Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:25
|
|
|
Ik lees, nog maar een keer het boek "Gezond leiderschap in de kerk" van Paul Ch. Donders & Jaap Ketelaar.
Uitvoerig belichten ze vijf aspecten van het geestelijk leiderschap: roeping, persoonlijke verantwoordelijkheid, sociale verantwoordelijkheid, sociale vaardigheid en bestuurlijke vaardigheid. Elk onderdeel heeft aandacht voor de kern, Bijbelse bakens, de praktijk, oefeningen (of workshops) en meditatie. Het is een groots, leerzaam, uitdagend, maar bovenal uniek werkboek voor vrijwilligers, betaalde krachten, pastoraal werkers en predikanten en allen die leiding hebben te geven en verantwoordelijkheid hebben te dragen in de kerk en daarbuiten.
Echt een aanrader voor iedereen ... niet alleen voor leidinggevenden
http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/gezond-leiderschap-in-de-kerk/terug/53/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:01
|
|
|
Een boek wat ik momenteel lees en kan aanbevelen: 'U bent waardevol', van Prince Julius.
In dit boek laat Prince Julius zien hoe God over ons denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:45
|
|
|
Ik lees op dit moment een Nora Roberts roman........ lekker laag complex en heerlijk als je op de bank zit met een lekkere kop koffie erbij! En het loopt altijd goed af.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 20:13
|
|
|
Een heel interessant boek... "Het ene doel van God" van Jan Bonda.. Een antwoord op de leer van de eeuwige straf... ...echt de moeite van het lezen waard..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:56
|
|
|
en ik lees het forum. En daar valt me wat te lezen de laatste dagen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 22:05
|
|
|
'Jij, mijn adem', een gedichtenbundel van Sytze de Vries. Dat is een predikant die zijn gedachten uitstekend kan verwoorden. Een van de gedichten heb ik op mijn profiel gezet:
Dat ik de naam mag zijn van jouw verlangen.
Wat een prachtige vondst! Het gedicht is helemaal geweldig.
Thomas, houdt van taal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 juli 2011, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 08:35
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 'Jij, mijn adem', een gedichtenbundel van Sytze de Vries. Dat is een predikant die zijn gedachten uitstekend kan verwoorden. Een van de gedichten heb ik op mijn profiel gezet:
Dat ik de naam mag zijn van jouw verlangen.
Wat een prachtige vondst! Het gedicht is helemaal geweldig.
Thomas, houdt van taal. |
Is idd. een heel mooi gedicht Thomas. Thnxx voor het plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:47
|
|
|
Tim Keller in alle redelijkheid christelijk geloof voor welwillende sceptici.
Ik kreeg dit boek van een vriend! Dit was volgens hem wel iets voor mijn en hij had gelijk
alle standpunten en argumenten van zowel geloof als ongeloof beschrijft deze op toegankelijke wijze: eerst wordt er een stelling ingenomen (bijv. De wetenschap heeft het christendom ontkracht of: Het kan niet waar zijn dat er maar één ware godsdienst is), dan wordt de stelling verder toegelicht en tenslotte brengt Keller de tegenargumenten naar voren. Dit is een boek voor welwillende sceptici, zoals Keller het omschrijft in de ondertitel. Dat wil zeggen: mensen die zich (nog) niet als christen beschouwen maar bereid zijn hun ongelovige positie nog eens tegen het licht te houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:02
|
|
|
sorry dubbel post..
Laatst aangepast door
|
MARIO318
|
op donderdag 28 juli 2011, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 14:43
|
|
|
MARIO318 schreef: | Tim Keller in alle redelijkheid christelijk geloof voor welwillende sceptici.
