Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:22
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zijn aanname dat ik de Bijbel niet lees........het is zijn zwakheid dat hij zijn argumenten met zulke uitspraken sterker probeert te maken. |
nogmaals, zal wel aan mn bril liggen maar hij neemt niet aan dat jij de bijbel niet leest. Hij raad het gewoon aan de bijbel van kaft tot kaft te lezen want hij weet niet of je dat al hebt gedaan of niet. Het is dan aan jouw of je daar dan verder op in wil gaan met "ja, dat heb ik ook gedaan of nee dat wil ik nog gaan doen of zoiets of gewoon niet op in te gaan". Het is a way of talk. Hebben sommige mensen wel en dan is het de kunst dat men het niet persoonlijk opvat maar luchtig.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op zaterdag 23 juni 2012, 00:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:47
|
|
|
VERGEEF ONS GOD WAT WIJ ALS CHRISTENEN ELKAAR KUNNE AAN DOEN HIER GEEF DAT WE IN ALLE EERLIJKHEID NIET ONS ZELF BLOOT GEVEN TOT SCHANDE BEWAAR ONS VOOR MEER SCHADE,BIJ WAT WIJ AL ALS SCHADE DRAGEN
ALS WE WAARSCHIJNLIJK DOOR GAAN HIER. GEEF U ONS DAN EEN NIEUW BEGIN.
NIET ONS ZELF ZOEKEND,MAAR ALS KINDEREN DOEN..... ELKAAR.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 23 juni 2012, 01:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:53
|
|
|
HEIDE115 schreef: | VERGEEF ONS GOD WAT WIJ ALS CHRISTENEN ELKAAR KUNNE AAN DOEN HIER GEEF DAT WE IN ALLE EERLIJKHEID NIET ONS ZELF BLOOT GEVEN TOT SCHANDE BEWAAR ONS VOOR MEER SCHADE,BIJ WAT WIJ AL ALS SCHADE DRAGEN
ALS WE WAARSCHIJNLIJK DOOR GAAN HIER. GEEF U EEN ONS DAN EEN NIEUW BEGIN.
NIET ONS ZELF ZOEKEND,MAAR ALS KINDEREN DOEN..... ELKAAR. |
Mooi gebed Heide. En ineens de hamvraag van dit forum: "Hoe verenig jij -als christenman die gezaghebbend is in de leer gezien je vele tussenkomsten- het christenzijn mét de sex (in het algemeen) als je bijvoorbeeld een langdurige date hebt".
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 23 juni 2012, 00:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:56
|
|
|
HEIDE115 schreef: | VERGEEF ONS GOD WAT WIJ ALS CHRISTENEN ELKAAR KUNNE AAN DOEN HIER GEEF DAT WE IN ALLE EERLIJKHEID NIET ONS ZELF BLOOT GEVEN TOT SCHANDE BEWAAR ONS VOOR MEER SCHADE,BIJ WAT WIJ AL ALS SCHADE DRAGEN
ALS WE WAARSCHIJNLIJK DOOR GAAN HIER. GEEF U EEN ONS DAN EEN NIEUW BEGIN.
NIET ONS ZELF ZOEKEND,MAAR ALS KINDEREN DOEN..... ELKAAR. |
amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 01:02
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooi gebed Heide. En ineens de hamvraag van dit forum: "Hoe verenig jij -als christenman die gezaghebbend is in de leer gezien je vele tussenkomsten- het christenzijn mét de sex (in het algemeen) als je bijvoorbeeld een langdurige date hebt". |
Nog nooit een date meegemaakt Herman Laat ik gewoon een bekend antwoord geven..wat iedereen vatten kan
Ik ben ook niet van beton
,maar dit is niet het antwoordt wat je dacht te krijgen zo denk ik nog heel even na..
ik weet het.. dit bespreek ik denk het het beste met de date persoon maar eerst een vraag even terug naar jou Herman
uit hoeveel tijd bestaat een date..ik als leek op dit terrein.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 23 juni 2012, 01:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 01:06
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Nog nooit een date meegemaakt Herman Laat ik gewoon een bekend antwoord geven..wat iedereen vatten kan
Ik ben ook niet van beton
,maar dit is niet het antwoordt wat je dacht te krijgen zo denk ik nog heel even na..
ik weet het.. dit bespreek ik denk het het beste met de date persoon maar eerst een vraag even terug naar jou Herman
uit hoeveel tijd bestaat een date..ik als leek op dit terrein. |
Heide, dank voor je antwoord. een goeie vraag hoelang een date duurt. Denk dat dit een andere topic is, én je mss hier een ander forum best voor opent. Dit topic gaat over :"Sex voor het huwelijk", ik hoor weinig of geen concrete reacties en vraag me af of er niet bij velen een haar in de boter ligt. Als je weet wat ik bedoel
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 23 juni 2012, 01:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 01:08
|
|
|
HERMAN968 schreef: | christenman die gezaghebbend is in de leer gezien je vele tussenkomsten |
een dominante VREDE-STICHTER?
heide, vredestichten is een vrucht van de Heilige Geest
en de vruchten van de Geest zijn; liefde, blijdschap, VREDE, etc.........
