Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:11
|
|
|
LISA610 schreef: | Allereerst maar even inhaken op dat incest-verhaal lijkt me.. Uit Leviticus 18 blijkt duidelijk dat God tegen incest is. Het wil er dan bij mijn ook niet in, dat er incest zou zijn geweest in den beginne. Ik denk dat het logischer is om te veronderstellen dat God naast Adam en Eva nog meer mensen heeft geschapen. Ik ga ervan uit dat als God twee mensen kan scheppen, dat Hij ook heel goed in staat is om veel meer mensen te scheppen. Natuurlijk, dat staat niet letterlijk zo in de Bijbel, da's waar.. Maar er staat ook zeker nergens dat er sprake is geweest van incest in den beginne.. En waarom zouden we geloven dat er zich in den beginne zich iets heeft afgespeeld waar God zo duidelijk op tegen is.. Dan is geloven dat God meerdere mensen heeft gemaakt voor mij net iets logischer. Dat er naast Adam, Eva, Kaïn en Abel meer mensen zijn geweest, kun je bovendien lezen in het verhaal wat zich afspeelt nadat Kaïn Abel heeft doodgeslagen. In Genesis 4: 14 geeft Kaïn immers aan dat hij bang is dat iedereen hem zal doden nadat God hem heeft weg gestuurd. Daar zou hij helemaal niet bang voor hoeven te zijn als Adam, Eva en Kaïn op dat moment de enige drie mensen op de aarde waren toch? Het verhaal gaat verder: Kaïn vertrekt, ontmoet een vrouw (waar komt die zo ineens vandaan als er maar drie mensen waren?) en krijgt een eigen nageslacht.
Kortom: ik lees in Genesis dat Adam en Eva weliswaar de eerste mensen zijn die door God geschapen zijn, maar dat Hij vervolgens nog meer mensen heeft geschapen die de aarde konden gaan bevolken. |
Ik ben het met je eens Lisa. Ik denk ook dat God tegen incest is, en aangezien God dezelfde blijft (nu en in de eeuwigheid), waarom zou dat toen ineens niet meer gelden... dat blijf ik dan vreemd vinden.
Zie ook Gen. 6:1-4 1 Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 16:02
|
|
|
MADED321 schreef: | Volgens mij staat er in de Bijbel dat Adam geschapen is uit het stof en Eva uit een rib van Adam. Dit is wat ik geloof en ik geloof ook dat Adam en Eva meer kinderen gekregen hebben dan Kain, Abel en Seth. De tekst in Leviticus 18 daar blijkt inderdaad dat God tegen incest is maar dat is wel al in de tijd dat er vele mensen de aarde bevolkten. Ik geloof zeker dat Ezau bang was dat men hem doden zou aangezien er dus nog meer kinderen van Adam en Eva moeten zijn geweest. Kain moet dus wel zijn zuster tot vrouw hebben genomen, een andere mogelijkheid was er in mijn ogen niet. Incest is volgens mij in het begin van Genesis ook geen zonde want in Genesis 20:11 en 12 staat dat Abraham getrouwd is met zijn halfzuster. Ik geloof de Bijbel van het begin tot het eind en dat is het mooie van geloof ik hoef het niet te verklaren, ik hoef het alleen maar aan te nemen.
'Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.'
Augustinus |
Je hebt mij nergens horen ontkennen dat Adam geschapen is uit het stof en dat Eva is geschapen uit een rib van Adam. Evenmin heb ik ontkend dat Adam en Eva meer kinderen hebben gekregen. Sterker nog: ook dat staat in de Bijbel: NBV Genesis 5:3-5 Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was. Hij noemde hem Set. 4 Na de geboorte van Set duurde Adams leven nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 5 In totaal leefde hij 930 jaar. Daarna stierf hij. Dus fijn dat we het in ieder geval daarover eens kunnen zijn.
Wat betreft de schepping van meerdere mensen: NBV Genesis 1: 26-28: God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt. ’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen. ’
En: NBV Genesis 5: 1-2 Toen God Adam schiep, de mens, maakte hij hem zo dat hij leek op God. 2 Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.
Staat er toch echt in meervoud hoor, tot twee keer toe zelfs (met een aan Cross, want die heeft dat ook al eerder op het forum gezet). En inderdaad dat kun je tweeledig opvatten, één man en één vrouw zijn ook twee mensen. Het is maar net welke uitleg je eraan wilt geven. Maar waarom zou je niet gewoon aannemen dat God meerdere mensen heeft geschapen.
