ChristianMatch

Forum

Tjeerd? De man die mee ging naar Denekamp
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VROUW811

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 18:19

Beste buschauffeur uit Lwrd en omstreken, Ook soldaat in het Leger Des Heils....Jij die mij die fijne middag hebt gegeven bij mijn dochter in Denekamp....Eerlijk gezegt denk nog wel eens aan je....Jammer dat ik problemen had op msn en dat ik alles was kwijtgeraakt....Ik wil iets terug doe na die fijne middag en wil je vragen ga JIJ met mij uit eten????

Ayla uit Heerenveen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 18:49

ANNETTE792 schreef:
Ik moet zelf steeds denken aan de tekst: Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken, wat dat is eigenlijk wat er gebeurd, je zin willen krijgen door te zeggen dat het Gods wil is ipv die van jezelf, God voor je karretje willen spannen dus.

Mensen lijken er inderdaad nogal eens op uit om anderen voor hun karretje te spannen, zelfs als het om God gaat. Uw wil geschiede wordt dan nog wel geroepen, maar de eigen gedachte zoals men denkt dat God het zou moeten zien/doen is eigenlijk werkelijk wat als Gods wil gezien wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 18:58

Mede namens Does een olifantenknuffel voor Rellok!

Speciaal voor zus en zwager de weg op gegaan om een geweldig mooie tafel op te halen.
En dan op de terugweg de mist in en een andere auto van te dichtbij bekeken...
Gelukkig is het enkel bumperschade, al zal de schrik er ook best in gezeten hebben!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 8 januari 2010, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:04

Toevallig had ik vandaag een situatie die hier wel een beetje inpast...
Ik was klaar met therapie en liep nog even naar de receptie om wat te vragen.
Daar aangekomen stond er een man met een "moslim" uiterlijk die duidelijk niet in zijn hum was. Hij wilde iets gedaan krijgen van de mensen daar, maar dit lukte blijkbaar niet en werd daar behoorlijk boos over.
Op een bepaald moment zei hij het volgende tegen de receptioniste;
"Pas maar op! ik ben een bekeerd moslim en in de bijbel staat dat je God's gezalfden (dat ben ik dus) niet mag tegenwerken, omdat Hij je dan zal straffen!
Dus pas maar op als je straks naar huis gaat, want God zal je pakken!"

Mijn kin lag zowat op de grond!! Het was me niet echt duidelijk of de man nu bedoelde dat hij bekeerd was tot de islam, of dat hij een moslim was die bekeerd was tot het christendom...maar gezien zijn woordkeuze (bijbel i.p.v. koran en God i.p.v. allah) ging ik uit van het tweede.
Toen bedacht ik dat mijn God toch wel een hele andere God is, die niet volgens deze wijze werkt...
Ja, ook Zijn volk kan en mag geen stroobreed in de weg gelegd worden omdat op de dag des oordeels een ieder die dit wel gedaan heeft geoordeeld zal worden...maar iemand onderweg naar huis "pakken" omdat hij of zij een christen niet zijn zin gegeven heeft Smiley die vol vragen zit
Ik had dus heel sterk het gevoel dat ik die man op zijn uitspraken moest aanspreken, maar buiten het feit dat ik nog steeds met mijn mond open stond van verbazing...durfde ik eerlijk gezegd ook niet uit angst voor zijn evt. reactie.
Ik heb na zijn vertrek aan de receptioniste uitgelegd dat ik als christen afstand nam van deze uitspraken omdat mijn God een barmhartig God is en niet één die iemand door de bliksem doet treffen enkel omdat hij het niet met een christen eens was...maar ik blijf het gevoel hebben dat ik deze man zelf op zijn woorden had moeten aanspreken, en zo God recht toe doen...
Wat denken jullie?

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 8 januari 2010, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:07

Voor mij is het altijd - tot voor een week - vanzelfsprekend geweest, om een zegen te vragen over het eten. Maar n.a.v. een prachtige preek over zegenen op 1 januari, heb ik me iets meer in dit onderwerp verdiept. Ik vond dit stukje op internet, wat mij wel verraste.

