Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 11:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er is in mijn huis- volgens mij- geen geestelijke onreinheid en de sfeer is ook nog goed......en dat met een boedha beeldje...... Kan ik hier op het forum niet altijd zeggen......
Willemijn |
ook een tv kan een afgodsbeeld zijn. let maar eens op als het wk voetballen gaat beginnen.. alles moet wijken voor een dom spelletje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 11:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Dit is nu precies waar het volgens mij om gaat... |
Feit blijft wel dat zo'n beeldje niet neutraal is, ook al denken velen van wel. Aan de éne kant moeten we het belang ervan niet overtrekken, maar aan de andere kant moeten we niet doen alsof zo'n beeldje per definitie onschuldig is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 11:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ook een tv kan een afgodsbeeld zijn. let maar eens op als het wk voetballen gaat beginnen.. alles moet wijken voor een dom spelletje. |
Ja, dan kan alles een afgod zijn.....je computer ook.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 12:26
|
|
|
HENK710 schreef: | Het is, net als een foto, een teken van een voor velen bijzonder mens.
Ik mezelf tegenspreken? Neen! Ik spreek jou tegen als je een buddhabeeld hoe dan ook als afgodsbeeld ziet.
Zie vorige opmerking over het beeldje.
Een beeldje een godsdienst????? Nog buiten het feit dat Buddhisme geen godsdienst is...een beeldje kan dat al helemaal niet zijn
Dat doe je dus niet door direct alles wat anders is dan jouw uitleg als onbijbels/onchristelijk te bestempelen. Accepteer nu eens dat er binnen Gods Woord denk-/leefruimte is die anders kan zijn dan jouw denk-leefwijze. Dan kun je zeker met elkaar van gedachten wisselen, maar dan dus zonder die stempels die jij er eigenlijk altijd op wenst te plakken...
Ik volg nog steeds de duidelijke uitspraken van de Bijbel als ik een beeld niet direct als afgodsbeeld zie.
Het gaat volgens jou tegen Gods Woord in, maar volgens anderen niet. Wie is er dan onbijbels???? | Nu komt je echte motivatie aan het licht. Dank je voor de duidelijkheid, die je geeft. En Buddha beeld is volgens jou dus geen afgodsbeeld. Buddha is een zeer verlicht mens, die door velen geprezen wordt. En de Bijbel geeft ruimte om zo'n beeldje in huis te hebben. Wie daar anders over denkt interpreteert de bijbel anders dan jij.
Mijn conclusie: het is een geestelijk verwarrend verhaal Henk. Het staat het occulte toe onder een christelijk sausje. Er is een verschil tussen in God geloven en God dienen. Als je God dient, wil je Hem geen pijn doen met zulke dingen in huis te halen. Als je jezelf dient, heb je er meer problemen mee. Als je Buddha dient, verlang je er naar zo'n beeldje te hebben. Jozua vroeg aan het volk: Kiest heden wie u dienen wilt. Een oproep die in mijn ogen nog steeds actueel is. Veel mensen geloven wel, maar wie van hun willen God echt dienen?? Nieuw topic misschien?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 26 april 2010, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 12:29
|
|
|
Ik heb een tegenvraag,mag dat?
Wat hebben jullie voor chr.spullen in huis? Ik heb diverse oude bijbelprenten/aquarelletjes hangen(je kent het wel,die vooroorlogse huisvlijt dingetjes),Franse christelijke almanak frontjes uit begin vorige eeuw en een mooi kruis......het doel?Nou ja,je kunt een anti-vloek bordje ophangen of het duidelijk maken met een mooie bijbeltekst. Maar! Bijna al dit is van origine RK en dat ben ik niet......de (soms grappig bedoelde)prullaria uit de evangelische boekhandel vind ik foeilelijk,sorry
Vertel me eens,ben ik ook verkeerd bezig?Je mag met ja antwoorden hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 12:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het staat het occulte toe onder een christelijk sausje. |
Sja chat.... volgens mij denken veel mensen als volgt: "ik zie en voel niet dat het occult is, dus IS het niet occult".
net zoals veel mensen denken: "ik zie en voel niet dat een auto gevaarlijk is, dus IS een auto niet gevaarlijk."
