ChristianMatch

Forum

slapeloosheid
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 10:20

Zo komen we dan weer bij de algemene term van medicijngebruik bij ziekte en bij het volhardend gebed. Dus als iemand kanker heeft moet die maar hard genoeg bidden om genezing? Een vitamientablet van een drogist hoeft dan ook eigenlijk niet meer. Een gebroken been of wat anders zal dan ook genezen met bidden? Weg met de dokters, geen verpleegsters meer en ga zo maar door. Tja, als we maar hard genoeg bidden. Het is zo eenvoudig allemaal en toch zien wij als christenen dat allemaal over het hoofd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48

JOLAN931 schreef:
Ik zie hier duidelijk het verschil tussen Gods kunnen en Gods willen.
God KAN dat inderdaad bij iedereen Roady, daar ben je zelf het bewijs van.
Maar God WIL dat blijkbaar niet bij iedereen, omdat hij met alle mensen een andere weg houd. Wat Hij voor de een goed vind, vind Hij blijkbaar voor een ander niet goed of niet nodig. (Of NOG niet)

Gods kunnen is onbegrenst, maar Zijn wil is wel begrenst, dat blijkt alleen al uit een simpel voorbeeld als dit

Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen.
Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.

Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens....

Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt.
God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?

Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....

Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt.
Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.

En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:54

FRANKT627 schreef:
Nou, ik heb die pillen gehad, voorgeschreven door de dokter, en ook die van de drogist. Niets hielp. Ik heb periodes dat ik redelijk slaap en ik heb momenten dat ik ongeveer 50 uren wakker ben of was. Geen middagdutje of wat dan ook. Als dat kliertje ergens tussen de hersenen zodanig is verstoort helpt alleen nog een slaappilletje. Om gewenning tegen te gaan moet hier dan ook voorzichtig mee worden omgesprongen.

Over de bijverschijnselen van veel te weinig slaap wil ik het nu niet even hebben. In 2007 heb ik maanden slechts 45 minuten tot een uur geslapen per 24 uren. Wat ik op de duur allemaal 'zag' is te gek voor woorden.

Al bij al gaat het nu wel redelijk goed.

Dat is heftig Frank, maar exact zoals ik het zelf heb meegemaakt.
Heb je er nu nog steeds last van?

En heb je enig inzicht hoe die slapeloosheid ontstaat?
Wat eronder ligt? Wat jou (onbewust?) wakker houdt?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:57

ROADY641 schreef:

Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens....

Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....

En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc.

Wat weten wij ervan wat God wil?
Wie zegt dat het voor sommige mensen niet beter is dat ze even een poosje niet slapen? Mijn ervaring zegt me dat God soms andere dingen goed voor ons vind, als dat we zelf vinden. Daarom zeg ik: God KAN het bij iedereen, maar Hij DOET het niet bij iedereen, en daar zal Hij ongetwijfeld Zijn eigen goede reden voor hebben die wij mensen( nog) niet begrijpen kunnen. Ik zie dus absoluut niet in, hoe ik met hetgeen ik schreef God tekort zou doen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:02

JOLAN931 schreef:
Wat weten wij ervan wat God wil?
Wie zegt dat het voor sommige mensen niet beter is dat ze even een poosje niet slapen? Mijn ervaring zegt me dat God soms andere dingen goed voor ons vind, als dat we zelf vinden. Daarom zeg ik: God KAN het bij iedereen, maar Hij DOET het niet bij iedereen, en daar zal Hij ongetwijfeld Zijn eigen goede reden voor hebben die wij mensen( nog) niet begrijpen kunnen. Ik zie dus absoluut niet in, hoe ik met hetgeen ik schreef God tekort zou doen.

Nu zeg je iets anders Jolan.
Hij DOET het niet altijd op de manieren zoals wij dat graag willen, en ook niet in het tempo of het tijdstip dat wij graag zouden zien. Dat ben ik met je eens.
Maar ik geloof absoluut dat God het wel graag WIL.

En je eerste vraag lijkt me nogal ehhh overbodig....
Jij leest toch ook in de Handleiding?

