Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:54
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en dat gebeurd helaas gerust niet altijd |
Ja, maar hoeveel moeite doe je?
Doe je sowieso wel moeite?
Veel mannen tegenwoordig zeker de iets oudere, valt me op, en heb ik gelezen, vinden zichzelf heel wat en vinden dat vrouwen achter hun moeten aanlopen, maar ja de natuur, God, heeft het zo gemaakt; mannen zijn jagers....
Wanneer heb je voor het laatst een mail geschreven aan een vrouw met: 'Ik vind je best leuk, heb je zin om eens ergens met me koffie te drinken' oid?
Nee, dát doen mannen niet; ze hebben een air, dat de vrouw sowieso blij mag zijn, dát ze een date met je wíllen....
Maar dat hoort mi niet zo.
De man mag achter je aan lopen en moeite doen, al is het elke dag een mail schrijven, en niet zo'n mail van: "Ik heb een dure auto en een boot, en veel vrouwen gaan altijd met me varen; heb je ook een keer zin om met me te varen"? oid. als jij(iemand) zo veel vrouwen hebt om mee te varen ja, dan heb ik er al geen zin meer in...
Nee, gewoon een mail, met wat je bezighoud dat je iets van jezelf laat zien, je kwetsbaar opsteld, en eerlijk, en ja, dan na een tijdje mailen ja, dan spreekt er misschien een vrouw met je af.
En niet van ja, ik heb één keer gemailt, een klein meeltje, ze geeft geen sjoege, dus ben nu diep beledigt, en probeer de volgende.
Ja, dat las ik hier ook, een man die schreef dat ie geen tijd gaat verspillen aan oeverloos mailen, ja..dan niet.
Je mág blij zijn dát een vrouw een mail beántwoord, dat opent perspectieven, misschien na 2/3 maanden mailen wil ze wel iets afspreken.
En dan geen mail van drie regels, met wat algemeenheden, nee, een serieuze mail waaruit blijkt dat je serieus bent, soort van solliciteren zeg maar. Waarin je schrijft wat je bezighoud, wat je eventueel zou willen opbouwen en hoe, wat de leuke dingen zijn in je leven, de minder leuke dingen waar je mee bezig bent, welke dromen je hebt, en die hoeven echt niet heel groot te zijn. Kan ook dat je een cursus wilt doen oid. Ja, je bent geen 18 meer...
En dan mag je blij zijn als ze iig vrienden wilt zijn, en heel misschien, daarna kan er iets opbloeien.
Maar na een keer daten, zeggen van er is geen klik, en hup de volgende afwerken als een fabriek, ja....dán kan je idd lang wachten.
En ook niet, wat ik hier ergens las, niet van jou, dat een man zoveel mogelijk dates af moet werken in zo een kort mogelijke tijd, om geen tijd te verspillen...
Dus kan je als vrouw zijnde ook nog es bang zijn dat je de man zijn tijd verspild....
Nee hoor, mannen horen achter de vrouw aan te lopen en dus echt niet andersom.
gewijzigd
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 6 maart 2013, 08:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 22:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, maar hoeveel moeite doe je?
Doe je sowieso wel moeite?
Veel mannen tegenwoordig zeker de iets oudere, valt me op, en heb ik gelezen, vinden zichzelf heel wat en vinden dat vrouwen achter hun moeten aanlopen, maar ja de natuur, God, heeft het zo gemaakt; mannen zijn jagers....
Wanneer heb je voor het laatst een mail geschreven aan een vrouw met: 'Ik vind je best leuk, heb je zin om eens ergens met me koffie te drinken' oid?
Nee, dát doen mannen niet; ze hebben een air, dat de vrouw sowieso blij mag zijn, dát ze een date met je wíllen....
Misschien onzekerheid, kan zijn...
Maar dat hoort mi niet zo.
En ook niet, wat ik hier ergens las, niet van jou, dat een man zoveel mogelijk dates af moet werken in zo een kort mogelijke tijd, om geen tijd te verspillen...
Dus kan je als vrouw zijnde ook nog es bang zijn dat je de man zijn tijd verspild....
