ChristianMatch

Forum

'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:59

HERMAN388 schreef:
======================================
Je kijkt teveel naar Boven christen.
Waarom ben je gescheiden? Dat is ook jouw fout?
We zijn niet volmaakte mensen

Als je zo doorgaat met negatieve verhalen dan klik ik bij jouw reactie NIET OKEE aan de redactie.
Je moet niet aan alle mensen laten veroordelen maar draagt elkander lasten.
Dus je bent gewaarschuwd.

het is absoluut niet mijn fout, dat ik ga scheiden maar dan moet je de moeite nemen om de achterliggende oorzaak te kennen, want dan zul je mogelijk tot een andere, objectievere uitspraak komen, dan zo maar wat neerschrijven, daar doe je iemand veel verdriet mee, ja dat ondervind ik ook...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:10

PIETER649 schreef:
iedereen heeft het maar over de verstokte vrijgezel Paulus.
maar ik lees nergens over Petrus, waarvan bekend is dat hij in elk geval een schoonmoeder had.
ging zijn vrouw mee op zendingsreis??

dat lezen we dus nergens hé... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 22:28

CHRISTEN307 schreef:
het is absoluut niet mijn fout, dat ik ga scheiden maar dan moet je de moeite nemen om de achterliggende oorzaak te kennen, want dan zul je mogelijk tot een andere, objectievere uitspraak komen, dan zo maar wat neerschrijven, daar doe je iemand veel verdriet mee, ja dat ondervind ik ook...

JEROEN372 schreef:
hoi ,

Momenteel zit ik middenin een scheiding die ik niet wil of gevraagd heb,We zijn in de kerk getrouwd hebben de zegen meegekregen ,belijdenis gedaan en zij zich laten dopen.....

Ik moet bekennen dat het een lijdensweg is,scheiden doet lijden

M,n enige helper en trooster is God om hier doorheen te gaan

Mijn vrouw wil scheiden ,heb er van alles aan gedaan om het om te draaien ,tevergeefs .soms gaan de dingen zoals ik niet wil maar dat God een ander plan in mijn leven heeft.

of dat dit zonde is ,van haar kant denk ik wel

Het komt niet van God om te gaan scheiden ,er is er maar 1 die lacht met een grijns op z,n gezicht

mvg jeroen

Zonde

Allereerst beide heren veel sterkte!
Een veel gehoorde uitspraak die veel pijn kan doen is:

Waar twee kijven hebben twee schuld.
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk een scheiding is van de persoon van wie je houd. een scheiding die je eerst met man en macht hebt proberen tegen te houden maar waar geen redden meer aan is.

Toch maakt ieder mens in zijn / haar huwelijk fouten, hoe klein die ook kunnen wezen. Het is goed om hiernaar opzoek te gaan zodat je van je afgelopen huwelijk ook iets leren kunt.

De hemelse databank voor singles van christen vind ik spotten met de heiligheid van Gods heerlijke hemel, en zeer vergezocht, al neemt dit niet weg dat er in het huwelijksformulier ook staat dat God een ieder zijn man /(vrouw) als met Zijn eigen hand toebrengt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:28

[quote=JEROEN372]

Hallo Jeroen.
In iedergeval heel veel sterkte en kracht van onze HEER .
Sjalom.
Martin

]
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:44

[quote=JOLAN931]

Allereerst beide heren veel sterkte!
Een veel gehoorde uitspraak die veel pijn kan doen is:

Waar twee kijven hebben twee schuld.
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk een scheiding is van de persoon van wie je houd. een scheiding die je eerst met man en macht hebt proberen tegen te houden maar waar geen redden meer aan is.

Toch maakt ieder mens in zijn / haar huwelijk fouten, hoe klein die ook kunnen wezen. Het is goed om hiernaar opzoek te gaan zodat je van je afgelopen huwelijk ook iets leren kunt.
De hemelse databank voor singles van christen vind ik spotten met de heiligheid van Gods heerlijke hemel, en zeer vergezocht, al neemt dit niet weg dat er in het huwelijksformulier ook staat dat God een ieder zijn man /(vrouw) als met Zijn eigen hand toebrengt.[/quote]
[/i]

[i]Als mensen al in staat zijn een databank te hebben met allerlei persoonlijke gegevens, hoe groot en wijs en Almachtig is Hij, die alle harten kent en samenvoegt wat in gebed is afgesmeekt... ja Hij is De Grote God, Die omziet naar ons kleine mensjes, ja zelfs Zijn Zoon gezonden heeft om ons te ver-z o e n e n met Hem, ja dat is nog is een CLICK!

