Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:46
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | mag altijd....maar waarmee |
Denk ik wel goed of ben ik weer te snel met m'n conclusie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:01
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Denk ik wel goed of ben ik weer te snel met m'n conclusie |
Als je denkt wat ik nu ben gaan denken, dan denk ik dat we allebei hetzelfde denken, en denk ik ook dat, wát we allebei denken, leuk én waar is....your thoughts please....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:08
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Als je denkt wat ik nu ben gaan denken, dan denk ik dat we allebei hetzelfde denken, en denk ik ook dat, wát we allebei denken, leuk én waar is....your thoughts please.... |
Hihi, jij denkt dus hetzelfde dat ik denk?
Nieuw en klein?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:13
|
|
|
Ik denk dat hij bedoeld dat hij wil gaan bezuinigen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:17
|
|
|
Vandaag met 2 gediplomeerde minder moeten werken terwijl het al heel druk was.... Een dag die niet voor herhaling vatbaar was.....
Waarom zijn er (vooral op zo'n dag) patiënten die niet bepaald begripvol reageren oftewel ego
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:31
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Denk ik wel goed of ben ik weer te snel met m'n conclusie |
Ikke ga hetzelfde denken maar kan net zo goed dat Pietje ons eens effe flink in de maling zit te nemen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:31
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vandaag met 2 gediplomeerde minder moeten werken terwijl het al heel druk was.... Een dag die niet voor herhaling vatbaar was.....
Waarom zijn er (vooral op zo'n dag) patiënten die niet bepaald begripvol reageren oftewel ego |
Is nog nooit anders geweest Cootje en zal ook nooit veranderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Is nog nooit anders geweest Cootje en zal ook nooit veranderen | inderdaad.... en teamleiding was gaan peren plukken (denk ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:37
|
|
|
COOTJE711 schreef: | inderdaad.... en teamleiding was gaan peren plukken (denk ik) |
Tja zeg die maken de handjes niet meer vies he Zijn ze tegenswoordig tegoed voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 21:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja zeg die maken de handjes niet meer vies he Zijn ze tegenswoordig tegoed voor |
De meeste wel inderdaad..... vanzelfsprekend komt er ook niemand bij, dat gaat boven het budget....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:02
|
|
|
COOTJE711 schreef: | De meeste wel inderdaad..... vanzelfsprekend komt er ook niemand bij, dat gaat boven het budget.... |
t wor hoog tijd dat in de zorg gewoon weer es gewerkt word, in plaats van te overleggen! de wijkverpleegster komt al terug, nu al die vage thuiszorgbureautjes eruit, de pgb compleet op de schop en de managers de keuze tussen een witte jas of solliciteren..
Pieter, niet lullen maar poetsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:08
|
|
|
PIETER649 schreef: | t wor hoog tijd dat in de zorg gewoon weer es gewerkt word, in plaats van te overleggen! de wijkverpleegster komt al terug, nu al die vage thuiszorgbureautjes eruit, de pgb compleet op de schop en de managers de keuze tussen een witte jas of solliciteren..
Pieter, niet lullen maar poetsen |
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er wordt veel 'overlegd' maar ook veel met de handjes gewapperd.... Steeds meer komt ook op de stapel van de vpk. (eindeloze lijsten invullen en registreren) Punt is dat een gedeelte van het budget naar de 'top' gaat ten koste van het personeel aan het bed...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:15
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vandaag met 2 gediplomeerde minder moeten werken terwijl het al heel druk was.... Een dag die niet voor herhaling vatbaar was.....
