ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:43

WILLEMIJN232 schreef:
Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......
Engeltje smiley En al die lange stukken Bijbeltekst van jou sla ik over......als je niets ander kunt dan Bijbelteksten neerschrijven en geen eigen mening hebt......tja...
Ik kan me herinneren-zeg maar als ik het fout heb- dat jij hier in het verleden een ban hebt gehad door jou opruiende teksten en veroordelingen over anderen die wat anders dan jou dachten?
En dan verwijt je anderen dat ze op de persoon spelen? Wat is dit dan Wmijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:08

CHATULIEM619 schreef:
En dan verwijt je anderen dat ze op de persoon spelen? Wat is dit dan Wmijn?

Ik doe het niet achter iemand rug om Chatuliem.......Er zijn ook mensen die achter mijn rug om zeggen dat ik getrouwd ben en meerdere relaties heb......als je het over gemeen en vals hebt??????en op de persoon spelen????????
Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:28

WILLEMIJN232 schreef:
Ik doe het niet achter iemand rug om Chatuliem.......Er zijn ook mensen die achter mijn rug om zeggen dat ik getrouwd ben en meerdere relaties heb......als je het over gemeen en vals hebt??????en op de persoon spelen????????
Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen....
Idd dat is gemeen en vals. Maar het doet de discussie niet goed als je op de persoon gaat spelen. Ga in op de argumenten, dan ben je volwassen bezig. Je hebt zo vaak geklaagd dat mensen zich zo snel aangesproken voelen en dat de discussie zo snel verzandt in verwijten. Geef nu dan eens het voorbeeld hoe we volgens jou zouden moeten discussiëren...
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......
Engeltje smiley En al die lange stukken Bijbeltekst van jou sla ik over......als je niets ander kunt dan Bijbelteksten neerschrijven en geen eigen mening hebt......tja...
Ik kan me herinneren-zeg maar als ik het fout heb- dat jij hier in het verleden een ban hebt gehad door jou opruiende teksten en veroordelingen over anderen die wat anders dan jou dachten?

Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou

En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....

Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.

En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:52

CHATULIEM619 schreef:
Idd dat is gemeen en vals. Maar het doet de discussie niet goed als je op de persoon gaat spelen. Ga in op de argumenten, dan ben je volwassen bezig. Je hebt zo vaak geklaagd dat mensen zich zo snel aangesproken voelen en dat de discussie zo snel verzandt in verwijten. Geef nu dan eens het voorbeeld hoe we volgens jou zouden moeten discussiëren...

Het doet de discussie ook niet goed als je met lappen Bijbeltekst komt en anderen van alles verwijt wat ze niet goed doen....men noemt dat dan zo netjes vermanen....
De Bijbel is een boek vol mooie woorden en waarheden om stil te worden in Gods Geest en wat ik hier zie en betreur is dat mensen dat heilige boek gebruiken om gelijk te krijgen in hun menselijke waarheden door maar met Bijbelteksten te gaan wapperen op het forum.
En als je praat in Gods geest zullen er dan ook zulke stukjes geschreven worden? Of mailtjes gestuurd over je zult branden in de hel?
Geef de ander ruimte om anders te denken, die hoeft helemaal niet minder christen te zijn dan jij dat bent en veroordeel niet gelijk andersdenkenden......je kan ook veel van elkaar leren.....dat weet jij en dat weet ik omdat we samen diverse indringende gesprekken over geloof hebben gevoerd........

Ik heb een tijdje een gedicht van Huub Oosterhuis op mijn profiel gehad
wat het heel mooi weer geeft:

Wij willen dat het zo is
Wij hopen dat het zo wordt
Wij denken dat het niet kan
Wij zingen dat het zo zal zijn
En als er liefde is
Dan zal het, al kan het niet
Dan kan het omdat het moet
Omdat het zo niet meer kan........

Ik heb dit jaren in mijn agenda gehad en heb het toch ook weer in mijn elektronische agenda staan......omdat het zo mooi weer geeft dat het om de liefde gaat, de liefde voor elkaar en voor God...

En nee, ik doe het ook niet goed, ik kwets ook mensen dus bovenstaand stukje is geen ego gekletter maar gewoon een overdenksel over hoe het zou moeten zijn.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:55

FILIA110 schreef:
Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou

En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....

Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.

En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen.

