Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:23
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Je kent mijn hele leven niet eens dus hoe zo niet willen
Carmen snapt mij wel.
<><
Zwaan |
Ik snap veel en heb veel mensenkennis maar ik snap van jou geen snars sorry maar het is zo!! Je opent topic na topic maar je houd niet van discussiëren, waarom dan al die topics waarvan er vele echt niet kunnen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:48
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik snap je wel Zwaan. Vind het jammer dat dit bij de anderen niet het geval is. |
Dat verbaast me nu echt helemaal niet dat jij dat snapt........mensen met radicale visies vinden elkaar altijd snel.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat verbaast me nu echt helemaal niet dat jij dat snapt........mensen met radicale visies vinden elkaar altijd snel....... | Waarom ga je er nu van uit dat Carmen radicale visies heeft? Het kan zijn dat ze heel anders denkt. Wees voorzichtig met je conclusies over andere mensen, want anders krijg je weer misverstanden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 21:30
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Het is wat je gewend bent zware kost met de lepel overeind of melk voeding als baby net uit de luiers komt en gevoed moet worden. Melk voeding is goed voor iemand die net tot geloof is gekomen. Alleen dat kan je niet loop de jaren blijven melk krijgen anders groei je niet de mens heeft vast voedsel nodig en ben je nog verder stevig kost. Zelf hou ik van stevige kost dus ja Bijbelstudie`s die ik plaats zijn van stevige kost je moet er van houden.
<><
Zwaan |
Dat verhaal over melk en vast voedsel, word door velen misbruikt om hun eigen "geleerdheid" aan te geven. Waar wij echter met een rotgang aan voorbij denderen, is het werk van de Heilige Geest. Ook de reden waarom we de Geest van Jezus hebben gekregen, willen we niet mee geconfronteerd worden.
Als de Geest van ons de kans kreeg om zowel in eigen leven als wel in de kerk ten volle aan de slag mag gaan, gebeurd dat wat iedereen hier graag zou willen zien, denk ik.
Leven vanuit de Geest staat bij mij bovenaan en niet de geleerdheid waar menigeen weer studies van hebben gemaakt , is uiteraard niets mis mee.
Maar bij openheid voor de Geest, kan Hij ons pas gebruiken als werktuig en niet bij onze eigen geïnterpreteerde geleerdheid, al hoe goed men het ook bedoeld.
Natuurlijk mag je getuigen en door geven wat jou drijfveer is om een kind van God te zijn, maar doe dat op een eigen weblog, hier zullen vele mensen al "bekeerd" zijn en willen leven zoals de Geest het hen ingeeft, mits men er voor open staat. Wat voor voedsel is wat de Heilige Geest ons geeft? Beter te leven naar Gods Geest dan naar onze interpretaties van de Bijbel, men blijft soms te veel vast houden aan het oude verbond terwijl we in Jezus een nieuw verbond hebben gekregen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 23:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat verbaast me nu echt helemaal niet dat jij dat snapt........mensen met radicale visies vinden elkaar altijd snel....... |
Volgens mij wringt hier de schoen. Dat wat jij niet snapt is het verschil tussen een mens en zijn visie.
Ik begrijp Zwaan. Zwaan is nog steeds een mens en die behoor je niet te categoriseren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 08:00
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Volgens mij wringt hier de schoen. Dat wat jij niet snapt is het verschil tussen een mens en zijn visie.
Ik begrijp Zwaan. Zwaan is nog steeds een mens en die behoor je niet te categoriseren. |
Gelukkig categoriseer jij absoluut niet in je meningen over je medemens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 08:01
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik snap veel en heb veel mensenkennis maar ik snap van jou geen snars sorry maar het is zo!! Je opent topic na topic maar je houd niet van discussiëren, waarom dan al die topics waarvan er vele echt niet kunnen??? |
Snappen wij niet Erika, is hogere wiskunde.......Wij zijn maar werkers die met mensen werken en er geen verstand van hebben......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 4 oktober 2012, 11:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 09:27
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dat verhaal over melk en vast voedsel, word door velen misbruikt om hun eigen "geleerdheid" aan te geven. Waar wij echter met een rotgang aan voorbij denderen, is het werk van de Heilige Geest. Ook de reden waarom we de Geest van Jezus hebben gekregen, willen we niet mee geconfronteerd worden.
Als de Geest van ons de kans kreeg om zowel in eigen leven als wel in de kerk ten volle aan de slag mag gaan, gebeurd dat wat iedereen hier graag zou willen zien, denk ik.
