Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:24
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik weet niet hoe het bij de evangelischen zit, maar als ik de bedragen hoor die in reformatorische kerken in de collectezak gedaan worden dan schrik ik wel even.
Een dankdag collecte in de kerk waar ik uitkom was gemiddeld toch wel 75000 euro tel daar alle overige collecten bij op van zon 2500 euro per week en behalve de dankdag collecten, de maandelijkse extra colelctien voor een of ander goed doel, ook van tientallen duizenden, dan denk ik niet dat de refo's het zo slecht doen. Misschien is het alleen meer zo dat de linkerhand van de rechterhand niet weet wat hij geeft en komt dat niet snel openbaar. De bedragen hierboven is zomaar een gemeente van 1000 leden. daarbij worden er hier kerkgebouwen gebouwd van 6 miljoen, die ook grotendeels betaald worden door de leden, En als ik hier over nadenk, lijkt het me niet vreemd dat er dan nog weinig geld overblijft voor organisaties om individueel te doneren. Waarschijnlijk doneren refo's meer via hun kerk, naar een doel waar iederen achter kan staan |
Mee eens Vraag me weleens af hoe werkelijkheidsgetrouw deze onderzoeken zijn.... Mij vragen ze nooit voor zoiets....
Daarnaast denk ik dat er ook nog een andere factor is. Wat is je intentie om te geven? Ben je bewogen met je medemens òf is het om je geweten te sussen? òf om je toch maar een goed mens te voelen, een soort goede werken doen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:38
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Mee eens Vraag me weleens af hoe werkelijkheidsgetrouw deze onderzoeken zijn.... Mij vragen ze nooit voor zoiets....
Daarnaast denk ik dat er ook nog een andere factor is. Wat is je intentie om te geven? Ben je bewogen met je medemens òf is het om je geweten te sussen? òf om je toch maar een goed mens te voelen, een soort goede werken doen..... |
Ik denk dat je erachter staat op dat moment. dus ook bewogen met je medemens als gevolg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:41
|
|
|
Het gaat God in de 1ste plaats niet om offers.
Staat ergens van ´Gehoorzaamheid wil Ik, geen offers´. zou het later even opzoeken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het gaat God in de 1ste plaats niet om offers.
Staat ergens van ´Gehoorzaamheid wil Ik, geen offers´. zou het later even opzoeken. |
Absoluut, je hoort vanuit je hart te geven. De praktijk blijkt weerbarstiger...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het gaat God in de 1ste plaats niet om offers.
Staat ergens van ´Gehoorzaamheid wil Ik, geen offers´. zou het later even opzoeken. |
Bidden is beter dan offers gaven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:40
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Bidden is beter dan offers gaven |
betekent dit dat jij wel bidt, maar niets geeft, Herman ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 11:09
|
|
|
MARIAN519 schreef: | betekent dit dat jij wel bidt, maar niets geeft, Herman ? |
Bidden is zeer zeker goed! Maar niks voor je medememns geven??? Er staat hebt uw naasten lief he dat betekent ook een geldelijke gave geven naar gelang je kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:06
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bidden is zeer zeker goed! Maar niks voor je medememns geven??? Er staat hebt uw naasten lief he dat betekent ook een geldelijke gave geven naar gelang je kan |
En als je, jezelf niets geeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:52
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En als je, jezelf niets geeft |
Erika zegt heel duidelijk: naar gelang je kan dus jezelf niet tekort doen. Maar als je je naaste liefhebt als jezelf dan is daar geen onderscheid in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 18:31
|
|
|
Hoef je een ander ook niets te geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 01:30
|
|
|
Heb je heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel over om van te delen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 08:38
|
|
|
MOMO697 schreef: | Erika zegt heel duidelijk: naar gelang je kan dus jezelf niet tekort doen. Maar als je je naaste liefhebt als jezelf dan is daar geen onderscheid in. |
hoe denk jij dan over het opbouwen van een financiele buffer, voor als er zich onvoorzien grote kosten aan zouden dienen, momo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:11
|
|
|
als bv.de wasmachiene kappot gaat . ketel op het vuur en met de hand je kleding wassen deden de vorige generaties ook en dan geef je daar veel tijd aan, dus blijven we zo ontopic met wat geef jij ;TIJD dus
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 1 december 2011, 09:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 11:14
|
|
|
waarom geef jij jezelf niets?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 21:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoe denk jij dan over het opbouwen van een financiele buffer, voor als er zich onvoorzien grote kosten aan zouden dienen, momo? |
eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier want ik zit in de schuldhulpverlening en maak ook gebruik van de voedselbank nee, geen huurschuld ed, geen onverantwoord koopgedrag ben gebruikt door een pathologische leugenaar en oplichter die inmiddels weer in detentie heeft gezeten maar gewoon doorgaat en ik ben 1 van zijn vele slachtoffers
maar ik ben voor het principe van: een gedeelte sparen een gedeelte weggeven een gedeelte voor jezelf
en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 21:44
|
|
|
[quote=MOMO697]
Hallo Momo. Ik wil je toch alle sterkte wensen en GODs zegen toewensen Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:08
|
|
|
MOMO697 schreef: | eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier want ik zit in de schuldhulpverlening
maar ik ben voor het principe van: een gedeelte sparen een gedeelte weggeven een gedeelte voor jezelf
en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang
ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen |
ik hoef toch helemaal geen oordeel over je te hebben, momo? ik stelde je alleen een vraag en het antwoord is duidelijk; je zou een gedeelte gebruiken om desbetreffende buffer op te bouwen, en een gedeelte zou je aan anderen schenken; prima toch?
