Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:28
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Stalking is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen, en soms ook te bedreigen.
Het woord stalking komt van het Engelse woord to stalk, wat besluipen (meestal van wild) betekent. Zowel in het Nederlands Wetboek van Strafrecht als in het Belgisch Strafwetboek wordt het met belaging aangeduid (van het werkwoord belagen, in het nauw brengen).
Dit vond ik op internet. Ik denk dat als je duidelijk aangeeft het contact met iemand te willen verbreken en de persoon blijft je toch mailen/sms-en/bellen/opzoeken etc., je kunt spreken van stalken. Je hebt het natuurlijk in mates. | De reden dat ik dat vraag is omdat dingen anders kunnen worden opgevat. Dan bedoel dat iets dat voor een vrouw duidelijk is dat voor een man helemaal niet hoeft te zijn. Even achtervolgen en bedreigen buiten beschouwing gelaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:35
|
|
|
MATTHI636 schreef: | De reden dat ik dat vraag is omdat dingen anders kunnen worden opgevat. Dan bedoel dat iets dat voor een vrouw duidelijk is dat voor een man helemaal niet hoeft te zijn. Even achtervolgen en bedreigen buiten beschouwing gelaten. |
Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 9 januari 2010, 15:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:38
|
|
|
VROUW811 schreef: | Beste buschauffeur uit Lwrd en omstreken, Ook soldaat in het Leger Des Heils....Jij die mij die fijne middag hebt gegeven bij mijn dochter in Denekamp....Eerlijk gezegt denk nog wel eens aan je....Jammer dat ik problemen had op msn en dat ik alles was kwijtgeraakt....Ik wil iets terug doe na die fijne middag en wil je vragen ga JIJ met mij uit eten????
Ayla uit Heerenveen |
Weet je zeker dat deze man op CM staat? Anders zal de kans niet zo groot zijn, dat je 'm vindt. Misschien kun je een advertentie in een Friese (Lauwerd ligt daar toch?) krant zetten of de busmaatschappij bellen?
Veel succes met deze zoektocht. Ik hoop dat je 'm vindt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:39
|
|
|
Per ongeluk 2 keer verzonden.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 9 januari 2010, 15:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:54
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal. | Ik denk dus ook dat dit wel degelijk een vorm van stalken is, Stalken heb je in verschillende vormen, Hoop dat je nu van em af bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:01
|
|
|
JILL658 schreef: | Wat is geld? Wij mogen het gebruiken, maar al je geld is van de Vader. Als Papa zegt geef die of die geld en zoveel dan doe ik het zonder dat die ander het te weten komt. Hebben ze ook geen rot of schuldgevoelens. Kan ik ze helpen door boodschappen te brengen dan doe ik dat. Kan ik ze helpen door hun financieen op orde te krijgen, dan bied ik ze dat aan. Voor mij maakt het niet uit of het nu vrienden zijn of onbekende als de Heer het zegt doe ik het gewoon. Want Hij weet ook mijn financiele situatie en gek genoeg ik krijg het altijd dubbel en dwars terug op een totaal andere manier. Vroeger toen ik geen christen was deed ik het ook, maar helaas toen heb ik het nooit terug ontvangen. Maar nu met Papa`s inmenging gaaf gewoon. Papa zorgt voor ons en mij en ik kom niets te kort. Ook al geef ik meer uit dan ik heb ontvangen snap niet hoe het kan, maar Hij doet het. Want er staat geschreven dat je de mensen van voedsel en kleren enz moet voorzien, want het zijn Zijn Kinderen. |
Mooi Jill! En herkenbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:04
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik denk dus ook dat dit wel degelijk een vorm van stalken is, Stalken heb je in verschillende vormen, Hoop dat je nu van em af bent. |
Gelukkig wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:06
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal. |
Is ook niet normaal Marijan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:10
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Per ongeluk 2 keer verzonden. | ach is weekend he dan kan da heb iedereen wel eens last van dacht ik maar misschien komt ie dan dubbel aan of over kan ook....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:11
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Rel......ik had je gewaarschuwd, maar je wil niet luisteren heh? | luisteren was da? ben euhm soms bietje eigenwijs..... maar euhm eigenwijs is ook wijs...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:20
|
|
|
MARY052 schreef: | Is ook niet normaal Marijan! |
Dank je! Je kunt ook zeggen dat zo iemand een bord voor z'n kop heeft, maar dan is het wel een hele grote hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:20
|
|
|
Ik geloof trouwens direct dat vrouwelijke stalkers ook irritant kunnen zijn hoor.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 9 januari 2010, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:21
|
|
|
eeej er is wat in Venlo wat te doen en wel een praise & worship & teaching.. Het is met Peter Scheele en Newlive worshipband onder leiding van Tim DeMets (cole kerel btw die Tim, maar dames helaas Tim is al getrouwd) Meer info is te vinden op WWW.joinunit-e punt nl oja datum tijd en plaats is: 30-01-2010 Muspelheim (is een zaal) Vastenavondkampstraat 87 Venlo-Blerick toegang is van 19:30 tot 23:00 Ik ben er misschien ook merdere van Cm weet ik veel maar dan is er iets te doen...Dus als je zin hebt geen tijd in de buurt of je wilt mij eens zien of die Peter of Tim, ik zou zeggen kom!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORITA727
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | Zou jij aan een kennis/ vriend geld lenen als die daarom vroeg, of uit jezelf aanbieden als je zag dat het nodig was?