Je hebt in ieder geval een liefdevol geloof zo te lezen......Fijn voor je....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:59

FILIA110 schreef:

Wat jammer Filia (naam betekent meen ik "ziel"). Of dit meewerkt aan een goede sfeer betwijfel ik. Er klinkt zelfrechtvaardiging in en uit. Brrr eigenlijk wel.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:08

PETRA944 schreef:
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:09

't Is goed om in je eigen hart te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of je van de ochtend tot de avond
Geen enkel hart hebt zeer gedaan.
Of je aan liefdeloze mensen
Eén woordje van liefde hebt gegeven
Of je tegen verdrietige harten
gezegt hebt het goede na te streven
Dat je je handen hebt gewonden
Rondom een hart, dat eenzaam was
...Dan voel je als het goed is
wat mooi en fout was deze dag

't Is goed in eigen hart te kijken...
dan blijft het oordelen uit
En mag je rust ervaren ,
voordat je je ogen sluit

gecopieerd uit kreet van de week,van djes, vond hem zo mooi, datikhem hier wou plaatsen, zet tot nadenken voor ons allen. net de hoop dat we allemaal wat liever met elkaar leren omgaan en ja bedoel ik ook mezelf mee hoor.

effe deze queten, zit aan de thee en zat effe te lezen hier, jammer zoals we elkaar maar misbegrijpen, reageren vanuit onze eigen pijn, elkaar kwetsen,sommigge elkaar veroordelen terwijl niemand van ons zonder fouten is, of perfect, ieder zo in zijn, haar eigen geloofsgroei zit en de heilige geest wel door hun harten heen werkt om te overtuigen als iets erg zondigs is denk ik.en wanneer die gene er aan toe is met zijn geloofsgroei, alles in stapjes onze groei in geloof. dat we meningen uit delen over geloof, oke, maar een ander veroordelen omdat die yogha doet.... eh wat doen we zelf allemaal wat tegen de bijbel ingaat, ik heb er genoeg om op te noemen, ook al doe ik me best om cristen te zijn.rn je mag ebst zeggen ik vind , of leiver gezegd denk dat yoga niet van jezus is, of occult, maar niet een ander erom veroordelen. toch? petra die toch weer es effe moest reageren, me het aantrekt zoals mensen elkaar hier weer aan het kwetsen zijn, jullie kwetsen elkaar, formuleren woorden verkeerd, lezen vanuit eigen pijn. blijft moeilijk communiceren via pc.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:19

FILIA110 schreef:

Ik ben een volwassen vrouw hoor dus ik klaag niet bij de redactie, ook niet over jou......kan heel goed zelf mijn zaken afhandelen.....dat je dat al suggereert????? En goedkoop? Tja, zo heeft ieder mens zijn goedkope dingen he? Zelfs jij....
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:37

JOL252 schreef:
Wat jammer Filia (naam betekent meen ik "ziel"). Of dit meewerkt aan een goede sfeer betwijfel ik. Er klinkt zelfrechtvaardiging in en uit. Brrr eigenlijk wel.

Nee Jol, Filia betekent dochter. En ik denk, dat je mijn woorden toch maar eens beter moet lezen... het is niet zo, zoals het jou in de oren klinkt..dat kan wel eens behoorlijk verschillen.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:11

FILIA110 schreef:
Nee Jol, Filia betekent dochter. En ik denk, dat je mijn woorden toch maar eens beter moet lezen... het is niet zo, zoals het jou in de oren klinkt..dat kan wel eens behoorlijk verschillen.... Lachende smiley
Is Solafilia dan "alleen mijn dochter?" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:16

CHATULIEM619 schreef:
Is Solafilia dan "alleen mijn dochter?" Knipoog smiley

Ha, ha.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 15:00

FILIA110 schreef:

maar ze heeft wél een punt...het gaat van kwaad tot erger....ik lees nu al een paar dagen mee maar word er niet vrolijker op......van mij mag de redactie er wel wat aan gaan doen...of jullie moeten met z'n allen maar pv je ongenoegen over elkaar uitspreken......volwassenen die als kleine kinderen zitten te bekvechten....pffff
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 16:40

FILIA110 schreef:

Toch maar even opgezocht:

De Griekse taal kent drie woorden voor liefde: Eros, Filia en Agapè. Er is een duidelijk verschil in betekenis:

Filia vindt men ook vaak in de oude Griekse geschriften. Het
betekent: vriendschap, kameraadschap, tederheid, graag mogen,
sympathie, houden van (to like).

http://www.leodevos.nl/Teksten/Artikelen/Driemaal%20Liefde.pdf

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 augustus 2012, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 18:28

willemijn:

''Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......''

nee dat doe je zeker niet,maar je KUNT het ook helemaal niet,want de bijbel zegt jou helemaal niks,zoals in elk topic verkondig jij alleen jou eigen visie uit jouw eigen aangepaste bijbel,althans.. zo lijkt het?

het is intussen wel duidelijk dat jij de bijbel niet ziet als basis,jij put uit een andere bron,op die manier zul je altijd anders denken dan de bijbelgetrouwen hier op het forem.