Leven vanuit de Geest staat bij mij bovenaan en niet de geleerdheid waar menigeen weer studies van hebben gemaakt , is uiteraard niets mis mee.
Maar bij openheid voor de Geest, kan Hij ons pas gebruiken als werktuig en niet bij onze eigen geïnterpreteerde geleerdheid, al hoe goed men het ook bedoeld.
Natuurlijk mag je getuigen en door geven wat jou drijfveer is om een kind van God te zijn, maar doe dat op een eigen weblog, hier zullen vele mensen al "bekeerd" zijn en willen leven zoals de Geest het hen ingeeft, mits men er voor open staat. Wat voor voedsel is wat de Heilige Geest ons geeft? Beter te leven naar Gods Geest dan naar onze interpretaties van de Bijbel, men blijft soms te veel vast houden aan het oude verbond terwijl we in Jezus een nieuw verbond hebben gekregen |
Mooi gezegd. Ben ik nou zo slecht ik me vreselijk irriteerde aan zwaan? Ik zoek oprecht god en verdiep me in geloof, maar zulk soort cristenen irriteer ik me heel erg aan. Als of ze alles beter weten, als of ze onder een juk leven van wetten uit de bijbel, waar ze anderen mee om hun oren slaan. Hun visie aan iedereen opdringen op een manier anders ga je na de hel.Dat vroeg ik me dus ook allemaal af, allemaal bijbelstudies maar heb je echt de geest van god wel in je?Waar zie je een stukje van liefde voor de medemens? een stukje begrip, enigste wat ik zie is veroordeling als je niet zo als haar bent. het irriteerde me vreselijk. vervolgens krijg ik een mail van iemand of ik haar met rust wou laten want ze was verdrietig over dit alles, en dan denk ik, dus jouw gevoel telt, maar van anderen niet? Ze zou het wel goed bedoelen , maar ik kan me niet voorstellen dat het echt gods bedoeling is om op zo,n manier het evangelie onder mensen te brengen. In mijn ogen duwen mensen met zulk soort visies nou net eerder weg van god, door de manier warop ze evangeliseren. De wetten overheersen, niet de liefde en zachtmoedigheid en begrip van jezus voor ons menselijk strijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 09:35
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Volgens mij wringt hier de schoen. Dat wat jij niet snapt is het verschil tussen een mens en zijn visie.
Ik begrijp Zwaan. Zwaan is nog steeds een mens en die behoor je niet te categoriseren. |
maar zwaan mag wel anderen categoriseren, effe wat dingen van haar, wij lezen de bijbel niet, Wat mensen denken of voelen is niet belangrijk, alleen gods woorden en wel woorden van mensen waar ze het wel mee eens is?
Ik vraag me af, nu de blaadjes van de bomen gaan vallen of er nog meer van zulk soort types hier, ons gaan vertellen over de blijde boodschap van het koninkrijk van god. die zeer blij werd gebracht ... beter trek ik me dan effe terug van het forum, want irriteer me er echt aan. Om er niet op in te gaan, kan ik niet nalaten. kan er bij mij niet in dat dit, haar visie echt gods bedoeling is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SABINE999
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 09:35
|
|
|
Petra, ik begrijp je reactie.. Maar wees voorzichtig met je oordeel. Zeker of zij de Geest van God in zich heeft. Of haar reacties vleselijk of geestelijk waren dat kun je onderzoeken. Maar zoek ook de bedoeling erachter. Net als bij de rest. Niemand is perfect en we dienen elkaar op te bouwen en niet af te breken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 09:52
|
|
|
SABINE999 schreef: | Petra, ik begrijp je reactie.. Maar wees voorzichtig met je oordeel. Zeker of zij de Geest van God in zich heeft. Of haar reacties vleselijk of geestelijk waren dat kun je onderzoeken. Maar zoek ook de bedoeling erachter. Net als bij de rest. Niemand is perfect en we dienen elkaar op te bouwen en niet af te breken |
klopt, daarom schreef ik ook, ben ik nou zo slecht?Op mij komen zulk soort mensen zo op me over. En ben dat soort types natuurlijk ook in het echte leven tegengekomen. Vol oordeel over anderen en hun zonde. Ik kan niet echt van die mensen houden, vooral als je cristen bent, jezus vertegenwoordigt, tegenover anderen. Klein vb alleen al hoe mensen op anderen mensen kunnen reageren als je in de muziek wereld werkt, het is van de duivel. Of de bijbbelclub leidster van me kinderen ooit, jullie papa gaat na de hel, 5 huilende kinderen kwamen thuis, allemaal in naam van god werd het gebracht met wetten, zich na mijn gevoel meer verdiepend in de tegenstander. En ja zwaan heeft gevoel en is een mens, maar eh wel dat topic over het broodje veulen op internet knallen bv met een walgelijke foto erbij, vervolgens hele lap tekst over eindtijd