Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:57
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | omdat ik het niet met je eens ben, daar is toch een forum voor? Om met elkaar te kijken hoe je over iets denkt |
Als ik naar een kerk ga, dan wil ik geen gebrul en hysterisch gelach achter me keihard, en dan ook nog wordt er gezegd dat dat de heilige geest is.
En dat als je na de dienst niet idioot gaat lopen doen op de grond, zodat je op een debiel lijkt dan krijg je het verwijt dat je niet gedoopt bent met de heilige geest, daarom.
En ik wist niet beter, hoorde alleen dat traditionelen dood zijn, geen ruimte geven aan de heilige geest etc.
Totdat ik naar de GVK ging en hele gelovige lieve mensen zag, die mij hielpen. En ook de PKN. Niks dood, niks zonder Gods Geest, juist wel. Alleen, je kon met die mensen een normaal gesprek voeren zonder de hele tijd de Boze hier, de Satan daar, de geest van nicotine, de geest van losbandigheid, noem maar op overal een geest voor dus, geen eigen verantwoording was de schuld van een of andere /geest. Overal lag er wel een Geest op de loer die erop uit was je te beroven van je redding. Jarenlang in angst geleeft.
Dus ja, de leugens oa over de traditionele kerken, en dan kijk ik hoe ze zelf doen, en nee, dat heb ik niet van die films, juist andersom, ik zet die films er juist op omdat ik herken...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 16:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:00
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren |
Diegene die oa brullen en hysterisch lachen en over de grond rollen die maken zichzelf belachelijk.
Niet ik, omdat ik het belachelijk vind wat ze doen.
Omgekeerde wereld. Wat goed is slecht noemen en wat slecht is goed noemen.
Bijvoorbeeld: de crimineel is niet slecht, nee, ik ben slecht omdat ik de crimineel slecht vind.
Hun maken zichzelf niet belachelijk, maar ik maak hun belachelijk omdat ik er iets van zeg.
Zelfs een blinde kan zien hoe idioot die mensen doen.
Mijn mening he? Ja, anderen vinden dit het werk, let op, van de geest van God...
Blasfemie: Godslastering of blasfemie (uit het Oudgrieks) is letterlijk het kwaadspreken van iemands god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als ik naar een kerk ga, dan wil ik geen gebrul en hysterisch gelach achter me keihard, en dan ook nog wordt er gezegd dat dat de heilige geest is.
En dat als je na de dienst niet idioot gaat lopen doen op de grond, en niet in 'tongen' spreekt zodat je nog meer op een debiel lijkt dan krijg je het verwijt dat je niet gedoopt bent met de heilige geest, daarom.
En ik wist niet beter, hoorde alleen dat traditionelen dood zijn, geen ruimte geven aan de heilige geest etc.
Totdat ik naar de GVK ging en hele gelovige lieve mensen zag, die mij hielpen. En ook de PKN. Niks dood, niks zonder Gods Geest, juist wel. Alleen, je kon met die mensen een normaal gesprek voeren zonder de hele tijd de Boze hier, de Satan daar, de geest van nicotine, de geest van losbandigheid, noem maar op overal een geest voor dus, geen eigen verantwoording was de schuld van een of andere /geest. Overal lag er wel een Geest op de loer die erop uit was je te beroven van je redding. Jarenlang in angst geleeft.
Dus ja, de leugens oa over de traditionele kerken, en dan kijk ik hoe ze zelf doen, en nee, dat heb ik niet van die films, juist andersom, ik zet die films er juist op omdat ik herken... |
Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:06
|
|
|
Balans is altijd het beste. Het kind met het badwater weggooien: liever niet. De vrucht van de Geest is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing en dat blijft ook van toepassing op samenkomsten waar al die met de vrucht van de geestvervulde mensen samenkomen, dat zou toch voor heel wat "rust-concentratie"mogen zorgen waar mensen zich in vertrouwen aan overgeven. Ik geloof ook nog wel in een geordende chaos... maar als mensen er meer van in de war thuis komen, zich overgeslagen voelen want waarom "valt de Geest wel op mijn buurman/vrouw neer en niet op mij" vraag ik me af of het wel zo spiritfilled is. Ik heb heel wat mensen met gat in de ziel over de grond zien rollen en me afgevraagd wat die nu voor verandering zouden ondergaan... niets dus, het was soms meer een wanhoopsactie/roep om aandacht, en ze hadden krachtige nuchtere mensen nodig met een heldere visie op Wie God is: de God van de vrede die harten en gedachten bewaard. Maar vanwege het kind in het badwater... blijf ik liever openstaan voor wat Vader wil doen... en dat is soms vrolijk buiten het boekje van onze controle.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 juni 2013, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:06
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren |
Mee eens Roelande.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:15
|
|
|
@Roelande: Quote: | Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek.. |
Dat zei ik niet, maar:
ik heb het 'in tongen' er uit gehaald.
Roelande: Quote: | En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt |
Ja, en ik vind ze heel erg raar, idioot. Over de grond rollen, hysterisch lachen, met je benen in de lucht, ja, als jij dat als van God ervaart ja dat kan, ze trekken volle zalen dus...
Laatste kerk waar ik was ging je niet naar de hemel als je niet in tongen sprak, moest je cursussen doen, en klanken uitstoten. En Halleluja roepen, en dan zouden de klanken vanzelf komen, nou ik vind het raar klinken kan me niet voorstellen dat Engelen zo praten, ja, dat zei men, de taal van Engelen. En als je niet in tongen sprak ging je niet naar de hemel.
Ja, en ik hoef er niet heen te gaan, ik wist alleen door mijn ongelovig met openbare scholen opgroeien niets . Niet eens wat kerst was....
Die idi..eh gelovigen se...kerkeleden zitten hier nog elke week te folderen...