JOL, op welke score zitten we inmiddels?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 01:10
|
|
|
HANNAH810 schreef: |
JOL, op welke score zitten we inmiddels? |
mooi rond getal IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 02:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 01:11
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Heide, dank voor je antwoord. een goeie vraag hoelang een date duurt. Denk dat dit een andere topic is, én je mss hier een ander forum best voor opent. Dit topic gaat over :"Sex voor het huwelijk", ik hoor weinig of geen concrete reacties en vraag me af of er niet bij velen een haar in de boter ligt. Als je weet wat ik bedoel |
Er is genoeg gezegd over wat gezegd is Herman..
en haar in de boter,neeh volstrekt onbekend voor me als het opbouwend is,wil ik het wel weten?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 23 juni 2012, 01:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 02:45
|
|
|
Lieverd, heb je nu echt niets anders te doen dan altijd over en weer te reageren, ook al heb je niks te melden nu !? Laat dit forum nu eens met rust zodat de topic zichtbaar blijft. Mens toch ! [/i]
En noem mij GEEN lieverd, dat is alleen voor sommigen gereserveerd. Ik voel me besmet als je dat zegt
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 23 juni 2012, 02:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 02:50
|
|
|
allé ik toch. Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:13
Je bent wel erg vol van jezelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 05:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | allé ik toch. Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:13
Je bent wel erg vol van jezelf... |
Nee, Shanita, van mijn Heer. En waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ook bij Yes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 07:55
|
|
|
Jij mag het laatste woord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:10
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hoe issut het mogelijk he?! Bijbelteksten op een christelijke site; t moet niet gekker worden.... |
Hahah, echt wel grappig! Jammer dat je weg bent van deze site...vond je werk zo mooi. Ja, ik heb ook weleens geschilderd, en les gehad....dus ik herken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:16
|
|
|
Als ik dat allemaal zo lees word ik al bang van een huwelijk en nog meer van seks...Leve de seksloze eenzaamheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als ik dat allemaal zo lees word ik al bang van een huwelijk en nog meer van seks...Leve de seksloze eenzaamheid... |
Helemaal met je eens, heerlijk, geen gezeur van mannen aan je hoofd, lekker het hele huis voor jezelf etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:57
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Nee, Shanita, van mijn Heer. En waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ook bij Yes. | Dank je wel Shanita, mooi gebaar van dat laatste woord !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:15
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik heb het ff opgezocht wat er staat in Amos 5:13: "Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd."
Dat waardeer ik; jij zegt het tenminste eerlijk: Houd je mond als je het er niet mee eens bent!
Dit forum is voor christenen die sex voor het huwelijk willen. Iedereen die het daar niet mee eens is wordt neergesabeld en vervolgens beschuldigd van het neersabelen van anderen.
Ik voel me hier helemaal niet welkom. Nee. ik voel me hier ook niet thuis alsof ik tussen christenen ben. Alleen omdat ik de bijbel serieus wil nemen en daarop aangevallen kan worden.Dit worden dus ook mijn laatste bijdrages. |
Dit forum is niet voor christenen die sex voor het huwelijk willen. Dit forum is om gedachten te wisselen.
En ik respecteer de mening van iemand die een relatie heeft, en dan sex heeft. En ik respecteer ook degenen die wachten tot een huwelijk.
Jammer dat je wegbent. Ik sabel Flowerful ook niet neer...Neehee, ik heb respect voor haar, dat ze voor haar mening staat.
Ook al zou ik een ander mening hebben, dan nog, zij is een zuster in de Here. En ze zegt dingen met respect, en blijft bij haarzelf.
Wat er hier ook gebeurd, door één iemand is: Manipulatieve egotripperij, Het uiterst irritante vragen stellen zonder ooit een echt inhoudelijke opmerking te maken, en het gaat daarbij kennelijk om de superioriteit van de vragensteller te laten zien en om diens eigen ego te dienen.
Zo zie ik dat.
"Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd." Deze spreuk vind ik zelf ook heel tof....
Het ga je goed, Carmen!
Dit is de Openigspost, hier begon het 2 jaar geleden mee, een meisje die vragen stelt...
Quote: | Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken. Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:10 |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:30
|
|
|
Mij schoot te binnen dat er in mijn omgeving veel mannen en vrouwen hier 1 jaar ongeveer een relatie volhouden!!!! soms korter
en daarna met een ander verder gaan!!!!!!
Ook mijn omgeving , niet christenen byv buurvrouw bevestig dit!!!
Ook de jeugd waar ik mee in aanraking komt bevestig dit
Ook dat als ze weten dat een meisje met een jongen sex heeft , de jongens dit via hyves twitter enz door geven aan elkaar! best ernstig allemaal
Mijn eigen zoon bevestig dit.
En het is zelfs zo dat als een meisje niet te krijgen is de jongens er massaal achteraan zitten. zou dan ineens alle jongens van HAAR houden??