en dat mensen zich dan vermedigvuldiggen met demonen en dieren ik kan niet anders dan in opstand komen tegen zulk soort evangelie verspreiders. Als ze dan nog met oprechtheid schrijft dat ze zelf ook niet heel de waarheid weet, word het anders, maar in mijn ogen een soort grootheidswaanzin in het klein. Zij weet precies hoe het zit en haar visie is om ons te redden ....ik zie het geloof zo anders, so wie so is geloof geen juk van opgelegde wetten volgens mij, maar in vrijheid een leven samen met jezus en gods geest loopt met je mee, vormt je, overtuigt je op een zachtmoedigge genadigge manier van zonden. En de liefde overheerst in mijn ogen bij cristenen, geen lompe olifant die stampvoetend door een porselijnen kast loopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 10:03
|
|
|
en das het zelfde als het hele yogha gedoe, hoe sommiggen daar op in gaan, ikzelf heb ooit in boeddha gelooft en deed yoga en ben er mee gestopt toen ik god weer vond, maar laat anderen mensen gewoon yogha doen als ze het gewoon als oefening doen, gods geest over tuigd hun wel van wel of niet, mensen zitten ook in hun geloofsgroei en als of er 1 cristen is op deze site die niet iets heeft van zonden, het is de manier warop sommigge cristenen dan op anderen ingaan. bv de ademhaling oefeningen van yogha hebben denk ik heel wat mensen geholpen, niet alles is zwart wit en als je ademhaling oefeningen doet ben je nog niet meteen boedha aan het aanbidden. enfin ik ga me dag es beginnen en nadenken., ik hoop niet dat ikz elf als gelovigge ook zo ooit overkom op andere mensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 10:06
|
|
|
PETRA944 schreef: | klopt, daarom schreef ik ook, ben ik nou zo slecht?Op mij komen zulk soort mensen zo op me over. En ben dat soort types natuurlijk ook in het echte leven tegengekomen. Vol oordeel over anderen en hun zonde. Ik kan niet echt van die mensen houden, vooral als je cristen bent, jezus vertegenwoordigt, tegenover anderen. Klein vb alleen al hoe mensen op anderen mensen kunnen reageren als je in de muziek wereld werkt, het is van de duivel. Of de bijbbelclub leidster van me kinderen ooit, jullie papa gaat na de hel, 5 huilende kinderen kwamen thuis, allemaal in naam van god werd het gebracht met wetten, zich na mijn gevoel meer verdiepend in de tegenstander. En ja zwaan heeft gevoel en is een mens, maar eh wel dat topic over het broodje veulen op internet knallen bv met een walgelijke foto erbij, vervolgens hele lap tekst over eindtijd en dat mensen zich dan vermedigvuldiggen met demonen en dieren ik kan niet anders dan in opstand komen tegen zulk soort evangelie verspreiders. Als ze dan nog met oprechtheid schrijft dat ze zelf ook niet heel de waarheid weet, word het anders, maar in mijn ogen een soort grootheidswaanzin in het klein. Zij weet precies hoe het zit en haar visie is om ons te redden ....ik zie het geloof zo anders, so wie so is geloof geen juk van opgelegde wetten volgens mij, maar in vrijheid een leven samen met jezus en gods geest loopt met je mee, vormt je, overtuigt je op een zachtmoedigge genadigge manier van zonden. En de liefde overheerst in mijn ogen bij cristenen, geen lompe olifant die stampvoetend door een porselijnen kast loopt. |
Zwaan is vrijwillig weggegaan. Laten we dan niet in de valkuil vallen om op een openbaar forum, wat ook nog door Zwaan gelezen kan worden, te gaan roddelen over haar en te haar te lopen oordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 10:14
|
|
|
INGE721 schreef: | Zwaan is vrijwillig weggegaan. Laten we dan niet in de valkuil vallen om op een openbaar forum, wat ook nog door Zwaan gelezen kan worden, te gaan roddelen over haar en te haar te lopen oordelen. |
Jij ziet het misschien alleen als oordelen, het zijn van mij oprechte vragen die me bezig houden over sommigge cristenen, die mag ik dan niet scrhijven want dan oordeel ik, dat ze zelf een heel oordelend topic over homo,s opende terwijl er een lesbische vrouw een topic net had geopend kan wel? soms snap ik het niet Maar zal er over ophouden.ook al zie ik het niet als geroddel, maar reactie op haar schrijven wat ze hier gedaan heeft. wat wel allemaal kan.....wanneer ik hier iets schrijf en anderen willen daar over discusieeren als ik weg ben, van mij mogen ze, of anderen hebben problemen met het geen ik schrijf, mogen ze me daar ook op aanspreken, dan zal ik er ook over na denken en antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig categoriseer jij absoluut niet in je meningen over je medemens..... |
Inderdaad, dat klopt; doe ik ook niet.
