Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:35
|
|
|
mot ik weer een nieuwe lokauto kopen? hmmmm heb ut geld nioe helaas...dan maar nieuwe bumper
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:41
|
|
|
ASANTI087 schreef: | hey carien, k denk dat jenny bedoeld dat ze als postbode binnensmonds moet gaan praten zodat ze vriendjes wordt met de honden. slapende honden moet je niet wakker maken he |
Oke., dat zou kunnen, maar ik snappum nog niet, Ze heeft het over dieren, dus niet alleen over honden.
we w88 gewoon de reactie af van Jenny.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zaterdag 9 januari 2010, 09:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 00:02
|
|
|
Gods woord geeft zelf antwoord!!!
Gelaten 3:13-> Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.
Dus???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 00:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan. De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld. We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist. | . [/quote] Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.[/quote]
´t moet nou niet gekker worden !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 00:54
|
|
|
RELLOK036 schreef: | mot ik weer een nieuwe lokauto kopen? hmmmm heb ut geld nioe helaas...dan maar nieuwe bumper |
oké ... daar heb ik wat aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 01:21
|
|
|
kreeg van de week nog een brief van ze...
ze kunnen helaas geen adsl aansluiting maken om technische redenen....
IK HEB ADSL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 07:53
|
|
|
LIED 14 1 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd die strijdt, die zich met ziel en lichaam, aan Christus heeft gewijd. Maar niet in eigen krachten Zich inspant tot het werk. God zoekt in deze dagen een jeugd in Zijn kracht sterk. 2 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd vol vuur, die aan de Heiland trouw is, die Hem dient ieder uur. Die niet slechts met de lippen Hem Heer en Meester noemt. God zoekt in deze dagen een jeugd die in Hem roemt. 3 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd, die blij, haar leven aan de Heer geeft, omdat zij wil dat Hij, die het haar heeft gegeven, Zijn Koninkrijk slechts bouwt. God zoekt in deze dagen een jeugd die Hem vertrouwt. 4 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd die vraagt: "Wat wilt Gij dat ik doen zal?" zodat de rest vervaagt. Heer, neem ons jonge mensen. Wij geven ons aan U, maak uit ons in deez' dagen een jeugd, die strijdt voor U.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 07:57
|
|
|
LIED 17 1 Als ik maar weet, dat hier mijn weg, door U, Heer, wordt bereid, en dat die weg hoe moeilijk ook, mij nader tot U leidt. KOOR: Nader tot U, nader tot U, nader mijn Heiland tot U; als ik maar weet, dat alles hier, mij nader brengt tot U. 2 Als ik maar weet, dat ook voor mij, de Heer aan 't kruishout stierf; en dat de Heiland ook voor mij, een levenskroon verwierf. 3 Als ik maar weet, Uw liefd' 0 Heer, vertroost mij dag aan dag; dan juich ik voort, wat ook mijn lot op aarde wezen mag. 4 Als ik maar weet, ook als op aard' mij droefheid wacht of kruis, dat ieder kruis mij nader brengt bij 't eeuwig Vaderhuis. KOOR:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:01
|
|
|
1 Alzo lief had God de wereld, alzo lief had God de wereld, de wereld, de wereld, God had de wereld lief. 2 Dat Hij aan ons heeft gegeven, dat Hij aan ons heeft gegeven, gegeven, gegeven, Zijn eengeboren Zoon. 3 Opdat 'n ieg'lijk die gelooft, opdat 'n ieg'lijk die gelooft, een iegelijk, een iegelijk, het eeuw'ge leven heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:06
|
|
|
1 Daar ruist langs de wolken een lief'lijke Naam, die hemel en aarde verenigt tezaam. Geen naam is er zoeter en beter voor 't hart, Hij balsemt de wonden en heelt alle smart. Kent gij, kent gij, die Naam nog niet? Die Naam draagt mijn Heiland, mijn lust en mijn lied! 2 Die Naam is naar waarheid mijn Jezus ook waard, want Hij kwam om zalig te maken op aard; zo lief had Hij zondaars, dat Hij voor hen stierf, genade bij God door Zijn zoenbloed verwierf. Kent gij, kent gij die Jezus niet, die, om ons te redden, de hemel verliet? 3 Eens buigt zich ook alles voor Jezus in t stof, en d' Engelen zingen voortdurend Zijn lof. O mochten w'om Jezus verheerlijkt eens staan dan hieven wij juichend de jubeltoon aan: Jezus, Jezus, Uw naam zij d'eer, want Gij zijt der mensen en Engelen Heer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:14
|
|
|
Lieve broeders en zusters,
Als we deze liederen lezen of zingen dan zegt dit wel hoe God ons liefheeft. Juist in wie we ook zijn met al onze fouten en gebreken. Mogen we elke keer weer opnieuw beginnen en waarom omdat de Vader des te meer van Zijn kinderen houdt. Ja de Herder die over Zijn schaapjes wil waken. Of je nu een bonte, zwarte, wit schaapje bent. Ben je gewond door het verleden of is het vers Hij wil al je wonden helen en jou dragen op Zijn sterke schouders.
