Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:24
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Afschuwelijk om te zien. God kan, tijdens deze dienst, oordelen.
Wie denkt je over die spreker? Is hij bezeten door de duivel? Ik ga liever naar PKN kerk |
Sorry hoor Herman, omdat ik naar de HHK ga voel ik me echt niet beter dan jij. Maar ik vind je reactie wel heel erg onnozel! Nergens, maar dan ook nergens bestaat de perfecte kerk! En ja Herman, die vent die daar op z'n Engels staat te schreeuwen is volgens mij van de duivel bezeten.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 5 oktober 2011, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:36
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Afschuwelijk om te zien. God kan, tijdens deze dienst, oordelen.
Wie denkt je over die spreker? Is hij bezeten door de duivel? Ik ga liever naar PKN kerk |
En daar is alles wel perfect? En dit filmpje gaat m.i. niet over een kerk, maar over een sektarische - onder het mom van christelijk(?) - gemeenschap. Dit zijn zeldzame excessen, 'k geloof best dat dit voorkomt. 'k Weet alleen niet goed wat ik er mee moet. Je kunt er mensen mee waarschuwen, maar ook mensen - net tot geloof gekomen - mee afschrikken. Die zitten misschien ook wel op CM. 'k Heb zelf meer met een topic, die de positieve kant van geloven laat zien. Daar zijn ook vast filmpjes over te vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:47
|
|
|
MARYAN401 schreef: | En daar is alles wel perfect? En dit filmpje gaat m.i. niet over een kerk, maar over een sektarische - onder het mom van christelijk(?) - gemeenschap. Dit zijn zeldzame excessen, 'k geloof best dat dit voorkomt. 'k Weet alleen niet goed wat ik er mee moet. Je kunt er mensen mee waarschuwen, maar ook mensen - net tot geloof gekomen - mee afschrikken. Die zitten misschien ook wel op CM. 'k Heb zelf meer met een topic, die de positieve kant van geloven laat zien. Daar zijn ook vast filmpjes over te vinden. |
Zeldzaam. Wat is zeldzaam. drie op de tien. of één op de tien, of....
Ik waarschuw zelf liever mensen eerst, dan dat ze worden afgeschrikt, zónder waarschuwing.
Wat het filmpje laat zien, is geen negatieve kant van het geloof, het heeft helemaal niets met het geloof te maken....
Het geloof heeft namelijk geen negatieve kanten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zeldzaam. Wat is zeldzaam. drie op de tien. of één op de tien, of....
Ik waarschuw zelf liever mensen eerst, dan dat ze worden afgeschrikt, zónder waarschuwing.
Wat het filmpje laat zien, is geen negatieve kant van het geloof, het heeft helemaal niets met het geloof te maken....
Het geloof heeft namelijk geen negatieve kanten. |
Dat ben ik helemaal met je eens! Helaas associëren mensen, die niets/weinig met het geloof hebben, het er vaak wel mee. Dat vind ik wel eens jammer. Gisteravond bij P&W ging het ook over godsdienstwaanzin, 'k heb alleen de aankondiging gezien. Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens. Maar ieder zijn manier hoor! De een waarschuwt liever, kan ook voortkomen vanuit een bepaalde ervaring. Een ander laat iets zien op een andere manier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:17
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Dat ben ik helemaal met je eens! Helaas associëren mensen, die niets/weinig met het geloof hebben, het er vaak wel mee. Dat vind ik wel eens jammer. Gisteravond bij P&W ging het ook over godsdienstwaanzin, 'k heb alleen de aankondiging gezien. Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens. Maar ieder zijn manier hoor! De een waarschuwt liever, kan ook voortkomen vanuit een bepaalde ervaring. Een ander laat iets zien op een andere manier. |
MARYAN401 schreef: | Dat ben ik helemaal met je eens! Helaas associëren mensen, die niets/weinig met het geloof hebben, het er vaak wel mee. |
Juist. en daarom zet ik het onderwerp hier neer. zodat ze de waarheid kunnen zien, dat dít niets met het geloof van doen heeft.
Quote: | Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. |
Het is duidelijk, al na de 2de posting dat dat juist niet zo is.
Quote: | De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens. |
Vandaar dit filmpje!
Quote: | De een waarschuwt liever, kan ook voortkomen vanuit een bepaalde ervaring. |
Inderdaad. in de eerste paar jaar dat ik gelovig was, daarvan kan ik nu vijf namen van dit soort 'groepen' opnoemen. Dan heb ik het niet over de 'groepen' waarvan ik nu de naam even niet weet, even niet op de naam kan komen...Dus, mijn mening, ik vind het niet zeldzaam...
Quote: | Een ander laat iets zien op een andere manier. |
Ik zou niet weten, hoe ik dít, op een ándere manier, moet laten zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 22:08
|
|
|
Ik heb nu -pas het filmpje bekeken...
