Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:30
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Kan helaas niet zeggen dat het voelt als krijgen. Soms nergens geen uitweg meer te vinden, lege handen, geen uitzicht op verandering. Elke ingeroepen hulpt word afgeslagen, wat ik ook voor betreffende persoon heb betekend in het verleden. Stond altijd voor iedereen klaar, zelfs ten koste van mezelf, maar had zelf hulp nodig, en werd afgewezen. Bidden leek geen zin te hebben, God leek stil, niets te zien, elke hoop op hulp door mensen van me afgepakt zo voelde het. En voelt dat als kind van God te zijn? voelt dat of ik gezien word? Nee, voelde zo, dat het alleen maar enger en enger werd. Het enige wat ik moet zeggen hierin, dat er altijd, hoe vreemd het ook klinkt, echt altijd, een hoop aanwezig was, hoe klein ook, dat God ZOU helpen. En dat het niet eindeloos zou duren, zonder dat ik daar ook maar de minste verklaring voor had. |
mooi geschreven,maar waren het niet mensen die je in de steek lieten? sommigge dingen zijn herkenbaar die je schrijft, voor iedereen klaar staan en als je zelf hulp nodig hebt?
in mijn woestijnperiode, jee .... lang verhaal, lange tijd geweest van overleven met een hele lading kids, waar je door alles heen goed voor moet proberen te zorgen. Op een dag dacht ik, ik kan niet meer, ben op en moe van het vechten om te overleven. toen heb ik me bijbel gepakt en ben god weer gaan zoeken en hij antwoordde, stap voor stap ging hij met me mee, nu gaat me leven zoveel beter, ik leef weer,inplaats van overleven en echt,had die moeilijke periode voor geen goud willen missen, want in die periode heb ik god gevonden, hem steeds beter leren kennen, wonderbaarlijke dingen meegemaakt in moeilijke momenten. god is groot, lief en vol genade.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:33
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ja, is heel herkenbaar. Ja en nee (of je't beleefd als krijgen) Ik was toen vooral teleurgesteld in mensen. In Christenen, omdat ik "dacht" dat christenen het allemaal wel moesten weten en kennen. had toen vooral ook te maken met mijn zelfbeeld dat ik toen had afgesteld op anderen. Ik zocht net als voor mijn bekering bevestiging bij mensen. Vertrouwen op nul, verbitterd en verwachtingen die niet werden ingelost.
het krijgen op dat moment was dat ik mocht ervaren dat God me letterlijk Zelf ging dragen. Inderdaad, als je zelf op nul staat, kan ke veel meer ontvangen. Dor Droog en heel de wereld voelt als tegen je... Dan word je zo intens afhankelijk van God zelf. Hij geeft rust, Hij geeft liefde en kracht en draagt je. Alleen al als je diep mag beseffen dat je een kind van God (de Allerhoogste) mag genoemd worden. WOW.. Ik had toen vaak de gedachte Door het Duister kan je intens het licht ervaren. Als het half schemert, en je steekt dan een kaars aan, dan is het effect niet zo bijzonder. Door de diepte van het dal, zie je vooral hoe hoog de top is |
ook zo mooi geschreven.... en herkenbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:34
|
|
|
PETRA944 schreef: | ook zo mooi geschreven.... en herkenbaar |
...wees jij maar eens gehoorzaam wat je vuilnis betreft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:40
|
|
|
PETRA944 schreef: | mooi geschreven,maar waren het niet mensen die je in de steek lieten? sommigge dingen zijn herkenbaar die je schrijft, voor iedereen klaar staan en als je zelf hulp nodig hebt?
in mijn woestijnperiode, jee .... lang verhaal, lange tijd geweest van overleven met een hele lading kids, waar je door alles heen goed voor moet proberen te zorgen. Op een dag dacht ik, ik kan niet meer, ben op en moe van het vechten om te overleven. toen heb ik me bijbel gepakt en ben god weer gaan zoeken en hij antwoordde, stap voor stap ging hij met me mee, nu gaat me leven zoveel beter, ik leef weer,inplaats van overleven en echt,had die moeilijke periode voor geen goud willen missen, want in die periode heb ik god gevonden, hem steeds beter leren kennen, wonderbaarlijke dingen meegemaakt in moeilijke momenten. god is groot, lief en vol genade. |
Bij veel dingen achteraf, ja, het waren mensen. Maar ik ben ook een mens, en die verwacht het ook van een mens. En dat afgewezen worden in de donkerte van je leven, is niet iets waar je van staat te juichen. En dan is het ook of God je niet ziet, of God het allemaal maar laat gebeuren.
Het willen missen? Weet ik niet. Ik vind de impact van het donkere zodanig, dat ik moeilijk kan zeggen, dat ik het voor geen goud had willen missen. Wel laat het me vragen, waartoe dit alles? Wat moet ik er uit leren, en welk doel heeft God er mee?
Ben het met je eens, dat God het daar niet bij laat. Er staat geen punt, en ook van wonderen mag ik getuigen.
OP alles te zien, blijft ook over: Heere God, wat zijt Gij goed. Maar dat lukt me echt niet altijd om dat te zeggen, ook al weet ik dat het zo is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:43
|
|
|
Heerlijk...als er in een droge...hongerige tijd....ineens WOESTIJNVOEDSEL komt.... Dank je Willem...!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:48
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ervaring in gehoorzaamheid, komt ook het woord "afhankelijk" steeds in terug.
Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel (Matt 5:3)
Jezus was zonder zonde op aarde (totale gehoorzaamheid dus) En toch staat er dat Hij niets uit zichzelf deed. Hij kon alles vanuit Zijn Vader. Afhankelijkheid is een groeiproces. Want wij allen willen het toch liefst allemaal zelf doen we weten het altijd wel beter. We zijn allen ergens arglistig. God gebruikt onze "levenslessen" om ons te laten ontdekken dat we het uiteindelijk niet zelf kunnen redden. Hierin vind ik voor mezelf terug dat we een God van genade hebben. |
dit stuk zet me tot nadenken,gehoorzaamheid en afhankelijkheid, wanneer we afhankelijk worden van god, gaan we denk ik meer gehoorzamen.(kwestie van eigenbelang... tenminste denk ik,ikgeeftoe op het begin bad ik vooral voor mezelf en me kinderen,help ons god.... ha ha later liet god me zien,hoe groot de nood bij anderen is,voelen... en veranderde mijn gebeden,alhoewel,punt 1 nog altijd vaak mezelf is in gebed....
Zo zul je zien,wij nederlandse cristenen,hebben flinke scheuringen in kerken, verschillende meningen,hier ook heftige discussies over onderwerpen over god. Maar wanneer er hier een tijd ooit zou aanbreken van vervolging voor ons, gaan we denk ik meer een eenheid weer worden samen met de heilige geest, en meer na de dingen die we een hebben kijken dan na de verschillen.
en mooie reacties hier in dit draadje...de negatieve niet de mooie laten bederven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...wees jij maar eens gehoorzaam wat je vuilnis betreft... |
god blijft door me heen werken frank,gooi het al niet meer bij die vervelende buren, nee zegen zelfs me vervelende buren als ik ze nu zie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:01
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Bij veel dingen achteraf, ja, het waren mensen. Maar ik ben ook een mens, en die verwacht het ook van een mens. En dat afgewezen worden in de donkerte van je leven, is niet iets waar je van staat te juichen. En dan is het ook of God je niet ziet, of God het allemaal maar laat gebeuren.
Het willen missen? Weet ik niet. Ik vind de impact van het donkere zodanig, dat ik moeilijk kan zeggen, dat ik het voor geen goud had willen missen. Wel laat het me vragen, waartoe dit alles? Wat moet ik er uit leren, en welk doel heeft God er mee?
Ben het met je eens, dat God het daar niet bij laat. Er staat geen punt, en ook van wonderen mag ik getuigen.
OP alles te zien, blijft ook over: Heere God, wat zijt Gij goed. Maar dat lukt me echt niet altijd om dat te zeggen, ook al weet ik dat het zo is. |
waartoe dit alles? waar kwam het door? door mensen of god? Wat moet je er uit leren? Kan jij het beste zeggen willem,jij weet het hele verhaal, je hebt er vast iets uit geleerd toch? Welk doel heeft god ermee? ten eerste had god misschien een ander plan voorje,maar door mensen door dat wij allemaal een vrije keus hadden is het anders gegaan
voor mezelf,zou ik geen donkere periode hebben gehad in me leven,zou ik niet zo bewust zijn van het leed van anderen en jeee zou ik niet zo dankbaar en blij zijn voor vele dingen in het leven, het heeft mij gevormd tot een beter mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:19
|
|
|
XABIA794 schreef: | Herkennen jullie een "woestijntijd" ??? Na een periode pogingen te ondernemen om gehoorzaam te zijn, kwam ik in een fase van rebeleren. (was ik voor mijn bekering heel goed in Ik dacht dat gehoorzamen vooral betekende dat ik niet meer moest rebeleren en eens mooi in het rijtje lopen zoals "iedereen" dat netjes deed. Maar ergens zit dat "rebel zijn" in mijn karakter. Ik wil niet zomaar meepraten met de hoop, en niet zomaar dingen doen omdat een ander die doet. Ik oefende vooral in "goed doen" MAAR Hoe meer ik mijn best deed, hoe meer er fout liep. Wie kent het, als je je huis niet bouwt op de Here... Ik heb enkele jaren een woestijntijd gekregen. Ja, gekregen van de Here, niet als straf, alleen toen leek alles verkeerd en mis, ik kon nooit iets goed doen. In die periode werd ik letterlijk stil gezet. Alles waar ik aan meewerkte werd weggenomen en veranderingen "moesten" gebeuren. Nu je op die tijd terug kijkt, zie je hoe God ALLES gebruikt op je te vormen naar ZIJN WIL Deuren gaan dan open en je mag heerlijk aan Zijn hand wandelen. Door Hem, met Hem voor Hem |
Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof... Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren... Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....
En dan blijft weer dat mooie lied over:
Voetstappen in het zand..
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door, en lieten in het zand, een spoor van stappen; twee aan twee, de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij, en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugde, van diepe smart en hoop.
Maar als ik het spoor goed bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan.
Ik zei toen "Heer waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag, op het zwaarste deel van mijn pad..."
De Heer keek toen vol liefde mij aan, en antwoordde op mijn vragen; "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen..."
Want zo is het altoos en altijd!!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 6 juli 2012, 14:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof... Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren... Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door, en lieten in het zand, een spoor van stappen; twee aan twee, de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij, en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugde, van diepe smart en hoop.
Maar als ik het spoor goed bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan.
Ik zei toen "Heer waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag, op het zwaarste deel van mijn pad..."
De Heer keek toen vol liefde mij aan, en antwoordde op mijn vragen; "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen..."
Want zo is het altoos en altijd!!! |
Amen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:14
|
|
|
Nogmaals een verzoek om niet op de man te spelen, het is niet nodig om het met elkaar eens te zijn! Lukt dit niet op een respectvolle manier, ga dan niet met elkaar in discussie.
SHANITA130 schreef: | Nou herman we wachten op je. Wat bedoel je met pollutie? Zou wel fijn zijn als je direkt bent en zegt wat je bedoelt, ipv verkapte beschuldigingen waar je bijbelteksten voor misbruikt, suggestiviteit en insinuaties.
En dit is al heel veel weken zo, dat je dit doet.
Dusz, wat bedoel je en wie, met eenvoudige waterdragers bijvoorbeeld?
En waarom steeds elke keer achter je beschuldigingen een 'engeltje smiley'.?
