ChristianMatch

Forum

Wat is er 'mis' met homofilie ??
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:50

SUSANNAH475 schreef:
Dat heb je heel goed gezien Jonathan... toch vraag ik me af wat hij dan bedoelde met dit: Gefrustreerde smiley

dan stuur je me toch gewoon een mailtje, of je steld de vraag rechtstreeks hier op t forum.
Van mij kun je een antwoord krijgen, Jonathan kan er hooguit naar raden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:52

PIETER649 schreef:
dan stuur je me toch gewoon een mailtje, of je steld de vraag rechtstreeks hier op t forum.
Van mij kun je een antwoord krijgen, Jonathan kan er hooguit naar raden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley

voor niet bij het topic zijnde opmerkingen is een speciaal topic..

Vriendelijk verzoek , graag alleen reageren als het met het onderwerp te maken heeft ??
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:57

JONATHAN890 schreef:
voor niet bij het topic zijnde opmerkingen is een speciaal topic..

Vriendelijk verzoek , graag alleen reageren als het met het onderwerp te maken heeft ??

ik reageer op een bijdrage IN dit topic, die overduidelijk OVER dit topic gaat.
ook jij had kunnen mailen met dit verzoek ipv het bij dit topic te plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:17

CARIN303 schreef:
Meer dan uitleven dat je het met praktisering van homofilie niet eens bent kun je m.i. niet doen. Het is aan de persoon zelf wat er mee gedaan word!
Wij worden toch ook geaccepteerd ondanks het feit dat we gescheiden zijn? Waarom zouden we hen dan de rug toe moeten keren Smiley die vol vragen zit

Quote:
Ik begrijp het woord praktiserend homo niet, hij of zij is toch altijd praktiserend , als ze tv kijken/ een boek lezen / naar de kerk gaan of naar het werk. Ook ik en jij zijn altijd praktiserend bezig!
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je de seksuele relatie afkeurt?
Waarschijnlijk een open deur maar ik zou zo graag eens af willen van die verkeerde rare opmerkingen hierover.
Laten we het "beestje"maar gewoon bij de naam noemen.......

Ook ik heb via de kerk geleerd dat je homofilie accepteert, maar het homoseksuele afkeurt (de praxis afkeurt dus)... in de praktijk betekent dat het feit dat je homo bent dit mag bestaan, maar dat je er niet aan zou mogen toegeven, dus samenwonen of ook maar zoenen met hetzelfde geslacht werd in deze (vrijgemaakte) kerk niet getolereert.
Toch heb ik daar altijd wel mijn vragen bij gehad... de kans is groot dat je dan als homo gefrustreerd rondloopt in de kerk... immers je bent zo, maar je mag er niks mee... lijkt me een moeilijk iets om mee te maken.
Soms is 't zo gemakkelijk gezegd, immers ik val op het andere geslacht, dus wat weet ik er nou eigenlijk van ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 5 juli 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 07:19

1. Rom 1,27
Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende

Hier staat dat ze de natuurlijke omgang hebben 'opgegeven'. Dan moet die er mijns inziens wél geweest zijn.

Maar ja, het staat hier wél duidelijk.

Kan het niet zó zijn, dat homofilie net zoiets dergelijks is als bijvoorbeeld een verslaving ofzo?
Iets waar velen eigenlijk menselijk gezien helemaal niet vanaf kunnen komen?

En heeft niet iedereen biseksuele kanten? Las ik ergens?

Als dat zo is, zou je er mijns inziens wel vanaf kunnen komen, alleen dan net zo moeilijk als van een verslaving, en dát is moeilijk. Kijk alleen maar naar het stoppen met roken bijvoorbeeld.

Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?

Er was toch ook een paar jaar geleden therapie voor, bij het Heil des Volks(ja, wát een naam he?), in Amsterdam? Als die stichting nog bestaat natuurlijk, en niet is opgegaan in een andere stichting zeg maar.

Ja, ik zeg ook maar wat hoor.

Wat mij betreft zijn de homo's wel oke hoor.

En ik vind het ook wel moeilijk hoor, de bijbeltksten interpreteren en ze zijn dan ook nog uit hun tekstverband.

Is het niet zo, dat liefde zondes bedekt? Dát staat ook ergens in de bijbel.
En verder denk ik zelf dat de geboden in de bijbel als leidraad dienen.
En als iemand die niet kán volbrengen, omdat die bijvoorbeeld een homo is, dan denk ik zelf, dat God wel rechtvaardig is. Er dan vanuit gaande dat bovenstaande bijbeltekst een gebod zou kunnen zijn, en er ook andere geboden wat dat betreft instaan.

