Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:41
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En dat van zo'n ouwe rot |
Het zal na zo'n lange tijd weer even wennen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben ik zo voorspelbaar?? Kan ook Visser altijd nog blokkeren he? |
W-tje, als je dat doet he dan stuur ik je nooooooit meer een mailtje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:48
|
|
|
VISSER278 schreef: | W-tje, als je dat doet he dan stuur ik je nooooooit meer een mailtje. |
Visser....natuurlijk doe ik dat niet.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:16
|
|
|
aan het werk zijn/moeten en zo geen zin hebben......waar is mijn bed???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 12:40
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur. |
En de gelukkige ontvanger dacht zeker ... wat een jantje ongeduld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 12:46
|
|
|
TINK100 schreef: | aan het werk zijn/moeten en zo geen zin hebben......waar is mijn bed??? |
Verwacht dat je daar nu in ligt te pitten ondertussen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 12:47
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En de gelukkige ontvanger dacht zeker ... wat een jantje ongeduld |
Was jij dat toevallig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 20:07
|
|
|
Gister werd er een virus op mijn laptop gevonden. Hij is nu naar de dokter. Gelukkig nu een leen laptop van mijn buurman, die ik een ur per dag mag lenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:36
|
|
|
MARIO216 schreef: | Gister werd er een virus op mijn laptop gevonden. Hij is nu naar de dokter. Gelukkig nu een leen laptop van mijn buurman, die ik een ur per dag mag lenen. |
Wel zorgen dat die niet naar de dokter hoeft he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 10:18
|
|
|
'k Ben heel veel aan het moed verzamelen, om een hele stapel 'papierwerk' - voor een leerling met een 'etiket' (zelfs 2) - in te gaan vullen. 'k Hoorde gistermiddag pas!, dat het eigenlijk voor vrijdag af moet. Ik hoop dat het lukt! Lastig.. als je gisteravond weg bent, morgenavond wilt gaan winkelen, vanavond een verplichte MR-vergadering hebt en vrijdag bijna direct na schooltijd op vakantie wilt. Ooit koos ik voor het werken met kinderen, niet wetende dat er zoveel administratie aan vast zit. Dat was, toen ik begon. ook veel minder. Je moeten dingen vaak dubbel invullen, alsof we niks beters te doen hebben. 'k Heb dit jaar veel 'bijzondere' kinderen (heeft ook leuke kanten), dus verdrink er bijna in. Echt geen zin in dus! Al vind ik wel, dat is mijn motivatie, dat het kind (en zijn ouders) er recht op heeft dat wij er alles aan doen om hem te helpen. Dus....ik ga maar beginnen. Leuk zo'n vrije dag. Bedankt voor het luisteren naar mijn klaagverhaal.
En over 2 dagen komt er vast weer een mooi moment.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 10:22
|
|
|
MARYAN401 schreef: | 'k Ben heel veel aan het moed verzamelen, om een hele stapel 'papierwerk' - voor een leerling met een 'etiket' (zelfs 2) - in te gaan vullen. 'k Hoorde gistermiddag pas!, dat het eigenlijk voor vrijdag af moet. Ik hoop dat het lukt! Lastig.. als je gisteravond weg bent, morgenavond wilt gaan winkelen, vanavond een verplichte MR-vergadering hebt en vrijdag bijna direct na schooltijd op vakantie wilt. Ooit koos ik voor het werken met kinderen, niet wetende dat er zoveel administratie aan vast zit. Dat was, toen ik begon. ook veel minder. Je moeten dingen vaak dubbel invullen, alsof we niks beters te doen hebben. 'k Heb dit jaar veel 'bijzondere' kinderen (heeft ook leuke kanten), dus verdrink er bijna in. Echt geen zin in dus! Al vind ik wel, dat is mijn motivatie, dat het kind (en zijn ouders) er recht op heeft dat wij er alles aan doen om hem te helpen. Dus....ik ga maar beginnen. Leuk zo'n vrije dag. Bedankt voor het luisteren naar mijn klaagverhaal.
En over 2 dagen komt er vast weer een mooi moment. |
Sterkte maryan...een stereotype 'vrije' groepsleerkrachtdag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:07
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Sterkte maryan...een stereotype 'vrije' groepsleerkrachtdag.... |
Dank je Annette, vast ervaring mee. Ik merk dat ik steeds chagrijniger aan het worden ben, er komt geen eind aan dat formulier. En ze vragen dingen minstens 3 keer. Het betreft een aanvraag voor LGF/rugzak. Misschien ken je de formulieren. En dan zul je zien, wijzen ze 'm af.
