Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 16:34
|
|
|
ANITA695 schreef: | Hallo pieter
Even iedereen uit de brand helpen Ik ben verward maar maak ook genoeg mee en juist omdt ik nieuw geworden mens ben in d egoede zin God me heelt en veranderd Ik schrijf niet allemaal onzin hier ik schrijf ook om dat God me veranderd en ik bid en hoop dat t meer en meer zal worden maar de mens telkens weer zegt dat t nooit zal veranderen en ik maar medicatie moet nemen dt doet me zeer mjn medicijn man is de HEER ik hoop niet dat dit bericht nu ook weer verkeerd overkomt ik kan soms moeilijk dingen verwoorden dat klopt maar mijn hart is van goede wil voor alle mensen Vind en t doet me pijn dat mensen me afwijzen om t feit dat ik anders ben Ik ben een kind van God net als iedereen hier met onhebbelijkheden maar ook mijn hebbelijkheden de mooie kanten En jammer dat er niet naar geluisterd word en ja ik kan me voorstellen dat mensen zich zorgen maken en terrecht wil ik dan een ding vragen ga biddend naar mijn jouwn Vader en vraag om genezing van mij om me te herstellen maar medicatie en een psyc i snite wat iknodig heb Ik heb een Vader nodig en die heb ik Hij is het die me sterkt spaart en bewaard En t spijt me dat ik zo overkom en t niet goed kan verwoorden wat ik bedoel Maar ik bedoel t goed Ik wens dan ook iedereen die dit leest en er weer over praat met elkaar Gods zegen En ja t doet me pijn om te zien hoe mensen gelukkig zijn een kindje op de arm houden een trouwfoto die voor bij gaat hier beste pieter ik heb maar een verlangen om gelukkig te kunnnen zijn Maar omdat ik een stoornis heb ben ik alles kwijt mijn kinderen mijn dromen mijn leven daarom ben ik ook fel omdat ik weet dat t niet meer onze dromen kunnen zijn t is God die dit laat gebeuren en ik mag zeggen dat je gezegend bent pieter ik vind dat ook fijn om te zien maar ik had hier een beetje meer begrip vewacht van christenen dat en ook ik ben gezegend want God houd van mij onvoorwaardelijk en helpt me hier doorheen Ik zit midden in een dal en kom er uit maar heb wel begrip van mensen nodig en niet afwijzing van ik moet rust hebben en medicatie nemen Ik word gevormd Hij is mijn pottebakker en Hij is het die mij rust geeft
Gods zegen gewenst aan jouw je kinderen je vrouw
groet anita |
Laat ik dan ook nog maar es proberen duidelijk te zijn...
Ik wijs niemand af vanwege wat voor handicap dan ook. In mijn bedrijf hebben 5 van de 7 werknemers een serieuze lichamelijke handicap. Volgens mij verdienden deze mensen een kans en ik heb ervoor gekozen ze die te geven.
Maar daar ligt waarschijnlijk ook het verschil tussen mij en veel anderen. Ook op deze site wordt veel geknuffeld, als iemand het minder heeft, of ziek/zwak/misselijk is, is het maar van: Goh wat zielig... Ik heb een andere benadering: ik ga uit van wat ik zie, lees en opmerk. Medelijden geven is niet mijn sterkste punt, duidelijkheid geven wel. Ga liever uit van de mogelijkheden dan van de onmogelijkheden en als het nodig is ben ik ook niet te beroerd om iemand letterlijk, of via forum bijvoorbeeld, een schop onder dn kont te geven.
Maakt mij dat hard of arrogant? Zou best kunnen, ben ik ook niet echt mee bezig, ik geef mn mening, thats it.
En ja, ik sta hier op een foto met mn dochter, ben gelukkig getrouwd en ook materieel gaat het mij bijzonder voor de wind. Op dit moment en daar ben ik dankbaar voor. Wat hier niet op fotoos of op mijn profiel staat zijn de krassen en deuken op mn ziel uit het verleden maar geloof me dat er genoeg zijn. Veel te veel naar mijn zin. Datzelfde geld ook voor mijn vrouw, ook krassen en deuken genoeg. Mij is indertijd ook op niet mis te verstane wijze de waarheid gezegd en ik ben daar nu blij om hoewel ik die mensen toen wel wat had kunnen aandoen!
