ChristianMatch

Forum

onze héérlijke PUBERTJES ...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 19:18

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je Tess, ik ben een fiks aantal jaren ouder dan jij bent en heb ook een stuk meer levens ervaring......toen ik 28 was wist ik in theorie ook allemaal hoe het moest en hoe mensen het moesten doen. Nu bijna het dubbele aantal jaren ouder weet ik dat de praktijk veel weerbarstiger is dan de theorie en dat bedoelde ik te zeggen............ Knipoog smiley

Ja hoor Willemijn, want iemand van 28 kan absoluut geen levenservaring hebben! De hoeveelheid levenservaring die iemand heeft, heeft weinig te maken met leeftijd...
Dat iemand nog niet zo oud is betekent niet dat diegene niet kan weten waar hij het over heeft...geloof jij mij nou, mijn kennis heeft bar weinig met theorie te maken.

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 9 oktober 2010, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 19:27

TESSYBEAR731 schreef:
Ja hoor Willemijn, want iemand van 28 kan absoluut geen levenservaring hebben! De hoeveelheid levenservaring die iemand heeft, heeft weinig te maken met leeftijd...
Dat iemand nog niet zo oud is betekent niet dat diegene niet kan weten waar hij het over heeft...geloof jij mij nou, mijn kennis heeft bar weinig met theorie te maken.

Volgens mij zegt Willemijn dit niet hoor, Tess. Op het gebied van pubers opvoeden, zal zij in ieder geval meer levenservaring hebben. Ik zeg liever niks over dit onderwerp, omdat ik geen (levens)ervaring op dit gebied heb.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 19:40

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij zegt Willemijn dit niet hoor, Tess. Op het gebied van pubers opvoeden, zal zij in ieder geval meer levenservaring hebben. Ik zeg liever niks over dit onderwerp, omdat ik geen (levens)ervaring op dit gebied heb.

Dat is wél hoe de reactie op mij over komt...haal nergens uit dat het enkel over het opvoeden van pubers zou gaan.

Het is inderdaad zo dat ik (nog) geen ervaring heb met het opvoeden van pubers, maar waar ik wel ervaring mee heb is puber zijn!
Wat dat betreft heb ik niet een voorbeeldjeugd gehad, en flink in de knoop gezeten. Zal verder niet te veel op de details ingaan...
Juist daarom heb ik me later verdiept in het zgn. "puberbrein" en wel degelijk geleerd hoe de psyche van een puber werkt.

Inka kan er mee doen wat hij wil, tenslotte kent niemand zijn puber beter dan hij zelf...maar wanneer mensen gaan insinueren dat ik niet serieus genomen hoef te worden omdat ik zelf nog geen pubers opgevoed heb, sja...dan raak ik wel lichtelijk geïrriteerd!

Verder ben ik klaar met de discussie. Heb mijn best gedaan om mee te denken en voel niet echt de behoefte om me gaan te bewijzen t/o mensen.

Succes ermee Inka!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 9 oktober 2010, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 19:51

TESSYBEAR731 schreef:

Als je goed leest schrijf ik dat ik meer levenservaring heb.......en dat kan gezien mijn leeftijd ook niet anders toch?
Had je reactie wel verwacht overigens........, als ik jouw leeftijd had gehad had ik ook zo gereageerd....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:15

WILLEMIJN232 schreef:
Als je goed leest schrijf ik dat ik meer levenservaring heb.......en dat kan gezien mijn leeftijd ook niet anders toch?
Had je reactie wel verwacht overigens........, als ik jouw leeftijd had gehad had ik ook zo gereageerd....... Knipoog smiley

ach Willemijn, sommigen zijn 88 en hebben nog niks geleerd Clown smiley
Leeftijd zegt dus ook niet alles... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maar dit was een topic over pubertjes g'loof ik... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 9 oktober 2010, 20:16
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:28

SUSANNAH475 schreef:
ach Willemijn, sommigen zijn 88 en hebben nog niks geleerd Clown smiley
Leeftijd zegt dus ook niet alles... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maar dit was een topic over pubertjes g'loof ik... Engeltje smiley

Lijkt een gevoelige snaar te raken geloof ik...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:56

WILLEMIJN232 schreef:
Lijkt een gevoelige snaar te raken geloof ik...... Verraste, verbaasde smiley

Denk je ?
Ik zie de humor er van in... nu jij nog...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 21:18

TESSYBEAR731 schreef:

Hoi Tessybear,

Ja, da's waar, denk ik.