Nou ja... heeeel globaal mss een heeeeel klein beetje
Ik onderscheid 3 categoriën mensen: vrouwen, mannen en barmannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:26
|
|
|
PETRA944 schreef: | Jij ziet het misschien alleen als oordelen, het zijn van mij oprechte vragen die me bezig houden over sommigge cristenen, die mag ik dan niet scrhijven want dan oordeel ik, dat ze zelf een heel oordelend topic over homo,s opende terwijl er een lesbische vrouw een topic net had geopend kan wel? soms snap ik het niet Maar zal er over ophouden.ook al zie ik het niet als geroddel, maar reactie op haar schrijven wat ze hier gedaan heeft. wat wel allemaal kan.....wanneer ik hier iets schrijf en anderen willen daar over discusieeren als ik weg ben, van mij mogen ze, of anderen hebben problemen met het geen ik schrijf, mogen ze me daar ook op aanspreken, dan zal ik er ook over na denken en antwoorden. |
Nou, ik denk dat je best even stoom mag afblazen hoor, er is ook in het openbaar van alles in het forum gestort en over mensen persoonlijk uitgesproken. Ik zie het meer als een reactie op de onderwerpen. Inderdaad moeten we wel uitkijken dat we niet in dezelfde val trappen. Dat Zwaan de Geest van God heeft... dat moet wel als ze een kind van God is en daarvan is ze gelukkig ook overtuigd. Zowel zij als wij kunnen reacties hebben die niet erg getuigen van liefde van God, dat ben ik wel met je eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:26
|
|
|
INGE721 schreef: | Zwaan is vrijwillig weggegaan. Laten we dan niet in de valkuil vallen om op een openbaar forum, wat ook nog door Zwaan gelezen kan worden, te gaan roddelen over haar en te haar te lopen oordelen. |
Mee eens Inge. Beter om te laten rusten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:45
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Mee eens Inge. Beter om te laten rusten. |
Goed plan, al wil ik nog wel even iets kwijt.
Zwaan is al jaren met tussenpozen lid van cm. Ik denk dat je haar echt een hele poos moet kennen om te snappen waarom ze op haar manier reageert, probeer het maar niet te snappen, onthoud enkel bij elke bijdrage, hoe tenenkrommend ze vaak ook zijn, dat ze het enkel uit haar drang om te waarschuwen geschreven is. Ik irriteer me daar bij de meeste mensen vreselijk aan, maar op een of andere manier kan ik het van haar hebben Ik heb haar 2x ontmoet en het is zo n vreselijke lieve meid, gewoon veel te lief voor deze harde maatschappij. Door de gekopieerde bijdrages krijg je echt een heel raar beeld wat echt totaal niet bij haar past.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:52
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Goed plan, al wil ik nog wel even iets kwijt.
Zwaan is al jaren met tussenpozen lid van cm. Ik denk dat je haar echt een hele poos moet kennen om te snappen waarom ze op haar manier reageert, probeer het maar niet te snappen, onthoud enkel bij elke bijdrage, hoe tenenkrommend ze vaak ook zijn, dat ze het enkel uit haar drang om te waarschuwen geschreven is. Ik irriteer me daar bij de meeste mensen vreselijk aan, maar op een of andere manier kan ik het van haar hebbenIk heb haar 2x ontmoet en het is zo n vreselijke lieve meid, gewoon veel te lief voor deze harde maatschappij. Door de gekopieerde bijdrages krijg je echt een heel raar beeld wat echt totaal niet bij haar past. |
Hier net zo,vreselijk irritant maar ik bewonder haar volhardendheid en doorzettingsvermogen,als je haar achtergrond kent kun je daar alleen maar respect voor hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SABINE999
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 14:13
|
|
|
petra , ik zeg niet dat ik het met je eens ben alleen dat ik je begreep. Ik kan zwaan ook gedeeltelijk begrijpen. God gaat met iemand een weg op de plek waar hij zij is.
