Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:10
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Gods toorn vs genade
Tot mijn verbazing zijn er christenen die God als volgt aan de wereld voorspiegelen: 11. Sept.? Dat was Gods straf vanwege alle abortussen in Amerika! Juist ja, de mens doodt, en om de mensen te strafen vanwege Zijn toorn, dood God mensen. Goed voorbeeld doet goed volgen Weet je waar mijns inziens God van word? Van die anderen vertellen dat ze zonaars zijn, en God hen naar de laat gaan als ze hun leven niet beteren. Nu ben ik even tornig: Scheinheiligen, u die zelf zondigt, u beschuldigt anderen? Weten jullie dan niet dat er maar één zonde (enkelvoud) is waarvoor God veroordeeld? Ongeloof. Door het nieuwe verbond heeft het oude afgedaan, en toch wordt er hier geciteerd alsof we nog in de woestijn wandelen en nooit van Jezus gehoord hebben! "Tuurlijk we zijn "vergeven", maar oh wee wie een wet breekt, dat hij op zn blote knietjes om vergeving moge vragen... Wellicht dat je nu als lezer al hard de neiging hebt de : Deze reactie is niet ok - knop op te zoeken ... prima, toon mij vanuit Gods woord dat ik het mis heb. Ik leer ook graag bij! Leg mij aub dit uit in de context van Gods "toorn": Maar dat alles is uit God, die ons met zichzelf verzoend heeft door Christus, en ons gegeven heeft de dienst der verzoening, als dat het God is geweest die in Christus de wereld heeft verzoend met hem, en aan hun misstappen niet heeft toegerekend, en die het woord der verzoening in ons heeft gelegd. Onze opdracht is het woord der verzoening van God met de wereld, en hier word beweerd dat God straft... Eerst Jezus aan het kruis voor alle zonden der mensheid, en daarna nog steeds boos blijven en opnieuw straven voor iets waarvoor al betaald is? Dat strookt toch niet??
Lieve medegelovigen, GELOOF het goede nieuws van vergeving. Voor alles, iedereen. De enige zonde die overblijft is ontkennen dat redding door Jezus nodig is, voor alle ongerechtigheden (lees daden) is betaald. Of je dit geloofd of niet maakt het verschil. P.S. Voor wie zich aangevallen voelt, in oprechtheid een bijdrage heeft geleverd en nu het gevoel heeft dat ik hem/haar onderuit heb willen schoppen... In oprechtheid, nee, maar als ik gelijk heb, doe ik er dan niet goed aan het verwrongen Godsbeeld aan de kaak te stellen? Moge God ons in liefde door zijn Geest leren. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 14:23
|
|
|
IMRE695 schreef: | Terug naar de kust, de Zeeuwse kust... Het deltagebied waar mijn moeder geboren is. Voelt wel bijzonder voor mij... |
Ik ben hier wel niet geboren, maar zeker de zeeuwse kust heeft iets........... Lekker uitwaaieren dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO659
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:16
|
|
|
PETER758 schreef: | Ik denk dat je natuurrmpen wel als de toorn van God mag zien zoals de in de openbaringen staan geschreven. Bestudeer bijvoorbeeld maar eens de zeven zegels en de eerste zes bazuinen. Als je de oude profeten erbij openslaat en de vier evangeliën en zelfs enkele brieven van Paulus, dan ontdek je op een gegeven moment dat deze dingen moesten gebeuren in het einde der dagen. Dan ontdek je ook dat het zevende bazuin over de opname gaat. Dan zal er een grote aanbidding zijn in de hemel. En zie, de tijd is gekomen, dat de Heere komt. Het zal niet lang meer duren.
Dan heb ik mensen zien zeggen in de chat: Ja, maar die rampen gebeuren al eeuwen. Daar had ik geen antwoord op, maar nu wel.
De tekenen van de eindtijd, worden ook wel weeën genoemd. De aarde is in barensnood.
