Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 11:39
|
|
|
Gezocht:
Weduwnaar met schoolgaande kinderen zoekt iemand voor algemene huishoudelijke werkzaamheden.
Moet kunnen bijdragen aan de groei van het gezin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:42
|
|
|
HESTER595 schreef: | Dit is spotten God is heilig. Hester 595
Een man wandelde diep in gebed verzonken over een strand in Californië. Plotseling zei hij hardop: "Heer, laat me één wens doen." De wolken boven zijn hoofd trokken samen en met een dreunende stem zei de Heer: "Omdat je Mij in alles trouw probeert te zijn, mag je één wens doen." De man zei: "Bouw alstublieft een brug naar Hawaï, zodat ik erheen kan rijden wanneer ik maar wil." De Heer zei: "Je verzoek is wel erg materialistisch. Bedenk eens wat daar allemaal bij komt kijken. De pijlers die je nodig hebt om de bodem van de Stille Oceaan te bereiken! De hoeveelheid beton en staal die nodig is! Ik kan het wel doen, maar Ik vind je verlangen naar aardse dingen moeilijk te rechtvaardigen. Neem wat meer tijd en probeer een andere wens te bedenken, een wens waarmee je Mij kunt eren en verheerlijken." De man dacht lang na. Ten slotte zei hij: "Heer, ik wens dat ik vrouwen kan begrijpen. Ik wil weten wat ze van binnen voelen, wat ze denken als ze niet meer tegen je willen praten, waarom ze huilen, wat ze bedoelen als ze zeggen dat er "niets" is en hoe ik een vouw echt gelukkig kan maken." De Heer antwoorde: "Wil je twee of vier rijbanen op die brug?"
-- -- grijns | [/quote]
God is Heilig, helemaal mee eens ... maar waar wordt de naam van God dan bespottelijk gemaakt, want met spotten maak je iemand bespottelijk en dat lees ik de mop niet terug ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:45
|
|
|
HESTER595 schreef: | Dit is spotten God is heilig. Hester 595
Een man wandelde diep in gebed verzonken over een strand in Californië. Plotseling zei hij hardop: "Heer, laat me één wens doen." De wolken boven zijn hoofd trokken samen en met een dreunende stem zei de Heer: "Omdat je Mij in alles trouw probeert te zijn, mag je één wens doen." De man zei: "Bouw alstublieft een brug naar Hawaï, zodat ik erheen kan rijden wanneer ik maar wil." De Heer zei: "Je verzoek is wel erg materialistisch. Bedenk eens wat daar allemaal bij komt kijken. De pijlers die je nodig hebt om de bodem van de Stille Oceaan te bereiken! De hoeveelheid beton en staal die nodig is! Ik kan het wel doen, maar Ik vind je verlangen naar aardse dingen moeilijk te rechtvaardigen. Neem wat meer tijd en probeer een andere wens te bedenken, een wens waarmee je Mij kunt eren en verheerlijken." De man dacht lang na. Ten slotte zei hij: "Heer, ik wens dat ik vrouwen kan begrijpen. Ik wil weten wat ze van binnen voelen, wat ze denken als ze niet meer tegen je willen praten, waarom ze huilen, wat ze bedoelen als ze zeggen dat er "niets" is en hoe ik een vouw echt gelukkig kan maken." De Heer antwoorde: "Wil je twee of vier rijbanen op die brug?"
-- -- grijns |
Ook op het andere topic heb ik e.e.a. gelezen over reakties die bijv. deze mop als spottend beschouwen.
Ikzelf ken ook een mopje... God schiep Adam en dacht toen: "Dat kan ik beter"
Als het mopje van Cross als spottend wordt gezien zou ik het ook niet verwonderlijk vinden als mensen bovenstaand mopje niet vinden kunnen. Ikzelf denk hier anders over, natuurlijk is God heilig en vind ik daarom ook dat je goed na moet denken over hoe je God neerzet, ook als dat in je mopjes is. Maar is dat dan altijd spottend bedoeld ?
Spotten wil zeggen dat je erop uit bent iemand belachelijk te maken... zo zie ik mijn mopje (en die van Cross) beslist niet. Het is wel een mopje, geen werkelijkheid en nogmaals ik vind dat je daar wel over na moet denken of het kan want ook ik vind niet alles kunnen. Maar ik geloof ook dat God humor heeft en dat Hij om zo'n mopje als bijv. "dat kan ik beter..." (immers hij schiep de vrouw erna... ) ook kan lachen...