Als ik dan zeg ik ben als christelijk, zeggen ze ja dat dacht ik eerst ook, en beginnen ze weer over het 'in tongen verhaal'.
Ik heb jarenlang gedacht dat er iets heel erg mis was met mij, omdat ik in niet tongen sprak.(nu zie ik het als iets van God heeft mij beschermt...)
Nou, ik vind het ''heel erg vreemd en raar" klinken.
Moest erachter komen door eerst jarenlang daar te zitten. En een reformatorische psycholoog die me héél snel verwees naar de GKV.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 16:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:04
|
|
|
De eerste link, fire nights in Nederland.... Ha ha en dan staat er bij word ook bij trin gedaan, kom er al een jaar, nooit gezien hoor, zoiets. Best inetresant de gaven en werkingen van de geest, vallen in de geest, spreken in tongen, heb er verschillende boeken over gelezen, van verschild de gelovigen uit verschillende kerk richtingen die het hebben ervaren. En mee eens, er zijn zeker rare mensen die raar reageren, met emoties, alleen jammer als je da na kijkt en de echte werkingen van gods geest over het hoofd ziet. Hoe dacht je dat de bevrijding van de bezetene zou zijn geweest met die zwijnen? Soms reageren mensen inderdaad zeer vreemdcen raar ook op de heilige geest. Dit fil,pje wat je laat zien, mee eens, was ik ook meteen weg, alleen niet alle cristenen die charamatisch zijn, zijn zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:09
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren |
Mee eens, je lastert eigenlijk cristenen die in tongen spreken etc.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Diegene die oa brullen en hysterisch lachen en over de grond rollen die maken zichzelf belachelijk.
Niet ik, omdat ik het belachelijk vind wat ze doen.
Omgekeerde wereld. Wat goed is slecht noemen en wat slecht is goed noemen.
Bijvoorbeeld: de crimineel is niet slecht, nee, ik ben slecht omdat ik de crimineel slecht vind.
Hun maken zichzelf niet belachelijk, maar ik maak hun belachelijk omdat ik er iets van zeg.
Zelfs een blinde kan zien hoe idioot die mensen doen.
Mijn mening he? Ja, anderen vinden dit het werk, let op, van de geest van God...
Blasfemie: Godslastering of blasfemie (uit het Oudgrieks) is letterlijk het kwaadspreken van iemands god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden. |
jij vind het belachelijk en daarom noem je het zo maar het is jouw maatstaf. De mensen die dit doen vinden het natuurlijk helemaal niet belachelijk. En ze zijn, vind ik in goed gezelschap. Als Jezus hier op aarde rondloopt vind je in de Bijbel veel ontmoetingen met mensen en als Hij hen aanraakt of tegen ze spreekt voor innerlijke genezing/bevrijding vind je heel vaak dat ze gaan rollen/schuim op de mond krijgen of rare dingen gaan roepen, blijkbaar gebeurde dit vooraf aan innerlijke genezing. In Jezus bijzijn!!! dus dan mag het vast ook in Zijn kerk. In de Bijbel vind je wel vaker acties van mensen die door hun geloofsgenoten belachelijk worden gemaakt David bijvoorbeeld hij danst in zn linnen priester kleedje voor de ark uit. Zijn vrouw vond het schandelijk hoe hij daar gedanst had( en ik snap dat wel hij had een kort jurkje aan en onderbroeken hadden ze toen nog niet) Maar Davids commentaar was;dat hij zich voor de ogen van God nog veel belachelijker zou willen gedragen als dat van hem gevraagd werd. Hij deed dit dus tijdens een godsdienstige ceremonie. Stel je dat eens voor in je kerk Maar als je het verdere verhaal leest zie je dat God het met David eens is Ook Jezus zelf gedroeg zich niet echt netjes en rustig maar jaagt bijv. iedereen die in het de gang van de kerk zit zeg maar er uit.De tafels waarop spullen liggen die ze verkopen gooit Hij onderste boven En Hij maakt echt een hoop stampij Zie je het voor je in zo'n rustig kerkje? En Johannes dan als hij Jezus ontmoet als de Zoon des mensen valt hij onmiddelijk op de grond(vallen in de Geest noemen wij dat) Hij zegt zelf ik viel als dood aan Zijn voeten. conclusie het leven met de Heilige Geest is niet altijd alleen maar een rustig leven. Kan ook heel heftig zijn en soms heel belachelijk overkomen. Het is vast niet allemaal goed wat je op die filmjes ziet, maar het is zeker ook niet alemaal slecht. Het zijn mensen die proberen hun geloof vorm te geven te leven naar Zijn wil Maar het blijven mensen. En het is hun manier, hoeft de jouwe niet te zijn Gods Geest zal je nooit iets opdringen Ik houd zelf ook niet zo van al dat gedoe wat je op die filmpjes ziet. Maar ik ben zelf 1 keer heel erg dronken in de Geest geweest. Was een heel bijzondere ervaring. maar die ervaring is niet het belangrijkste, Wel de vreugde die ik nog tijden erna mocht ervaren in God en die ik ook hard nodig had omdat ik door een scheiding heen moest. Ik wist dat toen het gebeurde nog niet maar God wist dat naturlijk allang. hoe ik me gedragen heb toen ik dronken was in de Geest? Nou zoals je dronken bent ! Vrij belachelijk dus. Maar gelukkig geen kater daar na maar een enorme innerlijke vreugde
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 10 juni 2013, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:46
|
|
|
Mooi geschreven roelande
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:01
|
|
|
[quote=ROELANDE345]jij vind het belachelijk en daarom noem je het zo maar het is jouw maatstaf. De mensen die dit doen vinden het natuurlijk helemaal niet belachelijk.
Ja, dat is ook weer zo. Die mensen die dat doen hebben een andere maatstaf.
