ChristianMatch

Forum

hoe benader je je broeder/zuster in Christus
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:14

MANNA420 schreef:
Even naar Flowerfull. Het is goed dat je de Bijbel serieus neemt en er naar wilt leven, maar dat willen we allemaal hier denk ik. Alleen zal ik hem anders lezen dan jij. Maar toch zijn we allemaal een in dezelfde Geest.

Er staat: De letter dood maar de geest maakt levend. Dit gaat dan met name over de wet die op een stenen tafel stond geschreven. Maar als de Bijbel niet voor je gaat leven als het slechts een boek is dan mis je iets. En wat je dan mist is dus de Geest die het Woord levend maakt en toepast. En dat is voor elk mens anders en persoonlijk denk ik.

Dat klopt Manna,

Als je de Bijbel leest, gaat de Heilige Geest werken in je hart totdat je wakker wordt in de duistere wereld en getrokken mogen worden tot Zijn wonderbare licht.

Efeze 5 :
8 Want gij waart eertijds duisternis, maar nu zijt gij licht in den Heere; wandelt als kinderen des lichts.
9 (Want de vrucht des Geestes is in alle goedigheid, en rechtvaardigheid, en waarheid),
10 Beproevende wat den Heere welbehagelijk zij.
11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.
12 Want hetgeen heimelijk van hen geschiedt, is schandelijk ook te zeggen.
13 Maar al deze dingen, van het licht bestraft zijnde, worden openbaar; want al wat openbaar maakt, is licht.
14 Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:20

MANNA420 schreef:
Even naar Flowerfull. Het is goed dat je de Bijbel serieus neemt en er naar wilt leven, maar dat willen we allemaal hier denk ik. Alleen zal ik hem anders lezen dan jij. Maar toch zijn we allemaal een in dezelfde Geest.

Er staat: De letter dood maar de geest maakt levend. Dit gaat dan met name over de wet die op een stenen tafel stond geschreven. Maar als de Bijbel niet voor je gaat leven als het slechts een boek is dan mis je iets. En wat je dan mist is dus de Geest die het Woord levend maakt en toepast. En dat is voor elk mens anders en persoonlijk denk ik.

Ben het met je eens en zoals je op het forum ziet zijn er ook mensen die de zelfde gedachtegang als Flowerfull hebben.... laten we dat niet vergeten en dat is het mooie van het forum he?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 12:48

"Oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde" misscien wel de tekst der teksten.

We kunnen aan de hand van de Bijbel elke tekst naar eigen goeddunken gaan interpreteren, maar gaan dan meestal voorbij aan wat Jezus ons heeft voorgeleefd.Zelf heb ik wel commentaar gehad op zaken bij ons in de gemeente, maar vegat het te doen zo als Jezus wil, elkaar bouwen in Zijn Liefde.

Hier worden zaken op het forum behandeld waar elk zijn/haar mening over heeft en daar is niets mis mee. Ben je op grond van wat je geleerd is, het niet echt met elkaar eens en wil je dat uiten, kan men dat beter in een persoonlijke mail doen, maar geen aanvallen zo open en bloot voor iedereen, drijgend met Hel en verdoemenis.

JEZUS OVERWINNING IS NIET VOOR TE STELLEN GROOT. HIJ BEPAALD WIE EEN VOLGELING VAN HEM IS GEWEEST EN WIE HIJ NIET ZAL KENNEN, DAAR MOETEN WIJ MENSEN GEEN OORDEEL OVER GEVEN. Het is goed om te discussieëren, op zo'n manier kan men van elkaar leren. Laten we als christenen alzodanig hier ook met elkaar omgaan.

Gods zegen allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:07

[quote=FLOWERFUL304] Gefrustreerde smiley Weet je Hannah, Jij bent met het geloof opgevoed. Ik niet. En het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

Geloof me ik ben niet de enige die zo leeft. Ieder moet het zelf weten hoe die wil leven. En de manier hoe er dan op mij gereageerd wordt dan denk ik van" als jullie zoveel liefde in jullie hebben waarom raken ze dan zo snel geagiteerd en beledigd"? Ik citeer alleen wat in de bijbel staat geschreven.