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 04:44
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 23:20

Je moet je eigen zonde niet opzij zetten, maar erkennen wat je gedaan hebt in je hele leven.
Zie Psalm 51 vers

6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd,

ik heb gedaan wat kwaad is in Uw ogen,

zodat U rechtvaardig bent wanneer U rechtspreekt

en rein bent wanneer U oordeelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:50

HERMAN388 schreef:
Je moet je eigen zonde niet opzij zetten, maar erkennen wat je gedaan hebt in je hele leven.
Zie Psalm 51 vers

6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd,

ik heb gedaan wat kwaad is in Uw ogen,

zodat U rechtvaardig bent wanneer U rechtspreekt

en rein bent wanneer U oordeelt.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

christen720; wanneer en waarop volgt deze belijdenis van David?
Nadat hij overspel heeft bederven met de vrouw van een ander en de man van die vrouw heeft laten doden, door hem als trouw soldaat in de frontlinies op te stellen.
JE KUNT DIT BIJBELGEDEELTE NIET ZO MAAR OP MIJ VAN TOEPASSING VERKLAREN ALS DAAR GEEN DUIDELIJKE AANWIJSBARE REDEN VOOR IS.
WIJ MOETEN UITERST VOORZICHTIG TE WERK GAAN MET HET WILLEKEURIG BIJBELGEDEELEN TE PLAATSEN EN DIE OP PERSONEN TOE TE PASSEN, DIT ZEG IK TER BEVORDERING VAN DE VOORZICHTIGHEID IN ONS DOEN EN LATEN.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 09:15

CHRISTEN307 schreef:

Wel fijn gevoel zeker, als je dit met overtuiging kunt zeggen...

Ik ga de moeite niet nemen om de achterliggende oorzaak te achterhalen, maar 1 ding weet ik wel...

Als jouw exvrouw hier op het forum haar zegje kon doen, lag er een heel ander verhaal dan hoe jij het doet voorkomen.
Dat is op zich vrij normaal, iedereen ervaard het huwelijk anders.
Wellicht vond jij het een fijn en goed huwelijk, maar ervaarde jouw ex datzelfde huwelijk als een beklemmende liefdeloze situatie zonder uitzicht op betere tijden.

1 ding weet ik wel zeker Christen... jij kunt als zondig mensch, geneigd tot alle kwaad, NOOIT zonder schuld zijn.
Ook niet in je scheiding.
Dat je voor deze schuld vergeving kunt ontvangen mag dan een mooie troost zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:28

[quote=PIETER649)

Hallo Pieter

Ik denk dat je het heel goed verwoord hebt want ik vind dat je alle twee een schuld hebt.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:49

[quote=MARTIN695]ik ben het niet helemaal met je eens martin.
scheiden is niet altijd de schuld van allebei.

wel maakt ieder mens fouten, vaak ook onbewust.
normaal gesproken hoeven een ieders gewone fouten geen aanleiding tot scheiding te zijn en kan een scheidingsschuld geheel bij een partij liggen.

eigenlijk heel simpel... als je te stil, of juist te dominant was in je huwelijk hoort dat voor de ander geen reden tot scheiding te zijn.
als je in je huwelijk te makkelijk was, of juist te jaloers....mag voor de ander geen reden tot scheiding zijn.

in een gewone ruzie zijn er altijd twee schuldigen, maar van een ongewenste scheiding kun je dat nooit zeggen.

Quote christen:
Als mensen al in staat zijn een databank te hebben met allerlei persoonlijke gegevens, hoe groot en wijs en Almachtig is Hij, die alle harten kent en samenvoegt wat in gebed is afgesmeekt... ja Hij is De Grote God, Die omziet naar ons kleine mensjes, ja zelfs Zijn Zoon gezonden heeft om ons te ver-z o e n e n met Hem, ja dat is nog is een CLICK!

