ChristianMatch

Forum

satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:08

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:19

WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk....
En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........ Boze smiley

Ach ja Willemijn, dat sommigen gemeentes met zijn allen tegen Yoga zijn, het zelfs met de satan associeren, dan gaat dáár de aandacht naar uit.

Donald Duck is ook occult, ja las ik pas een christelijke stroming schreef dat. Want waar is de moeder van de neefjes van Donald Duck, en dat getouwtrek tussen Guus Geluk en Donald Duck over onder andere Katrien, ook heéél onbijbels... Dus kun je nagaan... Zieke smiley

En dan kunnen de misdaden tegen kinderen welig blijven tieren, zo noemen ze dat toch, in sommigen gemeentes. Want zo gaat de aandacht naar totaal onzinnige dingen uit, ipv dingen die wel echt schadelijk zijn. Het seksueel kindermisbruik in de bijbelbelt neemt schrikbarende vormen aan, zo luid de titel van een EO acuatiteiten programma erover.

Kijk maar, ik krijg hier zo ook commentaar op zo van 'we' zouden het niet meer over kindermishandeling hebben zoiets dergelijks.

Ik vind niets mis mee met Yoga Knipoog smiley !!, het zijn goede oefeningen, en je geest komt ook tot rust. Ik ben zelf niet zo'n type wat van lichamelijke oefeningen houdt heb er ook geen geduld voor;) Ik ken wel ontspanningsoefeningen, en ik heb net even op een gewone Yoga site gekeken, en heel erg veel daarvan wat ik heb geleerd van mijn fysiotherapeut kwam ermee overeen.
Ja, ik 'moest' van de psycholoog naar de fysiotherapeut, die oefeningen doen van mijn psycholoog, zodat als ik in paniek raakte door een trigger, een geluid van een camara, of een kind wat op mij lijkt toen ik kind was, zoiets. Dat ik mezelf dan rustig kon houden door opopgemerkt bepaalde oefeningen te doen, door mijn 'buik' ademen, mezelf in een soort van hypnose te brengen door alleen aan mooie rustgevende dingen te denken.

De vraag van TS is: satanisme: wat is het wel en wat is het niet?
Seksuele kindermishandelingen mét de doofpotcultuur in veel gemeentes is het wel en Yoga is het niet.
Dat is een antwoord.

Wat ik vaak altijd denk is, ken je dat liedje met de titel: 'trek het je niet aan, trek het je niet aan'...ik weet verder niet eens waar het over gaat alleen de titel en de melodie ervan is voor mij genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:20

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:23

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:55

@ Zwaan... mooie plaatjes en niks mis mee! Maar ik vraag me even af wat je in dit topic met deze bijdragen/plaatjes wilt aangeven?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:32

SHANITA130 schreef:
Ach ja Willemijn, dat sommigen gemeentes met zijn allen tegen Yoga zijn, het zelfs met de satan associeren, dan gaat dáár de aandacht naar uit.

Donald Duck is ook occult, ja las ik pas een christelijke stroming schreef dat. Want waar is de moeder van de neefjes van Donald Duck, en dat getouwtrek tussen Guus Geluk en Donald Duck over onder andere Katrien, ook heéél onbijbels... Dus kun je nagaan... Zieke smiley

En dan kunnen de misdaden tegen kinderen welig blijven tieren, zo noemen ze dat toch, in sommigen gemeentes. Want zo gaat de aandacht naar totaal onzinnige dingen uit, ipv dingen die wel echt schadelijk zijn. Het seksueel kindermisbruik in de bijbelbelt neemt schrikbarende vormen aan, zo luid de titel van een EO acuatiteiten programma erover.

Kijk maar, ik krijg hier zo ook commentaar op zo van 'we' zouden het niet meer over kindermishandeling hebben zoiets dergelijks.

Ik vind niets mis mee met Yoga Knipoog smiley !!, het zijn goede oefeningen, en je geest komt ook tot rust. Ik ben zelf niet zo'n type wat van lichamelijke oefeningen houdt heb er ook geen geduld voor;) Ik ken wel ontspanningsoefeningen, en ik heb net even op een gewone Yoga site gekeken, en heel erg veel daarvan wat ik heb geleerd van mijn fysiotherapeut kwam ermee overeen.
Ja, ik 'moest' van de psycholoog naar de fysiotherapeut, die oefeningen doen van mijn psycholoog, zodat als ik in paniek raakte door een trigger, een geluid van een camara, of een kind wat op mij lijkt toen ik kind was, zoiets. Dat ik mezelf dan rustig kon houden door opopgemerkt bepaalde oefeningen te doen, door mijn 'buik' ademen, mezelf in een soort van hypnose te brengen door alleen aan mooie rustgevende dingen te denken.

De vraag van TS is: satanisme: wat is het wel en wat is het niet?
Seksuele kindermishandelingen mét de doofpotcultuur in veel gemeentes is het wel en Yoga is het niet.
Dat is een antwoord.

Wat ik vaak altijd denk is, ken je dat liedje met de titel: 'trek het je niet aan, trek het je niet aan'...ik weet verder niet eens waar het over gaat alleen de titel en de melodie ervan is voor mij genoeg.