hannah.........kent meer mensen die finacieel wat minder ruim zitten dan haar lief is!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:20
|
|
|
MOMO697 schreef: | eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier want ik zit in de schuldhulpverlening en maak ook gebruik van de voedselbank nee, geen huurschuld ed, geen onverantwoord koopgedrag ben gebruikt door een pathologische leugenaar en oplichter die inmiddels weer in detentie heeft gezeten maar gewoon doorgaat en ik ben 1 van zijn vele slachtoffers
en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen |
Momo...ik ken het...heb geen schuld maar leen van de gemeente hier tot mijn huis verkocht is....zelfde schuitje he....sterkte meis!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 21:40
|
|
|
MOMO697 schreef: | eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier want ik zit in de schuldhulpverlening en maak ook gebruik van de voedselbank nee, geen huurschuld ed, geen onverantwoord koopgedrag ben gebruikt door een pathologische leugenaar en oplichter die inmiddels weer in detentie heeft gezeten maar gewoon doorgaat en ik ben 1 van zijn vele slachtoffers
en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen |
Hai MoMo,
Ik heb ook in de WSNP (wet sanering natuurlijke personen) gezeten. Drie jaar. Door mijn 2de ex, die kocht een auto voor me, een nieuwe pc, en ik maar denken van hoe komt ie aan dat geld... Ja, toen wou die dat ik ging tekenen... Na, druk, toch gedaan.
Ik dacht toen van toch wel goed geregeld in Nederland, dat je dan zo, op die manier ervan af kan komen. Ik had er eerst wel stress van, totdat iemand zei van, dat ik dan die pc en auto niet aan had moeten nemen. Ja, makkelijk gezegd, hij had die dingen voor mij gekocht zonder dat ik ervan af wist...Maar toch, er zat ook een kern van waarheid in.
Bij jou is het schrijnender. Gebruikt door een pathologische oplichter en leugenaar. vind het erg vervelend voor je. Ik kan wel zeggen van ja, tis maar voor een paar jaar, maar toch, dat is een schrale troost. Dat zeiden sommigen tegen mij ook toen...
Ach, en met billen bloot, valt wel heel erg mee, je bent toch zelf slachtoffer...Tis niet door je eigen onverantwoordelijkheid.
Staat ergens in de bijbel: dat een dak boven je hoofd en eten en wat kleding u genoeg moet zijn, Paulus schrijft dat ergens.
En dat is ook zo, dat is genoeg. Zeker met wat creativiteit. De grote leugen is dat geld gelukkig maakt. Velen geloven dat.
Nou, kijk maar eens naar bekende Nederlanders die zelfmoord pleegden en alles hadden op materieel gebied en inmaterieel.
Ja, als je al gelukkig bent, dan kan geld toevoegen aan je geluksgevoel. Dát is iets heel anders. Maar ´t maakt an sich niet gelukkig.
Ja, gebroken wereld. Het allerbeste!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 23:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik hoef toch helemaal geen oordeel over je te hebben, momo? ik stelde je alleen een vraag en het antwoord is duidelijk; je zou een gedeelte gebruiken om desbetreffende buffer op te bouwen, en een gedeelte zou je aan anderen schenken; prima toch?
hannah.........kent meer mensen die finacieel wat minder ruim zitten dan haar lief is!! |
was niet persoonlijk bedoeld hoor stukje bescherming denk ik heb te vaak en te veel gehoord dat het mn eigen schuld is want er zijn altijd mensen die je waarschuwen maar toch .... oordelen is zo makkelijk ... en nee, daar bedoel ik jou, jullie niet mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 23:26
|
|
|
dus bedankt voor jullie lieve woorden en voor kerst zitten we wel goed drie kerstpakketten in het vooruitzicht luxe artikelen in overvloed terwijl de basis artikelen een beetje in het gedrang komen soms
zoals een blikopener die het begeeft en waarvoor je gewoon geen geld hebt, omgekeerde wereld dus... wel koekjes en biefstuk maar geen geld voor een blikopenener haha (cynisch lachje)
God is mijn Voorzienaar en mijn hulp komt van Hem ik blijf maar dicht bij Hem
|
|
Naar boven |
|
|