En ze zijn, vind ik in goed gezelschap. Als Jezus hier op aarde rondloopt vind je in de Bijbel veel ontmoetingen met mensen en als Hij hen aanraakt of tegen ze spreekt voor innerlijke genezing/bevrijding vind je heel vaak dat ze gaan rollen/schuim op de mond krijgen of rare dingen gaan roepen, blijkbaar gebeurde dit vooraf aan innerlijke genezing. In Jezus bijzijn!!! dus dan mag het vast ook in Zijn kerk. Ik heb het nog niet gelezen, dat mensen gaan rollen en rare dingen doen als Jezus ze geneest., wel één keer over een bezetene die schuim had op zijn mond....Welke verzen?
In de Bijbel vind je wel vaker acties van mensen die door hun geloofsgenoten belachelijk worden gemaakt David bijvoorbeeld hij danst in zn linnen priester kleedje voor de ark uit. Zijn vrouw vond het schandelijk hoe hij daar gedanst had( en ik snap dat wel hij had een kort jurkje aan en onderbroeken hadden ze toen nog niet) Maar Davids commentaar was;dat hij zich voor de ogen van God nog veel belachelijker zou willen gedragen als dat van hem gevraagd werd. Hij deed dit dus tijdens een godsdienstige ceremonie. Stel je dat eens voor in je kerk Maar als je het verdere verhaal leest zie je dat God het met David eens is
Ik ben het ook met David eens, hij danste..
Ook Jezus zelf gedroeg zich niet echt netjes en rustig maar jaagt bijv. iedereen die in het de gang van de kerk zit zeg maar er uit.De tafels waarop spullen liggen die ze verkopen gooit Hij onderste boven En Hij maakt echt een hoop stampij Zie je het voor je in zo'n rustig kerkje?
Ja, want er werd gehandeld in de Tempel..
En Johannes dan als hij Jezus ontmoet als de Zoon des mensen valt hij onmiddelijk op de grond(vallen in de Geest noemen wij dat) Hij zegt zelf ik viel als dood aan Zijn voeten.
Hij viel voorover, maar goed als jullie dat fijn vinden , ja wie ben ik om dat belachelijk te vinden, gewoon blijven doen conclusie het leven met de Heilige Geest is niet altijd alleen maar een rustig leven. Kan ook heel heftig zijn en soms heel belachelijk overkomen. Het is vast niet allemaal goed wat je op die filmjes ziet, maar het is zeker ook niet alemaal slecht.
Het zijn mensen die proberen hun geloof vorm te geven te leven naar Zijn wil Maar het blijven mensen. En het is hun manier, hoeft de jouwe niet te zijn Gods Geest zal je nooit iets opdringen
Idd, het zijn de mensen he, ach, tis mijn ding niet dat vallen enzo, maar ja als anderen daar wel baat bij hebben, en voelen dat God wil dat ze zo doen, ja, wie ben ik dan he?Dat is ook weer zo. Ik houd zelf ook niet zo van al dat gedoe wat je op die filmpjes ziet. Maar ik ben zelf 1 keer heel erg dronken in de Geest geweest. Was een heel bijzondere ervaring. maar die ervaring is niet het belangrijkste, Wel de vreugde die ik nog tijden erna mocht ervaren in God en die ik ook hard nodig had omdat ik door een scheiding heen moest. Ik wist dat toen het gebeurde nog niet maar God wist dat naturlijk allang. hoe ik me gedragen heb toen ik dronken was in de Geest? Nou zoals je dronken bent ! Vrij belachelijk dus. Maar gelukkig geen kater daar na maar een enorme innerlijke vreugde.
Nou dat is fijn om te horen. voor jou!
Dat je dronken bent, en geen kater hebt, maar vreugde die lang aanhoud. Waar komt dat eigenlijk voor, dronken in de Geest in de bijbel?
IIg, Nou ja, zoals ik al eerder zei, het brengt jou en anderen vreugde door dronken in de Geest te zijn en dan je zo te gedragen, ja, wie ben ik eigenlijk om daar over te oordelen.?
Het is mijn ding niet, maar ja, blijkbaar worden anderen er inderdaad erg gelukkig van, ook gezien de massale bijeenkomsten.
Ach, ik wou het ook niet zo in het belachelijke trekken, achteraf, het was niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
Ik had alleen wat vraagtekens. Ik wou eigenlijk alleen vragen wat men er hier op dit forum van vind. Ik heb er zelf moeite mee. Maar ik wou ook weer geen mensen kwetsen.
Iedereen moet gewoon doen, waar hij zich prettig bij voelt! Misschien denk jij genuanceerder over wat er in de films gebeurt
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 20:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 22:26
|
|
|
met pinksterren, waren de disipelen vervuld met de heilige geest, vele omstanders dachten dat ze dronken waren
Maar nou onderhand na een jaar weten we het wel, dat je charamatische cristenen niet aardig vind Shanita. Vind je schrijven nog niet leuk echt voor roelan de heb deze keer ook op de misbruik knop gedrukt. beetje respect voor mensen die naar een andere kerk gaan, is best wel op zijn plaats vind ik
Wij gaan toch ook niet steeds hele lappen tekst schrijven over de kerk waar jij naar toe gaat, zeker weten dat je daar ook wel mensen kan vinden die wat hebben en zo wat dingen. om daarmee nou de hele groep belachelijk te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 22:30
|
|
|
IIg, Nou ja, zoals ik al eerder zei, het brengt jou en anderen vreugde door dronken in de Geest te zijn en dan je zo te gedragen, ja, wie ben ik eigenlijk om daar over te oordelen.?
Het is mijn ding niet, maar ja, blijkbaar worden anderen er inderdaad erg gelukkig van, ook gezien de massale bijeenkomsten.