Het klopt er ten tijde van Leviticus 18 al meer mensen waren die de aarde bevolkten. Ik vraag me af wat je met die opmerking wilt zeggen. Denk jij nu echt dat God eerst incest zou toelaten en zich daar later overduidelijk tegen zou uitspreken. Dat zou erg wispelturig van God zijn en sorry… Volgens mij is God alles behalve wispelturig, maar juist wel bij machte om meerdere mensen te scheppen.
Ik neem trouwens aan dat je met Ezau Kaïn bedoeld . Er staat niet in de Bijbel dat Kaïn zijn zuster tot vrouw heeft genomen. Op het moment dat jij dat geloofd geloof je dus iets wat niet in de Bijbel staat. Zoals gezegd staat er wel in de Bijbel dat Kaïn is vertrokken uit het land waar Adam en Eva woonden, nadat hij Abel had doodgeslagen en door God werd weg gestuurd. Genesis 4: 14-16: U verjaagt mij nu van deze plek en ik mag u niet meer onder ogen komen, en als ik dan dolend en dwalend over de aarde moet gaan, kan iedereen die mij tegenkomt mij doden. ’ 15 Maar de HEER beloofde hem: ‘Als iemand jou doodt, zal dat zevenmaal aan hem worden gewroken. ’ En hij merkte Kaïn met een teken, opdat niemand die hem tegenkwam hem zou doodslaan. 16 Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden.
Pas daarna wordt gesproken over het feit dat Kaïn gemeenschap had met zijn vrouw en kinderen kreeg. Er staat niet in de Bijbel waar die vrouw vandaan komt, maar er staat zeker niet dat zij zijn zuster was.
Wat Sara en Abraham betreft, Genesis 20: 12 Bovendien, ze is werkelijk mijn zuster: ze is de dochter van mijn vader. Ze is alleen niet de dochter van mijn moeder, en zo kon ze mijn vrouw worden.
Met andere woorden: als Sara en Abraham volle broer en zus waren geweest hadden ze niet kunnen trouwen. Dat staaft de stelling dat Kaïn niet getrouwd kan zijn met een dochter van Adam en Eva dus alleen maar met een vrouw die hooguit zijn halfzuster is geweest. In dat geval moeten er dus meer mensen zijn geweest, want waar komt anders die halfzuster vandaan
Zodra jij zegt dat incest volgens jou in het begin geen zonde is, neem jij opnieuw iets aan wat niet in de Bijbel staat. Juist daarom even dit: Prima dat je de Bijbel van het begin tot het eind gelooft, dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar lees dan wel gewoon wat er daadwerkelijk in de Bijbel staat en inderdaad neem dat aan.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 16:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:09
|
|
|
LISA610 schreef: | Je hebt mij nergens horen ontkennen dat Adam geschapen is uit het stof en dat Eva is geschapen uit een rib van Adam. Evenmin heb ik ontkend dat Adam en Eva meer kinderen hebben gekregen. Sterker nog: ook dat staat in de Bijbel: NBV Genesis 5:3-5 Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was. Hij noemde hem Set. 4 Na de geboorte van Set duurde Adams leven nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 5 In totaal leefde hij 930 jaar. Daarna stierf hij. Dus fijn dat we het in ieder geval daarover eens kunnen zijn. [color=#FF0000]Het is zeker goed om te zien dat wij het in deze met elkaar eens zijn Wat betreft de schepping van meerdere mensen: NBV Genesis 1: 26-28: God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt. ’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen. ’
En: NBV Genesis 5: 1-2 Toen God Adam schiep, de mens, maakte hij hem zo dat hij leek op God. 2 Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.
Staat er toch echt in meervoud hoor, tot twee keer toe zelfs (met een aan Cross, want die heeft dat ook al eerder op het forum gezet). En inderdaad dat kun je tweeledig opvatten, één man en één vrouw zijn ook twee mensen. Het is maar net welke uitleg je eraan wilt geven. Maar waarom zou je niet gewoon aannemen dat God meerdere mensen heeft geschapen. [color=#FF0000]Ik heb inderdaad de NBV gelezen nu om te zien wat jij leest, ik ben het met jou eens dat er daar een meervoud staat. Maar als ik het vergelijk met bijv. de Statenvertaling of de NBG 1951 dan zie ik daar geen meervoud. (SV man en vrouw schiep Hij ze.) (NBG man en vrouw schiep Hij hen.) Ik blijf er dus bij dat God Adam schiep en dat Adam alleen op de aarde was.[/color]NBV Genesis 2:20 De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen helper die bij hem paste. Hij zag dus allerlei dieren, mannetjes en vrouwtjes, maar hij vond geen soortgenoot.