Ik ben er zelf nooit erg moeilijk mee geweest, maar heb wel ervaren dat het soms dubbelle pech is... geld pleite, vrienden weg
Hoe zien jullie dat? Ervaring mee? |
Zelf zou ik er geen problemen mee hebben als het wel bekende van mij zijn en dat ik weet dat ze het ook echt nodig hebben. Mensen die het echt nodig hebben en wat extra's nodig hebben om te overleven vind ik het als mens een plicht om te helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:28
|
|
|
euhm ik wil nniet moeilijk doen maar euhm ik lees een bijbel met bladzijdes van papier en de letters zijn gedrukt met inkt..... maar welke vertaling? sja Denk sowieso das persoonlijk net als muziek de een spraakt wat anders aan als de ander... de een houd van een ouderwetse vertaling (opzich niks mis mee, maar leest soms lastig) de ander leest liever een bijbel met hedendaagse taal en woorden gebruik... er is niets zo veranderlijk als taal....denk over 100 jaar dat men vreemd kijkt hoe wij hier spreken en schrijven, als er dan uberhaubt (duits woord btw) nog nederlands gesproken word.... als men nu heden tendage al engels krijgen op de kleuterschool terwijl de kinderen nog niet echt fatsoenlijk nederlands kunnen... sja......moeten we dan moelijk doen welke vertaling goed is of slecht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:32
|
|
|
Boekenwinkel
Een man komt 'n boekwinkel binnen en vraagt aan de verkoopster: "Waar staat het boek, DE MAN IS BAAS IN HUIS" ?
De verkoopster denkt even na en zegt: Op de tweede verdieping meneer.... bij de "SPROOKJESBOEKEN"
Laatst aangepast door
|
ROBBEDOES873
|
op zaterdag 9 januari 2010, 16:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:40
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik geloof trouwens direct dat vrouwelijke stalkers ook irritant kunnen zijn hoor. |
Ik denk ook inderdaad dat een stalker niet per defenitie mannelijk hoeft te zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:40
|
|
|
Leuk, Robbedoes.
Nog eentje:
In een klein kroegje zit een zakkenroller. Hij haalt een modeblad tevoorschijn en bekijkt de foto's aandachtig. 'Wat krijgen we nou?" vraagt een collega-zakkenroller. 'Volg jij de mode?" 'Ja," zegt de zakkenroller, "ik moet toch weten waar volgend seizoen de zakken zitten!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 17:18
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Per ongeluk 2 keer verzonden. |
mevrouw ongeduld, ging het niet snel genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 18:44
|
|
|
Men maanvissen leggen momenteel eitjes af... Echt een WOW moment wat prachtig om te zien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 18:47
|
|
|
Nog eentje:
In een klein kroegje zit een zakkenroller. Hij haalt een modeblad tevoorschijn en bekijkt de foto's aandachtig. 'Wat krijgen we nou?" vraagt een collega-zakkenroller. 'Volg jij de mode?" 'Ja," zegt de zakkenroller, "ik moet toch weten waar volgend seizoen de zakken zitten!"[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 19:04
|
|
|
Hoe je het wendt of keert, in het boek van Derek Prince en ook vanuit de dingen die hier door anderen benoemd zijn, wordt in elk geval helder dat we voorzichtig moeten zijn met onze woorden. Woorden kunnen sneller pijn veroorzaken dan wij vaak vermoeden. En ja, die pijn kan enorme doorwerking hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 19:24
|
|
|
Er lopen 2 muizen door de woestijn. Als er opeens een vleermuis overvliegt, zegt de ene: 'kijk, dat is mijn broer. Hij werkt bij de luchtmacht.'
