Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:14
|
|
|
ROADY558 schreef: | Maar slechts weinigen gedragen zich naar die waarde... |
Schaam je wat. Alsof jullie ons behandelen naar die waarde.
(En die grijns van die kat kan ik effe niet zien hierbij.)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 december 2012, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:16
|
|
|
Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd. Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.
Miauw ...
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op woensdag 12 december 2012, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:16
|
|
|
ROADY558 schreef: | Maar slechts weinigen gedragen zich naar die waarde... |
Mooi is wel dat de aap hiermee nu ook jouw "liefhebbende" mouw komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:17
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd. Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe. |
Vind je het heel erg dat ik je niet geloof? Zo betrouwbaar vind ik deze wens niet meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:21
|
|
|
[quote=ROADY558]Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd. Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.
Roady, ik zou graag zien dat je serieus zou reageren. Ik vind dit te dom voor woorden.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 12 december 2012, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:24
|
|
|
Quote: | Mooi is wel dat de aap hiermee nu ook jouw "liefhebbende" mouw komt.
|
Beste Jol, als jij dat wenst te geloven, dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij in.
Als het aan de kat lag....
zou er wat meer vriendelijkheid op het forum te zien zijn. Als levend getuigenis naar de niet-leden die dit forum lezen.
En ook voor de wel-leden natuurlijk...
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op woensdag 12 december 2012, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:24
|
|
|
Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd. Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.
De liefde van Christus vormt een belangrijke waarde voor veel mensen hier. Eerst sarcastisch opmerken dat je je vereerd voelt en vervolgens iemand ''oprecht'' de liefde en vrede van Jezus toewensen is ongepast en op de man of in dit geval op de vrouw gespeeld. In de meeste kerken wordt geleerd dat je de naam van God niet ijdel mag gebruiken.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 12 december 2012, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:25
|
|
|
ROADY558 schreef: | Als het aan de kat lag....
zou er wat meer vriendelijkheid op het forum te zien zijn. Als levend getuigenis naar de niet-leden die dit forum lezen.
En ook voor de wel-leden natuurlijk... |
Verbeter het forum, begin zelf......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd. Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.
De liefde van Christus vormt een belangrijke waarde voor veel mensen hier. Eerst sarcastisch opmerken dat je je vereerd voelt en vervolgens iemand ''oprecht'' de liefde en vrede van Jezus toewensen is ongepast en op de man of in dit geval op de vrouw gespeeld.
Thomas |
Ik maakte geen gekheid Thomas... Als iemand op mij kotst, dan heb ik mij als Christus te gedragen, remember?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:30
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik maakte geen gekheid Thomas... Als iemand op mij kotst, dan heb ik mij als Christus te gedragen, remember? |
Doe dat dan ook oprecht en niet met dit soort sarcasme. Je hebt je niet te gedragen als Christus maar je kiest er zelf voor als het goed is. Een overtuiging kent geen moeten van buitenaf. Ik hou niet zo van een taalgebruik als kotsen maar wat ik zie is een ernstig verschil van mening en een andere kijk op omgaan met de gebroken werkelijkheid. Een gebroken relatie als gevolg van machtsmisbruik los je niet op met uit het verband gerukte bijbelteksten. Dat klinkt wel vroom maar daarmee ben je er nog niet voor elkaar. Dat soort gevoelens komen door deze discussie naar boven omdat veel vrouwen terugdenken aan de ellende met een ex-man die dezelfde bijbelteksten hanteerde.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 12 december 2012, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:33
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik maakte geen gekheid Thomas... Als iemand op mij kotst, dan heb ik mij als Christus te gedragen, remember? |
Wie zegt dat ik OP je kots. ik kots er wel VAN ja.
Dat deed Jezus ook van schijn-heiligheid.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 december 2012, 21:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:42
|
|
|
ROADY558 schreef: | Beste Jol, als jij dat wenst te geloven, dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij in.
Als het aan de kat lag....
En ook voor de wel-leden natuurlijk... |
Vriendelijkheid zeg je. Er zijn mensen die zich vriendelijk gedragen maar van binnen zit iets anders. Liever oprechtheid Roady. Het feit dat je Maritime steunt en niet prikt door die ultieme haatdragendheid plus vrouwvijandelijkheid zegt me veel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:45
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd. Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.