Het klopt er ten tijde van Leviticus 18 al meer mensen waren die de aarde bevolkten. Ik vraag me af wat je met die opmerking wilt zeggen. Denk jij nu echt dat God eerst incest zou toelaten en zich daar later overduidelijk tegen zou uitspreken. Dat zou erg wispelturig van God zijn en sorry… Volgens mij is God alles behalve wispelturig, maar juist wel bij machte om meerdere mensen te scheppen.
Ik neem trouwens aan dat je met Ezau Kaïn bedoeld . [color=#FF0000]Sorry natuurlijk bedoelde ik hier Kaïn mee![/color]Er staat niet in de Bijbel dat Kaïn zijn zuster tot vrouw heeft genomen. Op het moment dat jij dat geloofd geloof je dus iets wat niet in de Bijbel staat. Dit is voor mij een logische gevolgtrekking van het feit dat God 2 mensen geschapen heeft nl. Adam en Eva. Zoals gezegd staat er wel in de Bijbel dat Kaïn is vertrokken uit het land waar Adam en Eva woonden, nadat hij Abel had doodgeslagen en door God werd weg gestuurd. Genesis 4: 14-16: U verjaagt mij nu van deze plek en ik mag u niet meer onder ogen komen, en als ik dan dolend en dwalend over de aarde moet gaan, kan iedereen die mij tegenkomt mij doden. ’ 15 Maar de HEER beloofde hem: ‘Als iemand jou doodt, zal dat zevenmaal aan hem worden gewroken. ’ En hij merkte Kaïn met een teken, opdat niemand die hem tegenkwam hem zou doodslaan. 16 Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden.
Pas daarna wordt gesproken over het feit dat Kaïn gemeenschap had met zijn vrouw en kinderen kreeg. Er staat niet in de Bijbel waar die vrouw vandaan komt, maar er staat zeker niet dat zij zijn zuster was.
Wat Sara en Abraham betreft, Genesis 20: 12 Bovendien, ze is werkelijk mijn zuster: ze is de dochter van mijn vader. Ze is alleen niet de dochter van mijn moeder, en zo kon ze mijn vrouw worden.
Met andere woorden: als Sara en Abraham volle broer en zus waren geweest hadden ze niet kunnen trouwen. Dat staaft de stelling dat Kaïn niet getrouwd kan zijn met een dochter van Adam en Eva dus alleen maar met een vrouw die hooguit zijn halfzuster is geweest. In dat geval moeten er dus meer mensen zijn geweest, want waar komt anders die halfzuster vandaan Dus in dit geval ben ik het ook niet met jou eens dat het hooguit zij halfzuster zou zijn, simpel om het feit dat die er niet was. Zodra jij zegt dat incest volgens jou in het begin geen zonde is, neem jij opnieuw iets aan wat niet in de Bijbel staat. Ik neem dit aan omdat er geen andere mensen waren dus er wel sprake moest zijn van “incest” , maar is er dan in het geval van Abraham met zijn halfzuster geen sprake van “incest”? Juist daarom even dit: Prima dat je de Bijbel van het begin tot het eind gelooft, dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar lees dan wel gewoon wat er daadwerkelijk in de Bijbel staat en inderdaad neem dat aan. [/color] | Ik heb me in dit vraagstuk een beetje verder verdiept en las bijvoorbeeld dat de bekende Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus schreef dat volgens overlevering het aantal kinderen van Adam en Eva, 33 zonen en 23 dochters waren.
Door het feit dat er vele verschillende Bijbelvertalingen zijn zullen er altijd tegenstellingen blijven bestaan wat betreft Bijbelteksten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:45
|
|
|
LISA610 schreef: | He Martin. Speciaal voor jou nog een keer de slotzin van mijn bijdrage: Als God ons dan zelf heeft willen laten weten dat de schepping zich heeft voltrokken zoals vermeld in Genesis.. wie ben ik dan om dat in twijfel te willen trekken? Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig... |
Hallo Lisa Je hebt helemaal gelijk ik zie dit ook zo. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:30
|
|
|
MADED321 schreef: | [color=00008B]Ik heb me in dit vraagstuk een beetje verder verdiept en las bijvoorbeeld dat de bekende Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus schreef dat volgens overlevering het aantal kinderen van Adam en Eva, 33 zonen en 23 dochters waren.