Dat is de tendens van deze tijd: alles wat je niet direct voelt of ziet, bestaat niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 12:44
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Sja chat.... volgens mij denken veel mensen als volgt: "ik zie en voel niet dat het occult is, dus IS het niet occult".
net zoals veel mensen denken: "ik zie en voel niet dat een auto gevaarlijk is, dus IS een auto niet gevaarlijk."
Dat is de tendens van deze tijd: alles wat je niet direct voelt of ziet, bestaat niet. |
Fijn dat je mijn visie ondersteunt, Arjan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nu komt je echte motivatie aan het licht. Dank je voor de duidelijkheid, die je geeft. En Buddha beeld is volgens jou dus geen afgodsbeeld. Buddha is een zeer verlicht mens, die door velen geprezen wordt. En de Bijbel geeft ruimte om zo'n beeldje in huis te hebben. Wie daar anders over denkt interpreteert de bijbel anders dan jij.
Mijn conclusie: het is een geestelijk verwarrend verhaal Henk. Het staat het occulte toe onder een christelijk sausje. je zegt dat je gelooft, en dat aanvaard ik, maar welke heer dien je eigenlijk? Als je God dient, wil je Hem geen pijn doen met zulke dingen in huis te halen. Als je jezelf dient, heb je er meer problemen mee. Als je Buddha dient, verlang je er naar zo'n beeldje te hebben. Jozua vroeg aan het volk: Kiest heden wie u dienen wilt. Een oproep die in mijn ogen nog steeds actueel is. Veel mensen geloven wel, maar wie van hun willen God echt dienen?? Nieuw topic misschien? |
Schandalig om meteen weer zo te reageren, Chatuliem! Jij bent ervan overtuigd dat een Buddhabeeld God pijn doet, ik niet. En dat vinden we beiden op basis van dezelfde Bijbel. Accepteer nu gewoon eens dat vanuit Gods Woord andere inzichten mogelijk zijn zonder dat iemand ineens hoeft afgeschilderd te worden als occult en wat dies meer zij!
En nogmaals Buddha kan en wil niet gediend worden. Hij heeft een leven geleefd als voorganger voor anderen. Niet dat ik die weg de juiste vind, want ik geloof toch echt in de Weg van Jezus, maar om nu te stellen dat Buddha gediend wil worden...Buddha heeft mensen enkel willen wijzen op mogelijkheden om boven het aardse leven uit te stijgen...om zeg maar los te komen van het aardse, zoals ook Jezus dat verkondigd heeft...alleen heeft Jezus er nog iets aan toegevoegd waar ik mijn leven geheel afhankelijk van stel...Zijn leven, sterven en opstanding als vleesgeworden God...voor mij...voor jou...voor wie Hem wil aannemen!
Dat is mijn levensovertuiging en die is niet ineens anders als ik een sierbeeld een sierbeeld vind!
Dit was op de knipoog richting Leanne na mijn laatste reactie bij dit thema, want ik merk toch al wel dat jij enkel jouw manier van omgaan met Gods Woord de juiste vindt...en ik wens me niet meer verder te laten uitnodigen tot gekissebis, waar je toch elke keer weer op uit lijkt...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 26 april 2010, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:49
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb een tegenvraag,mag dat?
