Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:49
|
|
|
Tja, en toch vraag ik me dan af... Als een voormalig alcoholist, met alle goede intenties het toch niet kan laten om te drinken...Wat doen we dan? We helpen diegene, nemen hem op etc...etc... Maar wat doen we dan met iemand die homoseksueel is? Aangezien het aangeboren is word het een beetje lastig om die persoon er vanaf te helpen, toch? Moeten we deze dan maar laten zakken...En hem constant op de zonden wijzen? En ik blijf erbij...als je gescheiden bent en je zonden belijd hebt, ben je nog niet off the hook! Je blijft namelijk gescheiden. dat zul je altijd blijven...en dus ben je net zo goed zondig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 10:48
|
|
|
meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
ik dacht dat er in de bijbel staat dat God man en vrouw schiep, vervolgens de vrouw aan de man gaf en uiteindelijk zag dat het zeer goed was. God heeft dus geen mensen geschapen met een andere geaardheid. Deze geaardheid komt dus voor uit de'verdorven aard/lusten'van de mens.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:14
|
|
|
JOLAN931 schreef: | meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
ik dacht dat er in de bijbel staat dat God man en vrouw schiep, vervolgens de vrouw aan de man gaf en uiteindelijk zag dat het zeer goed was. God heeft dus geen mensen geschapen met een andere geaardheid. Deze geaardheid komt dus voor uit de'verdorven aard/lusten'van de mens.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet?? |
Ik kan me hier wel in vinden... Ik denk dat door de generaties heen er iets niet helemaal goed gegaan is...er wellicht een soort genetisch defect ontstaan is, waardoor de geaardheid van bepaalde mensen veranderd is...(en datzelfde geld denk ik voor pedofielen...opvoeding zegt mischien een hoop,maar het moet wél in je zitten) Maar dat neemt niet weg dat mensen die in deze tijd dus geboren worden als homoseksueel, gewoon niet beter weten dan dat. De mens is wellicht niet zo geschapen, maar deze mensen zeggen wel zo geboren te zijn... Het gaat hier in mijn ogen dus ook niet per definitie om het accepteren van homoseksualiteit, dan wel om het accepteren van de persoon op zichzelf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:01
|
|
|
JOLAN931 schreef: | meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet?? |
Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens al blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een andere structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen iets aan. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
Verder denk ik dat je terecht uiterst voorzichtig bent met pedofilie en homofilie op een hoop te gooien - en dat doe je gelukkig ook niet.
De term pedofilie is mijns inziens ook onjuist, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd. Machtsmisbruik en seksualiteit gaan niet samen en kunnen verwoestende effecten hebben op de mogelijkheden later een liefdesleven ten volle te ervaren.
Ik vind overigens wel dat als mensen verder willen discussiëren over zaken als pedoseksualiteit dan wel incest het in een ander topic thuishoort.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 juli 2010, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:13
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens als blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een anders structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen kwaad. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
Verder denk ik dat je terecht uiterst voorzichtig bent met pedofilie en homofilie op een hoop te gooien - en dat doe je gelukkig ook niet.
De term pedofilie klopt mijns inziens ook niet, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd.