En dan heb je nog spreuken 10:12: Liefde bedekt alle overtredingen.

Deze tekst onder andere vind ik zelf erg bemoedigend als ik es zo om me heen kijk....

En deze: 1 Petrus 4 „Maar vooral hebt vurige liefde tot elkander; want de liefde zal menigte van zonden bedekken.”

En dees: Romeinen 13 „De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet."

En er is ook een tekst die ongeveer zo gaat dat liefde beter dan kennis is, dat kennis opblaast, zoiets, kan die tekst niet vinden, weet iemand die tekst?
Ik zag hem net nog, ben hem kwijt.

Anyway, er zijn zoveel teksten over de liefde in de bijbel, dat ik zoiets heb van dat de liefde het belangrijkste is.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 juli 2010, 07:25
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 07:43

Beste Shanita,

Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen.
Als je homo bent dan ben je zo vanaf je geboorte, je bent zo geschapen en geloof mij.....geen enkele homo is daar blij mee als zij/hij daarachter komt.
Een hele worsteling met jezelf en met God gaat vooraf aan het uit de kast komen.
En daarbij zullen deze mensen zich altijd moeten "verdedigen en verantwoorden"tegenover mede christenen die hen vertellen dat er wel een genezing voor ze is of therapie.
Ik wordt hier altijd erg verdrietig van, hoe goed bedoeld ook.

Ik begrijp echt wel dat je dit niet kwetsend bedoelt hebt hoor, zo schat ik je helemaal niet in maar mijn tip; praat eens met een christen homo en ken je die niet, lees het boek "uit de schaduw"eens, verkrijgbaar bij de webshop van de EO.
En veel belangrijker, bid voor ze , niet voor genezing , jij kan toch ook niet genezen worden van je hetero zijn, bent ook zo geboren, maar voor een liefdevolle ontmoeting met andere christenen en een open en eerlijk gesprek.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:53

CARIN303 schreef:
Beste Shanita,

Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen.
Als je homo bent dan ben je zo vanaf je geboorte, je bent zo geschapen en geloof mij.....geen enkele homo is daar blij mee als zij/hij daarachter komt.
Een hele worsteling met jezelf en met God gaat vooraf aan het uit de kast komen.
En daarbij zullen deze mensen zich altijd moeten "verdedigen en verantwoorden"tegenover mede christenen die hen vertellen dat er wel een genezing voor ze is of therapie.

Ik begrijp echt wel dat je dit niet kwetsend bedoelt hebt hoor, zo schat ik je helemaal niet in maar mijn tip; praat eens met een christen homo en ken je die niet, lees het boek "uit de schaduw"eens, verkrijgbaar bij de webshop van de EO.
En veel belangrijker, bid voor ze , niet voor genezing , jij kan toch ook niet genezen worden van je hetero zijn, bent ook zo geboren, maar voor een liefdevolle ontmoeting met andere christenen en een open en eerlijk gesprek.

Quote:

Beste Carin,

Ik zeg alleen effe wat ik erover denk hoor, daar vroeg Jonathan ook naar.

Snappie?

Ik kan ook niemand kwetsen. Ik zeg hiero dat ik homo's oke vind, en dat de liefde tal van zonden bedekt.

Fijne Dag!

Shanita.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:13

SHANITA130 schreef:

Ik kan ook niemand kwetsen. Ik zeg hiero dat ik homo's oke vind, en dat de liefde tal van zonden bedekt.

"Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?"

Geen vader=homo=zonde?
Misschien bedoel je het niet zo Shanita maar het raakt me toch wel hard.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:16

CARIN303 schreef:
Beste Shanita,

Nog ff wat toeveoegen.

Ik begrijp je wel hoor.

Dat bidden door groepen voor genezing.

Ben je niet genezen, dan krijg je nog het verwijt dat je geloof niet groot genoeg is.
Dat er wel zonde in je leven zou zijn, anders zou God je wel genezen.

Ik ben daar geweest....

En nu weer, met iemand die pas geloofd, en uitgesloten was van het avondmaal zondag, omdat ik hiero zit, bij hem.....

Dit laatste heeft in zoverre met het onderwerp te maken, dat ik veroordeling zie en liefde mis.

Zowel bij homo's en hetero's.

Anyway, ze bedoelen het wel goed.

Alleen het zou fijn zijn, als 'ze' in je hart konden kijken.

Fijne Dag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 juli 2010, 10:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:34

LEANNE226 schreef:
Geen vader=homo=zonde?

..

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 9 februari 2011, 09:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:35

LEANNE226 schreef:
Geen vader=homo=zonde?