Waarom zijn er (vooral op zo'n dag) patiënten die niet bepaald begripvol reageren oftewel ego |
Heel vervelend voor je maar ik neem aan dat die mensen er niet voor hun lol liggen,het personeel is er voor hun,niet andersom he Sorry,misschien klink ik erg bitchy(ik heb genoeg aardige verpleegkundigen getroffen)maar een patient heeft geen boodschap aan personeelstekorten en zo hoort het toch ook te zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:34
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Heel vervelend voor je maar ik neem aan dat die mensen er niet voor hun lol liggen,het personeel is er voor hun,niet andersom he Sorry,misschien klink ik erg bitchy(ik heb genoeg aardige verpleegkundigen getroffen)maar een patient heeft geen boodschap aan personeelstekorten en zo hoort het toch ook te zijn? |
Klopt dat ben ik met je eens. Vanzelfsprekend ga je ervoor èn doe je je best! Wat ik bedoel zijn een paar patiënten (zal niet gaan discrimineren ) die denken dat ze alleen op de wereld zijn oftewel die denken dat je alleen voor hen in t ziekenhuis bent. Als het super druk is dan lijken deze mensen nòg meer hun best te doen om egocentrisch te zijn. Zal ongetwijfeld niet zo wezen maar je kan minder hebben....
Cootje die daar vandaag niet tegen kon....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Klopt dat ben ik met je eens. Vanzelfsprekend ga je ervoor èn doe je je best! Wat ik bedoel zijn een paar patiënten (zal niet gaan discrimineren ) die denken dat ze alleen op de wereld zijn oftewel die denken dat je alleen voor hen in t ziekenhuis bent. Als het super druk is dan lijken deze mensen nòg meer hun best te doen om egocentrisch te zijn. Zal ongetwijfeld niet zo wezen maar je kan minder hebben....
Cootje die daar vandaag niet tegen kon.... |
Nog even en dan is het weer weekend. Mág je dan ook weer werken , Cootje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 11:29
|
|
|
Met mn dochtertje naar de fysio, maar waarom ikzelf dan altijd met rugpijn thuis
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 11:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 12:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nog even en dan is het weer weekend. Mág je dan ook weer werken , Cootje? |
nee 't weekend lekker vrij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:17
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hihi, jij denkt dus hetzelfde dat ik denk?
Nieuw en klein? |
Een jaar geleden hield mijn echtgenoot jullie hier in spanning rondom de geboorte van onze dochter die nogal op zich liet wachten. Hij wilde even uitproberen of jullie nog net zo nieuwsgierig waren als vorig jaar
Verder moet ik jullie teleurstellen, geen gezinsuitbreiding of plannen tot gezinsuitbreiding op komst hier. Sommige middelen om te zorgen dat er geen gezinsuitbreiding komt hebben als plezierige bijwerking dat er ook geen opoe`s meer op bezoek komen, en je dus ook die ene week per maand niet nog onuitstaanbaarder bent dan normaal al bent, vandaar die in manliefs bijdrage
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:26
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Een jaar geleden hield mijn echtgenoot jullie hier in spanning rondom de geboorte van onze dochter die nogal op zich liet wachten. Hij wilde even uitproberen of jullie nog net zo nieuwsgierig waren als vorig jaar
Verder moet ik jullie teleurstellen, geen gezinsuitbreiding of plannen tot gezinsuitbreiding op komst hier. Sommige middelen om te zorgen dat er geen gezinsuitbreiding komt hebben als plezierige bijwerking dat er ook geen opoe`s meer op bezoek komen, en je dus ook die ene week per maand niet nog onuitstaanbaarder bent dan normaal al bent, vandaar die in manliefs bijdrage |
Haha, ja, die optie was er ook nog Iig ben jij dus van opoe af met al haar ongemakken. Lekker hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:30
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er wordt veel 'overlegd' maar ook veel met de handjes gewapperd.... Steeds meer komt ook op de stapel van de vpk. (eindeloze lijsten invullen en registreren) Punt is dat een gedeelte van het budget naar de 'top' gaat ten koste van het personeel aan het bed... |
Heb je wel enig idee hoeveel uren mensen die niet aan het bed staan aan uren maken? Die ook een lijst met dingen krijgen die allemaal gisteren gedaan moeten worden? Als ik niet oppas ben ik een groot gedeelte van de dag kwijt aan vpk die hun gram spuien over hoe slecht het allemaal is, het grappige is dat daar altijd wel tijd voor is.......Ik ben met je eens dat je oeverloos bezig moet zijn met van alles te registreren maar dat is inherent aan de gezondheidszorg tegenwoordig. Het is niet alleen maar de zorg aan het bed.....er komt veel meer bij kijken... En ja, patienten zijn mondig tegenwoordig maar je kan zelf ook je grenzen stellen in wat toelaatbaar is...... En ja, ik werk ook mee in de schoolvakanties terwijl mijn eigen werk blijft liggen....... Dus niet zo mopperen hoor! Alhoewel ik het wel snap......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja zeg die maken de handjes niet meer vies he Zijn ze tegenswoordig tegoed voor |
Erika....... Beetje ongenuanceerd hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:44
|
|
|
nu ik een week in het ziekenhuis heb gelegen ben ik het met jullie niet helemaaL meer eens.