Ik vind overigens wel dat als mensen verder willen discussiëren over zaken als pedoseksualiteit dan wel incest het in een ander topic thuishoort.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag. |
Mooi verwoord Thomas, ben het met je eens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 15:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens al blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een andere structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen iets aan. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
De term pedofilie is mijns inziens ook onjuist, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd. Machtsmisbruik en seksualiteit gaan niet samen en kunnen verwoestende effecten hebben op de mogelijkheden later een liefdesleven ten volle te ervaren.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag. |
Thomas, deze mag ingelijst. Dank voor deze zeer waardevolle uiteenzetting die verdere bewustwording en begripsvorming voor slachtoffers en hun omgeving kan ontwikkelen. Het is een uiterst gevoelig onderwerp maar ik kan me voorstellen dat het delen van ervaringen en/of het elkaar bevragen een belangrijke stap kan zijn voor sommigen verder te komen in verwerking van ervaringen van zichzelf of van dierbaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een heel vreemde constatering Willemijn, had ik zeker niet van jou verwacht. Omdat wij nu eenmaal strengere regels hanteren op het gebied van seksualiteit, wil dat niet meteen zeggen, dat ik daarin gefrustreerd ben. Nogmaals, zo'n opmerking had ik niet van je verwacht. |
Ik vind het helemaal geen vreemde constatering. ik zeg ook helemaal niet dat je gefrustreerd bent want ik ken je verder niet. Ik bedoelde te zeggen dat je onderwerpen wel vaak over sex en de kerk en het geloof gaan..... Ik vind dat eigenlijk een heel persoonlijke zaak waar een ander niets mee te maken heeft.....kortom een privé zaak......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik kan me voorstellen dat, als homofielen deze discussie lezen, ze bij de reacties van sommige mensen hier gillend weglopen. Maar voor een aantal is het misschien wel een geruststelling dat die homofielen massaal zijn verdreven uit een instituut met mensen dat liefde predikt maar waar je enkel walging en uitstoting ervaart. En dat een op de twee homofielen serieus aan zelfmoord gedacht heeft, daar ben je als kerkmensen toch niet verantwoordelijk voor? We hebben ze toch lief als ze zich moeten onthouden van warmte, liefde en genegenheid met een partner naar hun geaardheid, dat is er alleen voor ons, want wij gaan als maagd het huwelijk in, hebben dus geen sex voor het huwelijk, eten geen varkensvlees, want zo staat het er. Naastenliefde moet je echt anders zien: we behoeden ze voor de zonde tenslotte en dat is ook naastenliefde, toch? Wat een soft geklets. We zijn maar gelukkig dat we als hetero geschapen zijn, dat voorkomt veel problemen. Onze zonden zijn ook veel minder erg dan die van die rare homofielen, toch?
Ok jongens, jullie zijn van me geen sarcasme gewend, dat laat ik ook meestal aan anderen over, maar ik moest het even kwijt. De meeste mensen hier prikken er ook wel doorheen. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet meer een van de weinigen ben die de strijd is aangegaan voor onze homofiele broeders en zusters. We mogen ze niet uit onze genade laten vallen, uit liefde. Zie het maar als een spiegel die ik voorhoud.
Thomas, wat is er mis met ons als christenen in de omgang met mensen die het toch al zo moeilijk hebben? |
En laat ik het nu toch precies andersom bedoelen
In een aantal reakties is vanuit de zeg maar 'liberale hoek' zeer denigrerend gereageerd. Iedereen die meent dat homofilie door God als zonde wordt beschouwd wordt uitgescholden voor ofwel, harteloos, meedogenloos en wreed, of vreselijk onchristelijk, of ouderwets of achterhaald. Lijkt me niet leuk om te lezen als je als homosexueel toch al een zware strijd hebt te voeren, maar overtuigd bent van het feit dat je door alleen te blijven Gods wil in deze doet.
Maar die conclusie is voor de 'homo-liefhebbers' wellicht te ver gezocht. Immers alleen degenen die de homoliefde goedkeuren kunnen liefhebben. (Nou ja, hebben in de haast ff een hele grote groep homo's over het hoofd gezien.) De rest zijn monsterachtige beesten....
Wat me opvalt is dat er geen enkele bijbelse grond wordt aangedragen waarin de homofiele relatie wordt gelijkgesteld aan de heterofiele relatie. Om Romeinen 1 'uit te schakelen' zeg maar. Vandaar de hoeveelheid denigrerende, emotionele en sarcastische opmerkingen. De echte argumenten ontbreken.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 14 juli 2010, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:59
|
|
|
ZINGA672 schreef: | En laat ik het nu toch precies andersom bedoelen
In een aantal reakties is vanuit de zeg maar 'liberale hoek' zeer denigrerend gereageerd. Iedereen die meent dat homofilie door God als zonde wordt beschouwd wordt uitgescholden voor ofwel, harteloos, meedogenloos en wreed, of vreselijk onchristelijk, of ouderwets of achterhaald. Lijkt me niet leuk om te lezen als je als homosexueel toch al een zware strijd hebt te voeren, maar overtuigd bent van het feit dat je door alleen te blijven Gods wil in deze doet.
