Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:18
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Hoi SHANITA, Bedankt voor je reactie. Ik begrijp jou ook hoor!! Ik vindt het mooi om te lezen dat jij wel met kleine dingen tevreden kan zijn. En jezelf verder kan ontplooien met de mogelijkheden die je bezit.
Ik kan mezelf ook, ontplooien door te lezen, en hobby's ook al werk ik niet met een hoge functie voor een belangrijk bedrijf.
En cultuur; iemand met een lager inkomen, kan ook schilderen, lezen, dingen bezoeken.Zou, ik niet tot de hoogste ladder van de Maslov piramide kunnen komen omdat ik geen groot inkomen heb?
Marenth, ik wéét ook dat je het zo niet bedoeld, maar ja, ik wou toch even een tegengeluid geven, omdat ik ook om me heen de beperkingen van een laag inkomen zie,(geen auto, elke maand uitrekenen hoeveel euro je per dag uit kan geven, etc. Als ik bij sommigen op een verjaardag oid vertel dat ik een van de beste boeken van die en die schrijver voor 2 euro op de kop heb getikt, ja, dan lachen ze me uit, of kijken verbijsterd naar mij, ja want net nadat iemand heeft uitgelegd dat haar skistok is gebroken en dat 90 euro gaat kosten)Op dit soort verjaardagen blijf ik niet lang ;) Want alles gaat over materiele dingen vakanties, auto's, ga maar door, heb je dat niet kan je ook werkelijk helemaal nergens over meepraten.
Maar ook het ongeluk van mensen die goede banen hebben en niet gelukkig zijn. En juist mensen met een laag inkomen die wat creatief zijn en toch nog veel gelukkiger, mede daardoor? kunnen zijn.
Maar ik begrijp wel degelijk wat jij wilt zeggen hoor Jij verkeerd in de gelukkige positie dat je gewoon meer kan doen, auto, vakantie, etc. en ja, dat kan dingen wel makkelijker maken, maar ja werkt alleen als je al gelukkig bént, weet ik uit ervaring ;) En dat ben je, gelukkig
In het eerste gedeelte geef ik iets aan uit mijn persoonlijk leven en mijn eenzaamheid in die periode. Zekerheid en verbondenheid staan inderdaad los van inkomen. Ik had het misschien iets concreter moeten maken met wat ik hiermee bedoelde. Ik raakte door mijn scheiding in een keer een groot deel kwijt van die twee levensbehoeften. Mijn zekerheid en veiligheid, en een deel van wat ik voelde met liefde en verbondenheid. Zekerheid en verbondenheid heb je niet alleen in een huwelijk, dat was mijn leerproces in die periode. En ondanks dat ik zelf ook erg veel moest inleveren, ben ik blij met mijn baan, en mijn onafhankelijkheid. En dat zijn voor mij de kleine geluksmomenten. Verder heb ik gerefereerd aan jou stukje over eenzaamheid en mijn proces hierin.
Maar ik wilde het ook uitleggen in een breder perspectief. En inderdaad er zijn mensen die ook met een laag inkomen de kracht hebben om zichzelf verder te ontplooien, die creatief zijn en alle mogelijkheden aangrijpen om verder te komen. Maar ik zie ook de andere kant, waarbij mensen dat niet lukt. De grip op hun eigen situatie verliezen zich buitengesloten en eenzaam voelen. En dat was mijn strekking in het tweede gedeelte. Ik ben nog steeds van mening dat de levenskansen tussen de sociale klassen ongelijk zijn verdeeld en dat de tegenstelling tussen arm en rijk op het gebied van inkomen en vermogen eerder groter dan kleiner wordt. Indien ik dan kijk naar de piramide van Maslow de eerste trede, kunnen er voor een hoop mensen de eerste primaire levensbehoeften al niet vervuld worden door gebrek aan financiële middelen.
Gr Marenth
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:48
|
|
|
Hai Marenth,
Heel erg duidelijk verwoord en mooi uitgelegd!
Bedankt!
De piramide is logisch opgebouwd, als je geen veilige basis hebt, kan je niet werken en/of leren bijvoorbeeld.
De treden van de piramide kunnen ook door elkaar heen lopen als het ware.
Dat je bijvoorbeeld met de eerste twee treden nog niet klaar bent maar wel al met de derde tree, het loopt dan als het ware wat door elkaar heen, Bijvoorbeeld.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 mei 2013, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 22:52
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Marenth,
Heel erg duidelijk verwoord en mooi uitgelegd!
Bedankt!
De piramide is logisch opgebouwd, als je geen veilige basis hebt, kan je niet werken en/of leren bijvoorbeeld.
De treden van de piramide kunnen ook door elkaar heen lopen als het ware.
