ChristianMatch

Forum

Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 16:02

Quote:
Het idee dat artsen kinderen inenten zodat ze ziek worden en de zorgverzekering dan flink geld aan ze verdiend vind ik wel een belediging voor de medische beroepsgroep

Beste Roelande,

Misschien heb je dingen die ik schreef over het hoofd gezien, dat kan natuurlijk Knipoog smiley Lachende smiley er is zoveel te lezen Knipoog smiley

Vandaar hieronder even duidelijk, rood en vet, wat ik schreef Verliefde smiley

Ik schreef: Nog even een psje: het is mi natuurlijk niet zo van wij(het volk bijvoorbeeld), en zij(de regering en de hele rijken), ja ik noem even wat als voorbeeld.
Overal zitten goeden en slechten tussen, tussen armen, tussen rijken, tussen koningen, tussen uitkeringstrekkers.
Ja, zomaar even een inzicht van mij

OP: zaterdag 6 juli 2013, 14:11

En ik had het niet specifiek over artsen; over de farm industrie.

En: Vroeger ja, toen mensen nog idealistisch waren, nu draait het alleen om geld,en daar zijn natuurlijk ook wel erg veel uitzonderingen bij. zaterdag 6 juli 2013, 14:33

Quote:
Ik denk zelf dat die griepinjectie gewoon werkt en ben blij dat mijn astmatische zoon hem elk jaar krijgt hij heeft sindsdien geen griep met longonsteking meer gehad

En bij mijn astma zou die prik, als die zou werken, niet werken, want mijn astma is psychisch, zodra ik maar aan iets negatiefs denk, en niet van he vervelend bijbetalen voor de energie, maar aan echt erge dingen, krijg ik een aanval, die astma heb je namelijk ook, dan reageert je lichaam met een allergische reactie op negativiteit, of hele erge dingen waaraan iemand denkt.

Dus ik kreeg een griepprik oproep voor mijn hoge bloeddruk, ook al zegt Jans dat dat niet kan.

Die ik natuurlijk niet neem...

Fijne Dag! Knipoog smiley

Quote:
Het idee dat artsen kinderen inenten zodat ze ziek worden en de zorgverzekering dan flink geld aan ze verdiend vind ik wel een belediging voor de medische beroepsgroep.

Nog iets over deze quote: mijn arts heeft die griepprik mij ten zeerste afgeraden(wel wat subtiel natuurlijk), ondanks een officiële 'brief', nou ja, officieel, voor zover je een klein strookje scheef gekopieerd stukje zonder datum en zonder naam, in een enveloppe, officieel kan noemen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 6 juli 2013, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 16:06

SHANITA130 schreef:
Lézen...!!!

Graag wat vriendelijker verwoorden als je vindt dat iemand jouw reactie niet goed leest. Er valt tenslotte veel te lezen, dus soms zien mensen wel eens iets over het hoofd.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 16:36

JOL252 schreef:
Ja, dat zijn mooie voorbeelden vanuit de praktijk. Ook mooi dat je de kant belicht hoe professionals omgaan met hun ethiek. Zouden die zich inderdaad willoos laten gebruiken om verzekeraars te spekken?? Ik dacht van niet.

Nee, ik dacht het ook niet, mijn huisarts heeft mij subtiel doch duidelijk, ondanks een oproep voor grieprik per post, die prik afgeraden. Met redenen die ik nu echt niet meer weet hoor, iets van, te jong en nog wat vaagheden.

Terwijl ik er door mijn nu en dan extreem hoge bloeddruk, 133 onderdruk, dus géén bovendruk, er wel voor in aanmerking kwam, wat instanties en overheden betrof.

En Jans, voor het geval dat: ja, dat kan en dat komt voor Knipoog smiley Ik slik daar 360 mg propranol voor, trouwens degene die dat medicijn uitvond/introduceerde zo rond 1964, kreeg de Nobelprijs voor de geneeskunde daarvoor. Lachende smiley

Propranolol is een niet-selectieve bètablokker die voornamelijk gebruikt wordt bij de behandeling van hypertensie en is in de handel onder de merknaam Inderal. Propranolol werd in 1964 geïntroduceerd door James Black [1] die daarvoor de Nobelprijs voor de Geneeskunde in 1988 kreeg toegekend. Het middel werd in 1973 in de VS goedgekeurd. Propranolol wordt ook gebruikt bij de behandeling van migraine, essentiële tremor, hemangiomen, bij sociale fobieën en bij examenvrees. De bloeddrukverlagende werking heeft op deze zaken een gunstig effect, zonder dat het sederende neveneffect van onder meer benzodiazepinen optreedt.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Propranolol

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 6 juli 2013, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 17:31

SHANITA130 schreef:
Nee, ik dacht het ook niet, mijn huisarts heeft mij subtiel doch duidelijk, ondanks een oproep voor grieprik per post, die prik afgeraden. Met redenen die ik nu echt niet meer weet hoor, iets van, te jong en nog wat vaagheden.