Je hebt gelijk Shanita.....maar waar ik slecht tegen kan is dat men het gelijk als occult en satanistisch betitelt....
Maar als je aan de gebedsgenezingsdiensten komt die misschien ook wel wat voor invloeden hebben dan zijn de tenen wel gelijk erg lang....
Het kan niet jouw ding zijn yoga of mediteren net zoals Jan Zijlstra niet mijn ding is....Of het in tongen spreken, noem maar even wat....
Maar er zijn gelukkig genoeg christenen die mediteren en ook aan Yoga doen en uit ervaring erover praten dan mensen die van de kerk horen dat het niet mag of occult is......
Noemt men het sexueel misbruik in de kerk dan ook occult? Ik heb er geen moeite mee dat mensen Yoga of mediteren niets vinden, ik heb moeite met het etiket wat er op geplakt wordt......zeer ten onrechte....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:33

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk Shanita.....maar waar ik slecht tegen kan is dat men het gelijk als occult en satanistisch betitelt....
Maar als je aan de gebedsgenezingsdiensten komt die misschien ook wel wat voor invloeden hebben dan zijn de tenen wel gelijk erg lang....
Het kan niet jouw ding zijn yoga of mediteren net zoals Jan Zijlstra niet mijn ding is....Of het in tongen spreken, noem maar even wat....
Maar er zijn gelukkig genoeg christenen die mediteren en ook aan Yoga doen en uit ervaring erover praten dan mensen die van de kerk horen dat het niet mag of occult is......
Noemt men het sexueel misbruik in de kerk dan ook occult? Ik heb er geen moeite mee dat mensen Yoga of mediteren niets vinden, ik heb moeite met het etiket wat er op geplakt wordt......zeer ten onrechte....
Wat vind jij dan occult? Of heb je daar geen definitie voor?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:45

CHATULIEM619 schreef:
Wat vind jij dan occult? Of heb je daar geen definitie voor?

Ik vind niet zo gauw wat occult.....net zo min als ik nooit over De Waarheid heb.......Dat is voor ieder mens verschillend, jouw Waarheid is voor jou De Waarheid maar voor mij niet, ik heb De andere Waarheid....maar zijn wij dan minder of betere christenen? Nee, wij beleven het anders.....
Mijn geloof draait voor mij niet over wat occult is of wat niet mag......Persoonlijk geloof ik ook niet dat God de oorzaak is van de kwade en moeilijke dingen die ons treffen. En omdat ik dat niet geloof kan ik ook niet bidden om wat moeilijk is weer weg te nemen. Ik bid omdat ik me realiseer dat niet alles in in de handen van de mens ligt. Niet alles is maakbaar, je hebt altijd je eigen verantwoordelijkheid maar ik geloof en ben er van overtuigd dat God bij ons betrokken is.
Toen mijn dochter ging backpacken in Azië heb ik duizend angsten moeten bedwingen en heb ik wat afgebeden: God, als ik haar niet kan vasthouden, wilt U dat dan doen....... En als God dat wil gebeurd dat ook....
Dus mijn Waarheid is anders dan die van jou, maar daarom minder waardevol?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind niet zo gauw wat occult.....net zo min als ik nooit over De Waarheid heb.......Dat is voor ieder mens verschillend, jouw Waarheid is voor jou De Waarheid maar voor mij niet, ik heb De andere Waarheid....maar zijn wij dan minder of betere christenen? Nee, wij beleven het anders.....
Mijn geloof draait voor mij niet over wat occult is of wat niet mag......Persoonlijk geloof ik ook niet dat God de oorzaak is van de kwade en moeilijke dingen die ons treffen. En omdat ik dat niet geloof kan ik ook niet bidden om wat moeilijk is weer weg te nemen. Ik bid omdat ik me realiseer dat niet alles in in de handen van de mens ligt. Niet alles is maakbaar, je hebt altijd je eigen verantwoordelijkheid maar ik geloof en ben er van overtuigd dat God bij ons betrokken is.
Toen mijn dochter ging backpacken in Azië heb ik duizend angsten moeten bedwingen en heb ik wat afgebeden: God, als ik haar niet kan vasthouden, wilt U dat dan doen....... En als God dat wil gebeurd dat ook....
Dus mijn Waarheid is anders dan die van jou, maar daarom minder waardevol?
`
Maar hierbij blijf je in het vage en vertel je nog steeds niet wat volgens jou de waarheid is en wat zoals Chatuliem vroeg occult is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:05

ROELANDE345 schreef:
`
Maar hierbij blijf je in het vage en vertel je nog steeds niet wat volgens jou de waarheid is en wat zoals Chatuliem vroeg occult is.

Ik schreef dat ik niet zo in het occulte geloof en er ook niet zo mee bezig ben.....