Ach, ik wou het ook niet zo in het belachelijke trekken, achteraf, het was niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
Ik had alleen wat vraagtekens. Ik wou eigenlijk alleen vragen wat men er hier op dit forum van vind. Ik heb er zelf moeite mee. Maar ik wou ook weer geen mensen kwetsen.
effe stukje van je gekopieerd. eh na een jaar schrijf je nog steeds, heb je nog niet door je anderen ermee kan kwetsen????
eh roelande, zich zo te gedragen? zoals de mensen uit de linken? als jij vind wie jij dan bent om erover te oordelen, houd es op met oordelende lappen tekst over charamatische cristenen. Want om de zoveel tijd, moet je het toch weer te sprake brengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:16
|
|
|
Nou Shanita, je wint je wel op zeg ... Gelukkig is er nog de PKN en de RK waar alles nog op traditionele wijze gebeurd, Niets mis mee hoor! Ik kijk nog vaak naar de PKN en RK op tv. Ik ben zelf katholiek gedoopt als baby. Ik voel mij echter nu volledig thuis bij de Pinkster en Charismatische gemeente. Geloof me, in de meeste Pinkster/Charismatische kerken gaat het er vrij normaal aan toe. In mijn ogen normaal dan! Vallen in de geest vind ik normaal... Het komt bij de bediening van Jezus regelmatig voor dat mensen door zijn aanraking rare dingen deden. Meestal was dat de uiting van de demonen die uit die persoon kwamen. In de Oude Testament staat ook een vb. Van het 'vallen' (2 kronieken 5:13,14), de aanwezigheid van God was zo groot dat de priesters niet meer op hun benen konden staan. Ikzelf heb dat nooit mogen ervaren en velen in mijn gemeente ook niet. Anderen vallen weer erg makkelijk.... Waarom die wel en ik niet? Weet ik niet, misschien ben ik daar wel te nuchter voor en werkt de HG op een andere manier met mij. Zo werkt de HG duidelijk anders met jou.
Laatst aangepast door
|
BAPPI605
|
op dinsdag 11 juni 2013, 00:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 11:27
|
|
|
[quote=SHANITA130]Hoi Shanita, vooral in het Markus evangelie vind je dat mensen gaan rollen of inderdaad schuim op de mond krijgen of er staat dat de boze geest zo iemand luid schreeuwend verliet op het moment dat Jezus die persoon genas. Lees het evangelie maar eens Je vind het ook een keer in handelingen 8:7.
Ben toch benieuwd wat de mensen in jullie kerk er van zouden vinden als jullie dominee dansend in alleen zn overhemd binnen komt
Er staat alleen dat Johannes viel of dat voor-achterover of op zn zij was staat er niet bij, is ook niet zo relevant denk ik als Jezus in het Johannes evangelie tegen de soldaten zegt Ïk ben het"als zij hem zoeken om te arresteren vallen die trouwens ook an block op de grond staat weer niet bij welke kant op het gaat er om dat alleen de aanwezigheid en de stem van Jezus een mens op de grond kan doen vallen
Mooi dat je dat nu kunt zien"; andere mensen dit zien als van God ja wie ben jij dan
Dronken zijn in de Geest tja Paulus roept ons wel een keer op in de Efeze 5;18 dat we niet dronken moeten worden van wijn maar vervuld/vol van de Heilge Geest .
Fijn dat je mensen niet wilt kwetsen dat weet ik ook eigenlijk wel Shanita.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 11 juni 2013, 11:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @Roelande:
Laatste kerk waar ik was ging je niet naar de hemel als je niet in tongen sprak, moest je cursussen doen, en klanken uitstoten. En Halleluja roepen, en dan zouden de klanken vanzelf komen, nou ik vind het raar klinken kan me niet voorstellen dat Engelen zo praten, ja, dat zei men, de taal van Engelen. En als je niet in tongen sprak ging je niet naar de hemel.
Ik heb jarenlang gedacht dat er iets heel erg mis was met mij, omdat ik in niet tongen sprak.(nu zie ik het als iets van God heeft mij beschermt...)
Nou, ik vind het ''heel erg vreemd en raar" klinken.
Moest erachter komen door eerst jarenlang daar te zitten. En een reformatorische psycholoog die me héél snel verwees naar de GKV. |
In 1 Kor.14 staat een heel stuk over de tongentaal. Het is bedoeld om jezelf op te bouwen. Soms weet je niet wat of hoe je moet bidden en als je dan in tongen bidt dan bidt je precies wat God wil horen. Bijkomend voordeel is dat de duivel het ook niet verstaat. Mijn ervaring is dat als ik een tijd in tongen bidt dat ik opgelucht en vrij ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:56
|
|
|
Roelande: Quote: | Hoi Shanita, vooral in het Markus evangelie vind je dat mensen gaan rollen of inderdaad schuim op de mond krijgen of er staat dat de boze geest zo iemand luid schreeuwend verliet op het moment dat Jezus die persoon genas. Lees het evangelie maar eens Je vind het ook een keer in handelingen 8:7.
Ben toch benieuwd wat de mensen in jullie kerk er van zouden vinden als jullie dominee dansend in alleen zn overhemd binnen komt
Er staat alleen dat Johannes viel of dat voor-achterover of op zn zij was staat er niet bij, is ook niet zo relevant denk ik als Jezus in het Johannes evangelie tegen de soldaten zegt Ïk ben het"als zij hem zoeken om te arresteren vallen die trouwens ook an block op de grond staat weer niet bij welke kant op het gaat er om dat alleen de aanwezigheid en de stem van Jezus een mens op de grond kan doen vallen
Mooi dat je dat nu kunt zien"; andere mensen dit zien als van God ja wie ben jij dan
Dronken zijn in de Geest tja Paulus roept ons wel een keer op in de Efeze 5;18 dat we niet dronken moeten worden van wijn maar vervuld/vol van de Heilge Geest .