Ik bedoel het niet hard.

Tis wat ik zelf denk.

Net als dat iemand met een traumatische jeugd, later een psychische aandoening kán krijgen, kán, hoeft niet.

Een andere theorie is inderdaad dat het aangeboren is.
Dat vind ik ook oke hoor.

In ieder geval vind ik dat ook homo's geaccepteerd zouden moeten worden in de kerk, dat is míjn mening.
Of het nu aangeboren is, of door de jeugd, of zondeval, of wat dan ook.

En dan bedoel ik de praktiserende.
Want ook als hetero praktiseer je ook al je geen lichamelijk contact heb, wat ik ergens hierboven las.
Dus ook de seksueel praktiserende, dat zou ik nu zeggen, als er om mijn mening zou worden gevraagd.
Als die mensen verder wel volgens de bijbel leven.

Daarom lopen ook steeds meer kerken leeg, denk ik.
Jammer.....

Even goed nog een hele fijne dag.

Ik ga nu ook weg, dus off-line.

Laterz!!!!!!

Shanita!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:24

PIETER649 schreef:
ja hoihoihoi eindelijk een onderwerp dat hier nog niet uit en ten treure behandeld is Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Gefrustreerde smiley

Alsof je mijn gedachten kunt lezen, Pieter. 'k Heb al eerder gemerkt dat dit onderwerp heel erg gevoelig ligt, dat merk ik ook aan de reacties die ik nu weer lees. Ik waag me er in ieder geval niet meer aan, want je zegt - hoe goed je het ook bedoelt - al heel gauw iets verkeerds. Dus van mijn kant...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:25

De hele tijd vraag ik me het volgende af. Waarom vinden mensen homo's zo zielig? Omdat ze strijd hebben? Omdat ze niet zo goed begrepen worden door andere mensen? Omdat ze geen enkele kant op kunnen met hun gevoelens? Eerlijk gezegd ken ik talloze mensen die dezelfde gevoelens hebben en geen homo zijn. Voor mij is strijd geen argument om het gedrag maar goed te keuren. En dan kunnen heel veel mensen me vertellen, dat die strijd wel heel heftig is, maar er zijn voldoende mensen die met strijd om moeten leren gaan. Op het moment dat we strijd als argument gebruiken, is het einde zoek in mijn beleving. Want dan zeggen we eigenlijk maar tegen iedereeen, geef de strijd maar op. Het heeft toch geen zin.

Ten tweede is het dermate tegen de schepping van God, dat het in mijn ogen niet te verzoenen valt met het evangelie. De daad is het uiterste symbool van vernedering, van dominantie en niet van liefde.

Ten derde is Sodomie de oorzaak geweest van moreel verval en verval van het romeinse rijk. Sodom en Gomorra zijn vernietigd vanwege haar sodomie. In NL zien we dit verval ook gebeuren en dat moeten we een halt toe roepen.

Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten prediken, niet toegeven aan deze begeerte....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:19

Quote:
Chatuliem:Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten , predikenniet toegeven aan deze begeerte....

Begeerte gaat toch samen met liefde ook in een hetero relatie/huwelijk?

Dacht ik zo.

Met de monogamie ben ik het wel helemaal eens hoor :), natuurlijk.

Shanita

:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:50

Quote:
Leanne: Geen vader=homo=zonde?

Leanne,

Ik heb nog ff teruggelezen.

Natuurlijk bedoel ik
niet dat een homo zijn zonde is.

Zeker al helemaal niet als dat echt zou komen door een verstoorde vader-zoon relatie op wat voor manier dan ook. en zeker ook niet als het aangeboren is.

Homo's waren en zijn altijd mijn beste vrienden.
Kan je lekker mee babbelen, zonder steeds op je hoede te moeten zijn, voor een onderliggende bedoeling :)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:59

Met ons mensen is van alles mis, hetero of homo. Ook met onze seksualitiet is van alles mis, hetero of homo.
Met de wereld is van alles mis hetero of homo. Terug naar onze oorsprong, naar onze Schepper die seksualitiet een duidelijke mooie plaats gegeven heeft.
Makkelijk is het niet helemaal niet in de wereld waarin we leven met alle verleidingen om ons heen. Daarom breng het bij het Kruis daar waar Christus voor ons pleit en vraag sterk te zijn en wijsheid te mogen ontvangen door dicht bij je oorsprong te blijven je Vader je Schepper.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:50

CHATULIEM619 schreef:
De hele tijd vraag ik me het volgende af. Waarom vinden mensen homo's zo zielig? Omdat ze strijd hebben? Omdat ze niet zo goed begrepen worden door andere mensen? Omdat ze geen enkele kant op kunnen met hun gevoelens? Eerlijk gezegd ken ik talloze mensen die dezelfde gevoelens hebben en geen homo zijn. Voor mij is strijd geen argument om het gedrag maar goed te keuren. En dan kunnen heel veel mensen me vertellen, dat die strijd wel heel heftig is, maar er zijn voldoende mensen die met strijd om moeten leren gaan. Op het moment dat we strijd als argument gebruiken, is het einde zoek in mijn beleving. Want dan zeggen we eigenlijk maar tegen iedereeen, geef de strijd maar op. Het heeft toch geen zin.