In Amsterdam noemen wij dat achterbaks, en zeggen wij iets in iemands gezicht, strijden met open vizier. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:36
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Bij veel dingen achteraf, ja, het waren mensen. Maar ik ben ook een mens, en die verwacht het ook van een mens. En dat afgewezen worden in de donkerte van je leven, is niet iets waar je van staat te juichen. En dan is het ook of God je niet ziet, of God het allemaal maar laat gebeuren.
OP alles te zien, blijft ook over: Heere God, wat zijt Gij goed. Maar dat lukt me echt niet altijd om dat te zeggen, ook al weet ik dat het zo is. |
zoist Willem,Broeder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof... Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren... Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....
Want zo is het altoos en altijd!!! |
ja dat gaf ik aan bij willem's verhaal... op het moment zelf zie je dat niet, pas achteraf wordt het duidelijk. Ik was in die tijd een pastorale cursus van Aad van Sande aan het volgen en toen had hij een spreekbeurt over depressies. Hij gaf toen aan dat hij desontdanks geen honger had, toch rationeel wist dat hij voedsel nodig had (Gods Woord dus) Dat heeft me toen ook doen inzien, dat ik in welke situatie ik ook bevind, nood heb aan voedsel, of het nu smaakt of niet. Het is een bron van overleving. Petra gaf ook al aan, dat je een periode van overleven kan ervaren, en nadien ga je zien dat je gedragen bent geweest (zoals de voetstappen in het zand) Ik denk vooral dat gehoorzaamheid schuilt in het dicht bij God blijven in alle omstandigheden. En verlangen / verwachten dat Hij in ons leven werkt in alle omstandigheden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:48
|
|
|
XABIA794 schreef: | ja dat gaf ik aan bij willem's verhaal... op het moment zelf zie je dat niet, pas achteraf wordt het duidelijk. Ik was in die tijd een pastorale cursus van Aad van Sande aan het volgen en toen had hij een spreekbeurt over depressies. Hij gaf toen aan dat hij desontdanks geen honger had, toch rationeel wist dat hij voedsel nodig had (Gods Woord dus) Dat heeft me toen ook doen inzien, dat ik in welke situatie ik ook bevind, nood heb aan voedsel, of het nu smaakt of niet. Het is een bron van overleving. Petra gaf ook al aan, dat je een periode van overleven kan ervaren, en nadien ga je zien dat je gedragen bent geweest (zoals de voetstappen in het zand) Ik denk vooral dat gehoorzaamheid schuilt in het dicht bij God blijven in alle omstandigheden. En verlangen / verwachten dat Hij in ons leven werkt in alle omstandigheden. |
Juist wij begrijpen elkaar volledig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 17:01
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof... Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren... Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal.... |
Hai Erika,
Dat heb ik ook, ik kan eigenlijk ook pas sinds kort zeggen, dat de tegenspoed en moeite die ik had in het leven voorbij zijn, en me sterk hebben gemaakt. Ook dat rotsvaste vertrouwen heb ik nu in God. Dus ook eigenlijk een woestijn, moeilijke periode, waaruit ik heb geleerd.
Nou is het wel zo, dat ik nog bijna dagelijks heb, dat ik het gevoel heb te strijden. Dan denk ik aan, wat ik hier pas geleden las, en ook in de bijbel staat, dat elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. Mat 6 31 Maakt u dan niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden? 32 Want naar al deze dingen gaat het zoeken der heidenen uit. Want uw hemelse Vader weet, dat gij dit alles behoeft. 33 Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden. 34 Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
Toch eventjes de tekst in zijn verband, vind het zo'n bemoedigende passage.
Elke dag kan ik kleine en grotere dingen tegenkomen, die ik moeilijk vind. Dat kan van alles zijn. Ergenissen en mensen die zich aan mij ergeren, wat ik dan onterecht vind. Ik noem nu een voorbeeld.
Dan kan ik 2 dingen doen. Ik kan beledigd zijn, dat een goede vriend zich aan mij ergert. (let wel, ik heb 't hier wel over een goede vriend), of ik kan me eigen invoelen in hem, en zo begrijpen waarom hij zich ergert, ook al is het onterecht. Daardoor word ik niet boos, in plaats daarvan reageer ik begripvol dat ik het wel begrijp. Wat dan ook zo is.
Zo kan ik me andersom ook aan een vriend ergeren. Maar dan kan ik denken van waarom doet hij zo? En als ik eventjes afstand neem, letterlijk, of gewoon in gedachten, dan begrijp ik zijn reactie zo goed en ook dat die reactie voort komt uit bijvoorbeeld veel pijn in het verleden. Dus, 'normaal' gesproken zou ik me ergeren, en nu heb ik geleerd er anders mee om te gaan.
En dit soort dingen blijf je houden de rest van je leven. Daarom staat er ook, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. Anders zou iemand zich veel te veel zorgen overal om lopen maken. Er is maar één moment en dat is het 'nu'. Let wel; plannen dingen voor de (nabije) toekomst is ook een bezigheid van het heden.
Ja, er staat ook in de bijbel: Fil 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus. 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Ja, Verblijdt u in de Here ten alle tijde is een gebod. zo ook Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend, belofte: De Here is nabij Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 gebod...etc.
Maar ja, deze dingen zoals, jezelf verblijden in de Here, vriendelijk zijn, niet bezorgd zijn, alle dingen bedenken die positief zijn, dat kan natuurlijk alleen als je zelf de dagelijkse dingen kan handelen. En dát kan weer door te denken aan de tekst: 34 Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
En zo is de bijbel zo ontzettend belangrijk. Door je aan een tekst te houden, in dit geval: weest in geen ding bezorgd, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad, kan je je ook aan andere teksten houden, zoals Jezelf verblijden in de Here, vriendelijk te zijn en alle positieve dingen te bedenken.
En natuurlijk, als iemand je naar behandeld, hoef jij niet ten alle tijde vriendelijk te zijn hoor..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 6 juli 2012, 17:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 20:22
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Nogmaals een verzoek om niet op de man te spelen, het is niet nodig om het met elkaar eens te zijn! Lukt dit niet op een respectvolle manier, ga dan niet met elkaar in discussie. |
Ik lees dit bericht van jullie nu pas...
