Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:24
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:27
|
|
|
Beste redactie, mag ik mijn door jullie verwijderde tekst bij jullie opvragen ? Volgens regel 12 wil ik die dan vervolgens naar jullie mailen. Mijn bericht was namelijk een inhoudelijk antwoord op het door jullie zelf gestartte topic. Met overtuiging heb ik hier een opbouwende bijdrage aan willen leveren ! Dank u.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:31
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ergens wel logisch dat er regels zijn maar respect voor elkaar hoort bij je standaard opvoeding toch ? | [/color]
Helemaal mee eens!
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op donderdag 20 juni 2013, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:31
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | was die yoghurt er dan ook es af Knipoog smiley |
MAMALOE463 schreef: | |
Ik wil graag meer 'emoticons' op het vernieuwde forum!! Op dit moment kan ik mezelf niet verwoorden met de huidige.
Help ze zitten me te jennen!! Hmmm, misschien willen ze m'n aandacht? Zal er eens een mailtje aan wagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:35
|
|
|
Van mij mag het forum ook gesloten worden, of zorgen dat alleen de eerste leesbaar is, zodat je buitenstaanders kan lokken om lid te worden $$
Het huidige forum is ook niet helemaal bugvrij, soms quote je iemand en dan staat er alleen "[quote Klus667]"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:36
|
|
|
MARTIJN277 schreef: | Beste redactie, mag ik mijn door jullie verwijderde tekst bij jullie opvragen ? Volgens regel 12 wil ik die dan vervolgens naar jullie mailen. Mijn bericht was namelijk een inhoudelijk antwoord op het door jullie zelf gestartte topic. Met overtuiging heb ik hier een opbouwende bijdrage aan willen leveren ! Dank u. |
Beste Martijn,
Dit soort dingen kun je dus naar ons mailen en gelieve niet op het forum zetten.
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 21 juni 2013, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:41
|
|
|
Ja, zomaar wat gedachten van mij
- De overige gedachten zijn verwijderd (op te vragen via de mail bij de redactie) -
Graag on-topic blijven.
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 20 juni 2013, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:01
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wel raar dat CM vraagt om eerst akkoord te gaan met nieuwe regels voor je kunt reageren. Je kunt pas kritiek hebben op de regels nadat je akkoord bent gegaan. Ergens klopt er iets niet. |
We begrijpen wat je bedoelt. Maar we willen in eerste instantie vooral dat mensen zich aan de regels houden als ze actief mee willen doen op dit forum. En als bepaalde regels niet werken, niet kloppen of wat dan ook, dan kunnen we ze altijd aanpassen. Daarom zijn we ook dit topic gestart. Tot nu toe nog geen bezwaren tav de regels gehoord, dus misschien zijn we het toch wel aardig met elkaar eens zo?
THOMAS968 schreef: | Er is hier een tijd geleden een discussie geweest - en die werd echt heel fatsoenlijk gevoerd - waaruit kwam dat oude bijdragen niet verwijderd mochten worden. Het hangt inderdaad van normen en waarden af, maar topics weggooien is feitelijk een vorm van electronische boekverbranding. Ik huiver daar altijd een beetje van. Het is weliswaar ruimte maken op de server en het zal wel ingegeven zijn dat mensen niet over vroeger mogen praten maar het is een ernstige vorm van dedain naar iedereen die in het verleden echt zijn best gedaan heeft goede bijdragen te leveren. En dat zijn er meer dan een en twee. |
Het leek ons goed er een frisse wind doorheen te laten waaien. Er zullen ongetwijfeld waardevolle topics verdwenen zijn of gaan verdwijnen. Maar zeg nu zelf: wie gaat al die oude topics nog helemaal doorlezen? Er zijn ook heel wat topics, waarbij het schaamrood op je kaken komt, als je leest wat mensen daar geschreven hebben. Die zijn we liever kwijt dan rijk.
THOMAS968 schreef: | CM wisselt de laatste tijd wat snel van moderator |
Waarom denk je dat? Ik heb het stokje overgenomen in februari. Vóór mij heeft iemand het 2 jaar gedaan en daarvoor weer iemand jarenlang. Valt wel mee toch?