Wens jullie een fijne dag toe.
Hartelijke groet,
Een zuster in Christus,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:47
|
|
|
help me ik kan niet meer hij wil niet verder het leven doet zo zeer
aan de fles drinkt hij zich bijna dood er is toch niemand die om me geeft anderen lachen, terwijl hij snakt naar ademnood
hij ligt in de goot een arm om hem heen gedragen en opgetilt hij voelt zich niet meer alleen
een barmhartig iemand heeft zijn verdriet gezien iemand met naastenliefde die zegt God heeft mij liefgehad zonder dat ik zijn genade verdien
een muur dat wordt afgebroken een hart dat opengaat beschadigd door anderen Gods liefde wat hij toelaat
(fictie/liefde/troost)
Laatst aangepast door
|
MATTHI636
|
op zaterdag 9 januari 2010, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:50
|
|
|
haar lichaam helemaal in zijn armen ze legt haar vertrouwen helemaal in hem haar emoties laat ze gaan zonder woorden hoor je haar stem
als een zwaan slaat ze haar vleugels uit geborgen en veilig in zijn armen een moment als in de mooiste droom hij doet haar hart helemaal verwarmen
haar ogen smelten helemaal voor hem de muziek speelt mooi en zacht ze is helemaal in de wolken de eerste zoen is waar ze op wacht
(verliefd/liefde/fictie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:53
|
|
|
ze is zachtmoedig en kan zich inleven in anderen door God laat ze zich veranderen ze is niet uiterlijk gericht haar schoonheid is wat in haar hart ligt haar woorden zijn als honing zo zacht ze straalt van blijdschap als ze lacht voor God heeft ze veel ontzag hij staat centraal elke dag een meeloper met de massa is ze niet ze vind het erg als ze onrecht ziet ze staat voor de waarheid ook al komt ze alleen te staan ze bid en heeft haar vijanden lief ook al hebben ze haar onrecht aangedaan als ze kon kiezen tussen tijdelijke genieten van de zonden en rijk zijn dan kiest ze om arm te zijn, onrecht te lijden, ook al is het niet fijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:54
|
|
|
De ideale partner heb ik extra tussen haakjes gezet, ik hoop dat wel duidelijk is waarom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:55
|
|
|
iemand zei laatst dat ik soms te goed was ze weet niet wat ze zegt gelukkig dat ik door genade gered ben Jezus in mijn plaats gestraft is voor mijn onrecht
ik voel me nu niet waardig een kind van u te zijn beloften kom ik niet na dan wil ik huilen om mijn eigen zonden en lig ik liever dan dat ik sta
u heeft me gered zonder dat er iets aantrekkelijks in mij was u heeft uw volmaakte liefde laten zien uw geest spreekt door de woorden die ik in de bijbel las
ik verlang naar het goede kan u iets moois van mij maken Jezus u bent de heer in mijn leven uw liefde weet me tot het diepst in mijn hart te raken
toen ik ziek was en veel pijn leed voelde het net alsof u uw armen om me heen had ik weet niet hoe het voelt als iemand van je houd hoe eenzaam ik me soms voel maar u liet me voelen dat u van me hield, dank u
(geloof/genegenheid/trouw)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:57
|
|
|
Op een gedichtensite waar ik dit gedicht ook heb geplaatst, kreeg ik de volgende reactie Quote: | met tranen in mijn ogen heb ik meegeleeft zeer waardevol met sterke inhoud zo kostbaar een heel mooi geloofs gedicht knap neergezet |
Laatst aangepast door
|
MATTHI636
|
op zaterdag 9 januari 2010, 08:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:58
|
|
|
ze heeft verdriet veel verdriet hij slaat zijn armen om haar heen hou me vast, spreek maar niet
ze voelde zich afgewezen maar nu niet meer je hebt me echt lief ook in moeilijkheden evenzeer
ik wil er voor je zijn ook al lig je op de grond dan til ik je op en wil verzorgen je wond
laat me niet meer los hou me vast ik had me vergist in jou je liefde is door heuvels en dalen sorry voor de overlast
(fictie/troost/liefde)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 09:13
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Het is maar net, wat de bijbelmakers beogen met een weer nieuwe versie van een bepaalde bijbel. Zo kun je vertalers hebben, die beogen een bijbel te maken voor juist ongelovigen, om die met het evangelie te bereiken.
