Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 23:20
|
|
|
LISA610 schreef: | De vraag zoals Thomas die aan het begin stelde was iets breder Chat. Daarbij wordt niet alleen ingegaan op de vraag of je nog kinderen van jezelf (en jou (nieuwe) partner wil, maar ook op de vraag of kinderen van een eventuele toekomstige partner welkom zijn. Op die vraag heb ik in eerste instantie gereageerd en uiteindelijk is de discussie een beetje een andere kant op gegaan. Dus nu back on topic: Zou je nog kinderen willen? En die vraag mag je dus breed benaderen: het gaat niet alleen om het zelf krijgen van kinderen, maar ook om het verwelkomen van andermans kinderen... |
Als je een bepaalde leeftijd mag bereiken, is het automatisch niet meer de vraag of je ze wilt krijgen en dus richt zich meer de vraag als je trouwt met een partner met kinderen, dan lijkt het mij vrij logisch om die kinderen van harte welkom te heten. Toch klinkt het raar maar kinderen voelen dat snel aan of ze welkom zijn ja of nee. Zeg altijd maar hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op zondag 13 maart 2011, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:21
|
|
|
Dat hele kinderwensvraag er gewoon uit gooien. Beste idee vind ik
Dus moderator CM, kan dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 22:05
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Dat hele kinderwensvraag er gewoon uit gooien. Beste idee vind ik
Dus moderator CM, kan dat? |
Hoezo eruit gooien dan? Het is toch een gewone vraag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 22:09
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Dat hele kinderwensvraag er gewoon uit gooien. Beste idee vind ik
eh, met welke reden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 22:21
|
|
|
Hoezo Eggie?? In mijn ogen een heel belangrijk onderdeel van de relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IRENE200
|
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 08:43
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Hoezo Eggie?? In mijn ogen een heel belangrijk onderdeel van de relatie. |
Ik denk als je die vraag vanuit het profiel bedoeld,het gaat om samen kinderen nog te willen.En niet bedoeld is om kinderen van je toekomstige partner te accepteren,uit een ander huwelijk.Er zitten hier ook veel jongere he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 12:14
|
|
|
IRENE200 schreef: | Ik denk als je die vraag vanuit het profiel bedoeld,het gaat om samen kinderen nog te willen.En niet bedoeld is om kinderen van je toekomstige partner te accepteren,uit een ander huwelijk.Er zitten hier ook veel jongere he |
Ik heb nee ingevuld en eerlijk gezegd vallen voor mij alle mannen af die ik weet niet hebben staan of nog erger ja als ze al de 50 gepasseerd hebben...............Wel heb ik bij wat wil je hier nog verder kwijt geschreven dat ik zelf geen kinderen meer kan en wil krijgen maar dat zijn kinderen van harte welkom zijn in mijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:50
|
|
|
Vandaag is een vrouw van 63 bevallen van een kind.. dus vul niet te snel in dat je dat niet meer wilt Eh ja, gewoon in Nederland!!
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op maandag 21 maart 2011, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:51
|
|
|
INEZ910 schreef: | Vandaag is een vrouw van 63 bevallen van een kind.. dus vul niet te snel in dat je dat niet meer wilt Eh ja, gewoon in Nederland!! |
Er loopt al een discussie over in het off topic-topic.
Thomas, leuk, een moeder van 80 als je 17 bent.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 21 maart 2011, 20:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:56
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er loopt al een discussie over in het off topic-topic.
Thomas, leuk, een moeder van 80 als je 17 bent. |
Vraagt iedereen hé ...ben je met oma op stap?
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 21 maart 2011, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:21
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er loopt al een discussie over in het off topic-topic.
Thomas, leuk, een moeder van 80 als je 17 bent. |
Sterker nog.. er is inmiddels een topic over in het leven geroepen..