Ooo, en omdat ik dan jullie mening niet deel, goed keur of hoe je je het ook wil benamen, over jullie sex voor het huwelijk doen dan is er volgens jouw en anderen gelijk iets mis met mij of mijn levenstijl en dan ben ik volgens jullie gelijk aan het oordelen! Sorry maar nogmaals ik citeer wat in de bijbel staat. Ik verwijs jullie door naar de bijbel.

Qua levenstijl is er geen vershil tussen de heidenen en zij die zich christenen noemen, die sex voor/buiten het huwelijk doen. Ze doen precies hetzelfde. Want de heidenen noemen sex voor/buiten het huwelijk ook wel liefde en dat doen doen jullie ook. Tja.

En idd wat doe ik nog in dit forum. Ik verdoe mijn tijd hier. Jullie willen alleen maar horen wat in jullie straatje past! Wel, succes ermee!

PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.[/quot

ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.

Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 4 juni 2012, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:50

Hey, ben hier nieuw.
Dit is een interessant onderwerp!
Ik ben benieuwd; als je naar een ander wijst, wijs je met 4 vingers naar je zelf...
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:26

ligt er aan met hoveel vingers je wijst Knipoog smiley mij is geleerd (vroeger) niet te wijzen Knipoog smiley Welkom Henk

Laatst aangepast door
YES356
op maandag 4 juni 2012, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:41

YES356 schreef:
ligt er aan met hoveel vingers je wijst Knipoog smiley mij is geleerd (vroeger) niet te wijzen Knipoog smiley Welkom Henk

Mocht ik ook nooit Yes en mijn kinderen nu ook nog niet...... Knipoog smiley
Vast ook opgegroeid in een net christelijk gezin...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:25

Sorry,inderdaad dubbel geplaats dus deze verwijderd, maar pc aan boord doet weleens moeilijk Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 5 juni 2012, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:30

PIETER619 schreef:
"OORDEEL NIE OPDAT MEN NIET VEROORDEELD WORDE"

Dit had ik meende ik al een keer geschreven, maar het is niet geplaatst.
we kunne elkaar hier met teksten om de oren gooien maar het snijdt absoluut geen hout. Als ik het zo zie, is er iemand, of meerdere, die wel even op de troon van God gaat/n zitten en aan de hand van de Bijbel kan oordelen dat iemand anders in de "hel" komt. Dus totaal niet beseffend hoe gigaantiscg de overwinnig van Jezus is geweest die Hij heeft behaald aan het kruis.

Letwel, we kunnen niet naar hartelust blijven zondigen, we mogen/moeten nog wel zeer veel leren uit Gods woord.

Als een beginnend christen of iemand die op zoek is naar God dit hier allemaal lezen , word hij of zij gelijk atheïst en ik zou het hun niet kwalijk nemen ook.

Laten als we menen dat iemand fout is, dat eerst eens per via een mail (kan bij profiel) doen en zo kan men ook uitleg krijgen over wie wat en hoe het misschien zou moeten zijn.

Laat ons Gods liefde elkaar hier dingen delen en bediscusieëren.

Ja, je moet gewoon jezelf kunnen zijn, en niet andere dingen zeggen dan je wilt, omdat iemand anders atheïst wordt ofzo.

Dat heeft men gelijk door: we gaan met z'n allen hier even een toneelstukje opvoeren opdat mensen maar gaan geloven, nou dát hebben ze gelijk door hoor, en anders na een tijdje.

En naar hartelust zondigen, daar had niemand 't over. Niet in een kramp leven, dás iets anders. en een fout maken en iets verkeerd inschatten: God laat alles ten goede meewerken voor degene die hem liefhebben.(bijbeltekst NT)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:25

ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.

Dit Zijn even de woorden van Tineke die ik heb gekopieerd...

