Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De doop van Jezus 13 Toen kwam Jezus uit Galilea naar de Jordaan tot Johannes, om Zich door hem te laten dopen. 14 Maar deze trachtte Hem daarvan terug te houden en zeide: Ik heb nodig door U gedoopt te worden en komt Gij tot mij? 15 Jezus echter antwoordde en zeide tot hem: Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij Hem geworden. 16 Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen. 17 En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb.
nbg 1951
Als de doop een teken is van afwassing van de zonden, waarom werd Jezus dan gedoopt? |
Jezus is ten volle mens geworden. Hij is ook niet direct als volwassene naar de aarde gekomen, maar moest het mens-zijn vanaf de conceptie ondergaan. Hij is vervolgens ook gedoopt om zo het Nieuwe Verbond als het ware in te luiden. Zo werd Hij net als in Zijn geboorte als mens, Daniël verwijst er al naar, zonder zonde voor ons tot zonde gemaakt. Heel Jezus' leven wil vol zijn van het feit dat wij "door Hem zouden worden: gerechtigheid Gods" (2 Cor 5:21, zie ook Matth 3:15 - citaat Maris). Net als de conceptie hoort ook de doop bij het ten volle tot mens worden van God!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 5 januari 2010, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:38
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | zelfde uitwerking?? | stttttttt ons geheimpje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:39
|
|
|
RELLOK036 schreef: | staat toch bij waar hij op reageerd.... maar does jij weet wat er 2 jaar geleden gebeurd is..... |
o men moet ik gaan graven in die vergiet van me heeeeeellllpppp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:43
|
|
|
RELLOK036 schreef: | stttttttt ons geheimpje.... |
doe mij maar een stukkie dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:44
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | o men moet ik gaan graven in die vergiet van me heeeeeellllpppp |
Denk maar aan dat ene kledingstuk waar jij het nog niet helemaal op hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | das geinig... kun je na de date het meisje afzetten bij het bejaardenhuis Avondrood.... das de doodlopende straat, 2e links |
Je hebt dan wel een interessant, niet alledaags, verhaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:48
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je hebt dan wel een interessant, niet alledaags, verhaal. |
Nee joh, Pieter is alledaags en zeker niet meer interessant .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:51
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis. Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen. Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen. Men zegt wel dat we dezelfde God hebben. Maar is dat wel zo? Ik belijd een Drieenig God. Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God. |
Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.
Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden. Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 5 januari 2010, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:58
|
|
|
HENK710 schreef: | Denk maar aan dat ene kledingstuk waar jij het nog niet helemaal op hebt |
Het zij wil niet, hij wil wel kledingstuk .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:00
|
|
|
zoiets heetf te maken met soort van ex....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:04
|
|
|
Het duurt - ongeacht de kwaliteit van je pc/laptop - een dag EEN DAG voordat je je nieuwe matches kunt zien. Dat is erg traag TRAAG.
Voor een goede vriendin van mij was deze traagheid, samen met andere niet met pc gerelateerde traagheden een reden om niet verder te gaan met christianmatch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:06
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | doe mij maar een stukkie dan | komt ie en relaxxxxxxxxxen maar he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nee joh, Pieter is alledaags en zeker niet meer interessant ..... |
Ik bedoel het in z'n algemeenheid, Cross. Dus als je een interessant verhaal wilt hebben, weet je wat je te doen staat hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.
Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden. Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft??? |
ik ken mensen die uit hun familie en sociale netwerk gegooid werden omdat ze van oudgereformeerd overgingen naar oudgereformeerd in nederland... of van hervormt gereformeerde bond naar de gereformeerde gemeente. Ook onder christenen is de intolerantie zeer hoog, maar goed chatuliem, daar weet jij alles van want je zit op dit forum Verder ben ik het aardig met je eens, want zoals vaker gezegd: Niemand kan tot de Vader komen, dan door de Zoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GEERHARD407
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:14
|
|
|
JENNY524 schreef: | Het duurt - ongeacht de kwaliteit van je pc/laptop - een dag EEN DAG voordat je je nieuwe matches kunt zien. Dat is erg traag TRAAG.