Die meiden werken zich te pletter...okee, soms ook weleens langs elkaar heen. en de vergadering werd gepland na werktijd. Petje af!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:02
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er wordt veel 'overlegd' maar ook veel met de handjes gewapperd.... Steeds meer komt ook op de stapel van de vpk. (eindeloze lijsten invullen en registreren) Punt is dat een gedeelte van het budget naar de 'top' gaat ten koste van het personeel aan het bed... |
Sorry...ik werk in de thuiszorg...dat is nog steeds wapperen met handjes hoor!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Sorry...ik werk in de thuiszorg...dat is nog steeds wapperen met handjes hoor!!! |
Mag toch aannemen dat iedereen die werkt met de handen wappert?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mag toch aannemen dat iedereen die werkt met de handen wappert????? |
Dat kan ik ook, met gips toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Erika....... Beetje ongenuanceerd hoor..... |
Willemijn Helaas ik merk het toch echt dat er zijn die zich daar echt niet meer druk om maken ik ben manager en mijn handjesworden niet vies. Mijn huidige manager is anders hoor maar ik had er een pfffffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:35
|
|
|
Slechtste moment is de hele dag Er komt veel los bij me dit geeft onrust en dat geeft weer hoofdpijn en verkrampte spieren! Gevolg veel op bed liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heb je wel enig idee hoeveel uren mensen die niet aan het bed staan aan uren maken? Die ook een lijst met dingen krijgen die allemaal gisteren gedaan moeten worden? Als ik niet oppas ben ik een groot gedeelte van de dag kwijt aan vpk die hun gram spuien over hoe slecht het allemaal is, het grappige is dat daar altijd wel tijd voor is.......Ik ben met je eens dat je oeverloos bezig moet zijn met van alles te registreren maar dat is inherent aan de gezondheidszorg tegenwoordig. Het is niet alleen maar de zorg aan het bed.....er komt veel meer bij kijken... En ja, patienten zijn mondig tegenwoordig maar je kan zelf ook je grenzen stellen in wat toelaatbaar is...... En ja, ik werk ook mee in de schoolvakanties terwijl mijn eigen werk blijft liggen....... Dus niet zo mopperen hoor! Alhoewel ik het wel snap...... |
En niet te vergeten, de verantwoordelijkheid die je hebt. Probeer dat 's avonds of op andere momenten maar eens los te laten. Ik zit niet in de zorg hoor, maar kan me dat wel voorstellen. Waarschijnlijk heb je ook nooit gekozen voor administratie, maar krijg je dat ongewild - net als in mijn vak - op je bordje.
Mijn petje af voor de mensen in de zorg, zowel voor de 'handen aan het bed' als voor het overige werk in de zorg. 'k Heb ook veel bewondering voor het onregelmatige werken, lijkt mij pittig.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 17:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mag toch aannemen dat iedereen die werkt met de handen wappert????? |
Er werd juist gesuggereerd dat men juist niet meer handen ""vies"" maakt en men zich hier te ""goed"" voor zou voelen....(zie eerdere reaktie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 17:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Er werd juist gesuggereerd dat men juist niet meer handen ""vies"" maakt en men zich hier te ""goed"" voor zou voelen....(zie eerdere reaktie) |
Handen die niet of niet meer aan het bed wapperen, kunnen nog wel heel hard wapperen aan een buro. Je kunt niet gaan zeggen dat de mensen die niet aan het bed staan in de zorg per definitie niet hard werken. Je hebt ook schone hard wapperende handen.
|
|
Naar boven |
|
|