Ik kreeg dit boek van een vriend! Dit was volgens hem wel iets voor mijn en hij had gelijk
alle standpunten en argumenten van zowel geloof als ongeloof beschrijft deze op toegankelijke wijze: eerst wordt er een stelling ingenomen (bijv. De wetenschap heeft het christendom ontkracht of: Het kan niet waar zijn dat er maar één ware godsdienst is), dan wordt de stelling verder toegelicht en tenslotte brengt Keller de tegenargumenten naar voren. Dit is een boek voor welwillende sceptici, zoals Keller het omschrijft in de ondertitel. Dat wil zeggen: mensen die zich (nog) niet als christen beschouwen maar bereid zijn hun ongelovige positie nog eens tegen het licht te houden |
Ben die ook aan het lezen, gaaf is die he'...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:44
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ben die ook aan het lezen, gaaf is die he'... | Er staan zeker leuke en interessante dingen in
Zo vind ik evolutie theorie en Hawkins erg boeiend.
De dialogen van mensen zelf kan ik me erg vinden maar Tim Keller gaat er goed mee aan de haal soms kan ik me er vinden soms ook niet, maar ja dat is denk ik weer persoon gebonden.
Bovendien vind ik het ook leuk dat hij bepaalde dingen van films noemt. Darth vader beeldje op een kerk, Sony van I Robot.
Al heb ik hem nog lang niet uit :)
Laatst aangepast door
|
MARIO318
|
op donderdag 28 juli 2011, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:45
|
|
|
VISSER278 schreef: | en ik lees het forum. En daar valt me wat te lezen de laatste dagen.... |
hahahahaha....ik ook!! ik kom aan mijn eigen boek niet toe................heerlijk..weer even BIJ lezen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSAN198
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 23:08
|
|
|
Op dit moment De Overgave van Arthur Japin.
Maar, is er een reden dat je wilt weten wat iemand leest. Wat voor een meerwaarde heeft dat voor jou?
Susan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 16:23
|
|
|
God is gek...de dictatuur van het atheïsme van Kluun heb ik weer eens herlezen. Met een interessante visie...ik die niet helemaal kan delen...op het bestaan van God. Bijna een apologeet. Leuk om ook erbij te lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 16:41
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | God is gek...de dictatuur van het atheïsme van Kluun heb ik weer eens herlezen. Met een interessante visie...ik die niet helemaal kan delen...op het bestaan van God. Bijna een apologeet. Leuk om ook erbij te lezen. |
Ik heb het ook gelezen Aangenaam en ik moet zeggen dat ik er met enige scepsis in begon maar het is toch een boeiend en zinnig boekje. Hij heeft het wel ergens over.......en inderdaad leuk om erbij te lezen..... Volgens mij is het boekje ook uitgegeven voor de maand van de spiritualiteit...........(beetje beladen woord hier op CM )
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 7 augustus 2011, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 17:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het ook gelezen Aangenaam en ik moet zeggen dat ik er met enige scepsisch in begon maar het is toch een boeiend en zinnig boekje. Hij heeft het wel ergens over.......en inderdaad leuk om erbij te lezen..... Volgens mij is het boekje ook uitgegeven voor de maand van de spiritualiteit...........(beetje beladen woord hier op CM ) |
Idd het boekje is uitgegeven in het kader van de maand van de spirutialiteit in 2009. De beladenheid van spiritualiteit hier op cm daar ben ik niet zo bekend mee. Misschien ook geen antenne voor. Maar wat het boekje...de schrijver...betreft...een kromme stok kan ook wel eens een rechte slag slaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 17:58
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Idd het boekje is uitgegeven in het kader van de maand van de spirutialiteit in 2009. De beladenheid van spiritualiteit hier op cm daar ben ik niet zo bekend mee. Misschien ook geen antenne voor. Maar wat het boekje...de schrijver...betreft...een kromme stok kan ook wel eens een rechte slag slaan. |
Weet je wat trouwens ook een leuk boekje is om te lezen: De Doornse Catechismus......met een knipoog naar de Heidelbergse Catechismus... Geschreven door predikanten die lid zijn van Op Goed gerucht....... Je hebt dan een stukje vanuit de christelijke visie en een stukje vanuit een wat spirituelere visie.....maar wel 52 zondagen...... Ik vind het af en toe wat flauw maar wel de moeite waard......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 7 augustus 2011, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 22:53
|
|
|
Even een oud topic omhoog halen.