Zonde van je tijd mensen om er hier zoveel aandacht aan te geven...!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 00:25
|
|
|
Quote: | Maryan: Gisteravond bij P&W ging het ook over godsdienstwaanzin, 'k heb alleen de aankondiging gezien. Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens. |
Gisteren bij Pauw en Witteman ging het over de Noorse Broeders ook een sekte. die al veel langer bekend is.
Het kan bij jou over komen als een aanval op oprechte christenen. Ik wil gewoon mensen waarschuwen, christenen, atheïsten enzovoort, dat sektes niet van God zijn en niets van doen hebben met het Christelijk geloof. en er niet te lang in blijven hangen in sektes, zoals ik deed....want ook in sektes kunnen christenen zitten, ze worden alleen misleid, en dat vind ik heel erg... Want ook al doe je niet mee met dingen, je kan behoorlijk veel schade oplopen. als je dingen die niet van God zijn, ziet als dingen die wel van God zijn.
En ook voor de ongelovigen: Het geloof is zo mooi, en sektes bestaan jammer genoeg, en ze verpesten het voor de gewone kerken.
Oprechte christenen zeg je...Houdt christen zijn niet in, dát je oprecht bent... Is dat wat jij zegt, niet zoiets als 'nat' water, 'oprechte' christenen...
In ieder geval ik ben heel duidelijk hier, wat betreft dit onderwerp, namelijk sektes. En ik schrijf over een sekte, opdat de buitenwereld dat niet verward met het christelijke geloof!!
Die Noorse Broeders zijn ook heel erg misleidend, ze noemen zichzelf "De Christelijke Gemeente Nederland", in Nederland. Dat is misleidend, om je zo te noemen als je een sekte bent!!En hoe meer er over sektes bekend wordt in Nederland, hoe beter!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 6 oktober 2011, 01:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb nu -pas het filmpje bekeken...
Zonde van je tijd mensen om er hier zoveel aandacht aan te geven...!!! |
Inderdaad!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Inderdaad!!! |
Ik kan het mishebben maar volgens mij was jij degene die deze topic opende. Beetje tegenstrijdig he, wat je nou zegt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:27
|
|
|
En ook binnen de muren van de PKN, gebeuren een hoop dingen, wat eigenlijk niet ken.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 6 oktober 2011, 10:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Gisteren bij Pauw en Witteman ging het over de Noorse Broeders ook een sekte. die al veel langer bekend is.
Het kan bij jou over komen als een aanval op oprechte christenen. Ik wil gewoon mensen waarschuwen, christenen, atheïsten enzovoort, dat sektes niet van God zijn en niets van doen hebben met het Christelijk geloof. en er niet te lang in blijven hangen in sektes, zoals ik deed....want ook in sektes kunnen christenen zitten, ze worden alleen misleid, en dat vind ik heel erg... Want ook al doe je niet mee met dingen, je kan behoorlijk veel schade oplopen. als je dingen die niet van God zijn, ziet als dingen die wel van God zijn.
En ook voor de ongelovigen: Het geloof is zo mooi, en sektes bestaan jammer genoeg, en ze verpesten het voor de gewone kerken.
Oprechte christenen zeg je...Houdt christen zijn niet in, dát je oprecht bent... Is dat wat jij zegt, niet zoiets als 'nat' water, 'oprechte' christenen...
In ieder geval ik ben heel duidelijk hier, wat betreft dit onderwerp, namelijk sektes. En ik schrijf over een sekte, opdat de buitenwereld dat niet verward met het christelijke geloof!!
Die Noorse Broeders zijn ook heel erg misleidend, ze noemen zichzelf "De Christelijke Gemeente Nederland", in Nederland. Dat is misleidend, om je zo te noemen als je een sekte bent!!En hoe meer er over sektes bekend wordt in Nederland, hoe beter!!!!!!! |
Denk dat er helaas in sekstes meer christenen zitten dan wij willen weten! denk eens aan al degene die zoekende zijn die het in hun kerk niet meer kunnen vinden hem te "zwaar"vinden of die eens wat anders willen. Zulke mensen zijn een mooie prooi voor sekte leden om ze bij hun sekte te trekken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:23
|
|
|
Ja, die tekst poste je een dag voordat ik lid werd.
Ik reageer er later op, bedankt voor de link!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 16:47
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ik kan het mishebben maar volgens mij was jij degene die deze topic opende. Beetje tegenstrijdig he, wat je nou zegt... |
Klopt Beun...ik zag het ook... Shanita het was juist een woord gericht aan jouw...omdat wat er wordt gezegd zo weinig van belang is... En ja...waarom dan een filmpje??? Juist dit filmpje???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:04
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ik kan het mishebben maar volgens mij was jij degene die deze topic opende. Beetje tegenstrijdig he, wat je nou zegt... |
Mijn idee, ik kan het ook niet helemaal volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Gisteren bij Pauw en Witteman ging het over de Noorse Broeders ook een sekte. die al veel langer bekend is.