Laatst aangepast door
|
SABINE999
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 14:35
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Goed plan, al wil ik nog wel even iets kwijt.
Zwaan is al jaren met tussenpozen lid van cm. Ik denk dat je haar echt een hele poos moet kennen om te snappen waarom ze op haar manier reageert, probeer het maar niet te snappen, onthoud enkel bij elke bijdrage, hoe tenenkrommend ze vaak ook zijn, dat ze het enkel uit haar drang om te waarschuwen geschreven is. Ik irriteer me daar bij de meeste mensen vreselijk aan, maar op een of andere manier kan ik het van haar hebben Ik heb haar 2x ontmoet en het is zo n vreselijke lieve meid, gewoon veel te lief voor deze harde maatschappij. Door de gekopieerde bijdrages krijg je echt een heel raar beeld wat echt totaal niet bij haar past. |
Klopt Annette. Ik mag haar graag en begrijp wat ze doet en het waarom er achter. Wat niet inhoudt dat ik achter al haar bijdrages sta. Maar ik waardeer haar als persoon enorm.
Ik weet ook hoeveel verdriet ze heeft door het feit dat ze op het forum niet begrepen wordt. De mensen die zoveel begrip kunnen opbrengen voor de 'anders-geaarde' medemens zou ik willen oproepen om dit begrip ook voor haar op te willen brengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 14:54
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Klopt Annette. Ik mag haar graag en begrijp wat ze doet en het waarom er achter. Wat niet inhoudt dat ik achter al haar bijdrages sta. Maar ik waardeer haar als persoon enorm.
Ik weet ook hoeveel verdriet ze heeft door het feit dat ze op het forum niet begrepen wordt. De mensen die zoveel begrip kunnen opbrengen voor de 'anders-geaarde' medemens zou ik willen oproepen om dit begrip ook voor haar op te willen brengen. |
Fijn...dat jullie dit ook schreven...(Annette...Carmen...) Ik denk dat dat de beste houding van ons mensen kan...en moet wezen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 17:53
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Klopt Annette. Ik mag haar graag en begrijp wat ze doet en het waarom er achter. Wat niet inhoudt dat ik achter al haar bijdrages sta. Maar ik waardeer haar als persoon enorm.
Ik weet ook hoeveel verdriet ze heeft door het feit dat ze op het forum niet begrepen wordt. De mensen die zoveel begrip kunnen opbrengen voor de 'anders-geaarde' medemens zou ik willen oproepen om dit begrip ook voor haar op te willen brengen. |
Jullie kennen haar, ik niet, las alleen haar schrijven, blijft een feit dat ondanks achtergronden als misbruik dat dat geen goedkeurring is om anderen te kwetsen. Wat ik eerder schreef ben ik zo slecht? heb haar geprobeerd een spiegel voor te houden, op een harde manier, aangezien ze zelf ook hard veroordelend schrijft. en zeker een fout misshcien wat vriendelijker moeten doen, maar ik lees net ove rhaar in een mail van iemand en dan denk ik, oke waar waren jullie om haar te helpen niet wat eerder voor het uit de hand liep met zwaan, en warom keken jullie stilzwijgend toe als jullie dit dan alles van haar wisten hoe ze was en hoe kwetsbaar, dat ze gewoon een avond bij haar thuis organiseerde waar iedere man op internet zo op kon reageren en ze die dan haar adres gaf, het is goed gegaan, maar voor hetzelfde geld was er een hele verkeerde man op haar af gekomen, die een kwetsbaar iemand zoekt. das achteraf allemaal , begrijp dat jullie haar prive wilden beschermen, maar nu achteraf word die niet beschermt, als ik eerder wat meer over haar had geweten was ik niet zo hard geweest, had irritatie niet de overhand gehad. En van dit hele gedoe flip ik toch weer, mensen die weten hoe ze was, hoe kwetsbaar en toe kijken en niets deden. Als ze dan zo lief en in de war en kwetsbaar is, had haar wat meer in bescherming genomen kleine moeite ook geweest om de redactie te vragen haar te verwijderen om haar zelf te beschermen na haar bijdrage over homotopic. blijft wel eeen feit, heoveel homofile lezers zijn van jezus afgeduwd door haar schrijven die je dan door de ogen moet zien omdat ze in de war is? ook cristenen staan dus toe te kijken bij een ongeluk en kijken toe en doen niks, achteraf bla bla
