Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 23:08
|
|
|
Het is nog niet structureel boven de 2100 maar er zijn er op dit moment 2145 leden. Vanmiddag nog 2030, dus het schommelt behoorlijk. Maar de trend omhoog blijft.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 21 mei 2013, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 11:58
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is nog niet structureel boven de 2100 maar er zijn er op dit moment 2145 leden. Vanmiddag nog 2030, dus het schommelt behoorlijk. Maar de trend omhoog blijft.
Thomas |
Jaaaa! Ik wil zo graag dat het weer 2300 leden zijn, net als eerst!
Ja, ik leef wel mee
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:58
|
|
|
vraag is alleen of je de gezelligheid van weleer (2009-2011) er mee terugkrijgt.
kan je rekenen?(reken er maar niet op )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:24
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | vraag is alleen of je de gezelligheid van weleer (2009-2011) er mee terugkrijgt.
kan je rekenen?(reken er maar niet op ) |
Begin er maar niet over, Kabouter. Als je stelt dat er toen gezelligheid was en goede discussie concludeer je geen feit maar maak je ruzie en krijg je eeeeeh de raarste, niet erg vriendelijke opmerkingen over je heen. Er was geen gezelligheid en goede discussie, het is nu veel leuker en de mensen die dat terugwillen zijn ongezellig en maken ruzie. Begrepen? Net als ik niet, dus. En mocht je anders (of uberhaupt) denken: Sommigen hier willen je wel slopen, al maken dit soort electronische helden achter het computerscherm op mij in ieder geval geen enkele indruk. En hoewel ik de grappige ondertoon van je wel aanvoel: ja, ik meen van mezelf te weten over enig getalinzicht te beschikken, lol. Even serieus: Nieuwe leden is wel degelijk een vorm van vernieuwing en dan is er altijd kans op inzetbaar talent voor CM. Heel veel oud-leden komen zo tegen de donker wordende dagen ook wel terug, maak je geen zorgen. Gisteren 2215 en nu 2195. Dat lijkt een verlies maar het aantal neemt in de loop van de dag momenteel steeds weer toe en overtreft aan het eind dat van de dag ervoor.
Thomas, gaat door zoals hij dat gewend was en vindt het prima als mensen dan gaan nadenken over andere inzichten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 mei 2013, 20:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:35
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | vraag is alleen of je de gezelligheid van weleer (2009-2011) er mee terugkrijgt.
kan je rekenen?(reken er maar niet op ) |
Before you Judge make sure you're perfect!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:38
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Begin er maar niet over, Kabouter. Als je stelt dat er toen gezelligheid was en goede discussie concludeer je geen feit maar maak je ruzie en krijg je eeeeeh de raarste, niet erg vriendelijke opmerkingen over je heen. Er was geen gezelligheid en goede discussie, het is nu veel leuker en de mensen die dat terugwillen zijn ongezellig en maken ruzie. Begreoen? Net als ik niet, dus. En mocht je anders (of uberhaupt) denken: Sommigen hier willen je wel slopen, al maken dit soort electronische helden achter het computerscherm op mij in ieder geval geen enkele indruk. En hoewel ik de grappige ondertoon van je wel aanvoel: ja, ik meen van mezelf te weten over enige wiskundig benul te beschikken, lol. Even serieus: Nieuwe leden is wel degelijk een vorm van vernieuwing en dan is er altijd kans op inzetbaar talent voor CM. Heel veel oud-leden komen zo tegen de donker wordende dagen ook wel terug, maak je geen zorgen. Gisteren 2215 en nu 2195. Dat lijkt een verlies maar het aantal neemt in de loop van de dag altijd weer toe..
Thomas, gaat door zoals hij dat gewend was en vindt het prima als mensen dan gaan nadenken over andere inzichten. |
Ja, en tis ook nog zo: als mensen klagen jaa, het was eerst veel gezelliger, diepgaander, etc. ja...waar zijn die mensen dan gebleven die wegingen en waarom bleven ze dan niet?