Wat hebben jullie voor chr.spullen in huis? Ik heb diverse oude bijbelprenten/aquarelletjes hangen(je kent het wel,die vooroorlogse huisvlijt dingetjes),Franse christelijke almanak frontjes uit begin vorige eeuw en een mooi kruis......het doel?Nou ja,je kunt een anti-vloek bordje ophangen of het duidelijk maken met een mooie bijbeltekst. Maar! Bijna al dit is van origine RK en dat ben ik niet......de (soms grappig bedoelde)prullaria uit de evangelische boekhandel vind ik foeilelijk,sorry
Vertel me eens,ben ik ook verkeerd bezig?Je mag met ja antwoorden hoor |
Tja, Leanne, sommige mensen aanbidden het kruis...Dus die toch maar weg doen
En op die prentjes staan vast afbeeldingen van de mens Jezus...Foei
Van mij mag je ze hebben hoor. Het is maar net hoe JIJ ermee omgaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:52
|
|
|
HENK710 schreef: | Schandalig om meteen weer zo te reageren, Chatuliem! Jij bent ervan overtuigd dat een Buddhabeeld God pijn doet, ik niet. En dat vinden we beiden op basis van dezelfde Bijbel. Accepteer nu gewoon eens dat vanuit Gods Woord andere inzichten mogelijk zijn zonder dat iemand ineens hoeft afgeschilderd te worden als occult en wat dies meer zij!
En nogmaals Buddha kan en wil niet gediend worden. Hij heeft een leven geleefd als voorganger voor anderen. Niet dat ik die weg de juiste vind, want ik geloof toch echt in de Weg van Jezus, maar om nu te stellen dat Buddha gediend wil worden...Buddha heeft mensen enkel willen wijzen op mogelijkheden om boven het aardse leven uit te stijgen...om zeg maar los te komen van het aardse, zoals ook Jezus dat verkondigd heeft...alleen heeft Jezus er nog iets aan toegevoegd waar ik mijn leven geheel afhankelijk van stel...Zijn leven, sterven en opstanding als vleesgeworden God...voor mij...voor jou...voor wie Hem wil aannemen!
Dat is mijn levensovertuiging en die is niet ineens anders als ik een sierbeeld een sierbeeld vind!
Dit was mijn laatste reactie bij dit thema, want ik merk toch al wel dat jij enkel jouw manier van omgaan met Gods Woord de juiste vindt... |
Hier zou ik aan willen toevoegen, zullen gewoon elkaars mening respecteren zonder de ander een trap na te geven bij wijze van spreken....
In de bijbel staat hebt uw naaste lief als u zelf, zou willen voorstellen dat in de praktijk ook te doen!
Groetjess, Peaceove
Die er niet zo goed tegen kan dat anderen nuit gehald worden en onodig gekwetst worden.......
Zou willen zeggen knuffel elkaar wat meer (Hint knuffel hoekje) Kortom wees lief voor me kaar we zijn tenslotte allemaal elkaars broeders en zusters!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:55
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hier zou ik aan willen toevoegen, zullen gewoon elkaars mening respecteren zonder de ander een trap na te geven bij wijze van spreken....
In de bijbel staat hebt uw naaste lief als u zelf, zou willen voorstellen dat in de praktijk ook te doen!
Groetjess, Peaceove
Die er niet zo goed tegen kan dat anderen nuit gehald worden en onodig gekwetst worden.......
Zou willen zeggen knuffel elkaar wat meer (Hint knuffel hoekje) Kortom wees lief voor me kaar we zijn tenslotte allemaal elkaars broeders en zusters! |
amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:56
|
|
|
HENK710 schreef: | Schandalig om meteen weer zo te reageren, Chatuliem! Jij bent ervan overtuigd dat een Buddhabeeld God pijn doet, ik niet. En dat vinden we beiden op basis van dezelfde Bijbel. Accepteer nu gewoon eens dat vanuit Gods Woord andere inzichten mogelijk zijn zonder dat iemand ineens hoeft afgeschilderd te worden als occult en wat dies meer zij!
Dit was op de knipoog richting Leanne na mijn laatste reactie bij dit thema, want ik merk toch al wel dat jij enkel jouw manier van omgaan met Gods Woord de juiste vindt...en ik wens me niet meer verder te laten uitnodigen tot gekissebis, waar je toch elke keer weer op uit lijkt... | Ik heb mijn bijdrage daarom iets genuanceerd. Helaas had je me gequote voordat de wijziging erop stond. Mijn excuses ervoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:59
|
|
|
Terugkomend op de vraag van Robbedoes, mag een christen een boeddha beeld in huis hebben. NEE !!!!!