Ten tweede is het dermate tegen de schepping van God, dat het in mijn ogen niet te verzoenen valt met het evangelie. De daad is het uiterste symbool van vernedering, van dominantie en niet van liefde.

Ten derde is Sodomie de oorzaak geweest van moreel verval en verval van het romeinse rijk. Sodom en Gomorra zijn vernietigd vanwege haar sodomie. In NL zien we dit verval ook gebeuren en dat moeten we een halt toe roepen.

Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten prediken, niet toegeven aan deze begeerte....

Volgens mij wordt hier nergens beweert dat homo's zielig zijn.
Wat je wel merkt is dat homo's zich vaak buitengesloten voelen, buitengesloten van de kerk vooral en dat lijkt mij een kwalijke zaak.
Juist Jezus was er voor mensen (ook homo's !) die zich buitengesloten voelden, en nee ik weet geen tekst die precies over homo's gaan, maar ik vind wel dat als je de bijbel leest (en dan met name het N.T.) heel goed kunt ontdekken hoe Jezus omging met mensen... vaak anders en tegen de verwachting in van mensen (bijv. Farizeeers) die de bijbel op hun duimpje kenden.

Chatuliem, je zegt: "De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte."
Toch als het zou gaan om een heteroseksuele relatie kun je dit ook niet over 1 kam scheren, immers ondanks de zondeval kan een man en een vrouw toch elkaar beminnen waarbij de liefde wel centraal staat.
Dat onderscheid is er dan vast ook wel tussen homoseksuele relatie...

Het lijkt mij zaak te onderzoeken wat nu precies bedoeld wordt met die tekst in Romeinen 1:26-32.
Opmerkelijk vind ik hier dat vs. 26 en vs. 27 er vaak uitspringen, terwijl ik dan denk, lees verder t/m. vs. 32... daar staat toch duidelijk aangegeven dat 'begeerte voor hetzelfde geslacht' niet het enige is, maar ook: " 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid." (Rom. 1:29-31)

Leviticus laat duidelijk zien dat er talloze wetjes zijn die wij niet meer gebruiken... net zo als offers die in die tijd gebracht moeten worden, denk ik dat de tijd sinds Jezus' komst veranderd is en bepaalde dingen zijn weggevallen.

Als ik aan homo's denk denk ik ook aan gehandicapte mensen en bijv. mensen die het syndroom van down hebben... t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou...
Ik geloof niet dat je kiest voor het homo zijn, en ook niet dat het zou zijn ontstaan vanwege een 'afwezige' vader...
Ik denk eerder dat het aangeboren is.
Ik zou graag door willen gaan over hoe die tekst in Romeinen 1 nu is bedoeld, al staat dat al wel aangegeven in de inleiding van dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 18:52

SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij wordt hier nergens beweert dat homo's zielig zijn.
Wat je wel merkt is dat homo's zich vaak buitengesloten voelen, buitengesloten van de kerk vooral en dat lijkt mij een kwalijke zaak.
Juist Jezus was er voor mensen (ook homo's !) die zich buitengesloten voelden, en nee ik weet geen tekst die precies over homo's gaan, maar ik vind wel dat als je de bijbel leest (en dan met name het N.T.) heel goed kunt ontdekken hoe Jezus omging met mensen... vaak anders en tegen de verwachting in van mensen (bijv. Farizeeers) die de bijbel op hun duimpje kenden.

Chatuliem, je zegt: "De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte."
Toch als het zou gaan om een heteroseksuele relatie kun je dit ook niet over 1 kam scheren, immers ondanks de zondeval kan een man en een vrouw toch elkaar beminnen waarbij de liefde wel centraal staat.
Dat onderscheid is er dan vast ook wel tussen homoseksuele relatie...