Maar die conclusie is voor de 'homo-liefhebbers' wellicht te ver gezocht. Immers alleen degenen die de homoliefde goedkeuren kunnen liefhebben. (Nou ja, hebben in de haast ff een hele grote groep homo's over het hoofd gezien.) De rest zijn monsterachtige beesten....
Wat me opvalt is dat er geen enkele bijbelse grond wordt aangedragen waarin de homofiele relatie wordt gelijkgesteld aan de heterofiele relatie. Om Romeinen 1 'uit te schakelen' zeg maar. Vandaar de hoeveelheid denigrerende, emotionele en sarcastische opmerkingen. De echte argumenten ontbreken. |
mijn reactie hierop weggehaald om persoonlijke redenen.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:02
|
|
|
ZINGA672 schreef: | En laat ik het nu toch precies andersom bedoelen
Wat me opvalt is dat er geen enkele bijbelse grond wordt aangedragen waarin de homofiele relatie wordt gelijkgesteld aan de heterofiele relatie. Om Romeinen 1 'uit te schakelen' zeg maar. Vandaar de hoeveelheid denigrerende, emotionele en sarcastische opmerkingen. De echte argumenten ontbreken. |
Weet je Zinga, ik heb het volgende in mijn profiel staan:
Christenen zijn niet beter dan andere mensen, maar uit hun leven moet hoop blijken;vrijheid, geluk, waarheid en vertrouwen, juist omdat alles om Hem draait........citaat uit een boek getiteld: Waar draait het om als je christen bent? Je mag het gerust lenen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:05
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Over sarcasme gesproken, jouw bijdrage druipt ervan. Er zijn wel degelijk bijbelse teksten aangehaald om de reeds lang achterhaalde homohaat te weerstreven, lees nog maar eens even terug. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden, er wordt geenszins tekst uitgeschakeld. Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is pas beneden peil. Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters. Je zou je als christen wat kunnen matigen in je uitingen. |
mensen woorden in de mond leggen, das pas beneden peil.
daarnaast zou ik het op prijs stellen dat je erkent dat in dit topic niet of nauwelijks op de homo-persoon is gespeeld. Naar mijn mening is de persoon goed gescheiden gehouden van de zonde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | mensen woorden in de mond leggen, das pas beneden peil.
daarnaast zou ik het op prijs stellen dat je erkent dat in dit topic niet of nauwelijks op de homo-persoon is gespeeld. Naar mijn mening is de persoon goed gescheiden gehouden van de zonde. |
Mijn reactie hierop weggehaald om persoonlijke redenen.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:35
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Over sarcasme gesproken, jouw bijdrage druipt ervan. Er zijn wel degelijk bijbelse teksten aangehaald om de reeds lang achterhaalde homohaat te weerstreven, lees nog maar eens even terug. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden, er wordt geenszins tekst uitgeschakeld. Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is pas beneden peil. Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters. Je zou je als christen wat kunnen matigen in je uitingen. |
Ze zijn als mens zeker niet minder voor God (ook niet meer trouwens).
Wat is er mis met homofilie werd als vraag gesteld. Het is zonde!!! Er zijn genoeg bijbelverzen te plaatsen hier, heel veel zijn al geplaatst, waarin toch echt duidelijk staat dat God dit een gruwel vind. Wat voor de mens misschien acceptabel is, bij christenen vaak onder de noemer "naastenliefde", is bij God zonde. Waarom mag het niet bij naam genoemd worden, homofilie is zonde, zie o.a. Rom. 1, of is het de tijdsgeest die alles maar doet rechtvaardigen.
Laten we dan ook gelijk maar, onrechtvaardigheid, boosaardigheid, hebzucht, afgunst, moordzucht, twistziek, doortrapt, kwaadaardig, roddelen, kwaadspreken, gierig, stelen, overspel, hoogmoed, trots, verwaand, geen ontzag voor hun ouders, kortzichtig, trouweloos, liefdeloos en onbarmhartigheid, enz. enz. dan ook maar goedpraten.
