ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:35

WILLEM618 schreef:
Niets, probeer dat ook te doen Beun. vandaar ook, dat ik open sta voor jou argumentatie. Als jij mij kan overtuigen, dan zal ik daar zeker naar zien te leven. Maar helaas, die motivatie en argumentatie mis ik nog steeds. Wel zie ik dat je weer terug valt in het deponeren van stellingen. En dat is iets wat de Bijbel nu niet direct als voorbeeld geeft. De Farizeers staan als voorbeeld, hoe ze precies wisten hoe het moest, maar tegelijk deed De Heere Jezus niets anders dan ze wijzen op het gegeven dat ze in hoogmoet en om iets te zijn, Gods wetten misbruikten, en daar konden ze niet voor bukken. En wekte zo'n haat op in hun hart, dat De Heere Jezus dood moest.

Nou, als ik als mens jou niet kan overtuigen dan denk dat het beter is dat jij de Bijbel ter hand neemt en zelf serieus gaat onderzoeken waarom je geen seks voor huwelijk mag hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:41

BEUN656 schreef:
Nou, als ik als mens jou niet kan overtuigen dan denk dat het beter is dat jij de Bijbel ter hand neemt en zelf serieus gaat onderzoeken waarom je geen seks voor huwelijk mag hebben.

Makkelijk om iets als een stelling te deponeren, en dan te zeggen: Echt het staat er in, maar zoek het zelf maar op. Je doet geen eens moeite om me te overtuigen, maar ik MOET en ZAL jou mening gewoon moeten aannemen. En daarin zie ik erg weinig terug van een Christelijke houding Beun.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:41

MARIEKE009 schreef:
gaat verder:

Galaten: 5:13

Broeders en zusters: U bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen , maar dien elkander in de liefde.

Voor mij betekend dat dienen van elkander in de liefde:
o.a. Elkaar respecteren.
Ik geloof zelf dat sex binnen het het huwelijk thuishoort.
Kan me goed voorstellen dat velen, ook christenen, hier moeite mee hebben. We leven in een wereld waar vrijheid een andere betekenis heeft.

Maar ik.... Geheel anders! Ik heb Christus leren kennen en ik wil Hem dienen volgen en gehoorzamen!
Lachende smiley
Voor mij geen sex voor het huwelijk!

Quote:

Broeders en zusters: U bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen , maar dien elkander in de liefde.

Ja, mooie tekst, zet me aan het denken weer, word weer bij dingen bepaald, ook al kende ik de tekst wel, maar ik bedoel nu ik hem weer voor me zie.

Ik kan de tekst ook zien en toepassen voor zaken die helemaal niets met seks te maken hebben, in mijn leven.

Ik wéét 't niet, met dat seks voor het huwelijk. Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Wel ben ik voor trouw in een relatie, of dat nu een huwelijk is of een samenwonen oid.

Ik kan me wel jóu standpunt begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:43

Ik ben het met Willem eens, Beun! Er zijn mensen die een andere mening hebben maar toch ook de bijbel serieus nemen. Ik lees dit forum ook om meningen van anderen te horen en om te kijken hoe anderen ergens over denken. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn, maar laat de ander wel in zijn/haar waarde, ook als hun mening niet die van jou is. Ga er van uit dat een ander ook wil leven tot eer van God.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 15:58

[quote=MARIEKE009]gaat verder:

Voor mij betekend dat dienen van elkander in de liefde:
o.a. Elkaar respecteren.
Ik geloof zelf dat sex binnen het het huwelijk thuishoort.
Kan me goed voorstellen dat velen, ook christenen, hier moeite mee hebben. We leven in een wereld waar vrijheid een andere betekenis heeft.

Maar ik.... Geheel anders! Ik heb Christus leren kennen en ik wil Hem dienen volgen en gehoorzamen!

Zoals je het zegt wat hierboven in het vet staat kan je alleen Christus leren kennen, volgen door kloosterlinge te worden of door een celibatair leven te leiden. Leven zoals Hij het deed, in armoede, zuiverheid (geen partner hebben dus en ook geen seks) en in gehoorzaamheid.