Nee hoor, mannen horen achter de vrouw aan te lopen en dus echt niet andersom. |
Tutte tutteh tutteuh, hoho wacht effe kijk, en das lang geleden, heul heul lang geleden.............. Toen voor vrouwen de tijd nog stil stond, na verloop van tijd, kwam dat ras enig sinds tot leven.
Het was zo ergens half jaren ""70 begin ""80 van den vorige eeuw, zij wilden meer, en eigenlijk de zelfde rechten als de man. Rond negentienhonderd drie en tachtig, werd dat een feit, in twee en tachtig heb ik het nog op de oude vertrouwde manier gedaan, dat hield een half jaar stand en toen was er geen goed garen meer mee te spinnen.
En ik wacht nog steeds, tot in hoe verre de emancipatie ook daadwerkelijk werkt, zoals het ook daadwerkelijk zou moeten werken. Uiteindelijk ben ik één van de weinigen die de emancipatie van de vrouw ook daadwerkelijk, in woord en daad heeft geaccepteerd Dus ik wacht nog steeds slecht dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 23:56
|
|
|
Je moet niet afwachten!
Actie ondernemen, vrouwen mailen, vragen of ze ergens koffie met je willen drinken. Nader kennis maken. En niet per se voor een eventuele relatie, dat geeft veels te veel spanning, en kan iemand afschrikken en benauwen. Nee, gewoon, als 2 collega's die ff vrij hebben koffie drinken en babbelen. Ongedwongen dus. anders kan ik je op een briefje geven; dan werkt het niet.....dan zit je tegenoverelkaar een soort examen af te leggen...En tegen degene die je niet je type vind, zeg je ja, ik voel geen klik met jou.(gezakt dus).....
Terwijl je diegene helemaal niet kent, tis een momentopname...
Dan kan je vrienden maken, en van een van die vrienden daar zou je iets mee kunnen krijgen, in de loop van de tijd, maanden.
Zoist en niet anders.
S. Houdt niet van mannen die meteen denken als je een keertje lacht dat ze dan een relatie met je hebben, bij zo'n date. En zich dan ook zo gaan gedragen meteen.
==
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 6 maart 2013, 01:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 07:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Tutte tutteh tutteuh, hoho wacht effe kijk, en das lang geleden, heul heul lang geleden.............. Toen voor vrouwen de tijd nog stil stond, na verloop van tijd, kwam dat ras enig sinds tot leven.
Het was zo ergens half jaren ""70 begin ""80 van den vorige eeuw, zij wilden meer, en eigenlijk de zelfde rechten als de man. Rond negentienhonderd drie en tachtig, werd dat een feit, in twee en tachtig heb ik het nog op de oude vertrouwde manier gedaan, dat hield een half jaar stand en toen was er geen goed garen meer mee te spinnen.
En ik wacht nog steeds, tot in hoe verre de emancipatie ook daadwerkelijk werkt, zoals het ook daadwerkelijk zou moeten werken. Uiteindelijk ben ik één van de weinigen die de emancipatie van de vrouw ook daadwerkelijk, in woord en daad heeft geaccepteerd Dus ik wacht nog steeds slecht dus |
Welkom in de 21ste eeuw! Waar diverse malen al is geconcludeert dat de Nederlandse vrouw toch niet zo ge-emancipeerd is. Dus helaas voor jou, je zult echt zelf aan de bak moeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 08:18
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 05:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 08:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welkom in de 21ste eeuw! Waar diverse malen al is geconcludeert dat de Nederlandse vrouw toch niet zo ge-emancipeerd is. Dus helaas voor jou, je zult echt zelf aan de bak moeten. |
Oh maar dat weet ik wel, zulke mannen (economische profiteurs) heb je ook zo lang ze niet bijten, gewoon aaien, en als ze grommen, wegrennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 08:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Je moet niet afwachten!