De wijsheid en het inzicht etcetera heeft natuurlijk niets met leeftijd te maken.
Iemand van bijvoorbeeld 22 jaar, kan veel wijzer zijn en veel beter weten waar ie het over heeft dan iemand van bijvoorbeeld 60 jaar. Dit is een voorbeeld. Dat kan aan veel factoren liggen, die ik niet allemaal op ga noemen. en dat wil dusz ook niet zeggen dat de een dan beter is dan de ander ofzo....

Wat natuurlijk, volgens mij dan hoor, wél zo is, is dat de levenservaring, dus het aantal jaren dat je meer leeft, wél van invloed kan zijn.
Want, omdat de een dus al een tijdje langer leeft dan de ander, en meer heeft meegemaakt, simpel omdát diegene dus ouder is....

Dusz, inderdaad een jonger iemand kan veel beter weten waar hij/zij het over heeft enzo dan een ouder iemand.

Dat denk ik. Omdat ik dat zélf heb meegemaakt, dat ik heel veel heb geleerd van iemand die 18 jaar jonger is dan mij. Maar ja, ik weet dan bepaalde dingen weer beter dan zo'n jonger iemand, gewoon ómdat ik langer leef en dáárom dingen heb meegemaakt en ervaringen heb gehad bijvoorbeeld, die zo'n jonger iemand alleen in theorie kan weten, simpel omdat ie jonger is. En zelf dit laatste gaat niet áltijd op, maar het kan wel, denk ik.

Even voor de zekerheid, wat ik hierboven schrijf, is niet van toepassing op iemand van ChristianMatch, maar zijn gewoon algemene opmerkingen, waar ik het wel mee eens ben. En die ik even kwijt wou.

Fijne Avond!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 21:22

NB: Dit bericht heb ik gepost vóórdat ik de laatste berichten had gelezen.
De berichten, na mijn post op het bericht, waar ik op reageerde.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:20

WILLEMIJN232 schreef:
Inka, ik verbaas me een beetje over de reacties hier. Je moet maar allerlei instanties inschakelen en dan komt het wel weer goed. En vooral moet je zelf veel, vooral dingen die niet kunnen.Je kan niet je werk uit je handen laten vallen omdat je kind aandacht nodig heeft zo werkt het tegenwoordig niet meer......En stoppen met werken? Was het maar zo simpel.....
Een situatie die in een gezin is ontstaan is absoluut geen excuus om je zo te gedragen. Ik herken de situatie goed waarover je schrijft, te weinig tijd door werk, kinderen die te lang alleen zijn en van alles uithalen, ben dus echt wel een ervaringsdeskundige......
Maar om een lang verhaal kort te maken, mijn kinderen zijn alletwee mooie mensen geworden die goed in het leven staan.......Dus houdt de moed erin....
En ik? Ik heb het overleefd Knipoog smiley
Een tip Inka, ook jouw kind moet accepteren dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat jij
niet anders kan.......

Ik ben maar 9 jaartjes jonger, dus misschien mag ik wel bogen op een beetje levenservaring? Of moet je daar de 50 voor gepasseerd zijn?

Als ik Willemijn goed begrijp moet je gewoon niets ondernemen en maar hopen dat het allemaal goed afloopt. Is tenslotte met haar kids ook gebeurd. Ik hoop dat ze gelijk heeft, maar passiviteit heeft bij mijn weten nog nooit iets goeds gebracht.