Denk jij daar nu maar eens over na.
Naar boven

Auteur Bericht
NICOLETTE565

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:45

ja IEdereen die de bijbel serieus neemt en niet kijkt naar wat wil IK,maar naar lees dan het stuk eens in vriendschap en relaties over niet bekeerd zijn.
ik ben er zelf erg mee geconfronteerd ik weet hoe alles voelt .maar Geloven is Jezus aannemen HIJ IN MIJ. velen WILLEN GODS WIL NIET DOEN.
omdat ze hun oude ik niet willen kruisigen mede met Christus .
maar als e het wel doet.= Er wel voor kiest niet meer een vleselijk christen te zijn maar een Geestelijk dat krijg je ook de beloning of dan krijg je Alles wat Christus heeft gekregen!!! ook in je .beseffen jullie dat wel?niet meer mijn ik maar Christus in mij ;dan ben ik meer dan overwinnaar.dan geeft Hij me macht om op slangen en schorpioenen te treden!! en dan ben je vrij!.en zijn last is ligt!.Jezus is niet gekomen je ego op te krikken.
om oprechte bekering vergeving te schenken.
het hart is archlistig om zijn wil goed te bedenken.ipv toegeven dat je eigen wil wil doen. daarom zijn de ongelovigen .
HET DRAAIT OM KEUZES;
en als je t zelf niet kunt ga je naar God en kun je bijvoorbeeld zeggen Here Jezus,Ik zeg Here omdat u de Heerschappij heeft,ik kan niet goed mezelf beheersen ,MAAR ik kies er voor om toch mezelf te beheersen.
wilt U me helpen daarmee. en als je je richt op Jezus enof God dan zal het je wel lukken.oefeing in zelfbeheersing baart zegen!!!!.

en zo is het met alles Als je christen wilt zijn.bijvoorbeeld IK kies er voor altijd in liefde met de ander om te gaan.
en beun je hebt gelijk; sommigen moet zelf leren naar God te luisteren
zelf de bijbel met een volledig overgegeven houding naar God toe lezen.
Jezus Zelf leerde Zijn discipelen dat ze dan hun stof van hun kleren mogen kloppen en verder trekken.
Gods ZEgen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:58

Er staat nergens: gij zult geen seks voor het huwelijk hebben.

Ik ken rottige christelijke huwelijken, en ik ken hele goede relaties van 'ongelovigen', die samenwonen.

Ongelovigen zet ik tussen aanhalingstekens, want vaak hebben die mensen meer normen en waarden dan christenen, is mijn levenservaring.

Feit dát ze niet geloven komt omdat ze zien wat er zich allemaal in groepen en vroeger in kerken afspeeld(de).

Mensen die goed leven, hébben geen zin om elke keer dreigementen te horen dat ze naar de hel gaan omdat ze niet geloven. zo werkt God niet.
Van als en dan...Daar bereiken mensen juist het tegendeel mee, denk ik.

Aan mijn vrienden en vriendinnen heb ik regelmatig uitgelegd wat het geloof voor mij betekend als een vanzelfsprekendheid.
En als de gelegenheid zich voordeed.
Staat ook ergens in Het NT, dat je over het geloof moet beginnen als de gelegenheid zich voordoet, ik zoek het later even op...Het moet me ff te binnen schieten, kan het even echt niet vinden...
Er zijn daardoor al enkele vriendinnen van mij gaan geloven..
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:15

Het is idd denk ik beter om een stukje beleving uit je eigen leven hier neer te zetten..als de topic toch blijft bezocht worden..ook door mij..voor ik hier een antwoord op krijg.
dan iedere keer weer elkaar tegen te staan,want als het zulke vaste meningen waren en bleven..dan konden we wel met onze eigen mening rustig verder leven..
en hebben we de kijk van een ander op dit terrein echt niet nodig denk ik.

Zelf lees ik meer ''eigen ervaringen'' inmiddels.
ik bedoel daarmee,mensen die iets willen DOORGEVEN.
Ik zet eigen ervaringen bewust tussen de haakjes
omdat geleid worden door ZIJN GEEST en de daad in de praktijk
hierin,alleen God de ere in toekomt.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 23 juni 2012, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:38

SHANITA130 schreef:
Er staat nergens: gij zult geen seks voor het huwelijk hebben.