Het gaat in dit topic niet over een klik met God.
Wat ik opmerk uit je bijdragen christen is je oneerbiedigheid.

- Een hemelse databank (waarom zou je de grote heilige God vermenselijken?
- Jezus als afval ( weleens in de vuilcontainer gekeken? )
- Een klik met God ( heb je met Hem geknikkerd?)

Ja...Hij ziet om naar mensen maar Hij voegt zeker niet samen wat in gebed is afgesmeekt.
Hij is vrij om een gebed te verhoren of niet,( de reden daarvoor hoeven wij niet altijd te begrijpen aangezien Gods gedachten ten alle tijden hoger zijn als de onze!) dus je kunt bidden wat je wilt om samengevoegd te worden met een bepaald persoon, maar het zal je niet helpen als Hij dat niet goed voor je vind.

Verder....Je nickname is christen.
Bij een christen hoort christelijke nederigheid,respect en eerbied voor zijn God, en wat ik proef in je bijdragen is enkel 'christelijke' hoogmoed en uitspraken die getuigen van een gebrek aan eerbied voor je God.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op woensdag 3 augustus 2011, 00:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:22

[quote=JOLAN931]

De onrechtvaardige rechter met de weduwe, die dag en nacht om recht smeekt, zal HIJ ONZE HEMELSE Vader dan geen recht doen aan Zijn kinderen(uitverkoornen) die dag en nacht tot Hem roepen?
En God liet Zich verbidden, door Mozes, door Hanna in de tempel en zij ontving Samuel en PETRUS, DIE VRIJKWAM UIT DE GEVANGENIS,NA EEN AANHOUDEND GEBED DOOR DE GEMEENTE, God hoort alle gebeden en verhoort ze op Zijn wijze, kijk maar eens bij Job 1 gebedsstrijd, maar let op de eindfase van Job, die volhardde in zijn "onschuld" en moest bidden voor zijn dwalende vrienden...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 08:42

Een vraag tussendoor..

Heeft iemand weleens overwogen om te gaan scheiden van tafel en bed?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:31

MARISKA601 schreef:
Een vraag tussendoor..

Scheiden is een zaak van ons hart, en tafel en bed is een schijnmanoeuvre...

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 10:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:33

MARISKA601 schreef:
Een vraag tussendoor..

Ja Mariska, toen wij in 2002 uit elkaar gingen hadden we afgesproken om een half jaar apart te gaan wonen om tot rust te komen, een scheiden va n tafel en bed.
Helaas kreeg mijn ex in die periode een nieuwe vriendin en toen was het definitief afgelopen.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:44

MARY052 schreef:
Ja Mariska, toen wij in 2002 uit elkaar gingen hadden we afgesproken om een half jaar apart te gaan wonen om tot rust te komen, een scheiden va n tafel en bed.
Helaas kreeg mijn ex in die periode een nieuwe vriendin en toen was het definitief afgelopen.

Mary

Kijk eens aan wat tafel en bed bewerkstelligt, helemaal niets, alleen belijdenis van schuld aan God en elkaar,en De Liefde, dat houdt een huwelijk gaande, maar ongeloof en ego/isme vernietigt een relatie...en dan heeft men allerlei verzachtende woorden tegenwoordig...euthanasie actieve, of te wel moderne zelfmoord en geen doding, dat is veel te zwak...
en lat/relatie, waarbij de lat verkeerd gelegd wordt en veelal breekt...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:02

CHRISTEN307 schreef:
Kijk eens aan wat tafel en bed bewerkstelligt, helemaal niets, alleen belijdenis van schuld aan God en elkaar,en De Liefde, dat houdt een huwelijk gaande, maar ongeloof en ego/isme vernietigt een relatie...en dan heeft men allerlei verzachtende woorden tegenwoordig...euthanasie actieve, of te wel moderne zelfmoord en geen doding, dat is veel te zwak...