Die Noorse Broeders zijn ook heel erg misleidend, ze noemen zichzelf "De Christelijke Gemeente Nederland", in Nederland. Dat is misleidend, om je zo te noemen als je een sekte bent!!En hoe meer er over sektes bekend wordt in Nederland, hoe beter!!!!!!! |
Ik vind dit echt veel te ver gaan !!!
Onderstaand stukje komt uit hun geloofsovertuiging, waar ze voor staan.
Zondevergeving en overwinning op de zonde Wij geloven dat alle mensen vergeving van zonden en eeuwig leven kunnen krijgen door te geloven dat Jezus voor ons aan het kruis gestorven is, zonder daar ook maar één goed te werk te hoeven doen. “Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God.” Ef. 2:8. Wij geloven ook dat vergeving van zonden niet het einddoel is voor een christen, maar het begin van een nieuw leven. Door bekering en geloof worden wij “geboren” tot een nieuw leven met nieuwe interesses en een verlangen om de wil van God te doen.
Dat jij mensen wilt waarschuwen ... prima, maar neem dan wel de moeite om meer inhoudelijke info te geven dan je eigen mening en wikipedia.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:53
|
|
|
Als ik al kijk naar de theologie van de noorse broeders dan zitten zij in mijn ogen op een dwaalspoor....
Theologie
De kern van de verkondiging van de geloofsgemeenschap is de overwinning over alle bewuste zonde. De algemene christelijke leer dat Jezus "volkomen God en volkomen mens is" accepteert zij niet. Jezus wordt als mens gezien, met de natuur die de mensen na de zondeval kregen. Er wordt echter gezegd dat Jezus, door de lusten en zonden die hij in zijn aardse leven tegen kwam te bestrijden en te overwinnen, zijn goddelijkheid terugwon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik vind dit echt veel te ver gaan !!!
Zondevergeving en overwinning op de zonde Wij geloven dat alle mensen vergeving van zonden en eeuwig leven kunnen krijgen door te geloven dat Jezus voor ons aan het kruis gestorven is, zonder daar ook maar één goed te werk te hoeven doen. “Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God.” Ef. 2:8. Wij geloven ook dat vergeving van zonden niet het einddoel is voor een christen, maar het begin van een nieuw leven. Door bekering en geloof worden wij “geboren” tot een nieuw leven met nieuwe interesses en een verlangen om de wil van God te doen.
MIJN IDEE...HIER KUNNEN WE WAT MEE!!!!!!!!
Dat jij mensen wilt waarschuwen ... prima, maar neem dan wel de moeite om meer inhoudelijke info te geven dan je eigen mening en wikipedia. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:23
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En ook binnen de muren van de PKN, gebeuren een hoop dingen, wat eigenlijk niet ken. |
Dat zal een niet-pkn-er zo vinden ja. En een pkn-er zal dat weer vinden van een ander kerkgenootschap. Daarom al die verschillende richtingen in het kerkelijke wereldje. Gelukkig maar dat er in de Hemel geen kerkmuren zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:10
|
|
|
Dat jij mensen wilt waarschuwen ... prima, maar neem dan wel de moeite om meer inhoudelijke info te geven dan je eigen mening en wikipedia. |
Bij Pauw en Witteman ging het over een vrouw die bij de Noorse Broeders had gezeten. Ze was daar geboren in die kerk. Ze had er boeken over geschreven.
Ouders kregen de oprdacht hun kinderen heel erg te mishandelen, door de leiders van de kerk, onder het mom van je kinderen tuchtigen. Haar vader deed dat als opdracht van die leiders, en niet omdat hij het nodig vond, met tranen in zijn ogen...zijn kinderen verrot slaan...
En ook wat Mariska schreef; ze geloven niet dat Jezus en mens was én God tegelijkertijd. Ze geloven dat Jezus enkelt mens was, en zijn 'God zijn' uiteindelijk terugwon door niet aan zonden toe te geven.
Hun leer is ook zondeloos te leven, actief hetzelfde proces doorlopen wat Jezus doorliep. zodoende is het mogelijk hetzelfde offer te geven als Jezus door zijn eigen wil op te geven. Dat geloven zij.
Een paar jaar geleden was er ook een documentaire over hun, en dat ging over de verschrikkelijke kindermishandeling die er voorkomt.
Nou denk ik aan de bijbeltekst: Efeze 5:6-12 6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht.
Nou, ik volg deze geboden, vet gedrukt, en met name het gebod dat vet is gedrukt én onderstreept.