DAAR kan ik me wel in vinden...ook al vind ze het moeilijk om de juiste woorden te vinden...( en dit tegen flowerful gezegd)
Maar juist alleen al door dat te zeggen vind je de juiste snaar...
Geen verwijt...geen scherpe opmerkingen...
Vanmiddag heb ik juist weer eens wat oude topics doorgelezen...
Die begonnen al in 2010...en bevatten veel goed leesvoer!!!
Ik vat dan ook wat onderwerpen samen en hoop(want ook ik vind dat moeilijk) dat ik duidelijk neer kan en mag schrijven wat ik bedoel.

Als ik even de overspelige vrouw neem uit de Bijbel...
Inderdaad God vergat haar haar zonden...maar Hij zei er wat bij....
""Gaat heen ...EN ZONDIG NIET MEER!!!!
Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde...
Maar er was vergeving....
Zo denk ik ook aan de woorden...
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen)
Dat is het denk ik ook wat Flowerful bedoeld!!!
Ik kan natuurlijk denken 70x7 maal kan ik wel zondigen...vergeven wordt het toch...Dat zou te makkelijk zijn!!!
Al vele malen ben ik door mensen erop gewezen...Kijk eens naar David..
Een kind van God...moet je zien wat hij deed...hij nam Bathseba als vrouw..dus.....????
David heeft dat toch ook ondervonden in zijn leven...
God vergaf Hem het wel, maar ook moest hij die gevolgen van zijn zonden ervaren....Nee...David hoefde niet te sterven, maar zijn kind moest wel sterven!!!
Er staat ook in de bijbel....EN DEZE ZAAK WAS KWAAD IN DE OGEN VAN GOD!!!
Wat ik hier nu allemaal mee bedoel??
We kunnen veel dingen in ons leven fout en verkeerd gedaan hebben...
Er is vergeving...er kan vergeving zijn...
Maar als dat ons NOOD wordt er we er spijt van hebben...
Het is niet goed om God als een soort boeman te zien, maar waken we ervoor om dan meteen ook niet te denken of te zeggen...(heel makkelijk)
Hij zal me alles wel vergeven...
Natuurlijk KAN Hij dat...en WIL dat ook...maar we moeten wel zelf ook met die fouten over de brug komen...
Het is maar niet makkelijk om voor de zoveelste keer te zeggen...Ach ja...het zal me wel vergeven zijn....(gewoon dus automatisch denken)

En dat...zie ik helaas toch wel veel meer....
Ik zou er veel meer over willen schrijven...maar ook ik vind het moeilijk...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 16:41

[quote=ZEELAND736]Zeeland, ik kan een eind meegaan in wat je denkt en hier opschrijft.
Wat ik me hierbij afvraag, is, wat is ONS doel met ons leven, met onze handel, met onze wandel?

Allereerst hebben we als mensen de taak, om waardevol met het leven om te gaan, dat geld voor mens, natuur, dier, en wat al.
Stapje dichterbij, onze naaste. Liefhebben als jezelf, dat is allereerst kennen. Ken je iemand niet, dan is liefhebben niet mogelijk. Dat is eerlijk en waardevol met het leven van de naaste omgaan.
En dan HET Leven, om God lief te hebben in alles, dat bestaat er in, dat we Hem kennen. En Hem kennen, is HEM Liefhebben, want het is onmogelijk de Liefde te kennen, en die niet te beminnen.

En hoe staan we dan in het leven. Als we het zelf allemaal wel kunnen, dan hebben we alleen met ons zelf te maken. Maar kunnen we het zelf niet meer, dan hebben we te maken met iemand die het ons geeft. En als ik iets krijg, dan mag ik dingen doen uit dankbaarheid omdat ik gekregen heb wat me mogelijk maakt wat ik niet kon. En leven vanuit die dankbaarheid, laat me genieten van Zijn werken. En dan mag ik ook genieten van mensen die God me geeft, niet vanuit verveling en begeerte, waarbij de ene zonde de andere in de hand werkt, maar mag ik alles vertellen aan mijn Vader, en Hem ook daarin de eer geven.
Ik weet, dat alles wat ik doe, gezien word door mijn Vader, dus hoef niets te verbergen, en weet ook, dat Hij weet wie ik ben, Hij heeft me zelf gemaakt. Maar als ik leef buiten die gedachte, en mezelf als meer zie als wat ik ben, dan bedoel ik Zijn eer niet, hou ik geen rekening met Hem, en dwaal ik af. Maar gelukkig, bij die God is altijd weer een weg terug.

