Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 17:04
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Overigens funktioneert dit hoekje naar tevredenheid. |
nog steeds Arjan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 17:18
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 18:00
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | www.bijbelsdagboek.nl
5 januari
„Daarom, mijn geliefde broeders, weest standvastig, onwankelbaar, te allen tijde overvloedig in het werk des Heren.” 1 Kor.15:58a
Lezen: Filippenzen 3:17-4:1 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 5 januari Lezen: Filippenzen 3: 17 – 4:1
Vertaling 1951
17 Weest allen mijn navolgers, broeders, en ziet op hen, die evenzo wandelen, gelijk gij ons tot voorbeeld hebt. 18 Want velen wandelen – ik heb het u dikwijls van hen gezegd, maar nu zeg ik het ook wenende – als vijanden van het kruis van Christus. 19 Hun einde is het verderf, hun God is de buik, hun eer stellen zij in hun schande, zij zijn aardsgezind. 20 Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, 21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen. 1 Daarom, mijn geliefde broeders, naar wie mijn verlangen uitgaat, mijn blijdschap en kroon, staat alzo vast in de Here, geliefden! De Nieuwe Bijbelvertaling
17 Volg mij na, broeders en zusters, en kijk naar hen die leven volgens het voorbeeld dat wij u gegeven hebben. 18 Ik heb u al vaak gezegd, en zeg nu zelfs met tranen in mijn ogen: velen leven als vijand van het kruis van Christus 19 en gaan hun ondergang tegemoet. Hun god is hun buik, hun eer is schaamteloosheid en hun aandacht is alleen gericht op aardse zaken. 20 Maar wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus. 21 Met de kracht waarmee hij in staat is alles aan zich te onderwerpen, zal hij ons armzalig lichaam gelijk maken aan zijn verheerlijkt lichaam. 1 Daarom, broeders en zusters, die ik liefheb en naar wie ik verlang, die mijn vreugde en erekrans zijn, blijf standvastig in de Heer.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Het vierde hoofdstuk begint met „Daarom”, en de tekst voor deze dag ook. Beide teksten roepen ons op om standvastig te zijn, niet vanuit een moraal die onze vaderen hebben beleefd, maar zelf heel bewust gericht op dat wat voor ons ligt. In 1 Kor.15 wordt gesproken over het geweldige einde dat eigenlijk een indrukwekkend begin zal zijn! Al het vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen, het sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen, voor het einde komt. Want als het aangezegde einde komt, begint het Koninkrijk Gods pas in volle heerlijkheid! En wij zullen daarbij horen, als we als wedergeboren mensen ons geluk niet meer in het vergankelijke, maar in het onvergankelijke zijn gaan zoeken. Dit betekent niet dat we hier op aarde moeten zuchten dat het maar een tranendal is en dat het straks, in de hemel, pas goed gaat worden. Want Paulus zegt dat we niet straks, maar nu reeds „burgers zijn van een rijk in de Hemelen” (:20). En, omdat we burgers van dat hemelse rijk zijn geworden, doordat Jezus ons, door gehoorzaamheid aan Zijn Woord, heeft overgeplaatst vanuit de dood in het leven (Joh.5:24), weten we dat Hij komen zal om ook ons sterfelijk lichaam te veranderen, zodat het aan Zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig zal worden. Daarom vrienden is het einde, waarvan de Bijbel spreekt, een heerlijk begin van een nieuwe tijd! Maar dan hebben we toch ook alle reden om te volharden tot het einde, tot Hij komt! Wie deze hoop op Hem heeft, merkt dat er een totaal nieuwe gezindheid komt, waarin het een heilige vanzelfsprekendheid wordt om de wereldse begeerten te verzaken, omdat er gewoonweg geen tijd meer voor is, omdat de Geest van God ons dringt overvloedig te zijn in het werk voor Zijn Rijk! |
Ga je het hele jaar hier neerzetten? Ik vind het prima hoor maar begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed. Ik lees een eigen bijbels dagboek en hoef hier niet nog 1 te lezen. Of ben ik de enige die er zo over denkt? In dat geval ga je maar rustig verder.