Actie ondernemen, vrouwen mailen, vragen of ze ergens koffie met je willen drinken. Nader kennis maken. En niet per se voor een eventuele relatie, dat geeft veels te veel spanning, en kan iemand afschrikken en benauwen. Nee, gewoon, als 2 collega's die ff vrij hebben koffie drinken en babbelen. Ongedwongen dus. anders kan ik je op een briefje geven; dan werkt het niet.....dan zit je tegenoverelkaar een soort examen af te leggen...En tegen degene die je niet je type vind, zeg je ja, ik voel geen klik met jou.(gezakt dus).....
Terwijl je diegene helemaal niet kent, tis een momentopname...
Dan kan je vrienden maken, en van een van die vrienden daar zou je iets mee kunnen krijgen, in de loop van de tijd, maanden.
Zoist en niet anders.
S. Houdt niet van mannen die meteen denken als je een keertje lacht dat ze dan een relatie met je hebben, bij zo'n date. En zich dan ook zo gaan gedragen meteen.
== |
Mailen, koffie drinken, ergens iets afspreken........... toemaar........ Ik heb geen rekening bij de boerenleenbank en dan nog, vrienden maken om je vervolgens in een bos vastgebonden aan een boom, je leven voorbij zien schieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 08:47
|
|
|
Gerrit...al dat gemopper...(oke...dat weten we nu wel) Maar doe dan ook dat zielig smekende profiel plaatje maar weg....
Moet je nagaan wat dat staat...
NIEMAND MAG ME... WIL JIJ ALSJEBLIEFT???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 09:12
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welkom in de 21ste eeuw! Waar diverse malen al is geconcludeert dat de Nederlandse vrouw toch niet zo ge-emancipeerd is. Dus helaas voor jou, je zult echt zelf aan de bak moeten. |
En dan nog, de 21ste eeuw, daar is wel heel wat leed aan vooraf gegaan Het begon pas laat in de 20ste eeuw de helft ongeveer,in het begin was meel nog gewoon bloem, maar toen is het geduvel begonnen. Man werd male, vrouw werd fimale een brief werd email, en door die twee laatste waarschijnlijk hotmail En dat is nog maar een beperkte oplage van meel, maar nu willen jullie terug vergeet het maar, ik houd mij wel vast aan die emancipatie drift das veel goedkoper
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 09:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gerrit...al dat gemopper...(oke...dat weten we nu wel) Maar doe dan ook dat zielig smekende profiel plaatje maar weg....
NIEMAND MAG ME... WIL JIJ ALSJEBLIEFT??? |
Pff, en dan loop ik te mopperen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gerrit...al dat gemopper...(oke...dat weten we nu wel) Maar doe dan ook dat zielig smekende profiel plaatje maar weg....
NIEMAND MAG ME... WIL JIJ ALSJEBLIEFT??? |
idd..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 21:45
|
|
|
Wat dan, waar dan, heb ik dat ooit gezet?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 17:49
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wat dan, waar dan, heb ik dat ooit gezet?! |
geen idee, ik heb weer wat gemist, of niet dat kan ook tuurlijk...!
tja..........................zal je een vrouwtje willen hebben, dan zal je toch echt iets voor moeten doen! Ze landen je niet zomaar in je schoot hoor!
Dus niet mopperen..........................wees een kerel! Schouders eronder En blijven doorgaan............ooit zal een vrouwtje voor je vallen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 18:48
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | geen idee, ik heb weer wat gemist, of niet dat kan ook tuurlijk...!
tja..........................zal je een vrouwtje willen hebben, dan zal je toch echt iets voor moeten doen! Ze landen je niet zomaar in je schoot hoor!