Mijn Waarheid is zoals ik in bovenstaand stukje schreef is dat God niet de oorzaak is voor goede en kwade momenten in ons leven, dat blijft onze eigen verantwoordelijkheid......maar mijn waarheid is wel dat God betrokken is bij mijn leven en het goede met ons voor heeft. En niet een God zoals ik hier regelmatig lees , die er maar voor zorgt dat je brood op de plank hebt of je hypotheek betaalt...daar ben je zelf verantwoordelijk voor en niet God......dat klinkt me allemaal te makkelijk in de oren......
Ik heb geen Godsbeeld van: God kan alles maar Hij doet het niet altijd, dat is een Godsbeeld waar de teleurstelling al in verborgen ligt en het leven verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos, voor niemand niet.....Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 20 augustus 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:20

WILLEMIJN232 schreef:
Ik schreef dat ik niet zo in het occulte geloof en er ook niet zo mee bezig ben.....

.Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan......

Over dat laatste kunnen we het samen van harte eens zijn Willemijn, bedankt voor je reactie
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 17:19

wikipedia schreef:
Occultisme is een verzamelbegrip voor verschillende praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beïnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten. Het woord occultisme komt van het Latijn occultus, dat verborgen betekent. Hoewel occulte kennis in oude tijden inderdaad verborgen (geheim) werd gehouden, heeft deze verborgenheid tegenwoordig vooral betrekking op de diepe geestelijke veronderstelde werkelijkheid die niet kan worden begrepen met het materialistisch ingestelde verstandelijke denken, dat ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen.

Het woord occultisme wordt vaak in een bredere context gebruikt. In de theosofie en antroposofie wordt onder occultisme de esoterische wijsbegeerte verstaan. In het dagelijks spraakgebruik wordt occultisme ook wel als synoniem van esoterie gebruikt.
En:

Quote:
Onder meer volgende groeperingen beroepen zich op occulte kennis:
alchemie zoals de Rozenkruizers en de vrijmetselaars
gnosticisme zoals de Rozenkruizers, antroposofie, theosofie en de katharen
kabbalistiek
Neo-Heidendom zoals wicca, Asatru en Druïdisme
New age, zoals auralezen en geneeskrachtige edelstenen
Parapsychologie: studie van en experimenten rond paranormale fenomenen.
spiritisme zoals mediums, geesten en spoken oproepen en bandstemmen
satanisme
Thelema
waarzeggerij zoals tarot, runen en astrologie
ariosofie
soefisme tijdens de opleiding bij het bekend worden met de "staten".
Ik roep dus niet zomaar wat, ik probeer het te baseren op feiten. Ik heb eerder aangegeven dat esoterie en occultisme met elkaar samenhangen en het wordt dus door deze artikelen bevestigd...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 augustus 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 17:58

CHATULIEM619 schreef:
En:

Ik roep dus niet zomaar wat, ik probeer het te baseren op feiten. Ik heb eerder aangegeven dat esoterie en occultisme met elkaar samenhangen en het wordt dus door deze artikelen bevestigd...

Ik zie Yoga en meditatie er niet bij staan.... Knipoog smiley
Binnen het christendom beleven mensen ook bovennatuurlijke zaken, spreken en bidden in tongen, het in de Heer zijn, jij zult het beter weten dan ik....... in evangelische kringen zijn daar voorbeelden ten over, maar dan noem je het niet occult......gaat het over wat anders dan wel.....en dat vind ik zo'n rare gedachtenkronkel.....
Esoterie en New Age wat is er mis mee?Heb je daar ervaring mee of baseer je je kennis op Wikipedia?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 20 augustus 2012, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:11

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zie Yoga en meditatie er niet bij staan.... Knipoog smiley
Binnen het christendom beleven mensen ook bovennatuurlijke zaken, spreken en bidden in tongen, het in de Heer zijn, jij zult het beter weten dan ik....... in evangelische kringen zijn daar voorbeelden ten over, maar dan noem je het niet occult......gaat het over wat anders dan wel.....en dat vind ik zo'n rare gedachtenkronkel.....
Esoterie en New Age wat is er mis mee?Heb je daar ervaring mee of baseer je je kennis op Wikipedia?
Het gaat niet om het bovennatuurlijke, want daar geloof ik ook in. Er zijn verschillende bronnen van waaruit die bovennatuurlijke ervaringen kunnen ontstaan.
Yoga en meditatie vallen onder New Age en zijn zeker esoterisch van karakter. Esoterie betekent verlossing vanuit jezelf. Het gaat dus van het idee uit, dat de mens de mogelijkheid heeft zichzelf te verlossen van zijn zondige/gebrekkige natuur. En dat staat lijnrecht tegenover het evangelie, dat ervan uit gaat dat er alleen maar verlossing te vinden is in Jezus.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 augustus 2012, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:42

JOL252 schreef:
@ Zwaan... mooie plaatjes en niks mis mee! Maar ik vraag me even af wat je in dit topic met deze bijdragen/plaatjes wilt aangeven?

Verneem dat sommige mensen hier een filosoof gedachte`s hebben en niet bij de context blijven en daarom ook een vaag antwoord blijven geven.

Bij zulke mensen kan de duivel gewoon zijn gang blijven gaan zodat men de waarheid ook niet meer ziet, hoort en spreekt. Hun mogen wel oppassen ook al doet men goede werken maar als men de waarheid niet aanneemt door Jezus Christus heen is hun geloof heel arm en niet rijk.