Dat je bijvoorbeeld met de eerste twee treden nog niet klaar bent maar wel al met de derde tree, het loopt dan als het ware wat door elkaar heen, Bijvoorbeeld. |
Hoi SHANITA. Graag gedaan. Leuk om de piramide te zien op het forum. Inderdaad je hebt gelijk een veilige basis is belangrijk om de volgende stap te kunnen nemen. Dat zie ik ook in de piramide van Maslow wat hij aangeeft. Mensen kunnen zich pas richten op een hoger liggende behoefte, wanneer de onderliggende behoefte is vervuld. Hoe en welke behoeften er vervuld worden is voor ieder mens anders denk ik. Als voorbeeld blijf ik maar even bij zekerheid en verbondenheid. Sommige mensen hebben veel zekerheid nodig om zich goed te kunnen voelen en voor anderen is een minimale zekerheid voldoende. Er zijn mensen die geen minuut alleen kunnen zijn en er zijn solisten die er van genieten om op zichzelf aangewezen te zijn Bedankt, het was fijn om dit te delen. Gr Marenth
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 20:49
|
|
|
Was zeker fijn, zo van gedachten wisselen, ja, het is fijn dat dat kan hier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 00:23
|
|
|
Soms is de stilte het beste antwoordt
Moederdag was goed vandaag. Sterkte die geen moeder meer hebben, geen vrouw meer hebben..
En die ik vergeten bent..sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:30
|
|
|
Eenzaamheid, tja daar kan ik helaas wel over meepraten. Het werd onlangs nog eens zeer pijnlijk duidelijk, toen ik in een over(ge)spannen situatie ziek thuis kwam te zitten.
Hoe op te lossen? Je openstellen en er door op uit te trekken, is het standaard antwoord dat je krijgt.
Klinkt allemaal heel simpel, nou nog te doen. Door de jaren heen ga je dan eens om je heen kijken hoe andere dat doen. Ga je eens kijken waar zij hun vrienden vandaan halen. Als ik dan om me heen kijk, dan valt mij op, dat zij de meeste vrienden van of school of uit hun kerkgemeenschap kennen.
Echter hier ligt dan voor mij het grootste probleem. Vanaf mijn 5e jaar was ik de pisang op school van groep 3 tot MBO4 (klasgenoten van basisschool zijn ook je klasgenoten op MAVO en op MBO ben je zo beschadigd/vereenzaamt dat je ook hier het target wordt). Diezelfde klasgenoten van de basisschool en MAVO zijn ook de groep personen waar je dan je vrienden uit je kerkgemeenschap zou kunnen halen. Oftewel, hier ga je dus je vrienden niet uit halen, want ze laten je gewoon letterlijk links liggen en kijken je nog niet eens aan.
Hierdoor wordt je wereldje wel heel klein en dus eenzaam.
Omdat ik dat zat werd en onze kerkelijke gemeenschap steeds verder wegzakte van de leer van God, ben ik verandert van kerkelijke gemeenschap. Deze kerkelijke gemeenschap omvat max 100 leden met een grote groep leeftijdsgenoten.
Echter kom je dan in het volgende probleem. Zij zijn getrouwd en hebben kinderen. Ze lopen dus direct van kerk naar kinderopvang en blijven daar dan binnen praten. Eenmaal buiten is het al wat later en gaat men direct naar huis of praat nog heel even over hoe goed hun kinderen het doen.
Daar zit ik dus ook niet op te wachten. Gelukkig weten 2 gezinnen dit (naast de 2 gezinnen waarvan de man in het bestuur zitten) en proberen dit zo goed mogelijk op te vangen. Echter het vertrouwen in de medemens is echter zo laag (mijn beste vrienden werden ooit eens mijn ergste vijanden op school), dat ondanks dat zij het blijven proberen, ik me totaal nog niet openstel naar hun, waardoor het eigenlijk zakelijke vrienden blijven.
Dus ja, eenzaamheid kan ik over mee praten. Vandaar dat ik een paar jaar geleden ben gaan sporten en meedoen aan een bijbelstudiegroepje van onze kerk om niet al te eenzaam te worden en te eindigen achter mijn beeldscherm.
Nou klinkt dit misschien wel treurig/wanhopig, echter ik heb meer dagen dat ik hier helemaal geen last van heb. Echter als je dan soms thuiszit en even niet goed weet wat te doen, dan merk je wel dat je geen vrienden hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:15
|
|
|
MARCOVH807 schreef: | Eenzaamheid, tja daar kan ik helaas wel over meepraten. Het werd onlangs nog eens zeer pijnlijk duidelijk, toen ik in een over(ge)spannen situatie ziek thuis kwam te zitten.
Hoe op te lossen? Je openstellen en er door op uit te trekken, is het standaard antwoord dat je krijgt.