Als de bedoeling van ons maar blijft dat we beseffen wie Hij is; Ja Hij is heilig, maar wij zijn ook geschapen naar zijn beeld en zoals God ook verheugd kan zijn en kan meevoelen, zo denk ik ook dat Hij humor heeft.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:55
|
|
|
God is Heilig, helemaal mee eens ... maar waar wordt de naam van God dan bespottelijk gemaakt, want met spotten maak je iemand bespottelijk en dat lees ik de mop niet terug ... [/quote]
God word hier geprofileerd alsof Hij al je wensen op deze manier kan vervullen.
Maar mijn mening blijft: dien je God hiermee door moppen te gebruiken. Gij zult de naam des HEEREN niet ijdel gebruiken.
En ik zie dit toch wel enigszins als ijdel gebruik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:30
|
|
|
De meningen over de oorbaarheid van moppen zijn verdeeld als ik de reacties...soms zelfs gemopper ...in dit topic lees. En dat mag. Niets mis mee. Wat ik me afvraag; - is het als de mop geoorloofd is het ook oorbaar om hem te uiten - kwets ik met de mop er een ander niet mee...geef ik geen aanstoot - is de mop tot eer van God
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:00
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | De meningen over de oorbaarheid van moppen zijn verdeeld als ik de reacties...soms zelfs gemopper ...in dit topic lees. En dat mag. Niets mis mee. Wat ik me afvraag; - is het als de mop geoorloofd is het ook oorbaar om hem te uiten - kwets ik met de mop er een ander niet mee...geef ik geen aanstoot - is de mop tot eer van God |
Blijkbaar mag het wel een aanstoot zijn voor mensen maar niet voor God. Ik vind dat inconsequent.
De vraag is of het ook een aanstoot is ? Ik denk wel dat ik er zelf wel rekening mee zou willen houden als duidelijk is dat een mop bijv. een aanstoot is voor iemand. Niet omdat ikzelf de mop een aanstoot vind, maar omdat ik ook rekening wil houden met hoe een ander dit ziet, zeker als het om God gaat.
Het is ook tot Gods eer als ik praat met mensen, mijn huishouden doe, als ik een mop vertel over God zal ik dit niet snel doen, probeer ik eerst aan te voelen of dit kan... ik zal er zeker rekening mee houden als dit van de andere kant anders wordt opgevat. Toch ben ik van mening dat dit dan ook tot Gods eer is als ik deze vertel, maar wel rekening houdend met wie God is. Ik denk dat we God nooit belachelijk neer mogen zetten, zo zag ik een aantal mopjes blijkbaar anders omdat sommigen hier het als spottend zien.
Idd. vind ik het ook een verschil hoe je de mop neerzet. Ik heb deze bewust niet eerder geplaatst omdat het forum m.i. niet de plek daarvoor is. Zoveel verschillende opvattingen samen met het feit dat we meer dan de helft niet kennen en je elkaar niet kan zien en horen was voor mij genoeg om die niet te plaatsen. Dat ik het nu wel gedaan heb, is om de reaktie die gegeven werd dat de mop van Cross spottend zou zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:00
|
|
|
Nu gaan we verder in twee topics, terwijl het in beide topics off-topic is. Misschien is het handiger om over dit onderwerp een nieuw topic te starten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:56
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:33
|
|
|
Een tiener zat een halfuur aan de telefoon en hing toen op . "wauw!!! "zei haar vader. "Dat was kort. Meestal zit je 2 uur te kletsen. wat was er? "
"Verkeerd verbonden " antwoordde het meisje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:54
|
|
|
Op een morgen doet de pastoor de deur van zijn kerk open en vind daar … een dode ezel. Hij weet niet goed wat te doen en belt dan maar de burgemeester met het verzoek om het dier te laten weghalen. “Los uw problemen zelf op”, zegt de burgemeester, die feitelijk een gloeiende hekel aan de pastoor heeft. “Per slot van rekening is het uw taak de doden te begraven!” “Daarom bel ik juist op”, zegt de pastoor. “Volgens het laatste sacrament moet ik eerst de familie raadplegen!”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:56
|
|
|
