden, maar net als in de Van Dale gebeurt mag je dat woord niet zonder meer als lijfstraf uitleggen.
Zo reageert ds. C. J. Meeuse, predikant van de gerefor­meerde gemeente te Goes, op de ontstane commotie rond een kerkbodeartikel van ds.
A. Vlietstra (Katwijk aan Zee) over straf in de opvoeding. In dat artikel citeert ds. Vlietstra uit het boekje ”De pligten der ouders” van Jacobus Koelman: „Als uw kinderen kastijding verdiend hebben, kastijdt hen dan zonder u te laten afhouden door het geroep of gesmeek van uw kinderen, hoewel u wat verzachting mag geven.”
Ds. Meeuse, kenner van het oeuvre van Koelman, benadrukt dat Koelman geen wreed tiran was. „Hij was een groot peda­goog. Ik vind het jammer dat ds. Vlietstra in zijn kerkbode geen ander citaat voorrang gegeven heeft. Er staat zo ontzettend veel moois in Koelmans ”De pligten der ouders.” Hij zegt bij voorbeeld ook: „Toon altijd in uw kastijden de tederheid van uw liefde en hoe onwillig u bent om hen te kastijden.”
In de media staat Koelman opeens te boek als iemand die aanzet tot kindermishandeling.
„Dat is zeer te betreuren. Zijn boek is een van de eerste opvoe­dingsboeken die vanuit de liefde voor het kind geschreven zijn.
Hij was een van de eersten die er oog voor had dat een kind geen kleine volwassene is en dat liefde onmisbaar is bij ieder facet van de opvoeding. Koel­man wilde ouders vanuit Gods Woord helpen om in liefde hun kinderen een goede opvoeding te geven. Laat men zijn boek lezen.”
Wat schrijft Koelman nu over lijfstraf? En wat heeft hij er pre­cies mee willen zeggen?
„Koelman schrijft niet over lijfstraffen. Als hij het heeft over het bestrijden van het kwade in het kind, dan doelt hij op onderwijzen, bestraffen en tuchtigen. Hij gebruikt ook het woord kastijden, maar net als in de Van Dale gebeurt mag je dat niet zonder meer altijd als lijfstraf uitleggen. Zeker sloot hij lichaamsstraffen niet uit, maar dat deed niemand in die tijd. Koelman zocht echter wel matiging. Tekenend voor hem is, wat hij schrijft: „Gedraagt u tegenover uw kinderen niet bit­ter, grammoedig, korzel, wreed, onnatuurlijk. Dat verzuurt de geest der kinderen.” En op een andere plaats: „Kastijd uw kinderen niet in passie (woede), maar wacht zolang tot u in een kalmte bent, want anders zullen ze denken dat niet uw verstand, maar uw toorn de oorzaak is van hun kastijding.”
Kunnen uitlatingen uit de 17e eeuw zomaar worden
overgezet naar de 21e eeuw?
„Citeren buiten het verband is een gevaarlijk werk. Mensen storten zich erop, vaak zonder veel kennis van zaken, oordelen en veroordelen, en weten soms nauwelijks waar ze het over hebben.”
Had deze commotie voorkomen kunnen worden?
„We moeten oppassen dat we aan misverstanden zoals deze niet medeschuldig zijn door al te gemakkelijk te citeren. We moeten de dingen in hun ver­band laten staan, of anders het verband verduidelijken.
Wat er nu gebeurt, kan ik begrijpen. Onze tijd staat heel ver van de 17e eeuw af. Het zou goed zijn als wij in onze levenspraktijk zichtbaar kunnen maken hoe rijk aan liefde een oprecht christelijk leven is.”
AAdigibron.
nl, zoekterm ”Koel­man”.
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 23:31

als je tijdens je werk een telefoontje van je dochter krijgt die achter de kassa bij C1000 zit, dat ze is bedreigd door een man met een mes, en die man aan de praat moest houden tot de politie kwam, terwijl hij maar met dat mes liep te zwaaien vlak voor haar
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 23:35

BRIGIT826 schreef:
als je tijdens je werk een telefoontje van je dochter krijgt die achter de kassa bij C1000 zit, dat ze is bedreigd door een man met een mes, en die man aan de praat moest houden tot de politie kwam, terwijl hij maar met dat mes liep te zwaaien vlak voor haar

Wat verschrikkelijkk zeg.
Ik hoop dat het niet meer gebeurd.
Ik zal voor jullie bidden voor bescherming
Sterkte

Laatst aangepast door
HERMAN388
op dinsdag 15 november 2011, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 23:38

dank je wel
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 16 november 2011, 00:15

VISSER278 schreef:

Enkele passages uit dat boek:
Gij hebt de magt van de roede over hen,om ze ten goede te drijven,en den zegen daarover is beloofd en verzekerd.
Gij hebt ze vroeg en eerst in handen,om het goede in te drukken,als zij teederst,buigzaamst en handelbaarst zijn.
Die zijne roede inhoudt haat zijnen zonen maar die hem liefheeft zoekt hem vroeg met tuchting.

Lijkt me duidelijk,of is er nog iemand die dit openlijk met de mantel der liefde wil bedekken?

Het zal mij worst zijn of die dominee oud gereformeerd is,katholiek of evangelisch.........
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 ... 230 Volgende
Pagina 109 van 230