Fijn dat je mensen niet wilt kwetsen dat weet ik ook eigenlijk wel Shanita. | ---
Misschien was het ook de manier waarop ik het bracht: ik trok het nu direct in het belachelijke. Dat kwam weer omdat ik weer mensen ken waarbij het tegenovergesteld werkte. Maar ik had eigenlijk gewoon beter vragen erbij willen en kunnen stellen. Zo van Wat vinden jullie hiervan? Ik heb er zelf wat moeite mee. Dat had ik ook kunnen zeggen zonder direct veel negatief commentaar te leveren. Op die manier kan ik veel opener het gesprek aangaan en krijgen anderen ook de ruimte om hun mening te vormen.
Ja, ik heb ook uren dat ik wat meer tijd had om links te zoeken, en commentaar te zoeken, en ja dan gaf ik anderen weinig gelegenheid te reageren, omdat niet iedereen soms zoveel tijd heeft.
Ja, en dat kwam de goede sfeer op het forum niet ten goede, om echt op een goede manier van gedachten te wisselen.
Ja, en iedereen heeft zijn grenzen en kwetsbare plekken en ja, doordat ik meteen zo negatief deed, was het net alsof ik iedereen die d'r iets mee te maken heeft afbrandde. Terwijl ik eigenlijk een gesprek erover wou aangaan, omdat ik vanwege vrijwilligerswerk in de ggz ook veel mensen tegenkwam die helemaal waren doorgedraaid door deze kerkdiensten, maar ja die mensen hoor en zie je niet op een forum zoals dit.
Ik had wat genuanceerder kunnen denken en wat genuanceerder mijn mening kunnen geven. Er is ook een middenweg. Ja, en als ik er vraagtekens bij zet wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Ik zal nu ook terughouden en genuanceerd reageren.
Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen.
Dat vind ik erg verdrietig, misschien dat ik daardoor zo fanatiek deed, zonder nuance en negatief.
Ik denk nu, ik hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook niet anderen te kwetsen daardoor.
Ik heb gewoon moeite met wat er in dat soort filmpjes vertoond wordt, en ook in diensten voorkomt. Maar ik wil nu ook niet alles over een kam scheren.
Jij noemt bijvoorbeeld een positieve ervaring rondom dit geheel
Ja, en wat me opvalt bijna niemand is het compleet eens met wat er in de films wordt vertoond en ook in diensten gebeuren. Maar ja, men denkt er genuanceerder over.
Ik bedoel, ja, het was alsof ik het geheel belachelijk maakte, en dat was eigenlijk niet mijn bedoeling, ik wist gewoon niet hoe dit aan te kaarten.
Nu wel, ik ben gewoon benieuwd naar hoe anderen erover denken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 11 juni 2013, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:43
|
|
|
He Shanita Top dat je dit schrijft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 16:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen. [/i] |
Mensen die van zulke samenkomsten doordraaien en in een psychose belanden zijn meestentijds al psychosegevoelig....
Wat ik vooral in je reacties hoor is een (ook best af en toe terechte) verontwaardiging hoe sommige dingen verlopen in deze kringen en een bezorgdheid om de mens die daar heen gaat en in iets naars kan belanden.
Maar ik schreef al eens over het kind en het badwater ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 19:14
|
|
|
Ik geloof niet in 'in tongen spreken'., in handelingen betrof het vreemde talen, mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken, en omdat ze in vreemde talen spraken 'leek' het alsof ze dronken waren.
Verder spreek Paulus over de liefde, en zegt oa, als sprak ik in talen van Engelen en had de liefde niet....
Dit impliceert voor mij niet dat er ook daadwerkelijk door mensen in talen van Engelen gesproken kan worden. Het is voor mij zoiets als 'bij wijze van spreke'.
Mensen kunnen niet in talen van Engelen spreken want het zijn geen Engelen, maar mensen. Maar goed, iedereen zijn mening.
Ik ken teveel mensen die zeiden achteraf, ja ik deed maar wat, het was mijn fantasie, deed anderen na.
Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid. En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien. Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets. Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.
Ik had ook eens vreselijke pijn, lag ik het ziekenhuis, elke keer als de arts langskwam, was de pijn even weg(geruststelling), als de arts weer wegliep, kwam de pijn gewon weer in alle hevigheid terug. Dit is wat ik geloof en denk, en ja, niet bedoeld om te beledigen, te kwetsen, alleen maar mijn eigen nietige onbelangrijke meninkje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 21:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Roelande: ---
Misschien was het ook de manier waarop ik het bracht: ik trok het nu direct in het belachelijke. Dat kwam weer omdat ik weer mensen ken waarbij het tegenovergesteld werkte. Maar ik had eigenlijk gewoon beter vragen erbij willen en kunnen stellen. Zo van Wat vinden jullie hiervan? Ik heb er zelf wat moeite mee. Dat had ik ook kunnen zeggen zonder direct veel negatief commentaar te leveren. Op die manier kan ik veel opener het gesprek aangaan en krijgen anderen ook de ruimte om hun mening te vormen.
Ja, ik heb ook uren dat ik wat meer tijd had om links te zoeken, en commentaar te zoeken, en ja dan gaf ik anderen weinig gelegenheid te reageren, omdat niet iedereen soms zoveel tijd heeft.
Ja, en dat kwam de goede sfeer op het forum niet ten goede, om echt op een goede manier van gedachten te wisselen.
Ja, en iedereen heeft zijn grenzen en kwetsbare plekken en ja, doordat ik meteen zo negatief deed, was het net alsof ik iedereen die d'r iets mee te maken heeft afbrandde. Terwijl ik eigenlijk een gesprek erover wou aangaan, omdat ik vanwege vrijwilligerswerk in de ggz ook veel mensen tegenkwam die helemaal waren doorgedraaid door deze kerkdiensten, maar ja die mensen hoor en zie je niet op een forum zoals dit.