Klinkt allemaal heel simpel, nou nog te doen. Door de jaren heen ga je dan eens om je heen kijken hoe andere dat doen. Ga je eens kijken waar zij hun vrienden vandaan halen. Als ik dan om me heen kijk, dan valt mij op, dat zij de meeste vrienden van of school of uit hun kerkgemeenschap kennen.
Echter hier ligt dan voor mij het grootste probleem. Vanaf mijn 5e jaar was ik de pisang op school van groep 3 tot MBO4 (klasgenoten van basisschool zijn ook je klasgenoten op MAVO en op MBO ben je zo beschadigd/vereenzaamt dat je ook hier het target wordt). Diezelfde klasgenoten van de basisschool en MAVO zijn ook de groep personen waar je dan je vrienden uit je kerkgemeenschap zou kunnen halen. Oftewel, hier ga je dus je vrienden niet uit halen, want ze laten je gewoon letterlijk links liggen en kijken je nog niet eens aan.
Hierdoor wordt je wereldje wel heel klein en dus eenzaam.
Omdat ik dat zat werd en onze kerkelijke gemeenschap steeds verder wegzakte van de leer van God, ben ik verandert van kerkelijke gemeenschap. Deze kerkelijke gemeenschap omvat max 100 leden met een grote groep leeftijdsgenoten.
Echter kom je dan in het volgende probleem. Zij zijn getrouwd en hebben kinderen. Ze lopen dus direct van kerk naar kinderopvang en blijven daar dan binnen praten. Eenmaal buiten is het al wat later en gaat men direct naar huis of praat nog heel even over hoe goed hun kinderen het doen.
Daar zit ik dus ook niet op te wachten. Gelukkig weten 2 gezinnen dit (naast de 2 gezinnen waarvan de man in het bestuur zitten) en proberen dit zo goed mogelijk op te vangen. Echter het vertrouwen in de medemens is echter zo laag (mijn beste vrienden werden ooit eens mijn ergste vijanden op school), dat ondanks dat zij het blijven proberen, ik me totaal nog niet openstel naar hun, waardoor het eigenlijk zakelijke vrienden blijven.
Dus ja, eenzaamheid kan ik over mee praten. Vandaar dat ik een paar jaar geleden ben gaan sporten en meedoen aan een bijbelstudiegroepje van onze kerk om niet al te eenzaam te worden en te eindigen achter mijn beeldscherm.
Nou klinkt dit misschien wel treurig/wanhopig, echter ik heb meer dagen dat ik hier helemaal geen last van heb. Echter als je dan soms thuiszit en even niet goed weet wat te doen, dan merk je wel dat je geen vrienden hebt. |
Wat moedig dat je dit zo kunt neerschrijven.... Hoevelen onder ons zijn wellicht ook zo eenzaam maar durven of willen er niet voor uitkomen.... Maar ook fijn te lezen dat er wel een aantal gezinnen zijn die hiervan af weten en je misschien soms net dat laatste zetje kunnen geven die je op dat moment nodig hebt.
Ook goed van je dat je niet blijft hangen in de eenzaamheid maar juist de mensen opzoekt zoals sportschool en bijbelstudie. Zo verbreed je misschien je netwerk en kom je tot andere contacten.
Sterkte in ieder geval als de eenzaamheid je weer eens komt te overvallen, maar volgens mij ben je goed op weg zo!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:20
|
|
|
Ook ik wou zeggen tegen Marco...JE KOMT ER WEL!!!
De weg er naartoe is misschien niet altijd even makkelijk...
Sterkte...van een moeder...die OOK moeder is!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:26
|
|
|
Ik begrijp goed dat door negatieve ervaringen, je zelf je hart ook niet goed durft open te zetten voor vriendschappen, heel begrijpelijk. en echte vrienden, helaas kom je die weinig tegen.... Voor me zelf zet ik voor de meeste mensen gewoon me hart open, ook al w ord ik soms 9 van d e tien keer teleurgesteld, gekwetst, voor die ene keer dat het de moeite waard was, is het het proberen waard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 21:12
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik begrijp goed dat door negatieve ervaringen, je zelf je hart ook niet goed durft open te zetten voor vriendschappen, heel begrijpelijk. en echte vrienden, helaas kom je die weinig tegen.... Voor me zelf zet ik voor de meeste mensen gewoon me hart open, ook al w ord ik soms 9 van d e tien keer teleurgesteld, gekwetst, voor die ene keer dat het de moeite waard was, is het het proberen waard. |
Dat is niet gemakkelijk, zeker niet als je zo vaak teleurgesteld word! Ik heb ook jaren lang tegen iedereen gezegd: "nee, ik red me wel, komt goed!". Maar, als je jezelf op een voetstuk zet, trek je jezelf eigenlijk zelf naar beneden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 23:53
|
|
|
Volgens mij is dit wel een leuke plek tegen eenzaamheid ... Als je zo de verschillende topics afgaat, vergeet je even je eenzaamheid en merk je dat er altijd ergere gevallen zijn da jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:23
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Volgens mij is dit wel een leuke plek tegen eenzaamheid ... Als je zo de verschillende topics afgaat, vergeet je even je eenzaamheid en merk je dat er altijd ergere gevallen zijn da jezelf. |
Zoals dominee Gremdraat ooit zei:
http://m.youtube.com/watch?v=SLuymws1pP0
Trusten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 juni 2013, 00:41
|
|
|
Eenzaamheid voor sommigen een onbegrijpbaar begrip. Ondansk vele aandacht en met vele mensen in contact te zijn, kan men toch zeer eenzaam zijn. Vaak hebben mensen goede bedoelingen en goede raad, maar hebben geen weet wat er werkelijk in een hart leeft. Ik denk dat men eenzaam kan zijn, terwijl men wel goede contacten heeft, op een manier van niet alles kunnen delen, zaken die eigenlijk met een "hartsvriend(in) besproken zouden moeten worden. of lief en leed met elkaar kunnen delen en een schouder om tegenaan te kunnen leunen.