Ja, zo kun je het natuurlijk ook opvatten maar was niet hoe ik het bedoelde in mijn reactie op Roelandes stuk. Maar inderdaad, als ik jouw interpretatie erbij neem zijn er artsen/professionals die af kunnen raden zoals bij jou. En er zijn artsen/professionals die het wel doen maar dus niet om klakkeloos/willoos zonder stil te staan bij hun ethiek vaccineren om de verzekeraars te spekken, zij doen het om het welzijn van de mens.

Overigens heb ik nog niet eerder gehoord dat mensen met een hoge bloeddruk tot de doelgroep behoren voor de griepprik. Misschien heeft het wel te maken met een combi van factoren maar daar kan de huisarts je natuurlijk meer over zeggen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 6 juli 2013, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 19:08

He Shanita, krijg jij echt alleen een astma aanval met stress?? ik bedoel hebben kou vatten en verkoudheid er helemaal geen invloed op? Vind ik als moeder en oma van een aantal kinderen met astma wel interresant om te weten. Natuurlijk heeft je psyche altijd invloed op astma das normaal. Van het een op de andere moment een aanval hebben bij ernstige schrik bijvoorbeeld dat herken ik wel.komt bij die vanmij ook wel voor. Maar dat het zo alleen door stress komt had ik nog niet eerder gehoord,
Maar goed ontopic weer Lachende smiley
Jij stelt dat er met mazelen nooit iets aan de hand was. Maar lees de geschiedenis boekjes maar na. Er zijn halve volkstammen in Afrika en Amerika uitgeroeid omdat wij nederlanders bijvoorbeeld daar zending of handel kwamen drijven.En op die manier de mazelen binnen brachten. Het is echt wel een zeer ernstige kinderziekte. Waar hele nare complicaties bij op kunnen treden. In 2011 zijn er naar schating wereldwijd 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen overleden. Dus ik kan die campagne van de overheid wel begrijpen. Maar inderdaad er zijn ook hele goed argumenten te vinden om het niet te doen. En dan heb ik het niet over godsdienstige argumenten. Maar puur omgezondheidsredenen

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 6 juli 2013, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 7 juli 2013, 07:49

Jol en Roelande,

Ik heb mijn zegje gedaan, meerdere malen.

Ik wil niet off topic uitweiden over andere zaken, mijn punt, en die van anderen is duidelijk.

Hierbij wil ik het laten.

Fijne Zondag.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 18:02

Artikel uit Trouw, het is dus niet van mij:

(Opmerking: met Steinersteden bedoelt men plaatsen met relatief veel aanhangers van Rudolf Steiner, de voorman van de anthroposofen.)

Vaccinatlegraad in 'steinersteden' is soms lager dan in refobolwerken.

Vorige mazelenepidemle brak uit op een vrije school in Den Haag.

