ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:32

MARIANNE378 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.

Mensen, als ik ff mag... Voor de mensen die vóór sex voor het huwelijk zijn, de persoon die dit topic in 2010 opende, stelde zelf al dat het niet mag. Dus, jullie doen überhaupt geen recht aan dit onderwerp. Marriane wilde destijds alleen weten hoe het hier leeft. Wel, getuige zo'n slordige 2700 reacties heeft ze volgens mij een hit gescoord en mag ik ook concluderen dat de meningen ernstig verdeeld zijn. En dat voor een "Bijbelvaste" datingwebsite...? Geeft te denken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:37

BEUN656 schreef:
Mensen, als ik ff mag... Voor de mensen die vóór sex voor het huwelijk zijn, de persoon die dit topic in 2010 opende, stelde zelf al dat het niet mag. Dus, jullie doen überhaupt geen recht aan dit onderwerp. Marriane wilde destijds alleen weten hoe het hier leeft. Wel, getuige zo'n slordige 2700 reacties heeft ze volgens mij een hit gescoord en mag ik ook concluderen dat de meningen ernstig verdeeld zijn. En dat voor een "Bijbelvaste" datingwebsite...? Geeft te denken...

tja, dat is zo eigen aan het opengooien van een onderwerp. In haar tussentijdse reacties geeft Marianne steeds aan er prijs op te stellen om het onderwerp op een open manier te blijven benaderen en steeds on topic te blijven...

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:45

WILLEM618 schreef:
Makkelijk om iets als een stelling te deponeren, en dan te zeggen: Echt het staat er in, maar zoek het zelf maar op. Je doet geen eens moeite om me te overtuigen, maar ik MOET en ZAL jou mening gewoon moeten aannemen. En daarin zie ik erg weinig terug van een Christelijke houding Beun.

Goed, om je eerlijk de waarheid te zeggen: gisteren had ik eigenlijk weinig tijd. Sorry! Maar dat ga ik nu goedmaken. Want, uit de reactie van de Heere Jezus naar de Samaritaanse vrouw toe blijkt, dat Hij het totaal niet eens was met haar relationele moraal en waarschijnlijk ook seksuele moraal. Hij zegt heel scherp en duidelijk: Gij hebt wel gezegd: Ik heb geen man. En ook uit de voorgeleiding van die hoer in de tempel door de Farizeeën blijkt dat de Heere Jezus het gedrag van de vrouw niet goedkeurt. Ik citeer: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer. Hij veroordeeld haar dus niet maar keurt het ook niet goed. Het huwelijksformulier is echter wel heel duidelijk, en dat aan de hand van de Bijbel...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:47

JOL252 schreef:
tja, dat is zo eigen aan het opengooien van een onderwerp. In haar tussentijdse reacties geeft Marianne steeds aan er prijs op te stellen om het onderwerp op een open manier te blijven benaderen en steeds on topic te blijven...

Dus, dan maar toch seks voor het huwelijk??? Interpreteer ik dat zo goed??? Ik weet niet wat voor Bijbel jij hebt, maar de mijne verbied het: de Statenvertaling.

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:53

BEUN656 schreef:
Dus, dan maar toch seks voor het huwelijk??? Interpreteer ik dat zo goed??? Ik weet niet wat voor Bijbel jij hebt, maar de mijne verbied het: de Statenvertaling.

Weet je Beun, ik zet mijn teksten zo neer dat je er uit kan halen wat jij wilt. Hier en daar zal wel duidelijk zijn hoe ik seksualiteit niet anders kan zien dan verweven in ons menszijn dus onontkoombaar als je elkaar leert kennen en relatie aan gaat. Hoe je daar mee om gaat heb ik al eerder mijn energie in gestopt om dat te verwoorden. Is het zo beantwoord?
En als mensen ECHT willen weten wat ik ECHT denk, maar dan ook ECHT moeten ze even net wat meer moeite doen en laten merken dat ze ECHT open staan voor mij en mijn gedachten dan alleen allerlei beweringen de CM lucht in schieten. Daarbij vind ik de manier hoe mij door jou en Herman het vuur na aan de schenen wordt gelegd om uit te spreken of ik voor of tegen ben echt te gek voor woorden en de manier waarop ongepast. Ik ben kind van God en leef elke dag zo dicht mogelijk in Zijn kielzog (of is die uitspraak jou te profaan?).