Ik ken rottige christelijke huwelijken, en ik ken hele goede relaties van 'ongelovigen', die samenwonen.

Ongelovigen zet ik tussen aanhalingstekens, want vaak hebben die mensen meer normen en waarden dan christenen, is mijn levenservaring.

Feit dát ze niet geloven komt omdat ze zien wat er zich allemaal in groepen en vroeger in kerken afspeeld(de).

Mensen die goed leven, hébben geen zin om elke keer dreigementen te horen dat ze naar de hel gaan omdat ze niet geloven. zo werkt God niet.
Van als en dan...Daar bereiken mensen juist het tegendeel mee, denk ik.

Aan mijn vrienden en vriendinnen heb ik regelmatig uitgelegd wat het geloof voor mij betekend als een vanzelfsprekendheid.
En als de gelegenheid zich voordeed.
Staat ook ergens in Het NT, dat je over het geloof moet beginnen als de gelegenheid zich voordoet, ik zoek het later even op...Het moet me ff te binnen schieten, kan het even echt niet vinden...
Er zijn daardoor al enkele vriendinnen van mij gaan geloven..

ik ben het met je eens......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:01

HEIDE115 schreef:
Het is idd denk ik beter om een stukje beleving uit je eigen leven hier neer te zetten..als de topic toch blijft bezocht worden..ook door mij..voor ik hier een antwoord op krijg.
dan iedere keer weer elkaar tegen te staan,want als het zulke vaste meningen waren en bleven..dan konden we wel met onze eigen mening rustig verder leven..
en hebben we de kijk van een ander op dit terrein echt niet nodig denk ik.

Zelf lees ik meer ''eigen ervaringen'' inmiddels.
ik bedoel daarmee,mensen die iets willen DOORGEVEN.
Ik zet eigen ervaringen bewust tussen de haakjes
omdat geleid worden door ZIJN GEEST en de daad in de praktijk
hierin,alleen God de ere in toekomt.

Met je eens Heide alleen merk ik dat dat maar door een paar mensen wordt gelezen en erop wordt gereageerd jammer is dat, men lijkt liever te oordelen over een ander.. of men DURFT simpel weg niet open te zijn bang om geoordeelt te worden! En dat kan ik me best indenken ik heb drie maanden de tijd gehad om te denken of ik zal reageren met mijn stuk en tja het topic was er nog dus alsnog mijn eigen verhaal erneer gezet!
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:05

[quote=FRANKT627]

Huh?? waar haal je dat vandaan, dat je alleen celibatair als een kloosterling Jezus kan volgen?
Jezus trok steeds rond, en heeft Zichzelf niet afgesloten van de buitenwereld.
Het kloosterleven is volgens mij zelfs helemaal niet bijbels.
Alleen nuttig als je eens ff van de wereld wilt verlost worden.
Je vlees trachten in bedwang houden door een opgelegd celibatair leven? waar haalt men daar een argumentatie voor?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:20

ERIKA129 schreef:
Met je eens Heide alleen merk ik dat dat maar door een paar mensen wordt gelezen en erop wordt gereageerd jammer is dat, men lijkt liever te oordelen over een ander.. of men DURFT simpel weg niet open te zijn bang om geoordeelt te worden! En dat kan ik me best indenken ik heb drie maanden de tijd gehad om te denken of ik zal reageren met mijn stuk en tja het topic was er nog dus alsnog mijn eigen verhaal erneer gezet!

Het is goed om in dit topic te kijken in hoeverre we zelf kunnen of willen spreken uit eigen ervaringen..
En dan op die manier,dat ik of jij niet perse'een antwoordt verwacht.