Kan men in verschillende gradaties eenzaam zijn denk ik wel eens. Zou ik bij me zelf nagaan of dat kan, zeg ik ja. ik heb 4 fantastitsche zoons die heel veel van me houden, en waar ik zeer gezegens mee ben, mede door de liefde die we elkaar geven en er voor elkaar zijn. Ik geniet van ze als ze thuis zijn. Ook kerk met lieve broerders en zusters in onze gemeente en men heeft ons ook geholpen en hulp aangeboden toen we naar ander 0514 plaats verhuisden.
Maar soms voel ik me wel eenzaam, ondanks fijne chatterij en forummerij op internet, zo gelijk nu in mijn uppie weer aan de slag op mijn pc ff stukkie typend, had liever samen met iemand de avond gedeeld, "als je begrijpt wat ik bedoel" me td ewoordne van d eher OB Bommel te eindigen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 30 juni 2013, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: zondag 30 juni 2013, 13:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Eenzaamheid.
Meeste sterk eenzamen onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd
Het hoogste percentage sterk eenzamen komt voor onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd (26%). In de groep jonge gehuwde mannen en vrouwen (18 tot en met 29 jaar) is de omvang van de groep sterk eenzamen relatief het laagst (4%). Hoewel eenzaamheid ook onder gehuwden voorkomt, is er onder gehuwden van alle leeftijdsgroepen relatief minder sprake van sterke eenzaamheid. Dat het aantal sterk eenzame gehuwden toch groot is, komt doordat er veel gehuwden zijn. Gehuwden hebben dus de kleinste kans op sterke eenzaamheid. Gescheiden mensen, weduwen en weduwnaars hebben een veel grotere kans op sterke eenzaamheid (11% respectievelijk 17% meer sterke eenzaamheid dan onder gehuwden) (Van Tilburg, 2007c). Bron: Hoe vaak komt eenzaamheid voor?
Dat ik dit topic aansnijd komt dat ik me wel vaker dan ik wil eenzaam voel. En dat ik zelf denk dat daar wel iets aan te doen is. Veel meer als ik nu doe. Ok, ik ben erg ziek geweest, maar ja, dat is geweest en al een hele tijd terug. Ik heb alles, werk wat ik erg leuk vind, kan me financieel bedruipen, handjevol vrienden, zelfs wat kwalitatief goed contact met familie tegen verwachting in. Ik heb hobby's.
Maar goed ik zit in de groep meest eenzamen, namelijk Gescheiden, middelbare leeftijd.
En toch er is veel aan te doen. Ja, het kan moeilijker zijn als je vrijwilligerswerk hebt, want de stok achter de deur is veel kleiner, aan de andere kant....veel meer vrijheid, halve dagen...(nou moet ik er wel even voor de zekerheid bijzeggen dat ik wel 80-100% ben afgekeurd, anders zou het verkeerd kunnen worden opgevat.
En ik heb hier ook een link met vele tips en uitleggingen;
Zie: eenzaamheid info
Dus aan gebrek aan informatie ligt het niet; volgens mij ligt het bij mij, aan te weinig zelfdiscipline.
Wie herkent het eea?
En wie heeft er tips?
Ik heb zelf tips. Ja, ik was toen ik nog vrijwilligerswerk deed bij de ggz erg goed in tips geven. Dan zat ik iemand antwoorden te geven en advies op zijn/haar verzoek natuurlijk, en ja, eigenlijk had ik het dan tegen mezelf.
O, ik weet het zo goed theoretisch....