Om een enkeling?, nou als het zooo gezellig, diepgaaand enzo is/was, dan loopt iemand dáár niet voor weg.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:51
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Begin er maar niet over, Kabouter. Als je stelt dat er toen gezelligheid was en goede discussie concludeer je geen feit maar maak je ruzie en krijg je eeeeeh de raarste, niet erg vriendelijke opmerkingen over je heen. Er was geen gezelligheid en goede discussie, het is nu veel leuker en de mensen die dat terugwillen zijn ongezellig en maken ruzie. Begreoen? Net als ik niet, dus. En mocht je anders (of uberhaupt) denken: Sommigen hier willen je wel slopen, al maken dit soort electronische helden achter het computerscherm op mij in ieder geval geen enkele indruk. En hoewel ik de grappige ondertoon van je wel aanvoel: ja, ik meen van mezelf te weten over enige wiskundig benul te beschikken, lol. Even serieus: Nieuwe leden is wel degelijk een vorm van vernieuwing en dan is er altijd kans op inzetbaar talent voor CM. Heel veel oud-leden komen zo tegen de donker wordende dagen ook wel terug, maak je geen zorgen. Gisteren 2215 en nu 2195. Dat lijkt een verlies maar het aantal neemt in de loop van de dag altijd weer toe.
Thomas, gaat door zoals hij dat gewend was en vindt het prima als mensen dan gaan nadenken over andere inzichten. |
Weer zo'n typisch Thomasiaanse reactie, hè. Het is maar goed dat jij blijft, Thomas.......want deze stukjes in prachtig foutloos Nederlands vind ik persoonlijk toch de allermooiste. Ze zijn echter vrijwel altijd een reactie op een reactie van een ander, dus zijn die even waardevol.....Soms maakt een aanval het beste in je wakker; heb dus je vijanden lief. Lol. Sprak ik lafhartig want ik haak al snel af maar zie dit hier wel gebeuren.
De omgangsvormen op een forum zijn toch anders dan face to face. Je mist de nonverbale communicatie en die is van vitaal belang voor het normatief verlopen van een gesprek of discussie. Je hebt hier meer last van normverval en respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Althans zo lijkt het mij toe. Toch lijkt het forum ook vaak op een grote huiskamer vol familie; goede gesprekken vinden er plaats en ook is er discussie, geneuzel, getreiter, geroddel en er wordt gepest, getroost en bemoedigd. Soms lees ik eens wat en zelden reageer ik. Voor mij is communicatie bijna onlosmakelijk verbonden met elkaar als mens ook kennen, ontmoeten, zien en horen. Dan pas heb je werkelijk contact met elkaar. Hier op het forum vind ik het met elkaar uitwisselen vaak te plat, gebruikt men elkaar om een rothumeur op af te reageren of om verveling rond te emmeren. Niet mijn niveau van met elkaar omgaan, dat is misschien niet aardig gezegd en tegelijkertijd heb ik bewondering voor degenen die het volhouden en ondanks alles blijven opbouwen en bemoedigen. Ik heb er oprecht respect voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:00
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, en tis ook nog zo: als mensen klagen jaa, het was eerst veel gezelliger, diepgaander, etc. ja...waar zijn die mensen dan gebleven en waarom bleven ze dan niet?