Waarom zonde goedpraten, Jezus gaf juist Zijn Leven voor jouw en mijn zonden. Als er gezegd wordt, wie Jezus wil volgen, die wil Hem geen pijn doen door te zondigen, Rom. 5:21 Zoals de zonde heeft geheerst en tot de dood heeft geleid, zo moest door de vrijspraak de genade heersen en tot het eeuwige leven leiden, dankzij Jezus Christus, onze Heer. Rom. 6:1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?
Gelukkig geeft de bijbel ook een ander vers mee. Christenen zullen worden aangeklaagd door de satan, op hun zonden, welke zonden dan ook. En dan deze mooie verzen.
Rom. 8: 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 14 juli 2010, 18:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 20:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind het helemaal geen vreemde constatering. ik zeg ook helemaal niet dat je gefrustreerd bent want ik ken je verder niet. Ik bedoelde te zeggen dat je onderwerpen wel vaak over sex en de kerk en het geloof gaan..... Ik vind dat eigenlijk een heel persoonlijke zaak waar een ander niets mee te maken heeft.....kortom een privé zaak...... | We hebben het toch over homoseksualiteit? Gaat het dan ook niet over seksualieit? Of wil je liever dat gedrag maar buiten beschouwing laten? Terwijl juist dat gedrag stuitend is, vernederend en heeft m.i. niets met liefde te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We hebben het toch over homoseksualiteit? Gaat het dan ook niet over seksualieit? Of wil je liever dat gedrag maar buiten beschouwing laten? Terwijl juist dat gedrag stuitend is, vernederend en heeft m.i. niets met liefde te maken. |
Jij vindt het stuitend en vernederend en dat het niets met liefde te maken heeft........Dat mag..... Gelukkig vind het merendeel van de samenleving het acceptabel......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij vindt het stuitend en vernederend en dat het niets met liefde te maken heeft........Dat mag..... Gelukkig vind het merendeel van de samenleving het acceptabel...... | Vind je echt die daad acceptabel??? Of wil je daar maar liever niet aan denken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vind je echt die daad acceptabel??? Of wil je daar maar liever niet aan denken? |
Er zijn wel meer dingen in het leven die wel goed zijn maar waar ik liever niet aan denk...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn wel meer dingen in het leven die wel goed zijn maar waar ik liever niet aan denk........... | Maar je verwacht wel van ons dat we dat maar klakkeloos accepteren???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar je verwacht wel van ons dat we dat maar klakkeloos accepteren??? |
Wie bedoel je met ons? En je begrijpt me niet Chatuliem.......... Ik moet er ook niet aan denken om bv op een 5 sterren camping te zitten maar dat veroordeel ik ook niet maar is gewoon niet mijn ding....... En zo bedoelde ik het....... Lesbisch is ook niet mijn geaardheid maar mensen zijn mij er absoluut niet minder om als ze het wel zijn..........
En ik stop maar met deze discussie want het is trekken aan een dood paard.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wie bedoel je met ons? En je begrijpt me niet Chatuliem.......... Ik moet er ook niet aan denken om bv op een 5 sterren camping te zitten maar dat veroordeel ik ook niet maar is gewoon niet mijn ding....... En zo bedoelde ik het....... Lesbisch is ook niet mijn geaardheid maar mensen zijn mij er absoluut niet minder om als ze het wel zijn..........
En ik stop maar met deze discussie want het is trekken aan een dood paard....... | Ik blijf je opmerking ontwijkend vinden. Als je homoseksualiteit goedkeurt of accepteert, dan accepteer je daarmee ook de daad. En mijn vraag is doe je dat wel of niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 10:40
|
|
|
MIJN ZOON HEEFT EEN VRIEND
Onze zoon vroeg op zijn partijtjes, soms wat jongens maar altijd meisjes. Door zijn lief, zacht en behulpzame aard, zonder kuren was hij geliefd, bij iedereen, de familie, de buren.
Toen hij puber werd, zo'n slungelig jong zag ik hem veranderen, stil, niet meer zo rap van tong. Ik keek hem aan, zag hem zitten en zag dat hij zocht. Voelde dat hij met zichzelf vocht.