Het leert tegelijk meer kijken naar die ander..ruimte te geven ook.
We willen door alle reactie's heen,toch leren van elkaar?
Maar volgens mij ook gaat dit nog steeds het makkelijks wanneer we zelf eens zwijgen,en het alleen is tot ons nemen.

te overdenken,en bidden of we zelf op de goede weg zijn.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 23 juni 2012, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:38

[quote=XABIA794]Ik vind het heel vreemd hoe sommige mensen reageren.
Maar dan denk; ik zeg maar niets meer.
Jezus zweeg ook er mensen waren die
Hem beschuldigde van alles.
Jezus ons voorbeeld onze Bevrijder.
Ik wil geen non worden maar wel een heilig leven leiden
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op zaterdag 23 juni 2012, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:41

[quote=XABIA794]

Heeft Jezus niet als een celibatair geleefd??? Kan je in de Schrift aanhalen waar Hij niet als celibatair leefde???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:44

[quote=MARIEKE009]

En heb ik gezegd dat je alleen als non of kloosterling moet leven als je Jezus echt wilt leren kennen??? Waar staat dat? Lees eens die tekst opnieuw...heel traag en hardop zodat je jezelf hoort...je moet niet selectief lezen om daarna stomme praat te kunnen uiten...
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 20:46

even alle gekheid op een stokje ...gaat het hier om mensen die zeggen dat alles maar moet kunnen, gaat het over keurig getrouwde christenmannen ( je zou ze de kost moeten geven)die zodra moeders op bed ligt nog eventjes naar dubieuze sites surfen. of gaat het om mensen die na van alles meegemaakt te hebben ( de gemiddelde leeftijd hier doet eea vermoeden) elkaar hebben leren kennen, emotionele intimiteit en geborgenheid ervaren en allerlei gevoelens waarvan ze het bestaan vergeten waren ondanks alle voornemens zich op een bepaald moment verliezen in passie voor elkaar. Ik bedoel je kunt toch niet alles over een kam scheren.
Wie struikelt er dan nooit. Om dan meteen de galatenbrief uit zijn verband te halen...wat moeten we dan niet zeggen van mensen die hun tong niet in bedwang kunnen houden...
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:06

[quote=MARIEKE009]

quote xabia ??? waarop was jou reactie marieke?
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:12

[quote=FRANKT627]

Hij leefde inderdaad celibatair, maar dat wilt toch niet zeggen dat dit DE manier alleen is om Hem te volgen?
Paulus zegt ook wel dat het een gave als je het zonder kan, dus celibatair leven is een kunst kan je dan wel zeggen, maar geen opdracht, of zeker geen wet...
En de reden is dan ook omdat je dan meer tijd in Hem kan steken ipv een partner...
Maar... wat heeft die opdracht van celibatair leven een hoop ellende bezorgd in de katholieke kerk Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:20

[quote=MARIEKE009][quote=XABIA794]Ik vind het heel vreemd hoe sommige mensen reageren.
Maar dan denk; ik zeg maar niets meer.
Jezus zweeg ook er mensen waren die
Hem beschuldigde van alles.
Jezus ons voorbeeld onze Bevrijder.
Ik wil geen non worden maar wel een heilig leven leiden

Gelijk heb je Marieke, soms beter zwijgen dan tegen de goegemeente in te gaan. Maar blijven hoor, niet weggaan. Je standpunt blijven brenge in eenvoud van zaterdag 23 juni 2012, 15:41. Het mag gerust gezegd worden, ondanks ... geleerde uitleg Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 23 juni 2012, 21:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:54

Hallo allemaal,

Ik heb dit topic geopend omdat ik benieuwd was naar de reacties.
Ik vind dat het heel erg uit de hand is gelopen hier en dat vind heel erg om te lezen.
Ik vind dat we elkaar met respect moeten behandelen. Heb je naaste lief als jezelf.
Je mag niet oordelen over een ander, want dat doet God als we straks allemaal bij Hem zijn.
Dus heb elkaar lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Marianne
Nu weer on topic graag
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 22:03

SHANITA130 schreef:
Galaten 5

De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.
2 Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen. 3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij. 5 Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen. 6 Want in Christus Jezus vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende.
7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.
11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten!

mat 5:18>18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen. 20 Want Ik zeg u: Indien uw gerechtigheid niet overvloedig is, meer dan die der schriftgeleerden en Farizeeën, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.