Om een enkeling?, nou als het zooo gezellig, diepgaaand enzo is/was, dan loopt iemand dáár niet voor weg.
|
Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Het is prima als men het onderling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Laat dan de mensen die wel wat serieuze meningsvorming willen - die vinden dat nu juist gezellig - met rust en geef die dan ook de ruimte. Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. De tijden dat we discussieerden en iemand als tegenhanger het idee had om ook eens een ludiek onzintopic op te starten, ligt ver achter ons. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ik vind het dreigen met slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen, doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 mei 2013, 16:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:11
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Het is prima als men het ondeling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Laat dan de mensen die wel wat serieus willen met rust en geef ze de ruimte. Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. De tijden dat we discussieerden en iemand het idee had om ook een ludiek onzintopic opstartte, liggen ver achter ons. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ik vind het dreigen van slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Thomas |
het dreigen van slopen van andersdenkenden is dat dan gebeurt? petra die het ook hoorde en dacht, ach misschien roddels, neem aan dat cm die persoon dan verwijdert toch?
dat is een vraag die me al paar dagen bezig houd. wie moet ik geloven????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:21
|
|
|
PETRA373 schreef: | het dreigen van slopen van andersdenkenden is dat dan gebeurt? petra die het ook hoorde en dacht, ach misschien roddels, neem aan dat cm die persoon dan verwijdert toch?
dat is een vraag die me al paar dagen bezig houd. wie moet ik geloven???? |
Ja, dat is gebeurd, Petra. CM heeft verder een mild beleid en geeft mensen die in de fout gaan kansen, maar in dit geval zou zich dat dan niet moeten herhalen. Dat vind ik wijs. Mensen kunnen en mogen een keer in de fout gaan maar dan moet het wel afnemen of stoppen. Zeker als de uitlatingen op bedenkelijk niveau zijn en mensen zich er door bedreigd voelen. En inderdaad: ik vind dat dat niet hoort en mijn standpunt in deze is normatief en niet beredeneerd.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 mei 2013, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:22
|
|
|
[quote=THOMAS968]Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Nee.. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Thomas, niet voor het een of het ander, ik begrijp deze zin niet, geeft ook niet... Het is prima als men het ondeling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Nee, dat niet. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. Ja, dat kan, die mening... En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. Ja, en wat de een een goede bijdrage vindt, bestempelt de ander als onzin. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Ik ook niet, zeker niet! Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Ja, aan de andere kant denk ik: het blijft een ontmoetingen maak/dating forum, dus ja, welke onderwerpen staan vooraan: juist: 'Op 1. Vriendschap en Relaties: Discussieer hier over vriendschap, relaties, het single-zijn, afspraakjes, en alles wat hierbij komt kijken.
Laat dan de mensen die wel wat serieus willen met rust En laat de mensen die het gezellig hebben met rust. en geef ze de ruimte. Ja, die hebben alle ruimte...denk ik. Iedereen kan onderwerpen openen.
Wat de een serieus vindt, vindt de ander niet, wat de een gezellig vindt vindt de ander niet, wat de een diep vindt met niveau, vindt een ander niet...Wat de een belangrijk vindt vindt de ander niet. idd
Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. Idd. De tijden dat we discussieerden en iemand het idee had om ook een ludiek onzintopic op te starten, ligt ver achter ons. Nou, ik was hier vanaf mei 2010 en zo ludiek vond ik sommige niet, andere weer wel. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ja, en als dáár dan ook nog eens meningen over verschillen.... Ik vind het dreigen met slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort Ik ook niet! en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Mij ook niet(meer), sinds best lang...
Het lijkt misschien dat ik hier dagvullend bezig ben, nou ik typ snel, en ondertussen werk ik hard. Het is, leuk, dat het kan, met andere christenen van gedachten wisselen. Vind ik. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. Ja..
Ja, ik vind ook dingen... En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Verschil van mening mag...
[color] Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Ja...dat is ook weer zo Thomas!Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Ja, ik kan alleen zeggen dat ik zelf dingen heb geleerd wat niet meer en wat wel in het vervolg, meer kan ik nu niet, behalve dat....