Door het feit dat er vele verschillende Bijbelvertalingen zijn zullen er altijd tegenstellingen blijven bestaan wat betreft Bijbelteksten.] |
Speciaal voor jou dan nog even Genesis 5:2 uit verschillende Bijbelvertalingen:
Herziene Statenvertaling Mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen, en Hij zegende hen en gaf hun de naam mens, op de dag dat ze geschapen werden.
Statenvertaling Man en vrouw schiep Hij hen, en zegende ze, en noemde hun naam Mens, ten dage als zij geschapen werden.
NBG 1951 man en vrouw schiep Hij hen, en Hij zegende hen en noemde hen „mens” ten dage, dat zij geschapen werden.
NBV Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.
Kortom: alle deze Bijbelvertalingen spreken van mensen in meervoud.
Hoeveel zonen en dochters Adam en Eva exact hebben gekregen is eigenlijk niet relevant. Uit de Bijbel kun je opmaken dat het er meerdere zijn geweest. Blijkbaar is dat alles wat we hoeven te weten, en niet exact hoeveel. Als dat relevant was geweest zou het immers wel in de Bijbel staan. Het feit dat er meerdere kinderen zijn geweest, zegt nog altijd niet dat Kaïn met zijn zuster is getrouwd, of zelfs maar met zijn halfzuster. Toon mij dan eerst de Bijbeltekst maar aan waarin dit letterlijk staat. Want ook ik heb mij in dit vraagstuk verdiept, maar ik ga niet af op de uitspraken van ene Flavius, maar juist op de Bijbel in zijn totale context.
Dat alleen wordt doorgegaan op het geslachtsregister van Adam en Eva, toont niet aan dat zij de enige twee mensen zijn die door God in den beginne geschapen zijn. Als je de Bijbel in zijn totale context leest en ziet, zul je ontdekken dat de Bijbel qua geslachtsregisters begint bij Adam en uiteindelijk doorgaat tot de geboorte van Jezus. Dat wil niet zeggen dat er vanaf den beginne niet meer mensen zijn geweest dan alleen Adam en Eva, maar uitsluitend dat Jezus een nakomeling is geweest van Adam en Eva, omdat zijn moeder Maria uit dat geslacht stamt. Wie de Vader is van Jezus is, weten we als christenen allemaal. Vandaar dat ik in dit betoog alleen even doel op Maria als nakomeling van Adam.
Jij “neemt aan” dat er sprake zou zijn geweest van incest, omdat volgens jou Kaïn met zijn zuster is getrouwd, terwijl je dit niet kunt aantonen met een Bijbeltekst. Blijkbaar is het voor jou makkelijker om aan te nemen dat God eerst incest toelaat en zich daar later overduidelijk tegen uitspreekt. Sorry, maar ik geloof daar niet in. Het leidt er wel toe dat ik me begin af te vragen of het wellicht zo is, dat jou beeld van God anders is dan het mijne. Dit omdat jij stellig vast blijft houden aan de aanname dat er in den beginne sprake moet zijn van incest. Jou veronderstellingen en aannames gaan uit van een wispelturige God die de ene keer iets toelaat en dat later verbied.
Ik heb God in de Bijbel niet leren kennen als Iemand die eerst het ene zegt en dan weer het andere. Jezus zegt immers zelf: “laat uw ja een ja zijn en uw nee een nee” (staat ook in alle door mij genoemde Bijbelvertalingen in Mattheus 5:37). Als dat de opdracht is die wij krijgen, hoe kun je dan denken dat God zelf anders doet? Juist daarom geloof ik in een Almachtige God die heel goed in staat is geweest om vanaf den beginne te voorkomen dat er sprake zou zijn van gemeenschap tussen en volle broer en zus, simpelweg omdat dit een gruwel is in Zijn ogen (en dat woord “gruwel” kun je echt lezen in alle door mij genoemde Bijbelvertalingen in Leviticus 18, vers 27).
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 februari 2011, 14:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 15:10
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | CHATULIEM619 schreef:
Neem ook even de cultuur in acht waar dit naar toe geschreven is. ...
ik denk nu op iets geheel anders, waar ook het tijdstip van gebeuren belangrijk:
enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was! als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn ik vond het een heel erg gedurfd verwijt, maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen? ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is, iets wat toen kon, mocht, ......? maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden! |
Genisis 6 geeft daar ook antwoord op, het gaat er dus om wie allemaal hier op aarde mochten zijn dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef:
ik denk nu op iets geheel anders, waar ook het tijdstip van gebeuren belangrijk:
enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was! als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn ik vond het een heel erg gedurfd verwijt, maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen? ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is, iets wat toen kon, mocht, ......? maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden!