Info van mijn zoon.
Ook ik hiervan erg onder de indruk ben.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 23 juni 2012, 10:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:41
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dank je wel Shanita, mooi gebaar van dat laatste woord ! |
Je begrijpt me verkeerd: het was niet mooi bedoeld, integendeel....
Dát wéét je zelf ook wel, maar je doet net alsof.....
Ik zal maar niet zéggen wat ik van je denk, dan riskeer ik misschien een ban, maar denken doe ik het wel....!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 23 juni 2012, 10:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:44
|
|
|
Ik ben heel erg achterdochtig geworden toen ik dit allemaal wist.
Mijn spyg heeft mij er mee gholpen en , gelukkig is dit nu over!
Maar ik denk dat wij als christenen netjes met elkaar om moet gaan!
En niet elkaar verdenken van alles maar het goede denken!
en geen waan ideeen krijgen.
Maar wel op elkaar letten, want ook de toekomst van onze kinderen gaat er zo aan! het is besmettelijk he.
Ik ga er van uit dat hier vatzoenlijke christenen zitten en als dat niet zo is dit door wprd gegeven onder elkaar!
hele fijne dag allemaal en gods zegen.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 23 juni 2012, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:46
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Nee, Shanita, van mijn Heer. En waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ook bij Yes. |
Dus jouw conclusie: - jij bent vol met God. - Yes is vol over seks.
(En daar sta jij niet mee in het centrum, daarmee ben jij niet veroordelend, daarmee heb je een onderbouwd statement want jij weet wat in een mens is) ik zou niet durven.
IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII II
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:50
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik ben heel erg achterdochtig geworden toen ik dit allemaal wist.
Mijn spyg heeft mij er mee gholpen en , gelukkig is dit nu over!
Maar ik denk dat wij als christenen netjes met elkaar om moet gaan!
En niet elkaar verdenken van alles maar het goede denken!
en geen waan ideeen krijgen.
Maar wel op elkaar letten, want ook de toekomst van onze kinderen gaat er zo aan! het is besmettelijk he.
Ik ga er van uit dat hier vatzoenlijke christenen zitten en als dat niet zo is dit door wprd gegeven onder elkaar!
hele fijne dag allemaal en gods zegen. |
Ha, Nicky, jij ook Fijne Dag!
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LUDOVIS284
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:01
|
|
|
Aldus kunnen wij samenvattend tot de conclusie komen: Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:04
|
|
|
NICKY298 schreef: | Mij schoot te binnen dat er in mijn omgeving veel mannen en vrouwen hier 1 jaar ongeveer een relatie volhouden!!!! soms korter
en daarna met een ander verder gaan!!!!!!
Ook mijn omgeving , niet christenen byv buurvrouw bevestig dit!!!
Ook de jeugd waar ik mee in aanraking komt bevestig dit
Ook dat als ze weten dat een meisje met een jongen sex heeft , de jongens dit via hyves twitter enz door geven aan elkaar! best ernstig allemaal
Mijn eigen zoon bevestig dit.
En het is zelfs zo dat als een meisje niet te krijgen is de jongens er massaal achteraan zitten. zou dan ineens alle jongens van HAAR houden??
Info van mijn zoon.
Ook ik hiervan erg onder de indruk ben. |
Hai Nicky,
Ja, da's met huwelijken ook vaak zo. Die duren over de band genomen ook niet lang, uitzonderingen daar.. Wat is beter, een goede relatie voor het leven of een huwelijk wat een jaar duurt...? Dat denk ik...
Ja, dat is wel fijn als je een zoon hebt die je deze informatie geeft, dan heb je het uit de 1ste hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:07
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | Aldus kunnen wij samenvattend tot de conclusie komen: Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks |
Zou je hier meer over willen zeggen ludovis..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:08
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Zou je hier meer over willen zeggen ludovis.. |
laten wij zwijgen en verstandig wezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Nicky,
Ja, da's met huwelijken ook vaak zo. Die duren over de band genomen ook niet lang, uitzonderingen daar.. Wat is beter, een goede relatie voor het leven of een huwelijk wat een jaar duurt...? Dat denk ik...
Ja, dat is wel fijn als je een zoon hebt die je deze informatie geeft, dan heb je het uit de 1ste hand |
Klopt shanita,
Maar het begint een hype te worden een rage wat ik er uit heb begrepen.
ze willen niet meer een vast relatie , heb je geen gezeur , wel de lusten maar niet de lasten .
Maar ik weet het ook niet , ik probeer ook het goede te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:12
|
|
|
NICKY298 schreef: | laten wij zwijgen en verstandig wezen. |
nou ik heb ludovis nog niet veel gehoord erover. Best benieuwd naar zijn kijk op het onderwerpppp!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:28
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | Aldus kunnen wij samenvattend tot de conclusie komen: Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks |
Quote: | Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks |
Ludovis, wat kun jij dat mooi in één zin samenvatten, prachtig!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 23 juni 2012, 11:28
|
|
Naar boven |
|
|