Motivatie (gehaald van internet (geen christelijke site ....)) Een Boeddha zelf kopen is niet slecht, maar een Boeddhabeeld als versiering gebruiken is niet erg voorspoedig. Boeddha heeft de Dharma onderwezen om mensen van het lijden te bevrijden en naar het geluk van verlichting te leiden en als we dan alleen maar zijn afbeelding gebruiken om de schoorsteen op te fleuren is dat niet zo gunstig. Dat gezegd zegent een Boeddha altijd de omgeving. Ik zou echter wel respectvol met beelden omspringen. Het verkopen van Boeddhabeelden voor persoonlijk winstbejag (Kwantum, Blokker etc) is echter zwaar negatief karma, berust volledig op gehechtheid, snel geld maken en gaat totaal voorbij aan wat Boeddha, en de Dharma kan betekenen voor ons.
Persoonlijke motivatie (vanuit de bijbel) stel ik de volgende vraag, in welke hoedanigheid zou satan, de meeste mensen (christenen) verleiden. A) Als een brullende leeuw B) Als een wolf in schaapskleren C) Ale een engel des lichts
Ook al haal je, naar jouw mening onschuldig, een boeddha beeld in huis, voor satan is het niet onschuldig. NEE satan heeft op dat moment een ingang om bij jou binnen te komen. Als een wolf in schaapskleren..... Verpakken in een onschuldig lijkend beeldje..... Het beeldje op zich zal geen kwaad kunnen zeggen we dan, maar de achtergrond van het beeld wel. Wat is de oorsprong dan van boeddha? Boeddha is 1 van de 31 goden uit het Hindoeïsme. En om dat door te gaan op boeddha, boeddha is de zoon van de maan chandra, een god die te vergelijken is met de Griekse god hermes. Tis maar beknopte achtergrond info, jullie kunnen natuurlijk zelf ook zoeken op internet.
Waar je ook mee bezig bent, reiki, yoga, iriscopie, voetreflexie, boeddhabeelden enz. enz. zoek eerst eens uit waar de oorsprong ligt, want zo onschuldig als het lijkt is het misschien wel voor de mensen, maar bedenk dat het voor satan niet onschuldig is. Maar juist een prachtig middel om ingang te vinden in je hart/leven. En satan wil niets liever dan jou bij God de Vader weg halen, want dan ben je niet bezig voor Jezus Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 14:15
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Nog iets waar ik even over nadacht... Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben?? Ik zie er zelf niets verkeerds in... Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin... Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet? Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier... Dus in mijn ogen kan dat wel... |
Nog een vraag naar aanleiding van het plaatsen van dit topic. Wat is de reden, het nut hiervan ?? We zijn nu 3 dagen, 283 postings en een aantal bans verder. Als alleen het onderwerp al zoveel teweeg brengt, wat zou het dan teweeg brengen als er een boeddha beeld bij je in huis zou staan (algemene vraag) Hoeveel leedvermaak zal satan op dit moment hebben. Wat een stel sukkels die christenen daar op CM, lekker met mij bezig en niet met God
Laten we God grootmaken, prijzen en eren!!!!
Opwekking 284 Maak groot de Here, onze God de Rots. Zijn werken zijn volmaakt en al zijn wegen recht. Een God van trouw is Hij en volmaakt in liefde. Goed en rechtvaardig is HIJ!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=56LpG4ODN00
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 26 april 2010, 14:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 15:31
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nog een vraag naar aanleiding van het plaatsen van dit topic. Wat is de reden, het nut hiervan ?? We zijn nu 3 dagen, 283 postings en een aantal bans verder. Als alleen het onderwerp al zoveel teweeg brengt, wat zou het dan teweeg brengen als er een boeddha beeld bij je in huis zou staan (algemene vraag) Hoeveel leedvermaak zal satan op dit moment hebben. Wat een stel sukkels die christenen daar op CM, lekker met mij bezig en niet met God
Laten we God grootmaken, prijzen en eren!!!!