Leef ik uit Zijn Liefde, dan heb ik er geen lol in om te zondigen, en me er van af te maken dat het wel weer vergeven zal worden. Zonde is Hem verdriet doen, en betekend Hem, die mijn Liefste wil zijn, pijn doen. Al is het zelfs al vergeven. En dat is als de strijd, van mijn vlees, wat ik altijd bij me heb, wat doen wil wat ik niet wil, en wat niet doen wil wat ik wel wil. En dat verlangen, om daar eens van verlost te zijn, en met een lichaam wat niet meer zondig is, zonder pijn, zonder verdriet, zonder ziekte, volmaakt op te gaan in Hem, dat is HET EEUWIG LEVEN. Maar is ook de strijd in dit leven, om Hem geen verdriet aan te doen met mijn zonden, hoe onmogelijk dat soms ook lijkt, maar tot Zijn eer te leven.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op dinsdag 5 juni 2012, 16:46
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:21

ZEELAND736 schreef:
Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde...
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen)

ik denk eerder dat wat flowerful en ik van mening verschillen in wat je als zonde bestempelt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:28

PIETER619 schreef:
"Oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde" misscien wel de tekst der teksten.

We kunnen aan de hand van de Bijbel elke tekst naar eigen goeddunken gaan interpreteren, maar gaan dan meestal voorbij aan wat Jezus ons heeft voorgeleefd.Zelf heb ik wel commentaar gehad op zaken bij ons in de gemeente, maar vegat het te doen zo als Jezus wil, elkaar bouwen in Zijn Liefde.

Hier worden zaken op het forum behandeld waar elk zijn/haar mening over heeft en daar is niets mis mee. Ben je op grond van wat je geleerd is, het niet echt met elkaar eens en wil je dat uiten, kan men dat beter in een persoonlijke mail doen, maar geen aanvallen zo open en bloot voor iedereen, drijgend met Hel en verdoemenis.

JEZUS OVERWINNING IS NIET VOOR TE STELLEN GROOT. HIJ BEPAALD WIE EEN VOLGELING VAN HEM IS GEWEEST EN WIE HIJ NIET ZAL KENNEN, DAAR MOETEN WIJ MENSEN GEEN OORDEEL OVER GEVEN. Het is goed om te discussieëren, op zo'n manier kan men van elkaar leren. Laten we als christenen alzodanig hier ook met elkaar omgaan.

Gods zegen allemaal.

Je hoeft het toch niet op een forum met elkaar eens te zijn? het is juist het leuke van een forum om eens van gedachten te wisselen......Mensen moeten zich ook niet zo gauw aangesproken voelen door de mening van de ander...het is en blijft de mening van die ander en dat kan je nemen of laten.....
Als ik het niet met Flowerful eens ben is totaal wat anders als dat ik haar veroordeel.....Wie ben ik omdat te doen? En dat is wederzijds....
Ik krijg altijd de indruk dat hier al gauw iets in de persoonlijke sfeer wordt getrokken terwijl het daar helemaal niet omgaat...Het is een uitwisselen van meningen en ja, dat kan wel eens pittig zijn maar dat is toch niet voor iemand persoonlijk...dat is de mening en de visie van iemand die je verder vaak helemaal niet kent.....
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:26

ZEELAND736 schreef:

DAAR kan ik me wel in vinden...ook al vind ze het moeilijk om de juiste woorden te vinden...( en dit tegen flowerful gezegd)
Maar juist alleen al door dat te zeggen vind je de juiste snaar...
Geen verwijt...geen scherpe opmerkingen...
Vanmiddag heb ik juist weer eens wat oude topics doorgelezen...
Die begonnen al in 2010...en bevatten veel goed leesvoer!!!
Ik vat dan ook wat onderwerpen samen en hoop(want ook ik vind dat moeilijk) dat ik duidelijk neer kan en mag schrijven wat ik bedoel.