Het lijkt mij zaak te onderzoeken wat nu precies bedoeld wordt met die tekst in Romeinen 1:26-32.
Opmerkelijk vind ik hier dat vs. 26 en vs. 27 er vaak uitspringen, terwijl ik dan denk, lees verder t/m. vs. 32... daar staat toch duidelijk aangegeven dat 'begeerte voor hetzelfde geslacht' niet het enige is, maar ook: " 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid." (Rom. 1:29-31)

Leviticus laat duidelijk zien dat er talloze wetjes zijn die wij niet meer gebruiken... net zo als offers die in die tijd gebracht moeten worden, denk ik dat de tijd sinds Jezus' komst veranderd is en bepaalde dingen zijn weggevallen.

Als ik aan homo's denk denk ik ook aan gehandicapte mensen en bijv. mensen die het syndroom van down hebben... t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou...
Ik geloof niet dat je kiest voor het homo zijn, en ook niet dat het zou zijn ontstaan vanwege een 'afwezige' vader...
Ik zou graag door willen gaan over hoe die tekst in Romeinen 1 nu is bedoeld, al staat dat al wel aangegeven in de inleiding van dit topic.

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 19:27

MIEK114 schreef:
Met ons mensen is van alles mis, hetero of homo. Ook met onze seksualitiet is van alles mis, hetero of homo.
Met de wereld is van alles mis hetero of homo. Terug naar onze oorsprong, naar onze Schepper die seksualitiet een duidelijke mooie plaats gegeven heeft.
Makkelijk is het niet helemaal niet in de wereld waarin we leven met alle verleidingen om ons heen. Daarom breng het bij het Kruis daar waar Christus voor ons pleit en vraag sterk te zijn en wijsheid te mogen ontvangen door dicht bij je oorsprong te blijven je Vader je Schepper.

Hoi Miek!

Dit vind ik wel zó heel erg mooi verwoord van jou!

Dat wou ik daarom toch nog even kwijt!!!!

Groet,

Shanita

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 juli 2010, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 19:53

SUSANNAH475 schreef:

Als ik aan homo's denk denk ik ook aan gehandicapte mensen en bijv. mensen die het syndroom van down hebben...t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou...

Met je zin "t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou..." zo is het ook denk ik. Gods schepping van de mens, was volmaakt, alleen de zondeval heeft dit allemaal in de war geschopt. Rom 1: 19 Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd.
De vraag is dus hoe je ermee omgaat, geef je toe aan **** of geef je het over aan God en vertrouw je op Zijn leiding in jouw leven. (**** = vul maar in naar aanleiding van tekst 29-32)
En dan gaat het nu niet alleen over homofilie, maar ook over al de andere dingen die Susannah citeerde uit Rom 1: 16-32 (29-31)

Tegen een dief, die steelt om zichzelf te verrijken, zeggen we wel "het is fout" wat je hebt gedaan.
Tegen iemand die roddelt zeggen we ook "het is fout" wat je doet.
Tegen iemand die overspel pleegt, zeggen we ook "het is fout" wat je doet of hebt gedaan.
Tegen iemand die een sexuele relatie heeft met iemand van hetzelfde geslacht zeggen we ...... niets, want dan veroordelen we ...... Smiley die vol vragen zit

Het is maar net waar je de klemtóón legt, en soms ligt het ook nog aan de persoon die iets zegt .... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 20:13

CROSSROAD317 schreef:
Met je zin "t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou..." zo is het ook denk ik. Gods schepping van de mens, was volmaakt, alleen de zondeval heeft dit allemaal in de war geschopt. Rom 1: 19 Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd.De vraag is dus hoe je ermee omgaat, geef je toe aan **** of geef je het over aan God en vertrouw je op Zijn leiding in jouw leven. (**** = vul maar in naar aanleiding van tekst 29-32)
En dan gaat het nu niet alleen over homofilie, maar ook over al de andere dingen die Susannah citeerde uit Rom 1: 16-32 (29-31)

Tegen een dief, die steelt om zichzelf te verrijken, zeggen we wel "het is fout" wat je hebt gedaan.
Tegen iemand die roddelt zeggen we ook "het is fout" wat je doet.
Tegen iemand die overspel pleegt, zeggen we ook "het is fout" wat je doet of hebt gedaan.
Tegen iemand die een sexuele relatie heeft met iemand van hetzelfde geslacht zeggen we ...... niets, want dan veroordelen we ...... Smiley die vol vragen zit

Het is maar net waar je de klemtóón legt, en soms ligt het ook nog aan de persoon die iets zegt .... Twijfelende smiley

Als ik jouw stukje lees, kan ik maar aan 1 ding denken... namelijk dat Jezus zei: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"

(Niet dat dat een vrijbrief is om te gaan zondigen, maar ik heb net zo goed de genade nodig als 'een homo')