1. zorg dat je huis is opgeruimd. 2. wil je schilderen oid, begin daar dan aan. 3. dus maak je huis, voor zover mogelijk, zoals je het hebben wilt, dat het ook echt je thuis is. 4. doe een hobby, zo belangrijk... 5. zorg voor werk zodat je ook het gevoel hebt dat je je steen bijdraagt. 6. regelmatig afspreken met vriend(en) 7. ook met familie. 8. en ja, juist als gelovigen moet dat toch kunnen, die zelfdicipline... 9. o ja, en stop met roken, of minimaliseer het, als stoppen an sich teveel stress geeft. Ik bedoel ook, je lichaam kan 5 sigaretten per dag verwerken. Ja, en vijf, is wel ff wat anders dan een pakkie, 20-25 sigaretten per dag, en ja een sigaret kost 30 cent dus ja reken maar uit.....je komt zo rond de 45-49 euro in de week , als je een pakkie rookt.... Rook je er 5 per dag, ja, dan kom je op 5x30=1.50. 7x1.50=10.50 per week, ja, das ff iets anders dan 45-49 euro per week....zeker met een uitkering. Ik bedoel. ik las een artikel, ND, dat eenzaamheid onder christenen evenveel voorkomt dan onder niet christenen, terwijl wij juist wapens hebben als christen zijnde. En zoutend zout. Nou, hoor ik ook, wil je er iets aan doen, (er van uitgaande dat je de mogelijkheden hebt, administratie op orde, wat vrienden, werk(vrijwillig), iets wat je kan doen als hobby, meerdere dingen kan ook.....), ja, dan kan het vaak beter zijn dat je met babysteps begint. Kan je wel meer aan, ja, dan is zelfdiscipline het toverwoord.
Wat willen we doen, met de rest van ons leven?
Willen we eenzaam blijven of er iets aan doen? (dit geld natuurlijk voor de eenzamen, of de regelmatig eenzamen, iig voor degene die meer eenzaam voelen als dat ze willen) Ja, de eerste stappen zetten zijn zo moeilijk, maar ja, na enkele dagen pluk je al de vruchten, het is namelijk een kwestie van doen.... En dan onder de mensen, jezelf op orde, je huis, je administratie.... En dan naar je werk...naar plekken waar je cursussen voor je hobby kunt volgen...en dus ook weer contact maakt...
Nou ja, het is lang geworden, ik bedoel het goed: mensen doe iets aan de eenzaamheid, zelfs enkele kilo's afvallen kan al voldoening geven, omdat je je beter voelt....
Ja, ik wou dit als 'wat te doen tegen eenzaamheid; en tips en trucs gebruiken.
Voor iedereen die tegen deze eenzaamheid vijand te strijden heeft, als bemoediging; je bent niet alleen...
En, een nog een groot voordeel; heb je je zaakies op orde, op alle levels, ja, dan kan je ook veel makkelijker afspreken...
|
Nou, om hier ff kort op in te gaan: je doorbreekt de eenzaamheid vooral door te zorgen dat je je niet verveelt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:17
|
|
|
IFAN841 schreef: | Nou, om hier ff kort op in te gaan: je doorbreekt de eenzaamheid vooral door te zorgen dat je je niet verveelt... |
:+ helemaal top! Het kan altijd erger>>> vooral blijven lachen1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 23:58
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Wat moedig dat je dit zo kunt neerschrijven....
|
dank je, maar ik sta sindskort iets anders in het leven, vandaar ook mijn lidmaatschap hier. Vroeger was je zoekende naar de juiste vrouw. Tegenwoordig heb ik dat zijdelings geschoven en ben ik meer op zoek naar vrienden en vandaar uit misschien iets laten opbloeien.
Hierdoor kan je meer lak nemen aan de reactie van mensen om je heen. Als je zoekende bent, dan deel je minder. Je probeert je beter voor te doen dan je bent.
Dus als deze nieuwe manier van communiceren vrouwen afschrikt, dan ben ik liever vrijgezel dan met een vrouw die alleen maar mooi weer wil horen. Dan kan je idd behoorlijk eenzaam samen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 juli 2013, 07:43
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Volgens mij is dit wel een leuke plek tegen eenzaamheid ... Als je zo de verschillende topics afgaat, vergeet je even je eenzaamheid en merk je dat er altijd ergere gevallen zijn da jezelf. |
Ik zat zo te denken; éen 'leuke' plek tegen eenzaamheid, want als je topics afgaat vergeet je je eenzaamheid omdat er ergere gevallen zijn dan jij?
Ik heb me nooit beter gevoeld door te denken dat mensen het 'nog' erger hadden dan ik. Dan teer je mi op de ellende van anderen.
Beter kan je denken wát je kan doen in je eigen situatie, maar denken aan anderen die het slechter hebben en je daardoor beter voelen, ik snap dat niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 8 juli 2013, 23:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zat zo te denken; éen 'leuke' plek tegen eenzaamheid, want als je topics afgaat vergeet je je eenzaamheid omdat er ergere gevallen zijn dan jij?