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 18:25
|
|
|
RELLOK036 schreef: | goe lezen tess..heb nog vakantie.... |
Heb goed gelezen rell...denk ligt er enkel aan hoe je het leest
Maar prettige vakantie verder, die van mij is voorbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 18:29
|
|
|
HENK710 schreef: | Begin je toch gewoon je eigen hoek(bank)je als je zo graag ook uitzondering wilt zijn? Maar ook zonder ben je gewoon uniek hoor |
Hmm...heb al ooit eens zo'n bankje gehad...was niet zo druk daar! Misschien dat ik em maar gewoon bij rell in zen koffieshop neerzet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 18:39
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Heb goed gelezen rell...denk ligt er enkel aan hoe je het leest
Maar prettige vakantie verder, die van mij is voorbij | ik weet niet wat je verkeerd kan lezen dat ik akantie heb maar is goe hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 19:02
|
|
|
Dit topic had beter 'Wie ging?' kunnen heten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 19:32
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Toen ik de titel van het topic las was de eerste gedachte dat het een parodie was op het bekende programma. Maar dat was niet echt het geval. Ik kan me voorstellen dat de redactie wat terugschrikt voor wat hier gebeurt. Straks krijg je iets van leraar zoekt slimme vrouw of zo en dat in allerlei varianten. Om een parodie kun je lachen als het goed is, dit was daar te serieus voor. Al zou ik wel een voorstander zijn van een satirehoekje op CM met als thema daten of zo Een beetje humor kan hier geen kwaad.
vrgr
Thomas |
Doe je best zou ik zo zeggen ! Echte humor is nooit weg ! Ik zie er naar uit !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 19:41
|
|
|
MARY052 schreef: | Ga je het hele jaar hier neerzetten? Ik vind het prima hoor maar begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed. Ik lees een eigen bijbels dagboek en hoef hier niet nog 1 te lezen. Of ben ik de enige die er zo over denkt? In dat geval ga je maar rustig verder.
Groet Mary |
Nou ja......waarom niet. En zoals je zegt.....je hoeft het niet te lezen hoor......blijf dan bij je eigen dagboekje...er staat nergens dat je verplicht bent om dit te lezen...... Er zijn hier echter meer mensen....en goed geestelijk dagelijks voer, vind ik hier eigenlijk wel nodig.....
En....zoveel last kun je van deze topic niet hebben, want het is steeds onder hetzelfde kopje gesitueerd en sneeuwt de andere topics niet onder. Dus Mary.....ik weet eigenlijk niet, waarom je dit moet opmerken.........ook al zou je niet de enige zijn, die het zegt..... want bij de Heer heeft de meerderheid het niet te zeggen en bij mij ook niet.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 6 januari 2010, 20:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 19:58
|
|
|
6 januari
„Omdat het hierbij niet uitging van geloof, maar van vermeende werken. Zij hebben zich gestoten aan de steen des aanstoots.” Rom.9:32
Lezen: Jesaja 8:11-15 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 6 januari Lezen: Jesaja 8: 11-15
Vertaling 1951
11 Want aldus heeft de HERE tot mij gezegd, toen zijn hand mij overweldigde en Hij mij waarschuwde niet op de weg van dit volk te gaan: 12 Gij zult geen samenzwering noemen alles wat dit volk een samenzwering noemt, en voor hetgeen zij vrezen, zult gij niet vrezen noch schrikken. 13 De HERE der heerscharen, Hèm zult gij heilig achten en Hij moet het voorwerp van uw vrees en Hij moet het voorwerp van uw schrik zijn. 14 Dan zal Hij tot een heiligdom zijn, en tot een steen, waaraan men zich stoot, en tot een rotsblok, waarover men struikelt, voor de beide huizen van Israël, tot een klapnet en tot een valstrik voor de inwoners van Jeruzalem. 15 En velen onder hen zullen struikelen en vallen, verpletterd, gestrikt en gevangen worden.