Ik wil de zaken niet erger maken dan ze zijn, maar het is een feit dat het met veel jongeren niet vanzelf goed komt. Daar werk ik mee. ALS je denkt dat het nu de verkeerde kant opgaat en ALS er iets is dat je er nu aan kunt doen dan zou ik alles doen wat binnen je vermogen ligt. Misschien bespaar je, hem en jezelf (en anderen) daar veel verdriet mee.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:32

WILLEMIJN232 schreef:
Als je goed leest schrijf ik dat ik meer levenservaring heb.......en dat kan gezien mijn leeftijd ook niet anders toch?Had je reactie wel verwacht overigens........, als ik jouw leeftijd had gehad had ik ook zo gereageerd....... Knipoog smiley

Wat knap dat jij weet dat je meer levenservaring hebt dan iemand die je nog nooit hebt gezien. De conclusie dat iemand die ouder is dús ook meer levenservaring heeft vind ik beslist onterecht. Helemaal als ik jouw advies aan Inka lees; passief blijven toekijken terwijl het met zijn zoon misschien helemaal niet goed afloopt. De inschatting dat het allemaal vanzelf wel goed komt kun jij helemaal niet maken; dat kan alleen Inka zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 01:12

[quote=ZINGA672]Ik ben maar 9 jaartjes jonger, dus misschien mag ik wel bogen op een beetje levenservaring? Of moet je daar de 50 voor gepasseerd zijn?

Als ik Willemijn goed begrijp moet je gewoon niets ondernemen en maar hopen dat het allemaal goed afloopt. Is tenslotte met haar kids ook gebeurd. Ik hoop dat ze gelijk heeft, maar passiviteit heeft bij mijn weten nog nooit iets goeds gebracht.

Ik wil de zaken niet erger maken dan ze zijn, maar het is een feit dat het met veel jongeren niet vanzelf goed komt. Daar werk ik mee. ALS je denkt dat het nu de verkeerde kant opgaat en ALS er iets is dat je er nu aan kunt doen dan zou ik alles doen wat binnen je vermogen ligt. Misschien bespaar je, hem en jezelf (en anderen) daar veel verdriet mee.

GrZing![/quote

Onzin Zinga........je begrijpt me helemaal niet maar dat is geen nieuw gegeven..........
Ik ga er absoluut niet vanuit dat het vanzelf goedkomt , was het maar zo eenvoudig.......heb ik ook helemaal niet beweert.....
Fijn dat jij in ieder geval wel weet hoe het moet omdat je er mee werkt.......wel totaal wat anders dan ze opvoeden en er alleen voor staan maar dat even terzijde..........
Jij weet het in ieder geval, zoals je wel meer dingen denkt te weten.....
Heerlijk idee toch dat je alles al weet toch in het leven?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 10 oktober 2010, 01:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 01:22

SUSANNAH475 schreef:
Denk je ?
Ik zie de humor er van in... nu jij nog...

Wat bedoel je nu te zeggen? Ik begrijp je niet?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 11:55

We zouden een top 10 kunnen samenstellen. Degene met de meeste levenservaring staat op nummer 1. Zet mij dan maar onderaan, daar voel ik me prima bij. Knipoog smiley Dat wat ik meegemaakt heb, wil ik liever niet uitvergroten. De hoeveelheid levenservaring, is namelijk geen status-symbool voor mij.

Hmm.......volwassenen zijn soms net pubers! Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Marijan, vertoont af en toe ook pubergedrag hoor Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 11:57

WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je nu te zeggen? Ik begrijp je niet?

Ander gevoel voor humor, denk ik. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:04

MARIJAN072 schreef:
Ander gevoel voor humor, denk ik. Knipoog smiley

Duidelijk ja..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:05

MARIJAN072 schreef:
We zouden een top 10 kunnen samenstellen. Degene met de meeste levenservaring staat op nummer 1. Zet mij dan maar onderaan, daar voel ik me prima bij. Knipoog smiley Dat wat ik meegemaakt heb, wil ik liever niet uitvergroten. De hoeveelheid levenservaring, is namelijk geen status-symbool voor mij.