Het is de gewoonte van veel christenen om "voor hun eten te bidden" oftewel "een zegen te vragen over hun maaltijd." Wat bedoelen ze ermee? Is het hun wens dat God hun een gezonde spijsvertering geeft of dat het voedsel een extra heilzame uitwerking heeft? In dat geval komt het voedsel waar niet voor gebeden wordt (zoals ongezonde snacks!) meer voor zo'n gebed in aanmerking. Nee, God zegent ons voedsel echt niet. Wel is het God die ons zegent MET bijvoorbeeld voedsel, en daarvoor mogen wij een dankzegging of lofprijzing uitspreken. Dat is ook wat Jezus deed, bijvoorbeeld bij de wonderbare spijziging: Hij keek omhoog naar de hemel en sprak de zegen uit (Mar.6:41, NBG vertaling). Let wel: Jezus sprak geen zegen uit over het voedsel, maar een zegen naar God toe! In de modernere Engelse NIV vertaling lezen we in Marcus 6:41 dan ook terecht: "He gave thanks". Mogelijk heeft Jezus ook het eeuwenoude Joodse tafelgebed tot God gebeden:

"Gezegend (of: geprezen) bent U, Heer, onze God, Koning van de wereld, die het brood uit de aarde deed voortkomen..."

Kortom, we hoeven niet te vragen of God het eten zegent dat voor ons op tafel staat, want God heeft ONS daar mee gezegend. Laten we Hem daar maar voor bedanken in een besef van afhankelijkheid, want dat is WEL Bijbels.

Heb ik er nu al die jaren naast gezeten, door te bidden voor het eten? Hoe denken jullie hierover?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:13

Daar heb je een mooie kans op dialoog om een andere kant van God te laten zien, Tess. Maar je onzekerheid in deze is ook te begrijpen. Mensen zijn er tegenwoordig geregeld niet meer echt van gediend om te worden gecorrigeerd. Wel kun je dan blijven zitten met een stukje teleurstelling dat deze man, net als de man in het andere voorbeeld van dit topic, een zo verwrongen beeld van God en ook van zichzelf en andere mensen heeft. Dat blijft een gevoelig punt, althans bij mij wel.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:18

Het eten is ergens al een zegen voor je erom vraagt. Het uitspreken van een dergelijk gebed is in mijn ogen dan ook meer een bevestiging van jouw afhankelijkheidserkenning, een belijdenis van Gods zorg voor jou en voor Zijn schepselen in het algemeen. Dus altijd goed om uit te spreken! Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:23

CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan.
De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld.
We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.

welke evangelist kan genezen dan????? elke evangelist kan nog geen kip maken, al kreeg hij de veren cadeau!!
er zijn mensen die op de een of andere manier de gave hebben pijn te verlichten met hun handen, ik heb zelf die gave ook.
toch doe ik niet aan reiki en evangelist ben ik ook niet, toch werkt het vaak.
evangelisten en reiki-beoefenaars hebben misschien ook een soortgelijke gave, maar ik heb nooit een "genezing" gezien die blijvend was nadat de patient het opgefokte sfeertje verlaten had.
trouwens, jij hebt jezelf pas ook laten opereren ipv een evangelist de handen daar op te laten leggen....
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:23

Heden overleden...de gemeente

"Dit was de aanhef van een rouwbrief, die onlangs door een Engelse predikant aan al zijn gemeenteleden werd toegezonden. Hij heeft met en om zijn gemeente jarenlang geworsteld, in de nette wijk, die hem in zijn stad is toebedeeld.
Hij heeft gepreekt met al de warmte van zijn hart om de gemeente tot de vreugde en de zegen van een echte gemeente van Christus te lokken. Hij heeft gepleit en getuigd op huisbezoek en op de gemeenteavonden. Hij heeft gebeden, met taaie volharding, of zij elkaar toch eens mochten leren vinden als broeders en zusters in een levende gemeenschap met de ene Heere.

Het heeft alles niet mogen baten. Ds. Fox ploegde op de rotsen van een traditioneel, ongeïnteresseerd Christendom, dat als enige prestatie een half gevuld kerkje opbracht, een kille verzameling luisteraars, wier voornaamste beweging bestond in een stijf knikje naar deze en gene, maar vooral niet naar die of die.