De Nieuwe Bijbelvertaling
11 Toen greep de HEER mij bij de hand en hield me voor dat ik me anders moest gedragen dan dit volk. Hij zei: 12 ‘Noem niet alles een samenzwering wat zij een samenzwering noemen. Wees niet bang voor wat hun angst aanjaagt, heb er geen ontzag voor. 13 Alleen de HEER van de hemelse machten is heilig, voor hem zijn angst en ontzag op hun plaats. 14 Hij zal een heiligdom zijn, maar ook de steen waaraan men zich stoot, de rots waarover de twee koningshuizen van Israël struikelen, de valstrik en het net waarin de inwoners van Jeruzalem verstrikt raken. 15 Velen zullen struikelen, ze komen ten val en worden vermorzeld, raken verstrikt en worden gevangen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Wie zegt God te kennen en toch denkt zijn eigen weg te kunnen gaan, misleidt zichzelf en de waarheid is in hem niet, zegt de apostel Johannes (1Joh.1:6). Israël was Gods volk en dat is het nog en zal het blijven zolang de zon en de maan ons zullen verlichten (Jer.31:36). Maar als men tot het volk behoort, is dat nog geen garantie dat men daarom ook naar de wil van God leeft! God zegt tegen Jesaja, dat het volk helemaal niet meer weet wat goed en wat slecht is, hoewel men de wet uit het hoofd kent! Daarom waarschuwt Hij Jesaja om zich op geen enkele manier te vereenzelvigen met het volk (:12). In het Nieuwe Testament wordt ons op verscheidene plaatsen iets dergelijks gezegd: „Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen” (Ef.4:20), en: „Daarom gaat weg uit hun midden, en scheidt u af, spreekt de Here, en houdt niet vast aan het onreine” (2Kor.6:17). Als we werkelijk God ontmoeten in ons leven, zal Hij ons ongeveer hetzelfde zeggen als tegen Jesaja en ons waarschuwen niet op de weg van dit (vrome) volk te gaan. Maar het blijft gelukkig niet bij wat niet mag! Hij wijst ons ook de goede weg! „De HERE der heerscharen, Hèm zult gij heilig achten en Hij moet het voorwerp van uw vrees zijn.” Dan zullen we werkelijk veilig zijn onder Zijn vleugelen, terwijl anderen, die God niet heiligen in hun leven, zullen struikelen, vallen en verpletterd worden! Dit laatste is een vreselijke uitspraak. Maar laten we goed bedenken dat deze woorden van God niet gelden voor de heidenen, maar voor diegenen, die het Woord van God gehoord hebben, misschien wel zondag aan zondag, maar het maandag aan maandag naast zich neer hebben gelegd, alsof God op zondag niet sprak!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:04
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dit topic had beter 'Wie ging?' kunnen heten. | Maar wie ging gaat ook nog wel daarna Terugblik met uitnodiging zogezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vergelijk de vertalingen wel eens met elkaar en het komt allemaal op hetzelfde neer. |
Het mooie van de diverse vertalingen is inderdaad het vergelijk. De insteek van de vertalers bij hun keus kan net even anders zijn, waardoor je een tekst nog net weer even anders leert zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je zegt dat je Gods Woord als uitgangspunt neemt, waarom neem je dan niet serieus als de Bijbel zegt, dat er maar een weg is. | Waar heb ik ontkend dat Jezus de Weg is?
CHATULIEM619 schreef: | In een dialoog zou je de andersdenkende de ruimte moeten geven zichzelf te zijn, dus niet zijn zondige leven op te geven. | Een dialoog is nu juist bij uitstek bedoelt om van elkaar te leren. Je kunt een ander prima zichzelf laten blijven en zelfs laten groeien in een dialoog. Ook kun je zelf groeien door een dialoog, aangezien de andersdenkende je kan aanscherpen in je eigen overtuiging, ondanks dat je wel verschil van mening kan blijven houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:15
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Kunnen beide verhalen dan echt niet gewoon naast elkaar bestaan |
Lijkt me wel! Isaäc en Ismaël bestonden ook naast elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:19
|
|
|
Het is maar net, wat de bijbelmakers beogen met een weer nieuwe versie van een bepaalde bijbel. Zo kun je vertalers hebben, die beogen een bijbel te maken voor juist ongelovigen, om die met het evangelie te bereiken.
Zo'n biijbel zal meer interpretatief vertaald worden juist....het meer vertalen in de taal van de huidige tijd en dus niet ver af staan van de taal, die dagelijks gebruikt wordt, daar de meeste niet gelovigen heel ver van de bijbel afstaan en bepaalde woorden totaal niet kennen en weten wat ze eronder verstaan moeten.