Dat is helemaal niet waar Christen,
Als je achterom kijkt wat je gedaan hebt in je leven en van je vorige huwelijk, dat is ook jouw en haar fout en nu kijkt je vooruit als gelovige man. Zo kan ik het niet voorstellen.

Paulus zegt heel mooi in 2 Timotheüs 4: 7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geeindigd, ik heb het geloof behouden;

Dit hebben wij niet verdiend.

Ik leef met Mary mee.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:44

Ik leef met Mary mee.[/quote]

Thanks Herman, heb het inmiddels allemaal een plek gegeven.
Maar wel lief van je! Knipoog smiley

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:48

HERMAN388 schreef:
Als je achterom kijkt wat je gedaan hebt in je leven en van je vorige huwelijk, dat is ook jouw en haar fout en nu kijkt je vooruit als gelovige man. Zo kan ik het niet voorstellen.

Paulus zegt heel mooi in 2 Timotheüs 4: 7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geeindigd, ik heb het geloof behouden;

Ik leef met Mary mee.
wat staat er voorop? Ik, dus met de volle inzet en instemming van de christen.....Ik heb gestreden, wat Jezus Zelf ons oproept:"Strijdt! om in te gaan door de enge poort en dat doe ik, zonder ballast van eigen godsdienstige werken ga ik zoals ik ben tot Hem en Hij vernieuwt mij elke dag , ja elk kind van God!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:52

HERMAN388 schreef:

Ik leef met Mary mee.

Velen spelen op dit forum voor god, maar God zit niet op de Troon van hun hart..
hoe ik dat weet, omdat de vruchten de boom verklaren waar die "vruchten' vandaan komen, geplant in goede aarde of in zand en onvruchtbare grond..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:58

CHRISTEN307 schreef:
Velen spelen op dit forum voor god, maar God zit niet op de Troon van hun hart..
hoe ik dat weet, omdat de vruchten de boom verklaren waar die "vruchten' vandaan komen, geplant in goede aarde of in zand en onvruchtbare grond..
Kijk Christen, waar ik moeite mee heb, is dat je je zelf goedpraat. Zelf ben ik jaren geleden gescheiden, dus ik begrijp helemaal wat er door je heen gaat. Hoewel ik vele redenen had, kon ik het in mijn hart niet goed praten. Het enige wat me hielp was vergeving vragen. Ook al had ik duizend redenen, het was toch zonde. Maar God heeft me vergeven, dat is de kracht waaruit ik leef.

Wat me opvalt in je bijdragen is, dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor je eigen rol in de scheiding. Dan is het uiterst wrang dat je anderen wel veroordeelt, zegt dat ze God niet lief hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:21

CHATULIEM619 schreef:
Kijk Christen, waar ik moeite mee heb, is dat je je zelf goedpraat. Zelf ben ik jaren geleden gescheiden, dus ik begrijp helemaal wat er door je heen gaat. Hoewel ik vele redenen had, kon ik het in mijn hart niet goed praten. Het enige wat me hielp was vergeving vragen. Ook al had ik duizend redenen, het was toch zonde. Maar God heeft me vergeven, dat is de kracht waaruit ik leef.

Wat me opvalt in je bijdragen is, dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor je eigen rol in de scheiding. Dan is het uiterst wrang dat je anderen wel veroordeelt, zegt dat ze God niet lief hebben.

Ik praat niets goed, ik handel goed, en waarom, omdat ik in alles de Wil van mijn hemelse Vader wil doen, dus niet mijn wil, maar Zijn wil, dan wordt ook elke misstap die ik doe, direct onder het kruis gebracht en verzoend door het kostbaar Bloed en dan ziet God, die zonde nooit meer terug en moet ik dan gaan zitten wroeten in mijn verleden, wat ik onder Zijn Wil heb geleefd? Dat doet de duivel, die klaagt aan en maakt een mens doodmoe, zodat ie God de schuld gaat geven, dat is satan..
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:24

CHRISTEN307 schreef:
Ik praat niets goed, ik handel goed, en waarom, omdat ik in alles de Wil van mijn hemelse Vader wil doen, dus niet mijn wil, maar Zijn wil, dan wordt ook elke misstap die ik doe, direct onder het kruis gebracht en verzoend door het kostbaar Bloed en dan ziet God, die zonde nooit meer terug en moet ik dan gaan zitten wroeten in mijn verleden, wat ik onder Zijn Wil heb geleefd? Dat doet de duivel, die klaagt aan en maakt een mens doodmoe, zodat ie God de schuld gaat geven, dat is satan..