Miauw ...
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:59
|
|
|
Ik denk dan alleen maar: onze lieve Heer heeft rare kostgangers......en Hij zou droevig zijn als Hij zag hoe jij je gedraagt.... Alleen jouw eigenbelang telt en verder niets.......bah....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 12 december 2012, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:59
|
|
|
ROADY558 schreef: | Beste Erika, als je het door jouzelf geciteerde stukje van Maritime nu eerst 's GOED leest, dan zie ik iemand schrijven die met liefde van God over vrouwen schrijft. "Hoe God het bedoeld heeft" dat moet toch voldoende zeggen?
Zelfs het positieve haal je er niet meer uit!!
Ik snap Maritime heel goed. Ik zoek ook een vrouw die haar waarde in Christus KENT en zich ernaar gedraagt. Zo'n vrouw is een genezen vrouw, en het loflied uit spreuken 31 waard. |
Als jij het snapt dan is dat heel knap... Ik lees GOED maar hij spreekt zichzelf tegen ja! en als jij GOED kan lezen zie je dat ook... Maar goed gaan we nu met modder gooien??? Ik stel hem een vraag en meerdere mensen hij kiest selectief de vraag was naar hem toe en niet naar jou he... Dank u!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 12 december 2012, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 22:09
|
|
|
Er is ooit gezegd "antwoord de zot niet naar zijne dwaasheden, want hij weet niet waarover hij spreekt". Dames en enkele heer, misschien is het beter om de boel wijselijk te laten rusten.
God geeft duidelijke regels, voorgeleefd door Jezus , Hij was hier op aarde dienend bezig. Daarmee heeft Hij iets bereik, dus niet door "boven" iemand te gaan staan, misbruik makend van Bijbelteksten.
Laat de Liefde bevolen door God overwinnaar zijn. Ik hoop van ganser harte dan sommigen "bazige mannen" toch ooit "bekeerd" zullen worden en Jezus (de Bruidegom) als voorbeeld nemen.
btw ik vind het jammer dat er ook een enkeling puur wat de boel zitten te stangen (heb ik het idee), door reacties op hem/haar die wel serieus bezig is.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 12 december 2012, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 22:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dan alleen maar: onze lieve Heer heeft rare kostgangers......en Hij zou droevig zijn als Hij zag hoe jij je gedraagt.... |
Weet je wat ik vreemd vindt? Dat als je iets probeert uiteen te zetten, je van iemand waarover het niet eens ging als reacties 3 x krijgt toegewenst.
Geen mening, geen vragen, geen normale reactie. Nee drie keer een kotssymbool. Dat vind ik pas vreemd.
En toch wens ik die mensen ook het beste toe. Dat is wat onze lieve Heer toch van ons allemaal vraagt? Elkaar te zegenen, en voor elkaar te bidden?
In deze discussie en trouwens in vrijwel alle topics is niets dan haat en nijd, elkaar omver willen gooien en elkaar geen ruimte gunnen.
Ik las 's ergens in een fantantisch boek van iemand die een visioen over de eind-strijd had gekregen van God.
Hij beschreef iets verschrikkelijks. Dat ging over het leger van Jezus Christus. Hij zei: Het leger van Jezus is het enige leger waar de gewonde soldaten (uit een en hetzelfde leger) elkaar nog een keer beschieten.
Dat is precies wat er veelvuldig op dit forum gebeurt. Er zijn veel gewonde mensen hier, ze dienen allemaal dezelfde Heer. En in plaats van elkaar te helpen, beschieten ze elkaar met woorden van haat, twist, oordeel etc etc waardoor de wonden alleen maar groter worden.
Hoe verblind zijn we......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 22:24
|
|
|
ROADY558 schreef: | Weet je wat ik vreemd vindt? Dat als je iets probeert uiteen te zetten, je van iemand waarover het niet eens ging als reacties 3 x krijgt toegewenst.
Geen mening, geen vragen, geen normale reactie. Nee drie keer een kotssymbool. Dat vind ik pas vreemd.
En toch wens ik die mensen ook het beste toe. Dat is wat onze lieve Heer toch van ons allemaal vraagt? Elkaar te zegenen, en voor elkaar te bidden?
In deze discussie en trouwens in vrijwel alle topics is niets dan haat en nijd, elkaar omver willen gooien en elkaar geen ruimte gunnen.