Ik had wat genuanceerder kunnen denken en wat genuanceerder mijn mening kunnen geven. Er is ook een middenweg. Ja, en als ik er vraagtekens bij zet wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Ik zal nu ook terughouden en genuanceerd reageren.
Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen.
Dat vind ik erg verdrietig, misschien dat ik daardoor zo fanatiek deed, zonder nuance en negatief.
Ik denk nu, ik hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook niet anderen te kwetsen daardoor.
Ik heb gewoon moeite met wat er in dat soort filmpjes vertoond wordt, en ook in diensten voorkomt. Maar ik wil nu ook niet alles over een kam scheren.
Jij noemt bijvoorbeeld een positieve ervaring rondom dit geheel
Ja, en wat me opvalt bijna niemand is het compleet eens met wat er in de films wordt vertoond en ook in diensten gebeuren. Maar ja, men denkt er genuanceerder over.
Ik bedoel, ja, het was alsof ik het geheel belachelijk maakte, en dat was eigenlijk niet mijn bedoeling, ik wist gewoon niet hoe dit aan te kaarten.
Nu wel, ik ben gewoon benieuwd naar hoe anderen erover denken. |
Dit komt heel wat liever over, kreeg er even een verkeerde indruk van, van je schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:33
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik geloof niet in 'in tongen spreken'., in handelingen betrof het vreemde talen, mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken, en omdat ze in vreemde talen spraken 'leek' het alsof ze dronken waren.
Verder spreek Paulus over de liefde, en zegt oa, als sprak ik in talen van Engelen en had de liefde niet....
Dit impliceert voor mij niet dat er ook daadwerkelijk door mensen in talen van Engelen gesproken kan worden. Het is voor mij zoiets als 'bij wijze van spreke'.
Mensen kunnen niet in talen van Engelen spreken want het zijn geen Engelen, maar mensen. Maar goed, iedereen zijn mening.
Ik ken teveel mensen die zeiden achteraf, ja ik deed maar wat, het was mijn fantasie, deed anderen na.
Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid. En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien. Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets. Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.
Ik had ook eens vreselijke pijn, lag ik het ziekenhuis, elke keer als de arts langskwam, was de pijn even weg(geruststelling), als de arts weer wegliep, kwam de pijn gewon weer in alle hevigheid terug. Dit is wat ik geloof en denk, en ja, niet bedoeld om te beledigen, te kwetsen, alleen maar mijn eigen nietige onbelangrijke meninkje. |
Je gelooft niet in de tongen taal... Prima, dat kan! Ik geloof wel dat op de Pinksterdag in de tongentaal werd gesproken. Mensen hoorden de discipelen in hun eigen taal spreken. De discipelen waren ongeletterd; zij konden alleen Hebreeuws spreken, maar toch spraken ze die dag vreemde talen. Dat zegt mij dat zij in de tongentaal spraken, maar dat de HG dat voor de buitenstaanders vertaalde in de eigen specifieke taal. Paulus spreekt in 1Kor.13 inderdaad over de liefde, maar in hoofdstuk 14 gaat hij dieper in op de tongentaal en legt daar uit dat deze geheime taal een hulpmiddel is om zijn innerlijke op te bouwen. Je gelooft ook niet in genezingen... Prima, dat kan ook! Ik vind echter wel dat je daarmee God tekort doet. God is Almachtig en Jezus (en Paulus) leert dat Goddelijke genezing mogelijk is. Jezus heeft toch genoeg bewijs geleverd dat Hij mensen door hun eigen geloof heeft genezen. De vrouw met de bloedvloeiing werd genezen omdat ze geloofde dat als zij Zijn kleed zou aanraken, zij zou genezen. Wonderen en genezingen zijn niet gestopt bij Handelingen, maar gaan tot vandaag de dag door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:45
|
|
|
Er zijn een stuk of wat gaven van de Geest die men kan krijgen als de Geest dat wil. eentje is dus spreken in tongen, dat kan op tweérlei manier, namelijk de engelen taal of dat een buitenlander en ander in zijn taal hoort spreken terwijl die sprekerbijvoorbeeld alleen in het engels bezig is. wat sommige pastors aangaat gelijk Benny Hinn of Tod Bentley of wie dan ook, zij heben ins gebed heel heel hard nodig, d ekan si sheel groot dat sl d eHee rterug komt Hij hun zegen zla ik heb u niet gekend, ondanks wat ze nu in Jezu snaam mee bezig zijn.
De meesten zullen weten wat ik bedoel. Men is hoogstwaarschijnlijk wel goed begonnen maar hebben de mammon meester laten worden, ondanks wat ze nog in Jezus naam doen, vandaar dat men door God alleen weer op het rechte pad kan worden gezet. Er wordt veel gedaan in Jezus naam wat door de Geest wel gehonnoreerd wordt, maar nie talles kan op conto gescreven worden van een pastor of dominee of wie dan ook, terwijl men wel de vruchten er van plukt.
Is Jezus hun voorbeeld nog? Leeft men volgens de regels die Hij stelde en dat men puur op vertrouwen op pad moest gaan? Volgens mij (bedenk ik mij nu) was dat ook om hen, bij de zendings opdracht, totale overgave te geven naar Jezus toe en zo lerend dat God hen niet in de steek zou laten.
Men zal misschien nog wel met goedebedoelingne bezig zijn, maar de essentie van hoe het behoort te gaan uit het ood gverloren zijn. Juist omdat God wil dat een ieder straks bij Zijn Koninkrijk moet horen, is gebed voor de "afvalligen "zo hard nodig. Dathet weer moge worden "alle ere voor de Here"en soms/vaak niet meer voor een persoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 01:38
|
|
|
PIETER619 schreef: | Er zijn een stuk of wat gaven van de Geest die men kan krijgen als de Geest dat wil. eentje is dus spreken in tongen, dat kan op tweérlei manier, namelijk de engelen taal of dat een buitenlander en ander in zijn taal hoort spreken terwijl die sprekerbijvoorbeeld alleen in het engels bezig is. wat sommige pastors aangaat gelijk Benny Hinn of Tod Bentley of wie dan ook, zij heben ins gebed heel heel hard nodig, d ekan si sheel groot dat sl d eHee rterug komt Hij hun zegen zla ik heb u niet gekend, ondanks wat ze nu in Jezu snaam mee bezig zijn.