Door kleine dingen op zijn kamer groeide bij mij het besef, dit kind gaat meer nodig hebben dan alleen maar een beetje lef. Jammer, verdrietig, wachtte ik, tot alles bereid. Hij zou het mij vertellen, op ZIJN tijd. Maar in mijn hart dat voortdurende schuren ik kon er niet over praten, niet met mijn man, de anderen, de buren.
Toen, die dag dat hij het mij vertelde, met z'n tweeën in de keuken, waren er wel tranen, maar geen breuken. Hij was zo opgelucht dat hij eindelijk kon zeggen ''mam, dit ben ik'' en ik bad in stilte ''buitenwereld accepteer of anders stik''.
Om het mijn man te vertellen nam ik even respijt. Zoekend naar de juiste woorden, de juiste tijd. Ik zag zijn pijn en die nacht lagen we wakker, vele uren kon onze zoon zich handhaven, tegenover iedereen, de anderen, de buren.
Na de eerste opluchting van herkenning kwam de angst. Zou de buitenwereld hem accepteren? Daarvoor was ik het bangst.
Want we weten allemaal hoe goddeloos de mens je haat als je niet helemaal in dat zelfde spoortje gaat. Met de kerst vertelde ik het de kinderen en het zou niet lang duren, of ik vertelde het aan de familie, de anderen, de buren.
Met gevoelens en woorden was het lot tot nu toe gegaan. Maar het is anders als ze dan ineens met z'n tweeën voor je staan. De vriend van onze zoon, verlegen, met in zijn hand een boeketje. En ik dacht: mens, mens wat let je. Zijn je armen niet wijd genoeg voor nog eentje erbij. En terwijl ik hem pakte zei ik: ''jij bent welkom bij mij''.
Toen ik ze de volgende ochtend wekte zag ik twee koppies op het kussen, en ik wist het zeker ''hier slaapt de duivel niet tussen''. Terwijl ik daar zo naar stond te turen, dacht ik fel, ik verdedig deze liefde tegenover familie, de anderen, de buren.
Als ik onze zoon nu zie, blij met zichzelf, gelukkig gewoon dan denk ik wel eens, mens wat een zoon. En al zou ik nu de macht hebben alles anders te sturen, ik deed het niet. Want ik ben zo blij dat DAT jong er één van mij is en niet van de buren. * auteur onbekend*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 11:38
|
|
|
CARIN303 schreef: | MIJN ZOON HEEFT EEN VRIEND
Onze zoon vroeg op zijn partijtjes, soms wat jongens maar altijd meisjes. Door zijn lief, zacht en behulpzame aard, zonder kuren was hij geliefd, bij iedereen, de familie, de buren.
Toen hij puber werd, zo'n slungelig jong zag ik hem veranderen, stil, niet meer zo rap van tong. Ik keek hem aan, zag hem zitten en zag dat hij zocht. Voelde dat hij met zichzelf vocht.
Door kleine dingen op zijn kamer groeide bij mij het besef, dit kind gaat meer nodig hebben dan alleen maar een beetje lef. Jammer, verdrietig, wachtte ik, tot alles bereid. Hij zou het mij vertellen, op ZIJN tijd. Maar in mijn hart dat voortdurende schuren ik kon er niet over praten, niet met mijn man, de anderen, de buren.
Toen, die dag dat hij het mij vertelde, met z'n tweeën in de keuken, waren er wel tranen, maar geen breuken. Hij was zo opgelucht dat hij eindelijk kon zeggen ''mam, dit ben ik'' en ik bad in stilte ''buitenwereld accepteer of anders stik''.
Om het mijn man te vertellen nam ik even respijt. Zoekend naar de juiste woorden, de juiste tijd. Ik zag zijn pijn en die nacht lagen we wakker, vele uren kon onze zoon zich handhaven, tegenover iedereen, de anderen, de buren.
Na de eerste opluchting van herkenning kwam de angst. Zou de buitenwereld hem accepteren? Daarvoor was ik het bangst.