2 tim 3:16-17> 16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

2 tim 3:1-7> En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden. 2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden, 4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods; 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze. 6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden; 7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen.

idd

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zaterdag 23 juni 2012, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 22:52

Waarheid en liefde

4 Het heeft mij zeer verblijd, dat ik onder uw kinderen gevonden heb, die in de waarheid wandelen, gelijk wij een gebod van de Vader hebben ontvangen. 5 En nu vraag ik u, vrouwe, niet alsof ik u een nieuw gebod zou schrijven, maar hetgeen wij van den beginne gehad hebben: dat wij elkander liefhebben. 6 En dit is de liefde, dat wij naar zijn geboden ( de 10 geboden) wandelen. Dit is het gebod, gelijk gij het van den beginne gehoord hebt, dat gij daarin moet wandelen.

Heb God lief en je naaste als jezelf... en de andere geboden staan in verhouding van die liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:15

Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op zaterdag 23 juni 2012, 23:40
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:27

tjonge jonge ..klokje klepeltje...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:32

LUDOVIS284 schreef:
tjonge jonge ..klokje klepeltje...

Ludo, deze nl uitdrukking kent ik als Belg nie. Licht eens toe, plaese Engeltje smiley .
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:44

FLOWERFUL304 schreef:
mat 5:18>18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen. 20 Want Ik zeg u: Indien uw gerechtigheid niet overvloedig is, meer dan die der schriftgeleerden en Farizeeën, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.

2 tim 3:16-17> 16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

2 tim 3:1-7> En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden. 2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden, 4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods; 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze. 6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden; 7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen.

idd

idd thanks

Lachende smiley
Het hele stuk en,
Met name: 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 12:18

LUDOVIS284 schreef:
Aldus kunnen wij samenvattend tot de conclusie komen:
Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks

En als dit je insteek is dan komt alles goed!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 12:45

NICKY298 schreef:
En als dit je insteek is dan komt alles goed!

Dan rest voor mij de vraag:
Wat is bijbels gezien een huwelijk? Maw wat is de bijbelse definitie van huwelijk?
(dus niet juridisch of kerkelijk)
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 12:58

Heb elkandr lief zo als je jezelf lief heb!

Ik geloof dat dit iets is tussen die twee mensen .
en alles heeft te maken met de gevoelens van deze twee mensen.

en hoe ze met elkaar omgaan.

God heeft ons lief , al voor wij bestonden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:21

ANNA415 schreef:
Dan rest voor mij de vraag:
Wat is bijbels gezien een huwelijk? Maw wat is de bijbelse definitie van huwelijk?
(dus niet juridisch of kerkelijk)

Bedoel je wanneer het een huwelijk was?
Zodra je 13 of 14 was zochten je ouders een partner,soms volgde er een feest,soms was het een simpel samenkomen en voila je was getrouwd.
Geen verkering,geen periode om elkaar te leren kennen,zakelijk dus.
Er staat ook ergens zoiets als:hij kwam in haar ouderlijk huis,lag bij haar(hadden seks/moesten seks hebben?)en ging van haar houden.Nothing more........
Omdat ze elkaar niet kenden en vreselijk jong waren(de puberteit was amper begonnen) kwam volgens mij destijds de vraag over seks voor het huwelijk niet voor.
Dat dit misbruikt wordt door te zeggen dat je getrouwd bent door het hebben van seks is de omgekeerde waarheid want in de Bijbel is bovenstaande volgorde de juiste.
Ik denk dat je na het sluiten van een huwelijk op die manier nog veel meer te maken kreeg met seksuele moraal want uitgehuwelijkt worden geeft nog minder garantie op liefde dan zelf de keuze voor een partner maken .Ik kan niet bedenken hoe het voelt met een vreemde het bed en de rest van je leven te delen maar ik ga er vanuit dat het een totaal ander huwelijk opleverde dan wij voor ogen hebben.

Eigenlijk vind ik het interessanter te horen wat jullie nog meer voor plannen hebben voor het huwelijk,wat wil je voor elkaar betekenen,hoe wil je de relatie verder invullen?

Nog even dit:ik heb meer vertrouwen in jongeren dan ik her en der lees.Vrije seks is geen standaard moraal onder de jeugd.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 ... 97 Volgende
Pagina 91 van 97