Ik ben aan vakantie toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:10
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Dank je Annette, vast ervaring mee. Ik merk dat ik steeds chagrijniger aan het worden ben, er komt geen eind aan dat formulier. En ze vragen dingen minstens 3 keer. Het betreft een aanvraag voor LGF/rugzak. Misschien ken je de formulieren. En dan zul je zien, wijzen ze 'm af.
Ik ben aan vakantie toe! |
Ja, k ken ze. .. .... Kun je die formulieren niet samen met een I.B.-er invullen? ....en nog vragen ze zich af waarom zoveel leerkrachten uit/omvallen... Gewoon denken....'This too will pass'.... .....en wat lekkers halen bij de koffie...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:15
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, k ken ze. .. .... Kun je die formulieren niet samen met een I.B.-er invullen? |
Ze hebben bij ons enorm bezuinigd op de IB-uren. Er is wel een collega (directeur) die helpt, maar hij heeft er weinig ervaring mee. De IB-er heeft bijna geen uren meer. Leuk is dat, als je - naast deze aanvraag - nog 3 rugzak-leerlingen ('t zijn wel schatjes hoor ) hebt. Maar..... ik stuur mijn concept straks naar de directeur, mag hij het afmaken.
Bedankt voor je meeleven, doet echt even goed! Ben een beetje aan het afreageren, geloof ik. Ik hou me maar voor dat ik niet meer kan doen, dan mijn best. Valt niet altijd mee, al blijft het een mooi vak hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:19
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Ze hebben bij ons enorm bezuinigd op de IB-uren. Er is wel een collega (directeur) die helpt, maar hij heeft er weinig ervaring mee. De IB-er heeft bijna geen uren meer. Leuk is dat, als je - naast deze aanvraag - nog 3 rugzak-leerlingen ('t zijn wel schatjes hoor ) hebt. Maar..... ik stuur mijn concept straks naar de directeur, mag hij het afmaken.
Bedankt voor je meeleven, doet echt even goed! Ben een beetje aan het afreageren, geloof ik. Ik hou me maar voor dat ik niet meer kan doen, dan mijn best. Valt niet altijd mee, al blijft het een mooi vak hoor. |
Voel helemaal met je mee....! Ja, het lesgeven, daar doe je het voor, maar als er ook niet meer voldoende tijd is om je voldoende voor te bereiden en dan wordt ook lesgeven een stress. ja...juist met die rugzakleerlingen bouw je een band op...!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 12:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:35
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 12 oktober 2011, 12:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:01
|
|
|
Van de dokter verwezen naar de fysio... Bellen en dan niet meer terecht kunnen deze week... Zojuist een ""pittenkussen"" in de magnetron gegooid en ligt die nu op mijn schouders en nek...Dat werkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:16
|
|
|
MARYAN401 schreef: | 'k Ben heel veel aan het moed verzamelen, om een hele stapel 'papierwerk' - voor een leerling met een 'etiket' (zelfs 2) - in te gaan vullen. 'k Hoorde gistermiddag pas!, dat het eigenlijk voor vrijdag af moet. Ik hoop dat het lukt! Lastig.. als je gisteravond weg bent, morgenavond wilt gaan winkelen, vanavond een verplichte MR-vergadering hebt en vrijdag bijna direct na schooltijd op vakantie wilt. Ooit koos ik voor het werken met kinderen, niet wetende dat er zoveel administratie aan vast zit. Dat was, toen ik begon. ook veel minder. Je moeten dingen vaak dubbel invullen, alsof we niks beters te doen hebben. 'k Heb dit jaar veel 'bijzondere' kinderen (heeft ook leuke kanten), dus verdrink er bijna in. Echt geen zin in dus! Al vind ik wel, dat is mijn motivatie, dat het kind (en zijn ouders) er recht op heeft dat wij er alles aan doen om hem te helpen. Dus....ik ga maar beginnen. Leuk zo'n vrije dag. Bedankt voor het luisteren naar mijn klaagverhaal.