Laatst aangepast door
ROADY641
op dinsdag 13 september 2011, 12:04
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:03

Nou ik zie dat het zat los maakt en er behoorlijke verschillende meningen zijn.

Roady bedankt voor je aanvulling het maakt het wat duidelijker.

Maar Toch kan ik er niet volledig in meegaan.
Mijn ziekzijn heeft mijn geloof alleen maar gesterkt,ik kan niet zonder, ik probeer net zo goed naar zijn wetten te leven,en bidden?? dat doe ik echt wel met hart en ziel.
Maar daardoor geneest de Heere mij niet zomaar maar hij draagt mij door de lasten heen!

Ik heb melatonine jaren gebruikt echter ik dacht dat het wat deed maar dat was niet zo dat was waar ik op hoopte!
Nu met medicatie begin ik eindelijk te slapen en ik geloof er zeker in dat de Heere met mij is dag en nacht en dat hij de medicijnen wil zegenen zodat ze mij tot hulp kunnen zijn en dat ik ook weer een keer zonder kan.

Maar het is ook nog altijd zodat de Heere beproeft die Hem lief zijn en de een krijgt een grotere last te dragen dan de ander, en dat kan gevoelsmatig wel eens oneerlijk aanvoelen! We vragen er toch niet om om een psychische of lichamelijke ziekte te hebben? Die hebben we gekregen door de zondeval! Maar als we ons over kunnen geven aan de Heere dan scheelt die last te dragen heel veel, maar dat neemt niet weg dat het waarom en het vragen menselijk is!

Ik ben blij dat er medicijnen zijn die kunnen helpen en verlichten, en ik dank God ervoor dat hij de handen van artsen zegend die ons kunnen helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:30

ROADY641 schreef:
Nu zeg je iets anders Jolan.
Hij DOET het niet altijd op de manieren zoals wij dat graag willen, en ook niet in het tempo of het tijdstip dat wij graag zouden zien. Dat ben ik met je eens.
Maar ik geloof absoluut dat God het wel graag WIL.

En je eerste vraag lijkt me nogal ehhh overbodig....
Jij leest toch ook in de Handleiding?

Ja, ik lees de Handleiding, maar daaruit blijkt dat God alles kan wat Hij wil.
Daaruit blijkt ook dat een deel van Gods wil bij ons bekent is, maar ook dat een deel van Gods wil voor ons onbekend is en zelfs af en toe een raadsel waar we soms pas later achter komen.
Wat ik later ter verduidelijking schreef komt exact op het zelfde neer als het eerste.
Als God zijn Eigen wil niet doet, hoe kan Hij dan God zijn? Hij zou Zichzelf dan tegen spreken, denk je niet? Zoiets van....Ik wil het wel, maar ik Doe het niet....eehh, waarom niet als je het toch wilt en ook kunt?
Ik denk eerder dat het gewoon Zijn wil niet is om iedereen op de manier zoals jou te behandelen, puur omdat het voor een ander misschien in Zijn ogen beter is voor die persoon om dat niet te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 16:29

FRANKT627 schreef:
Zo komen we dan weer bij de algemene term van medicijngebruik bij ziekte en bij het volhardend gebed. Dus als iemand kanker heeft moet die maar hard genoeg bidden om genezing? Een vitamientablet van een drogist hoeft dan ook eigenlijk niet meer. Een gebroken been of wat anders zal dan ook genezen met bidden? Weg met de dokters, geen verpleegsters meer en ga zo maar door. Tja, als we maar hard genoeg bidden. Het is zo eenvoudig allemaal en toch zien wij als christenen dat allemaal over het hoofd.

En zo komen we ook weer bij het topic "geneest God altijd als we genoeg geloven?"
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 17:06

Ik moet er wel om grinniken...

Van die mensen die altijd met van alles meelezen.
En als er iemand is die wat geloof toont, of bijzonders heeft meegemaakt,
dat die mensen dan ZO hun best doen om de ander ervan te overtuigen dat dat bijna onmogelijk is, helemaal niet kan, en dat God dat soort dingen bijna noooooit meer doet, want het is ZEKER niet voor iedereen weggelegd...