Het stukje waar je mee begint heeft niks met het onderwerp te maken, maar gaat over God die Zich bekend heeft gemaakt aan de mensen... of ze nu hetero of homo zijn.
Nogmaals ik weet het niet... maar ik weiger om die mensen in een hokje te plaatsen en te blijven toekijken hoe ze keer op keer (en met name in de kerk) worden nagekeken...! en buitengesloten worden van kerk en christenen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:39

SUSANNAH475 schreef:
Als ik jouw stukje lees, kan ik maar aan 1 ding denken... namelijk dat Jezus zei: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"

(Niet dat dat een vrijbrief is om te gaan zondigen, maar ik heb net zo goed de genade nodig als 'een homo')

Het stukje waar je mee begint heeft niks met het onderwerp te maken, maar gaat over God die Zich bekend heeft gemaakt aan de mensen... of ze nu hetero of homo zijn.
Nogmaals ik weet het niet... maar ik weiger om die mensen in een hokje te plaatsen en te blijven toekijken hoe ze keer op keer (en met name in de kerk) worden nagekeken...! en buitengesloten worden van kerk en christenen.

Het staat ze ten alle tijde vrij om zich te bekeren en tot inkeer te komen...

De simpele reden dat ze ook liefde en geborgenheid zoeken, is geen reden om bewust te zondigen. Die behoefte hebben wel meer mensen die geen partner hebben.
Even heel scherp gezegd... als jij een homo begrijpt omdat hij fysiek een drang tot sex heeft, begrijp jij dan ook een vrouw die geen geschikte partner kan vinden en zich daarom prostitueert om toch maar sex te hebben? Of vriendelijker gezegd... zich overgeeft aan alle mogelijke one-nightstands om toch maar wat bevrediging te vinden?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:44

PIETER649 schreef:

De simpele reden dat ze ook liefde en geborgenheid zoeken, is geen reden om bewust te zondigen. Die behoefte hebben wel meer mensen die geen partner hebben.
Even heel scherp gezegd... als jij een homo begrijpt omdat hij fysiek een drang tot sex heeft, begrijp jij dan ook een vrouw die geen geschikte partner kan vinden en zich daarom prostitueert om toch maar sex te hebben? Of vriendelijker gezegd... zich overgeeft aan alle mogelijke one-nightstands om toch maar wat bevrediging te vinden?

Ohoh, Pieter, wat is dit nou voor reactie? Het gaat om echte mensen die 100% homo zijn en dus niet alleen voor de sex iets willen.
Ik hoop dat je dit zwart wit bedoelt hebt want anders ben ik zeer zwaar oneens met je en doe je deze groep mensen ernstig tekort.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:48

CARIN303 schreef:
Ohoh, Pieter, wat is dit nou voor reactie? Het gaat om echte mensen die 100% homo zijn en dus niet alleen voor de sex iets willen.
Ik hoop dat je dit zwart wit bedoelt hebt want anders ben ik zeer zwaar oneens met je en doe je deze groep mensen ernstig tekort.

ik mag de boel graag op scherp zetten... maar je mag er in lezen wat je lezen wilt.
vergis je niet, het simpele feit dat "de wereld" openlijk homofilie omarmd en accepteerd, is nog geen reden om "dus" maar aan te nemen dat we Gods Woord met de bril van de huidige tijd mogen lezen...
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:51

PIETER649 schreef:
ik mag de boel graag op scherp zetten... maar je mag er in lezen wat je lezen wilt.
vergis je niet, het simpele feit dat "de wereld" openlijk homofilie omarmd en accepteerd, is nog geen reden om "dus" maar aan te nemen dat we Gods Woord met de bril van de huidige tijd mogen lezen...

Mee eens, ik zeg ook niet dat ik het toejuich maar de mens die erachter komt dat hij/zij op hetzelfde geslacht valt heeft het al zwaar genoeg, helemaal als tie christen is.
Dus zo iemand puur afrekenen op een avondje sex, daar doe je ze zwaar tekort mee.
Ik kon het niet nalaten te reageren op je maar had al het vermoeden dat je het ff zwaar aandikte.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:25

PIETER649 schreef:

wie zegt dat ik het over prostitutie heb ?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:40

SUSANNAH475 schreef:

Oh ja? Volgens mij verwoordt Cross het, zoals het in de Bijbel staat. Ben het dus ook helemaal met hem eens! Het lijkt erop alsof bepaalde zonden niet benoemd mogen worden, maar andere zonden wel. Volgens mij maak je dan onderscheid, gebaseerd op je menselijke gevoel.

