ChristianMatch

Forum

Bin Laden
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:22

LISA610 schreef:
Dwalen jullie niet een beetje af? Niet dat er iets mis is met wat jullie zeggen, maar dit topic ging toch over de vraag of we blij mogen zijn dat Bin Laden is gedood... Knipoog smiley

Ik vind niet dat we echt afdwalen, het is meer over de grenzen heenkijken en de dood van Bin Laden in een breder perspectief zien toch?
En so what? Verraste, verbaasde smiley Het is net als de Bijbel lezen, niet alles naar de letter lezen maar over de muren heenkijken...... en dan zie dat dingen vaak toch wel een verband met elkaar hebben......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:06

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind niet dat we echt afdwalen, het is meer over de grenzen heenkijken en de dood van Bin Laden in een breder perspectief zien toch?
En so what? Verraste, verbaasde smiley Het is net als de Bijbel lezen, niet alles naar de letter lezen maar over de muren heenkijken...... en dan zie dat dingen vaak toch wel een verband met elkaar hebben......
Degene die in mijn ogen het voorbeeld is in deze, is nog steeds Dittrich Bonnhoeffer. Als geestelijke gaf hij leiding aan het verzet in Duitsland en zijn conclusie was: wat is erger, dat er één man sterft of dat je deze man laat leven, ook al weet je dat hij dan verder gaat met massamoorden te plegen.
Toen er een aanslag op Hitler gepleegd was, zat hij bij de organisatie en is gevangen genomen en uiteindelijk geëxecuteerd.

Ik ben blij dat BL dood is omdat hij door zijn verderfelijk optreden nog veel meer mensen had kunnen vermoorden. Beter hij dood, dan weer een aanslag met duizenden slachtoffers.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:12

CHATULIEM619 schreef:
Degene die in mijn ogen het voorbeeld is in deze, is nog steeds Dittrich Bonnhoeffer. Als geestelijke gaf hij leiding aan het verzet in Duitsland en zijn conclusie was: wat is erger, dat er één man sterft of dat je deze man laat leven, ook al weet je dat hij dan verder gaat met massamoorden te plegen.
Toen er een aanslag op Hitler gepleegd was, zat hij bij de organisatie en is gevangen genomen en uiteindelijk geëxecuteerd.

Ik ben blij dat BL dood is omdat hij door zijn verderfelijk optreden nog veel meer mensen had kunnen vermoorden. Beter hij dood, dan weer een aanslag met duizenden slachtoffers.

Maar denk je niet dat door de dood van BL er weer een aanslag komt met weet ik hoeveel doden? En de andere kant dat weer rechtvaardig vind?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:54

WILLEMIJN232 schreef:
Maar denk je niet dat door de dood van BL er weer een aanslag komt met weet ik hoeveel doden? En de andere kant dat weer rechtvaardig vind?
BL is groot gemaakt door George Bush, die zn eigen redenen had om een vijand te creëren. Dan kon hij nl. naar de olievelden van Irak toe, iets wat hij altijd wilde.
De werkelijkheid is, dat het netwerk van Al Qaida lang niet zo hecht is, als men vroeger dacht. Structuren tussen onafhankelijke cellen waren nauwelijks aanwezig. Met het wegvallen van BL valt ook meteen de symbolische werking weg en zullen de cellen waarschijnlijk leeglopen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:59

CHATULIEM619 schreef:
BL is groot gemaakt door George Bush, die zn eigen redenen had om een vijand te creëren. Dan kon hij nl. naar de olievelden van Irak toe, iets wat hij altijd wilde.
De werkelijkheid is, dat het netwerk van Al Qaida lang niet zo hecht is, als men vroeger dacht. Structuren tussen onafhankelijke cellen waren nauwelijks aanwezig. Met het wegvallen van BL valt ook meteen de symbolische werking weg en zullen de cellen waarschijnlijk leeglopen.....

Dat vraag ik me echt af, je ziet het toch ook met de Taliban, langzaam maar zeker winnen ze weer terrein......wie de langste adem heeft......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:05

WILLEMIJN232 schreef:
Dat vraag ik me echt af, je ziet het toch ook met de Taliban, langzaam maar zeker winnen ze weer terrein......wie de langste adem heeft......
Taliban is veel georganiseerder, ze zijn per slot van rekening vanaf de jaren 80 bezig. AQ is veel meer geisoleerd bezig...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:07

CHATULIEM619 schreef:
Taliban is veel georganiseerder, ze zijn per slot van rekening vanaf de jaren 80 bezig. AQ is veel meer geisoleerd bezig...

We wachten het maar af Chatuliem, ik hoop maar dat ik niet tegen je hoef te zeggen, zie je nu wel???
Naar boven

Auteur Bericht
KEIGAAF254

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 22:06

Hoi,

Ik ben bang dat er genoeg nieuwe mensen op zullen staan om BL te vervangen / opvolgen, maar ik ben blij dat hij omgekomen is. Ik ben in Februari in VS geweest bij de unit welke nu de aktie uitgevoerd heeft en die jongens hebben een super job gedaan! Het lijkt heel makkelijk, zeker achteraf, maar hier gaat zo veel voorbereiding aan vooraf..... En tuurlijk zul je nooit weten of het een executie geweest is (lijkt het wel het meeste op), of een vuurgevecht...