Pieter, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 17:19
|
|
|
Hoe bedoel je de laatste zin ??? Ik ben zeker niet zielig integendeel Ik ben rijk in wat God met me gedaan heeft en die schoppen heb ik niet nodig waar ik nu bedenk vandaag en vanacht dat je deels gelijk hebt maar dat ik op een punt zit waar die schoppen juist averchts werken en ik veel liefde nodig heb en ja hoor niet de knuffels die jij bedoelt en ééndagsdate s Ik weet heel goed dat ik kwetsbaar ben maar dat was ik vroeger niet en nu van uit de kwetsbaarheid mag ook ik groeien En God wil dat ik liefdevol omarmt word zo als HIJ dat ook deed Ik verlang niet naar een man een date ik zou willen dat ik echte vrienden had kon hebben en kon houden datis me meer waard dan een relatie Ik heb nu een levende relatie met de HEER en daar komt niemand tussen En goed dat je mensen wilt wijzen maar besef aub dat je meer pijn teweeg kunt brengen dan je lief is mooi dat jij en ik toch nog zo even een gesprek hebben en elkaar dan zo leren kennen Ik ben niet afgunstig begrijp me heel goed En heb niet altijd pijn als ik kindjes en trouwjurken voorbij zie komen Maar soms zoals nu en ik ga niet alles vertellen waar ik nu inzit en wat ik moet opbrengen is loodzwaar echt t is niet om zielig te doen maar t breekt mijn hart En als jij dan zoveel hebt mee gemaakt dan mag en kun je daar toch rekening mee houden naar anderen toe ik hoop maar weer dat je me begrijpt ik gun iedereen t beste ik kan omdat God me dat geeft nu Mijn ouders mjn leven met hun bespreken God opend deuren en mooie ook En Heb mijn ex mogen vergeven dat geeft rust maar mijn kinderen loslaten in deze situatie is alles wat me onrustig maakt 15 jaar gezorgd niets voor me zelf alles voor de kids oudste met autisme middelste er tussen in een kadoo met nog een kindje toen ik dacht dat ik weer verder kon met ex weer alleen moderen ten koste van de middelste blijkt t kind een hechtingsprobleem te hebben en ik ging tijdelijk naar een rust centrum om de afspraak was mijn kindjes terug te krijgen jeugdzorg heeft ze ag genomen wat God gegeven heeft met alle gevolgen van dien verscheurin g ten volle dat is wat de werled is voor mij pijn en nog eens pijn nog maals ik ben niet zielig ik heb geen schoppen nodig ik heb net als mijn kindjes en daar ben ik God dankbaar voor dat ze dat krijgen in een gezin liefde nodig die heb ik nooit gehad maar niet de wereldse liefde als man en vrouw dat kan me gestolen worden Ik werk aan me zelf heb wel hulp en t gaat wel goed alleen van de week even niet ik heb mijn ups en douwns net als iedereen En ja ik heb hier hele lieven mensen die dat heel goed begrijpen waar ik goede gesprekken mee heb Geen dates geen ontmoetingen Ik voel dat als een warme arm om me heen liefde me troosten maar niet veroordelend en wijzend zo is Jezus toch ook niet Ik wil worden zoals HIJ mij bedoelt heeft en daar ga ik voor
wens je nogmaals Gods zegen veel liefde voor elkaar
groet anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 19:18
|
|
|