Opwekking 284 Maak groot de Here, onze God de Rots. Zijn werken zijn volmaakt en al zijn wegen recht. Een God van trouw is Hij en volmaakt in liefde. Goed en rechtvaardig is HIJ!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=56LpG4ODN00 |
D.......... R......U.......K........????????!!!!!!!!!!!!!!
Als ze eenmaal de band met hun schepper hebben gekregen, is onze macht over hen gebroken.
Dus, laten ze maar naar hun kerken gaan; laat ze feesten aan een gedekte tafel, MAAR steel hun tijd, zodat ze geen tijd hebben om een relatie met God op te bouwen.
Dit wil ik dat jullie moeten doen, zei de duivel. Leidt ze af om geen contact te krijgen met hun Verlosser en leidt ze af om dit contact de gehele dag vast te houden.
'Hoe kunnen we dat doen?' schreeuwden zijn duivels.
'Houdt ze bezig met de onbelangrijke dingen van het leven en bedenk honderden listen om hun gedachten bezig te houden', antwoordde hij.
'Verleid ze om geld uit te geven, spenderen, spenderen en te lenen, lenen, lenen.
Overtuig de vrouwen ervan om lange uren te gaan werken en de mannen ook, voor wel 6 tot 7 dagen per week, 10 tot 12 uren per dag, zodat ze hun oppervlakkige leventje kunnen bekostigen.
'Weerhoudt ze ervan om tijd door te brengen met hun kinderen. Als hun familie uit elkaar valt, dan zullen hun gezinnen gauw daarna ook geen soelaas meer bieden tegen de druk van het werk. Laat hun gedachten overuren maken zodat ze die rustige, kleine stem niet kunnen horen.
Verleid ze om naar de radio te luisteren of de cassette recorder af te spelen als ze in de auto rijden.
Verleid ze om de TV, VCR, Cd-speler en PC constant aan te laten als ze in hun huis zijn en zorg ervoor dat elke winkel en restaurant in de wereld constant niet-Bijbelse muziek afdraait.
Dit alles zal hun denken blokkeren en die band met God breken.
Overlaadt de koffietafels met tijdschriften en kranten. Beuk op ze in met nieuws 24 uren per dag.
Sla ze om de doren met billboards tijdens het autorijden. Stop hun brievenbussen vol met reclame folders, catalogi van winkels en alle soorten post en promotie materiaal voor gratis producten, gratis dienstverleningen en valse soorten hoop...'
Toon foto's van magere, mooie fotomodellen op de voorbladen van tijdschriften en TV opdat hun mannen zullen geloven dat uiterlijke schoonheid belangrijk is zodat ze ontevreden over hun vrouwen raken.
Maak de vrouwen 's avonds te moe om hun mannen lief te hebben. Geef ze ook hoofdpijnen. Als ze hun mannen niet de liefde geven die ze nodig hebben zullen die dit ergens anders beginnen te zoeken. Dat zal hun gezinnen nog sneller uit elkaar doen vallen, hahaha!.
Geef ze de kerstman om ze ervan af te houden hun kinderen de werkelijke betekenis van kerstmis te leren. Geef ze de paashaas zodat ze niet zullen praten over de opstanding en de macht over zonde en dood.
Laat ze zelfs te buiten gaan in hun ontspanning. Laat ze moe terugkeren van hun vertier. Houd ze te druk bezig zodat ze geen tijd hebben om de natuur in te trekken en te genieten van de creaties van God. Stuur ze in plaats daarvan naar recreatieparken, sportwedstrijden, theatervoorstellingen, concerten en films.
Houd ze druk bezig, druk, druk, druk!
En wanneer ze bij elkaar komen voor christelijke ontmoetingen, houd ze dan bezig met roddel en kletspraatjes zodat ze daar vandaan gaan met een slecht geweten.
