ChristianMatch

Forum

Samengesteld
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:17

We hebben het hier steeds over kinderen bij de vrouw maar ik had mijn kinderen bij me en die acepteerde de andere vrouw ook niet en dan heb je een heel groot probleem wat uiteindelijk inhield dat ze bij me weggingen en dat uitijnelijk ook dat huwelijk stuk liep dus dat zijn ook de dingen die kunnen gebeuren maar gelukkig is de relatie allemaal weer op een hoogpunt gelukkig .
Ik praat wel over ( haast 30 jaar terug)
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:17

CHATULIEM619 schreef:
De praktijk is echter veel moeilijker. Want alle drie partijen dragen een rugzakje.

Juist vanuit dat rugzakje van een ieder is het inderdaad een moeizaam proces, met vallen en opstaan. Tegelijk is dat natuurlijk in elke relatie een gangbare procesgang Knipoog smiley

Om nu te stellen dat het gebruik van kinderen als argument te maken heeft met eigen onzekerheid, is denk ik wat te kort door de bocht, juist ook vanwege het bij alle partijen aanwezige rugzakje. Het is voor de vader/moeder, en ik denk dat Leanne daar ook op doelt met haar uitspraak, juist zo dat vanuit de bestaande rugzakjes, de bescherming van de kinderen hoog in het vaandel staat. Daar is volgens mij niets mis mee. Wel blijft het voor een ieder opletten om niet het belang van de ander (in het laatste geval het kind) geheel en al boven het eigen belang te stellen. Want er is ook nog altijd de noodzaak voor eigen levensruimte. Het eigenbelang van een ieder raakt elkaar in het gezinsbelang, dat alle partijen ergens wel hebben, al zal het mede door het rugzakje soms wat diep weggestopt zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:21

MAJARO438 schreef:
hm nou ik ben wat dat betreft een slechte ervarings deskundige omdat mijn ex wat eh aparte idee"en had. Maarrrrr mijn kids gunnen het mij onvoorwaardelijk en willen juist heel erg graag dat ik een relatie krijg, alleen als diegene ook kids heeft zie ik fronsen ontstaan. Hoe je het ook wendt of keert, er komt een periode, nadat al het leuke en nieuwe er af is, dat kids hun plaatsje gaan op eisen en verdedigen. En dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan als stel en samen op 1 lijn zitten wil het een kans van slagen hebben. Voor pubers ligt het allemaal idd gevoelig, die maken al een onzekere periode door en om dan ook nog nieuwe vrienden te gaan maken kan wel wat veel zijn. Een samengesteld gezin heeft een nog grotere kans van mislukken dan een 1e huwelijk o.i.d. weet het percentage niet meer maar heb er zelf ook nog aan bij gedragen Clown smiley Als ik kon kiezen zou ik een partner zonder kids nemen. Als je al wat te kiezen en te nemen hebt Geschokte, onthutste smiley

gr majaro

Nihil dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:06

JOLAN931 schreef:
ik denk dat mijn mening hierover heel goed is verwoord door Leanne en marianne129.
je kunt vooral jongere kinderen niet loszien van hun moeder.
En als het dan om het geluk en belang van de kinderen beter is een relatie niet voort te zetten vind ik dat de plicht(misschien ook kruis) van een alleenstaande moeder. Maar mocht je dan iemand vinden die voor jou en de kinderen wil gaan, en de kinderen voor hem, dan weet je dat je de goede hebt getroffen.
Maar een man die mijn kinderen er maar bij zou nemen voor mij?.... nee dankje, dat is me te weinig op termijn. Kinderen kunnen je relatie maken en breken of je wilt of niet, en daar kun je maar beter vooraf over nadenken als achteraf.

Dan zijn jullie kinderen goed af, Jolan. 'k Heb daar veel respect voor. Zo zouden alle moeders en vaders er in moeten staan. Helaas is dit niet altijd het geval. Mooi om juist te zien, dat jullie wel iemand hebben gevonden die er voor wil gaan. Dus het is wel mogelijk.

En Chat, ik denk dat je de kwetsbaarheid van kinderen onderschat. Zij zijn, hoe dan ook, de dupe van een scheiding. ('k Wil overigens niemand kwetsen met deze opmerking, want ik denk dat niemand kiest voor een scheiding.) Naar mijn idee, benader je dit vraagstuk erg theoretisch en zakelijk.

Het koste wat het kost een relatie aangaan, ook als dit ten koste gaat van het geluk van je kinderen, vind ik egoïstisch.
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:27

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:00

MARIANNE129 schreef:

IK BEN ECHT DE GELUKKIGSTE MENS OP DEZE WERELD (denk ik)
Mag ik zingen op jullie huwelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:10

CHATULIEM619 schreef:
Mag ik zingen op jullie huwelijk?

Tja, in je eentje twee stemming zeker

hard en vals
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:15

MARIJAN072 schreef:
Dan zijn jullie kinderen goed af, Jolan. 'k Heb daar veel respect voor. Zo zouden alle moeders en vaders er in moeten staan. Helaas is dit niet altijd het geval. Mooi om juist te zien, dat jullie wel iemand hebben gevonden die er voor wil gaan. Dus het is wel mogelijk.