Ik heb me nooit beter gevoeld door te denken dat mensen het 'nog' erger hadden dan ik. Dan teer je mi op de ellende van anderen.
Beter kan je denken wát je kan doen in je eigen situatie, maar denken aan anderen die het slechter hebben en je daardoor beter voelen, ik snap dat niet |
Dat kan zeker! En zo voel ik het ook! Laat mij dan maar de "klootzak" zijn, maar waarom zou ik me lullig voelen als een ander dat ook voelt? Snap ik niet! Het is mijn leven en als ik me lullig voel over wat anderen verkeerd doen, nou ja zeg, dan hebben die anderen een probleem! Ik niet! Maar het feit is dat ze zich verschuilen achter jou en een zielige houding aannemen! So what??
Nogmaals: http://m.youtube.com/watch?v=SLuymws1pP0
Ps, sorry, vergat de link in een url te plaatsen maar waarschijnlijk kan de moderator dat doen!? Thanks! & trusten!
Laatst aangepast door
|
LANFY127
|
op maandag 8 juli 2013, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 09:51
|
|
|
LANFY127 schreef: | Dat kan zeker! En zo voel ik het ook! Laat mij dan maar de "klootzak" zijn, maar waarom zou ik me lullig voelen als een ander dat ook voelt? Snap ik niet! Het is mijn leven en als ik me lullig voel over wat anderen verkeerd doen, nou ja zeg, dan hebben die anderen een probleem! Ik niet! Maar het feit is dat ze zich verschuilen achter jou en een zielige houding aannemen! So what??
Nogmaals: http://m.youtube.com/watch?v=SLuymws1pP0
Ps, sorry, vergat de link in een url te plaatsen maar waarschijnlijk kan de moderator dat doen!? Thanks! & trusten! |
Link aangebracht, tekst is van Lanfy, niet van mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 17:08
|
|
|
http://youtu.be/SLuymws1pP0
Deze link is hetzelfde, alleen deze is voor de pc de andere voor de telefoon.
Dus als je de iPhone app. niet hebt op je pc, en je wilt 'm kijken op je pc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 23:28
|
|
|
LANFY127 schreef: | Dat kan zeker! En zo voel ik het ook! Laat mij dan maar de "klootzak" zijn, maar waarom zou ik me lullig voelen als een ander dat ook voelt? Snap ik niet! Het is mijn leven en als ik me lullig voel over wat anderen verkeerd doen, nou ja zeg, dan hebben die anderen een probleem! Ik niet! Maar het feit is dat ze zich verschuilen achter jou en een zielige houding aannemen! So what?? |
Graag op je taalgebruik letten. Zie ook de regels. Bedenk desnoods creatieve alternatieven
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 13 juli 2013, 19:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC593
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 20:40
|
|
|
Hallo mensen. Eenzaamheid is heel erg. Maak er daarom zelf wat van. Je hebt al een begin gemaakt tegen eenzaamheid door je hier in te schrijven. Het forum is toch ook wel gezellig? Via mail en internet kun je een hoop contacten opdoen en in de kerk. Word actief lied van een kerk en je zal kennissen krijgen. Geloof in jezelf! God houdt van je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 21:29
|
|
|
MARC593 schreef: | Hallo mensen. Eenzaamheid is heel erg. Maak er daarom zelf wat van. Je hebt al een begin gemaakt tegen eenzaamheid door je hier in te schrijven. Het forum is toch ook wel gezellig? Via mail en internet kun je een hoop contacten opdoen en in de kerk. Word actief lied van een kerk en je zal kennissen krijgen. Geloof in jezelf! God houdt van je! |
daar heb je een punt maar dan nog je schrijft je juist in tenminste ik wel omdat in je kerk niet die ene kan vinden en soms voel ik ook wel eens eenzaam hoor ... hoop dat ik hier mijn maatje vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAARTENVD585
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 22:01
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | daar heb je een punt maar dan nog je schrijft je juist in tenminste ik wel omdat in je kerk niet die ene kan vinden en soms voel ik ook wel eens eenzaam hoor ... hoop dat ik hier mijn maatje vind |
Precies ook ik kan geen match vinden in mijn omgeving ,daarom dat ik nu voor de 2e keer ermee begin op CM, na de eerste een relatie( niet via CM ) gehad die niet meer voor mij bestemd was probeer ik opnieuw iemand te vinden die voor mij wel bestemd is en ik voor haar....
Laatst aangepast door
|
MAARTENVD585
|
op vrijdag 12 juli 2013, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC593
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 22:06
|
|
|
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik hier niet de ware zal vinden. En misschien bestaat die ook wel helemaal niet. Maar ik probeer er het beste ervan te maken, alleen of niet.