Vul hun leven met zo vele ogenschijnlijk goede dingen dat ze geen tijd hebben om de kracht van hun schepper te zoeken. Heel gauw daarna zullen ze op eigen kracht werken, hun gezondheid en familie opofferen ten koste van het doel.
Het zal werken, het zal zeker werken....hihihi! Wat een plan!
Vol enthousiasme storten de duivels zich op hun taak zodat christenen overal ter wereld het drukker kregen, nog meer opgejaagd werden en zich her en der overal naar toe haasten. Ze hadden weinig tijd voor God en hun gezinnen. Ze hadden geen tijd om anderen te vertellen over de kracht van God om hun leven te veranderen.
Ik denk dat de vraag is: Is de duivel geslaagd met zijn plan? Zeg jij het maar!
DRUK Betekent 'D-uivel R-egeert U-w K-euzes !!!
Stuur dit door als je het niet te DRUK hebt!
Je zou zij die dit nog niet weten hiermee een goede dienst bewijzen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 16:04
|
|
|
[quote=NISHA834][color=4B0082]D.......... R......U.......K........????????!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb het eigenlijk te druk om dit allemaal te lezen. Graag een synopsis de volgende keer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 16:34
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Terugkomend op de vraag van Robbedoes, mag een christen een boeddha beeld in huis hebben. NEE !!!!!
Motivatie (gehaald van internet (geen christelijke site ....)) Een Boeddha zelf kopen is niet slecht, maar een Boeddhabeeld als versiering gebruiken is niet erg voorspoedig. Boeddha heeft de Dharma onderwezen om mensen van het lijden te bevrijden en naar het geluk van verlichting te leiden en als we dan alleen maar zijn afbeelding gebruiken om de schoorsteen op te fleuren is dat niet zo gunstig. Dat gezegd zegent een Boeddha altijd de omgeving. Ik zou echter wel respectvol met beelden omspringen. Het verkopen van Boeddhabeelden voor persoonlijk winstbejag (Kwantum, Blokker etc) is echter zwaar negatief karma, berust volledig op gehechtheid, snel geld maken en gaat totaal voorbij aan wat Boeddha, en de Dharma kan betekenen voor ons.
Crossroad, Zoals ik al eerder schreef, boedha staat gewoon op mijn boekenplank, zag vanochtend toevallig dat hij op het plankje van mijn theologieboeken staat...., aan mijn lamp hangt mijn verzameling rozenkransen en op mijn kastje staat de paaskaars(mij ook zeer dierbaar, gekregen bij mijn afscheid van de kerk) De sfeer in huis is prima en met mijzelf gaat het ook goed....... En ik ben nog steeds gehecht aan het beeldje wat ik van iemand heb gekregen die mij lief is en waar ik totaal geen andere gedachte aan schenk dan dat ik het leuk vond om te krijgen........ Het is ook maar net met wat voor blik je er naar kijkt......
Willemijn
Persoonlijke motivatie (vanuit de bijbel) stel ik de volgende vraag, in welke hoedanigheid zou satan, de meeste mensen (christenen) verleiden. A) Als een brullende leeuw B) Als een wolf in schaapskleren C) Ale een engel des lichts
Ook al haal je, naar jouw mening onschuldig, een boeddha beeld in huis, voor satan is het niet onschuldig. NEE satan heeft op dat moment een ingang om bij jou binnen te komen. Als een wolf in schaapskleren..... Verpakken in een onschuldig lijkend beeldje..... Het beeldje op zich zal geen kwaad kunnen zeggen we dan, maar de achtergrond van het beeld wel. Wat is de oorsprong dan van boeddha? Boeddha is 1 van de 31 goden uit het Hindoeïsme. En om dat door te gaan op boeddha, boeddha is de zoon van de maan chandra, een god die te vergelijken is met de Griekse god hermes. Tis maar beknopte achtergrond info, jullie kunnen natuurlijk zelf ook zoeken op internet.