Hmm.......volwassenen zijn soms net pubers! Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Lekker blijven puberen zou ik zeggen.
Blijf je jong van. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:08

VISSER278 schreef:

Goede tip visser.......daarom zie jij er nog zo jong uit op je foto? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:13

VISSER278 schreef:

Heb je levens......eh hier ervaring mee, Visser? Knipoog smiley Lachende smiley

Dank voor de tip! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:15

MARIJAN072 schreef:
Heb je levens......eh hier ervaring mee, Visser? Knipoog smiley Lachende smiley

Dank voor de tip! Lachende smiley

Ligt eraan wat je telt.......je puberleeftijd of je biologische leeftijd...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:36

MARIJAN072 schreef:

Het is toch prachtig als mensen advies kunnen geven vanuit hun eigen achtergrond?
Tess die weet hoe het is om moeilijkheden te hebben in je puberteit,Zinga vanuit haar werk met jongeren,Willemijn vanuit haar ervaringen......dat is een mooie combinatie dacht ik zo!Het is geen wedstrijd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:41

LEANNE226 schreef:
Het is toch prachtig als mensen advies kunnen geven vanuit hun eigen achtergrond?
Tess die weet hoe het is om moeilijkheden te hebben in je puberteit,Zinga vanuit haar werk met jongeren,Willemijn vanuit haar ervaringen......dat is een mooie combinatie dacht ik zo!Het is geen wedstrijd Knipoog smiley

Zo ist Leanne!
En iedere bijdrage is waarde vol Knipoog smiley
Buiten dat gaat het er om dat Inka de wat aan heeft niet wie meer ervaring heeft dan een ander......

Kortom weer on topic Lachende smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:51

LEANNE226 schreef:

Thnx Le! Lachende smiley

(Tess come back Smiley die vol vragen zit )

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:07

ZINGA672 schreef:
Wat knap dat jij weet dat je meer levenservaring hebt dan iemand die je nog nooit hebt gezien. De conclusie dat iemand die ouder is dús ook meer levenservaring heeft vind ik beslist onterecht. Helemaal als ik jouw advies aan Inka lees; passief blijven toekijken terwijl het met zijn zoon misschien helemaal niet goed afloopt. De inschatting dat het allemaal vanzelf wel goed komt kun jij helemaal niet maken; dat kan alleen Inka zelf.

jij vind sowieso alles wat ik schrijf al niet terecht dus wat wat dat betreft kan en wil ik weinig met je commentaar.........
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:12

PEACEDOVE820 schreef:
Zo ist Leanne!
En iedere bijdrage is waarde vol Knipoog smiley
Buiten dat gaat het er om dat Inka de wat aan heeft niet wie meer ervaring heeft dan een ander......

Kortom weer on topic Lachende smiley !

Sluit ik me bij aan...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:19

WILLEMIJN232 schreef:
jij vind sowieso alles wat ik schrijf al niet terecht dus wat wat dat betreft kan en wil ik weinig met je commentaar.........

Dat maak je er nu van omdat je niet inhoudelijk op mijn commentaar wilt ingaan. Dat heb je nog nooit gedaan.

Ik wil alleen nog even kwijt dat ik de manier waarop jij Tess haar bijdrage onder de grond probeert te schoffelen omdat ze jonger is dan jij buitengewoon neerbuigend en arrogant vindt. En dat doe je bij meer mensen. Ik ben van mening dat iedereen hier mag posten. Je mag het met iemand wel of niet eens zijn, en daar mag je commentaar bij plaatsen; liefst inhoudelijk. Maar reken mensen niet af op het feit dat ze jonger zijn dan jij, of met andere oneerlijke argumenten of door op de man / vrouw te spelen.

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 10 oktober 2010, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:21

ZINGA672 schreef:
Thnx Le! Lachende smiley

(Tess come back Smiley die vol vragen zit )

GrZ!

Tess heeft gezegd wat ze zeggen wilde, tis goed zo! Knipoog smiley

Kinderachtig gedrag op de speelplaats laat k wel aan uk over.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:23

TESSYBEAR731 schreef:
Tess heeft gezegd wat ze zeggen wilde, tis goed zo! Knipoog smiley

Kinderachtig gedrag op de speelplaats laat k wel aan uk over.

je laat je toch niet onderschoffelen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:30

DANIEL777 schreef:
je laat je toch niet onderschoffelen? Verraste, verbaasde smiley

Nooit Daantje, weet je toch! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:32

Laten we deze discussie alsjeblieft kappen en weer inhoudelijk gaan reageren! Ik vind het elkaar steeds bijvallen, wat ten koste kan gaan van een ander, kinderachtig gedrag. Kinderen zijn overigens iets makkelijker bij te sturen. Knipoog smiley

Marijan, heeft genoeg gezegd hierover..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4