Dus niet mopperen..........................wees een kerel! Schouders eronder En blijven doorgaan............ooit zal een vrouwtje voor je vallen!
|
Ja, zwaar gewond zeker of vermindert toerekeningsvatbaar de sterke variant
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 7 maart 2013, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 19:29
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja, zwaar gewond zeker of vermindert toerekeningsvatbaar de sterke variant |
Ooit wel eens van zwaargewonde mannen gehoord??? Ze bestaan OOK hoor Gerrit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 7 maart 2013, 19:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ooit wel eens van zwaargewonde mannen gehoord??? Ze bestaan OOK hoor Gerrit... |
Ik weet niet uit welk tijdperk jij komt maar als mannen ?! ben ik zo weg van CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 09:09
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik weet niet uit welk tijdperk jij komt maar als mannen ?! ben ik zo weg van CM |
En...........ben je dan minder om als je zwaar gewond bent? Man of vrouw Het gaat juist om respect voor elkaar geven. De ene kan juist de andere helpen. Heb elkander lief. Voor elkaar zijn! Elkaar helpen dragen. Ondersteunen elkaar in gebed. Niet elkaar afkraken. Niet de vrouw afkraken Ook niet de man afkraken. Heb respect voor elkaar ........heb respect voor jezelf.....!
God is liefde..........................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 09:57
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | En...........ben je dan minder om als je zwaar gewond bent? Man of vrouw Het gaat juist om respect voor elkaar geven. De ene kan juist de andere helpen. Heb elkander lief. Voor elkaar zijn! Elkaar helpen dragen. Ondersteunen elkaar in gebed. Niet elkaar afkraken. Niet de vrouw afkraken Ook niet de man afkraken. Heb respect voor elkaar ........heb respect voor jezelf.....!
God is liefde.......................... |
Tussen de regels doorlezen........... Als iemand serieus iets zet............. Of als iemand met die smoeltjes iets zet
Je kan op elke slak zout leggen, maar is dat ook nodig? Als ik iets zet, waar ook een vrolijke noot in zit, doe ik dat met smoeltjes Is iets serieus, doe ik dat niet, gaat iets te veel op zemelen lijken, dan doe ik dat weer wel.
Wij zijn allemaal mensen met een eigen intentie en gedachte over bepaalde dingen, en niet het zelfde, gelukkig niet. Wij hebben dan ook allemaal gerust niet het zelfde mee gemaakt, ook gelukkig niet, dan zou het leven saai, en waarschijnlijk ook uitzichtloos zijn, of worden. Men hoeft dan ook niet, op elkaar te reageren, het mag, en soms kan je het beter niet doen.
Als er dan al iets op mijn pad zou komen, en ik maak daar een opmerking over met smoeltjes, bedoel ik dat NIET serieus. Als iemand dan komt met zwaar gewonde mannen, zit ik daar niet op te wachten, en nee, die heb ik liever niet, tot helemaal niet. Mijn pad kent vele wegen, maar die weg, gelukkig niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:22
|
|
|
Ja, zwaar gewond zeker of vermindert toerekeningsvatbaar de sterke variant
Gerrit...jij was het die bovenstaande woorden neerzette... Daar waren echter geen smiles of smoeltjes bij... Jij was het die sprak over ""zwaar gewond"" Wat je daar dan precies mee bedoelde....weet ik ook niet... Als jij dan bedoeld op het leven wat achter iemand ligt...
Juist daarom plaatste Joannie haar reactie... En terecht een mooie reactie(vind ik) Ieders leven heeft wonden...(denk ik) Of dat nu door een overlijden...een scheiding...of iets anders is.. Juist in een nieuwe relatie is het dan zo mooi en zo fijn...als je daar SAMEN...weer een nieuw begin in MAG...en kan maken!!!
Ja...ik heb een relatie gehad met een ""gewonde""man... Het was niet de persoon die daar hele dagen over liep te praten... In dat ""gewond"" zijn....zijn we elkaar WEL tot steun geweest!!!!!
Een wond kan genezen...zal ook genezen... Maar juist de aanraking...kan heel gevoelig zijn... Maar in liefde...uit liefde...kan het goed komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja, zwaar gewond zeker of vermindert toerekeningsvatbaar de sterke variant
Gerrit...jij was het die bovenstaande woorden neerzette... Daar waren echter geen smiles of smoeltjes bij... Jij was het die sprak over ""zwaar gewond"" Wat je daar dan precies mee bedoelde....weet ik ook niet... Als jij dan bedoeld op het leven wat achter iemand ligt...
