ChristianMatch

Forum

Schrijfwijze
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:50

SOLAFIDE630 schreef:
Tja.....situaties veranderen steeds weer....je kunt niet eenmaal van tevoren zeggen, dat iets zus en zo zal gaan of uitpakken, ook al wil je het nog zo graag. Wat dat betreft kun je niet in een glazen bol kijken. Smiley die vol vragen zit

Ik denk toch, dat de NAVO steeds weer met verzoeken aan komt zetten, als het gewoon gezien de actuele situatie nodig zal zijn. Zal wel moeilijk anders kunnen.

Daarom zie ik het als niet juist, dat de PvdA al van tevoren gaat stellen, dat men zich op een bepaalde datum zal terugtrekken. Clown smiley

Zover als ik weet is dit besluit al in 2007 genomen door het toen nieuwe kabinet Balkenende. Je kunt dus ook stellen dat de PvdA gewoon vasthoudt aan een gemaakte afspraak. Terwijl het CDA het internationale prestige voor BZ en AZ niet los kan laten. Het is heerlijk hoor om als Nederlandse minister mee te tellen bij de grote staten. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:56

[quote=CHATULIEM619]Het voorstel omhelsde een geleidelijke overgang. In samenwerking met 40 andere landen ervoor zorgen, dat de Afghanen zelf hun bestuur in handen kunnen nemen. Het is niet goed om voordurend daar te blijven, maar plotseling het werk in de steek laten is ook niet goed.

Die gelegenheid geeft Bos dus niet meer, er valt niet meer met hem te praten.

Het is geen plotseling. De afspraak om terug te trekken bestaat al sinds 2007. Nederland heeft al eerder (militaire) verantwoordelijkheid overgedragen. Hulporganisaties zijn al ter plekke. Vraag is alleen: moeten die door Nederlandse militairen beschermd worden of door voor mijn part Finse militairen. Nederland heeft z'n steentje meer dan bijgedragen! Afspraak = afspraak! Geen gedraai van het CDA! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:00

Het kost veel tijd, dat geef ik toe, maar als je alle mediabronnen naast elkaar legt (via internet) en alle opinies tegen elkaar afweegt, kun je zelf heel goed tot een politiek oordeel komen. Wat dat betreft is dit mediatijdperk een zegen. Ik heb niet noodzakelijkerwijs een vertegenwoordiger nodig om mijn mening en opvattingen te bepalen.

Politieke partijen geven richting aan het bestuur. Maar ik wil wel meer mee bepalen! Referenda zijn daartoe uitstekend geschikt. Al moeten we niet voor ieder wissewasje naar dit middel grijpen.

Verantwoording is belangrijk. Maar wel graag vaker dan 1 keer in de 4 jaar!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:15

IMRE695 schreef:
Zover als ik weet is dit besluit al in 2007 genomen door het toen nieuwe kabinet Balkenende. Je kunt dus ook stellen dat de PvdA gewoon vasthoudt aan een gemaakte afspraak. Terwijl het CDA het internationale prestige voor BZ en AZ niet los kan laten. Het is heerlijk hoor om als Nederlandse minister mee te tellen bij de grote staten. Lachende smiley
De ellende is juist, dat regeren ook altijd betekent aan passen aan de bestaande situatie. Niet de datum moet doorslaggevend zijn, dat kan hooguitend richtgevend zijn, de praktijk moet er geschikt voor zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:11

CHATULIEM619 schreef:
De ellende is juist, dat regeren ook altijd betekent aan passen aan de bestaande situatie. Niet de datum moet doorslaggevend zijn, dat kan hooguitend richtgevend zijn, de praktijk moet er geschikt voor zijn.

Ben ik wel met je eens. Maar ja, zal de praktijk over 1 of 2 jaar anders zijn? Moeilijk te voorspellen. 't Punt is dat het gewoon moeilijk is om militairen naar Afghanistant te krijgen. 't Kost geld (maar goed, dat is van minder belang) en het kost mensenlevens. Het is gewoon een moeilijke afweging. Van mij mag er gerust een kleinere missie blijven en ik denk dat het ook die kant opgaat. Maar dat wil niet zeggen dat we het principe moeten loslaten: terugtrekken van alle gevechtstroepen.

Dè oplossing voor Afghanistan heb ik ook niet. Misschien een federatie van maken naar het Zwitserse model. Inclusief referenda. Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2