Laatst aangepast door
|
MARC593
|
op vrijdag 12 juli 2013, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 22:31
|
|
|
Vreemd hè, geen match kunnen vinden? Of zijn we gewoon te kieskeurig en denken we door te gluren naar een foto en een sumiere omschrijving te lezen te kunnen filteren? Tuurlijk, ik filter ook alle getrouwden, jonkies, oma's, bepaalde kerkelijke achtergronden en rokers eruit. Je zoekt toch ook iemand die een beetje in je straatje past??? En dan heb je een match....dan moet er nog wel een klik zijn.
Terug naar eenzaamheid......ik heb best een groot aantal vrienden. Maar op momenten voel ik me toch wel alleen...... Ik wil m'n vrienden ook niet tot 'last' zijn. Op momenten als de 1e lentedag willen zij bv ook met hun gezinnetje zijn, daar ga je niet tussen zitten.. In je eentje een rondje fietsen heb ik ook zo bekeken en zo kan ik nog wel ff doorgaan.....
Ik ben ook blij dat ik m'n liefde aan m'n kinderen kan geven. Op dit moment staan m'n kinderen op nr. 1, maar als ik een lieve vrouw zou ontmoeten, zou zij zomaar de kinderen kunnen evenaren. Maar dat is ook hele andere liefde hè? Maar ja..zover ben ik nog niet.
Ik ben ook blij met m'n vrienden op CM, ff lachen om bepaalde reacties, lezen dat je niet de enige bent die tegen bepaalde dingen aanloopt en ook even je ei kwijt kunt....zoals nu.
CM-vrienden bedankt!! Ik hou van jullie allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 22:45
|
|
|
ha ha klus, je bent een lieve kabouter
Ja eenzaamheid, acht jaar gescheiden, ha ha al op na de negen, vorig jaar gingen drie kinderen uit huis, ze worden groot bij mij en dan zit je daar op momenten alleen en is vaak ook fijn , maar een maatje in het leven is wel heel wat fijner vriendinnen zijn getrouwd in de kerk... ach... ha ha zeer genant, de zoveelste keer dat je terug lacht na een man, die geen trouwring draagt en die je later ziet met zijn vrouw.... Als ik tegen vriendinnen zeg, ik me wel eens eenzaam voel, ha ha weten hun veel. jaren getrouwd, vaak mopperend over d e negatieve kanten van hun man, niet beseffende dat ze niet zo moeten mopperen. en ergste was, toen ze me wouden koppelen aan die sjagrijnige man van 60 in hun kerk... duh , dacht ga er zelf wel een zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 22:46
|
|
|
KLUS667 schreef: | Vreemd hè, geen match kunnen vinden? Of zijn we gewoon te kieskeurig en denken we door te gluren naar een foto en een sumiere omschrijving te lezen te kunnen filteren? Tuurlijk, ik filter ook alle getrouwden, jonkies, oma's, bepaalde kerkelijke achtergronden en rokers eruit. Je zoekt toch ook iemand die een beetje in je straatje past??? En dan heb je een match....dan moet er nog wel een klik zijn.
Terug naar eenzaamheid......ik heb best een groot aantal vrienden. Maar op momenten voel ik me toch wel alleen...... Ik wil m'n vrienden ook niet tot 'last' zijn. Op momenten als de 1e lentedag willen zij bv ook met hun gezinnetje zijn, daar ga je niet tussen zitten.. In je eentje een rondje fietsen heb ik ook zo bekeken en zo kan ik nog wel ff doorgaan.....
Ik ben ook blij dat ik m'n liefde aan m'n kinderen kan geven. Op dit moment staan m'n kinderen op nr. 1, maar als ik een lieve vrouw zou ontmoeten, zou zij zomaar de kinderen kunnen evenaren. Maar dat is ook hele andere liefde hè? Maar ja..zover ben ik nog niet.
Ik ben ook blij met m'n vrienden op CM, ff lachen om bepaalde reacties, lezen dat je niet de enige bent die tegen bepaalde dingen aanloopt en ook even je ei kwijt kunt....zoals nu.
CM-vrienden bedankt!! Ik hou van jullie allemaal |
Bedankt Klus een dikke gemeende knuf voor jou. ik had er tranen van in mijn ogen snap wat je bedoelt en voel je verdriet.
ik denk inderdaad dat men te gefocust is op het vinden van de ware. Het luchtig plaatjes kijken zonder op verder onderzoek te gaan is hetzelfde als op een terras gaan zitten staren tot iemand jou aanspreekt. de klik moet absoluut zijn maar daar voor moet er eerst wel een en ander gebeuren.
maar voor je daar komt moet je eerst oppervlakkig gekeurd worden ohhh die ziet er leuk uit maar ow ze weegt zoveel of tja ze gelooft niet wat ik geloof of wat ik te horen krijg wat woon je ver weg ...