Zo'n biijbel zal meer interpretatief vertaald worden juist....het meer vertalen in de taal van de huidige tijd en dus niet ver af staan van de taal, die dagelijks gebruikt wordt, daar de meeste niet gelovigen heel ver van de bijbel afstaan en bepaalde woorden totaal niet kennen en weten wat ze eronder verstaan moeten.
De gevorderde bijbellezers, die dagelijks in de bijbel lezen, zullen m.i. steeds juist meer naar de grondtekst gaan, omdat zij steeds meer inzien, dat de interpretatie het juiste begrip in de weg kan staan en op verkeerde wegen kan leiden.
Dus als je een bijbel wil beoordelen, moet je je ook afvragen, wat was de bedoeling bij het vertalen van een bepaalde bijbel m.i.. |
In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd.
Laatst aangepast door
|
MATTHI636
|
op zaterdag 9 januari 2010, 09:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 09:21
|
|
|
INKA401 schreef: | hey rell,
is de aanschaf van winterbanden een goede investering? bij aanschaf bent je zo rond de 400 euro kwijt incl uitbalanceren, en merk je nu écht zoveel van méér grip op de weg? ik heb wel eens gehoord dat winterbanden al effekt hebben bij 6 graden bóven nul ... dus ik schat een periode tussen oktober tot en met maart. en wat te doen bij de verkoop van je auto? ... incl. de winterbanden zeker of je moet weer zón zelfde kar aanschaffen toch? |
ff voor rell zijn beurt wij hebben ook winterbanden maar ik merk wel degelijk verschil. je hebt echt veel meer grip op de weg. je moet natuurlijk wel je snel aanpassen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 10:43
|
|
|
MATTHI636 schreef: | In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd. |
Is het werkelijk een vertaalfout?
- Een enig Heer (Statenvertaling, Luthervertaling, Afrikaanse Bijbel)
- De Enige (NBV, Willibrord)
- Één (NBG, Jewish Publication Society, Het Boek)
- de Ene Alleen/de Heer alleen/Jhwh alleen (Naardense Bijbel, GNB, Petrus Canisiusvertaling)
- Één Heer (King James)
Als ik dit lijstje zo bekijk, is de boodschap overal dat:
- God uniek is;
- God ongedeeld is;
- God de enige ware God is!
Allemaal waar dus. Deze diversiteit aan betekenissen zit vermoedelijk verborgen in het gebruikte Hebreeuwse woord, waarbij beseft moet worden dat Hebreeuwse woorden/uitdrukkingen zeer veel verschillende betekenissen (geregeld tientallen, zo weet ik van een Jood) kunnen hebben. Maar dat zie je ook in het Nederlands in dit geval al terug. Want één/enig heeft ook in het NL al meer betekenissen, zoals hierboven aangegeven.