THOMAS968 schreef: | Oude topics dienen vaak als referentie bij onderwerpen die van tijd tot tijd weer opkomen. Het is een slechte gedachte om topics op slot te gooien en te verwijderen en het heeft geen enkel nut. Bijdragen van mensen worden door het electronisch toilet gespoeld. Ik vind dat echt respectloos en vraag me af of een nieuwe moderator hier niet toch eens over na zou moeten denken. |
Ik vraag me sterk af of het zo werkt. De groep verandert steeds weer en je kunt met nieuwe mensen van gedachten wisselen over hetzelfde onderwerp. Natuurlijk kan het prettig zijn om dan nog eens terug te kijken wat er in het verleden gezegd werd door jou of anderen, maar het kan ook goed zijn om je gedachten opnieuw te ordenen en onder woorden te brengen.
We hebben er goed over nagedacht binnen ons team en we hebben hiervoor gekozen. Om genoemde redenen. Dat is zeker niet respectloos.
THOMAS968 schreef: | Een goede vernieuwing was ook geweest als het forum niet meer openbaar zou zijn. Waarom moet iedereen die me kent al mijn bijdragen die plaatsvinden binnen mijn privesfeer op het Internet kunnen lezen? |
Deze discussie is al eerder geweest. We hebben het ook nu weer serieus overwogen of we dit moeten doen of niet. Op dit moment hebben we ervoor gekozen om het forum openbaar te laten. Wellicht gaat dat in de toekomst nog eens veranderen maar nu niet. Je kunt vrij anoniem blijven door je foto niet zichtbaar te laten zijn en niemand jouw gebruikersnaam te vertellen.
THOMAS968 schreef: | Op CM gedragen sommigen zich als kleine kinderen met een kort lontje maar het meerendeel is volwassen en heeft dit soort moderatie niet nodig. Zelfverantwoordelijke zelfbepaling is een kenmerk van volwassenheid.
Thomas |
Iedereen heeft er baat bij dat er een goede sfeer op het forum is en blijft. Dat topics leesbaar zijn en blijven. Er zijn alleen maar volwassenen op het forum. Of ze zich ook altijd zo gedragen, zal ik maar in het midden laten. We hebben hier niet met individuen te maken, maar met een groep. En om dat in goede banen te leiden, werken we op deze manier.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 28 juni 2013, 09:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:18
|
|
|
KLUS667 schreef: | Misschien zie ik nog niet goed door m'n nieuwe lenzen, maar wat is er veranderd? Ja, ik moest vandaag m'n akkoord geven bij m'n eerste reactie.
Ik merk verder dat er afgelopen dagen wat nieuwe topic's gestart zijn, zoals de forumregels, die ook weer gesloten is. Máááár, ik heb deze nieuwe topic's nooit gezien Ik klik altijd op de link "Topics met nieuwe berichten". Blijkbaar gaat er technisch toch iets niet goed......... |
Heb je al die regels niet gelezen? Daar hebben we nu zo ons best op gedaan
Maar je hebt gelijk hoor . Er is ook niet zoveel veranderd hier. Behalve het feit dat we nu - naast de algemene voorwaarden - ook expliciete regels op het forum hebben. We gingen altijd al uit van de fatsoensregels, die je in het gewone leven ook hanteert. Maar soms kan het ook goed zijn om dit te benoemen en ernaar te kunnen verwijzen.
Verder is het dus nieuw dat topics op den duur kunnen verdwijnen. Dat was eerder niet.
Als je een vraag hebt aan de redactie/moderator (in dit geval meestal hetzelfde), dan willen we graag dat je die mailt ipv deze op het forum te zetten. In het verleden was die mogelijkheid er namelijk wel.
Wat ook nieuw is dat mensen nu verwijderd worden van alleen het forum ipv de hele site als ze een ban krijgen. Je kunt dus nog wel mailen met anderen, maar niet op het forum terecht. In het verleden was dat anders. Dan had je vaak een week geen toegang tot de complete site. Maar ja... dan had je het ook wel behoorlijk bont gemaakt.
Ik denk dat het vooral voor degenen die langer op het forum zitten vernieuwender is. Maar echt schokkend zal het niet zijn.
Overigens, om nieuwe topics of reacties te zien, kun je het beste in de index kijken. Daar zie je wie het laatst gereageerd heeft op een bepaald topic. Of wie een topic geopend heeft.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, zomaar wat gedachten van mij
- De overige gedachten zijn verwijderd (op te vragen via de mail bij de redactie -
Graag on-topic blijven.