Want we weten allemaal hoe goddeloos de mens je haat als je niet helemaal in dat zelfde spoortje gaat. Met de kerst vertelde ik het de kinderen en het zou niet lang duren, of ik vertelde het aan de familie, de anderen, de buren.
Met gevoelens en woorden was het lot tot nu toe gegaan. Maar het is anders als ze dan ineens met z'n tweeën voor je staan. De vriend van onze zoon, verlegen, met in zijn hand een boeketje. En ik dacht: mens, mens wat let je. Zijn je armen niet wijd genoeg voor nog eentje erbij. En terwijl ik hem pakte zei ik: ''jij bent welkom bij mij''.
Toen ik ze de volgende ochtend wekte zag ik twee koppies op het kussen, en ik wist het zeker ''hier slaapt de duivel niet tussen''. Terwijl ik daar zo naar stond te turen, dacht ik fel, ik verdedig deze liefde tegenover familie, de anderen, de buren.
Als ik onze zoon nu zie, blij met zichzelf, gelukkig gewoon dan denk ik wel eens, mens wat een zoon. En al zou ik nu de macht hebben alles anders te sturen, ik deed het niet. Want ik ben zo blij dat DAT jong er één van mij is en niet van de buren. * auteur onbekend* | Carin, ik vind je bijdragen vol staan van een stuk idealisme. Ook ik vind, dat liefde verder gaan moet dan datgene wat mensen doen. Ook al leven mn kinderen niet het ideale leven wat ik ze voor wil houden, wil dat niet zeggen dat ik niet meer van ze houdt. Tevens moet je altijd de mens achter de daad blijven zien, en die mens op zijn waarde blijven schatten en waarderen en liefhebben. Alleen hoef je dan toch ook niet alles goed te keuren wat mensen doen? De daad is in de ogen van veel mensen zo weerzinwekkend, dat ik daar nooit goedkeuring over kan geven. Zelfs binnen homoseksuele kringen bestaat daar een bepaalde aversie tegen. En wij moeten maar doen dat er niks aan de hand is? Dat het even normaal is als in een hetero relatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 11:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Carin, ik vind je bijdragen vol staan van een stuk idealisme. Ook ik vind, dat liefde verder gaan moet dan datgene wat mensen doen. Ook al leven mn kinderen niet het ideale leven wat ik ze voor wil houden, wil dat niet zeggen dat ik niet meer van ze houdt. Tevens moet je altijd de mens achter de daad blijven zien, en die mens op zijn waarde blijven schatten en waarderen en liefhebben. Alleen hoef je dan toch ook niet alles goed te keuren wat mensen doen? De daad is in de ogen van veel mensen zo weerzinwekkend, dat ik daar nooit goedkeuring over kan geven. Zelfs binnen homoseksuele kringen bestaat daar een bepaalde aversie tegen. En wij moeten maar doen dat er niks aan de hand is? Dat het even normaal is als in een hetero relatie? |
Wat ik hiermee wilde zeggen, Chatuliem, dat liefde voor alle mensen is, hetero èn homo. En er is niets pervers of weerzinwekkends aan. (Het is niets voor jou, prima maar jij bent ook anders geschapen, nou en???) Dat stoort mij dan ook enorm in jouw reactie`s op dit topic. Wie ben jij om te bepalen of 2 mensen van elkaar houden, echte liefde wordt geuit in een - uiteindelijk - lichamelijk samenzijn. En natuurlijk zijn er onder de homo`s ( net als onder de hetero`s ) mensen die direct met elkaar het bed delen, maakt dat ze weerzinwekkend? Of zijn het mensen die toegeven aan lust en passie? Pas op met oordelen, het maakt dat jij jezelf zet in een grote schijnwerper met de woorden; kijk mij, zo hoort en moet het! Liefde is de vervulling van de wet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 11:51