Juist daarom plaatste Joannie haar reactie... En terecht een mooie reactie(vind ik) Ieders leven heeft wonden...(denk ik) Of dat nu door een overlijden...een scheiding...of iets anders is.. Juist in een nieuwe relatie is het dan zo mooi en zo fijn...als je daar SAMEN...weer een nieuw begin in MAG...en kan maken!!!
Ja...ik heb een relatie gehad met een ""gewonde""man... Het was niet de persoon die daar hele dagen over liep te praten... In dat ""gewond"" zijn....zijn we elkaar WEL tot steun geweest!!!!!
Een wond kan genezen...zal ook genezen... Maar juist de aanraking...kan heel gevoelig zijn... Maar in liefde...uit liefde...kan het goed komen... |
oh dus deze is een engeltje, zonder vleugeltjes en zonder harpje, vergeten zeker zwaar gewond, en sterk verminderd toerekeningsvatbaar
maar je hebt ze ook met heldere glazen, die maar eens proberen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:55
|
|
|
Gevrijwaard........ De goede niet te na gesproken, maar CM bestaat nu een maal niet alleen uit weduwen(naren) of gescheiden personen, er zijn ook nooit gebonden mensen. Jong en oud, van beide groepen, en er wordt vooral rekening gehouden met de eerste twee groepen, en dat mag ook wel, maar er is verdraaid weinig begrip voor de laatste groep.
Iedereen heeft recht om Gelukkig te zijn/worden, en het is dan ook fijn als je dat Gevoel mag delen . Als je nooit Gebonden bent geweest, en zeker op cm, is het ook wel eens fijn, niet elke keer geconfronteerd te worden met kommer en kwel. Ik Geloof ook wel dat een vrij persoon, daar ook wel eens van Gevrijwaard wil zijn. Het leven is geen feessie, dat weet iedereen, maar je mag het wel proberen, het enig sinds mogelijk te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 18:18
|
|
|
God heeft geen kalme reis beloofd, wel een behouden aan komst.......!
Alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt, was geen gemakkelijke weg. En ik denk zelf dat er meerdere kunnen zeggen! Toch ben ik blij dat het mijn levens weg is, namelijk ik hou heel veel hemelse geschenken over!
Ik ben dankbaar als ik nu ziet hoe ik in het leven staat. Het is ook groeien in het geloof, ook naar het leven die voor ons ligt, de behouden aan komst.
Als ik nu zoals vandaag, over de strand loop, in de sterke wind, de meeuwen die dapper proberen tegen de wind in te vliegen, kleine stukjes en ze staan weer op de grond, dapper rennend vooruit te komen, halverwege staan ze even stil en dan weer stukje vliegen! Niet elke meeuw kreeg dit voor elkaar en werddoor de wind weer stuk terug geblazen, en die meeuw ging weer met volle moed tegen aan...........! En als ik zo naar kijk, dan denk ik, het lijkt wel of God tegen mij zegt, ga met nieuwe moed tegen aan.........jij kan het wel en Ik de Here zal jouw onder steunen.
Dit telt voor ieder, alleen jij zal die moed weer moeten hebben om door te kunnen gaan.
Gelukkig voelen begin bij jezelf, dat is de nieuwe moed...........!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:11
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | God heeft geen kalme reis beloofd, wel een behouden aan komst.......!
Alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt, was geen gemakkelijke weg. En ik denk zelf dat er meerdere kunnen zeggen! Toch ben ik blij dat het mijn levens weg is, namelijk ik hou heel veel hemelse geschenken over!
Ik ben dankbaar als ik nu ziet hoe ik in het leven staat. Het is ook groeien in het geloof, ook naar het leven die voor ons ligt, de behouden aan komst.
Als ik nu zoals vandaag, over de strand loop, in de sterke wind, de meeuwen die dapper proberen tegen de wind in te vliegen, kleine stukjes en ze staan weer op de grond, dapper rennend vooruit te komen, halverwege staan ze even stil en dan weer stukje vliegen! Niet elke meeuw kreeg dit voor elkaar en werddoor de wind weer stuk terug geblazen, en die meeuw ging weer met volle moed tegen aan...........! En als ik zo naar kijk, dan denk ik, het lijkt wel of God tegen mij zegt, ga met nieuwe moed tegen aan.........jij kan het wel en Ik de Here zal jouw onder steunen.
