ChristianMatch

Forum

Vaderdag
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 15:39

ZINGA672 schreef:
Hoi Sus; hierin wil ik je graag bemoedigen. Ik herken wat je schrijft, en de laatste tijd leer ik steeds meer wat het betekent om een Vader te hebben. Het kost idd wel tijd ja. Maar God is zooo liefdevol. Hij verbaast mij af en toe met zijn ingrepen in mijn leven; Hij weet wat ik nodig heb. Hij is uitermate geïnteresseerd in de miniemste details van mijn leven. En Hij komt voor mij op als een echte Vader. Ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen.

GrZing

De vergelijking met 'vader' lukt mij niet... dus als jij het hier hebt over een "echte Vader" zegt dat me maar weinig...
En voor mij voelt het niet prettig als je zegt "ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen"... dat komt denk ik omdat ik dat 'vader' woord niet kan plaatsen... ik weet inmiddels er mee om te gaan, maar voor mezelf zal ik dat woord niet zo snel gaan gebruiken, omdat het voor mij niet die betekenis heeft die God er mee bedoeld heeft.

(Zo zie je maar dat dingen heel anders op een ander kunnen overkomen, daar heb ik wel vaker last van en is ook de reden waarom ik (nog) niet naar de kerk/ een gemeente ga... het landt bij mij niet op de manier waarop het bedoeld is).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:45

SUSANNAH475 schreef:
Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten...
Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.

Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! Knipoog smiley

Dat beeld vind ik moeilijk te begrijpen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:34

EVA685 schreef:
Dat beeld vind ik moeilijk te begrijpen Smiley die vol vragen zit

Ik begrijp em wel degelijk...
Ook ik heb door omstandigheden jarenlang een heel vervormd beeld gehad van God de Vader, en kon Hem op deze manier niet eer geven die Hem toekomt...
Voor mij was het beeld van de bruid en de bruidegom overigens net zo wankel, om de simpele reden dat ik ook hier God probeerde te vermenselijken...en de liefde van de mens is niet onvoorwaardelijk! Dus, in mijn ogen was de liefde van God dat ook niet!
Ik ben dus blij dat Sus die liefde tussen een bruid en bruidegom wel anders ervaart en dat ze kan zien dat liefde wel degelijk onvoorwaardelijk kan zijn.
Het heeft tijd nodig om dingen anders te gaan zien, dan hoe je ze altijd hebt geleerd...het is mij, Goddank, uiteindelijk wel gelukt! Helemaal toen ik in de praktijk ging ondervinden wat (Vader) moederliefde nu eigenlijk inhoud, maar makkelijk is dat niet...
Je mag jezelf er wat dat betreft echt voor open stellen, en je zult ervaren dat God's liefde wel onvoorwaardelijk is...maar je open stellen als je al zo vaak gekwetst bent is moeilijk..
Goed van je Sus, dat je het toch durft te doen...met één stapje tegelijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 13:02

SUSANNAH475 schreef:
De vergelijking met 'vader' lukt mij niet... dus als jij het hier hebt over een "echte Vader" zegt dat me maar weinig...
En voor mij voelt het niet prettig als je zegt "ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen"... dat komt denk ik omdat ik dat 'vader' woord niet kan plaatsen... ik weet inmiddels er mee om te gaan, maar voor mezelf zal ik dat woord niet zo snel gaan gebruiken, omdat het voor mij niet die betekenis heeft die God er mee bedoeld heeft.

(Zo zie je maar dat dingen heel anders op een ander kunnen overkomen, daar heb ik wel vaker last van en is ook de reden waarom ik (nog) niet naar de kerk/ een gemeente ga... het landt bij mij niet op de manier waarop het bedoeld is).

He Susannah kan het me heel goed voorstellen van je dat je het moeilijk vind om GOD als Vader te zien. Ik heb het juist moeilijk om JEZUS als mijn broer te zien ook vanwege vervelende dingen uit verleden. Misschien is het voor jou gemakkelijker om JEZUS als je broer te zien.
IK heb het liever over GOD de Vader.
Wel super tof trouwens dat dit zo kan vind je niet?
God is goed!

Mary
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2