Een mens kan geen 2 heren dienen.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:42

WILLEMIJN232 schreef:

Hai Willemijn,

Ik ken ook wel mensen die altijd enthousiast naar hun yoga gaan of zeggen dat ze er net zijn geweest, en dat het ze goed deed.

En dan hoor je ook weleens van jaa, maar er komt meditatie bij, Ja, das juist goed, mediteren.'Mediteren is nadenken en overdenken. Er wordt ook vaak nagedacht over een bijbeltekst waardoor een tekst betekenis krijgt, of een deel van jezelf wordt.
Meditatie kan heel belangrijk zijn, om zo bijvoorbeeld de dag mee te beginnen, zodat je zicht op dingen krijgt, en weet waar je motivatie ligt om dingen te doen.

Ik vind het..ja, ik heb er gewoon geen woorden, zo erg vind ik het, om yoga als occult te bestempelen, zelfs als satanisch.

Idd, kindermishandeling en seksueel kindermisbruik dat noemt men niet occult, maar dat is het natuurlijk wel. Occult betekend verborgen, in het verborgene, verborgen geheim, niet direkt waarneembaar. Nou dat slaat precies op seksuele kindermishandeling en sowieso kindermishandeling.

Satanisme is de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.
Antithese is tegenstelling. zoals mooi-lelijk, goed-kwaad, dik-dun, etc.

Antithese van goed, is slecht. En God is goed, en seks met (kleine) kinderen is ronduit slecht daar zijn de niet-gelovigen het al eenduidend over eens. En dat, seksueel misbruik van (kleine) kinderen neemt schrikbarende vormen aan in de kerken/gemeentes, En daarbij is altijd sprake van geestelijke mishandeling en vaak bedreiging.
Dan denk ik durf je wel tegen een kind stoere vent, en dan schijnheilig uit volle borst meezingen op zondag in de kerk...dát noem ik pas satanisch.. Zieke smiley

Dan kan je beter er gewoon voor uitkomen, ben satanist. en de satanisten die ik kon vroeger uit amsterdam, nou die misbruikten hun kinderen niet, die deden witte magie.

Dus ik vind, als christenen al vinden dat er iets met yoga is gaat dan eerst dat andere eenduidend aanpakken. En dat gebeurt niet. Algemeen geldende norm is méteen en wel direkt vergeven. En dan meteen de doofpot in.

Ja, en de uitzonderingen die wél kunnen vergeven daar is altijd sprake van oprecht brouw van de dader, meestal vader, en dat voelt een kind van iemand aan ook al is tie volwassen, of het oprecht is.
Net zoals in het NT, kijk maar in de concordantie, bij vergeven, altijd zonder uitzondering sprake van berouw, of verdiet van het aangedane leed door de dader.

Nou Jan Zijlstra is mijn ding ook niet. En Tongen?
Ik begreep als meisje niet waarom ik frigide was, er was iets mis met mij en kon het niet plaatsen.(kwam door seksueel misbruik, maar ik kon dat niet met elkaar in verband brengen toen...
Toen ik gelovig was en iedereen zei dat je dan in tongen moet kunnen spreken anders ben je niet vervuld van de Heilige Geest, toen dacht ik dezelfde soort dingen; ik dacht hoe kan het dan dat ik niet in tongen spreek, er is iets mis met mij....heb dat jaren gedacht...

Ik vind het ronduit schandalig dat er etiketten worden geplakt over Yoga en mediteren.
Ik mediteer zelf ook vaak, om in de werkelijkheid te blijven, en niet weg te zakken in een verdrietige angstige depressie.
Het is voor mij noodzaak.

Maar ja gelukkig zijn er idd ook genoeg christenen waar je wel normaal mee kan praten over Yoga en er ook aan Yoga doen en ook mediteren! En gelukkig ook genoeg christenen die geen misdaden tegen (kleine) kinderen onder tafel willen vegen, zoals de EO die regelmatig met reportages komt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 20 augustus 2012, 19:41
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:48

Het knuffelevangelie

http://www.rejoicenow.nl/page/knuffelevangelie-dwaalleer
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:48

SHANITA130 schreef:
Hai Willemijn,

Ik ken ook wel mensen die altijd enthousiast naar hun yoga gaan of zeggen dat ze er net zijn geweest, en dat het ze goed deed.

En dan hoor je ook weleens van jaa, maar er komt meditatie bij, Ja, das juist goed, mediteren.'Mediteren is nadenken en overdenken. Er wordt ook vaak nagedacht over een bijbeltekst waardoor een tekst betekenis krijgt, of een deel van jezelf wordt.
Meditatie kan heel belangrijk zijn, om zo bijvoorbeeld de dag mee te beginnen, zodat je zicht op dingen krijgt, en weet waar je motivatie ligt om dingen te doen.

Ik vind het..ja, ik heb er gewoon geen woorden voor om yoga als occult te bestempelen, zelf satanisch.

Idd, kindermishandeling en seksueel kindermisbruik dat noemt men niet occult, maar dat is het natuurlijk wel. Occult betekend verborgen, in het verborgene, verborgen geheim, niet drirekt waarneembaar. Nou dat slaat precies op seksuele kindermishandeling en sowieso kindermishandeling.