Dit telt voor ieder, alleen jij zal die moed weer moeten hebben om door te kunnen gaan.
Gelukkig voelen begin bij jezelf, dat is de nieuwe moed...........! |
Ja nou, van mij mogen die meeuwen best met de wind mee vliegen, ben ze liever kwijt dan rijk, ze poepen hier de boel onder. En dat we hier geen kalme reis hebben, tja daar weet ik ook alles van, wel op een andere manier dan menig één hier, maar kalm is die zeker niet. Maar als je als buiten staander, eens een keertje over forum zou fietsen, kan je knap depressief worden van wat er allemaal gezet wordt.
Wat ik zelf wel een mooie uitspraak vindt, waar het precies staat weet ik niet, maar dat het er staat wel, het oude is voorbij gegaan, en het nieuwe is gekomen. En dan is het best wel triest, dat er nog zo in het verleden wordt geleefd, als je al van leven kunt spreken, laat toch los, het doet te veel af. Niets is het zelfde, elke nieuwe toekomst is nieuw, als je het zelf maar doet, een ander heeft het te druk met zich zelf .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:18
|
|
|
GERRIT084 schreef: | het oude is voorbij gegaan, en het nieuwe is gekomen. En dan is het best wel triest, dat er nog zo in het verleden wordt geleefd, als je al van leven kunt spreken, laat toch los, het doet te veel af. |
Ja maar dat loslaten is toch een heel proces. Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.
Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:25
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja maar dat loslaten is toch een heel proces. Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.
Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen... |
Hoe doe en ervaar je dat zelf, de Heilige Geest toelaten in diepe pijn, zodat er genezing plaatsvindt. Zou je daar wat over kunnen delen, hoe de Heilige Geest toe te laten in diepe pijn?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 9 maart 2013, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:40
|
|
|
Daar heb je weer zoiets Gerrit... Joannie getuigt hier van haar zien...haar voelen...haar beleving van een stukje natuur... Bovendien... gecreëerd door haar Schepper.... Dat ziet en voelt ze in de vogels.... Waarbij jij dan weer reageert...kBen ze liever kwijt dan rijk...ze poepen alles onder!!! Leer jij ze dat dan anders!!! Ze laten gewoon alles vallen waar het hun uitkomt...dat is immers hun natuur... Dan welt er iets van dankbaarheid omhoog !!!! Heerlijk is dat toch??? Ik kan daar ook iets van voelen...als ik in de natuur ben.... Als God voor de dieren zorgt...zou Hij dan niet voor ons zorgen???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 9 maart 2013, 19:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:55
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja maar dat loslaten is toch een heel proces. Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.
Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen... |
Natuurlijk is dat een heel proces, en niemand zegt dat het snel gaat, en net wat jezelf zet, eerlijk worden en je zonden belijden. Maar vooral ook eerlijk tegenover je zelf zijn, maar pas als jezelf begint met loslaten, is al het begin van het proces. Genezing kan pas plaats vinden, als jezelf de aanzet geeft, maar je mag wel vragen om kracht, die krijg je wel. Een simpel voorbeeld, je bent een stugge roker, en je vraagt om genezing je wil stoppen, maar je steekt er telkens één op. Dan zit je de komende tijd wel te vragen, en op een gegeven geef je de pijp aan Maarten, dan kan je klagen dat je niet wordt verhoord. Maar uiteindelijk wil je zelf niet echt, je (moet) mag ten allen tijden wel zelf de knoop door hakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:58
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Daar heb je weer zoiets Gerrit... Joannie getuigt hier van haar zien...haar voelen...haar beleving van een stukje natuur... Bovendien... gecreëerd door haar Schepper.... Dat ziet en voelt ze in de vogels.... Waarbij jij dan weer reageert...kBen ze liever kwijt dan rijk...ze poepen alles onder!!! Leer jij ze dat dan anders!!! Ze laten gewoon alles vallen waar het hun uitkomt...dat is immers hun natuur... Dan welt er iets van dankbaarheid omhoog !!!! Heerlijk is dat toch??? Ik kan daar ook iets van voelen...als ik in de natuur ben.... Als God voor de dieren zorgt...zou Hij dan niet voor ons zorgen??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:02
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Hoe doe en ervaar je dat zelf, de Heilige Geest toelaten in diepe pijn, zodat er genezing plaatsvindt. Zou je daar wat over kunnen delen, hoe de Heilige Geest toe te laten in diepe pijn? |
Tja, dat is niet zo eenvoudig uit te leggen vind ik. Dat heeft alles te maken met vertrouwen. Kijk, ik heb ontdekt dat ik geneigd ben om mijn pijn te bedekken. Dat is niet zo gek, want die pijn is veroorzaakt doordat iemand over mijn grens is gegaan en dus (misschien) niet het beste met mij voorhad. Mijn vertrouwen is daardoor een beetje stuk gegaan. En om te voorkomen dat iemand die plek nog een keer aanraakt, bedek ik hem. Hoe dieper de pijn ligt, hoe meer die pijn bedekt is. Want als je ouder wordt, gaat het leven gewoon verder en komen de emoties van alledag bovenop die pijn te liggen. Ja, pijn is dus ook een emotie die een weg zoekt... Feitelijk zit de reactie op de pijn gevangen... (nadenkertje)
In de relatie met God heb ik ontdekt... dat Hij WAARLIJK te vertrouwen is. Er is geen ommekeer of verandering van Zijn goedheid, van Zijn liefde. Dus naarmate de relatie tussen de Vader en mij groeide, leerde ik steeds meer Hem alles toe te vertrouwen. En ik ontdekte: Hij weet allang af van al die pijnlijke momenten die ik in mijn leven heb opgelopen. Ik hoef dus niks voor Hem te verbergen.
En dan gebeurt het zomaar dat ik wordt aangeraakt door een bijbeltekst, een lied, een woord zoals ik laatst ontving tijdens een conferentie, waardoor ik genezing ontvang. En nu komt het mooiste. Als Gods liefde (dat is Zijn Geest) mijn pijn aanraakt.... verdwijnt de pijn. Die houdt op te bestaan. Is er dus niet meer. Zo kun je als mens dus echt genezen van allerlei "aandoeningen" omdat God de onderliggende laag wil aanraken.
En reken maar dat je dan VRIJ gaat bewegen, en weer durft lief te hebben.
Ga nu niet jachtig op zoek naar die genezing, die komt wel op Zijn tijd. Blijf God gewoon elke dag zoeken en deel met Hem wat er op je hart ligt. Moet je 's kijken wat er gaat gebeuren.
Dan zeg je over een jaar: Potsie, het oude is weg, het nieuwe is gekomen (2 kor 5:17)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:04
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Natuurlijk is dat een heel proces, en niemand zegt dat het snel gaat, en net wat jezelf zet, eerlijk worden en je zonden belijden. Maar vooral ook eerlijk tegenover je zelf zijn, maar pas als jezelf begint met loslaten, is al het begin van het proces. Genezing kan pas plaats vinden, als jezelf de aanzet geeft, maar je mag wel vragen om kracht, die krijg je wel. Een simpel voorbeeld, je bent een stugge roker, en je vraagt om genezing je wil stoppen, maar je steekt er telkens één op. Dan zit je de komende tijd wel te vragen, en op een gegeven geef je de pijp aan Maarten, dan kan je klagen dat je niet wordt verhoord. Maar uiteindelijk wil je zelf niet echt, je (moet) mag ten allen tijden wel zelf de knoop door hakken. |
Zo is het inderdaad. Wij hebben altijd de keuze. Ook daarin is Gods liefde zichtbaar. Wij zijn vrije wezens, en mogen de hele dag door zelf kiezen wat we doen (en niet doen).
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|