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:54

Beun, aangezien ik een andere vertaling lees dan jij, zou ik graag willen weten hoe dat in de vertaling die jij leest er staat: ``sex voor het huwelijk is verboden``. En graag ook waar ik dat kan vinden n de bijbel.

Alvast bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:01

pff..ik vindt gewoon dat we elkaar gelijk moeten gaan geven
Daar wordt het nu echt gewoon tijd voor;)

We hebben gezien over en weer hoe we, ieder persoonlijk hierin de bijbel hanteren willen..oke'

menselijk even;
rond de vraag sex; wanneer is het moeilijk of makkelijk menselijk gezien?
en ik ben een mens..dus doe ik dat ook nu;)

Niemand kan voor zich zelf instaan of sex wel of niet gebeurd in je jeugd of op latere leeftijd..
begrijpelijk bedoel ik niet de gevallen waar sex heeft plaats gevonden
waar ook de gevolgen ervan erg naar waren enz.
Ook die mensen zullen alleen maar pijn bij deze vragen en antwoorden voelen.

of zijn we die inmiddels vergeten?...

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:02

JANS221 schreef:
Beun, aangezien ik een andere vertaling lees dan jij, zou ik graag willen weten hoe dat in de vertaling die jij leest er staat: ``sex voor het huwelijk is verboden``. En graag ook waar ik dat kan vinden n de bijbel.

Alvast bedankt!

ik denk dat hebreeen 13 daar wel duidelijk over is
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:05

sorry, welk vers? ik kan het niet vinden?
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:07

JANS221 schreef:

vers 4
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:07

JANS221 schreef:

...

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:11

vers 4? Wat staat daar in de statenvertaling dan over sex voor het huwelijk?
(in mijn vertaling staat dat er niet en gaat het alleen over het huwelijk zelf)
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:14

JANS221 schreef:
vers 4? Wat staat daar in de statenvertaling dan over sex voor het huwelijk?
(in mijn vertaling staat dat er niet en gaat het alleen over het huwelijk zelf)

nbg vertaling
het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.

echt een duidelijke tekst lijkt mij zo
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:17

JOL252 schreef:
Weet je Beun, ik zet mijn teksten zo neer dat je er uit kan halen wat jij wilt. Hier en daar zal wel duidelijk zijn hoe ik seksualiteit niet anders kan zien dan verweven in ons menszijn dus onontkoombaar als je elkaar leert kennen en relatie aan gaat. Hoe je daar mee om gaat heb ik al eerder mijn energie in gestopt om dat te verwoorden. Is het zo beantwoord?
En als mensen ECHT willen weten wat ik ECHT denk, maar dan ook ECHT moeten ze even net wat meer moeite doen en laten merken dat ze ECHT open staan voor mij en mijn gedachten dan alleen allerlei beweringen de CM lucht in schieten. Daarbij vind ik de manier hoe mij door jou en Herman het vuur na aan de schenen wordt gelegd om uit te spreken of ik voor of tegen ben echt te gek voor woorden en de manier waarop ongepast. Ik ben kind van God en leef elke dag zo dicht mogelijk in Zijn kielzog (of is die uitspraak jou te profaan?).

Goed, ik mag dus doen met jouw reacties wat ik wil. Nou, dan zeg ik je dus nogmaals aan dat het verboden is! Bovendien lijkt het mij niet logisch dat een kind van God willens en weten wil marchanderen met Zijn Woord. De rest is jouw verantwoording...
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:18

ja, je hebt gelijk, behoorlijk duidelijk. Maar dat was mijn vraag niet.
Mijn vraag was waar er iets stond over het verbod op sex voor het huwelijk.
niet hier dus..... misschien dan toch alleen in de statenvertaling?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:18

DANIEL777 schreef:
nbg vertaling
het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.

echt een duidelijke tekst lijkt mij zo

YES!!! Now we are talking!!!

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:21

Ik krijg het gevoel dat iedereen graag gelijk heeft,

dit brengt waarschijnlijk een goed gevoel.

Maar waarom zouden wij elkander verdriet doen!

iedereen kent hier de bijbel en weet dat God het eerste en het laatste woord heeft.

laten wij het onzelf dan niet moeilijk maken .
en een fijne tijd maken met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:21

JANS221 schreef:
ja, je hebt gelijk, behoorlijk duidelijk. Maar dat was mijn vraag niet.
Mijn vraag was waar er iets stond over het verbod op sex voor het huwelijk.
niet hier dus..... misschien dan toch alleen in de statenvertaling?

dus je wilt zeggen dat mannen en vrouwen hoerderij (seks voor danwel buiten) het huwelijk mogen hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:24

DANIEL777 schreef:
dus je wilt zeggen dat mannen en vrouwen hoerderij (seks voor danwel buiten) het huwelijk mogen hebben?