Op het moment lees ik een boek, wat niet meer te koop is. 'k Heb het geleend van iemand, wil het zelf ook graag hebben. Misschien eens naar een boekenmarkt gaan. Waarschijnlijk zegt niemand het wat, maar ik vind het echt geweldig én heftig. Komt ook omdat ik in dat land, voormalig Nederlands Nieuw Guinea, geweest ben.
Het heet Jungle Pimpernel, geschreven door Anthony van Kampen.
En.....wat lezen jullie?
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 24 oktober 2011, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 22:57
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Even een oud topic omhoog halen.
Op het moment lees ik een boek, wat niet meer te koop is. 'k Heb het geleend van iemand, wil het zelf ook graag hebben. Misschien eens naar een boekenmarkt gaan. Waarschijnlijk zegt niemand het wat, maar ik vind het echt geweldig én heftig. Komt ook omdat ik in dat land, voormalig Nederlands Nieuw Guinea, geweest ben.
Het heet Jungle Pimpernel, geschreven door Anthony van Kampen.
En.....wat lezen jullie? |
Momenteel ben ik bezig in Licht door de duisternis van Frank Peretti. Dit is het vervolg van De duisternis aanwezig.
Fantastische boeken waarin heel duidelijk de kracht van het gebed naar voren komt!
Maryan, heb je al gekeken bij bol.com? Zij hebben nl heel veel 2e hands boeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:00
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Momenteel ben ik bezig in Licht door de duisternis van Frank Peretti. Dit is het vervolg van De duisternis aanwezig.
Fantastische boeken waarin heel duidelijk de kracht van het gebed naar voren komt!
Maryan, heb je al gekeken bij bol.com? Zij hebben nl heel veel 2e hands boeken. |
Goed idee Josina, ik ga eens googelen. 't Is wel een heel oud boek, maar wie weet lukt het.
Licht door de duisternis is ook mooi hè! 'k Heb ze langer geleden gelezen, zou ze nog eens moeten lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:03
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Goed idee Josina, ik ga eens googelen. 't Is wel een heel oud boek, maar wie weet lukt het.
Licht door de duisternis is ook mooi hè! 'k Heb ze langer geleden gelezen, zou ze nog eens moeten lezen. |
Ik heb ff gekeken voor je en bij bol.com istie aanwezig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:04
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik heb ff gekeken voor je en bij bol.com istie aanwezig! |
Mooi!!! En bedankt hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:06
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Mooi!!! En bedankt hè. |
Graag gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:08
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Graag gedaan! |
Heel even off-topic, maar je hebt bijna 2000 postings.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:10
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Heel even off-topic, maar je hebt bijna 2000 postings. |
Jaaaaaaaaaaaa, ben d'r
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:12
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Jaaaaaaaaaaaa, ben d'r |
Gefeliciteerd! Je zou het in boekvorm uit kunnen geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:19
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Gefeliciteerd! Je zou het in boekvorm uit kunnen geven. |
Haha, als jij vast gaat broeden op een titel, dan ga ik vast alle info verzamelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:26
|
|
|
Ik lees op het moment van Lynn Austin Eva's dochters erg mooi boek!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:27
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Jaaaaaaaaaaaa, ben d'r |
Oef moet er nog driehonderd om jou te evenaren dan toch mn abbo maar verlengen denk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oef moet er nog driehonderd om jou te evenaren dan toch mn abbo maar verlengen denk |
Of heeeeeeeeeeeeel veel schrijven in een heeeeeeeeeel kort termijn, hoe lang heb je nog?
|
|
Naar boven |
|
|