ANITA695 schreef: | Hoe bedoel je de laatste zin ??? Ik ben zeker niet zielig integendeel Ik ben rijk in wat God met me gedaan heeft en die schoppen heb ik niet nodig waar ik nu bedenk vandaag en vanacht dat je deels gelijk hebt maar dat ik op een punt zit waar die schoppen juist averchts werken en ik veel liefde nodig heb en ja hoor niet de knuffels die jij bedoelt en ééndagsdate s Ik weet heel goed dat ik kwetsbaar ben maar dat was ik vroeger niet en nu van uit de kwetsbaarheid mag ook ik groeien En God wil dat ik liefdevol omarmt word zo als HIJ dat ook deed Ik verlang niet naar een man een date ik zou willen dat ik echte vrienden had kon hebben en kon houden datis me meer waard dan een relatie Ik heb nu een levende relatie met de HEER en daar komt niemand tussen En goed dat je mensen wilt wijzen maar besef aub dat je meer pijn teweeg kunt brengen dan je lief is mooi dat jij en ik toch nog zo even een gesprek hebben en elkaar dan zo leren kennen Ik ben niet afgunstig begrijp me heel goed En heb niet altijd pijn als ik kindjes en trouwjurken voorbij zie komen Maar soms zoals nu en ik ga niet alles vertellen waar ik nu inzit en wat ik moet opbrengen is loodzwaar echt t is niet om zielig te doen maar t breekt mijn hart En als jij dan zoveel hebt mee gemaakt dan mag en kun je daar toch rekening mee houden naar anderen toe ik hoop maar weer dat je me begrijpt ik gun iedereen t beste ik kan omdat God me dat geeft nu Mijn ouders mjn leven met hun bespreken God opend deuren en mooie ook En Heb mijn ex mogen vergeven dat geeft rust maar mijn kinderen loslaten in deze situatie is alles wat me onrustig maakt 15 jaar gezorgd niets voor me zelf alles voor de kids oudste met autisme middelste er tussen in een kadoo met nog een kindje toen ik dacht dat ik weer verder kon met ex weer alleen moderen ten koste van de middelste blijkt t kind een hechtingsprobleem te hebben en ik ging tijdelijk naar een rust centrum om de afspraak was mijn kindjes terug te krijgen jeugdzorg heeft ze ag genomen wat God gegeven heeft met alle gevolgen van dien verscheurin g ten volle dat is wat de werled is voor mij pijn en nog eens pijn nog maals ik ben niet zielig ik heb geen schoppen nodig ik heb net als mijn kindjes en daar ben ik God dankbaar voor dat ze dat krijgen in een gezin liefde nodig die heb ik nooit gehad maar niet de wereldse liefde als man en vrouw dat kan me gestolen worden Ik werk aan me zelf heb wel hulp en t gaat wel goed alleen van de week even niet ik heb mijn ups en douwns net als iedereen En ja ik heb hier hele lieven mensen die dat heel goed begrijpen waar ik goede gesprekken mee heb Geen dates geen ontmoetingen Ik voel dat als een warme arm om me heen liefde me troosten maar niet veroordelend en wijzend zo is Jezus toch ook niet Ik wil worden zoals HIJ mij bedoelt heeft en daar ga ik voor
wens je nogmaals Gods zegen veel liefde voor elkaar
groet anita |
Jammer dat je zo negatief bent over een relatie, dat je zelf daarin gekwetst bent, wil nog niet zeggen dat ook die relatie tussen man en vrouw niet iets heel moois is wat God overigens zelf aan de mens gegeven heeft. En als jij het belangrijk vindt om vrienden om je heen te hebben, is het ook belangrijk ze te kunnen vertrouwen.