Ik zal niet op de man spelen.
Bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 10:12
|
|
|
weer een mooi stukje gelezen:
Mozes werd naar de universiteit van God gestuurd: de woestijn. Dat is de plaats waar je genade leert, daar is de plaats waar je sterft aan je eigen capaciteiten en mogelijkheden. Daar leer je totaal afhankelijk van God te zijn. Hooglied beschrijft hoe de bruid, leunend op haar geliefde, uit de woestijn komt. (zie hooglied 8:5) Je bent niet meer dezelfde, je leunt niet meer op jezelf en je bekwaamheden, je leunt op je geliefde, je leunt op Jezus! Je bent totaal afhankelijk van Hem
mooie aanvulling is dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 10:37
|
|
|
XABIA794 schreef: | weer een mooi stukje gelezen:
Mozes werd naar de universiteit van God gestuurd: de woestijn. Dat is de plaats waar je genade leert, daar is de plaats waar je sterft aan je eigen capaciteiten en mogelijkheden. Daar leer je totaal afhankelijk van God te zijn. Hooglied beschrijft hoe de bruid, leunend op haar geliefde, uit de woestijn komt. (zie hooglied 8:5) Je bent niet meer dezelfde, je leunt niet meer op jezelf en je bekwaamheden, je leunt op je geliefde, je leunt op Jezus! Je bent totaal afhankelijk van Hem
mooie aanvulling is dat |
Mooi Xabia..en HG werk lees ik hier.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 7 juli 2012, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 11:06
|
|
|
Zeer zeker een mooie aanvulling
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 15:02
|
|
|
mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 18:41
|
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:10 SHANITA130 schreef: Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20 Hoi Flowerful, zo ik ga reageren op je reacties op mijn reacties. Niet om me gelijk te halen natuurlijk, maar gewoon, om van gedachten te wisselen
Ik vind je tegenstrijdig, jou niet, maar wat je schrijft in deze post van jou. Ik denk dat je eerder niet zo goed begrijpt wat ik probeer te vertellen. maar goed. Kijk, eerst schrijf je: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. ".
Daarna: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.." ok, ook zij die het wel gaat worden soms ook wel ziek hetzij griep of erger , waar of niet? Ook zij die het wel gaat gaan ook een keer dood, waar of niet? Ook zij die een goede business hebben, doen ook welles een misser waardoor ze wat geld verliezen, waar of niet? We hebben soms niet alles in de hand, situaties of zo, waar of niet? We hebben bv andere mensen niet in de hand, waar of niet? Wel, sommige proberen dat dan wel door dominatie en manipulatie afen. Snap je wat ik bedoel? Wat jouw was overkomen had je dat zelf in de hand? Had je erom gevraagd? waarom gebeurde het dan? Was je dan zo slecht? Heb je het nooit afgevraagd?Ja, dit snap ik, ik was baby, kleuter, kind..ja, dan is er dus spraken van zonde van ouder(s) Ik idg wel. En ik heb het antwoordt gevonden die mij voldoening gaf maar hoeft voor een ander niet zo te zijn en hoeft door een ander ook niet geaccepteerd te worden. Ja, ik begrijp het nu..voel je aan..
Als iemand pas tot bekering komt kan tie hierdoor in de war raken. kan, die zullen het later wel weer begrijpen als ze groeien in het geloof.Mijn ervaring met mezelf en anderen is dat we/ik het niet begrepen en er echt van in de war raakten dus echt op zo'n manier dat het niet meer veilig is zeg maar, vandaar dat ik het schreef.. van: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed.", raakte we in de war, juist omdat we/ik zo gehoorzaam waren.... Alleen, jij zegt het hier genuanceerd, door erbij te zeggen: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.." ...Dat gebeurde dus niet in groepen waar ik kwam....
Maar er zijn er ook die niet in de war raken maar het juist begrijpen. Het hangt van hun geestelijke ontwikkeling af waar ze op dat moment zijn. We zijn niet allemaal het zelfde of op de zelfde geestelijke ontwikkeling of golflengte om het even zo te zeggen.
Eerst kom je met een wealth and health evangelie, daarna dat het ook kan zijn als je wel gehoorzaam bent dat je toch tegenslagen krijgt door de zondeval.... o.a. de duivel is altijd bezig God voor zij troon uit te dagen om zijn kinderen op de proef te stellen, kijk maar naar job 1:6-12, wat gebeurde er met job/ Vul maar aan. Ja, daar heb je helemaal gelijk in ;), gelukkig in Christus zijn wij meer dan overwinnaars :)
Ik zat in een groep die de wealth and health evangelie predikten.(ja, heb in meerder groepen gezeten..)
Nou, als je dan tegenslagen had, zeiden 'ze' dus dat je wel zonde in je leven zou hebben, je geloof niet groot genoeg was...erg schadelijk denk ik, zulke dingen. Ik denk dat ik niet alleen maar zonde heb genoemd maar ook andere dingen. maar zo-wie-zo zullen we ook wel een bijdrage in hebben. In mijn geval was het mijn heidens levenstijl, vloeken misschien ook wel ergens een leugen om bestwil verteld of stiekem iets doen, jezus naam in uiting van vloek noemen, of verzin maar iets. Voor onze bekering is niemand zonder zonde toch. ik vertelde hoe ik het had ervaren.. ;)
Toen ik naar de traditionele Gereformeerd Vrijgemaakt ging, leerde ik, dat ziekte, tegenslagen etc, nu eenmaal voorkomen in deze gebroken wereld, dat is ook zo alleen zit er een geestelijke demonische wereld (>Efez6:12) achter die dit veroorzaakt heeft en die nog steeds actief is in deze wereld en in mensen. Ja, da's waar de geestelijke wapenuitrusting, wordt weleens vergeten...