Ik denk dan: wat heeft die persoon er zelf voor baat bij om dat stukje geloof de kop in te duwen....?

Geen verwondering, geen nieuwsgierigheid, geen open oor.
Nee, het is kritiek, veroordeling en uithalen wat de klok slaat...

Komt zeker te dichtbij ofzo...

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:26

FRANKT627 schreef:

Als het zo eenvoudig was, maakten de gebedsgeners de hele medische wereld in korte tijd werkeloos...

Maar goed dat niet iedereen die ziek is zn medicijnen laat staan en alleen op gebed vertrouwd, anders kon die hele medische wereld zich direct omscholen tot uitvaartondernemer.

Gelukkig adverteren de gebedsgenezers niet al te veel....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:28

ROADY641 schreef:

dat die mensen dan ZO hun best doen om de ander ervan te overtuigen dat dat bijna onmogelijk is, helemaal niet kan, en dat God dat soort dingen bijna noooooit meer doet, want het is ZEKER niet voor iedereen weggelegd...

Ik denk dan: wat heeft die persoon er zelf voor baat bij om dat stukje geloof de kop in te duwen....?

Slapende smiley

euhhhh misschien ff die persoon persoonlijk aanspreken optie?
Maar ik vraag jullie mening en die kan van een ieder anders zijn he Knipoog smiley
Ik geloof zeker dat God nog geneest dagelijks zijn er mensen die genezen!
Heb een tante die 15 jaar geleden was opgegeven kanker niks meer aan te doen tever doorgezaaid, een arts in amsterdam zag nog wel een kans,mijn tante nam ondertussen al afscheid van de hele familie was zeer ziek maar ze is er nog!

Maar ik had het dus over slapeloosheid.

Waar komt tie bij mij vandaan?
Mijn gedachten staan nooit stil wat ik ook probeer! Het heeft een poosje geholpen om zachtjes rustige muziek aan te zetten (geestelijke)waardoor ik ontspande maar dat werkt ook niet meer helaas!
Dus ik blijf toch nog maar aan de medicijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:59

Voor extreme slaapproblemen kun je ook kiezen voor de slaappoli.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:23

ROADY641 schreef:

Slapende smiley

Dan doe je aardig met de groep mee toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:10

ROADY641 schreef:
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!

Als het geloof de mensen kan genezen, waarom zijn er dan nog zoveel ziekten?

Gebrek aan geloof?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:16

ERIKA129 schreef:

Mijn gedachten staan nooit stil wat ik ook probeer! Het heeft een poosje geholpen om zachtjes rustige muziek aan te zetten (geestelijke)waardoor ik ontspande maar dat werkt ook niet meer helaas!

Een eerlijke opmerking van je Erika.
Je kent dus de oorzaak van je slapeloosheid.
Gedachten die je niet onder controle krijgt.
Dan is de volgende vraag wellicht:
Hoe krijg je rust in je gedachten?

Zou "het geloof" je daarmee van dienst kunnen zijn?
En als je de rust in je bol krijgt, zou je dan vredig kunnen slapen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:17

ERIKA129 schreef:

Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 09:20

ROADY641 schreef:

Lag het maar zo makkelijk roady, dan had niemand meer
slaapmedicatie nodig.
Je kan wel gelovig zijn, maar daarom toch wel slaapproblemen hebben.
Het kunnen lichamelijke ongemakken zijn, maar ook psychische ongemakken.

Bidden op zich is niet verkeerd,en medicatie gebruiken ook niet.

Maar ziektes toeschrijven aan je bid niet genoeg, kan je gewoon weg niet zeggen.
Je weet niet wat die persoon bid, en waarom, en hoe.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:10

MARISKA601 schreef:
Lag het maar zo makkelijk roady, dan had niemand meer
slaapmedicatie nodig.
Je kan wel gelovig zijn, maar daarom toch wel slaapproblemen hebben.
Het kunnen lichamelijke ongemakken zijn, maar ook psychische ongemakken.