Wat in de bijbel staat is niet bedoeld dat je mensen maar niet meer moet vertrouwen, volgens mij wil dat meer zeggen dat je weet wie je leidraad is, als je dat aan een mens toevertrouwt begrijp je m.i. niet wie God is. Maar durven vertrouwen in mensen is een kunst, ook al zijn er tussen die dat vertrouwen niet echt waard zijn, als jouw leidraad God is, kun je verder ondanks de teleurstellingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 19:48
|
|
|
ANITA695 schreef: | Hallo pieter
Even iedereen uit de brand helpen Ik ben verward maar maak ook genoeg mee en juist omdt ik nieuw geworden mens ben in d egoede zin God me heelt en veranderd Ik schrijf niet allemaal onzin hier ik schrijf ook om dat God me veranderd en ik bid en hoop dat t meer en meer zal worden maar de mens telkens weer zegt dat t nooit zal veranderen en ik maar medicatie moet nemen dt doet me zeer mjn medicijn man is de HEER ik hoop niet dat dit bericht nu ook weer verkeerd overkomt ik kan soms moeilijk dingen verwoorden dat klopt maar mijn hart is van goede wil voor alle mensen Vind en t doet me pijn dat mensen me afwijzen om t feit dat ik anders ben Ik ben een kind van God net als iedereen hier met onhebbelijkheden maar ook mijn hebbelijkheden de mooie kanten En jammer dat er niet naar geluisterd word en ja ik kan me voorstellen dat mensen zich zorgen maken en terrecht wil ik dan een ding vragen ga biddend naar mijn jouwn Vader en vraag om genezing van mij om me te herstellen maar medicatie en een psyc i snite wat iknodig heb Ik heb een Vader nodig en die heb ik Hij is het die me sterkt spaart en bewaard En t spijt me dat ik zo overkom en t niet goed kan verwoorden wat ik bedoel Maar ik bedoel t goed Ik wens dan ook iedereen die dit leest en er weer over praat met elkaar Gods zegen En ja t doet me pijn om te zien hoe mensen gelukkig zijn een kindje op de arm houden een trouwfoto die voor bij gaat hier beste pieter ik heb maar een verlangen om gelukkig te kunnnen zijn Maar omdat ik een stoornis heb ben ik alles kwijt mijn kinderen mijn dromen mijn leven daarom ben ik ook fel omdat ik weet dat t niet meer onze dromen kunnen zijn t is God die dit laat gebeuren en ik mag zeggen dat je gezegend bent pieter ik vind dat ook fijn om te zien maar ik had hier een beetje meer begrip vewacht van christenen dat en ook ik ben gezegend want God houd van mij onvoorwaardelijk en helpt me hier doorheen Ik zit midden in een dal en kom er uit maar heb wel begrip van mensen nodig en niet afwijzing van ik moet rust hebben en medicatie nemen Ik word gevormd Hij is mijn pottebakker en Hij is het die mij rust geeft
Gods zegen gewenst aan jouw je kinderen je vrouw
groet anita | Er is een verschil tussen iemand afwijzen en iemand adviseren. Er is niemand die je afwijst vanwege je stoornis, je moet het daarom ook gewoon als advies zien. En eerlijk gezegd vind ik het een goed advies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 10:05
|
|
|
ik plaats een klein stukje van David Wilkerson, voor het geval er vandaag iemand is, die het zou kunnen gebruiken;
Op een avond werd ik tegen gehouden door een hysterische vrouw die een wanhopige bekentenis er uit gooide. “Meneer Wilkerson”, zei ze al huilend. “Ik sta oog in oog met het meest donkere seizoen van mijn leven en ik weet niet welke kant ik op moet. Mijn man heeft mij verlaten en het is allemaal mijn schuld! Ik heb God en mijn gezin teleurgesteld. Wat moet ik toch doen?”
Ik werd bewogen om haar het volgende te zeggen “Beste vriendin, richt uw handen hier op de hoek van de straat omhoog en begin de Heer te aanbidden. Vertel Hem nu op dit moment dat u een mislukking bent, maar dat u nog steeds van Hem houd. Ga dan naar huis en ga op uw knieën. Vraag niets aan God maar richt uw handen en uw hart op en aanbid Hem”.
Ik verliet die vrouw terwijl ze met daar stond met haar handen naar de hemel gericht, de tranen rolden langs haar wangen en ze prees de Heer en proefde al iets van de overwinning die langzaam haar leven weer binnen kwam. “Nochtans zijt Gij de Heilige, die troont op de lofzangen Israëls” (Psalm 22:4). De Heer verblijft onder de mensen die Hem aanbidden, en waar de Heer is zal er ook overwinning zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 22:23
|
|
|
[quote=HANNAH810]
Hallo Hannah
Een prachtig mooi stukje . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:32
|
|
|
Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons te reinigen van alle zonde en ongerechtigheid en zo mogen christenen steeds weer verder gaan, dagelijk het kruis van zelfverloochening en in de vioetsporen van Jezus gaan op weg naar huis..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:01
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons te reinigen van alle zonde en ongerechtigheid en zo mogen christenen steeds weer verder gaan, dagelijk het kruis van zelfverloochening en in de vioetsporen van Jezus gaan op weg naar huis.. |
mooie woorden, maar wat heeft dit met dit topic te maken??
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|