ChristianMatch

Forum

Titanic
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:54

JANS221 schreef:
Gefrustreerde smiley
Smiley die vol vragen zit

Smiley die vol vragen zit en nu, hoe dan verder te gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:36

Hoi Keith,

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je heenwilt met de je vraag over de Titanic. Ik begrijp wel dat je benieuwd bent naar een reactie op de verschillen in denken van kinderen en volwassenen, maar begrijp het niet zo goed in relatie tot de Titanic, zoals het topic heet.

Een kind reageert primair: iets is niet mooi, dat gaan we mooi maken! De rest interesseert niet, en overziet een kind ook niet.
Een volwassene ziet complicaties: Het wrak ligt 4 kilometer diep, in ijskoud water, vol met allerlei planten etc. etc. Dat gaat een vermogen kosten om te schilderen, en wat bereik je ermee?
Er zijn idd geruchten over Titanic-expedities, maar net als maanexpedities is dat maar voor weinig mensen weggelegd.
Logisch dat volwassenen denken dat het niet reëel is om het wrak op te lappen. Dan zou je nog eerder een stuk ervan naar boven willen halen, en dat bijv. tentoonstellen. Dan is het voor meer mensen zichtbaar, en is het gemakkelijker te conserveren.
Is dit wat je bedoelde?
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:23

STEENTJE178 schreef:
Hoi Keith,

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je heenwilt met de je vraag over de Titanic. Ik begrijp wel dat je benieuwd bent naar een reactie op de verschillen in denken van kinderen en volwassenen, maar begrijp het niet zo goed in relatie tot de Titanic, zoals het topic heet.

Een kind reageert primair: iets is niet mooi, dat gaan we mooi maken! De rest interesseert niet, en overziet een kind ook niet.
Een volwassene ziet complicaties: Het wrak ligt 4 kilometer diep, in ijskoud water, vol met allerlei planten etc. etc. Dat gaat een vermogen kosten om te schilderen, en wat bereik je ermee?
Er zijn idd geruchten over Titanic-expedities, maar net als maanexpedities is dat maar voor weinig mensen weggelegd.
Logisch dat volwassenen denken dat het niet reëel is om het wrak op te lappen. Dan zou je nog eerder een stuk ervan naar boven willen halen, en dat bijv. tentoonstellen. Dan is het voor meer mensen zichtbaar, en is het gemakkelijker te conserveren.
Is dit wat je bedoelde?

eh je bent warm, de onderliggende boodschap was:

Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind gaat het ook juist om het constructieve en het onbevangene van een kind enz en dat dan in tegenstelling tot eerder afbrekende en veroordelende eigenschappen die grote mensen nog wel eens kenmerken (HOE logisch die afwijzing ook eerst lijkt gezien de situatie daar met dat wrak)

Met het oog op de positieve respons van kinderen er toch iets van te willen maken, onbekend wat of waar maakt het dan even minder uit wat de aanleiding is (het al of niet verven van de bovenkant van het wrak van de Titanic ) en of zo'n actie wel of niet verantwoord is, het had ook net zo goed een ander(e) vergelijkbaar object of situatie kunnen zijn

Dát was de boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat meteen, anderen iets later, weer anderen helemaal niet, nou ja...

(ps het verven gebeurt dan met machines die ook supertankers onder water! van een nieuwe verflaag voorzien en de benodigde onderzeebootjes zijn bij lange na niet zo duur als een maan-expeditie, maar zoals ik al uiteen legde daar ging het niet eens om, dat was secundair)

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 8 januari 2013, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:32

KEITH722 schreef:
eh je bent warm, de onderliggende boodschap was:

Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind gaat het ook juist om het constructieve en het onbevangene van een kind enz en dat dan in tegenstelling tot de afbrekende en veroordelende eigenschappen die grote mensen nog wel eens kenmerken (HOE logisch die afwijzing ook eerst lijkt gezien de situatie daar met dat wrak)

Met het oog op de positieve respons van kinderen er toch iets van te willen maken, onbekend wat of waar maakt het dan even minder uit wat de aanleiding is (het al of niet verven van de bovenkant van het wrak van de Titanic ) en of die actie wel of niet verantwoord is, het had ook net zo goed een ander(e) vergelijkbaar object of situatie kunnen zijn

Dát was de boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat meteen, anderen iets later, weer anderen helemaal niet, nou ja...

Oke, dus eigenlijk doel je op hetzelfde als dat we hier eerder een topic hadden Worden als een kind....
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:33

STEENTJE178 schreef:
Oke, dus eigenlijk doel je op hetzelfde als dat we hier eerder een topic hadden Worden als een kind....

oh dat topic heb ik nog nooit gezien maar het ligt wsch. in dezelfde lijn ja

Lachende smiley

(btw ik heb nog een ps-je gezet onder mijn antwoord van 22:23, verder niet belangrijk, het ging over het kosten-aspect)

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:42

KEITH722 schreef:
oh dat topic heb ik nog nooit gezien maar het ligt wsch. in dezelfde lijn ja

Lachende smiley

(btw ik heb nog een ps-je gezet onder mijn antwoord van 22:23, verder niet belangrijk, het ging over het kosten-aspect)

Oke, dan is het mij nu duidelijk iig.
Die Titanic was dus enkel metafoor ter illustratie van je eigenlijke punt t.a.v. "worden als een kind" dan wel "volwassen zijn...."
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:18

STEENTJE178 schreef:
Oke, dan is het mij nu duidelijk iig.
Die Titanic was dus enkel metafoor ter illustratie van je eigenlijke punt t.a.v. "worden als een kind" dan wel "volwassen zijn...."

zo kan je het ook heel mooi zeggen ja Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 17:51

(ps: dit is het (engelstalige) bericht dat de aanleiding gaf tot mijn topic, dan weet je er nog net wat meer van

http://www.paintsquare.com/news/?fuseaction=view&id=7503

'tis alleen afwachten hoe de binnenkant vh schip zich houdt ten aanzien van dit plan, de spanten enz, als dat binnenkort instort (het wrak ligt er al 100 jaar) heb je nog niks)
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 8 januari 2013, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 17:59

KEITH722 schreef:
(ps: dit is het (engelstalige) bericht dat de aanleiding gaf tot mijn topic, dan weet je er nog net wat meer van

http://www.paintsquare.com/news/?fuseaction=view&id=7503

'tis alleen afwachten hoe de binnenkant vh schip zich houdt ten aanzien van dit plan, de spanten enz, als dat binnenkort instort (het wrak ligt er al 100 jaar) heb je nog niks)
a

Het verfen behoudt het schip niet!
hetgeen dat vergaan is, is vergaan. Thats live.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 20:24

MARITIME853 schreef:

eh nee, het wrak is ook al half opgegeten door ijzer-etende bacterien, het stort op den duur in en dan is het alleen nog maar een hoop roest

Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 9 januari 2013, 06:52
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 20:24

MARITIME853 schreef:

eh nee, het wrak is ook al half opgegeten door ijzer-etende bacterien, het stort op den duur in en dan is het alleen nog maar een hoop roest

Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 9 januari 2013, 06:52
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2