De gevorderde bijbellezers, die dagelijks in de bijbel lezen, zullen m.i. steeds juist meer naar de grondtekst gaan, omdat zij steeds meer inzien, dat de interpretatie het juiste begrip in de weg kan staan en op verkeerde wegen kan leiden.
Dus als je een bijbel wil beoordelen, moet je je ook afvragen, wat was de bedoeling bij het vertalen van een bepaalde bijbel m.i..
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 6 januari 2010, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:20
|
|
|
Van het oude naar het nieuwe jaar
Als het oude jaar gaat verzinken, De mensen het glas heffen en klinken, Gaan mijn gedachten nog even vlug Over het hele jaar terug.
Wat heeft het jaar alzo gebracht? Was het, wat ik er van had verwacht? Er was vreugd, er was verdriet, Als men het jaar zo overziet.
Als ik dan kijk naar het nieuwe jaar, O God, die drempel is zo zwaar Van t een naar t ander jaar te treden. Here God, richt Gij mijn schreden.
Wat staat ons straks dan te wachten? Wat vreugde, leed, verdriet en klachten? Want de touwtjes van het wereld-spel, Gaan strakker spannen, weet dat wel.
Ja Heer, Uw kinderen krijgen het zwaar. O Here God, ik vraag, bewaar, Houdt ons toch vast aan Uwe hand, Dat satan ons niet overmant.
Aan Uw hand kan ik veilig gaan, Met U kan ik het wel weer aan. Met U kan ik het jaar wel tegemoet. Want Gij zijt het, die mij leven doet.
( uit de bundel gedichten van Wies van someren brand-paap)
Hoi allemaal,
Allereerst wenst gebedsroom jullie het allerbeste toe. Gods rijke zegen, nabijheid, troost, vreugd en levensgeluk aan allen.
Morgen is er weer gebedsroom, ieder is welkom mee te bidden en danken. Je bent vrij om een kijkje te nemen hoe gebedsroom werkt, ook vrij om mee te doen. Sommigen doen maar 1 mintuutje mee, anderen het hele uur. We ondervinden veel zegen, en nawerking.
Je kan gebedsroom vinden als je eerst de chatbox aanklikt, dan rechtsbeneden van de chatbox de gebedsroom aanklikken.
We houden gebedsroom van 19.30 tot 20.30
Warme groetjes, (extra warm nu het buiten zo koud is )
Martha ook namens Eva die tijdelijk geen lid is van cm.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:21
|
|
|
RELLOK036 schreef: | denk een kapot cherm als je je cd er in wel duwen....nogal logisch maar abo vergeten te betalen? |
tuurlijk niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:21
|
|
|
INKA401 schreef: | plantjies nodig jochie? |
Als je snel bent heeft buuf hier nog wel wat op zolder...getuige de stroomstoringen en af en toe oplaaiende geur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:24
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik vrees dan hetzelfde als in de garage van mn buurman....ingemetselde bierflesjes |
als jij dat wil dan kan ik dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:26
|
|
|
Ik lees de Friese Bijbel, mijns inziens heel verantwoord vertaald en als je het het kunt lezen: taalgebruik van een zeldzame schoonheid. Het Fries is sterk in de vele nuanceringen van gevoelens en stemmingen en die hebben de vertalers perfect aangevoeld. Wat een idealisme ook, om voor een half miljoen mensen waarvan misschien een tiende deze Bijbel lezen, zoiets moois te maken.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik lees de Friese Bijbel, mijns inziens heel verantwoord vertaald en als je het het kunt lezen: taalgebruik van een zeldzame schoonheid. Het Fries is sterk in de vele nuanceringen van gevoelens en stemmingen en die hebben de vertalers perfect aangevoeld. Wat een idealisme ook, om voor een half miljoen mensen waarvan misschien een tiende deze Bijbel lezen, zoiets moois te maken.
Thomas |
Mooi Thomas....helaas ken ik geen Fries.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:33
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Mooi Thomas....helaas ken ik geen Fries..... |
U heeft uw leraar gevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik lees de Friese Bijbel, mijns inziens heel verantwoord vertaald en als je het het kunt lezen: taalgebruik van een zeldzame schoonheid. Het Fries is sterk in de vele nuanceringen van gevoelens en stemmingen en die hebben de vertalers perfect aangevoeld. Wat een idealisme ook, om voor een half miljoen mensen waarvan misschien een tiende deze Bijbel lezen, zoiets moois te maken.