Bidden op zich is niet verkeerd,en medicatie gebruiken ook niet.

Maar ziektes toeschrijven aan je bid niet genoeg, kan je gewoon weg niet zeggen.

Ik zie nergens dat ik dit beweer.
Je trekt veel te snel een conclusie. Ik stel de TS slechts wat vragen.
Misschien goed dat zij daarzelf (als ze wil natuurlijk) op antwoordt?
Ik reik slechts wat vragen aan. Als je weet wat je probleem is, heb je je oplossing al voor minstens 50% boven water.

Je weet niet wat die persoon bid, en waarom, en hoe.

Waarom doe je steeds aannames Mariska?
Je zegt telkens dingen die ik mezelf niet hoor zeggen. Beetje raar vind je ook niet?

Toch is in dit geval de oorzaak helder.
De oplossing ligt erg dichtbij...

Laatst aangepast door
ROADY641
op woensdag 14 september 2011, 12:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:06

ROADY641 schreef:

Quote:

Ik ben zo blij dat ik verlost ben van deze onzin.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:26

SHANITA130 schreef:

Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:29

ROADY641 schreef:
Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...

Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.

De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.

Die moeten nu maar 'voelen'?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 14:30
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:44

ROADY641 schreef:

Quote:

SHANITA130 schreef:

--

Geef dan ook aan wat je onzin vind en kom met duidelijke bijbelse argumenten die zijn beweringen tegenspreken.

... Nu kom je alleen maar met een loze nietszeggende opmerking ...

Lees voor de aardigheid eens Romeinen 6 ... misschien dat je die "onzin" dan ook kunt gaan toepassen in je eigen leven
Of lees Efeze 5:1-21 eens aandachtig door

Maar misschien zegt deze tekst wel voldoende
2 Korinthe 3:5 Niet dat wij vanuit onszelf zo bekwaam zijn dat we dit als ons eigen werk kunnen beschouwen; onze bekwaamheid danken we aan God. 6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Geschokte, onthutste smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 14 september 2011, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:46

SHANITA130 schreef:
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.

De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.

Die moeten nu maar 'voelen'?

Waarom geef je geen eerlijk antwoord op een eerlijke vraag Shanita?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:32

Quote van Roady :

Ik ben een zondig mens.
Dus ik kan onmogelijk voldoen aan wat je hier opsomt.

Omdat de mens zichzelf niet kan verlossen van de straf op de zonden,
heeft God zijn Zoon geofferd.
Zolang de mensheid hier op aarde is , zal er ongehoorzaamheid zijn.
Kunnen de mensen elkaar niet vergeven.
Zal er haat zijn tussen mensen.

Aleen Jezus was volmaakt, die kon zijn Vader gehoorzamen, hoe moeilijk het voor Hem ook was , omdat Hij wist dat Hij moest lijden en sterven om ons gedrag.

Ik zal nooit erkennen dat ziektes/problemen te wijten zijn aan ons persoonlijk geloof.
Het is te wijten aan de zonden der mensheid.

Een mens kan zo gelovig zijn, dat ie toch dingen in het leven ondervind dat hinderlijk is voor hem/haar zelf.

Als God echt het beste met al zijn kinderen voorheeft,
waarom worden ze dan toch nog beladen met ziektes/problemen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:55

MARISKA601 schreef:
Ik ben een zondig mens.
Dus ik kan onmogelijk voldoen aan wat je hier opsomt.

Omdat de mens zichzelf niet kan verlossen van de straf op de zonden,
heeft God zijn Zoon geofferd.
Zolang de mensheid hier op aarde is , zal er ongehoorzaamheid zijn.
Kunnen de mensen elkaar niet vergeven.
Zal er haat zijn tussen mensen.

Aleen Jezus was volmaakt, die kon zijn Vader gehoorzamen, hoe moeilijk het voor Hem ook was , omdat Hij wist dat Hij moest lijden en sterven om ons gedrag.

Ik zal nooit erkennen dat ziektes/problemen te wijten zijn aan ons persoonlijk geloof.
Het is te wijten aan de zonden der mensheid.