Voor een goede vriendin van mij was deze traagheid, samen met andere niet met pc gerelateerde traagheden een reden om niet verder te gaan met christianmatch. |
nou nou... een volle dag wachten op een verandering in je matches, tis wat he en dan te bedenken dat er gemiddeld 3 weken contact vooraf gaat voor er gedate word. trouwens... wat zegt dat nou, die matches??? mijn vrouw heeft nooit op dat lijstje gestaan maar we matchen als 2 puzzelstukjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.
Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden. Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft??? |
De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).
Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.
Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 5 januari 2010, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:17
|
|
|
RELLOK036 schreef: | zoiets heetf te maken met soort van ex.... |
juist niet toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:19
|
|
|
JENNY524 schreef: | Het duurt - ongeacht de kwaliteit van je pc/laptop - een dag EEN DAG voordat je je nieuwe matches kunt zien. Dat is erg traag TRAAG.
Voor een goede vriendin van mij was deze traagheid, samen met andere niet met pc gerelateerde traagheden een reden om niet verder te gaan met christianmatch. |
Is dat dan zo erg? Ik doe weinig met de matches hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GEERHARD407
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:21
|
|
|
Wie gaat? 2 Weken, 4 Dagen geleden http://www.refdag.nl/artikel/1451541/Mars+voor+het+Leven+verdient+meer+deelnemers.html
16-12-2009 09:22 http://www.schreeuwomleven.nl/index.php?paginaID=105&archief=archiefstuk
De Mars voor het Leven trok zaterdag 800 deelnemers. De stille tocht zou veel meer reformatorische christenen moeten trekken, vindt M. C. Quist.
Zaterdag was er in hartje Amsterdam de Mars voor het Leven. Met vele honderden waren we aanwezig: jongeren en ouderen, evangelisch en reformatorisch. Om te demonstreren? Om actie te voeren? Nee, om voor het oog van velen te belijden dat elk kind een schepsel van de almachtige God is.
Het lijkt wel of de abortuskwestie geen onderwerp meer is waar mensen zich druk over maken. Ook in kerkelijk Nederland blijft het stil. We zijn zo druk met onze eigen kerk, dat we vergeten te luisteren naar de schreeuw uit de baarmoeder van meer dan 30.000 ongeboren kinderen die jaarlijks gedood worden. Een volk dat het nieuwe leven ombrengt, is de weg kwijt.
We zijn zo druk met onze tradities en het uitmeten van de verschillen, dat het ons volledig ontgaat dat de satan rondgaat als een briesende leeuw, die letterlijk het ongeboren leven verscheurt.
Als de kerk zich niet meer bekommert om het offeren van kinderen aan de Moloch, dan is men de weg kwijt. Vanuit de Schrift weten we, dat de Heere hierop terugkomt, want het is een gruwel in Zijn ogen.
Christenen zijn een minderheid in de samenleving. De laatste jaren merk je dat het seculiere geloof oprukt. Als reformatorische gezindte roepen we ach en wee. Uiteindelijk is de kernvraag: Wat is het ons waard? Waar gaan we voor? Als er een beurs wordt gehouden, dan reizen er 70.000 naar Utrecht. De Mars voor het Leven moet het met 800 doen.
„Het haalt toch niets uit”, zo wordt er geredeneerd. „Bovendien is Schreeuw om Leven zo schreeuwerig.” Wie dat zegt, was er zaterdag niet bij. Anderen zeggen dat dit vooral werk voor de „binnenkamer” is. Gebeurde dat maar.
De tegenstander weet wel waar het om gaat. Tijdens de Mars voor het Leven was hij er. Daarom was er extra politiebescherming. Dat betekent dat we een zenuw hebben geraakt. Groen van Prinsterer definieerde belijden als volgt: „Uitkomen voor de waarheid waar de tijdgeest het meest bezwaar maakt.”
Gezapigheid
Als we de weg kwijt zijn, dan moeten we terug naar de juiste weg. Terug naar Hem, die de Weg, de Waarheid en het Leven is. Daarom was er de Mars voor het Leven. Laten we ontwaken uit onze gezapigheid, onze christendommeligheid, uit ons consumentisme. Een christendom dat verslapt, zal snel overwonnen worden.