Thomas
S.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 16:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:47
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Het is prima als men het onderling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Laat dan de mensen die wel wat serieuze meningsvorming willen - die vinden dat nu juist gezellig - met rust en geef die dan ook de ruimte. Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. De tijden dat we discussieerden en iemand als tegenhanger het idee had om ook eens een ludiek onzintopic op te starten, ligt ver achter ons. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ik vind het dreigen met slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen, doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Thomas |
Soms denk ik wel eens, waar is de meelevendheid, wellevendheid gebleven en menselijkheid. Integendeel waren de reacties op haar afschuwelijk en inderdaad: dit doe je niet. PUNT.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 23 mei 2013, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:55
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Weer zo'n typisch Thomasiaanse reactie, hè. Het is maar goed dat jij blijft, Thomas.......want deze stukjes in prachtig foutloos Nederlands vind ik persoonlijk toch de allermooiste. Ze zijn echter vrijwel altijd een reactie op een reactie van een ander, dus zijn die even waardevol.....Soms maakt een aanval het beste in je wakker; heb dus je vijanden lief. Lol. Sprak ik lafhartig want ik haak al snel af maar zie dit hier wel gebeuren.
De omgangsvormen op een forum zijn toch anders dan face to face. Je mist de nonverbale communicatie en die is van vitaal belang voor het normatief verlopen van een gesprek of discussie. Je hebt hier meer last van normverval en respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Althans zo lijkt het mij toe. Toch lijkt het forum ook vaak op een grote huiskamer vol familie; goede gesprekken vinden er plaats en ook is er discussie, geneuzel, getreiter, geroddel en er wordt gepest, getroost en bemoedigd. Soms lees ik eens wat en zelden reageer ik. Voor mij is communicatie bijna onlosmakelijk verbonden met elkaar als mens ook kennen, ontmoeten, zien en horen. Dan pas heb je werkelijk contact met elkaar. Hier op het forum vind ik het met elkaar uitwisselen vaak te plat, gebruikt men elkaar om een rothumeur op af te reageren of om verveling rond te emmeren. Niet mijn niveau van met elkaar omgaan, dat is misschien niet aardig gezegd en tegelijkertijd heb ik bewondering voor degenen die het volhouden en ondanks alles blijven opbouwen en bemoedigen. Ik heb er oprecht respect voor. |
Laten we dat maar hopen, Mieke, dat je hier meer last hebt van normverval en het respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Ik schrik als ik zie hoe mensen hier met elkaar omgaan, elkaar van alles verwijten, meedoen met roddel(mails) en straattaal bezigen. En dan tussendoor ook de naam van God nog noemen. Ik kan dat moeilijk met elkaar rijmen. Ja, het is al vaker gezegd en ik blijf het ook herhalen: Ik mis ook de discussies en de diepgang op het forum. Er is niet veel daarover meer te lezen en ik mis de discussies die je aanzetten tot nadenken over bepaalde zaken en over je eigen handelen. Er waren genoeg topics die serieus begonnen, maar na verloop van tijd gebruikt werden om te slow-chatten en/of waar niet meer on-topic op gereageerd werd. Als je alleen maar alles kunt beamen van de ander en heftig kunt knikken dat je het er mee eens bent, niet meer doet dan enkele smiley plaatsen, dan ben je snel uitgepraat. Je kunt het dan wel gezellig en fijn vinden en daar is op zich niets mis mee, dat mag ook, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren. Als dan elk bestaand of nieuw geopend topic toch op den duur gebruikt wordt om te slow-chatten en off-topic te reageren, en men ook nog zelf wil uitmaken of men daarmee door gaat of niet, dan wordt de ander geen ruimte gegeven en eist men alle ruimte voor zichzelf op. Hier op het forum zullen we het met elkaar moeten doen, wie ik echt in de ogen wil kijken, kan ik gelukkig zelf bepalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:04
|
|
|
Jans schreef: Quote: | ...maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren. |