Kortom eenzaamheid komt bij iedereen voor en dan voel je soms echt Remy en verlang je zo graag naar die ene omdat gezinnetje te mogen zijn. Geef de moed niet op hoe moeilijk het soms is en je denkt Lieve God wanneer ... alleen Hij weet wanneer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: donderdag 18 juli 2013, 10:00
|
|
|
eenzaamheid ,en wat er tegen te doen...
Waarom zeggen jullie die alleen zijn dat jullie alleen zijn? Het is een verschil tussen alleen ZIJN of alleen VOELEN. Ik geloof wie zich alleen VOELD die mist God om hem heen op dat moment. Dan is het heel simpel:sta stil en kijk niet naar je eigen gevoel maar kijk naar God..zolang als men zich zelf zielig voeld is het nog steeds vaak de ego die in de weg staat. Leer van Jezus..Hij had niks,en werd door mensen bespot en verloochend had geen schoot om zijn hoofd op te rusten,en wist wat er te komen zou gaan en hoe Hij moest lijden...Wij hoeven niet eens te lijden zoals HIJ. Wij kunnen ons gelukkig prijzen onder alle omstandigheden,ook al voeld men zich even eenzaam..bedenk Zijn laatste woorden aan het kruis.. Jezus heeft ook nooit geklaagd over dat Hij zich eenzaam voelde..ZIJN vader is immers altyd bij Hem.Zo mogen wij het ook zien. En zul je je niet meer eenzaam hoeven te voelen.Succes verzekerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 18 juli 2013, 17:20
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | eenzaamheid ,en wat er tegen te doen...
Waarom zeggen jullie die alleen zijn dat jullie alleen zijn? Het is een verschil tussen alleen ZIJN of alleen VOELEN. Ik geloof wie zich alleen VOELD die mist God om hem heen op dat moment. Dan is het heel simpel:sta stil en kijk niet naar je eigen gevoel maar kijk naar God..zolang als men zich zelf zielig voeld is het nog steeds vaak de ego die in de weg staat. Leer van Jezus..Hij had niks,en werd door mensen bespot en verloochend had geen schoot om zijn hoofd op te rusten,en wist wat er te komen zou gaan en hoe Hij moest lijden...Wij hoeven niet eens te lijden zoals HIJ. Wij kunnen ons gelukkig prijzen onder alle omstandigheden,ook al voeld men zich even eenzaam..bedenk Zijn laatste woorden aan het kruis.. Jezus heeft ook nooit geklaagd over dat Hij zich eenzaam voelde..ZIJN vader is immers altyd bij Hem.Zo mogen wij het ook zien. En zul je je niet meer eenzaam hoeven te voelen.Succes verzekerd! |
Beste Christian,
Waarom denk je dat er in de bijbel, bijvoorbeeld in de psalmen en Klaagliederen en lees Job, een plek is voor de klacht van eenzaamheid? "Mijn God Mijn God, WAAROM hebt U me verlaten" ... Of dat niet een uitroep is van het grote waarom en de verlatenheid. Dat riep Jezus dus ook uit aan het kruis en was een uitroep van diep alleen zijn. Ik denk dat Hij in de tuin voor Hij werd verraden zich juist ook ongelooflijk alleen heeft gevoeld. Het moment dat Hij verraden en verloochend werd zijn momenten van verlaten worden door alles en iedereen. Hij was onder ons een Mens dus met menselijke gevoelens.
Natuurlijk is het feit daar dat God er is. Maar er is wel degelijk ook een diepe alleenheid/eenzaamheid waar niet tegen te vechten is door alleen maar simpel te zeggen dat je dat niet moet of kan zeggen omdat God er toch is. De link die je legt naar "je zielig voelen" vind ik eigenlijk niet zo gepast. Soms komt er inderdaad een vette portie zelfmedelijden bij maar zelfs dan is dat niet zo'n drama. Zelfmedelijden is soms best gerechtvaardigd en een reële kijk op je situatie. Het is soms zelfs gewoon een must om eindelijk een keer jezelf te bezien met medelijden omdat men vaak voorbij gaat aan het gevoel, juist vanwege afdoeners als van: "God is er toch (zeur dus niet)". Die verergeren het vaak alleen maar want werken op het schuldgevoel. Het wordt pas echt een drama als je met zelfmedelijden niet veel verder komt dan je erin wentelen en koesteren en niet meer verder te komen.
Overigens ontkent Jezus het niet dat wij ons eenzaam kunnen voelen ook al is Hij volgens jou de enige die het recht heeft het te zeggen omdat hij zo eenzaam is geweest. Er staat ergens dat Hij met ons mee kan voelen in alles omdat Hij daar is geweest en het heeft meegemaakt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 juli 2013, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
|
|