ChristianMatch
 


Forum

masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:17
 
lol = sorry?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:20
 
en ook nog Ronny,
je kan ook iets beter de reeds geplaatste topics uit het verleden lezen als je denkt over iemand te kunnen oordelen,
ik weet dat ik off-topic ben maar ik vind dat je je mag verontschuldigen bij Frank, ik denk dat hij al dichter bij God geleefd heeft dan dat jij denkt!
Trouwens hoe dan ook ik vind je uitspraak helemaal niet gepast!

en nu terug on-topic
mag je als christen masturberen? ik vind voor mijzelf niet maar ieder maakt dit voor zichzelf uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:24
 
jij vind van niet ,maar ieder maakt dat zelf uit,jij doet het niet omdat jij het niet juist vind om te doen?als dat zo is en wij gaan naar dezelfde kerk en jij zou weten dat ik het wel doe spreek jij me er daar niet op aan dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:34
 
RONNY104 schreef:
jij vind van niet ,maar ieder maakt dat zelf uit,jij doet het niet omdat jij het niet juist vind om te doen?als dat zo is en wij gaan naar dezelfde kerk en jij zou weten dat ik het wel doe spreek jij me er daar niet op aan dan?

Ik zeg toch dat ieder dat voor zich moet beoordelen, ik weet hoe ik er mee omga en over denk, jij doet wat jij ermee wil!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:37
 
RONNY104 schreef:
jij vind van niet ,maar ieder maakt dat zelf uit,jij doet het niet omdat jij het niet juist vind om te doen?als dat zo is en wij gaan naar dezelfde kerk en jij zou weten dat ik het wel doe spreek jij me er daar niet op aan dan?

Hoewel de vraag niet aan mij is gericht vind ik dat niemand, ook de mensen van je eigen kerk niet, je kan veroordelen of ontraden om aan matrubatie te doen. Dit is gewoon een privé-aangelegenheid. Tenzij, en dat zei ik al eens eerder, dat je er anderen last mee zou berokkenen.

Als je denkt dat God er een punt van zou maken, maar dat is slechts een veronderstelling want nergens in de Schrift wordt het afgeraden, wanneer je aan zelfbevrediging doet dan kan je je beter onthouden van die vorm van genieten. Er zit dan ook niets anders op dan begrip te tonen voor die mensen hun (ont)houding. Net zo min dat zij ons kunnen bevelen om niet te mastruberen, zo min kunnen wij niet zeggen dat ze het wel moeten doen.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:37
 
RONNY104 schreef:
uh ok...als 1 iemand er wat van zegt Frank bijvoorbeeld ok..maar lol..
11 berichten.


ik begrijp je nog steeds niet.....wat probeer je nu duidelijk te maken?
Misschien kan je het nog eens een keer op ons(mijn) niveau uitleggen?
Nu schep je alleen maar verwarring en dat zal vast ook niet je bedoeling zijn.......
Ik begrijp dat jij zegt dat je iemand er op aan mag spreken als hij Masturbeert en naar de kerk gaat? Nu weet ik van de meeste mensen niet of ze wel of niet masturberen en ook niet of ze iedere zondag ter kerke gaan ,eerlijk gezegd wil ik dat ook graag zo houden.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 16 mei 2011, 18:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:39
 
RONNY104 schreef:
jij vind van niet ,maar ieder maakt dat zelf uit,jij doet het niet omdat jij het niet juist vind om te doen?als dat zo is en wij gaan naar dezelfde kerk en jij zou weten dat ik het wel doe spreek jij me er daar niet op aan dan?

ja natuurlijk zou ik je aanpreken!! (met alle plezier!)dat zou dan wellicht ook mijn christenplicht zijn?
dan zou ik naar je toestappen als je in de kerkbank zit, en voor iedereen hoorbaar FLUISTEREN;
wil je voortaan wel even met je handen uit je broek blijven, zulke dingen zijn verre van geoorloofd, ronny!!!

en dan ga ik er ook nog van uit dat je me devoot en berouwvol aankijkt en zegt; ow hannah..........zucht; k zal het toch echt nooit meer doen!!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 16 mei 2011, 18:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:49
 
lol...wat jij wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:56
 
RONNY104 schreef:
lol...wat jij wil.

Sorry Ronny maar als jij een beladen onderwerp als dit zo behandeld en afdoet met LOL dan denk ik niet dat ik jou inzendingen heel serieus moet nemen.