Satanisme is de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.
Antithese is tegenstelling. zoals mooi-lelijk, goed-kwaad, dik-dun, etc.

Antithese van goed, is slecht. En God is goed, en seks met (kleine) kinderen is ronduit slecht daar zijn de niet-gelovigen het al eenduidend over eens. En dat, seksueel misbruik van (kleine) kinderen neemt schrikbarende vormen aan in de kerken/gemeentes, En daarbij is altijd sprake van geestelijke mishandeling en vaak bedreiging.
Dan denk ik durf je wel tegen een kind stoere vent, en dan scheinheilig uit volle borst meezingen op zondag in de kerk...dát noem ik pas satanisch.. Zieke smiley

Dan kan je beter er gewoon voor uitkomen, ben satanist. en de satanisten die ik kon vroeger uit amsterdam, nou die misbruikten hun kinderen niet, die deden witte magie.

Dus ik vind, als christenen al vinden dat er iets met yoga is gaat dan eerst dat andere eenduidend aanpakken. En dat gebeurt niet. Algemeen geldende norm is méteen en wel direkt vergeven.

Nou Jan Zijlstra is mijn ding ook niet. En Tongen?
Ik begreep als meisje niet waarom ik frigide was, er was iets mis met mij en kon het niet plaatsen.(kwam door seksueel misbruik, maar ik kon dat niet met elkaar in verband brengen toen...
Toen ik gelovig was en iedereen zei dat je dan in tongen moet kunnen spreken anders ben je niet vervuld van de Helige Geest, toen dacht ik dezelfde soort dingen; ik dacht hoe kan het dan dat ik niet in tongen spreek, er is iets mis met mij....

Ik vind het ronduit schandalig dat er etiketten worden geplakt over Yoga en mediteren.
Ik mediteer zelf ook vaak, om in de werkelijkheid te blijven, en niet weg te zakken in een verdrietige angstige depressie.
Het is voor mij noodzaak.

Maar ja gelukkig zijn er idd ook genoeg christenen waar je wel normaal mee kan praten over Yoga en er ook aan Yoga doen en ook mediteren! En gelukkig ook genoeg christenen die geen misdaden tegen (kleine) kinderen onder tafel willen vegen, zoals de EO die regelmatig met reportages komt.
Shanita, het begint me te irriteren dat je hier weer over seksueel misbruik gaat schrijven. Niet dat dat niet erg is, maar meer omdat je daarmee de definitie weer aan het vervagen bent. En wat nu juist nodig is, is dat we een zuivere definitie blijven hanteren.
De bronnen die ik aangehaald heb, waren juist geen christelijke bronnen en hadden een vrij objectief karakter. We hebben er veel meer aan om gewoon met elkaar van gedachten te wisselen over dit topic, dan deze emotionele reactie, die nergens op slaat. Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen, maar ik noem niet alles meteen occult. Dat probeer jij wel te doen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 augustus 2012, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:51

De parodie van Tolerantie

http://verhoevenmarc.be/PDF/tolerantie2.pdf
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:59

Het onderwerp wat mij bezighoudt is ook niet de Yoga of een ander onderdeel van Zelfvinding en verwezenlijking.

Kijk ik heb zelf absoluut geen vertrouwen in de oosterse zienswijzen en of Zen boedhisme.
Dat moge duidelijk zijn.
Ik heb het ook niet op accupunctuur, strijkers en andere charlatans.
Maar Satanisme is meer dan de boeken van Aleister Crowley lezen en de kerk van vriendje Anton LaVey bezoeken.
Dat is het openlijke satanisme.

Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...

En door de machthebbers in de wereld als middel wordt gebruikt om macht en voorspoed te verkrijgen.

Satanisme is alles wat direct de Boze dient en zijn kwaadaardige spel steunt.
Of het nu gwild en bewust is of ongewild en onbewust.

Het dragen vann Talismannen in de vorm van het Alziend Oog , de reclameborden waar dit teken in is verwerkt , de andere satanische symboliek die hiermee verbonden is , moge dan voor mensen onbeduidend zijn , de demonen en machten der duisternis zien hierin enkel en alleen een uitnodiging om binnen te treden.

Wij , europeanen , denken dat de Boze zich aan onze wil aanpast of als wij zeggen " nee " dat het hem afschrikt....
iemand die een duivels symbool bij zich draagt en daarvan zijn vele voorbeelden te vinden op internet , zoals de SS deze ook droeg , met niet raar opkijken dat de hel en al zijn trawanten dat als uitnodiging bezien.

De Thunderbolt SS is een satanisch teken gedragen door de Totenkopf divisionen van de SS.
Alle SS troepen waren satanisch beinvloed.
Hitler was een satanist.
Het Swastika teken is niet van de duitsers maar van de natuurvolken die de zonne god aanbaden , die overigens niemand anders is dan Satan.

Ook in de katholieke kerk is de Satanische symboliek niet van de lucht.
Albert Pike , een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog heeft eenboek geschreven wat door de vrijmetselaars als handboek wordt gebruikt.
Of Morals and Dogmas ......