Hmm......meng ik me - zonder dat ik dit wil - toch nog in deze discussie. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 11:18

SUSANNAH475 schreef:
wie zegt dat ik het over prostitutie heb ?

Hij niet...lees maar na, er werd je een vraag gesteld, namelijk: begrijp je dan ook dat een een vrouw die geen geschikte partner vind zich overgeeft aan allerlei one-nightstands om maar aan bevrediging te komen........want dat is namelijk precies hetzelfde!
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:26

dit is toch wel een onderwerp waar de meningen sterk verdeel over zullen zijn
en ik hou me dan ook liever aan de bijbel als leidraad

1 rom 18 tot 32

18 Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden.
19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard.
20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

EN LEES DAN OOK VERS 32 DEGENEN DIE EEN WELGEVALLEN HEBBEN IN DEGENEN
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS166

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:31

JONATHAN890 schreef:
Samen een weg vinden

Deze bijdrage is een bewerking van een hoofdstuk uit het boekje Je weg vinden van Jan Mudde, uitgegeven door Boekencentrum, Zoetermeer

Over omgang met homoseksualiteit en homoseksuelen
Jongens vallen op meisjes en meisjes vallen op jongens. Zo is het altijd geweest en zo zal het wel altijd blijven. Maar soms krijgt een meisje geen vlinders in de buik van een leuke jongen, maar van een leuke klasgenote, of een collega. En soms droomt een jongen niet van het mooiste meisje van de Was, maar van de mooiste jongen. Hoe ga je daarmee om als dat bij jou het geval is? In het bijzonder, hoe ga je daarmee om als je christen bent? En, hoe ga je daarmee om als kerk?

1. Homoseksualiteit: meningen en feiten

Wat is homoseksualiteit? Is het een ziekte die te genezen valt? Is het een - al dan niet door de opvoeding of bepaalde ervaringen ontstane - ontwikkelingsstoornis? Een mooie variatie op de geijkte patronen? Een aangeboren afwijking? Of is het een keuze, omdat in iedere mens iets biseksueels zit?

In de literatuur is voor elke mening wel een pleitbezorger te vinden. Daarvan kun je leren, dat je heel voorzichtig moet zijn met het verabsoluteren van een van deze verklaringen. Stel dat iemand van mening is, dat zijn homofilie een te verhelpen ontwikkelingsstoornis is. De persoon in kwestie volgt allerlei therapieen, maar het eind van het liedje is, dat er niets aan zijn gevoelens veranderd is? Dan kan het einde erger zijn dan het begin ... Of stel, iemand lijdt onder het anders zijn, maar gaat er van uit dat alles altijd zal blijven, zoals het is, terwijl er werkelijk mogelijkheden voor verandering zijn ....

Verschillen
Homoseksuelen zijn, net als heteroseksuelen, in de beleving en uiting van hun geaardheid individueel heel verschillend. Er is een wereldje van homo's, waarin een zeer sterke gerichtheid op seksualiteit is. Zeker voor de aids-epidemie wilden homofielen die vrije seksuele omgang nog wel eens verheerlijken. Ik herinner me uitlatingen in de sfeer van: `Wat zielig zijn jullie monogame hetero's eigenlijk! Wij doen het met wie we willen!'
Andere homoseksuelen walgen van deze obsessie voor seks. Zij verlangen naar een relatie, een vriend(in), een vaste partner met wie een relatie voor het leven opgebouwd wordt.

Ook zijn er homoseksuelen, die hun homoseksualiteit als een kruis zien dat ze moeten dragen. Uit de kracht van hun geloof, of omdat de kerk hun lief is, gaan ze geen relatie aan, maar verkiezen ze in onthouding te leven, met soms de eenzaamheid als consequentie.

Kerkelijke reacties en opvattingen

In de vrijzinnige kerken en de grote protestantse kerken bestaat al geruime tijd een behoorlijk open houding tegenover homoseksuelen. Zij worden geaccepteerd, ook als zij met een partner samenleven. Hun geaardheid wordt wel als een vrolijke variant van Gods veelvormige schepping gezien.

De orthodoxe protestantse kerken en organisaties als de EO hebben lange tijd een terughoudende of zelfs afwijzende houding tegenover homoseksualiteit aangenomen. Het gevolg is, dat veel homoseksuelen van deze kerken en organisaties vervreemd zijn geraakt. Dat ging van hun kant dikwijls met veel pijn gepaard. De kerk heeft die pijn dikwijls in veel mindere mate gevoeld ...