Ik kan natuurlijk denken 70x7 maal kan ik wel zondigen...vergeven wordt het toch...Dat zou te makkelijk zijn!!!
Al vele malen ben ik door mensen erop gewezen...Kijk eens naar David..
Een kind van God...moet je zien wat hij deed...hij nam Bathseba als vrouw..dus.....????
David heeft dat toch ook ondervonden in zijn leven...
God vergaf Hem het wel, maar ook moest hij die gevolgen van zijn zonden ervaren....Nee...David hoefde niet te sterven, maar zijn kind moest wel sterven!!!
Er staat ook in de bijbel....EN DEZE ZAAK WAS KWAAD IN DE OGEN VAN GOD!!!
Wat ik hier nu allemaal mee bedoel??
We kunnen veel dingen in ons leven fout en verkeerd gedaan hebben...
Er is vergeving...er kan vergeving zijn...
Maar als dat ons NOOD wordt er we er spijt van hebben...
Het is niet goed om God als een soort boeman te zien, maar waken we ervoor om dan meteen ook niet te denken of te zeggen...(heel makkelijk)
Hij zal me alles wel vergeven...
Natuurlijk KAN Hij dat...en WIL dat ook...maar we moeten wel zelf ook met die fouten over de brug komen...
Het is maar niet makkelijk om voor de zoveelste keer te zeggen...Ach ja...het zal me wel vergeven zijn....(gewoon dus automatisch denken)

En dat...zie ik helaas toch wel veel meer....
Ik zou er veel meer over willen schrijven...maar ook ik vind het moeilijk...

Ik ben van mening dat het oneens zijn steeds te maken heeft met de interpretatie van wat zonde IS.
Bij overspel, moord, stelen en ga zo maar verder zijn de 10 geboden duidelijk. Nog sterker, Jezus geeft aan dat ze al zonde zijn als ze ook in je hart aanwezig zijn, zoals het begeren van een anders vrouw/man.
God kent onze hartsinstelling.
Deze geboden zijn gericht op naastenliefde.
De voorbeelden die je nu aangeeft hebben "toevallig" betrekking op één van die 10 geboden. Overspel en moord. Hierover moet je niet twijfelen over een zonde die gebeurt is.
Ik kan alleen maar leren hieruit dat deze geboden al zeer ernstig moeilijk zijn om te volbrengen, zoniet onmogelijk zonder sturing van de Heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:12

ZEELAND: ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.

enzovoort..

En zo zie je maar, er zitten wel degelijk 2 kanten aan de zaak, FLOWERFUL neemt dingen in de bijbel wel weer heel serieus en daar is ook wat voor te zeggen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:17

De Bijbel serieus nemen en hem correct toepassen kon maar Een Iemand. Hij wist natuurlijk precies wat Gods bedoeling met de wet was en Hij was de vervulling van het gehele oude testament.

Achter elk woord in de Bijbel staat een Naam. Jezus Christus. Gezonden door God omdat Hij deze wereld lief had.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:03

YES356 schreef:

Dank je! Knipoog smiley
Meer dan met 8 vingers wijzen lukt me niet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:20

FLOWERFUL304 schreef:
het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

Ik denk dat je hiermee wèl een punt hebt Flowerful.

Laatst aangepast door
HENK393
op woensdag 6 juni 2012, 16:15
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:37

Ik lees je woorden” En nee ìk was er niet bij” als dat je het hebt van horen zeggen?!
Als dit zo is dan zeg je nog al wat! Dan lijkt het me beter te zwijgen dan te spreken als je het hebt van horen zeggen

Zo benad(eel)er je dus een broeder /zuster in christus????
(door iemand te kakken te zetten op een openbaar forum)

Als het anders is dan ik het lees hoor ik het graag
Sorry maar anders haak ik hier af!