Albert Pike was vrijmetselaar en apert Satanist.
Vrijmetselaarij is Satanisme en de vrijmetselaars weten heel goed welke god ze dienen.
Ook hun inwijdingsrituelen zijn doorspekt met het aanbidden van de prins vann het Kwaad.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:21

CORTAZAR588 schreef:
Het onderwerp wat mij bezighoudt is ook niet de Yoga of een ander onderdeel van Zelfvinding en verwezenlijking.

Kijk ik heb zelf absoluut geen vertrouwen in de oosterse zienswijzen en of Zen boedhisme.
Dat moge duidelijk zijn.
Ik heb het ook niet op accupunctuur, strijkers en andere charlatans.
Maar Satanisme is meer dan de boeken van Aleister Crowley lezen en de kerk van vriendje Anton LaVey bezoeken.
Dat is het openlijke satanisme.

Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...

En door de machthebbers in de wereld als middel wordt gebruikt om macht en voorspoed te verkrijgen.

Satanisme is alles wat direct de Boze dient en zijn kwaadaardige spel steunt.
Of het nu gwild en bewust is of ongewild en onbewust.

Het dragen vann Talismannen in de vorm van het Alziend Oog , de reclameborden waar dit teken in is verwerkt , de andere satanische symboliek die hiermee verbonden is , moge dan voor mensen onbeduidend zijn , de demonen en machten der duisternis zien hierin enkel en alleen een uitnodiging om binnen te treden.

Wij , europeanen , denken dat de Boze zich aan onze wil aanpast of als wij zeggen " nee " dat het hem afschrikt....
iemand die een duivels symbool bij zich draagt en daarvan zijn vele voorbeelden te vinden op internet , zoals de SS deze ook droeg , met niet raar opkijken dat de hel en al zijn trawanten dat als uitnodiging bezien.

De Thunderbolt SS is een satanisch teken gedragen door de Totenkopf divisionen van de SS.
Alle SS troepen waren satanisch beinvloed.
Hitler was een satanist.
Het Swastika teken is niet van de duitsers maar van de natuurvolken die de zonne god aanbaden , die overigens niemand anders is dan Satan.

Ook in de katholieke kerk is de Satanische symboliek niet van de lucht.
Albert Pike , een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog heeft eenboek geschreven wat door de vrijmetselaars als handboek wordt gebruikt.
Of Morals and Dogmas ......

Albert Pike was vrijmetselaar en apert Satanist.
Vrijmetselaarij is Satanisme en de vrijmetselaars weten heel goed welke god ze dienen.
Ook hun inwijdingsrituelen zijn doorspekt met het aanbidden van de prins vann het Kwaad.

Maar waarom houdt het je zo bezig? Het is toch voor jou ook de ver van mijn bed show? je kan het lezen en er wat van vinden maar je hoeft er toch niets mee?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:23

ZWAAN995 schreef:
Verneem dat sommige mensen hier een filosoof gedachte`s hebben en niet bij de context blijven en daarom ook een vaag antwoord blijven geven.

Bij zulke mensen kan de duivel gewoon zijn gang blijven gaan zodat men de waarheid ook niet meer ziet, hoort en spreekt. Hun mogen wel oppassen ook al doet men goede werken maar als men de waarheid niet aanneemt door Jezus Christus heen is hun geloof heel arm en niet rijk.

Een mens kan geen 2 heren dienen.

<><

Zwaan

Je durft nogal wat te schrijven Zwaan......dus jij doet het wel goed? En je mag wel zo oordelen over andersdenkenden???? Alleen wat jij denkt wat goed is is ook goed? Dan hoef je ook niet meer van gedachten te wisselen hier op het forum....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:33

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat niet om het bovennatuurlijke, want daar geloof ik ook in. Er zijn verschillende bronnen van waaruit die bovennatuurlijke ervaringen kunnen ontstaan.
Yoga en meditatie vallen onder New Age en zijn zeker esoterisch van karakter. Esoterie betekent verlossing vanuit jezelf. Het gaat dus van het idee uit, dat de mens de mogelijkheid heeft zichzelf te verlossen van zijn zondige/gebrekkige natuur. En dat staat lijnrecht tegenover het evangelie, dat ervan uit gaat dat er alleen maar verlossing te vinden is in Jezus.

Ik heb nog nooit bij christelijke meditatie en ook niet bij yoga mijzelf verlost van mijn zondige en gebrekkige natuur.....
Ik zie -voor mijzelf- absoluut geen overeenkomst met het christendom....Wel met meditatie want dan kan je ook mediteren over een Bijbeltekst en in verbinding komen met de Eeuwige.... maar dat is toch alleen maar mooi?
De enige overeenkomst die ik zie is dat je bij alletwee, christendom en New age niet door moet draven......!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:01

ZWAAN995 schreef:
Het knuffelevangelie

http://www.rejoicenow.nl/page/knuffelevangelie-dwaalleer

Dank je Zwaan,

Ik heb heel erg veel aan je links!!!

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:17

Soaken is christelijk, Aldus The Soaking Prayer Centre.

en net zoiets als mediteren, maar wel héél raar, zie film.

Klik hier voor een soaking meeting...

En dat gaat dan zo een héle tijd door.....