Het vooroordeel kan de wereld uit: reformatorische christenen vormen niet één massief blok tegen kindervaccinatie. Veel eensgezinder daarin zijn de antroposofen.
Dat blijkt uit onderzoek van Trouw op basis van gegevens van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Sinds eind mei woedt er op de Nederlandse refostrook (die loopt van Zeeland via de Betuwe naar Overijssel, en waar veel bevindelijk-gereformeerden wonen) een mazelenepidemie. Het aantal geregistreerde ziektegevallen nadert de achthonderd.
Kinderen die ziek worden hebben meestal geen vaccinatie gehad, omdat hun ouders dat niet kunnen verenigen met hun geloof.
Volgens het RIVM is ongeveer een vijfde van alle niet-inenters van reformatorischen huize.
Dat dit aandeel niet groter is, komt vermoedelijk door hun onderlinge verdeeldheid ten aanzien van vaccineren.
Trouw identificeerde de tien grootste 'refobolwerken' van Nederland, gemeten naar aantallen leerlingen op reformatorische scholen (ciJfers van het CBS) per duizend inwoners. Veel van deze gemeenten, zoals Scherpenzeel en Tholen, hebben een lage vaccinatiegraad. Maar niet álle refoplaatsen zijn bastions van prikweigeraars. In Gorinchem bijvoorbeeld is het percentage tienjarigen dat tegen mazelen is ingeënt ondanks het sterk reformatorische karakter van de gemeente - niet lager dan het landelijk gemiddelde.
De grootste groep niet-inenters bestaat volgens het RIVM uit antroposofen. Deze aanhangers van de filosoof Rudolf Steiner (biJvoorbeeld bekend van de vrije scholen) zijn van mening dat een uitgebalanceerd voedingspatroon voldoende weerstand biedt tegen een kinderziekte als mazelen. En als een kind toch besmet raakt, vinden antroposofen dat goed voor de lichamelijke en mentale ontwikkeling. "Het klinkt misschien hard, maar een kind mag best leren een beetje te vechten", zegt antroposofe Yolande te Giffel vandaag in deze krant.
In de tien voornaamste Nederlandse 'steinersteden' is het aantal gevaccineerde kinderen lager dan gemiddeld. In antroposofisch Bergen en Zutphen zijn procentueel minder kinderen gevaccineerd dan in reformatorisch Gouda en Nederlek.
Een vorige mazelenuitbraak, in de regio's Den Haag en Utrecht in 2008, begon op een Haagse vrije school.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat sommige antroposofen van vaccinaties afzien omdat zij twijfelen aan de werkzaamheid van het vaccin. Anderen vinden het een bezwaar dat vaccins in cocktails tegen meerdere ziekten tegelijk worden toegediend. Zij ervaren dit als een inperking van hun keuzevrijheid.
Antroposofen zijn eensgezinder in hun afwijzing van inentingen dan reformatorische christenen. Maar de Steiner-aanhangers zijn minder radicaal. Zij maken onderscheid tussen 'gevaarlijke ziekten', zoals kinkhoest en polio, en 'minder gevaarlijke ziekten', zoals mazelen. Tegen ernstige ziekten laten antroposofen zich doorgaans wel vaccineren.
Dat gaat sommige refo's te ver: in een aantal refobolwerken worden kinderen in het geheel niet ingeënt. De allerlaagste vaccinatiegraad van Nederland is te vinden in plaatsen als Kesteren en Opheusden. Die liggen in de gemeente Neder-Betuwe, de navel van de bible belt.

Bron: Trouw, 3 augustus 2013.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 augustus 2013, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:27

JOL252 schreef:
Ik bedoelde met "waarom nog geen kamervragen gesteld" niet de discussie rond de vaccinatie maar over wat er gesuggereerd wordt over virussen etc. de lucht in blazen die vervolgens jaren ergens in de grond kunnen rusten voordat ze weer getriggerd worden tot activiteit.

Ja, dat lijkt sience fiction, maar als je de link goed doorleest, ja, en ook linken in de linken en daar weer linken van, ja, dan zal je zien dat dat echt wel mogelijk is tegenwoordig. Maar ja, dat is én mijn mening en off topic, zie ik ineens Engeltje smiley

Maar ja, ik had toen deze discussie liep het dringende advies gehad, om in te binden, dus ik hou het hierbij. Smiley met dichtgeplakte mond

Coole smiley met zonnebril

Kwam ook bij, dat ik het natuurlijk goed bedoel, net als iedereen natuurlijk hier, alleen ja andere meningen soms. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:32

Thomas:
Quote:
Stuk uit Trouw: Het vooroordeel kan de wereld uit: reformatorische christenen vormen niet één massief blok tegen kindervaccinatie. Veel eensgezinder daarin zijn de antroposofen.

Idd. Blij dat dát vooroordeel de wereld uit kan!!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:05

Shanita,

Het is niet een citaat van mij maar het stond in Trouw. Ik heb die bronvermelding duidelijk aangegeven.

Er staat in het artikel een belangrijke nuancering: Anthroposofen enten wel in tegen polio en levensbedreigende ziektes en een deel van de reformatorischen doet dat dus ook niet. Het grote kwaad van je kinderen blootststellen aan polio vind je niet bij de antroposofen al hebben ze wel bezwaar tegen inenten van ziektes die het lichaam in principe zelf kan bestrijden bij een verder gezond kind.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:11

Heb het al gewijzigd.

Ik refereerde aan deze forumregel: Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.

Quote:
En Quote Thomas: Uit Trouw: Antroposofen zijn eensgezinder in hun afwijzing van inentingen dan reformatorische christenen. Maar de Steiner-aanhangers zijn minder radicaal. Zij maken onderscheid tussen 'gevaarlijke ziekten', zoals kinkhoest en polio, en 'minder gevaarlijke ziekten', zoals mazelen. Tegen ernstige ziekten laten antroposofen zich doorgaans wel vaccineren.

Ja, dat is wel een verstandig vind ik, ja, alleen tegen ernstige ziekten, en niet tegen mazelen oid.

Ja, het niet inentten tegen Polio, veel ouders durfden niet, en waren zo bang als er een polio uitbraak was, weet ik nog wel.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
Pagina 11 van 11