Een man liep over de markt en daar zag hij een mand met hele jonge puppy's. Boven die mand hing een bordje met: ‘Lieve Roomse puppy's te koop!’. Een week later komt de man weer over die markt en ziet hij weer diezelfde puppy's liggen, maar nu hangt er een bordje boven met: ‘Lieve Hervormde puppy's te koop!!’. Hij vraagt aan de verkoper waarom er nu een bordje met ‘Hervormde puppy's te koop!’ hangt. De verkoper: "Ja, de oogjes zijn open gegaan."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:41
|
|
|
MARIO318 schreef: | Een man liep over de markt en daar zag hij een mand met hele jonge puppy's. Boven die mand hing een bordje met: ‘Lieve Roomse puppy's te koop!’. Een week later komt de man weer over die markt en ziet hij weer diezelfde puppy's liggen, maar nu hangt er een bordje boven met: ‘Lieve Hervormde puppy's te koop!!’. Hij vraagt aan de verkoper waarom er nu een bordje met ‘Hervormde puppy's te koop!’ hangt. De verkoper: "Ja, de oogjes zijn open gegaan." |
En als ze kunnen lopen en vast voedsel kunnen verdragen staat er op het bordje "evangelische puppy's"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:51
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En als ze kunnen lopen en vast voedsel kunnen verdragen staat er op het bordje "evangelische puppy's" |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:54
|
|
|
een predikant hield een toespraak in Hyde Park.
"U moet de Here liefhebben met uw gehele hart " Een omstander antwoordde : "wat een onzin. de wetenschap heeft bewezen dat het menselijk hart niet meer is dan een pomp. "
de predikant vroeg: "bent u getrouwd? "
"Ja, "antwoordde de man.
"Ga dan naar huis en zeg uw vrouw dat u haar liefheeft met uw gehele pomp '
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:28
|
|
|
Wat is leuker, heen of terug rijden met je auto naar Amsterdam? Het antwoord is heen want als je terug gaat heb je geen autoradio meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:30
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En als ze kunnen lopen en vast voedsel kunnen verdragen staat er op het bordje "evangelische puppy's" |
ik dacht dat bordje er alleen maar kwam wanneer ze Hallelujah konden blaffen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:40
|
|
|
Wat is het favoriete broodbeleg van reformatorische christenen? Antwoord: Calvijn pindakaas met hele noten !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik dacht dat bordje er alleen maar kwam wanneer ze Hallelujah konden blaffen... |
Dan komt er op het bordje te staan "hele lieve RK hondjes" gratis af te halen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:04
|
|
|
Een dom blondje ging naar buiten om in haar brievenbus te kijken of ze post had, daarna ging ze weer terug naar haar huis. Een paar minuten later komt ze weer naar buiten en kijktBlondjeze weer in haar brievenbus. Dit doet ze een aantal keren vlak na elkaar en haar buurman die haar zo bezig ziet zegt: "Je verwacht zeker nogal belangrijke post, aangezien je de brievenbus zo sterk in de gaten houdt?" Het domme blondje antwoordt: "Nee ik ben op het ogenblik bezig met mijn computer en hij blijft maar zeggen dat ik post heb."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:14
|
|
|
Vrouw kwijt.....
Een man is samen met zijn vrouw boodschappen aan het doen in de Makro. Op een gegeven moment is hij zijn vrouw kwijt en hij rijdt dus alleen met het karretje door de winkel,
op zoek naar zijn vrouw... Plots botst hij met zijn karretje tegen het karretje van een andere man aan. 'Oh, mijn excuses meneer' zegt hij. 'Ik lette even niet op,
het is namelijk zo dat ik mijn vrouw kwijt ben en die ben ik aan het zoeken' 'Dat is toevallig' zegt die andere man. 'Ik ben ook mijn vriendin kwijt en zoek haar ook' 'Dat is inderdaad toevallig' zegt hij en vraagt hoe zijn vriendin eruit ziet. 'Nou' zegt de man.. 'Ze is lang, slank, lang blond haar, mooie grote borsten,
lange benen, zwarte laarzen en een kort rokje... 'En hoe ziet die van jou er uit ??'. 'Wat kan mij dat schelen', zegt hij, 'We gaan die van jou zoeken !!!!'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:51
|
|
|
Waarheid en leugen Eens sloot een voorganger de dienst af met: "Volgende week ben ik van plan om te preken over waarheid en leugen. Daarvoor wil ik iedereen hier ter voorbereiding vragen om deze week Markus 17 te lezen."