Thomas |
Idd Thomas... Ik heb hier naast de friese kijkbijbel, ook nog de "gewone" friese bijbel...Mijn pake las er vroeger altijd uit voor zo mooi om dat te horen...eigenlijk nog mooier dan zelf lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:40
|
|
|
HAAS141 schreef: | dit keer van unox ... maar die koriaanse ... |
Na het eten een Dokkumer kofje. Men neme beerenburger, niet te weinig uiteraard en giete die in een Irishcoffee glas. Beetje basterdsuiker er door roeren tot het oplost. Sterke koffie zetten en slagroom met niet te veel suiker dik opkloppen, liefst flink wat. Koffie bij de beerenburger schenken even tot stilstand laten komen en een lepel warm maken in de koffie. Met een andere lepel slagroom opscheppen en over de bolle kant van de verwarmde lepel laten glijden op de koffie. Niet te weinig slagroom, dat Sonjagedoe is niks. Hete koffie onder de slagroom wegdrinken. Schijt aan de hartstichting hebben en nog even de slagroom van de bodem eten.
Als beerenburger bij voorkeur van de Weduwse Joustra in de 35 procentsuitvoering. Het is dan eigenlijk Snitser kofje.
Het is er in Friesland weer voor en met dank aan de Irish. Elke dag nemen tot de Elfstedentocht komt.....javascript:emoticon('')
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 januari 2010, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:50
|
|
|
als je deze discussie nog es naleest, zou je bijna een hekel krijgen aan allle religies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 21:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | als je deze discussie nog es naleest, zou je bijna een hekel krijgen aan allle religies |
Dan niet doen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GEERHARD407
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 21:08
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Het is maar net, wat de bijbelmakers beogen met een weer nieuwe versie van een bepaalde bijbel. Zo kun je vertalers hebben, die beogen een bijbel te maken voor juist ongelovigen, om die met het evangelie te bereiken.
Zo'n biijbel zal meer interpretatief vertaald worden juist....het meer vertalen in de taal van de huidige tijd en dus niet ver af staan van de taal, die dagelijks gebruikt wordt, daar de meeste niet gelovigen heel ver van de bijbel afstaan en bepaalde woorden totaal niet kennen en weten wat ze eronder verstaan moeten.
De gevorderde bijbellezers, die dagelijks in de bijbel lezen, zullen m.i. steeds juist meer naar de grondtekst gaan, omdat zij steeds meer inzien, dat de interpretatie het juiste begrip in de weg kan staan en op verkeerde wegen kan leiden.
Dus als je een bijbel wil beoordelen, moet je je ook afvragen, wat was de bedoeling bij het vertalen van een bepaalde bijbel m.i.. |
-- De vraag is: Wát hebben ze vertaald?? http://cid-ca0ba6baaadeb461.skydrive.live.com/self.aspx/NBV2004/003-Na%20Christus%20schreven%20de%20discipelen%20hun%20boeken.pdf
http://cid-ca0ba6baaadeb461.skydrive.live.com/self.aspx/NBV2004/002-Wat%20christenen%20vandaag%20moeten%20weten%20over%20het%20Griekse%5E_Nieuwe%5E_Testament.pdf
Laatst aangepast door
|
GEERHARD407
|
op woensdag 6 januari 2010, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 21:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | als je deze discussie nog es naleest, zou je bijna een hekel krijgen aan allle religies |
Religies mag je gerust afwijzen Daar gaat het toch al niet om
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 21:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Als je snel bent heeft buuf hier nog wel wat op zolder...getuige de stroomstoringen en af en toe oplaaiende geur | is niet mijn buuf die heeft het wel goed door getrokken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUMMER837
|
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:00
|
|
|
Wat mij betreft mogen die vreselijke knipogen afgeschaft worden, ik kan er echt helemaal niets mee!!! Ik vind het zo makkelijk en nietszeggend! Stuur me liever een leuk berichtje!
Verder is het zo dat als je een mailtje aan het schijven bent en ondertussen wil je even op het prikbord, forum of een profiel kijken je direct het mailtje weer helemaal kwijt bent...kun je weer opnieuw beginnen, superirritant!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|