en dat het juist de kunst is om met God's hulp ermee om te gaan, het te kunnen dragen Alleen met Gods hulp kunnen we stand houden tegen deze geestelijke demonische wereld daarom hebben wij de HG (die men krijgt door wedergeboorte) zo hard nodig want Hij is de enige die opgewassen is tegen deze geestelijke demonishce machten. Als mens hebben we beperkte geestelijke kracht die uitgeput kan raken, kan, hoeft niet maar die is niet opgewassen tegen die van de duivel en dan heb ik het hier over onbekeerden.en toch..ik ken ook 'onbekeerden' die toch echt wel grote normenen waarden hebben, en die heel erg gelukkig zijn...maar ik snap wel wat je wil zeggen en bedoeld..en je zei idd ook hier net boven van: 'kan,' en 'hoeft niet
Ja, deze hoorde ik zo vaak in de groepen. Nou, ik kan je een ding vertellen en da's natuurlijk weer mijn mening, dat narigheid ook kan komen door trauma's in de kindertijd en dus te verklaren is (psychologisch.) trauma's is zeer zeker ook een optie
Dan kunnen ze bidden en bidden en vloeken verbreken, maar dingen gaan dan niet weg. Er kan ook voor de trauma's gebeden worden wat God dan soms doet tijdens zo een sessie dan gaat hij met die persoon de trauma in om degene te genezen, dan wordt er gebeden dat Jezus in die trauma en pijn komt dan vindt echte genezing plaats in de ziel. da's bij mij niet gebeurd ik moest 't toch echt hebben van psychologen waarvan ik wel dacht van God heeft ervoor gezorgd dat ík die psychologen op mijn pad heb.. Dan raak je als christen alleen ontmoedigd, dan denk je wat is er mis, ze bidden steeds en ik blijf angst enzo houden. Kan ik me voorstellen dan je ontmoedigd raakt maar niet iedereen weet hoe te bidden of pastoraat te geven bij beschadigde mensen.Klopt, dat vind ik tricky hoor.... Daarom geef ik ook aan dat alleen bekwame mensen met profetische gaven die weten hoe ze God hierin moeten volgen mensen zoals jij en ik kunnen helpen. Ik heb ze idg gevonden in maasdijk [url]www.wonderfulfreelifeministrie.nl[/url]. Ik was er dinsdag nog voor een gebedsessie geweest en heb in mn ziel verandering ervaren. Ik heb het ook jaren zelf met God moeten doen maar hoe deze bekwame mensen mij hebben geholpen zou mij weer nog meer jaren hebben gekost om erachter te komen wat God via deze mensen heeft geopenbaard. Ik vond en vind het heerlijk om dingen samen met God te doen ;) Wat mij daarbij heeft geholpen zijn boeken van Alice Miller, en dan niet de 1ste boeken van haar, toen was ze zelf nog aan het ontdekken, maar de laatsten, bv: 'het drama van het begaafede kind'. Ik denk dat God zelfs ongelovigen gebruikt, da's mijn mening hoor...
Net zoals je je been verbrijzeld bij het skieen tegen een boom, dan kan je ook bidden, maar je hebt toch een stalen pin in je been nodig en je blijft een halfjaar in het ziekenhuis.
Dan kan je als je psychische problemen hebt ook naar een psycholoog in die gevallen. een psycholoog helpt het probleem tot een bepaalde hoogte te analyseren of bewoorden of je hij/zij is een luisterend oor. Een psycholoog keur ik zeker niet af, het helpt tijdelijk maar zal weer opspelen als het weer getriggerd wordt. Is niet waar, denk ik, mijn psycholoog hielp mij om te gaan met triggers, zolang, dat ik nu bloot kan staan aan triggers zonder dat het mij ook maar iets doet. ;) Een christelijke psycholoog die na mn verhaal ook met me bad had ik meer aan maar die overleed helaas aan kanker. maar goede HG vervulde pastoraal bidders zoals ik hierboven aangaf helpt ook,die gaan veel dieper met God in het probleem en bidden dan ook voor wat speelt waardoor echte genezing van de ziel plaats vindt.Ik heb als ik mág kiezen ook liever een christelijke psycholoog...
Ja, ik ben zelf bang dat psychische problemen dat daar nogal eens de schuld wordt gegeven dat dat een vloek is.... ik zou het niet zo zeggen maar eerder bijvoorbleed: mijn psychische problemen zijn een gevolg van de dingen die ik heb meegemaakt doordat de vloek werkzaam was in mn leven. De vloek die ik vanuit het voorgeslacht overgedragen kreeg toen ik op deze aardbol kwam, zorgde ervoor dat het mijn leven bemoeilijkte en ik daardoor veel met afwijzing te maken kreeg die weer wonden sloeg in mn ziel en daardoor na jarenlange afwijzing psychische problemen kreeg zoals angst, minderwaardigheid of noem maar op. Ja, sorry met schrijven is het lastiger om iets uit te leggen.. Ik snap het, bedankt voor je duidelijke uitleg
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 7 juli 2012, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 9 juli 2012, 07:59
|
|
|
Ik kon niet goed slapen vannacht ,ik zat te denken,liever gezegd piekeren.en dacht aan dit draadje, gehoorzaamheid, het heeft ook te maken met vertrouwen in god en gods stem te verstaan. hoe versta je gods stem, hoe groot is je vertrouwen in god?
Voor mezelf ben ik nog steeds aan het groeien in geloof, dus interesant om anderen hun mening te horen.