De volgende week in de kerkdienst vroeg de voorganger iedereen die Markus 17 gelezen had om zijn hand op te steken.
Alle handen gingen omhoog.
De voorganger glimlachtte en zei: "Markus heeft 16 hoofdstukken. Ik zal nu verder gaan met mijn preek over waarheid en leugen."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 23:06
|
|
|
Een bokser komt bij de dokter: “Dokter, ik kan nooit in slaap komen.” Dokter: “Ik raad u aan om tot duizend te tellen. Dan slaapt u zo.” Een week later komt de bokser terug bij de dokter. Dokter: “En werkt het een beetje dat tellen?” Bokser: “Nee, bij negen sta ik steeds weer op…”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 09:00
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Wat is het favoriete broodbeleg van reformatorische christenen? Antwoord: Calvijn pindakaas met hele noten ! |
...het kwartje is gevallen...ik heb er enkele dagen over moeten nadenken maar nu begrijp ik hem. Pindakaas met hele noten bestaat niet. Het is een snicker dat je bedoelt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...het kwartje is gevallen...ik heb er enkele dagen over moeten nadenken maar nu begrijp ik hem. Pindakaas met hele noten bestaat niet. Het is een snicker dat je bedoelt... |
Schatte je toch hoger in Frank, maar komt vast omdat er geen kwartjes meer zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
|
|
|
ANNE589 schreef: | Schatte je toch hoger in Frank, maar komt vast omdat er geen kwartjes meer zijn. |
Ik probeer nochtans heel goed mijn best te doen om alles te begrijpen hoor...
En baai de wee: ik lust geen pindakaas en melk ook niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:59
|
|
|
ANNE589 schreef: | Schatte je toch hoger in Frank, maar komt vast omdat er geen kwartjes meer zijn. |
Nou....'t is vást ook een doordenkertje van niveau..... ......
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 25 augustus 2011, 11:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:07
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik probeer nochtans heel goed mijn best te doen om alles te begrijpen hoor...
En baai de wee: ik lust geen pindakaas en melk ook niet... |
Dan heb je vast nooit de pindakaas van Calvé gehad ... jij bent er dus niet groot mee geworden ...
http://www.youtube.com/watch?v=7FBCH2JQhSY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 13:51
|
|
|
Jantje en Pietje lopen samen naar school. Onderweg zegt Jantje tegen Piet: “Weet je wat ik gisteren gedroomd heb? Ik heb gisteren gedroomd dat ik op de kermis was!” “Oh, wat leuk,” antwoordt Piet, “ik heb gisteren gedroomd dat ik een feestje van mijn verjaardag ging houden en dat ik heel de klas had uitgenodigd, behalve jij.” “Waarom nodigde je mij niet uit?!” Antwoordt Piet: “Omdat jij toen op de kermis was!”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 14:37
|
|
|
Twee nederlandse soldaten en 1 duitse soldaat willen drugs smokkelen over de grens. De eerste Nederlander sluipt over de grens. hij trapt op een takje en: kraaaaaaak.... de wachters komen uit hun huisje en roepen: wie is daar? woef woef, roept de soldaat. De 2e nederlander probeert het ook. hij struikelt over een boomwortel en: plofffff..... De wachters komen weer uit het huisje en roepen weer: wie is daar? woef woef roept de soldaat. Dan probeert de duitser het. Hij stoot zich aan een tak en weer: kraaaak..... de wachters uit hun huisje en weer: wie is daar? Roept de duitser: nog een hond!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 25 augustus 2011, 15:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 15:11
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Twee nederlandse soldaten en 1 belgische soldaat willen drugs smokkelen over de grens. De eerste Nederlander sluipt over de grens. hij trapt op een takje en: kraaaaaaak.... de wachters komen uit hun huisje en roepen: wie is daar? woef woef, roept de soldaat. De 2e nederlander probeert het ook. hij struikelt over een boomwortel en: plofffff..... De wachters komen weer uit het huisje en roepen weer: wie is daar? woef woef roept de soldaat. Dan probeert de belg het. Hij stoot zich aan een tak en weer: kraaaak..... de wachters uit hun huisje en weer: wie is daar? Roept de Belg: nog een hond! |
kon je geen 2 Duitsers en 1 Nederlander in je mop gebruiken???
|
|
Naar boven |
|
|