Waar je ook mee bezig bent, reiki, yoga, iriscopie, voetreflexie, boeddhabeelden enz. enz. zoek eerst eens uit waar de oorsprong ligt, want zo onschuldig als het lijkt is het misschien wel voor de mensen, maar bedenk dat het voor satan niet onschuldig is. Maar juist een prachtig middel om ingang te vinden in je hart/leven. En satan wil niets liever dan jou bij God de Vader weg halen, want dan ben je niet bezig voor Jezus Christus. |
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 26 april 2010, 16:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:46
|
|
|
[quote=IMRE695]Ik ken jou, zo druk heb jij het niet hoor, je kan zelf ook hele episodes typen, en dit is zeker de moeite waard om te lezen:
Als je te druk bent, denk maar evn na in wiens greep je dan zit...
Laatst aangepast door
|
NISHA834
|
op dinsdag 27 april 2010, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:48
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Terugkomend op de vraag van Robbedoes, mag een christen een boeddha beeld in huis hebben. NEE !!!!!
Crossroad, Zoals ik al eerder schreef, boedha staat gewoon op mijn boekenplank, zag vanochtend toevallig dat hij op het plankje van mijn theologieboeken staat...., aan mijn lamp hangt mijn verzameling rozenkransen en op mijn kastje staat de paaskaars(mij ook zeer dierbaar, gekregen bij mijn afscheid van de kerk) De sfeer in huis is prima en met mijzelf gaat het ook goed....... En ik ben nog steeds gehecht aan het beeldje wat ik van iemand heb gekregen die mij lief is en waar ik totaal geen andere gedachte aan schenk dan dat ik het leuk vond om te krijgen........ Het is ook maar net met wat voor blik je er naar kijkt......
Willemijn
Waar je ook mee bezig bent, reiki, yoga, iriscopie, voetreflexie, boeddhabeelden enz. enz. zoek eerst eens uit waar de oorsprong ligt, want zo onschuldig als het lijkt is het misschien wel voor de mensen, maar bedenk dat het voor satan niet onschuldig is. Maar juist een prachtig middel om ingang te vinden in je hart/leven. En satan wil niets liever dan jou bij God de Vader weg halen, want dan ben je niet bezig voor Jezus Christus.
Laatst aangepast door WILLEMIJN232 op maandag 26 april 2010, 16:37
Jammer maar je hebt niet begrepen waar het mij om gaat Willemijn. De gevaren zie je of wil je blijkbaar niet zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:49
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb een tegenvraag,mag dat?
Vertel me eens,ben ik ook verkeerd bezig?Je mag met ja antwoorden hoor |
ik heb een paar icoontjes, gekocht in Griekenland. Verder nog een rozenkrans ketting, ook uit Griekenland Verder wat kaarsen met een Jezus opdruk ik draag een gouden ketting met een kruis
Met kruisen MET een lijdende Christus eraan, heb ik wat moeite. Voor mij is de Heer opgestaan, maar een Katholiek denkt daar anders over, daarom daar vaak een Christus AAN het kruis. Ik respecteer dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:59
|
|
|
> Christus is het Hoofd van mijn huis. > De stille Toehoorder bij ieder gesprek. > Een onzichtbare Gast bij iedere maaltijd.
In mijn huis passen geen andere godsdienstige spullen en zeker geen afbeeldingen van Jezus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 20:18
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch Chat, zou je het kunnen weten.... Ik ben het in ieder geval tegengekomen op het forum...
Even terug naar de discussie... Mijn mening in deze kwestie heb ik al gegeven. Voor mij geen Boeddha-beelden, ook al is het slechts voor de sier.
Verder deel ik de mening van Chat (en valt me op dat hij erg zijn best doet om het goed te verwoorden!). Wat de discussie wel enigszins heftig maakt, is dat het gaat om een beeld dat in ieder geval riekt naar een afgod. Dat is iets anders als dan dat het een afgod zou zijn. Dat raakt de kern van het geloof.