Gods stem verstaan, ik denk dat god via allerlei manieren tot ons spreekt, het hele geloof verbaasd me soms enorm, 1 keer in een moeilijk moment in me leven dat ik dacht help, dit kan ik niet aan,help jezus, toen kwam er een geweldig wit licht om me heen en hoorde ik boven me een duidelijk hoorbare stem die zei,ik ben bij je.en jee voelde me toen zo geweldig goed meteen weer . We zijn met elkaar verbonden denk ik door godsgeest, het is ongelooflijk,soms bid er iemand voor me en zegt dingen die die persoon niet kan weten, die gene beweert dan gods stem goed te kunnen verstaan en zegt me,jezus zegt; bla bla bla ,en oh wat doen die woorden me goed, want ongelooflijk,jezus weet alles van me en weet precies welke woorden ik nodig had. alhoewel ik zulk soort dingen altijd zeer kritisch bekijk,kan ik ermiddels niet omheen dat inderdaad zulk soort mensen soms echt gods stem verstaan, ik heb drie jaar alleen de bijbel gelezen,onderzocht, gebeden tot god. sinds een tijd ga ik naar een kerk en wat gebeurde er tot me verbazing? iedere keer gaat de preek over iets ,waar ik net zelf mee bezig ben geweest in de bijbel, de preek gaat over hetzelfde, alleen de uitleg is uitgebreid,ik begrijp het dan nog beter. en dan denk ik aan gods geest die allemaal door ons heen werkt. en ja verbaas me ben er nu inmidels aan gewend,het is nu normaal, dat ik weet waar de preek ongeveer over gaat.nog maffer, de prediker zegt er zit hier iemand in ze zaal en god zegt bla bla bla het leek wel of die woorden voor mij waren me vriendinnen erbij zeiden jee die woorden zijn zo voor jou ongelooflijk en vertrouwen; ondanks wonderen blijf ik een klein onzeker mensje, vertrouwen op god is moeilijk in de praktijk, nu bv weer, ja lag te piekeren over me belastingbrief, eh 2000 euro terug betalen,die volgens mij klopt het.., en dat houd in zoveel maanden geen huurtoeslag krijgen, financieel in een woestijnperiode komen. en al voor de brief kwam,wist god het volgens mij, deze week verschillende keren de bijbel opengeslagen en dan kwam ik op de woorden dat ik me hart niet verontrust moest laten maken door zorgen en jee wat ik hier eerder schreef, mensen gaven me laatst geld zo maarin de kerk, ze zeiden god geeft me op het hart... en ik wou het niet aannemen,maar ze accepteerden geen nee, 200euro ,later kom ik in me tas nog meer tegen,inmiddels 250 euro totaal En dan denk ik aan de keer me ex zich niet liet uitschrijven, ik geen uitkering kon aanvragen daardoor. ik echt niet wist hoe me kinderen te moeten eten geven, en zonder dat ik iemand erom vroeg,behalve god, kwamen de dingen die ik nodig had me toewaaien via allerlei manieren. god die door mensen heen werkt denk ik dan.spullen die ik via marktplaats verkocht en iedere keer op het juiste moment had ik weer het juiste bedrag wat echt nodig was. De keer ik dacht ,jee zou zo graag weer es vis willen eten, enja was altijd dol op zalm file, wat gebeurt er, bij een kennis op het werk kreeg iedereen een hele grote zak met waanzinnig goeie zalmfile en die kwam me vrolijkde helft brengen,was te veel voor hem,heb maanden lang iedere week zalmfile gegeten van top kwaliteit. Ja god is geweldig, zorgt voor ons en toch is me maag nu effe omgekeerd,denkende aan een aantal maanden geen huurtoeslag,alle kinderen die eten en kleding nodig hebben en denk aan god die al de hele week me liet weten,laat je hart niet verontrust maken door zorgen. jee schaam me bijna tegen over god,hoe moeilijk het soms is om hem te vertrouwen.Terwijl hij al zoveel voor megedaan heeft in mijn leven. en oh god,leer mij uw stem te verstaan, ik denk aan de hele discussie over sex voor het huwelijk,eh nu heb ik een zwak voor een man hier en ha ha hij reageert leuk op me,( en nee, voor de nieuwsgieriggen,hij schrijft niet op het forum) is het u wil wel god?Heb ik uw zegen,want het is mijn wil,maar is dat ook uw plan met mijn leven? want ik wil graag uw wil doen. antwoord heb ik nog niet, zou het komen? enfin dingen waar ik mee worstel , gods stem verstaan(iets wat ik heel graag zou willen hemgoed verstaan) helemaal vertrouwen op god hoe zijn jullie ervaringen erin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 9 juli 2012, 08:34
|
|
|
wow soms hoef ik smorgens geen stukje uit de bijbel te lezen! maar vind ik Gods woord hier!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 9 juli 2012, 10:57
|
|
|
PETRA944 schreef: | Ik kon niet goed slapen vannacht ,ik zat te denken,liever gezegd piekeren.en dacht aan dit draadje, gehoorzaamheid, het heeft ook te maken met vertrouwen in god en gods stem te verstaan. hoe versta je gods stem, hoe groot is je vertrouwen in god?
Voor mezelf ben ik nog steeds aan het groeien in geloof, dus interesant om anderen hun mening te horen.