Op een morgen, nadat hij weer eens zijn trouwe gebeden voor de gemeente had beëindigd, kwam er plotseling een idee. Ds. Fox nam een vulpen en schreef deze rouwbrief op: “Heden overleed, na een kalm en geduldig gedragen lijden, de gemeente. De rouwdienst zal plaats hebben op zaterdagmiddag a.s. in de kerk, waar gelegenheid is de overledene nog eenmaal te zien.

Vooral deze toevoeging deed het kerkje volstromen. Men vroeg zich af, wat de dominee voorhad. Men was niet gewend dat hij gekke dingen deed. Er moest iets ernstigs achter steken. Werd de kerk afgebroken? Werd de gemeente opgeheven? Onder de kansel stond inderdaad een kist. Ds. Fox besteeg de kansel en hield een korte toespraak. Hij herdacht in sobere woorden de overledene. Zij was aan een toenemende lusteloosheid en zwaarmoedigheid overleden. Dat zij geen pijn voelde had tragisch genoeg haar einde verhaast.

Zo was zij zacht en kalm en in zichzelf gekeerd, als zij sinds jaren was, overleden. Het enige, wat ons overblijft, is haar ziel in de oneindige barmhartigheid van God aanbevelen, aldus besloot Ds. Fox zijn toespraak, waarna hij nog aankondigde, dat er nu gelegenheid was langs de kist te defileren voor een laatste groet. Schuw en bevreemd bleef de gemeente aanvankelijk zitten. Maar Ds. Fox, die ernstig terzijde van de kist was komen staan, wenkte de kerkenraad om de rij te openen. De broeders traden aan en wierpen een voor een laatste blik in de kist waar volgens de dominee, de dode gemeente in lag. Weinige gezichten bleven onbewogen na de blik. Sommigen verbleekten plotseling, anderen schenen verschrokken, of wierpen een vragende of verontwaardigde blik op Ds. Fox, die nog altijd zwijgend, maar met een grote liefde voor de gemeente op zijn gelaat, terzijde stond. Langzaam volgde de gemeente het voorbeeld van de kerkenraad .In een diepere beklemming dan op welke begrafenis dan ook, schoven de gemeenteleden de rij zwijgend uit. Daarna zette iedereen zich weer neer in de bank, de hand voor de ogen. Een vrouw begon gedempt te snikken...In de kist lag een grote spiegel. Wie zichzelf over de dode gemeente boog, zag zichzelf in de ogen...

’s Avonds stonden ze op de stoep bij Ds. Fox: een ouderling en zeven gemeenteleden, waaronder twee vrouwen en twee jongeren. De ouderling, die het woord zou doen, had het er niet gemakkelijk mee. Hij zei:”Dominee... we hebben het allemaal begrepen... Maar we willen, niet meer dood zijn, we willen een levende gemeente van onze Heere zijn. Wilt u ons helpen om dat te worden? En eh... buiten staat de rest van de gemeente. Die hebben ons gestuurd.”

Stel je voor!!!

Treurig! Stel je voor dat jou het volgende overkomt: Op een morgen tijdens een kerkdienst zijn 2000 christenen verrast om 2 mannen te zien, die van hoofd tot voeten in het zwart gehuld zijn en machinegeweren dragen. Een van de mannen roept: "Iedereen, die bereid is om een kogel voor Christus door zijn lichaam te krijgen: blijf staan waar je staat!" Meteen vluchten het koor, de diakenen, en de meeste van de aanwezigen. Van de 2000 blijven er ongeveer 20 staan. De man, die gesproken had, trekt zijn zwarte kleding uit, kijkt naar de prediker en zegt: Oké pastoor, ik heb alle huichelaars ontmaskerd! Nu kunt u met uw dienst beginnen. Ik wens u een mooie dag!