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 6 juni 2012, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 01:34

YES356 schreef:
Ik lees je woorden” En nee ìk was er niet bij” als dat je het hebt van horen zeggen?!
Als dit zo is dan zeg je nog al wat! Dan lijkt het me beter te zwijgen dan te spreken als je het hebt van horen zeggen

Zo benad(eel)er je dus een broeder /zuster in christus????
(door iemand te kakken te zetten op een openbaar forum)

Als het anders is dan ik het lees hoor ik het graag
Sorry maar anders haak ik hier af!

Klopt Yes. En je benadeel niet alleen een broeder of zuster, je benadeel vooral de Oudste Broeder.

Hierbij nog toegevoegd: Aller eerst wordt er een oordeel gegeven over iemand die mensen om hun vingers willen winden, en dat ook nog met een christelijk sausje er over.
Ik volg regelmatig het forum, en afgezien van sommige benaderingen die persoonlijk zijn en niet liefde vol, kan ik geen christelijke sausjes vinden. Heb nog geen recept gelezen in die richting.
En een blauwtje lopen is nooit leuk, maar nooit een rede om een ander niet te respecteren en zwart te gaan maken. En zeker niet om een beeld te schetsen of actieve forumleden er op uit zijn om iemand nee te verkopen

Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 6 juni 2012, 10:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 06:59

HENK393 schreef:
Ik denk dat je hiermee wèl een punt hebt Flowerful. Ook ik ken deze wereld èn ik weet dat er hier òòk christenen zijn die hun gedrag proberen goed te praten....
Wat te denken van dames (of heren) die zich populair op een forum opstellen, het andere geslacht op hun vingers winden...?
Zogenaamd sociaal zijn en er ook nog een christelijk sausje overgooien?
Ik ken bijvoorbeeld iemand die vaak mannen uitnodigt, ze zover krijgt dat ze een relatie willen en dan vervolgens 'nee' verkoopt als ze een aanzoek doen!
Soms beschuldigd ze ze van ongewenste intimiteiten... terwijl ze er zelf niet vies van is Twijfelende smiley
Maar we blijven aardig, lief, lollig èn houden van een hoge target...

En nee ìk was er niet bij Lachende smiley

HAHAHAHAHA Cursus komische stukjes schrijven?

Henk van der Meyden?

Nou Henk, ik kan je een ding vertellen, als een dame niet van ongewenste intimiteiten houdt, dan heeft dat met de persoon te maken.
Kijk, ik heb ook wel vrienden, bij de ene laat ik 't toe, een arm om me heen.
En bij een ander pik ik dat niet.
Gewoon omdat ik instinctief aanvoel wat onschuldig is, en wie er ergens op uit is.

Aan de ander kant is het ook wel heel verdrietig en treurig dát je zoiets op schrijft, beledigend ook voor degene.
(Je weet toch hoe dat gaat? De een verteld iets aan de ander. die verteld dat door, maar net ietsje anders, die verteld het ook weer iets anders door enzovoort, en aan het einde krijg je een heel ander verhaal...)

Trouwens, er zijn mannen die zijn zo beledigd(ten onrechte) als ze zijn afgewezen, dat ze zeggen van dat zij er ook niet vies van was, ondanks dat ze me afwees, zulke dingen.

Je kan iemand wel heel aardig vinden maar gewoon geen lichamelijk contact willen. alleen van intimi kan je dat hebben zeg maar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 juni 2012, 08:07
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 09:39

WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft het toch niet op een forum met elkaar eens te zijn? het is juist het leuke van een forum om eens van gedachten te wisselen......Mensen moeten zich ook niet zo gauw aangesproken voelen door de mening van de ander...het is en blijft de mening van die ander en dat kan je nemen of laten.....
Als ik het niet met Flowerful eens ben is totaal wat anders als dat ik haar veroordeel.....Wie ben ik omdat te doen? En dat is wederzijds....
Ik krijg altijd de indruk dat hier al gauw iets in de persoonlijke sfeer wordt getrokken terwijl het daar helemaal niet omgaat...Het is een uitwisselen van meningen en ja, dat kan wel eens pittig zijn maar dat is toch niet voor iemand persoonlijk...dat is de mening en de visie van iemand die je verder vaak helemaal niet kent.....