Gods stem verstaan, ik denk dat god via allerlei manieren tot ons spreekt, het hele geloof verbaasd me soms enorm, 1 keer in een moeilijk moment in me leven dat ik dacht help, dit kan ik niet aan,help jezus, toen kwam er een geweldig wit licht om me heen en hoorde ik boven me een duidelijk hoorbare stem die zei,ik ben bij je.en jee voelde me toen zo geweldig goed meteen weer . We zijn met elkaar verbonden denk ik door godsgeest, het is ongelooflijk,soms bid er iemand voor me en zegt dingen die die persoon niet kan weten, die gene beweert dan gods stem goed te kunnen verstaan en zegt me,jezus zegt; bla bla bla ,en oh wat doen die woorden me goed, want ongelooflijk,jezus weet alles van me en weet precies welke woorden ik nodig had. alhoewel ik zulk soort dingen altijd zeer kritisch bekijk,kan ik ermiddels niet omheen dat inderdaad zulk soort mensen soms echt gods stem verstaan, ik heb drie jaar alleen de bijbel gelezen,onderzocht, gebeden tot god. sinds een tijd ga ik naar een kerk en wat gebeurde er tot me verbazing? iedere keer gaat de preek over iets ,waar ik net zelf mee bezig ben geweest in de bijbel, de preek gaat over hetzelfde, alleen de uitleg is uitgebreid,ik begrijp het dan nog beter. en dan denk ik aan gods geest die allemaal door ons heen werkt. en ja verbaas me ben er nu inmidels aan gewend,het is nu normaal, dat ik weet waar de preek ongeveer over gaat.nog maffer, de prediker zegt er zit hier iemand in ze zaal en god zegt bla bla bla het leek wel of die woorden voor mij waren me vriendinnen erbij zeiden jee die woorden zijn zo voor jou ongelooflijk en vertrouwen; ondanks wonderen blijf ik een klein onzeker mensje, vertrouwen op god is moeilijk in de praktijk, nu bv weer, ja lag te piekeren over me belastingbrief, eh 2000 euro terug betalen,die volgens mij klopt het.., en dat houd in zoveel maanden geen huurtoeslag krijgen, financieel in een woestijnperiode komen. en al voor de brief kwam,wist god het volgens mij, deze week verschillende keren de bijbel opengeslagen en dan kwam ik op de woorden dat ik me hart niet verontrust moest laten maken door zorgen en jee wat ik hier eerder schreef, mensen gaven me laatst geld zo maarin de kerk, ze zeiden god geeft me op het hart... en ik wou het niet aannemen,maar ze accepteerden geen nee, 200euro ,later kom ik in me tas nog meer tegen,inmiddels 250 euro totaal En dan denk ik aan de keer me ex zich niet liet uitschrijven, ik geen uitkering kon aanvragen daardoor. ik echt niet wist hoe me kinderen te moeten eten geven, en zonder dat ik iemand erom vroeg,behalve god, kwamen de dingen die ik nodig had me toewaaien via allerlei manieren. god die door mensen heen werkt denk ik dan.spullen die ik via marktplaats verkocht en iedere keer op het juiste moment had ik weer het juiste bedrag wat echt nodig was. De keer ik dacht ,jee zou zo graag weer es vis willen eten, enja was altijd dol op zalm file, wat gebeurt er, bij een kennis op het werk kreeg iedereen een hele grote zak met waanzinnig goeie zalmfile en die kwam me vrolijkde helft brengen,was te veel voor hem,heb maanden lang iedere week zalmfile gegeten van top kwaliteit. Ja god is geweldig, zorgt voor ons en toch is me maag nu effe omgekeerd,denkende aan een aantal maanden geen huurtoeslag,alle kinderen die eten en kleding nodig hebben en denk aan god die al de hele week me liet weten,laat je hart niet verontrust maken door zorgen. jee schaam me bijna tegen over god,hoe moeilijk het soms is om hem te vertrouwen.Terwijl hij al zoveel voor megedaan heeft in mijn leven. en oh god,leer mij uw stem te verstaan, ik denk aan de hele discussie over sex voor het huwelijk,eh nu heb ik een zwak voor een man hier en ha ha hij reageert leuk op me,( en nee, voor de nieuwsgieriggen,hij schrijft niet op het forum) is het u wil wel god?Heb ik uw zegen,want het is mijn wil,maar is dat ook uw plan met mijn leven? want ik wil graag uw wil doen. antwoord heb ik nog niet, zou het komen? enfin dingen waar ik mee worstel , gods stem verstaan(iets wat ik heel graag zou willen hemgoed verstaan) helemaal vertrouwen op god hoe zijn jullie ervaringen erin? |
wat mooi geschreven realistisch..ervaring en zo herkenbaar! sterkte hoor! heel eenvoudig zou ik bidden...HEERE IK GELOOF,MAAR KOM MIJN ONGELOOF TEGEMOET...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 juli 2012, 11:04
|
|
|
DJES101 schreef: | wat mooi geschreven realistisch..ervaring en zo herkenbaar! sterkte hoor! heel eenvoudig zou ik bidden...HEERE IK GELOOF,MAAR KOM MIJN ONGELOOF TEGEMOET... |
Dat is ook erg mooi gezegt Djes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 9 juli 2012, 11:07
|
|
|
DJES101 schreef: | wat mooi geschreven realistisch..ervaring en zo herkenbaar! sterkte hoor! heel eenvoudig zou ik bidden...HEERE IK GELOOF,MAAR KOM MIJN ONGELOOF TEGEMOET... |
ha ha, leuk dat het herkenbaar is en dankje voor je antwoord, ja god kom mijn ongeloof tegemoet en leer me uw stem te verstaan en te gehoorzamen wijs me de weg,voordat ik een verkeerde neem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 9 juli 2012, 12:47
|
|
|
en ha ha god had gelijk,had me niet moeten laten verontrusten,zorgen maken over een stomme belastingbrief... het gaat over 2010, terugbetalen zon 2000 euro,maar kan het gelukkig in termijnen doen pffffffff,Was effe bang dat ze het met me huurtoeslag zouden verrekenen. in 2011 hebben ze me een half jaar geen huurtoeslag gegeven,wegens fout van hun,das leuk want die krijg ik weer terug als ze herbereken. dan krijg ik weer heel veel terug belastingen...werd er effe moe van ,dacht nee he,niet weer geen huurtoeslag.met omgedraaide maag , ben ik gaan bellen en rekenen, had ik beter meteen kunnen doen dan halve nacht piekeren van help.
na mijn woestijperiode, merk ik dat het me ook wel ergens verkeerd gevormd heeft in me denken, al lange tijd geen problemen meer.soms denk ik,waar blijven de problemen? en dan denk ik aan het joodse volk in de woestijn, eerst waren ze slaven,bevrijd en op zoek naar het beloofde land in de woestijn, en daar lag het beloofde land: de verspieders gingen kijken en er waren reuzen, en toen durfden de meeste mensen het beloofde land niet meer in te nemen, dus ze bleven in de woestijn, ze durfden niet op god te vertrouwen en gevormd door hun denken,wat misschien nog veel denken als slaven was,bleven zenog heel lang in de woestijn, zet me tot nadenken..... over mezelf, me eigen levens houding, je komt uit die woestijn en dan? neem je het beloofde land in, vertrouw je op godswoord, of denk je bij de eerste berg... nee he, we gaan weer in een woestijperiode, zoals ik dacht weer een financiele woestijnperiode inte gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:08
|
|
|
PETRA944 schreef: | Ik kon niet goed slapen vannacht ,ik zat te denken,liever gezegd piekeren.en dacht aan dit draadje, gehoorzaamheid, het heeft ook te maken met vertrouwen in god en gods stem te verstaan. hoe versta je gods stem, hoe groot is je vertrouwen in god?