En de beide mannen draaien zich om en vertrekken.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:24

He beste mensen, ik vind persoonlijk dat het te veel op de man/vrouw gespeeld gaat worden. Zelf heb ik me hier ook schuldig aan gemaakt, ipv de Liefde van onze Here Jezus uit te dragen, ging ik af op persoonlijk gevoel..... Heb dan ook besloten dit niet meer te gaan doen, en verder geen reacties meer te wijden aan dit topic.
Voor mij is het uitdragen van Gods Liefde belangrijker dan het laatste woord willen hebben of mijn gelijk krijgen...... Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:04

TESSYBEAR731 schreef:
Ik had dus heel sterk het gevoel dat ik die man op zijn uitspraken moest aanspreken, maar buiten het feit dat ik nog steeds met mijn mond open stond van verbazing...durfde ik eerlijk gezegd ook niet uit angst voor zijn evt. reactie.
Ik heb na zijn vertrek aan de receptioniste uitgelegd dat ik als christen afstand nam van deze uitspraken omdat mijn God een barmhartig God is en niet één die iemand door de bliksem doet treffen enkel omdat hij het niet met een christen eens was...maar ik blijf het gevoel hebben dat ik deze man zelf op zijn woorden had moeten aanspreken, en zo God recht toe doen...
Wat denken jullie?

HENK710 schreef:
Daar heb je een mooie kans op dialoog om een andere kant van God te laten zien.

Een lastige situatie Tess... Ik begrijp je reactie ook goed, want de mijne zou waarschijnlijk niet heel anders zijn geweest... Maar of dat ook een goede reactie geweest zou zijn?
Het was in ieder geval, zoals Henk schrijft, een mooie kans geweest om voor de man en de receptioniste te getuigen van jouw God!
Mooi dat je die kans nog wel gegrepen hebt met de receptioniste...

Ik zou echter niet van een 'kans op dialoog' willen spreken. Ten eerste krijg ik de indruk dat de man niet echt voor rede vatbaar was, hoe zou hij dan in dialoog kunnen gaan? Ik denk dat confrontatie dichter bij de werkelijkheid zou zijn... Hooguit zou het een kans op een gesprek zijn...
Ten tweede doet het me denken aan het volgende citaat: voor een ware dialoog moet je ervan uitgaan dat de ander wel eens gelijk zou kunnen hebben. Anders gezegd, in een dialoog ben je bereid om naar elkaars mening te luisteren en om daar evt. wat van te leren. Lijkt me niet aan de orde in deze situatie...

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 8 januari 2010, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
ASANTI087

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:11

leuke vraag van je. had er nog niet zo over na gedacht, k heb twee meiden van 2,5 jr en wilde van de geijkte woorden af die een kind niet begrijpt. ik leerde hun het bidden Heere wilt u geven dat het eten gezond voor ons is...
k zat dus op het zelfde spoor als jou.
je hebt me aan het nadenken gezet
Naar boven

Auteur Bericht
ASANTI087

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:21

CARIEN982 schreef:
Jenny, wat bedoel je met die laatste zin?

hey carien, k denk dat jenny bedoeld dat ze als postbode binnensmonds moet gaan praten zodat ze vriendjes wordt met de honden. slapende honden moet je niet wakker maken he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:33

je hebt meer aan iemand die je openlijk terechtwijst,dan aan iemand die zwijgt uit liefde. Spreuken 27:5
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:34

persoonlijk dank ik altijd eerst voor de maaltijd en automatisch vraag ik dan eigenlijk of God het wil zegenen zodat het ter versterking mag zijn van lichaam en geest...dus eigenlijk een extra zegening.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:44

HENK710 schreef:
Verkondiging is iets anders dan monoloog. Verkondiging is ook oog en oor hebben voor de beleving van de ander!