Laatst aangepast door
BERT168
op woensdag 29 augustus 2012, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 18:42

JOL252 schreef:
Toch maar even opgezocht:

De Griekse taal kent drie woorden voor liefde: Eroos, Filia en Agapè. Er is een duidelijk verschil in betekenis:

Filia vindt men ook vaak in de oude Griekse geschriften. Het
betekent: vriendschap, kameraadschap, tederheid, graag mogen,
sympathie, houden van (to like).

http://www.leodevos.nl/Teksten/Artikelen/Driemaal%20Liefde.pdf
Je bent met de verkeerde taal bezig. Filia betekent in het Latijn dochter....en het Grieks kent het woord filio, wat broederliefde betekent.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 29 augustus 2012, 18:43
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:08

Ik voel me al ziek en beroerd maar als ik dit topic lees wordt je echt doodziek Zieke smiley

Christendom staat er pfff bij sommigen ver te zoeken op het moment geloof ik Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:24

en ik dacht dat ik al scherp was ........

hierbij vergeleken is een samurai zwaard bot.

waarom die harde woorden?
die boosheid ?
en de figuurlijke brandstapels ?

al deze woorden leiden alleen maar tot verwijdering en tot gevoelens van afwijzing.
Zou Christus dit zo scherp stellen ?
Wellicht zou Hij niet oordelen maar genezen.
Hebben we niet allen genezing nodig van dit puta leven?
Voor wie van ons is het leven wel mild?

rugzakken etc zijn van die nederlandse geitenwollensokken begrippen.
we zijn allemaal krijgers en in de voorhoede van een leger wat aan alle kanten wordt aangevallen.
we / ik strijden vaak op meerdere vlakken om te blijven staan.
en sommige mensen zijn ziek van de liefdeloosheid in deze maatschappij.

ik ben ziek van deze verrotte maatschappij ......laten we die maatschappij niet ook hier op dit forum de boventoon voeren aub.

liefdeloosheid en veroordeling is er al voldoende me dunkt.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:44

ERIKA129 schreef:
Ik voel me al ziek en beroerd maar als ik dit topic lees wordt je echt doodziek Zieke smiley

Christendom staat er pfff bij sommigen ver te zoeken op het moment geloof ik Gefrustreerde smiley

we hebben samen een bakje en een grote doos zakdoeken nodig....t is om te huilen en te kotsen.....walgelijk gewoon
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:49

TINK100 schreef:
we hebben samen een bakje en een grote doos zakdoeken nodig....t is om te huilen en te kotsen.....walgelijk gewoon

... en een grote Latte Macchiato. De inquisitie is er niets bij.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:06

BERT168 schreef:
willemijn:

''Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......''

nee dat doe je zeker niet,maar je KUNT het ook helemaal niet,want de bijbel zegt jou helemaal niks,zoals in elk topic verkondig jij alleen jou eigen visie uit jouw eigen aangepaste bijbel,althans.. zo lijkt het?

het is intussen wel duidelijk dat jij de bijbel niet ziet als basis,jij put uit een andere bron,op die manier zul je altijd anders denken dan de bijbelgetrouwen hier op het forem.

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:08

JOL252 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

ok,ok... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:42

TINK100 schreef:

Ken je nagaan dat ik dat al doe zonder alles hier te lezen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:43

ERIKA129 schreef:

Ben je ziek? Buikgriepje?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:45

IJSJE204 schreef:
Ben je ziek? Buikgriepje?

Euh das wel erg off topic he Knipoog smiley
maar ben idd zo beroerd als een hond denk effe opzitten en forum lezen Zieke smiley
Dus duik er maar weer in...
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:47

ERIKA129 schreef:
Euh das wel erg off topic he Knipoog smiley
maar ben idd zo beroerd als een hond denk effe opzitten en forum lezen Zieke smiley
Dus duik er maar weer in...