Lisa (had 10 jaar terug een beppe van 80 terwijl ze zelf 32 was...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:58
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Als je een bepaalde leeftijd mag bereiken, is het automatisch niet meer de vraag of je ze wilt krijgen en dus richt zich meer de vraag als je trouwt met een partner met kinderen, dan lijkt het mij vrij logisch om die kinderen van harte welkom te heten. Toch klinkt het raar maar kinderen voelen dat snel aan of ze welkom zijn ja of nee. Zeg altijd maar hoe meer zielen hoe meer vreugd. |
is niet altijd zo Leonard! er zijn ook situaties waar kinderen het hun vader of moeder onmogelijk maken om een nieuwe partner te nemen, waar ze het de nieuwe partner heel moeilijk maken, zou dus niet als algemene regel stellen dat kinderen aanvoelen of ze welkom zijn of niet, hangt misschien af aan de opvoeding? voelen de kinderen zich bedreigt? zijn ze ook bang voor een herhaling van het verleden? normaal zou je denken dat ze blij zouden zijn te zien en te voelen dat hun moeder of vader gelukkig is, maar het is ook soms anders!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:54
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | is niet altijd zo Leonard! er zijn ook situaties waar kinderen het hun vader of moeder onmogelijk maken om een nieuwe partner te nemen, waar ze het de nieuwe partner heel moeilijk maken, zou dus niet als algemene regel stellen dat kinderen aanvoelen of ze welkom zijn of niet, hangt misschien af aan de opvoeding? voelen de kinderen zich bedreigt? zijn ze ook bang voor een herhaling van het verleden? normaal zou je denken dat ze blij zouden zijn te zien en te voelen dat hun moeder of vader gelukkig is, maar het is ook soms anders! |
Er zijn idd uitzonderingen op de regel natuurlijk...en vaak is de oorzaal veel diepere emotie, waarin een hechtingsprobleem ontstaat. Het is daarom van belang dit rustig te brengen en rekening te houden met de gevoelens van de kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 16:00
|
|
|
Ik wil er nog minimaal 6
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 16:19
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik wil er nog minimaal 6 |
schei uit joh!! 6 stuks.... dr lopen er hier 3 in huis en Annette heeft daar dr handen al mee vol, gelukkig is er naast die 3 kleuters ook nog n baby maar veul gekker mot het niet worre!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 17:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | schei uit joh!! 6 stuks.... dr lopen er hier 3 in huis en Annette heeft daar dr handen al mee vol, gelukkig is er naast die 3 kleuters ook nog n baby maar veul gekker mot het niet worre!! |
Oppasmoeder biedt zich aan....25 jaar ervaring en zelf 4 stuks flink groot gebracht.....met liefde! Ik wou dr ook nog wel 6 bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 01:28
|
|
|
MARRY942 schreef: | Oppasmoeder biedt zich aan....25 jaar ervaring en zelf 4 stuks flink groot gebracht.....met liefde! Ik wou dr ook nog wel 6 bij |
Oppassuikeroom biedt zich aan ...0 jaar ervaring ...maar wel met veel liefde en inzet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 13:53
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Oppassuikeroom biedt zich aan ...0 jaar ervaring ...maar wel met veel liefde en inzet. |
Naar ik heb begrepen mag je als alleenstaande tegenwoordig ook pleegouder worden Leonard....Misschien wat voor jou? (de nood is erg hoog momenteel)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:32
|
|
|
MARRY942 schreef: | Naar ik heb begrepen mag je als alleenstaande tegenwoordig ook pleegouder worden Leonard....Misschien wat voor jou? (de nood is erg hoog momenteel) |
Hmmm....ik zou ze misschien wel te veel verwennen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:58
|
|
|
Gelukkig zijn ook dat dingen die wij niet voor het zeggen hebben.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:09
|
|
|
PELLE852 schreef: | Gelukkig zijn ook dat dingen die wij niet voor het zeggen hebben. |
Ik snap ff je opmerking niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:03
|
|
|
En dat wil ik nog steeds maar vrees met grote vreze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:21
|
|
|
och je moet eens weten hoeveel kinderen ik wel niet heb, echt uit de hand gelopen hobby geworden..........................
2 van mijzelf 3 van een andere 4 mijn vriendinnen die kunnen soms zo kinderlijk zijn ( in de leeftijd van 42, 50, 53, 72......) enz..............!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:23
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | och je moet eens weten hoeveel kinderen ik wel niet heb, echt uit de hand gelopen hobby geworden..........................
2 van mijzelf 3 van een andere 4 mijn vriendinnen die kunnen soms zo kinderlijk zijn ( in de leeftijd van 42, 50, 53, 72......) enz..............! |
je vergeet nr 1 jij weet niet hoe het met jou is maar ik ben soms het grooste kind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:38
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | je vergeet nr 1 jij weet niet hoe het met jou is maar ik ben soms het grooste kind |
Haha, leuk een kinderlijk denken. Vraag voor mezelf ook af, wanneer wordt ik eens volwassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:42
|
|
|
Dat wilde ik ook, ben gelukkig dat er minnimaal twee van de zes er zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:28
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat wilde ik ook, ben gelukkig dat er minnimaal twee van de zes er zijn..... |
Denk dat ik maar ga solliciteren als directeur van een internaat van 8 tot 5 vadertje spelen, met om de 2 uur pauze en om 5 uur naar huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:31
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Denk dat ik maar ga solliciteren als directeur van een internaat van 8 tot 5 vadertje spelen, met om de 2 uur pauze en om 5 uur naar huis |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 20:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | je vergeet nr 1 jij weet niet hoe het met jou is maar ik ben soms het grooste kind |
ja ik ben echt een zwaar geval........................maar dat blijft tussen ons he!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:16
|
|
|
Hallo Anna415,
Bovenstaande onderwerp gaat toch over... 'Zou je nog kinderen willen' ?
Daarop reageer ik: Gelukkig zijn dat dingen die wij -mensen- zelf niet voor het zeggen hebben.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:30
|
|
Naar boven |
|
|