Het is alleen.....tot hoever ga je daarin....? Je kunt tenslotte niet zo ver gaan, dat je tevens je eigen Heer en Heiland verloochent, door de ander niet over Hem en Zijn evangelie te vertellen...., want dan zal Jezus jou ook verloochenen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 21:54

HENK710 schreef:
Geen Goudriaanse feessies meer dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

denk denk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 21:56

INKA401 schreef:
denk denk Knipoog smiley

Zeg dan gewoon eens nee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:03

Een knuf voor Klaas252 ook namens Does! Blijf genieten!
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:06

hey rell,

is de aanschaf van winterbanden een goede investering?
bij aanschaf bent je zo rond de 400 euro kwijt incl uitbalanceren,
en merk je nu écht zoveel van méér grip op de weg?
ik heb wel eens gehoord dat winterbanden al effekt hebben bij 6 graden bóven nul ... dus ik schat een periode tussen oktober tot en met maart.
en wat te doen bij de verkoop van je auto? ... incl. de winterbanden zeker
of je moet weer zón zelfde kar aanschaffen toch?
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:28

vanavond pizza, maar heb nog wel een vraag ...

wij eten hier al jááren hutspot vanuit de vriezer ... je weet wel... die zakjes wortels met uién ... en wat denk je wat ik gisteren van mijn vriendin hoor? ... nóóóóóit meer doen ... van uién uit de vriezer kun je érg ziek worden ... nou ja zeg, wij eten dit al 7 jaar en er nog nooit ziek van geweest ... wat is jullie reaktie hierop?

en dan nog wat ... brokkeli uit de vriezer ...
mijn oudste zoon kookt hier uuuh gemiddeld 3 keer in de week gezónd,
brokkeli uit de vriezer gaat dan bevroren in de pan ... nooit geen problemen, en het smaakt prima ...

maar hoor ff ... ik heb een aanstaand schoonzoon,
helpt in alles goed mee, en wilde zijn kookkunsten óók wel eens een keertje tonen ...
brokkeli dus ... haalde dat van te voren uit de vriezer om in de koelkast te laten ondooien ... nou mensen ... of dat ik een dooie kat in m'n koelkast had, jéétje wat een stank ... ik pakte het beet en oeps ... tleek wel een emmer snot ... willen jullie nog meer weten?

vraag is dus ... waarom kun je nu wél brokkeli bevroren in de pan bereiden en niét als je het eerst ondooit ... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:32

INKA401 schreef:
hey rell,

ik heb wel eens gehoord dat winterbanden al effekt hebben bij 6 graden bóven nul ... dus ik schat een periode tussen oktober tot en met maart.

nah gelukkig is het allen me bumper bij de sloop een nieuwe halen en zelf er op jassen he
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:40

een nieuw topic ...
wat was op deze dag nou wat jou het meest bezig hield
was dit nu een fijne ervaring ... een iets mindere ... een vééel mindere
een bijzondere geloofs ervaring ... of gewoon de dingen die we allemaal elke dag doen ... de kids bijzónder lastig ... geen zin in school ...
je konijn aan de diarée, of had je een dag dat je grote plannen had maar er niets uit je handen kwam ... schaam je niet ... tís óver bekend ...jullie snap?
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:50

oké ... zal zelf beginnen ...

om bij het begin te beginnen ...
als ik s'morgens wakker word, en dat duurt wel ff hoor ... bid en dank God elke morgen voor de nieuwe dag die hij mij geeft ... sorry, ben echt geen heilig boontje, maar begin de dag daar wel mee ... uuuh ik heb net als jullie ook wel eens héél erge haast hoor ... en doe dat dan pas om een uur of negen ...

mijn dag vandaag bestond uit veel administratie ... in huis de nieuwe toilet betegeld ... en vanavond veel was opgevouwen ... dat laatste ben ik strontzat hoor ... niks voor een vent toch? ... of mag ik dat niet zeggen dames ...
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 22:52

RELLOK036 schreef:
nah gelukkig is het allen me bumper bij de sloop een nieuwe halen en zelf er op jassen he

is dat het antwoord? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:05

INKA401 schreef:
hey rell,

ik zou het zeker doen inky, rijd veel lekkerder in de winter.
en je hoeft ze er niet bij te verkopen straks, kan ook los op internet, maar dan wel op velg, das erg gewild
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:05

CROSSROAD317 schreef:
He beste mensen, ik vind persoonlijk dat het te veel op de man/vrouw gespeeld gaat worden. Zelf heb ik me hier ook schuldig aan gemaakt, ipv de Liefde van onze Here Jezus uit te dragen, ging ik af op persoonlijk gevoel..... Heb dan ook besloten dit niet meer te gaan doen, en verder geen reacties meer te wijden aan dit topic.
Voor mij is het uitdragen van Gods Liefde belangrijker dan het laatste woord willen hebben of mijn gelijk krijgen...... Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Je bent een wijs mens cross!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:13

HENK710 schreef:
Een knuf voor Klaas252 ook namens Does! Blijf genieten!