Het is dus niet goed om direct van vertaalfouten te spreken in mijn ogen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 11:47
|
|
|
oke oke oke ik geloof jullie wel hoor daar nie van mar omdan meteen een nieuwe auto aan te scheffen met winter banden? dat je dus in de zomer je zomer auto heb en in de winter je winter auto gaat me iets te ver denk ik zo nu ik net wakker ben ongeveer denk zoiets ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 12:05
|
|
|
APPELTJE402 schreef: | Ik val Mary bij, lees het boekje zegen of vloek van derek prince als je hier echt in geïnteresseerd bent. Ik kan zeggen hoe ik er over denk maar dan kan je beter gewoon het boekje lezen, daar staat het veel beter in en in tegenstelling tot chat vind ik het wel goed onderbouwd maar dat kan je zelf bepalen als jet het boekje leest
Ik denk dat welke vloek dan ook, door wie dan ook uitgesproken, er niet hoort te zijn omdat God niet wil dat er een vloek op 1 van zijn kinderen rust. Vloeken zijn ernstig en gaan van generatie op generatie door tenzij ze verbroken worden. |
Het grootste probleem wat ik met die omschrijving heb, is dat je zuiver moet blijven in definities. Een vervloeking is als je iemand veroordeelt (namens God). Als hij/zij niet luistert overkomen hem/haar de meest verschrikkelijke dingen. Het is ja of nee. Bij ja overkomt je niets, bij nee overkomt je iets slechts. Dat is een vervloeking.
Wat DP beschrijft is, dat veroordeling over iemands eigenschappen belemmerend kan gaan werken in zijn geloof. Het kan hem beroven van zelfvertrouwen en het gevoel geven dat hij niets meer kan. Het probleem wat ik met deze theorie heb, is dat het niet duidelijk afgebakend is. Op deze manier kan alles wat je zegt negatief werken bij de ander. En kan je alles wat er tegen je gezegd wordt als een vervloeking gaan beschouwen. En dan ontstaat er in mijn ogen veel verwarring. DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing. Mensen voelden zich slachtoffer van de omstandigheden en bij ieder gebed begonnen ze zich zieliger te voelen en afhankelijker van de hulpverlener. In plaats van met Gods Woord bezig te zijn gingen ze alleen maar bezig met zichzelf. Pseudo psychatrie vierde hoogtij ( en bij sommige gemeentes nu nog steeds). Ieder mens kreeg een pastor toegewezen en deze mocht alles bepalen wat je deed. Hij kon daarmee je hele leven beïnvloeden. Als je dus dat boek zegen en vloek aanhaalt, begrijp dan goed wat de achtergrond is van dit boek en waartoe het allemaal kan leiden. Het maakt gezonde mensen ziek, het kan leiden tot enorme manipulatie.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 9 januari 2010, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 12:13
|
|
|
Wat is geld? Wij mogen het gebruiken, maar al je geld is van de Vader. Als Papa zegt geef die of die geld en zoveel dan doe ik het zonder dat die ander het te weten komt. Hebben ze ook geen rot of schuldgevoelens. Kan ik ze helpen door boodschappen te brengen dan doe ik dat. Kan ik ze helpen door hun financieen op orde te krijgen, dan bied ik ze dat aan. Voor mij maakt het niet uit of het nu vrienden zijn of onbekende als de Heer het zegt doe ik het gewoon. Want Hij weet ook mijn financiele situatie en gek genoeg ik krijg het altijd dubbel en dwars terug op een totaal andere manier. Vroeger toen ik geen christen was deed ik het ook, maar helaas toen heb ik het nooit terug ontvangen. Maar nu met Papa`s inmenging gaaf gewoon. Papa zorgt voor ons en mij en ik kom niets te kort. Ook al geef ik meer uit dan ik heb ontvangen snap niet hoe het kan, maar Hij doet het. Want er staat geschreven dat je de mensen van voedsel en kleren enz moet voorzien, want het zijn Zijn Kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 12:17
|
|
|
RELLOK036 schreef: | oke oke oke ik geloof jullie wel hoor daar nie van mar omdan meteen een nieuwe auto aan te scheffen met winter banden? dat je dus in de zomer je zomer auto heb en in de winter je winter auto gaat me iets te ver denk ik zo nu ik net wakker ben ongeveer denk zoiets ja |