Er zijn vele mensen die met dit dilemma worstelen net zoals er vele zijn die er totaal niet mee zitten maar om daar een lolletje van te maken gaat mij wel te ver.

Ik vind het jammer dat je je op deze manier wilt profileren en hoop dat je het anders bedoeld hebt.
Maar zou dat dan ook graag willen lezen.

En daarnaast veroordeel niemand die je niet kent!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:35
 
vind het goed dat jij jouw mening geeft maar leg mijn geen uitspraken in de mond..mijn laatste topic reactie was op de opmerking van Hannah..
ik weet ook niet waar jij die link legt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:53
 
frank wat deze opmerking betreft 18:37,
ik zie het als niet goed..klaar..zo denk ik er over en zo reageer ik..
ik praat voor mezelf niet voor anderren..dus jah als ik iets doe wat IK niet juist vind dan zou ik het fijn vinden dat ik er op aan gesproken wordt..
beter dan dat er gezecht wordt je moet het voor jezelf beslissen..dat is zoiets als zoek het zelf maar uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:54
 
en wat mijn reactie beteft naar jouw toe..sorry dat het er zo bot uitkwam.

Laatst aangepast door
RONNY104
op maandag 16 mei 2011, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 11:22
 
RONNY104 schreef:
frank wat deze opmerking betreft 18:37,
ik zie het als niet goed..klaar..zo denk ik er over en zo reageer ik..
ik praat voor mezelf niet voor anderren..dus jah als ik iets doe wat IK niet juist vind dan zou ik het fijn vinden dat ik er op aan gesproken wordt..
beter dan dat er gezecht wordt je moet het voor jezelf beslissen..dat is zoiets als zoek het zelf maar uit.

Kijk nu wordt het een ander verhaal. Je zegt nu duidelijk dat JIJ het als NIET goed ziet. Dan is het misschien wijs dat JIJ iemand gaat zoeken die JOU daarmee kan helpen wanneer je volgens JOUW mening weer in zonde gevallen bent. Of iemand die gelijk denkend is vragen om af en toe een gesprek erover te hebben. Iets wat zo persoonlijk voor JOU is en zo gevoelig bij JOU ligt lijkt mij geen topic onderwerp op ook geen plaats waar je antwoorden zult vinden.
CM is te divers,kerkelijk gezien dan, alle kerkgenootschappen zijn hier vertegenwoordigd dat je hier slechts een discussie kunt voeren en geen antwoorden zult krijgen op zo een intieme en voor jou prangengde vraag.
Succes ermee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 12:19
 
uh ok bedankt voor jouw adviesen..maar het was en is een voorbeeld..
heb je deze bericht gelezen want daar ging het om..
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:24
let vooral op de als..dat is zoiets als stel dat....een voobeeld.


Laatst aangepast door
RONNY104
op dinsdag 17 mei 2011, 12:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 12:32
 
Misschien is het maar beter terug on-topic te gaan.
We kunnen beter gewoon de vraag die gesteld wordt beantwoorden en er een motivatie aan toevoegen. Anders gaan we zo ver uitwijden over bepaalde zaken die helemaal niets meer met dit topic te maken heeft.

Ik denk dat iedere forumganger, en dat zijn bijna altijd dezelfde leden, omdat het grootste gedeelte van de Cm-leden de weg naar het forum nog niet hebben gevonden of alleen maar meelezen, nu wel zijn mening heeft gegeven. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat verduidelijken met betrekking op de vraag steeds welkom zijn.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 12:44
 
DINI968 schreef:
Kijk nu wordt het een ander verhaal. Je zegt nu duidelijk dat JIJ het als NIET goed ziet. Dan is het misschien wijs dat JIJ iemand gaat zoeken die JOU daarmee kan helpen wanneer je volgens JOUW mening weer in zonde gevallen bent. Of iemand die gelijk denkend is vragen om af en toe een gesprek erover te hebben. Iets wat zo persoonlijk voor JOU is en zo gevoelig bij JOU ligt lijkt mij geen topic onderwerp op ook geen plaats waar je antwoorden zult vinden.
CM is te divers,kerkelijk gezien dan, alle kerkgenootschappen zijn hier vertegenwoordigd dat je hier slechts een discussie kunt voeren en geen antwoorden zult krijgen op zo een intieme en voor jou prangengde vraag.
Succes ermee.