Gods stem verstaan, ik denk dat god via allerlei manieren tot ons spreekt, het hele geloof verbaasd me soms enorm, 1 keer in een moeilijk moment in me leven dat ik dacht help, dit kan ik niet aan,help jezus, toen kwam er een geweldig wit licht om me heen en hoorde ik boven me een duidelijk hoorbare stem die zei,ik ben bij je.en jee voelde me toen zo geweldig goed meteen weer . We zijn met elkaar verbonden denk ik door godsgeest, het is ongelooflijk,soms bid er iemand voor me en zegt dingen die die persoon niet kan weten, die gene beweert dan gods stem goed te kunnen verstaan en zegt me,jezus zegt; bla bla bla ,en oh wat doen die woorden me goed, want ongelooflijk,jezus weet alles van me en weet precies welke woorden ik nodig had. alhoewel ik zulk soort dingen altijd zeer kritisch bekijk,kan ik ermiddels niet omheen dat inderdaad zulk soort mensen soms echt gods stem verstaan, ik heb drie jaar alleen de bijbel gelezen,onderzocht, gebeden tot god. sinds een tijd ga ik naar een kerk en wat gebeurde er tot me verbazing? iedere keer gaat de preek over iets ,waar ik net zelf mee bezig ben geweest in de bijbel, de preek gaat over hetzelfde, alleen de uitleg is uitgebreid,ik begrijp het dan nog beter. en dan denk ik aan gods geest die allemaal door ons heen werkt. en ja verbaas me ben er nu inmidels aan gewend,het is nu normaal, dat ik weet waar de preek ongeveer over gaat.nog maffer, de prediker zegt er zit hier iemand in ze zaal en god zegt bla bla bla het leek wel of die woorden voor mij waren me vriendinnen erbij zeiden jee die woorden zijn zo voor jou ongelooflijk en vertrouwen; ondanks wonderen blijf ik een klein onzeker mensje, vertrouwen op god is moeilijk in de praktijk, nu bv weer, ja lag te piekeren over me belastingbrief, eh 2000 euro terug betalen,die volgens mij klopt het.., en dat houd in zoveel maanden geen huurtoeslag krijgen, financieel in een woestijnperiode komen. en al voor de brief kwam,wist god het volgens mij, deze week verschillende keren de bijbel opengeslagen en dan kwam ik op de woorden dat ik me hart niet verontrust moest laten maken door zorgen en jee wat ik hier eerder schreef, mensen gaven me laatst geld zo maarin de kerk, ze zeiden god geeft me op het hart... en ik wou het niet aannemen,maar ze accepteerden geen nee, 200euro ,later kom ik in me tas nog meer tegen,inmiddels 250 euro totaal En dan denk ik aan de keer me ex zich niet liet uitschrijven, ik geen uitkering kon aanvragen daardoor. ik echt niet wist hoe me kinderen te moeten eten geven, en zonder dat ik iemand erom vroeg,behalve god, kwamen de dingen die ik nodig had me toewaaien via allerlei manieren. god die door mensen heen werkt denk ik dan.spullen die ik via marktplaats verkocht en iedere keer op het juiste moment had ik weer het juiste bedrag wat echt nodig was. De keer ik dacht ,jee zou zo graag weer es vis willen eten, enja was altijd dol op zalm file, wat gebeurt er, bij een kennis op het werk kreeg iedereen een hele grote zak met waanzinnig goeie zalmfile en die kwam me vrolijkde helft brengen,was te veel voor hem,heb maanden lang iedere week zalmfile gegeten van top kwaliteit. Ja god is geweldig, zorgt voor ons en toch is me maag nu effe omgekeerd,denkende aan een aantal maanden geen huurtoeslag,alle kinderen die eten en kleding nodig hebben en denk aan god die al de hele week me liet weten,laat je hart niet verontrust maken door zorgen. jee schaam me bijna tegen over god,hoe moeilijk het soms is om hem te vertrouwen.Terwijl hij al zoveel voor megedaan heeft in mijn leven. en oh god,leer mij uw stem te verstaan, ik denk aan de hele discussie over sex voor het huwelijk,eh nu heb ik een zwak voor een man hier en ha ha hij reageert leuk op me,( en nee, voor de nieuwsgieriggen,hij schrijft niet op het forum) is het u wil wel god?Heb ik uw zegen,want het is mijn wil,maar is dat ook uw plan met mijn leven? want ik wil graag uw wil doen. antwoord heb ik nog niet, zou het komen? enfin dingen waar ik mee worstel , gods stem verstaan(iets wat ik heel graag zou willen hemgoed verstaan) helemaal vertrouwen op god hoe zijn jullie ervaringen erin? |
mooi stuk petra, wil ik op reageren als ik terug thuis ben... met gsm antwoorden is erug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juli 2012, 13:56
|
|
|
Je kan toch ook wel ergens toegeven dat die "donkere" periodes nu wel een duidelijk achtergrond decor worden voor de uitwerkingen die God nu in je leven geeft. Hoe vaak ik nu zie hoe God in jou leven werkt en welk impact dat geeft op je omgeving dan kan je alleen maar zeggen dat God steeds met je bezig was te vormen
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|