wie zegt dat het Goids wil is, en niet een leuk idee van de duivel om jhe dat wijs te maken?
God is in Zijn bijbel namelijk heel duidelijk over scheiden.
Dat is ook wat chatuliem bedoeld met het feit dat hij wel gescheiden is, maar zichzelf daarin ook niet goed kan praten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:36

JOLAN931 schreef:
wie zegt dat het Goids wil is, en niet een leuk idee van de duivel om jhe dat wijs te maken?
God is in Zijn bijbel namelijk heel duidelijk over scheiden.
Dat is ook wat chatuliem bedoeld met het feit dat hij wel gescheiden is, maar zichzelf daarin ook niet goed kan praten.
God wil geen scheiding, maar een mens(en) veroorzaken of zoeken scheiding en dan heeft God's Wil daar uiteindelijk geen invloed op, voor degenen die de scheiding veroorzaakt en doorzet...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:41

CHRISTEN307 schreef:
God wil geen scheiding, maar een mens(en) veroorzaken of zoeken scheiding en dan heeft God's Wil daar uiteindelijk geen invloed op, voor degenen die de scheiding veroorzaakt en doorzet...

Ik ben het sppor bijster Christen.......eerst vertel je dat je huwelijk door God gewild was,vervolgens weer niet,daarna is je scheiding Gods wil en nu heeft God ineens geen invloed meer???
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:47

LEANNE226 schreef:
Ik ben het sppor bijster Christen.......eerst vertel je dat je huwelijk door God gewild was,vervolgens weer niet,daarna is je scheiding Gods wil en nu heeft God ineens geen invloed meer???

Zaken die in het geloof worden gedaan zijn voor het verstand vaak niet te volgen, ik bedoel dus zonder geloof, raakt je verstand het spoor mogelijk "bijster'
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:09

CHRISTEN307 schreef:
Heb je wel eens van de ik-boodschap gehoord. Je had ook kunnen stellen:

Ik kon het niet meer aan, ik kon geen enkele kant meer met haar op. Ik had geprobeerd haar duidelijk te maken dat......maar het kwam niet aan. Helaas heb ik het aan God teruggegeven en ben bij haar weggegaan. Ik houd nog steeds van haar, maar ik kwam er niet uit...dan leg je de verantwoordelijkheid bij jezelf neer, en dat geeft veel meer begrip. Iedereen begrijpt nl. dat het moeilijk is.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:18

MARISKA601 schreef:
Een vraag tussendoor..

Nooit overwogen, maar t was wel de einduitkomst...
Ik ben gescheiden van tafel en bed.. ( en van alle andere zaken die in huis waren, icl. het huis zelf)
Mijn exvrouw is normaal gescheiden, die heeft alles nog.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:37

CHRISTEN307 schreef:
Zaken die in het geloof worden gedaan zijn voor het verstand vaak niet te volgen, ik bedoel dus zonder geloof, raakt je verstand het spoor mogelijk "bijster'

Over de rug van anderen heen iets willen bereiken?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:13

CHRISTEN307 schreef:

In corinthe schrijft paulus er zelf over.

Dat als je even niet met zijn 2en door de deur kan, dat je uitelkaar mag,
om later weer bij elkaar terug te komen.

Scheiding van tafel en bed houd verder is, dat je "ex-partner" en je zelf niet kunnen hertrouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 17:51

Wat ga je nu doen na de 3e echtscheiding Christen307?
Heb je andere vrouw nog nodig? Vind je niet erg dat je 3 keer gescheiden bent?Hebt je geen berouw dan? Is dat geen zonde of liever gezegd is dat de normaalste zaak van de wereld?
Misschien zijn onder ons, bij CM, meerdere echtscheidingen gehad van 1 persoon.

Gods wet zegt gij zult niet echtbreken, als dat gebeurd is, is de zonde.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 10 van 11