Dat klopt maar tegen iemand zeggen dat hij of zij naar de hel gaat, vind ik dat je op Gods troon gaat zitten. Iemand kan nog zo fout zijn geweest, en op het laatste moment berouw krijgen, gelijk die ene misdadiger naast Jezus aan het kruis. Jezus overwinnig is niet te bevatten voor ons, maar misschien is het om Satan een hak te zetten wel voor alle zonden geweest, zelfs de niet beleden zonden.

God zal niet loslaten wat Hij begonnen is. Dit is onbevattelijk voor ons. Men kan wel aangeven wat iemand verkeerd doet, aan de hand van Bijbelteksten, maar bedenk wees niet veroordelend. De bijbel is een leerboek van God, Hij heeft er Zijn regels in gezet. De beloning voor het kiezen voor Hem (bijvoorbeeld op het sterfbed) zal het zelfde zijn als iemand die al op zeer jonge leeftijd bewust een keuze heeft gemaakt.

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 6 juni 2012, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 12:06

SHANITA130 schreef:
HAHAHAHAHA Cursus komische stukjes schrijven?

Henk van der Meyden?

Nou Henk, ik kan je een ding vertellen, als een dame niet van ongewenste intimiteiten houdt, dan heeft dat met de persoon te maken.
Kijk, ik heb ook wel vrienden, bij de ene laat ik 't toe, een arm om me heen.
En bij een ander pik ik dat niet.
Gewoon omdat ik instinctief aanvoel wat onschuldig is, en wie er ergens op uit is.

Aan de ander kant is het ook wel heel verdrietig en treurig dát je zoiets op schrijft, beledigend ook voor degene.
(Je weet toch hoe dat gaat? De een verteld iets aan de ander. die verteld dat door, maar net ietsje anders, die verteld het ook weer iets anders door enzovoort, en aan het einde krijg je een heel ander verhaal...)

Trouwens, er zijn mannen die zijn zo beledigd(ten onrechte) als ze zijn afgewezen, dat ze zeggen van dat zij er ook niet vies van was, ondanks dat ze me afwees, zulke dingen.

Je kan iemand wel heel aardig vinden maar gewoon geen lichamelijk contact willen. alleen van intimi kan je dat hebben zeg maar.

Citaat henk:
Ook ik ken deze wereld èn ik weet dat er hier òòk christenen zijn die hun gedrag proberen goed te praten....
Wat te denken van dames (of heren) die zich populair op een forum opstellen, het andere geslacht op hun vingers winden...?
Zogenaamd sociaal zijn en er ook nog een christelijk sausje overgooien?
Ik ken bijvoorbeeld iemand die vaak mannen uitnodigt, ze zover krijgt dat ze een relatie willen en dan vervolgens 'nee' verkoopt als ze een aanzoek doen!
Soms beschuldigd ze ze van ongewenste intimiteiten... terwijl ze er zelf niet vies van is
Maar we blijven aardig, lief, lollig èn houden van een hoge target...

En nee ìk was er niet bij Einde citaat

Via via via van horen zeggen( er zelf niet bij geweest te zijn ) dat dan doorvertellen en over praten ….. daar is een benaming voor geloof ik! Knipoog smiley Dat is niet mijn idee van hoe benader je je broeder/zuster in Christus(zo heet dit topic geloof ik)

Erg belangrijke dingen staan vaak in de kleine lettertjes (zo ook in het stukje van SHANITA). vooral de eerste regel!

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 6 juni 2012, 16:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2