De meesten zullen weten wat ik bedoel. Men is hoogstwaarschijnlijk wel goed begonnen maar hebben de mammon meester laten worden, ondanks wat ze nog in Jezus naam doen, vandaar dat men door God alleen weer op het rechte pad kan worden gezet. Er wordt veel gedaan in Jezus naam wat door de Geest wel gehonnoreerd wordt, maar nie talles kan op conto gescreven worden van een pastor of dominee of wie dan ook, terwijl men wel de vruchten er van plukt.
Is Jezus hun voorbeeld nog? Leeft men volgens de regels die Hij stelde en dat men puur op vertrouwen op pad moest gaan? Volgens mij (bedenk ik mij nu) was dat ook om hen, bij de zendings opdracht, totale overgave te geven naar Jezus toe en zo lerend dat God hen niet in de steek zou laten.
Men zal misschien nog wel met goedebedoelingne bezig zijn, maar de essentie van hoe het behoort te gaan uit het ood gverloren zijn. Juist omdat God wil dat een ieder straks bij Zijn Koninkrijk moet horen, is gebed voor de "afvalligen "zo hard nodig. Dathet weer moge worden "alle ere voor de Here"en soms/vaak niet meer voor een persoon |
Oke, dat staat er, iedereen kan een vreemde taal/vreemde talen spreken, maar ja het moet ordelijk toegaan in een dienst zegt Paulus. Drie hooguit mogen in een vreemde taal spreken als er iemand is die dat vertaald.(vreemde taal=tongen spreken in sommige vertalingen) Ik vraag mij weleens af, waarom ik dat in 10 jaar frequent bezoek verschillende groepen, en 5 jaar minder frequent nooit heb gehoord, niet één vertaling?
Hoe kan je als je de mammon(de Satan) meester hebt laten worden nog wat voor de Here doen? 2 Heren dienen, dat kan niet, staat ergens, zoek het later op vanwege tijdstip.
Mat 6 24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.
Ik heb zelf ook zo'n 15 jaar geleden video's van Benny Hinn gekocht, ik dacht jee, wat een manifestatie van de heilige Geest, hele groepen mensen vallen achterover, ja, nu denk ik dat het een psychologisch truukje is. Zie video's Derek Brown.'
Een manifestatie van de Heilige Geest is als je dagelijks een gelukkig, of redelijk gelukkig, leven leidt, denk ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 07:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 02:06
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Je gelooft niet in de tongen taal... Prima, dat kan! Ik geloof wel dat op de Pinksterdag in de tongentaal werd gesproken. Mensen hoorden de discipelen in hun eigen taal spreken. De discipelen waren ongeletterd; zij konden alleen Hebreeuws spreken, maar toch spraken ze die dag vreemde talen. Dat zegt mij dat zij in de tongentaal spraken, maar dat de HG dat voor de buitenstaanders vertaalde in de eigen specifieke taal. Paulus spreekt in 1Kor.13 inderdaad over de liefde, maar in hoofdstuk 14 gaat hij dieper in op de tongentaal en legt daar uit dat deze geheime taal een hulpmiddel is om zijn innerlijke op te bouwen. Je gelooft ook niet in genezingen... Prima, dat kan ook! Ik vind echter wel dat je daarmee God tekort doet. God is Almachtig en Jezus (en Paulus) leert dat Goddelijke genezing mogelijk is. Jezus heeft toch genoeg bewijs geleverd dat Hij mensen door hun eigen geloof heeft genezen. De vrouw met de bloedvloeiing werd genezen omdat ze geloofde dat als zij Zijn kleed zou aanraken, zij zou genezen. Wonderen en genezingen zijn niet gestopt bij Handelingen, maar gaan tot vandaag de dag door. |
Er zal wel nu en dan iemand worden genezen, gebeurt in de medische wereld ook. Regelmatig worden mensen genezen van kanker, met de wetenschap die er nu is.
Ja. en dan kan je zeggen de artsen hebben me genezen, of God, maakt mij niet uit.
Maar ja, er zijn zoveel zieken, en dat al jaren die gelovig zijn, dus ja, dan zouden die nu onderhand wel een keertje genezen moeten zijn, als in de tijd van Jezus iemand alleen maar even Jezus kleed aan hoefde te raken.
En dat ís niet zo. dus ik sluit niet uit dat nu en dan iemand wordt genezen.
Maar niet zo als in de tijd dat Jezus op aarde liep.
Ja, en nu weet ik wel, men geeft dan de schuld aan de zieken, en dat zijn er veel, dat hun geloof niet groot genoeg is, dat ze nog onbeleden zonden hebben, waardoor de geest van genezing zijn werk niet kan doen.
En dat geloof ik niet. Dat dat de reden is.
De reden is gewoon dat Jezus nu niet meer op aarde loopt.
Ja, en er staat ergens en al deze dingen en nog meer zult gij doen, ja, de medische wetenschap, denk ik zelf. En de zogenaamde gebondenheid, ja daarvoor is de psychologie.
En ook de vraag, er staat in Kor. dat een dienst ordelijk moet verlopen, hooguit drie in vreemde talen en dan met vertaling, waarom heb ik en velen met mij dan nog nooit een vertaling gehoord en zijn het altijd hele zalen die massaal in tongen zeggen te spreken en niemand weet wat ie zegt.