Ze zeggen er zelf over dat het:

Een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.” Aldus The Soaking Prayer Centre.

Ik heb deze link van de link wat Zwaan ons gaf, klik daar op het woordje soaking en je krijgt dit....en meer....

Nou geef mij maar gewone meditatie ipv van dat gestoorde gedoe.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 20 augustus 2012, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:21

SHANITA130 schreef:
Soaken is christelijk, Aldus The Soaking Prayer Centre.

en net zoiets als mediteren, maar wel héél raar, zie film.

Klik hier voor een soaking meeting...

Ze zeggen er zelf over dat het:

Een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.” Aldus The Soaking Prayer Centre.

Ik heb deze link van de link wat Zwaan ons gaf, klik daar op het woordje soaking en je krijgt dit....en meer....

Nou geef mij maar gewone meditatie ipv van dat gestoorde gedoe.
Ik ben dus ook geen fan van soaking. Dan gaat het meer om ervaring zoeken dan om God te zoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:41

Cortazar: Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...

Dát bedoel ik: het stiekum penetreren van je kind van 1-3 jaar, kinderen, het stiekum jezelf oraal laten bevredigen door je 4 jarig dochtertje, met je dochtetje van 10 die al borsten heeft en al ongseteld is dus een vrouwen lichaam heeft, haar enkelt als object zien en gebruiken voor je eigen lusten en niet meer. en nog veel meer dingen te walgelijk om uit te spreken. en dat als vooraanstaand gerespecteerd gristen...Bah! Zieke smiley

En dit gebeurd en dit vind ik dus rechtstreeks van de satan en niet van God.

Behalve en enkeling , de uitzondering die echt berouw heeft...maar die zijn zo zeldzaam.....gelukkig is er nog een doofpot, vergeven, meteen, direkt en het er nooit meer over hebben, maar ze vergeten één ding alles komt een keer aan het licht...

Meisjes van 10 zitten niet te wachten op een viezerik van 50-75 jaar, die met zijn veel te grote pens op hun komt liggen, die meisjes zijn met hele andere dingen bezig, straks naar de middelbare school, barbies, touwtje springen en vriendinnen.
--
Sorry hoor, maar een topic over satanisme, maar er kan hier niet over gesproken worden. Maar wel zeuren over Yoga.
Weet je wel hoeveel zelfmoorden er zijn onder jongeren omdat ze het leven niet meer zien zitten door seksueel misbruik?
Ik wel, heel erg veel.

Waar valt dit dan onder?

Onder manipulatie? Ja, ik was gewoon slachtoffer van manipulatie en verder moet ik me mond houden.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 20 augustus 2012, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:46

SHANITA130 schreef:
Cortazar: Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...

Dát bedoel ik: het stiekum penetreren van je kind van 1-3 jaar, kinderen, het stiekum jezelf oraal laten bevredigen door je 4 jarig dochtertje, met je dochtetje van 10 die al borsten heeft en al ongseteld is dus een vrouwen lichaam heeft, haar enkelt als object zien en gebruiken voor je eigen lusten en niet meer. en nog veel meer dingen te walgelijk om uit te spreken. en dat als vooraanstaand gerespecteerd gristen...Bah! Zieke smiley

En dit gebeurd en dit vind ik dus rechtstreeks van de satan en niet van God.

Behalve en enkeling , de uitzondering die echt berouw heeft...maar die zijn zo zeldzaam.....gelukkig is er nog een doofpot, vergeven, meteen, direkt en het er nooit meer over hebben, maar ze vergeten één ding alles komt een keer aan het licht...

Meisjes van 10 zitten niet te wachten op een viezerik van 50-75 jaar, die met zijn veel te grote pens op hun komt liggen, die meisjes zijn met hele andere dingen bezig, straks naar de middelbare school, barbies, touwtje springen en vriendinnen.
--
Sorry hoor, maar een topic over satanisme, maar er kan hier niet over gesproken worden. Maar wel zeuren over Yoga.
Weet je wel hoeveel zelfmoorden er zijn onder jongeren omdat ze het leven niet meer zien zitten door seksueel misbruik?
Ik wel, heel erg veel.

Waar valt dit dan onder?

Onder manipulatie? Ja, ik was gewoon slachtoffer van manipulatie en verder moet ik me bek houden.
Met je laatste opmerking ben ik het volledig eens. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde wat je hier neerzet...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 augustus 2012, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:36

Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten. Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels. 2 Tim 4:3-4

Een van de grootste verzinsels die men tegenwoordig verspreidt is het voorbij gaan aan Gods toorn. Tegenwoordig wordt God gezien als een liefdevolle Vader. Hij houdt van je, is altijd bij je en schenkt je al Zijn zegeningen. Nu zijn dit eigenschappen die bij Hem horen. Men gaat er echter aan voorbij dat God niet alles door de vingers zal zien. Jezus zegt dat als we Hem willen volgen, we ons kruis op ons moeten nemen. Dit betekent dat we ons af moeten keren van de wereld en zijn verleidingen. Hiermee wordt niet gezegd dat we nooit meer zullen zondigen, maar wel dat we moeten proberen om ons in alles te laten leiden door Gods Geest.