Ik las 's ergens in een fantantisch boek van iemand die een visioen over de eind-strijd had gekregen van God.
Hij beschreef iets verschrikkelijks. Dat ging over het leger van Jezus Christus. Hij zei: Het leger van Jezus is het enige leger waar de gewonde soldaten (uit een en hetzelfde leger) elkaar nog een keer beschieten.
Dat is precies wat er veelvuldig op dit forum gebeurt. Er zijn veel gewonde mensen hier, ze dienen allemaal dezelfde Heer. En in plaats van elkaar te helpen, beschieten ze elkaar met woorden van haat, twist, oordeel etc etc waardoor de wonden alleen maar groter worden.
Hoe verblind zijn we...... |
Die boeken ken ik, Rick Joyner en zo.. Maarre... tot nu toe was er geen geschiet en twist e.d. Alleen een verschil van mening in visie. ik word misselijk van deze visie die ogenschijnlijk bijbels lijkt maar voor zoveel rauwe ellende en gebroken harten zorgt. That's all. Dan zeg jij dat je als Jezus reageert, nou ik dacht het niet. Die pest niet met dergelijke reacties als jij doet. En die komt er dus ook niet op terug, als jij pretendeert als Jezus te reageren zou je niet opnieuw mijn reactie waar jij moeite mee hebt aanhalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 22:25
|
|
|
ROADY558 schreef: | Weet je wat ik vreemd vindt? Dat als je iets probeert uiteen te zetten, je van iemand waarover het niet eens ging als reacties 3 x krijgt toegewenst.
Mooie woorden , breng ze dan ook in de praktijk anders worden het loze woorden en maak je jezelf een beetje belachelijk. Jij leeft -volgens mij- in je eigen droomwereld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 23:17
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat is de maatschappij Tink, 2012. Zelf zoek ik niet naar zo'n vrouw.... Wel een vrouw dat sterk staat in deze maatschappij om een waardevolle vrouw te kunnnen zijn naar Gods beeld. |
wel, maritime.....
ik heb heel lang geprobeerd een vrouw te zijn naar Gods beeld...een vrouw waar een man trost op kon zijn, die zorgde voor huis en haard, binnenshuis werkte, buitenshuis werkte, gezin draaiende hield, huishouden deed, sociale contacten onderhield, voor en achter haar man stond, hem steunde etc. ..........je weet onderhand wel wat ik bedoel want zo'n vrouw zoek jij...... het heeft mi volledig leeggezogen....niets kreeg ik er voor terug...geen liefde, waardering, respect of wat dan ook.....het was mijn taak of iets dergelijks.........ik had maar 1 recht.....het aanrecht....en ik verkoos uiteindelijk mijn vrijheid, mijn eigenwaarde, mijn geloof en liefde, respect mijn leven boven dat van hem.......ik was monddood gemaakt, geen eigen mening ( werd niet geaccepteerd)...was wat jij bedoelde dat wat een vrouw hoort te zijn, volgens Paulus'normen.....
maar gij geheel anders! Ik heb u vrij gekocht met MIjn bloed......( efeze nog wat....vers nog wat)....
kom bij mij dus niet aan met die zeer vrouwonvriendelijke termen ze zijn een belediging voor alle vrouwen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 05:18
|
|
|
TINK100 schreef: | wel, maritime.....
ik heb heel lang geprobeerd een vrouw te zijn naar Gods beeld...een vrouw waar een man trost op kon zijn, die zorgde voor huis en haard, binnenshuis werkte, buitenshuis werkte, gezin draaiende hield, huishouden deed, sociale contacten onderhield, voor en achter haar man stond, hem steunde etc. ..........je weet onderhand wel wat ik bedoel want zo'n vrouw zoek jij...... het heeft mi volledig leeggezogen....niets kreeg ik er voor terug...geen liefde, waardering, respect of wat dan ook.....het was mijn taak of iets dergelijks.........ik had maar 1 recht.....het aanrecht....en ik verkoos uiteindelijk mijn vrijheid, mijn eigenwaarde, mijn geloof en liefde, respect mijn leven boven dat van hem.......ik was monddood gemaakt, geen eigen mening ( werd niet geaccepteerd)...was wat jij bedoelde dat wat een vrouw hoort te zijn, volgens Paulus'normen.....
maar gij geheel anders! Ik heb u vrij gekocht met MIjn bloed......( efeze nog wat....vers nog wat)....
kom bij mij dus niet aan met die zeer vrouwonvriendelijke termen ze zijn een belediging voor alle vrouwen...... | Zo waar Tink Daarbij zou ik willen opmerken Maritime, dat je niet spreekt (ivm fijngevoelige taalvaardigheid) over "een vrouw DAT". "Dat " zet je niet voor "een waardevolle vrouw".