Juist Daniel, goed bezig! Ik ga je scores bijhouden! LOL!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:25

NICKY298 schreef:

iedereen kent hier de bijbel en weet dat God het eerste en het laatste woord heeft.

Als de bijbel het eerste en laatste woord heeft waarom leven we als christenen er anno 2012 niet meer naar?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:25

NICKY298 schreef:

Nee, het gaat om Bijbelse waarheidsvinding.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:26

DANIEL777 schreef:
Als de bijbel het eerste en laatste woord heeft waarom leven we als christenen er anno 2012 niet meer naar?

Juist, dit is nou precies wat ik bedoel!

Weet je wat het is Daniel, en dat blijkt ook maar weer eens uit deze discussie: alles wijst erop dat de mens niet meer anders wil en dus kan, dan zondig denken en doen. Als dat niet beleeft word dan word het ook nooit wat met ons mensen. De mens wil persé wil marchanderen met de Bijbel omdat hij God vijandig gezind is. Daar zit de angel. Dat geld, voor jou, voor mij, voor iedereen. Vandaar deze verhitte discussie ook. Wij zijn met z'n allen de duivel toegevallen en willen niet anders meer. Tenzij wij krachtdadig door God daaruit gered worden! En zo is het hoor...

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:29

foutje

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 24 juni 2012, 14:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:30

BEUN656 schreef:
Goed, ik mag dus doen met jouw reacties wat ik wil. Nou, dan zeg ik je dus nogmaals aan dat het verboden is! Bovendien lijkt het mij niet logisch dat een kind van God willens en weten wil marchanderen met Zijn Woord. De rest is jouw verantwoording...

gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 juni 2012, 06:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:32

BEUN656 schreef:
Goed, om je eerlijk de waarheid te zeggen: gisteren had ik eigenlijk weinig tijd. Sorry! Maar dat ga ik nu goedmaken. Want, uit de reactie van de Heere Jezus naar de Samaritaanse vrouw toe blijkt, dat Hij het totaal niet eens was met haar relationele moraal en waarschijnlijk ook seksuele moraal. Hij zegt heel scherp en duidelijk: Gij hebt wel gezegd: Ik heb geen man. En ook uit de voorgeleiding van die hoer in de tempel door de Farizeeën blijkt dat de Heere Jezus het gedrag van de vrouw niet goedkeurt. Ik citeer: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer. Hij veroordeeld haar dus niet maar keurt het ook niet goed. Het huwelijksformulier is echter wel heel duidelijk, en dat aan de hand van de Bijbel...

Hai Beun, jij zegt je mening en dat mag , dat is juist goed, daar is dit forum voor bedoeld! Lachende smiley

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:34

SHANITA130 schreef:
Hai Beun, jij zegt je mening en dat mag , dat is juist goed, daar is dit forum voor bedoeld! Lachende smiley

Groetjes!

Goed, maar ik bedoel het meteen ook als appél om niet te marchanderen met de Bijbel. Opscherpen heet dat in Bijbelse termen, en soms is mijn toon dan inderdaad wat scherp.

@ JOL: bij deze dus...

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:36

het hoofstuk dat net aangerijkt werd heeft heel veel mooi verzen begint heel mooi

1 Blijft vast in de broederliefde.

En eindigt met de woorden :

25 De genade zij met u allen! Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:36

DANIEL777 schreef:

waarom ? omdat wij het beter weten?

Maar het laatste woord is als je voor god staat!
en hij heeft een heel leven de tijd met je!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:37

Beun, het was een serieuze vraag van mij dat ik graag wou weten wat er in de vertaling die jij leest staat!
Ik wou daar ook graag een serieus antwoord op!
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:41

JANS221 schreef:
Beun, het was een serieuze vraag van mij dat ik graag wou weten wat er in de vertaling die jij leest staat!
Ik wou daar ook graag een serieus antwoord op!

De Statenvertaling. Er is maar één. Dus, das makkelijk. De tekst waarop ik mijn mening baseer, is dit: Hebreeen 13:4 Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 ... 97 Volgende
Pagina 92 van 97