Zomaar even wat vragen waar ik al jaren mee loop.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:51
|
|
|
Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:59
|
|
|
Verder over cristenen met fouten, gods geest werkt door iedereen heen, waar hij kan, zelfs door een ezel.... de kerk blijft gods werkterrein, er is niemand in de kerk die ergens niet wat zonden , of fouten nog heeft. En ieder is groeiende in geloof en verschillende geloofsfases
over genezingen, zijn heel wat mensen genezen die een spygiater niet kon genezen en genoeg verhalen over wonderen van mensen die erg ziek waren en andere wonderen die we eigenlijk allemaal bij handelingen zouden kunnen toevoegen.
Warom sommigge niet worden genezen???? Niet iedere cristen zegt, dat dat door zonde komt of zo.
het is maar net waar je naar kijkt, kijk je na de cristenen met fouten, of kijk je ook na de positieve getuigenissen?
Kijk je in de kerk na die gene die echt in de geest valt? of na de gene die zit te faken of puur uit emoties reageert?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:15
|
|
|
PETRA373 schreef: | Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen. |
Jawel.. dat wil Hij want zo is Hij. Een God van heelheid. En ik ben het met je eens dat Hij compleet nieuw kan maken.
Toch is er soms gebrokenheid die pas helemaal hersteld wordt als we echt bij Hem zijn, denk ik. En tot het zover is geeft Hij de Trooster ook hiervoor, voor kracht en leven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:20
|
|
|
PETRA373 schreef: | Verder over cristenen met fouten, gods geest werkt door iedereen heen, waar hij kan, zelfs door een ezel.... de kerk blijft gods werkterrein, er is niemand in de kerk die ergens niet wat zonden , of fouten nog heeft. En ieder is groeiende in geloof en verschillende geloofsfases
over genezingen, zijn heel wat mensen genezen die een spygiater niet kon genezen en genoeg verhalen over wonderen van mensen die erg ziek waren en andere wonderen die we eigenlijk allemaal bij handelingen zouden kunnen toevoegen.
Warom sommigge niet worden genezen???? Niet iedere cristen zegt, dat dat door zonde komt of zo.
het is maar net waar je naar kijkt, kijk je na de cristenen met fouten, of kijk je ook na de positieve getuigenissen?
Kijk je in de kerk na die gene die echt in de geest valt? of na de gene die zit te faken of puur uit emoties reageert? |
Ik hoorde gister over een zoon van een vriendin die al een jaar slaapprobleem heeft, ernstig als gevolg van weer een ziekte die eindelijk onder controle is gekomen via medische wereld. Hij werd al een tijdlang behandeld in een kliniek maar niets sloeg aan, hij bleef maar 1 of 2 uur per nacht slapen... ten einde is er met de hele gemeente afgelopen zondag voor hem gebeden, was mooi moment ook. Gisteren vertelde vriendin me dat hij sinds zondag al 2 nachten goed geslapen heeft. YEAH!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:31
|
|
|
PETRA373 schreef: | Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen. |
Verkeerde christenen? Het regende goud!
Mattheüs van der Steen, de oprichter en directeur van TRIN, zou op een goede en glorieuze dag goud in zijn bijbel hebben aangetroffen. Het wonder voltrok zich op 15 januari 2008 en Mattheüs was zo onder de indruk dat hij meteen een enthousiaste e-mail aan zijn achterban stuurde:
Lieve vrienden! De glorie van God blijft komen! Vanavond in de stress bij het inpakken verscheen er in ons hele huis goud, de trap, de vloer, de koffer en uiteindelijk REGENDE het goud vanuit mijn bijbel, dikke vlokken en veel goud kwam er uit. We zijn opnieuw in shock!! We waren een beetje gestrest onze koffers aan het inpakken voor onze reis naar Austalië morgen. Heer wat doet U!! Wat bijzonder allemaal. Rosan, CP en mijn pa zijn nu onderweg naar ons toe om deze glorie schouwspel te aanschouwen. Er staat iets te gebeuren!!! De glorie van GOD!!! Sorry voor de grote van de email in mb maar ik moest het even kwijt!
Prachtig natuurlijk, zo’n wonder. Je maakt niet elke dag mee dat het goud regent, zeker niet als het je hele interieur bedekt.
In najaar 2009 is dat ‘goudstof’ op initiatief van twee Goedgelovig-lezers grondig onderzocht. Het werd voorgelegd aan een juwelier en aan de Rijkswaarborg in Gouda. De uitkomst van deze deskundigen zwart op wit: de snippertjes vermeend TRIN-goud bevatten slechts sporen van onedel koper. Deze onthulling op Goedgelovig werd breed opgepikt in andere media.
Het is alweer vijf jaar geleden dat het op een glorieuze dag ‘goud’ regende in de opengeslagen Bijbel van TRIN-CEO Mattheüs van der Steen. In najaar 2009 is dat ‘goudstof’ op initiatief van twee Goedgelovig-lezers grondig onderzocht. Het werd voorgelegd aan een juwelier en aan de Rijkswaarborg in Gouda. De uitkomst van deze deskundigen zwart op wit: de snippertjes vermeend TRIN-goud bevatten slechts sporen van onedel koper. Deze onthulling op Goedgelovig werd breed opgepikt in andere media.
Nu, drie jaar later, vindt Mattheüs het hoog tijd om het wonder af te stoffen en opnieuw in de etalage te zetten. Op zijn Facebook-pagina op 11 januari 2013 https://www.facebook.com/www.mattheusvandersteen.nl schrijft hij aan zijn 7.000 fans:
A good friend of mine has sent me this picture, it was a season ago that gold dust appeared in my bible for a year. It was scary, holy, weird and awesome. Over the internet some good meaning christians made jokes and made it look foolish, some of them where convinced it was fake, it was not gold, it was even demonic.
This Picture:
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 10:41
|
|
Naar boven |
|
|
|