Als je de geschiedenis erbij haald en de rampen gaat volgen die gebeurt zijn, dan zie je dat de rampen die Jezus noemen, zoals oorlog en hongersnood, steeds erger worden en steeds meer en sneller achter mekaar.
Als een zwangere vrouw weeën krijgt, is het dan niet zo dat de weeën steeds heftiger worden??? En wanneer de weeën op z'n hoogst zijn, betekend dat dan niet dat het kind komt?
Ik denk dat we dat ook zo mogen zien met de tekenen van de eindtijd.
Dus mijn antwoord op de vraag over de aardbeving:
Ik denk wel dat het van God komt. Dat het inderdaad de toorn van God is.
Peter Kuipers. |
Toorn van God? Niet God s liefde die ons waarschuwt??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO659
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:17
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Gods toorn vs genade
Tot mijn verbazing zijn er christenen die God als volgt aan de wereld voorspiegelen: 11. Sept.? Dat was Gods straf vanwege alle abortussen in Amerika! Juist ja, de mens doodt, en om de mensen te strafen vanwege Zijn toorn, dood God mensen. Goed voorbeeld doet goed volgen Weet je waar mijns inziens God van word? Van die anderen vertellen dat ze zonaars zijn, en God hen naar de laat gaan als ze hun leven niet beteren. Nu ben ik even tornig: Scheinheiligen, u die zelf zondigt, u beschuldigt anderen? Weten jullie dan niet dat er maar één zonde (enkelvoud) is waarvoor God veroordeeld? Ongeloof. Door het nieuwe verbond heeft het oude afgedaan, en toch wordt er hier geciteerd alsof we nog in de woestijn wandelen en nooit van Jezus gehoord hebben! "Tuurlijk we zijn "vergeven", maar oh wee wie een wet breekt, dat hij op zn blote knietjes om vergeving moge vragen... Wellicht dat je nu als lezer al hard de neiging hebt de : Deze reactie is niet ok - knop op te zoeken ... prima, toon mij vanuit Gods woord dat ik het mis heb. Ik leer ook graag bij! Leg mij aub dit uit in de context van Gods "toorn": Maar dat alles is uit God, die ons met zichzelf verzoend heeft door Christus, en ons gegeven heeft de dienst der verzoening, als dat het God is geweest die in Christus de wereld heeft verzoend met hem, en aan hun misstappen niet heeft toegerekend, en die het woord der verzoening in ons heeft gelegd. Onze opdracht is het woord der verzoening van God met de wereld, en hier word beweerd dat God straft... Eerst Jezus aan het kruis voor alle zonden der mensheid, en daarna nog steeds boos blijven en opnieuw straven voor iets waarvoor al betaald is? Dat strookt toch niet??
Lieve medegelovigen, GELOOF het goede nieuws van vergeving. Voor alles, iedereen. De enige zonde die overblijft is ontkennen dat redding door Jezus nodig is, voor alle ongerechtigheden (lees daden) is betaald. Of je dit geloofd of niet maakt het verschil. P.S. Voor wie zich aangevallen voelt, in oprechtheid een bijdrage heeft geleverd en nu het gevoel heeft dat ik hem/haar onderuit heb willen schoppen... In oprechtheid, nee, maar als ik gelijk heb, doe ik er dan niet goed aan het verwrongen Godsbeeld aan de kaak te stellen? Moge God ons in liefde door zijn Geest leren. |
AMEN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:44
|
|
|
JOJO659 schreef: | Toorn van God? Niet God s liefde die ons waarschuwt?? |
Zit daar verschil tussen? Ik denk niet dat God toorn kent die totaal los staat van Zijn liefde voor Zijn schepping. En ja, dan is toorn denk ik een vorm van waarschuwende liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 13:30
|
|
|
HENK710 schreef: | Zit daar verschil tussen? Ik denk niet dat God toorn kent die totaal los staat van Zijn liefde voor Zijn schepping. En ja, dan is toorn denk ik een vorm van waarschuwende liefde. |
Mijn stelling is deze: Het is onmogelijk dat de mens God beter voorstelt dan Hij in werkelijkheid is. M.a.w.: Het kan niet dat iemand God liefdevoller, heiliger of simpelweg beter doet voorkomen dan God is, en men vervolgens God leert kennen en dan tot de ontdekking komt, Oh, valt toch wat tegen, dat had beter gekund. ... Een vader ziet zijn kind iets stouts doen, iets wat het kind zelf of anderen schaad. De vader loopt naar het kind toe en geeft hem een flinke dreun, het kind schrikt, huild en heeft pijn. Is dit de meest liefdevolle vader die je je kunt voorstellen? Geen enkele reactie van de vader was beter geweest? Geloof ik niks van!