Redactie CM |
Overige gedachten?...ze zijn allemaal pleitte..
Begrijp het wel. anders krijg je een discussie over een discussie binnen een discussie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:29
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ook vreemd dat ik akkoord moet gaan voor ik wil reageren dat weerhoudt mij van enthousiast reageren wat jammer is
|
Je hoeft alleen maar de eerste keer akkoord te gaan met de regels. Daarna kun je gewoon weer altijd op het forum terecht en net zo enthousiast als anders reageren.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:38
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Je hoeft alleen maar de eerste keer akkoord te gaan met de regels. Daarna kun je gewoon weer altijd op het forum terecht en net zo enthousiast als anders reageren.
Redactie CM |
dank dank voor uitleg ehh waar is van alles wat gebleven ? wilde ff klagen over me duiven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:42
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | dank dank voor uitleg ehh waar is van alles wat gebleven ? wilde ff klagen over me duiven |
Zie ik nu ook...VAN ALLES WAT...is verdwenen??? Daar stond de klaagmuur toch in?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zie ik nu ook...VAN ALLES WAT...is verdwenen??? Daar stond de klaagmuur toch in? |
jaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:55
|
|
|
Er is blijkbaar een technisch probleem, waardoor het subforum verdwenen is. Morgen wordt ernaar gekeken, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:58
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Er is blijkbaar een technisch probleem, waardoor het subforum verdwenen is. Morgen wordt ernaar gekeken, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Redactie CM |
Gelukkig....(Tja...elke verandering...is nog geen verbetering)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 22:59
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Er is blijkbaar een technisch probleem, waardoor het subforum verdwenen is. Morgen wordt ernaar gekeken, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Redactie CM |
dacht al bijna dat ik gek werd .... oh nee dat ben ik al nu alleen nog een man die het met mij uithoudt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 01:28
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Een vernieuwd forum. Met regels en een wat andere werkwijze. Het zal even wennen zijn met elkaar.
We horen graag wat je ervan vindt. Heb je zelf goede ideeën of opbouwende kritiek, laat het dan ook weten. Via dit topic of de mail.
Redactie ChristianMatch |
Ja, ik heb wel wat suggesties. Zo kwam ik op een andere website dingen tegen als webcammen enz... Verder ben ik blij met de regels. Ik ben namelijk purist pur sang! Reken maar van yes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 11:45
|
|
|
IFAN841 schreef: | Ja, ik heb wel wat suggesties. Zo kwam ik op een andere website dingen tegen als webcammen enz... Verder ben ik blij met de regels. Ik ben namelijk purist pur sang! Reken maar van yes! |
lachen 112 pagina's forum, waarvan 100 leeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 13:04
|
|
|
Mooi stront, of moet ik shit zeggen, hopeloos dat je elke keer opnieuw okkoord moet gaan met accepteren van de regels, wil je mee doen op het forum.
Heb netjes melding gemaakt dat ik al akkoord was gegaan, maar dus niets aan gedaan dus voor de zoveelste keer maar opnieuw akkoord, je begint zo haast ballorig te worden zo en dat wekt juist het tegenovergestelde en de gedachte om eens flink van leer te trekken.
Echter houd ik me bij deze nog even in en wacht af of er verbeteringen komen, geduld is een schone zaak zegt men, gelukkig heb ik dat nog wel ergens liggen hoop ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 14:03
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mooi stront, of moet ik shit zeggen, hopeloos dat je elke keer opnieuw okkoord moet gaan met accepteren van de regels, wil je mee doen op het forum.
Heb netjes melding gemaakt dat ik al akkoord was gegaan, maar dus niets aan gedaan dus voor de zoveelste keer maar opnieuw akkoord, je begint zo haast ballorig te worden zo en dat wekt juist het tegenovergestelde en de gedachte om eens flink van leer te trekken.
Echter houd ik me bij deze nog even in en wacht af of er verbeteringen komen, geduld is een schone zaak zegt men, gelukkig heb ik dat nog wel ergens liggen hoop ik. |
Volgens mij bedoelen ze het goed, want er is ook niet eentje, de redactie, daar wordt steeds overlegd.
Zal mij boeie wezen dat ik een paar keer op akkoord heb geklikt.