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 9 januari 2010, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 19:26
|
|
|
MATTHI636 schreef: | In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd. |
Ik vind inderdaad, dat er hier een verschil is en dat is dus een interpretatieverschil m.i.. God is één is wel iets anders dan als je zegt God is de enige God.
Vertalen is nog zo makkelijk nog niet. M.i. ontkom je zo wie zo niet aan interpretatie, daar je soms, als je de bijberl letterlijk vertaalt, gedrochten van zinnen krijgt, die niemand kan begrijpen....Het is dan zaak voor een vertaler of een vertaalgroep, want meestal doe je dat niet in je eentje een bijbel vertalen, behalve Luther dan, dat je van deze zinsgedrochten een goede begrijpbare zin gaat maken en dan zul je toch als mens over moeten gaan in het interpreteren en ja....daar kan de één het zus zien en de ander weer zo...... Dat zul je blijven houden, maar in het algemeen denk ik, dat je er niet zo bang voor hoeft te zijn, want er zijn zoveel bijbels in de wereld en zoveel verschillende vertalingen, dat je toch wel redelijk tot het goede begrijpen van de bijbel kunt komen.
God Zelf waakt over Zijn woord!
Je moet maar zelf beoordelen, welke vertaling voor jou de beste is of welke vertalingen, want m.i. is het altijd goed om een andere bijbelvertaling erbij te halen.
Zo lang de mensheid bestaat zul je deze (interpretatie)verschillen in vertalingen wel houden, maar niet getreurd.....je komt er wel uit, als je het echt werkelijk wil weten en anders ga je toch zelf de grondtalen bestuderen, maar dan ook zul je voor problemen komen te staan en zullen anderen ook kritiek hebben op jouw of mijn vertaling.
Ik kan me echter best reddden hoor!
Ik persoonlijk lees graag de NBG, volgens mij best een goede vertaling en de Statenvertaling ook en ik heb nog bijbelvertalingen in andere talen.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 9 januari 2010, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER273
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 20:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het grootste probleem wat ik met die omschrijving heb, is dat je zuiver moet blijven in definities. Een vervloeking is als je iemand veroordeelt (namens God). Als hij/zij niet luistert overkomen hem/haar de meest verschrikkelijke dingen. Het is ja of nee. Bij ja overkomt je niets, bij nee overkomt je iets slechts. Dat is een vervloeking.
Wat DP beschrijft is, dat veroordeling over iemands eigenschappen belemmerend kan gaan werken in zijn geloof. Het kan hem beroven van zelfvertrouwen en het gevoel geven dat hij niets meer kan. Het probleem wat ik met deze theorie heb, is dat het niet duidelijk afgebakend is. Op deze manier kan alles wat je zegt negatief werken bij de ander. En kan je alles wat er tegen je gezegd wordt als een vervloeking gaan beschouwen. En dan ontstaat er in mijn ogen veel verwarring. DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing. Mensen voelden zich slachtoffer van de omstandigheden en bij ieder gebed begonnen ze zich zieliger te voelen en afhankelijker van de hulpverlener. In plaats van met Gods Woord bezig te zijn gingen ze alleen maar bezig met zichzelf. Pseudo psychatrie vierde hoogtij ( en bij sommige gemeentes nu nog steeds). Ieder mens kreeg een pastor toegewezen en deze mocht alles bepalen wat je deed. Hij kon daarmee je hele leven beïnvloeden. Als je dus dat boek zegen en vloek aanhaalt, begrijp dan goed wat de achtergrond is van dit boek en waartoe het allemaal kan leiden. Het maakt gezonde mensen ziek, het kan leiden tot enorme manipulatie. |
Inderdaad Chat...ik kan me voorstellen, dat je bij dat boek je bedenkingen hebt, alhoewel het mij goed lijkt om innerlijke genezing te ondergaan en daar niets op tegen is..... alleen....hoe. Ik denk, dat de zeer sterk doorgevoerde INTROSPECTIE hier funest is.
Ook C,S. Lewis en Leanne Payne (www.coconut.nu) waarschuwen voor de INTROSPECTIE, waar het dan alleen maar om jezelf draait en maar graven en graven.......
De echte Christen moet vanuit God leven en niet aleen maar in zichzelf gaan zitten graven.
|
|
Naar boven |
|
|