Al eerder heb ik de vraag gesteld... waarom zijn we toch altijd geneigd om de grenzen of de mazen in het net op te zoeken? |
Deze vraag houdt mij ook bezig, Liesbeth! Waarom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 20:28
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Nog iets waar ik even over nadacht... Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben?? Ik zie er zelf niets verkeerds in... Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin... Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet? Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier... Dus in mijn ogen kan dat wel... |
Toch even reageren, ook al ben je er niet meer. Ten eerste een boeddha mag je zelf niet kopen, je moet hem krijgen van iemand die van je houdt (zo gaat de traditie). Ten tweede kan een boeddha beeld gewoon een mooi object zijn dat verder absoluut geen kwaad kan. Wel vindt ik dat je een religieus beeld, ook al is het niet uit je eigen geloof, met respect moet behandelen. Hoe zou jij je voelen wanneer iemand bijvoorbeed een crucfix als deurstopper zou gebruiken? Ik noem maar wat..... Respect voor andere culturen en geloven is wel het minste wat je kunt doen, anders zou ik zeggen niet aanschaffen dat ding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 20:31
|
|
|
NISHA834 schreef: | > Christus is het Hoofd van mijn huis. > De stille Toehoorder bij ieder gesprek. > Een onzichtbare Gast bij iedere maaltijd.
In mijn huis passen geen andere godsdienstige spullen en zeker geen afbeeldingen van Jezus... |
Wat is er mis met een afbeelding van Jezus? Heb je dan ook geen foto's of portretten van jouw dierbaren in huis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 20:37
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Niemand kan bewijzen dat boeddhabeeldjes ALTIJD onschuldig zijn...... ik vind dat degenen die de boeddhabeeldjes verkopen moeten bewijzen dat er geen kwalijke neveneffecten zijn..... maar dat kan niemand, en dus vind ik dat die beeldjes ook niet verkocht mogen worden. |
Tja zo ken ik er ook nog een paar. Deze bijvoorbeeld: Ik vind dat degenen die beweren dat bidden helpt moeten bewijzen dat er positieve neveneffecten zijn....maar dat kan niemand overtuigend, en dus vind ik dat bidden verboden moet worden ??
Lekker makkelijk toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 00:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Willemijn
Waar je ook mee bezig bent, reiki, yoga, iriscopie, voetreflexie, boeddhabeelden enz. enz. zoek eerst eens uit waar de oorsprong ligt, want zo onschuldig als het lijkt is het misschien wel voor de mensen, maar bedenk dat het voor satan niet onschuldig is. Maar juist een prachtig middel om ingang te vinden in je hart/leven. En satan wil niets liever dan jou bij God de Vader weg halen, want dan ben je niet bezig voor Jezus Christus. |
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 27 april 2010, 00:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 08:01
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Wat is er mis met een afbeelding van Jezus? Heb je dan ook geen foto's of portretten van jouw dierbaren in huis? |
2.Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
misschien zou het tweede gebod dat God ons gaf voldoende antwoord op je vraag moeten zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:47
|
|
|
JOLAN931 schreef: | 2.Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
misschien zou het tweede gebod dat God ons gaf voldoende antwoord op je vraag moeten zijn | Je hebt van die mensen hier, die dan voluit beweren dat een B beeldje geen afgod is. Dan hoeven ze zich ook niet te houden aan dit gebod.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:52
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Wat is er mis met een afbeelding van Jezus? Heb je dan ook geen foto's of portretten van jouw dierbaren in huis? | Hoi Laurens Ik neem aan dat voor jou foto"s of portretten van dierbaren ook toch een wezenlijk verschil is dan anderhande beeldjes in huis te hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt van die mensen hier, die dan voluit beweren dat een B beeldje geen afgod is. Dan hoeven ze zich ook niet te houden aan dit gebod. |
dat is wel een beetje verkeerd geformuleerd dan chat dan valt een B. beeld niet onder dit gebod volgens hun dat is heel wat anders geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|