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat ik hiermee wilde zeggen, Chatuliem, dat liefde voor alle mensen is, hetero èn homo. En er is niets pervers of weerzinwekkends aan. (Het is niets voor jou, prima maar jij bent ook anders geschapen, nou en???) Dat stoort mij dan ook enorm in jouw reactie`s op dit topic. Wie ben jij om te bepalen of 2 mensen van elkaar houden, echte liefde wordt geuit in een - uiteindelijk - lichamelijk samenzijn. En natuurlijk zijn er onder de homo`s ( net als onder de hetero`s ) mensen die direct met elkaar het bed delen, maakt dat ze weerzinwekkend? Of zijn het mensen die toegeven aan lust en passie? Pas op met oordelen, het maakt dat jij jezelf zet in een grote schijnwerper met de woorden; kijk mij, zo hoort en moet het! Liefde is de vervulling van de wet! | De Bijbel is zo gek nog niet Carin. En die legt precies uit waarom het niet goed is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 11:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De Bijbel is zo gek nog niet Carin. En die legt precies uit waarom het niet goed is. |
Ja, die ken ik al, heb jij mijn bijdrage gelezen over Leviticus waarin het zo duidelijk staat? Inmiddels je buurman al gestenigd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:06
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 15 juli 2010, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:34
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Hoi allemaal doet me een beetje pijn zoals soms zo klinisch gereageerd wordt op dit onderwerp. Ik heb van dichtbij meegmaakt, tijdens mijn studententijd, dat de mentor waar ik een goed contact mee had, me pas na jaren vertelde dat hij homofiel was. Hij heeft alles, maar dan ook alles gedaan om een hetero relatie op te kunnen bouwen, een gezin een kind...sommigen van jullie hebben geen idee waar zo iemand doorheen gaat. jaar na jaar na jaar...hij heeft zijn geaardheid niet kunnen veranderen...kon geen diepe vriendschappen aangaan met mannen, vrouwen werden vaak verliefd op hem met alles wat daarbij kan spelen .... Op studenten weekenden altijd alleen in een eigen bungalow om maar niet op de studentenslaapzaal te hoeven slapen, ik hoorde hoe de studenten daarover praten...enz.enz. Pas maar op...God ziet hun strijd en het is tussen God en henzelf. Is er iemand in je gemeente en je hebt er moeite mee, ga dan in gebed voor deze man... Zoals ook in Jesaja 58 staat...het gaat niet om je gelijk te halen...maar om mensen in diepe nood een hand te reiken....liefde te geven ...te bidden, desnoods vasten....maar veroordelen....ik zou niet durven....misschien kun je dan van God de vraag verwachten of je deze man, in zijn geestelijke gevangenis, bezocht hebt...want daar verwacht Jezus je, op die plaatsen... |
Dank je Annette, er zouden meer mensen eens in gesprek moeten gaan met een homo of lesbiènne in plaats van te oordelen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BADS959
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:03
|
|
|
Wie is Jezus? Wie de wil deed Jezus? wie is christen? Wie de wil doen christen?
Exo 3:14 God zegt Ik was ik ben en ik zal zijn, ik ben eeuwig……….
Gen 1,31God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was.
Gen 3:22 En de HERE God bouwde de rib, die Hij uit de mens genomen had, tot een vrouw, en Hij bracht haar tot de mens. Zonde, degeneratie, wangedrag, oordeel?
Gen 18,20 Daarom zei de HEER: Er zijn ernstige beschuldigingen geuit tegen Sodom en Gomorra, hun zonden zijn ongehoord groot. Daarop zeide de HERE: Het geroep over Sodom en Gomorra is voorwaar groot, en haar zonde is voorwaar zeer zwaar.
Gen 19,24 Toen liet de HEER uit de hemel zwavel en vuur neerkomen op Sodom en Gomorra , Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel.
Lev 18:22, En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
Terug naar de Zoon van God. Joh 8:7 Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar.
Is mijn mening belangrijk of die van jou? Is Gods mening van belang?
Laatst aangepast door
|
BADS959
|
op donderdag 15 juli 2010, 14:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:21
|
|
|
.,
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 23 juli 2010, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:21
|
|
|
Mooi beeld Annette, met die gevangenis. Nooit zo aan gedacht eigenlijk. Beter dan stenigen, wat in de wet staat, inderdaad. Al gebeurt het nu misschien soms overdrachtelijk.
Thomas, mag en wil de eerste steen niet gooien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 juli 2010, 15:31
|
|
Naar boven |
|
|
|
|