En Chat, ik denk dat je de kwetsbaarheid van kinderen onderschat. Zij zijn, hoe dan ook, de dupe van een scheiding. ('k Wil overigens niemand kwetsen met deze opmerking, want ik denk dat niemand kiest voor een scheiding.) Naar mijn idee, benader je dit vraagstuk erg theoretisch en zakelijk.

Het koste wat het kost een relatie aangaan, ook als dit ten koste gaat van het geluk van je kinderen, vind ik egoïstisch.
je hebt gelijk wat betreft theoretisch. Heb zelf ook ondervonden dat de praktijk weerbarstiger is. Dat was de reden dat ik vroeg naar mensen uit de praktijk.

Toen ik twee jaar geleden met een relatie op de proppen kwam, was er vreemd genoeg de meeste weerstand vanuit mijn dochter. Terwijl ze toen 17,18 jaar oud was en ze 's weekends alleen maar bij me kwam. En het is pas goed gekomen toen de relatie beëindigd was...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:34

MARIANNE129 schreef:
Tja, in je eentje twee stemming zeker

hard en vals
Helaas, één ding kan ik niet goed. Vals zingen. Ik vind het altijd een hele prestatie als mensen dat wel kunnen...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:09

CHATULIEM619 schreef:
Helaas, één ding kan ik niet goed. Vals zingen. Ik vind het altijd een hele prestatie als mensen dat wel kunnen...

Dan was het zeker een kat die ik hoorde 18 december .... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:11

CROSSROAD317 schreef:
Dan was het zeker een kat die ik hoorde 18 december .... Smiley met dichtgeplakte mond

zingtie nog valser dan S. ????
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:20

PIETER649 schreef:
zingtie nog valser dan S. ????

Kan dat dan ??

(die zingt zo vals dat de snaren van mijn gitaar spontaan knapten)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:25

dan zal het bij beide denk ik recht uit het hart gezongen zijn; en dus mooi!
ik hoor liever iemand vals zingen, dan dat ik hem/haar niet hoor zingen.
(jaja crossroad; mij hoor je goed als ik zing!)
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:53

HANNAH810 schreef:
dan zal het bij beide denk ik recht uit het hart gezongen zijn; en dus mooi!
ik hoor liever iemand vals zingen, dan dat ik hem/haar niet hoor zingen.
(jaja crossroad; mij hoor je goed als ik zing!)

Beter dan op de blokfluit?..... Knipoog smiley

verborgen talenten komen naar boven in harmonie Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:45

CHATULIEM619 schreef:
je hebt gelijk wat betreft theoretisch. Heb zelf ook ondervonden dat de praktijk weerbarstiger is. Dat was de reden dat ik vroeg naar mensen uit de praktijk.

Toen ik twee jaar geleden met een relatie op de proppen kwam, was er vreemd genoeg de meeste weerstand vanuit mijn dochter. Terwijl ze toen 17,18 jaar oud was en ze 's weekends alleen maar bij me kwam. En het is pas goed gekomen toen de relatie beëindigd was...

Bedankt voor je eerlijkheid, Chat.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:49

CHATULIEM619 schreef:

Dan zie je toch al dat jouw theoretisch verhaal niet klopt?
En je kan er eigenlijk ook geen standaard mening over hebben want iedere situatie is weer anders.......
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:54

CHATULIEM619 schreef:
Zijn kinderen echt zo kwetsbaar als jullie beweren? Volgens mij valt dat wel mee. Het ligt heel sterk aan hoe je er zelf mee om gaat.

Dat is ook wat ik ervaar...

Gek genoeg ervaar ik zelf bij mijn kindereen, dat kinderen hun ouders beter kennen dan dat we zelf beseffen....
Ook in nieuwe relalties hebben zij de dingen beter door als wij ouderen....
Voor mij is het althans een maatstaf waar ik mijzelf aan meet.
Deels hebben zij toch ook iets van mij..en van hun moeder.. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 januari 2011, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:31

WILLEMIJN232 schreef:
Dan zie je toch al dat jouw theoretisch verhaal niet klopt?
En je kan er eigenlijk ook geen standaard mening over hebben want iedere situatie is weer anders.......
Ik vroeg ook bewust naar verhalen uit de praktijk...maar het zijn uitgangspunten, een basis van waaruit je denkt en handelt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 22:58

MARTIN695 schreef:
We hebben het hier steeds over kinderen bij de vrouw maar ik had mijn kinderen bij me en die acepteerde de andere vrouw ook niet en dan heb je een heel groot probleem wat uiteindelijk inhield dat ze bij me weggingen en dat uitijnelijk ook dat huwelijk stuk liep dus dat zijn ook de dingen die kunnen gebeuren maar gelukkig is de relatie allemaal weer op een hoogpunt gelukkig .
Ik praat wel over ( haast 30 jaar terug)
Sjalom.
Martin
Het kan heel moeilijk zijn he, denk je dat het tegenwoordig veranderd is, of zijn de problemen nog steeds hetzelfde?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2