Gelukkig heb je nog ergens wat geduld liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 15:34
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mooi stront, of moet ik shit zeggen, hopeloos dat je elke keer opnieuw okkoord moet gaan met accepteren van de regels, wil je mee doen op het forum. Heb netjes melding gemaakt dat ik al akkoord was gegaan, maar dus niets aan gedaan dus voor de zoveelste keer maar opnieuw akkoord, je begint zo haast ballorig te worden zo en dat wekt juist het tegenovergestelde en de gedachte om eens flink van leer te trekken.
Echter houd ik me bij deze nog even in en wacht af of er verbeteringen komen, geduld is een schone zaak zegt men, gelukkig heb ik dat nog wel ergens liggen hoop ik. |
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zaterdag 22 juni 2013, 15:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:12
|
|
|
reactie door de wc gespoeld, ik zie niks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:21
|
|
|
@Pieter619 ,
Ik denk zelf, ben er van overtuigd dat ze die regels hebben gedaan, zodat dingen beter lopen.
Ik vind het zelf wel erg leuk hier, een groepje mensen, christenen, die van gedachten kunnen wisselen, ja kan hier klagen, je kan iets neerzetten als je blij bent. Je kan gebed vragen.
Je kan, een onderwerp beginnen als je iets bezighoudt, van wat vinden jullie hiervan etc.
Etc.
S. blij daarmee!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 juni 2013, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:10
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Je hoeft alleen maar de eerste keer akkoord te gaan met de regels. Daarna kun je gewoon weer altijd op het forum terecht en net zo enthousiast als anders reageren.
Redactie CM |
Pieter heeft wel een punt,jullie plaatsen nl. zonder toestemming cookies op de computer van de gebruiker en dat is bij wet verboden. Dit staat er in de communicatiewet: De website moet u toestemming vragen voor het plaatsen van een cookie op uw computer. De website moet u bovendien informatie geven over deze cookie. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/internet/cookies/
Het is raar dat mensen die al lid zijn niet op de hoogte zijn gebracht van deze veranderingen voordat ze ingevoerd werden.Als mensen betalen voor een product hoor je ze over belangrijke veranderingen in te lichten en de kans te geven het lidmaatschap op te zeggen met teruggave van het abonnementsgeld als ze het er niet mee eens zijn.Nu is de maatregel eenzijdig doorgevoerd. Je kunt niet zomaar zeggen dat betalende mensen niet op het forum mogen komen als de website ineens de regels veranderd.
Sorry,maar als je het wilt aanpakken moet je het ook goed doen.....
(en haal dan meteen die oubollige foto's van die mensen in bandplooibroeken weg )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zaterdag 22 juni 2013, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:39
|
|
|
Cookies kunnen ook heel lekker zijn
Hangt er helemaal vanaf welke cookies
Dat zijn ook formaliteiten, ik weigerde eerst ergens cookies, en kon niets aanklikken...dat kon pas en alleen als ik de cookies accepteerde....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 juni 2013, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 21:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Cookies kunnen ook heel lekker zijn
Hangt er helemaal vanaf welke cookies
Dat zijn ook formaliteiten, ik weigerde eerst ergens cookies, en kon niets aanklikken...dat kon pas en alleen als ik de cookies accepteerde.... |
Hapklare brokken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:22
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mooi stront, of moet ik shit zeggen, hopeloos dat je elke keer opnieuw okkoord moet gaan met accepteren van de regels, wil je mee doen op het forum.
Ik moest een paar keer akkoord gaan, en geen probleem mee hoor, dacht ergens is dit wel goed, dat forum schrijvers een paar keer akkoord moeten gaan, effe geheugen steuntje we anders moeten schrijven met elkaar, opletten voor elkaar niet oordelen etc....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 10:26
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik moest een paar keer akkoord gaan, en geen probleem mee hoor, dacht ergens is dit wel goed, dat forum schrijvers een paar keer akkoord moeten gaan, effe geheugen steuntje we anders moeten schrijven met elkaar, opletten voor elkaar niet oordelen etc.... |
ik snap er niks van. ik heb maar 1x akkoord moeten geven. of zijn jullie zo ondeugend dat je het een paar keer moet lezen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 11:18
|
|
|
ANNA415 schreef: | ik snap er niks van. ik heb maar 1x akkoord moeten geven. of zijn jullie zo ondeugend dat je het een paar keer moet lezen? |
Ja, ik ook maar 1 keer, verschil moet er zijn, maar toch een beetje vreemd
|
|
Naar boven |
|
|