Hallo Chatuliem
Ik ga toch meer met Lisa mee met haar gedachten. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 11:09
|
|
|
MARTIN695 schreef: | CHATULIEM619 schreef:
enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was! als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn ik vond het een heel erg gedurfd verwijt, maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen? ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is, iets wat toen kon, mocht, ......? maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden!
Hallo Chatuliem
Ik ga toch meer met Lisa mee met haar gedachten. Sjalom. Martin |
Ik heb alleen de eerste regel geschreven hoor. De rest is niet van mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb alleen de eerste regel geschreven hoor. De rest is niet van mij. |
klopt was van mij geschreven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb alleen de eerste regel geschreven hoor. De rest is niet van mij. |
Hallo Chatulirm.
Bij deze mijn sorry Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 09:58
|
|
|
Goed nadenken over Genesis 4 en 6, kom je een heel eind dichter in de buurt van de oplossing. Maar begin met Genesis 1, God schiep hemel en aarde, dus met al wat er gemaakt werd in hemel en op aarde, daarom kan dus ook geschreven staan "1.Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden."
Adam en Eva waren de eerste mensen op aarde, maar God had dus meer geschapen.
Even een nadenker, als iets goddelijks is, kan er dan sprake zijn van incest of is dat pas uitgevonden na de zondeval?
We maken ons druk over wie wat en hoe God is en hoe het volgens menselijke maatstaven zou moeten zijn of zijn geweest, Maar vergeten wat het belangrijkste is, gewoon geloven als een kind.
Ik heb en hele discussie gehad op You Tube over evolutie. Er is evolutie ja, maar bij de evolutietheorie is beslist geen sprake van ontstaan van leven. Men heeft het over aanpassing van soorten aan de omgeving. Als ik begon over het ontstaan van leven, was het antwoord , dat men dat niet wist en dat men dat antwoord ooit weleens gevonden zou worden.
Laat God het Zijne maar doen, al is het soms niet bevattelijk, neem gewoon aan, wat Hij doet is GOeD. en voor mij is Zijn Woord waar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 11:11
|
|
|
PIETER619 schreef: | Goed nadenken over Genesis 4 en 6, kom je een heel eind dichter in de buurt van de oplossing. Maar begin met Genesis 1, God schiep hemel en aarde, dus met al wat er gemaakt werd in hemel en op aarde, daarom kan dus ook geschreven staan "1.Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden."
Adam en Eva waren de eerste mensen op aarde, maar God had dus meer geschapen.
Even een nadenker, als iets goddelijks is, kan er dan sprake zijn van incest of is dat pas uitgevonden na de zondeval?
We maken ons druk over wie wat en hoe God is en hoe het volgens menselijke maatstaven zou moeten zijn of zijn geweest, Maar vergeten wat het belangrijkste is, gewoon geloven als een kind.
Ik heb en hele discussie gehad op You Tube over evolutie. Er is evolutie ja, maar bij de evolutietheorie is beslist geen sprake van ontstaan van leven. Men heeft het over aanpassing van soorten aan de omgeving. Als ik begon over het ontstaan van leven, was het antwoord , dat men dat niet wist en dat men dat antwoord ooit weleens gevonden zou worden.
Laat God het Zijne maar doen, al is het soms niet bevattelijk, neem gewoon aan, wat Hij doet is GOeD. en voor mij is Zijn Woord waar |
Een onderwerp wat veel discussies en ruzies opleverd.
De antwoorden die mensen geven zijn allemaal gebaseerd op aannames en niet op feiten. De Bijbel geeft hier geen duidelijk antwoord op. We hoeven ook niet altijd alles in detail te weten.
Het lijkt wel beetje op ouders die antwoorden moeten geven aan kinderen in de Wat-is-dat-mam, wat-is-dat-pap periode. Als ouders het niet weten, dan geven ze maar een antwoord gebaseerd op aannames of vermoedens, of helemaal onzin, in plaats van gewoon te zeggen: "Ik weet het niet".
Het enige waarom de vermelding van Adam belangrijk is, is dat hij de eerste 1e Adam was en daarmee voorvader van de 2e Adam, namelijk Jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 22:18
|
|
|
[quote=PIETER619]
Hallo Pieter Ik ga er vanuit dat alles in de bijbel staat van kaft tot kaft en daar hoef ik dan niet verder over nate denken want zoals het beschreven staat zo is het ook gebeurd. Salom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|