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op maandag 1 maart 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:22
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Mijn stelling is deze: Het is onmogelijk dat de mens God beter voorstelt dan Hij in werkelijkheid is. M.a.w.: Het kan niet dat iemand God liefdevoller, heiliger of simpelweg beter doet voorkomen dan God is, en men vervolgens God leert kennen en dan tot de ontdekking komt, Oh, valt toch wat tegen, dat had beter gekund. ... Een vader ziet zijn kind iets stouts doen, iets wat het kind zelf of anderen schaad. De vader loopt naar het kind toe en geeft hem een flinke dreun, het kind schrikt, huild en heeft pijn. Is dit de meest liefdevolle vader die je je kunt voorstellen? Geen enkele reactie van de vader was beter geweest? Geloof ik niks van! |
Je maakt meteen wel een karikatuur. Want nee een dreun is niet nodig. Maar een terechtwijzing is zeker op zijn plaats. Een liefdevolle vader zal een kind zeer zeker terechtwijzen. Het is God Zelf in Zijn Woord die hiervan zegt dat niemand zonder tuchtiging kan.
Is een natuurramp o.i.d. dan meteen een tuchtigingsmaatregel op een specifieke zonde van een (groep) mens(en)? Nee! Zoals al eerder aangegeven, zie ik natuurrampen meer als gevolg van de val van de schepping en als zodanig te combineren met Gods toorn, Zijn afkeer van de zonde. Dus niet een gevolg van een specifieke zonde, maar een gevolg van de val van de schepping.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:26
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Mijn stelling is deze: Het is onmogelijk dat de mens God beter voorstelt dan Hij in werkelijkheid is. M.a.w.: Het kan niet dat iemand God liefdevoller, heiliger of simpelweg beter doet voorkomen dan God is, en men vervolgens God leert kennen en dan tot de ontdekking komt, Oh, valt toch wat tegen, dat had beter gekund. ... Een vader ziet zijn kind iets stouts doen, iets wat het kind zelf of anderen schaad. De vader loopt naar het kind toe en geeft hem een flinke dreun, het kind schrikt, huild en heeft pijn. Is dit de meest liefdevolle vader die je je kunt voorstellen? Geen enkele reactie van de vader was beter geweest? Geloof ik niks van! |
Iemand zei pas, het moet ook gebeuren, anders raakt de wereld overbevolkt, nu weer in Chili, harde uitspraak......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 17:37
|
|
|
Is een natuurramp o.i.d. dan meteen een tuchtigingsmaatregel op een specifieke zonde van een (groep) mens(en)? Nee! Zoals al eerder aangegeven, zie ik natuurrampen meer als gevolg van de val van de schepping en als zodanig te combineren met Gods toorn, Zijn afkeer van de zonde. Dus niet een gevolg van een specifieke zonde, maar een gevolg van de val van de schepping.
Dan zijn we het met elkaar eens hoor :) En het was niet als karikatuur bedoeld, eerder uit het leven gegrepen. Misschien had ik "liefdevolle dreun" moeten schrijven. Maar de aardbeving, waar deze hele chat over gaat is m.i. nog veel erger dan een dreun, dus als vergelijking vind ik het niet overtrokken. Groetjes, Dennis
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op maandag 1 maart 2010, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
|
|