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 13 december 2012, 05:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 07:11
|
|
|
Vetgedrukt 1: Het is een openbaar forum. Er wordt op elkaar gereageerd. Jij reageerde hier ook op Erika terwijl zij het tegen Maritime had.
Vetgedrukt 2: Elders heb ik mijn standpunten, meningen in diverse reacties neergezet. De emoticons versta je dus in die context.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Zo waar Tink Daarbij zou ik willen opmerken Maritime, dat je niet spreekt (ivm fijngevoelige taalvaardigheid) over "een vrouw DAT". "Dat " zet je niet voor "een waardevolle vrouw". |
tjee, heb geen idee waar jij het over hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:12
|
|
|
MARITIME853 schreef: | tjee, heb geen idee waar jij het over hebt. |
Nee, dat hadden wij al begrepen, dat is jouw probleem juist! Had je maar een idee waar je het over had!
Heb je mijn vraag wel begrepen?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:18
|
|
|
TINK100 schreef: | weet onderhand wel wat ik bedoel want zo'n vrouw zoek jij...... Is dat zo???
het heeft mi volledig leeggezogen (idd jou)....niets kreeg ik er voor terug...geen liefde, waardering, respect of wat dan ook.....het was mijn taak of iets dergelijks.........ik had maar 1 recht.....het aanrecht....en ik verkoos uiteindelijk mijn vrijheid, mijn eigenwaarde, mijn geloof en liefde, respect mijn leven boven dat van hem.......ik was monddood gemaakt, geen eigen mening ( werd niet geaccepteerd)...was wat jij bedoelde dat wat een vrouw hoort te zijn, volgens Paulus'normen..... |
Je vergelijkt mij met jou verleden. Dat is het beeld dat je blijkbaar hebt van mannen.
Ik ben niet heftig op zoek naar een vrouw. Er is al een vrouw dat in mijn hartje aanwezig is en zal blijven. Hoop wel een waardige vrouw wederom te ontmoeten. Gezien de op en aanmerkingen hier op het forum van vrouwen ontdek ik dat de kans zeer klein is.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 14:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:19
|
|
|
JANS221 schreef: | Nee, dat hadden wij al begrepen, dat is jouw probleem juist! Had je maar een idee waar je het over had!Heb je mijn vraag wel begrepen? |
Jawel maar ga daar niet op in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:25
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Jawel maar ga daar niet op in. |
Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd waarom je daar niet op in gaat??! En ik ben niet alleen benieuwd, ik vind het ook heel erg jammer dat je op een serieuze vraag geen antwoord geeft!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:25
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik mag hopen dat mensen in hun partner meer zien dan een financiele sponsor............je neemt samen alle verantwoordelijkheden en zoekt daar een goede verdeling in,het is geen "of-of" Heb je geen partner dan zul je toch echt zelf voor brood op de plank moeten zorgen,of je man of vrouw bent maakt daarin niets uit. |
precies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:29
|
|
|
ROADY558 schreef: | Beste Erika, als je het door jouzelf geciteerde stukje van Maritime nu eerst 's GOED leest, dan zie ik iemand schrijven die met liefde van God over vrouwen schrijft. "Hoe God het bedoeld heeft" dat moet toch voldoende zeggen?
Zelfs het positieve haal je er niet meer uit!!
Ik snap Maritime heel goed. Ik zoek ook een vrouw die haar waarde in Christus KENT en zich ernaar gedraagt. Zo'n vrouw is een genezen vrouw, en het loflied uit spreuken 31 waard. |
Je hebt het door. Zo is het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:37
|
|
|
MARITIME853 schreef: | tjee, heb geen idee waar jij het over hebt. | .
Dat vermoeden had ik al...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|