Waarom doen die mensen dat niet als ze vinden dat dat nu niet zo is? : je kan onbeperkt onderwerpen openen, dat is iets wat ik mij al zolang afvraag....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:11
|
|
|
JANS221 schreef: | Laten we dat maar hopen, Mieke, dat je hier meer last hebt van normverval en het respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Ik schrik als ik zie hoe mensen hier met elkaar omgaan, elkaar van alles verwijten, meedoen met roddel(mails) en straattaal bezigen. En dan tussendoor ook de naam van God nog noemen. Ik kan dat moeilijk met elkaar rijmen. Ja, het is al vaker gezegd en ik blijf het ook herhalen: Ik mis ook de discussies en de diepgang op het forum. Er is niet veel daarover meer te lezen en ik mis de discussies die je aanzetten tot nadenken over bepaalde zaken en over je eigen handelen. Er waren genoeg topics die serieus begonnen, maar na verloop van tijd gebruikt werden om te slow-chatten en/of waar niet meer on-topic op gereageerd werd. Als je alleen maar alles kunt beamen van de ander en heftig kunt knikken dat je het er mee eens bent, niet meer doet dan enkele smiley plaatsen, dan ben je snel uitgepraat. Je kunt het dan wel gezellig en fijn vinden en daar is op zich niets mis mee, dat mag ook, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren. Als dan elk bestaand of nieuw geopend topic toch op den duur gebruikt wordt om te slow-chatten en off-topic te reageren, en men ook nog zelf wil uitmaken of men daarmee door gaat of niet, dan wordt de ander geen ruimte gegeven en eist men alle ruimte voor zichzelf op. Hier op het forum zullen we het met elkaar moeten doen, wie ik echt in de ogen wil kijken, kan ik gelukkig zelf bepalen. |
JANS221 schreef: | [i]Laten we dat maar hopen, Mieke, dat je hier meer last hebt van normverval en het respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Ik schrik als ik zie hoe mensen hier met elkaar omgaan, elkaar van alles verwijten, meedoen met roddel(mails) en straattaal bezigen. En dan tussendoor ook de naam van God nog noemen. Ik kan dat moeilijk met elkaar rijmen. |
Ja, ik zie dat niet zo als jij, laterz meer.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 19:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jans...maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren.
Waarom doen die mensen dat niet als ze vinden dat dat nu niet zo is? : je kan onbeperkt onderwerpen openen, dat is iets wat ik mij al zolang afvraag.... |
JANS221 schreef: | Er waren genoeg topics die serieus begonnen, maar na verloop van tijd gebruikt werden om te slow-chatten en/of waar niet meer on-topic op gereageerd werd. Als je alleen maar alles kunt beamen van de ander en heftig kunt knikken dat je het er mee eens bent, niet meer doet dan enkele smiley plaatsen, dan ben je snel uitgepraat. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:45
|
|
|
En om maar weer even on-topic te gaan: Er zijn wel veel leden, maar weinigen schrijven er op het forum! Jammer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 19:26
|
|
|
JANS221 schreef: | En om maar weer even on-topic te gaan: Er zijn wel veel leden, maar weinigen schrijven er op het forum! Jammer! |
Dit is wel een stichtelijk woord Jans ... vrij naar...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 23 mei 2013, 19:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 20:06
|
|
|
Dit topic wordt gesloten.
Het onderwerp is: Ledental CM. De discussie is inmiddels weer dusdanig afgedwaald en al het oude zeer van de voorgaande weken en andere jaren wordt opnieuw genoemd.
Voorlopig geen topics meer over het wel en het wee van het forum, want het werkt niet. Geen oude koeien meer. Geen toespelingen op hetgeen gezegd wordt buiten het forum om.
Misschien was het jaren geleden erg gezellig hier, maar toen gingen er ook dingen mis. We zitten nu in 2013 en proberen er met elkaar het beste van te maken. Met de mensen die er nu zijn.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 09:53
|
|
|
Overigens...
open gerust een nieuw topic over het ledental van CM. Geen probleem. Zolang het dan maar wel over het ledental van CM blijft gaan.
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 18 juni 2013, 23:12
|
|
Naar boven |
|
|
|