Laten we als Daniël ook gezamenlijk onze schuld belijden over onze lauwheid en traagheid. Laten we op onze posten staan. Laten we bij leven en welzijn volgend jaar in groten getale naar Amsterdam komen. Predikanten, kerkenraden en gemeenteleden. Opdat Nederland zal weten dat er christenen zijn die voor Gods goede geboden opkomen.
De auteur is zelfstandig ondernemer.[url]
Laatst aangepast door
|
GEERHARD407
|
op dinsdag 5 januari 2010, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | juist niet toch? |
Het soort ex lijkt me ook niet, zal wel een man geweest zijn toch ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:25
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Is dat dan zo erg? Ik doe weinig met de matches hoor. |
Da's voor hobbyisten Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:26
|
|
|
HENK710 schreef: | Da's voor hobbyisten Marijan |
Aha....ik ben niet fanatiek genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:36
|
|
|
Normaal gesproken zetten we bij Agenda juist de onderwerpen die nog moeten komen, geen onderwerpen over afgelopen zaterdag. Dit had je beter bij Christelijk leven kunnen zetten nu.
Nog beter was het geweest als je over dit onderwerp eerder had geschreven op dit forumdeel, agenda. De propagandamachine van chr. organisaties werkt niet zo denderend, dan hadden wij cm-ers er ook van afgeweten en kunnen gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | Normaal gesproken zetten we bij Agenda juist de onderwerpen die nog moeten komen, geen onderwerpen over afgelopen zaterdag. Dit had je beter bij Christelijk leven kunnen zetten nu.
Nog beter was het geweest als je over dit onderwerp eerder had geschreven op dit forumdeel, agenda. De propagandamachine van chr. organisaties werkt niet zo denderend, dan hadden wij cm-ers er ook van afgeweten en kunnen gaan |
Luilak! Je kunt toch zelf surfen om bij te blijven over christelijke activiteiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:38
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Aha....ik ben niet fanatiek genoeg. |
als je niet zelf wilt zoeken, wil ik je wel een tip geven hoor... er zit hier op de site ook ene Crossroad... is dat niks voor je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | als je niet zelf wilt zoeken, wil ik je wel een tip geven hoor... er zit hier op de site ook ene Crossroad... is dat niks voor je? |
Hopelijk wel op een overzichtelijk kruispunt? Anders kan ze het nog niet overzien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:41
|
|
|
HENK710 schreef: | Luilak! Je kunt toch zelf surfen om bij te blijven over christelijke activiteiten |
vroeger hadden we hier op cm de manna-vandaag-service, die mis ik best en off topic: Henk kun je nou werkelijk geen onderwerp lezen ZONDER meteen te moeten reageren????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:48
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:48
|
|
|
HENK710 schreef: | De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).
Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.
Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij. |
De vraag is nog steeds of de god van de moslims dezelfde god is als de God van de christenen?? Als een moslim zich op welke manier dan ook bekeerd tot het christelijke geloof, pas dan, en niet anders, is mijn God ook zijn God.
Als een moslim allah god wil noemen, mooi voor hem, maar die god is alleen maar een naam, en geen werkelijkheid.
Mijn God is Werkelijkheid, Liefde, Lankmoedigheid, de Enige Waarachtige.
Godsbeeld is leuk, zeker als je het in een menselijk persectief gaat zien, maar God is niet te vangen in een menselijk vergelijk. De 10 geboden zijn blijkbaar zo bekend dat het eerste gebod word vergeten. Gij zult geen andere goden voor u aangezicht hebben.
Als, je moeder dus aangeeft dat iemand ook eens anders naar jou moet kijken om jou beter te leren kennen, heb je helemaal gelijk. Jij bent jij en niemand anders. Zo is het met God ook, je mag op allerlei manieren naar Hem kijken, MAAR NIET NAAR ANDERE GODEN!!!!, en hier gaat jou vergelijk dus helemaal de mist in. God is God en allah is allah. Het was Gods geest die over het water zweefde, niet allahs geest, de god van de moslims die over het water zweefde.
|
|
Naar boven |
|
|