Dank je Henk en Does.

En van mij een hele dikke knuffel voor Mariska, gewoon omdat ze Mariska is !
Naar boven

Auteur Bericht
SUUS869

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:20

........

Laatst aangepast door
SUUS869
op zaterdag 9 januari 2010, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:27

ARJAN007 schreef:
Wel handig, zo'n eigen hoekje Knipoog smiley

Kan ik meteen een beschouwing geven over 5 jaar kletsen in chatboxen.

Het valt mij op, in de jaren dat ik in een paar chatboxen
zit te kletsen, dat het heel erg afhangt van de groep mensen
hoe men met elkaar omgaat.

Uiteraard heb ik meegemaakt hoe men zorgzaam met de ander
omgaat. Ook zorgzaam met een ander die niet tot het eigen
subclubje behoort.

Vaker maak ik mee dat mensen een houding hebben van:
"als ik het naar mijn zin heb en ik niet naar de ander hoef
om te zien". Of: "als je mij geen last bezorgt dan maakt het
me totaal niet uit wat je hier doet".

Deze onverschilligheid - met name t.a.v. mensen die niet tot
de eigen (sub)clubs behoren - heeft mij enorm verbaasd.
Blijkbaar is een chatbox toch behoorlijk anoniem.

Moet ik blij zijn met die onverschilligheid of juist niet?
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik "onverschilligheid" moet
waarderen. Aan de éne kant is het heerlijk om geen
verplichtingen t.a.v. anderen te hebben. En anonimiteit geeft
ook een gevoel van speelruimte, omdat je niet altijd in het
blikveld van een ander zit. Aan de andere kant
hoor ik zeggen: "Ben ik mijns broeders hoeder?"

Onverschilligheid en anonimiteit kunnen ook zorgen voor
uiteenvallen van de maatschappij. Op kleinschalig niveau
zorgt het ervoor dat mensen afhaken, uitvallen en in het
niets oplossen.

Soms vraag ik me af: is het alleen van belang dat we
met die mensen kletsen waar we ons prettig bij voelen?
Of geven we ook mensen een plaats die anders zijn dan wij en/of
niet altijd tactvol met ons omgaan?

Dat waren zo wat gedachten en overwegingen n.a.v. een paar jaar
kletsen.

En zo heeft iedereen zijn eigen blik op de chatroom en wat daar gebeurd.
De cee-em chatroom heeft een vrij vaste bezetting maar is zeker geen hecht cluppie, zoals vaak word gedacht.
De mensen daar kennen elkaar vaak redelijk goed, er worden feesjes en uitjes georganiseerd, dus leer je de mensen ook van een andere kant kennen.

Waar mensen zich wel eens in vergissen is dat de chat getypte woordjes zijn, zonder gezichtsuitdrukking bijv.
Sommigen begroeten elkaar op hun eigen wijze, zo noem ik rellok altijd stomme limbo, hij mij pruus, ja zijn objectief gezien scheldwoorden, maar wij vatten dat niet zo op, wij kennen elkaar!

De door jou geroemde anonimiteit is naast zegen, ook een vloek Arjan.
Een onschuldige opmerking kan verschrikkelijk verkeerd vallen bij iemand zonder dat dat de bedoeling is.
Maar tja, je kunt ook niet alle achtergronden kennen.... zeker niet van mensen die ook nog es geen foto neerzetten en niets over zichzelf kwijt willen.
Wat ik persoonlijk erg irritant vind, zijn de mensen die voor het eerst binnenkomen in de chatroom, het gesprek even volgen en dan "geschokt" opmerkingen maken zoals_: ik dacht dat dit een christelijke site was!!!
Mijn voorstel: leer eerst de mensen kennen en de manier van chatten, ga daarna pas oordelen rondgooien... of doe gezellig mee Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 6194 Volgende
Pagina 105 van 6194