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 18:12
|
|
|
En dat is wat er hier gebeurd is, sommigge konden haar, wisten hoe ze was en hoe kwetsbaar en namen haar niet echt in bescherming. op mij kwam ze als een hele harde over door haar schrijven, maar jullie wisten, keken toe hoe ze zelf haar adres aan mannen op internet gaf, terwijl jullie wisten hoe kwetsbaar ze was. iets om over na te denken, en ja ik zelf ben ook schuldig, maar houd me mond niet over het aandeel van sommiggen die achteraf en ondertussen toekeken en niets deden. ook iets voor jullie om van te leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 18:22
|
|
|
PETRA944 schreef: | En dat is wat er hier gebeurd is, sommigge konden haar, wisten hoe ze was en hoe kwetsbaar en namen haar niet echt in bescherming. op mij kwam ze als een hele harde over door haar schrijven, maar jullie wisten, keken toe hoe ze zelf haar adres aan mannen op internet gaf, terwijl jullie wisten hoe kwetsbaar ze was. iets om over na te denken, en ja ik zelf ben ook schuldig, maar houd me mond niet over het aandeel van sommiggen die achteraf en ondertussen toekeken en niets deden. ook iets voor jullie om van te leren. |
Voor die dingen is ze regelmatig gewearschuwd hoor, ze is hier al 5 jaar actief. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je tegen de stukken in ging. Er is misschien een verklaring voor het gedrag, dat is wat anders dan een excuus voor het gedrag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:06
|
|
|
Als je dat allemaal weet en begrijpt had je haar ook wel een beetje bij kunnen sturen.......en niet achteraf allemaal stukken hoe goed je haar begreep. Had Zwaan kunnen blijven en dan hadden wij met milde blik naar haar stukken kunnen kijken....... En begrip moet je voor ieder mens opbrengen, ook voor de mensen die je niet goed begrijpt.......Ook dat is christen zijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:07
|
|
|
PETRA944 schreef: | En dat is wat er hier gebeurd is, sommigge konden haar, wisten hoe ze was en hoe kwetsbaar en namen haar niet echt in bescherming. op mij kwam ze als een hele harde over door haar schrijven, maar jullie wisten, keken toe hoe ze zelf haar adres aan mannen op internet gaf, terwijl jullie wisten hoe kwetsbaar ze was. iets om over na te denken, en ja ik zelf ben ook schuldig, maar houd me mond niet over het aandeel van sommiggen die achteraf en ondertussen toekeken en niets deden. ook iets voor jullie om van te leren. |
Ben ik helemaal met je eens Petra......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:24
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Voor die dingen is ze regelmatig gewearschuwd hoor, ze is hier al 5 jaar actief. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je tegen de stukken in ging. Er is misschien een verklaring voor het gedrag, dat is wat anders dan een excuus voor het gedrag. |
ik voel me wel schuldig nu ik weet hoe ze is, dus dit is voor mij een les die ik meeneem. ik had inderdaad milder moeten zijn, niet de irritatie moeten laten overheersen. en terecht ben ook schuldig maar ja das ook achteraf, dus ik neem die les maar mee weer in me leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:29
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Voor die dingen is ze regelmatig gewearschuwd hoor, ze is hier al 5 jaar actief. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je tegen de stukken in ging. Er is misschien een verklaring voor het gedrag, dat is wat anders dan een excuus voor het gedrag. |
Juist dat is het Annette... Iedere keer als ze weer kwam gebeurde dit op een gegeven moment... Het is te verklaren maar op een gegeven moment wordt het hoe dan ook vervelend.... En dan kunnen we ons schuldig gaan voelen maar dat helpt niet... Het is gewoon een feit dat ze is zoals ze is en dat mag ook maar je kan niet continu jou wil op willen leggen dat gaat irriteren en wrijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:18
|
|
|
Ik word er allemaal maar heel verdrietig van.wat dat betreft is internet een uitvinding met voordelen maar ook veel nadelen helaas.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|