Even aan jezelf denken, fris water mee, kruikje en lekker onder de wol.
Beterschap! De Libelle leest in jouw situatie makkelijker.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:52

ERIKA129 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je hiermee de discussie enorm tekort doet. Want als je tussen de regels doorleest, worden hier hele zinvolle dingen gezegd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:52

BERT168 schreef:
ok,ok... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Dat mag ik hopen dat het "ok ok" is...
Wat een uitspraken zeg en van welke toren? De bijbel zegt Willemijn helemaal niets? Ik ken haar als iemand die het goede zoekt en integer om wil gaan met God en Zijn voetvolk. Als je constant over yoga blijft vallen zie je al het andere en goede niet.
Willemijn ziet de bijbel niet als basis? O nee? Kun je dat onderbouwen? Zij leest de bijbel zoals ze al vaker aangeeft met andere ogen. En dat kan. God gaat met een ieder een eigen relatie aan. Okay op Zijn woord gestoeld maar dan hoef je nog niet met z'n allen hetzelfde te denken?! Ken je die van die olifant en zoveel blinden? Ieder betastte een stukje van deze olifant en beschreef wat hij of zij voelde en hoe het werd beleefd. En ieder had zijn eigen stuk en samen werd dit tot een geheel.
We maken allemaal onderdeel uit en mogen de veelkleurigheid van God kennen en aan elkaar bekend maken. Door constant te hakketakken maak je elkaar tot outcast en behandel je elkaar als vuilnis. Ik heb daar in eerste instantie geen woorden voor. Nu wel. Waarvan akte.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 augustus 2012, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:59

JOL252 schreef:
Dat mag ik hopen dat het "ok ok" is...
Wat een uitspraken zeg en van welke toren? De bijbel zegt Willemijn helemaal niets? Ik ken haar als iemand die het goede zoekt en integer om wil gaan met God en Zijn voetvolk. Als je constant over yoga blijft vallen zie je al het andere en goede niet.
Willemijn ziet de bijbel niet als basis? O nee? Kun je dat onderbouwen? Zij leest de bijbel zoals ze al vaker aangeeft met andere ogen. En dat kan. God gaat met een ieder een eigen relatie aan. Okay op Zijn woord gestoeld maar dan hoef je nog niet met z'n allen hetzelfde te denken?! Ken je die van die olifant en zoveel blinden? Ieder betastte een stukje van deze olifant en beschreef wat hij of zij voelde en hoe het werd beleefd. En ieder had zijn eigen stuk en samen werd dit tot een geheel.
We maken allemaal onderdeel uit en mogen de veelkleurigheid van God kennen en aan elkaar bekend maken. Door constant te hakketakken maak je elkaar tot outcast en behandel je elkaar als vuilnis. Ik heb daar in eerste instantie geen woorden voor. Nu wel. Waarvan akte.
Je gaat nu wel aan iets heel essentieels voorbij. Het gaat er niet om dat mensen uitgesloten worden, want wie zijn wij een ander te oordelen. Het gaat er veel meer om, wat doe je als je weet dat de Bijbel het niet goed vindt. Trek je je er iets van aan, of doe je het alsnog? Het klinkt leuk hoor, maar sommige standpunten zijn niet met elkaar te verenigen. En dat je nu ons de schuld geeft van verkettering vind ik eigenlijk beneden alle peil. We geven ons standpunt weer, en zijn daar consistent in, zonder dat we mensen zelf veroordelen. Dat wij dan zelf zoveel naar ons hoofd geslingerd krijgen neem je dan maar met een korreltje zout? Nee je bent eenzijdig in je oordeel en dat neem ik je echt kwalijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:03

CHATULIEM619 schreef:
Je gaat nu wel aan iets heel essentieels voorbij. Het gaat er niet om dat mensen uitgesloten worden, want wie zijn wij een ander te oordelen. Het gaat er veel meer om, wat doe je als je weet dat de Bijbel het niet goed vindt. Trek je je er iets van aan, of doe je het alsnog? Het klinkt leuk hoor, maar sommige standpunten zijn niet met elkaar te verenigen. En dat je nu ons de schuld geeft van verkettering vind ik eigenlijk beneden alle peil. We geven ons standpunt weer, en zijn daar consistent in, zonder dat we mensen zelf veroordelen. Dat wij dan zelf zoveel naar ons hoofd geslingerd krijgen neem je dan maar met een korreltje zout? Nee je bent eenzijdig in je oordeel en dat neem ik je echt kwalijk.

Ik lees toch wel heel veel veroordeling. Ik kan er niets anders van maken. Natuurlijk zie ik ook dat er over en weer veel naar elkaar toe wordt geworpen maar ik zie ook dat er nu heel veel mensen tegelijk over iemand heen buitelen in hun haast. Natuurlijk mag je standpunten verdedigen. Het gaat mij om de manier waarop enkele mensen dit momenteel doen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 24 Volgende
Pagina 10 van 24