Maar iemand die zo veel dood en verderf op z'n geweten heeft, verdiend het om terrecht te staan. En of dat nu voor een rechter is, of in een vuurgevecht....

Job wel done....

Maar goed, dat is mijn mening...
Oscar
Naar boven

Auteur Bericht
NIWRA814

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:49

EGGIE989 schreef:
Hij is gedood. Ik zag op TV hele hordes mensen juichen om de dood van deze man.
Ik vind dat uit christelijk oogpunt gezien niet correct. Dat hij gestraft moet worden zeer zeker, echter moeten wij juichen om de dood van onze naaste?

Ik ben alleen blij om de dood van Christus aen het kruis omdat hij het voor ons heeft gedaan.

Ben ik het volledig mee eens. Zeker als je kijkt naar David en Goliath, ik denk dat de juiste manier is om met je vijanden om te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD658

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:50

Goede middag ik zag aan het begin dat er mensen waren die het erg vonden dat ze juichten om de dood van bin laden ,als we terug in de geschiedenis gaan waren wij ook geen lievertjes, tijdens de kruistochten in naam van christendom daar werd ook gejuicht om elke bloedige veldslag die gewonnen was.
Ik denk dat amerika laat zien dat het niet uit maakt hoelang het duurt de persoon die dood en verderf bij hun aan de deur bracht niet ongestraft blijft , dat deze persoon de dood vond , ik denk dat hij dat al wist op de dag van de aanslag ,dat zijn uren geteld waren.
En ik kan het begrip juichen wel begrijpen het gebeurt niet vaak dat iemand even in enkele uren het leven neemt van 3000 mensen .
Ik denk dat als je zelf eens in de schoenen gaat staan van een van de overlevende waar het halve gezin ontnomen is door deze aanslagen, ik denk dat je dan zelf ook van binnen zou juichen om de gevangen namen of de dood van deze persoon met de gedachte die kan verder niemand meer kwaad doen en verder leed veroorzaken.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:15

GERARD658 schreef:
Goede middag ik zag aan het begin dat er mensen waren die het erg vonden dat ze juichten om de dood van bin laden ,als we terug in de geschiedenis gaan waren wij ook geen lievertjes, tijdens de kruistochten in naam van christendom daar werd ook gejuicht om elke bloedige veldslag die gewonnen was.
Ik denk dat amerika laat zien dat het niet uit maakt hoelang het duurt de persoon die dood en verderf bij hun aan de deur bracht niet ongestraft blijft , dat deze persoon de dood vond , ik denk dat hij dat al wist op de dag van de aanslag ,dat zijn uren geteld waren.
En ik kan het begrip juichen wel begrijpen het gebeurt niet vaak dat iemand even in enkele uren het leven neemt van 3000 mensen .
Ik denk dat als je zelf eens in de schoenen gaat staan van een van de overlevende waar het halve gezin ontnomen is door deze aanslagen, ik denk dat je dan zelf ook van binnen zou juichen om de gevangen namen of de dood van deze persoon met de gedachte die kan verder niemand meer kwaad doen en verder leed veroorzaken.

De emotie is deels te begrijpen, maar vanuit de christelijke levenshouding totaal niet te plaatsen. Wat mij wel wat dwars zit, m.n geen rechtszaak om Bin Laden ter verantwoording te roepen voor zijn misdaden tegen de medemens. Nu is hij ineens door de dood niet meer bewust van zijn daden. Je kunt wel afvragen of hij de spanning van vele jaren misschien ook een kwelling geweest moet zijn.
Waar ik me nu zorgen over ga maken is m.n. de reactie van de Arabische wereld en ok die is nu tot het bot verdeeld, maar de haat wordt hiermee alleen maar groter en zal leiden vroeg of laat naar meer geweld tegen Israël en de VS.
Naar boven

Auteur Bericht
KEIGAAF254

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 21:00

Hoi,

Wat denk je hoe die reaktie was geweest als Bin Laden ergens gevangen gehouden zou worden door de Amerikanen? Pas DAN zou het veel gevaarlijker zijn en zouden er veel meer (re)akties komen om hem vrij te krijgen. Denk even aan de RAF terroristen die in de jaren 70/80 vast zaten en waarvoor diverse vliegtuigen gekaapt werken en bomaanslagen gepleegd werden om ze maar vrij te krijgen.....

Denk ook dat het een moeilijke discussie blijft waarin emotie een (te grote) rol zal spelen. Want wat denk je dan van de "executies" in de tweede wereldoorlog van verraders en duitsers door o.a. verzetsleden.....

Oscar
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2