Dini:
Iedereen heeft ergens wel een mening over, maar is die mening altijd de juiste?? Dat is nou juist het mooie van een forum, je ziet zo verschillende meningen en verschillende motivaties daarbij. Dat kan jezelf dan weer aan het nadenken zetten en misschien zelfs je eigen mening wel veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 12:57
 
THIRZA120 schreef:
Dini:
Iedereen heeft ergens wel een mening over, maar is die mening altijd de juiste?? Dat is nou juist het mooie van een forum, je ziet zo verschillende meningen en verschillende motivaties daarbij. Dat kan jezelf dan weer aan het nadenken zetten en misschien zelfs je eigen mening wel veranderen.


Laatst aangepast door
DINI968
op woensdag 18 mei 2011, 18:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 13:00
 
Omdat Dini vervelende reacties kreeg heb ik haar posting maar verwijdert... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 17 mei 2011, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 13:55
 
Weet je wat zo mooi is, wij zijn allen zo verschillend, denken anders, de een durft ervoor uit te komen, de ander niet, maar God weetven ziet alles. Ik bewonder Dini enorm dat zij zo open en bloot zich durft te geven. Zelf heb ik daar wel wat moeite mee. Ook ik heb een huwelijk van 25 jaar achter mij liggen, da t is ook in een keer weg. Ja, na verloop vannacht tijd, komen toch die behoeftes opzetten, misschien heb ik het geluk, dat ik al heel jong sexueel ben misbruikt, dat maakt dat je anders kijkt en omgaat met sex. Die behoeftes zijn opgewekt, dat is een ding dat is zeker, als die bij mij opkomen, doe ik wat ik vroeger al deed, ik ga douchen, want ik vind mijzelf dan vies ( is niet zo, maar voelt zo) en ik blijf net zolang onder de douche tot ik zekerheid heb, dat het gevoel weer weg is. En dat gebeurt ook. Dan ga ik bidden en al biddend val ik in slaap. Iedereen, die sexueel contact heeft gehad heeft deze gevoelens, maar hoe ga je er mee om. Dus zo ga ik ermee om, en jij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 14:09
 
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 13:00
Er hoeven immers geen fantasie-details bij vermeld te worden.

*Moest dat dan of is dat gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 14:11
 
RONNY104 schreef:
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 13:00
Er hoeven immers geen fantasie-details bij vermeld te worden.

*Moest dat dan of is dat gedaan.

Zeg Ronny, moet elke woord of elke zin nu echt ontleed worden of uitgelegd worden? Kan je nu echt niet begrijpen wat er staat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOKE849





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 17:54
 
FRANKT627 schreef:
Zeg Ronny, moet elke woord of elke zin nu echt ontleed worden of uitgelegd worden? Kan je nu echt niet begrijpen wat er staat?


Kort gezegd je wil gewoon horen van een ieder doet die het of doet die het niet Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 17:59
 
JOKE849 schreef:
Kort gezegd je wil gewoon horen van een ieder doet die het of doet die het niet Gefrustreerde smiley

Ach, laat maar...ik geef het op.
Wie is trouwens op het idee gekomen om deze topic te starten? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 18:19
 
MAUREEN217 schreef:
Weet je wat zo mooi is, wij zijn allen zo verschillend, denken anders, de een durft ervoor uit te komen, de ander niet, maar God weetven ziet alles. Ik bewonder Dini enorm dat zij zo open en bloot zich durft te geven. Zelf heb ik daar wel wat moeite mee. Ook ik heb een huwelijk van 25 jaar achter mij liggen, da t is ook in een keer weg. Ja, na verloop vannacht tijd, komen toch die behoeftes opzetten, misschien heb ik het geluk, dat ik al heel jong sexueel ben misbruikt, dat maakt dat je anders kijkt en omgaat met sex. Die behoeftes zijn opgewekt, dat is een ding dat is zeker, als die bij mij opkomen, doe ik wat ik vroeger al deed, ik ga douchen, want ik vind mijzelf dan vies ( is niet zo, maar voelt zo) en ik blijf net zolang onder de douche tot ik zekerheid heb, dat het gevoel weer weg is. En dat gebeurt ook. Dan ga ik bidden en al biddend val ik in slaap. Iedereen, die sexueel contact heeft gehad heeft deze gevoelens, maar hoe ga je er mee om. Dus zo ga ik ermee om, en jij?

Nou Maureen, ik schrik een beetje van jouw reactie, al vind ik het tegelijkertijd moedig dat je zulke persoonlijke dingen durft neer te zetten.
Als ik dit zo lees, hoop ik echt dat je niet alleen je binnenkant maar ook je buitenkant gaat waarderen... God heeft je gemaakt, ook je lichaam en ook al denk ik dat het innerlijk belangrijker is, ik denk dat het in jouw geval heel belangrijk is dat je je lichaam leert te waarderen. Ook het lichaam is door God geschapen en gegeven...!!