Er zijn nog wat geboden en beloftes in een ander bijbelgedeelte die mij ook erg aanspreken: Fillippenzen 4:4-9
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus. 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Dit zijn geboden om je met postitieve zaken bezig te houden, met als belofte dat de God des Vredes met u zal zijn.
:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Denk dat er helaas in sekstes meer christenen zitten dan wij willen weten! denk eens aan al degene die zoekende zijn die het in hun kerk niet meer kunnen vinden hem te "zwaar"vinden of die eens wat anders willen. Zulke mensen zijn een mooie prooi voor sekte leden om ze bij hun sekte te trekken! |
Dát bedoel ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:30
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Denk dat er helaas in sekstes meer christenen zitten dan wij willen weten! denk eens aan al degene die zoekende zijn die het in hun kerk niet meer kunnen vinden hem te "zwaar"vinden of die eens wat anders willen. Zulke mensen zijn een mooie prooi voor sekte leden om ze bij hun sekte te trekken! |
Volledig mee eens! Vooral sociaal zwakke of instabiele mensen zijn een gewilde prooi.....
@Shanita: je bent vermoedelijk heel erg bezig met dit onderwerp? Zie tenminste diverse herhalingen van ervaringen en je mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:34
|
|
|
En óók de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, zijn ook een makkelijk doelwit van sektes, omdat ze niet beter weten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Volledig mee eens! Vooral sociaal zwakke of instabiele mensen zijn een gewilde prooi.....
@Shanita: je bent vermoedelijk heel erg bezig met dit onderwerp? Zie tenminste diverse herhalingen van ervaringen en je mening. |
Nee hoor! Ik heb wel iets anders te doen, als me bezig te houden met dingen die niet van God zijn. Ik hou me bezig met dingen die wél van God zijn. Goede, leuke en rustgevende dingen.
Dit vind ik even heel erg belangrijk, dat godsdienstwaanzin helaas ook in Nederland voorkomt.
En ja, als ik dan reageer, dan ga ik niet élke keer teruglezen of ik iets al een keer heb opgeschreven... Dan ben ik er veel langer mee bezig als nodig is...
En voor sommigen mensen is het wel handig, om iets een paar keer te horen ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En voor sommigen mensen is het wel handig, om iets een paar keer te horen ;) | herhaling is de moeder van de wetenschap...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:45
|
|
|
COOTJE711 schreef: | herhaling is de moeder van de wetenschap... |
van al het geleerde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:52
|
|
|
Wat jij hier neerzet, over hun geloofsovertuiging klopt van geen kant. En is een béétje dom...
Dit is juist wat wij, de gewone christenen geloven.
Ik kan wel weer met allemaal linken komen, en films over ex-leden enzovoort.
Maar ik heb ook iets anders te doen ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 6 oktober 2011, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat zal een niet-pkn-er zo vinden ja. En een pkn-er zal dat weer vinden van een ander kerkgenootschap. Daarom al die verschillende richtingen in het kerkelijke wereldje. Gelukkig maar dat er in de Hemel geen kerkmuren zijn. |
Dat bedoel ik min of meer te zeggen, ik zit ook verbonden met de pkn, en ook daar vind ik wel wat, dat tegen alle begrippen indruist. Uiteindelijk zit er misschien wel iemand, ook op cm die in het bovengenoemde gelooft. Wie zijn wij dan, om zoiets als niet Christelijk te bestempelen. Dan alleen, het druist tegen onze beleving in. Welke beleving dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:16
|
|
|
Ik heb hier en daar dingen gelezen over de noorse broederschap. De basis van het geloof kan wel deugen bij hun, maar de rest van hoe men met elkaar omgaat dat is niet te beschrijven.
Het zijn verhalen van ex-leden.
Iedere geloofsgemeenschap heeft zijn eigen ex-leden. Ieder lid heeft zijn eigen verhaal.
Maar het valt mij vaak wel op dat er binnen sektes seksueel misbruik plaatsvind. De leiders binnen zo'n sekte baseren alles wel op bijbelteksten waardoor het goed gepraat wordt.
Blinde wereld is een boek waarin een ex-lid haar ervaringen verteld van die broederschap.
De site van de noorse broederschap ziet er wel positief uit... Maar achter de schermen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:18
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat bedoel ik min of meer te zeggen, ik zit ook verbonden met de pkn, en ook daar vind ik wel wat, dat tegen alle begrippen indruist. Uiteindelijk zit er misschien wel iemand, ook op cm die in het bovengenoemde gelooft. Wie zijn wij dan, om zoiets als niet Christelijk te bestempelen. Dan alleen, het druist tegen onze beleving in. Welke beleving dan ook. |
Je bedoelt dat filmpje? Het is maar net hóe je er tegenaan kijkt. Je kán het serieus opvatten , je kan het ook lachwekkend vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|