Had jou iets slimmer geacht Het gaat om je banden niet om je auto Je moet dus een stel zomerbanden en winterbanden hebben en wat dat betreft marktplaats of een sloperij zijn ook gewillig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 13:54
|
|
|
SUMMER837 schreef: | Verder is het zo dat als je een mailtje aan het schijven bent en ondertussen wil je even op het prikbord, forum of een profiel kijken je direct het mailtje weer helemaal kwijt bent...kun je weer opnieuw beginnen, superirritant! |
Tip: Je kunt ook twee keer tegelijk inloggen. Of meer. Dan kan je zoveel tegelijk doen als je maar wilt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 14:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een paar opmerkingen: wat is stalken precies? Wat voor de een als stalken wordt ervaren hoeft voor de ander nog niet zo te zijn. Als iemand behoefte heeft aan nadere uitleg, kan een gesprek heel verhelderend werken. Natuurlijk zijn er mensen voor wie dit niet voldoende is, die je belagen op je werk en je achtervolgen met mails en telefoontjes. Die gaan meteen veel te ver. Maar voor die mensen geldt dat ze geen date nodig hebben, een glimlach of een bepaalde opmerking kan al voldoende voor ze zijn. Stalkers zijn gevaarlijke mensen. Als ze doorkrijgen, dat je toch niet voor hen aandacht valt, kunnen ze wraaknemen. En dan wordt het pas echt gevaarlijk. Maar laat je niet weerhouden een date af te spreken. | Daar ben ik het mee eens, maar wat is stalken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:04
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En verkijk je niet heren, de dames kunnen er ook wat van. Niet lijfelijk stalken misschien, maar bellen, liefst ook naar je werk en zo en vooral roddelen. Kortom je boerenverstand gebruiken, de eerste keer op een neutrale plek afspreken en als je van te voren wat gechat hebt, ook over wat serieuzere dingen,dan heb je wel een beeld. Foto, een keer bellen met een 06 nummer en de stem horen en dan maar op je gevoel afgaan. De meeste mensen zijn niet kwaadwillend maar zelf naief zijn is ook niet handig. Je kunt nooit leven (daten) zonder risico te nemen, tenzij je alleen maar veilig en lusteloos wilt vegeteren. Gebruik je verstand en je intuitie.
Thomas |
[hierbij wil ik even inhaken op de tip van het 06 nummer,ik neem aan dat thomas dat bedoelt vanwege de nummermelding en daarmee de privacy van iemand? als je (in het algemeen bedoelt)contact wilt hebben met iemand anders door te bellen,kun je altijd voorkomen dat de ander je nummer in de display kan zien.
zet dan voor het vóór het nummer dat je wilt bellen *31* het nummer wordt dan afgeschermd bij de ander. dit kan bij een vaste aansluiting maar ook bij gsm telefoons.
altijd handig voor degene die het nog niet wist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:22
|
|
|
MATTHI636 schreef: | Daar ben ik het mee eens, maar wat is stalken? |
Stalking is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen, en soms ook te bedreigen.
Het woord stalking komt van het Engelse woord to stalk, wat besluipen (meestal van wild) betekent. Zowel in het Nederlands Wetboek van Strafrecht als in het Belgisch Strafwetboek wordt het met belaging aangeduid (van het werkwoord belagen, in het nauw brengen).
Dit vond ik op internet. Ik denk dat als je duidelijk aangeeft het contact met iemand te willen verbreken en de persoon blijft je toch mailen/sms-en/bellen/opzoeken etc., je kunt spreken van stalken. Je hebt het natuurlijk in mates.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:26
|
|
|
RELLOK036 schreef: | maar euhm sja joure grrrrr dichte mist gladde weg en auto die stilstaat voor me neus.......grrrrrrrrrauto deeed piep teminste de banden en toen beetje boem bumper kapot gelukkig...verder ik heel zijn alhoewel? lees nu terug en zie tot mijn grote schrik... ik schrijf als alochtoon....of was ik dat al? |
Rel......ik had je gewaarschuwd, maar je wil niet luisteren heh?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|