Je schrijft dat je seksueel misbruikt bent, dat is nooit een geluk Maureen, ik hoop dat je gaat leren dat sommige dingen echt niet kunnen en dat je goed leert om te gaan, allereerst met jezelf.

P.S. voor de redactie, ik ben nu offtopic, maar hoop dat jullie de reden ervan kunnen begrijpen.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 17 mei 2011, 18:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 18:22
 
Zou het niet kunnen zijn Susannah dat ze bedoelde dat ze al jong sex had en dat een geluk vond?????
Misschien een wat foute formulering??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 18:26
 
Mensen mensen, we gaan veel te ver hier met onze bijdragen. Waar ik al bang voor was, is toch gebeurd: sommigen hebben hun eigen persoonlijke verhaal verteld. Hier is niet de plaats om zulke verhalen te vertellen. Dit is een openbaar forum. Stel je eens voor, dames. Je eigen kinderen kunnen lezen wat je schrijft.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 20:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zou het niet kunnen zijn Susannah dat ze bedoelde dat ze al jong sex had en dat een geluk vond?????
Misschien een wat foute formulering??

Maureen schrijft wel zelf " misschien heb ik het geluk, dat ik al heel jong sexueel ben misbruikt, dat maakt dat je anders kijkt en omgaat met sex."
Natuurlijk vindt ze dit geen geluk, maar het is inderdaad zo dat je verlangens naar sex en je zelfwaardering nooit hetzelfde is als bij iemand die dit niet meemaakte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 21:37
 
we vullen nu voor MAUREEN217 in wat ze wel en niet bedoeld heeft
meschien is het goed om even te wachten en haar eerst een kans geven
om te reageren.


Laatst aangepast door
RONNY104
op dinsdag 17 mei 2011, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 11:21
 
Marielene , jij begrijpt mij. Dank je wel. En Chat, ik heb het al eerder gezegd je hebt gelijk, maar wat mijn kinderen betreft, ik heb voor hun geen geheimen, voor mijn kinderen ben ik een open boek, dit heb ik bewust gedaan om hun te leren dat dit niet normaal is. En dat hun lichaam kostbaar is en zij de baas zijn over hun lichaam. Ik kan er nu vrij over praten zonder wrok gevoelens, ik heb ieder mens lief met de liefde die God in mij geplande heeft. Dit heeft mij heel sterk gemaakt. Alles wat negatief gebeurd in mijn leven , probeer ik hetpositieve uit te halen, ik ben zoals ik be, heb voor geen mens geheimen. Wat ik heb meegemaakt kan voor een ander tot bmoedeging werken. Ik ka mensen, die in zo'n situatie zitten beter begrijpen waar zij doorheen gaan, en ook gerichter voor hun bidden. Ieder mens die mij pijn doet of heeft gedaan dank ik, want zij aken mij sterker, en krachtiger, ik leer er steeds beter mee omgaan, de liefde, waar ik steeds op terugkomt, is onze sterkste wapen die wij hebben ontvangen, en daar moeten wij mee werken, daar zit alles in. Amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BASTIBRO042





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 23:32
 
CHATULIEM619 schreef:
Mensen mensen, we gaan veel te ver hier met onze bijdragen. Waar ik al bang voor was, is toch gebeurd: sommigen hebben hun eigen persoonlijke verhaal verteld. Hier is niet de plaats om zulke verhalen te vertellen. Dit is een openbaar forum. Stel je eens voor, dames. Je eigen kinderen kunnen lezen wat je schrijft.....

Te ver? Waarom dan?

Gelukkig zijn er mensen die transparant zijn(durven zijn).
Dat lijkt me juist helemaal geen kwaad kunnen.
Wie of wat zou dat tegen je willen/kunnen gebruiken?
Jonge kids zul je hier niet vinden en oudere kids weten dat verleden vaak al van hun ouders(als die transpatant zijn wel). De mijne ook.
Seksueel misbruik verandert de beleving van seksualiteit bij slachtoffers al heeft dat niet direct te maken met masturberen.
Nou, ik doe het wel hoor, zo af en toe.
Ik ben nu ruim 4 jaar alleen en het lijkt me erg ongezond wanneer ik het niet zou doen.


Laatst aangepast door
BASTIBRO042
op woensdag 18 mei 2011, 23:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 Volgende
Pagina 11 van 12