Als we eens kijken naar het seekerfriendlly (zoekervriendelijke) evangelie zoals bijvoorbeeld Rick warren heeft geïntroduceerd, dan zien we dat de vreeze des Heere ver te zoeken is. Het evangelie moet zacht en niet rechtlijnig overkomen. Men spreekt liever niet meer over zonde. Liever heeft men het erover hoe we samen kunnen werken met alle andere gelovigen, of het nu de katholieke kerk is of zelfs de islam. We kijken naar wat ons samenbindt. Bekende evangelische leiders die spreken op conferenties samen met leraren uit de slam, het boedisme en andere oosterse religies. Dit allemaal om de vrede te bewerken onder de mensen.

Zegt de bijbel niet Gods woord een tweesnijdend zwaard is?

Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart. Hebr. 4:12

Dit betekent dat er scheiding zal komen tussen hen die Jezus volgen en hen die dat niet doen. Dat is onvermijdelijk. Als we de kerken vol willen krijgen, is zo de redenering, dan moeten we de boodschap aanpassen aan de behoeften van de mensen. Dat is wat er tegenwoordig steeds vaker gebeurd. Het evangelie wordt verwatert.

Het eerste wonder wat Jezus deed was water in wijn veranderen. Hier zit een diepere betekenis achter, Het water zat in de reinigingsvaten. Deze vaten werden gebruikt om de mensen te reinigen na hun reis, zodat ze schoon waren voor het feest. Juist deze vaten gebruikte Jezus om het water in wijn te veranderen. Wijn is het symbool van Zijn bloed wat ons reinigt van al onze zonden .

hoeveel te meer zal dan niet het bloed van Christus, Die dankzij de eeuwige Geest Zichzelf heeft kunnen opdragen als offer zonder smet, ons geweten reinigen van daden die tot de dood leiden, en het heiligen voor de dienst aan de levende God? Hebr. 9:14

Zo zie je dat Jezus in Zijn allereerste wonder al verwijst naar de reiniging door Zijn bloed, zodat we rein en heilig voor Gods troon mogen komen.
In de huidige prediking komt het woord heiliging amper voor. We horen boodschappen over liefde en vreugde. We mogen genezing en bevrijding claimen omdat God ons dat verplicht zou zijn. Dat God van ons echter een heilige levenshouding vraagt, niet gelijkvormig aan de wereld. Daar gaat men tegenwoordig maar al te graag aan voorbij.

We willen wel de lusten maar niet de lasten. Want ach, God begrijpt het wel, toch?

Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor Hem Die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna.Mat.10:28

We moeten niet proberen om de wereld tevreden te houden. We moeten niet leren te soaken zodat we kunnen rusten in Gods aanwezigheid. En we moeten zeker geen water bij het evangelie doen zodat het de ongelovigen niet te moeilijk wordt gemaakt.

Want alles wat niet wijst op het evangelie zoals beschreven in de bijbel zal wijzen op een ander evangelie wat mensen niet brengt tot het besef dat ze zondaars zijn en vergeving nodig hebben.

<

Er staat niet leren te soaken en jij Shanita maakt ervan dat het wel is.
Moet mij niet de woorden in de mond leggen in wat er niet gezegd is.
Daarom dat ik de artikel kopieer hier toe zoals het er staat.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:41

WILLEMIJN232 schreef:

Mijn Waarheid is zoals ik in bovenstaand stukje schreef is dat God niet de oorzaak is voor goede en kwade momenten in ons leven, dat blijft onze eigen verantwoordelijkheid......maar mijn waarheid is wel dat God betrokken is bij mijn leven en het goede met ons voor heeft. En niet een God zoals ik hier regelmatig lees , die er maar voor zorgt dat je brood op de plank hebt of je hypotheek betaalt...daar ben je zelf verantwoordelijk voor en niet God......dat klinkt me allemaal te makkelijk in de oren......
Ik heb geen Godsbeeld van: God kan alles maar Hij doet het niet altijd, dat is een Godsbeeld waar de teleurstelling al in verborgen ligt en het leven verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos, voor niemand niet.....Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan......

Dat vind ik heel mooi gezegd, Willemijn, en ik vind het ook erg bemoedigend.
Er zijn zóveel dingen in het leven die we zelf kunnen doen, om ons leven aangenamer te maken.
Bijvoorbeeld stoppen met roken, een beetje sparen, ons huis bijhouden,
Wat me met onze vrije tijd doen, de hele avond voor de tv hangen of lezen bijvoorbeeld.
Inderdaad de eigen verantwoording, het lijkt me soms zo simpel, maar er zit zoveel waarheid in..
En dat God betrokken is bij ons leven en het goede met ons voorheeft.

Net zoals je dochter aan het backpacken in Azië was je kon zelf niet bij haar zijn, maar wél vragen of God bij haar is.

Ik ken een spreuk:
„God, geef mij kalmte
om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen;
moed om te veranderen wat ik kan veranderen;
wijsheid om tussen deze twee dingen onderscheid te maken.”

Quote:
Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan......

Heel mooie gezegd! :) Knipoog smiley !!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 20 augustus 2012, 22:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
Pagina 2 van 9