Hoewel op het onderwerp tegenwoordig geen taboe meer rust, ligt met name het samenwonen van homoseksuelen nog heel problematisch. Een basishouding hebben de orthodoxe kerken en organisaties nog niet gevonden. Mijn indruk is, dat de meningsvorming nog steeds niet is afgerond. Een aantal meningen, waarvoor je onder zowel homo's als hetero's voorstanders zult kunnen vinden, wil ik hieronder op een rijtje zetten.

a. Genezing
Allereerst zijn sommigen van mening, dat homoseksualiteit een zondige en/of ziekelijke neiging is, waarvan God de mens verlossen kan en wil. In de weg van zowel therapie als gebed kan genezing ontvangen worden, zo geloven zij. Zij wijzen dan op het - ook wetenschappelijk vastgestelde - gegeven dat nogal wat homoseksuelen dit zo ervaren mochten en menen, dat God die weg ook met anderen kan gaan.

b. Onderscheid geaardheid - praxis
Velen maken een onderscheid tussen geaardheid (vaak aangeduid met de term homofilie) en praxis (dan aangeduid met de term homoseksualiteit). Zij accepteren de homofiele geaardheid, maar verwerpen de homoseksuele praxis. Homofilie is in hun opvatting een gevolg van de zondeval, een blijk van de geschondenheid van de schepping. Maar, zoals het zeer kwalijk is om iemand met een aangeboren afwijking om dat feit te veroordelen, zo is het ook zeer kwalijk om een homofiel om zijn homofilie te veroordelen. Integendeel, om hun nood hebben homofielen juist recht op steun en begrip vanuit de gemeente van Christus. Toch leidt dit begrip niet tot acceptatie van homofiele/ homoseksuele relaties. Homoseksualiteit staat haaks op Gods scheppingsbedoeling. Het wordt ook zo duidelijk door God in zijn Woord verboden, dat acceptatie daarvan onmogelijk is. Homofielen wordt daarom de weg van onthouding gewezen. Vormen van vriendschap zijn oke, maar van een relatie geldt 'nee'.

c. Barmhartige concessie
Weer anderen zijn van mening, dat door de kerk het samenleven van twee homoseksuelen niet verboden mag worden. Zij vinden het onderscheid tussen het hartelijk aanvaarden van de homofiele geaardheid en de hartgrondige verwerping van de homoseksuele praxis onhoudbaar. Hoe kun je ooit je aanleg accepteren, terwijl je die niet in praktijk mag brengen? Is dit niet een heel gespleten standpunt? Zij wijzen er verder op, dat hetgeen in de Bijbel over homoseksualiteit gezegd wordt, niet direct toegepast kan worden op alle vormen van homoseksualiteit die wij nu kennen. Twee mannen of vrouwen, die een relatie aangaan, waarin ze elkaar in liefde trouw proberen te zijn is immers een heel recent verschijnsel in de geschiedenis van de mensheid? Tenslotte waarschuwen zij uit pastorale overwegingen tegen de risico's van het kerkelijke verbod op een relatie tussen twee homoseksuelen: drijft deze houding de homoseksueel niet in de richting van een circuit, waarin liefde en trouw ver te zoeken zijn? Dreigt deze houding ook geen wig te drijven tussen God en de homoseksueel, de kerk en de homoseksueel?

Toch is ook in hun visie homoseksualiteit geen scheppingsvariant. Homoseksualiteit is een symptoom van de gebrokenheid van de schepping, net als een aangeboren handicap of een erfelijke ziekte. Daarom geven zij met een zekere schroom ruimte voor homoseksuele relaties. Vandaar dat ik dit standpunt typeer als `barmhartige concessie'.

Verwarrend
Al die verschillende meningen maken het er niet makkelijker op. Stel je bent homoseksueel en je treedt als zodanig naar buiten, hoe zullen de reacties dan zijn? Het klimaat is opener, de reacties meer begripvol,
maar ...wat bedoelen ze als ze zeggen je te accepteren?
Bedoelen ze daarmee, dat ze je als mens accepteren maar niet als homoseksueel, omdat dat een verkeerde geaardheid is?
Bedoelen ze, dat ze je ook als homofiel accepteren, maar niet als homoseksueel?
Of bedoelen ze, dat ze je accepteren, zoals je bent, eventueel inclusief een relatie?

Ha jonathan

Wij d8ten ff kijken of het onderwerp op de site staat.....
Wat een discussie hahahaha maar idd wel goed om er met elkaar over na denken.....Het doet in elk geval heel wat stof opwaaien....
Mijn mening of onze mening gaan we nog geven als we weer thuis zijn..DAAR KUN JE OP REKENEN Knipoog smiley

Groet Roos(andrea) Joke
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 15 Volgende
Pagina 2 van 15