Een mens kan zo gelovig zijn, dat ie toch dingen in het leven ondervind dat hinderlijk is voor hem/haar zelf.

Als God echt het beste met al zijn kinderen voorheeft,
waarom worden ze dan toch nog beladen met ziektes/problemen?
Wat is dit een negatief beeld van jou als gelovige. En ook helemaal niet in overeenstemming met de bijbel. Ja, je bent zondig, maar God heeft je verlost van zonde. Waarom klaag je dan dat je nog steeds zondigt? Heb je dan echt wel door wat die verlossing betekent? Of is dat theorie voor jou?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:26

CHATULIEM619 schreef:
Wat is dit een negatief beeld van jou als gelovige. En ook helemaal niet in overeenstemming met de bijbel. Ja, je bent zondig, maar God heeft je verlost van zonde. Waarom klaag je dan dat je nog steeds zondigt? Heb je dan echt wel door wat die verlossing betekent? Of is dat theorie voor jou?

Ik klaag niet dat ik nog steeds zondig.
Het is gewoon een feit, maar niet.
Waarom zou ik ontkennen dat ik een zondig mens ben?
Ik weet dat ik verlost ben van de STRAF ben op de zonden.
Maar dat wil niet zeggen dat ik nu zonder zonden leef.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:33

MARISKA601 schreef:
Ik klaag niet dat ik nog steeds zondig.
Het is gewoon een feit, maar niet.
Waarom zou ik ontkennen dat ik een zondig mens ben?
Ik weet dat ik verlost ben van de STRAF ben op de zonden.
Maar dat wil niet zeggen dat ik nu zonder zonden leef.
Waarom zou je überhaupt klagen over datgene wat je al vergeven is?
Neem je dan je zonden serieus of je verlossing?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:46

CHATULIEM619 schreef:
Waarom zou je überhaupt klagen over datgene wat je al vergeven is?
Neem je dan je zonden serieus of je verlossing?

Ik erken dat ik een zondig mens ben.
En ik erken dat mijn zonden vergeven zijn.

Waarom zou ik er moeilijk over doen?
Ik zie het nut er niet van.

Wat voor nut hebben de 10 geboden?
Om mij te laten zien dat ik door mijn zondige aard mij er niet aan kan houden.
We hebben dagelijks te strijden tegen deze zonden.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 14 september 2011, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:03

ROADY641 schreef:

Nou Roady hoe ik rust kan krijgen in mijn gedachten??
Heb je even? Knipoog smiley
Ik ben sinds januari psychische en lichamelijk ingestort, ik heb ongeveer 20 jaar zonder het zelf gemerkt te hebben met een masker opgeleefd, ik dacht altijd (en doe dat nog veel) erg negatief over mezelf.(dit heeft zijn oorzaak waar ik niet verder over uit wil wijden)
Ook al bid je en lees je in de bijbel en weet ik dat de Heere met mij is ik zal door dit diepe dal heen moeten.Met veel hulp van zowel mijn predikant, wijkgemeente,lieve vrienden en zeker zeer belangrijk hulpverleners komt er heel veel los in mij!
Zie dan maar eens je gedachten stil te zetten,vroeger kon ik dat niet door het grote minderwaardigheidscomplex en nu niet om wat er allemaal loskomt en dat is veel heel veel!
En daarin weet ik me gelukkig gedragen in Zijn armen en weet ik dat Hij met mij meegaat waarheen en waardoor ik ook ga.
Dus aan mijn geloof en mijn bidden zal het niet liggen!
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:09

MARISKA601 schreef:

Wat voor nut hebben de 10 geboden?
Om mij te laten zien dat ik door mijn zondige aard mij er niet aan kan houden.
We hebben dagelijks te strijden tegen deze zonden.

De tien geboden: tien liefdevolle regels die God ons geeft, om ons te beschermen.

Jezus zegt: "Blijf in Mijn liefde"
De tien geboden zijn 10 alarmbelletjes die kunnen gaan rinkelen als je uit de liefde van Jezus dreigt te raken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 14 Volgende
Pagina 2 van 14