En over 2 dagen komt er vast weer een mooi moment. |
Het lijkt wel of je tegenwoordig niet meer gewoon je werk kan doen, er komt zoveel bij kijken....Jij hebt het over het onderwijs maar het zelfde doet zich voor in de gezondheidszorg......je wilt niet weten hoeveel tijd een vpk kwijt is aan alles wat geregistreerd moet worden......en in andere takken zal dat ook wel zo zijn mag ik aannemen..... Gewoon voor de klas staan of aan het bed staan is wel erg verleden tijd geloof ik...... Maar in ieder geval sterkte ermee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het lijkt wel of je tegenwoordig niet meer gewoon je werk kan doen, er komt zoveel bij kijken....Jij hebt het over het onderwijs maar het zelfde doet zich voor in de gezondheidszorg......je wilt niet weten hoeveel tijd een vpk kwijt is aan alles wat geregistreerd moet worden......en in andere takken zal dat ook wel zo zijn mag ik aannemen..... Gewoon voor de klas staan of aan het bed staan is wel erg verleden tijd geloof ik...... Maar in ieder geval sterkte ermee! |
Idd je bent ook niet meer voor je lol Evv-er hoor Alles via de computer en zoveel formulieren via zoveel wegen! En let op de regering gaat het alleen maar leuker maker niet dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Idd je bent ook niet meer voor je lol Evv-er hoor Alles via de computer en zoveel formulieren via zoveel wegen! En let op de regering gaat het alleen maar leuker maker niet dus |
Die computer vind ik juist een zegen als ik eerlijk ben.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het lijkt wel of je tegenwoordig niet meer gewoon je werk kan doen, er komt zoveel bij kijken....Jij hebt het over het onderwijs maar het zelfde doet zich voor in de gezondheidszorg......je wilt niet weten hoeveel tijd een vpk kwijt is aan alles wat geregistreerd moet worden......en in andere takken zal dat ook wel zo zijn mag ik aannemen..... Gewoon voor de klas staan of aan het bed staan is wel erg verleden tijd geloof ik...... Maar in ieder geval sterkte ermee! |
Lief van je, Willemijn. 't Is een probleem, wat op veel werkplekken speelt. Het jammere is dat het energie kost, die je veel liever in het werken met de kids wilt steken. Dat is namelijk het allerleukste, geeft ook het meeste voldoening. Een groep met veel 'bagage', en dus óók veel administratie, zijn vaak ook de bewerkelijke groepen. 'k Heb een erg enthousiaste groep, maar 't leek gisteren alsof er (het stormde wel een beetje) een orkaan doorheen raasde. Kan er de humor nog wel van in zien en er ook wel van genieten, maar is wel vermoeiend. En dan wil je het werk graag even loslaten i.p.v. je met, in mijn ogen weleens zinloze, administratie bezig te moeten houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:50
|
|
|
Mijn laptoppie is nog steeds bij de dokter dus weer een dag zonder cm. Althans een half uurtje. Wel de afgelopen twee dagen een avondje tv gehad, zonder tussen komst van cm. Toch wel heerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Die computer vind ik juist een zegen als ik eerlijk ben....... |
JA dat wel zekers! Maar ondanks dat komen er wel steeds meer soorten formulieren ook digitaal die ingevuld moeten worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:28
|
|
|
slechts 25 minuten buiten geweest en de rest te nat Niet leuk hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:44
|
|
|
HERMAN388 schreef: | slechts 25 minuten buiten geweest en de rest te nat Niet leuk hoor |
das snel, je auto wassen in 25 minuten
morgen eerst maar weer n stukkie autorijden, ken je de blubber er weer afwassen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:01
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Lief van je, Willemijn. 't Is een probleem, wat op veel werkplekken speelt. Het jammere is dat het energie kost, die je veel liever in het werken met de kids wilt steken. Dat is namelijk het allerleukste, geeft ook het meeste voldoening. Een groep met veel 'bagage', en dus óók veel administratie, zijn vaak ook de bewerkelijke groepen. 'k Heb een erg enthousiaste groep, maar 't leek gisteren alsof er (het stormde wel een beetje) een orkaan doorheen raasde. Kan er de humor nog wel van in zien en er ook wel van genieten, maar is wel vermoeiend. En dan wil je het werk graag even loslaten i.p.v. je met, in mijn ogen weleens zinloze, administratie bezig te moeten houden. |
Een enkel keertje ben ik nog wel eens lief Maryan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:22
|
|
|
Heb ik net ingelogd , zie ik dat CM het lijstje van de jarigen heeft vervangen door een lijstje met "mijn lincs"! Wat dat voor nut heeft? Die staat toch ook al in die grote balk? Of was dat maar voor één dag ? Was er van de 2300 leden niet één jarig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heb ik net ingelogd , zie ik dat CM het lijstje van de jarigen heeft vervangen door een lijstje met "mijn lincs"! Wat dat voor nut heeft? Die staat toch ook al in die grote balk? Of was dat maar voor één dag ? Was er van de 2300 leden niet één jarig? |
Waren er bij mij op lijstje in iedergeval 5 jarig hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:01
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waren er bij mij op lijstje in iedergeval 5 jarig hoor! |
Wie dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:10
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waren er bij mij op lijstje in iedergeval 5 jarig hoor! |
bij mij was er ook geen verjaardagslijstje
maakt mij niet uit, dr is toch nooit iemand die mij uitnodigd want wij duitsers hebben geen vrienden
|
|
Naar boven |
|
|